جمهوری اسلامی ایران چند سالی است که برای مقابله با پدیده دزدی دریایی و برقراری امنیت در آب‌های بین‌المللی حضور دارد، اما آمریکا در منطقه غرب آسیا فقط تنش می‌آفریند.

نیروی دریایی ایران و آمریکا؛ کلید امنیت در دست کدامیک است؟

 پس از این که دونالد ترامپ جمهوری‌خواه بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد مانند هم‌حزبی‌های خود واشنگتن را  با تندروی؛ وارد چالش جدی با برخی کشورها همچون جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی با اظهارات خود توافقی بین‌المللی چون برجام را مورد هجوم قرار داد و برای ماندن در آن، شرط مذاکره در سایر حوزه‌ها مثل برنامه دفاعی ایران را در نظر گرفت، اما رئیس جمهور ایالات متحده خوب می‌دانست که با حرف و تهدید نمی‌تواند تهران را پای میز مذاکره بکشاند و نیاز به اعمال فشار است، از این رو به نیرو‌های نظامی خود اجازه برخورد با نیرو‌های ایرانی را داد که آن هم در همه موارد به ضرر یانکی‌ها شد.



فرمانده نیروی دریایی ارتش بر ضرورت ارتقای توان تجهیزاتی و مهارت‌های نیروی انسانی در نداجا تاکید کرد و گفت: «آموزش و پژوهش» در راس فعالیت‌های این نیرو قرار دارد.

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه همواره باید از دفاع مقدس و تجربیات آن الگو بگیریم، اظهار داشت: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس و مقابله با دشمن متجاوز کارنامه ارزشمندی را از خود به جای گذاشت و توانست در جریان عملیات «مروارید» نیروی دریایی رژیم بعث عراق را عملاً از عرصه جنگ و اثرگذاری خارج کند.

دریادار خانزادی با تاکید بر ضرورت فعالیت در جهت ارتقای توان نیروی دریایی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی، تصریح کرد: نیروی دریایی با توجه به شرایطی که از دوران دفاع مقدس تاکنون گذرانده و تحریم‌های ظالمانه‌ای را که پشت سر گذاشته، اما تلاش می‌کنیم با فعالیت‌های مستمر و سیاستگذاری‌های لازم خلأهای موجود را از بین ببریم.

وی با اشاره به نقش نیروی انسانی کارآمد در بازدهی و اثربخشی یک سیستم عنوان کرد: هم در حوزه تجهیزات و هم در رابطه با پرورش نیروی کارآمد و متعهد باید تلاش کرد و در این حوزه پرداختن به مسئله آموزش و پژوهش در راس قرار دارد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: ششمین اجلاس روسای نیروهای دریایی عضو ائتلاف نیروهای کشورهای شمال اقیانوس هند با دعوت از هیات ها و روسای نیروهای دریایی بیش از ۵۰ کشور جهان اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار می شود.

ناخدا یکم ستاد کورش محرابی با حضور در پانزدهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان هرمزگان با بیان اینکه ایران از سال ۲۰۱۸ میلادی به مدت ۲ سال ریاست این ائتلاف را بر عهده خواهد داشت، ادامه داد: شرکت کنندگان در دور پنجم اجلاس در کشور بنگلادش این تصمیم را گرفتند.

وی ادامه داد: اجلاس روسای نیروهای دریایی عضو ائتلاف تا کنون در کشورهای هندوسنان، آفریقای جنوبی، استرالیا، امارات و بنگلادش برگزار شده است.

وی یادآور شد: ائتلاف نیروهای دریایی کشورهای شمال اقیانوس هند در سال ۲۰۰۸ به پیشنهاد هندوستان برای تامین و حفظ امنیت منطقه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این اجلاس ها و ائتلاف در طول عمر۱۰ ساله خود اهدافی از جمله تامین امنیت جمعی را پیگیری کرده و امسال برای اولین بار، در کشور بنگلادش رزمایش عمومی جست و جو و نجات برگزار کرد.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا خاطر نشان کرد: ایران هم در این رزمایش ۲ روزه که با موفقیت و حضور نیروهای دریایی ۲۳ کشور انجام شد حضور داشت.

ناخدا یکم ستاد محرابی یادآور شد: ناوگروه پنجاهُم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشجویان را برای گذراندن دوره های عملی و کارورزی به همراه خود برده است.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروی دریایی علاقه مند به دریافت خدمات از سوی شرکت های پروازی در فرودگاه جاسک است و وجود آن باعث سوق یافتن بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و فعالیت های عمرانی و اقتصادی می شود.

ناخدا یکم محرابی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ سال قبل به صورت مستمر در سواحل مکران و شهرستان جاسک حضور دارد.

وی ادامه داد: این نیرو فرودگاه جاسک را برای انجام پروازهای مسافری آماده کرده که ۲ ماه قبل بدست استاندار هرمزگان گشایش یافت.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: علت استقبال نکردن شرکت های پروازی برای برقراری پرواز به جاسک و دادن خدمات به مردم ، فعالان اقتصادی بخش خصوصی ، بخش عمومی و نیروهای حاضر در شهرستان مشخص نیست.

وی اظهار امیداری کرد شرکت های هواپیمایی نسبت به برقراری پرواز به جاسک اقدام کنند.



پنجاهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور دو ناوشکن راهی آبهای آزاد شد.

اعزام پنجاهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به آبهای آزادناوگروه پنجاهم نیروی دریایی ارتش صبح امروز سه‌شنبه ۱۰بهمن‌ماه برای انجام ماموریت راهی آب‌های آزاد شد. این ناوگروه متشکل از ناوشکن نقدی، ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی رزمی تنب است.

همچنین امیردریادار دوم افشین تاشک فرمانده قرار گاه مقدم نداجا،در مراسم بدرقه پنجاهمین ناوگروه  نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم ولایت در بندرعباس، بیان داشت: اساتید نهایت کوشش را برای آموزش دانشجویان در سفرهای دریایی به کار بگیرند.

وی با اشاره به اهداف ناوگروه‌های اعزامی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: هدف از اعزام به دریاهای آزاد نشان دادن توانمندی نیروی راهبردی دریایی است، حضور در آبهای آزاد لازمه یک نیروی راهبردی است.

به گفته فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا، حضور نیروی راهبردی دریایی ارتش در آبهای آزاد، نشان دادن قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دریانوردی است.

تاشک افزود: مبارزه با پروژه ایران هراسی، اشرافیت اطلاعاتی در منطقه تا مدار ۱۰ درجه، حضور در کنار سایر نیروهای دریایی کشورهای مختلف از اهداف اعزام ناوگروه‌ها است.

وی افزود: هر جا که لازم باشد نیروی دریایی ارتش برای تامین امنیت منافع جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت و نشان خواهد داد که واقعا یک نیروی دریایی بین المللی، سیاسی و نظامی است.

گفتنی است در این ناوگروه دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز برای طی دوره کارورزی حضور دارند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مشاور فرمانده کل ارتش با اشاره به برگزاري رزمايش محمد رسول‌الله(ص) گفت: هشدار ارتش جمهوري اسلامي به ۲ فروند ناو ائتلاف در نخستين روز رزمايش، اقدامي شجاعانه و از روي اقتدار بود.
امير سرتیپ «محمدحسن نامي» گفت: در رزمايش محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران که طي ۲ روز گذشته در تنگه هرمز، سواحل مکران، درياي عمان و شمال اقيانوس هند تا مدار ۱۵ درجه برگزار شد همکاري و هماهنگي ميان نيرو‌هاي ۴ گانه ارتش»، «ارتقاي روحيه سلحشوري رزمندگان»، «چابکي و تحرک يگان‌ها» و همچنين «آزمايش تسليحات جديد» در قالب اهداف رزمایش به خوبی محقق شد .
امیر نامي اظهار داشت: با توجه به اينکه نيرو‌هاي شرکت‌کننده در اين رزمايش، از يگان‌هاي زميني، هوايي، دريايي و پدافند هوايي ارتش بودند، هماهنگي آن‌ها و اجراي بدون نقص رزمايش، ماموريتي بسيار پيچيده بود که به فضل الهي فرماندهان ارتش به خوبي از پس از اين کار برآمدند.
مشاور فرمانده کل ارتش ادامه داد: قبل از برگزاري رزمايش‌ها در چنين سطح و مقياسي، کشور‌هاي پيراموني و ناو‌هاي حاضر در محدوده رزمايش، در جريان قرار مي‌گيرند که در هنگام برگزاري رزمايش حق ندارند وارد محدوده تمريني شوند و از اين رو، هشدار ارتش جمهوري اسلامي به ۲ فروند ناو ائتلاف در نخستين روز رزمايش، اقدامي شجاعانه و از روي اقتدار بود.
امير نامي همچنين گفت: رزمايش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران، پيام «صلح و دوستي» براي کشور‌هاي منطقه را در پي داشت.
وي در ادامه با بيان اينکه «تجارب دفاع مقدس» و «تجارب حوزه مقاومت» با رزمايش‌هايي که نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در سطح کلان انجام مي‌دهند، پيوستگي دارند، تصريح کرد: نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تجارب گرانبها و ارزشمندي را با خود به همراه دارند و در مواقع لازم به بهترين شکل از آن‌ها استفاده مي‌کنند.
مشاور فرمانده کل ارتش همچنين در خصوص نقش نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در تامين امنيت منطقه گفت: با توجه به اينکه «مقابله با دزدان دريايي» و «تامين امنيت خطوط انتقال انرژي» نياز لازم و ضروري کشور‌هاي حوزه خليج فارس و اقيانوس هند است، نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي تا کنون در اين دو مقوله بسيار پرقدرت ظاهر شده است.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 تمرین امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه توسط گردان زمینی امداد و نجات، با استفاده از بالگرد‌های پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در این پایگاه اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش ،خلبانان ، بالگردها و تیم مهندسی بالگردی ، در این تمرین آمادگی خود را در جهت اجرای پرواز امدادی به نقاط نیازمند امداد به تمرین گذاشتند .گردان مجهز امداد و نجات زمینی این پایگاه نیز تجهیزات خود را به کار گرفتند، تا آمادگی لازم برای امداد و نجات در استان‌های معین اینپایگاه  را داشته باشند .در این تمرین گردان زمینی امداد، تجسس و نجات، امداد و نجات، آواربرداری و ترابری امکانات حمل سوخت و آب و تریلر‌های حمل اقلام آمادی و امدادی خود را به نمایش گذاشتند.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از درگیری‌های این قرارگاه با یک تیم تروریستی داعش در کشور خبر داد.

درگیری سپاه پاسداران با یک تیم تروریستی داعش در غرب کشور

روابط عمومی قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب


در این اطلاعیه افزوده شده است : در این درگیری که با همکاری سربازان امام زمان (عج) همچنان ادامه دارد تاکنون اکثریت اعضای تیم، توسط رزمندگان دلاور و شجاع قرارگاه نجف دستگیر شده اند.
اسلامی در اطلاعیه اعلام کرد : با رصد دقیق اطلاعاتی نیروهای قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک تیم تروریستی ۲۱ نفره از گروهک تکفیری داعش که در منطقه غرب کشور وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده بودند، تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفتند و سرانجام صبح امروز درگیری با آنها آغاز شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش، که با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد. رهبر معظم انقلاب در این مراسم به یکی از جانبازان ارتشی هدیه ای اعطا نمودند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش پس از دو روز تمرین و نمایش قابلیت های دفاعی و رزمی نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش با برگزاری رژه اقتدار یکان های شناور و پروازی شرکت کننده در این رزمایش به کار خود پایان داد
به گزارش روابط عمومی ارتش ، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان این رزمایش گفت: کار ترکیبی موفق و ارتقاء آمادگی های رزمی برای خنثی کردن هرگونه تهدید دشمن از دستاوردهای مهم این رزمایش مشترک بود 
وی با  اشاره به ارزیابی خوب و نمره قابل قبول داوران و ناظران این رزمایش به یکان های شرکت کننده، افزود: در این رزمایش مهارتهای انفرادی و تاکتیکی در هوا، زمین و دریا مورد تمرین و ارزیابی قرار گرفت و اعتماد به نفس بالایی نیز در نیروهای جوان شرکت کننده در رزمایش در جهت خنثی کردن تهدیدات ایجادشد.
امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز گفت: برگزاری رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) و نمایش بخشی از توانمندی های ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش  موجب خشم دشمنان و خشنودی دوستان جمهوری اسلامی ایران شد



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) چابهار و همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیاتی ۲۴ ساعته، ۷ نفر صیاد لنج صیادی که به دلیل آبگرفتگی در هوای نامساعد در حال غرق شدن در دریای عمان بود، نجات یافتند.

به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، سیدحسن ابراهیمی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره بیان کرد: ‌مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار MRCC، روز اول بهمن‌ماه به محض دریافت گزارش اضطرار شناور صیادی که به دلیل آبگرفتگی در هوای نامساعد و طوفانی، در فاصله ۷۰ مایلی و با ۷ نفر خدمه در حال غرق شدن بود، نسبت به فعال کردن طرح جستجو و نجات اقدام کرد.

وی افزود: با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در عملیاتی ۲۴ ساعته، همه سرنشینان این شناور در حال غرق شدن، نجات یافته و تحویل قایق ناجی در بندر چابهار شدند.

ابراهیمی اضافه کرد: مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، به همه دریانوردان و صیادان توصیه می‌کند که قبل از عزیمت به دریا‌ ضمن کسب اطلاع از وضعیت شرایط جوی، تجهیزات کامل ایمنی و ناوبری از قبیل «موقعیت‌یاب»، «لایف رفت»، «حلقه نجات» و «جلیقه نجات» به تعداد خدمه، به‌همراه داشته باشند.



سربازان گمنام امام زمان (عج) دو محموله بزرگ بمب و مواد منفجره را که برای عملیات تروریستی و انفجاری در اماکن عمومی وارد کشور شده بود شناسایی و خنثی کردند.

کشف دو محموله انفجاری در شرق و غرب کشور سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند دو محموله بزرگ بمب، مواد منفجره و مهمات را که به منظور عملیات تروریستی و انفجاری گسترده در اماکن عمومی وارد کشور شده بود را شناسایی و خنثی کنند.

در نخستین عملیات ۲۳ عدد بمب آماده انفجار از نوع ریموتی که با برنامه ریزی و هدایت سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی با هدف انجام اقدامات ایذایی و ایجاد ناامنی در استانهای عمقی، از شرق کشور وارد شده بود، کشف و ضبط شد.

در دومین عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات کردستان موفق شدند در ادامه ضربه به تیمهای تروریستی، تجهیزات و ابزار لازم برای ساخت چندین بمب شامل ماده منفجره تی ان تی، سی ۴ ، کیتهای انفجاری و ۱۵۰ چاشنی الکترونیکی متعلق به یکی از گروههای تجزیه طلب تروریست را در مریوان کشف و ضبط کنند.

از عناصر این گروهک تروریستی که از کردستان عراق به منظور انجام اقدامات ایذایی و انفجاری وارد کشور شده بودند همچنین ۴۱ نارنجک، ۳۱ خشاب کلاشینکف ، ۴ گلوله آرپی جی و چندین قبضه سلاح جنگی کشف شد.



رئیس ستاد ارتش ترکیه در تماس تلفنی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، توضیحاتی را در مورد عملیات روز گذشته ارتش ترکیه در مرزهای شمالی سوریه و منطقه عفرین ارائه کرد.

حلوصی آکار: عملیات بمباران در منطقه عفرین تجمع گروه‌های تروریستی بود/سرلشکر باقری: تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه نبایستی آسیب ببیندبه نقل از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه صبح امروز در تماس تلفنی با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، توضیحاتی را در مورد عملیات روز گذشته ارتش ترکیه در مرزهای شمالی سوریه و منطقه عفرین ارائه کرد.

در این تماس تلفنی مقام مذکور دلیل اصلی آغاز عملیات بمباران و شلیک آتش توپخانه در منطقه عفرین را تجمع گروه‌های تروریستی در این منطقه و مقابله با تهدیدات این گروه‌ها علیه روستاها و شهرهای مرزی ترکیه اعلام کرد.

وی افزود: این حملات در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است.

رئیس ستاد ارتش ترکیه همچنین اطمینان داد که ترکیه برای تمامیت ارضی سوریه احترام قائل بوده و همچنان به توافقات به عمل آمده در مذاکرات ۳‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران و روسیه پایبند خواهد بود.

سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در این مذاکره تلفنی اظهار داشت: تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه نبایستی آسیب ببیند و ترکیه باید تصریح کند که چشم‌داشتی به خاک سوریه ندارد، در ضمن اینگونه اقدامات نباید موجب سوءاستفاده دشمنان ملت سوریه و دشمنان جهان اسلام گردد و به ویژه نبایستی آمریکا و متحدین آمریکا از این شرایط برای اهداف زیاده‌طلبانه خود در سوریه سوء استفاده کنند.

سرلشکر باقری در ادامه تأکید کرد: این اقدامات نظامی نباید به مذاکرات سیاسی سه جانبه و مذاکرات آستانه که تا کنون موفقیت‌هایی را کسب کرده است لطمه وارد کند. در ضمن مشکل و خطر دیگر ضرورت جلوگیری از آسیب احتمالی به مردم روستاها و شهرهای سوریه در منطقه عملیاتی است که باید به آن توجه شود.



دبیر شورای نگهبان گفت: قطعاً ولایت فقیه ۴۰ سال کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده است.

ولایت فقیه 40 سال کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده استآیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز در جمع برخی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ولایت فقیه، کشور را آسیب‌ناپذیر کرده است، گفت: تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه و نقش آن در پایدار کردن قدرت اسلام در کشور ضروری است.

وی با تأکید بر جایگاه والای ولایت فقیه افزود: ولایت فقیه ۴۰ سال است کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده است و با ادامه این روند دشمنان نمی‌توانند ضربه‌ای به کشور بزنند و در غیر این‌صورت چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله جنتی در ادامه با تبیین ویژگی‌های یک روحانی مفید و مؤثر، افزود: یک روحانی، زمانی می‌تواند دارای نفوذ کلام و تأثیر در میان مردم و نفوس جامعه باشد که خودش سالم باشد. سالم بودن هم در درجه اول با ساده‌زیستی همراه با ایمان و اخلاص شکل می‌گیرد.



ون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش از تهیه و تولید صدها خودروی تاکتیکی و اداری توسط این معاونت در طول یک سال خبر داد.

صدها خودروی تاکتیکی و اداری توسط معاونت آماد و پشتیبانی نزاجا تهیه و تولید می‌شود امیر سرتیپ دوم منصور کرباسی معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش در جمع کارکنان نقطه آماد در منطقه جنوب شرق کشور اظهار کرد: پشتیبانی و تحرک ۲ نقطه قوت برای نیروهای مسلح همه کشورها محسوب می‌شود و ما در معاونت آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش سعی داریم تا در این دو مورد به نهایت قدرت برسیم.

وی افزود: یکی از مولفه‌های برترساز توان رزمی، بحث تحرک و قدرت آتش است که در راستای تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و در سایه هدایت‌های امیر حیدری فرمانده نزاجا، معاونت آماد و پشتیبانی در راستای ارتقای متحرک و قدرت آتش خود با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و کمک وزارت دفاع و سایر منابع طی این یک سال، صدها دستگاه انواع خودروهای تاکتیکی و اداری را تولید کرد.

کرباسی خاطرنشان کرد: معاونت آماد و پشتیبانی نزاجا با توجه به تشکیل یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی توانسته با محمول کردن ادوات، خمپاره‌ها و توپ‌ها چابکی و تحرک را در یگان‌های نزاجا ارتقا دهد.

وی گفت: با توجه به توانمندی‌های موجود این معاونت قادر است یک تیپ زرهی را همراه با تمام تجهیزات شامل تانک و نفربر در کمتر از ۲۴ ساعت از یک نقطه به نقطه دیگر در عمقی با فاصله ۲ هزار کیلومتر جابجا کند.

معاون آماد وپشیبانی نزاجا اظهار کرد: در زلزله سرپل ذهاب توانستیم گوشه‌ای از توانمندی‌های آمادی نزاجا را نشان دهیم و در کمترین زمان ممکن به کمک این عزیزان برسیم.

وی گفت: در حال حاضر در مرکز فرماندهی تولید و بهینه‌سازی شهید زرهرن نزاجا بازآماد و تعمیر و بازسازی انواع خودروها و تریلی‌های این نیرو در حال انجام است.

کرباسی نیروهای آماد و پشتیبانی را سنگربانان بی ادعا در دوران دفاع مقدس خواند و افزود: هزاران شهید تدارکات و پشتیبانی مردان صبور مومن و پرتلاش و بی ادعا بودند که در دوران دفاع مقدس جان خود را برای دفاع از ارزش‌های والای نظام و انقلاب اسلامی فدا کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مراسم وداع با پیکر شهید ناوسروان تکاور دریایی بیژن زارع ساعت ۱۸:۳۰ عصر روز شنبه مورخ ۳۰ دی‌ماه در مصلی انزلی برگزار می‌شود.

جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر شهید بیژن زارع اعلام شد مراسم وداع با پیکر پاک شهید والا مقام، ناوسروان تکاور دریایی «بیژن زارع» ساعت ۱۸:۳۰ عصر روز شنبه مورخ ۳۰ دی‌ماه در مصلی بزرگ بندر انزلی برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر این شهید ساعت ۹:۱۵ صبح روز یکشنبه اول بهمن‌ماه ۹۶ از چهار راه چراغ برق بندرانزلی به سمت آخر خط و از آنجا به منزل ابدی او واقع در گلزار شهدای سنگاچین برگزار خواهد شد.

دو روز پیش، پیکر مطهر تکاور شهید ناو سروان بیژن زارع که در حادثه برخورد ناو دماوند با موج شکن در دریای خزر مفقود شده بود بعد از چند روز جستجو کشف شد.



 ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی جان باختن کارکنان و ملوانان نفتکش ایرانی سانچی را تسلیت گفت.

ارتش جان باختن کارکنان و ملوانان نفتکش ایرانی سانچی را تسلیت گفت

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه دردناک جان باختن شهادت گونه کارکنان خدوم و ملوانان شجاع نفتکش ایرانی سانچی، ملت شهیدپرور ایران اسلامی را داغدار کرد و در حالی که مردم و بویژه خانواده های این عزیزان، روزها مضطرب و چشم نگران، منتظر خبری امیدوارکننده از میان زبانه ها و شعله های آتش نفتکش سانحه دیده در هزاران کیلومتر دورتر از وطن بودند و تکاوران زبده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با آرزوی نجات جان فرزندان این ملت داوطلبانه، عاشقانه و مجاهدانه وارد منطقه حریق شده و خود را برای اجرای عملیات امداد و نجات آماده کرده بودند، متاسفانه با دلهایی پر از اندوه و چشمانی اشکبار در غم از دست دادن هموطنان خود، ماموریت شان را به پایان رساندند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تالم و تاسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت گونه کارکنان و ملوانان نفت کش سانچی، این ضایعه دردناک را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت گفته و برای آنان علو درجات و برای عزیزانشان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.



رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش در دوران پس از دفاع مقدس هیچ گاه اجازه نداد بدخواهان نظام با نیات شومشان خدشه ای به قداست، صلابت، ولایت مداری و اقتدار ارتش وارد کنند. ‌

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که به استان خوزستان سفر کرده است در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوایی ارتش جنوب غرب گفت: دشمن همیشه در کمین است و تلاش میکند فرهنگ، دین، ناموس، وشخصیت ما را مورد هدف قرار دهد.


دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای و برخی اقدامات آمریکا بیانیه مهمی صادر کرد.

وزارت امور خارجه کشورمان درباره تمدید اسقاطیه‌های الزامی تحریم‌های برجام و برخی تحریم‌های جدید توسط دولت آمریکا بیانیه مهمی صادر کرد.

به نام خدا

روز جمعه مورخ ۲۲دی ۱۳۹۶ رئیس جمهور آمریکا علیرغم تلاش یک ساله خود برای از بین بردن برجام، بار دیگر ناگزیر به تمدید اسقاطیه های الزامی در برجام گردید. استحکام درونی برجام و حمایت بین المللی از این توافق، راه را بر تلاش های آقای ترامپ، رژیم صهیونیستی و اتحاد نامیمون تندروهای جنگ طلب برای لغو این توافق یا ایجاد تغییرات در آن بسته است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

جانشین فرمانده قرارگاه ثارلله سپاه گفت: افرادی با پول بیگانگان علیه نظام اسلامی مقابله می‌کنند و می‌خواهند آن را ساقط کنند.

افرادی با پول بیگانگان علیه نظام عمل می‌کنند/ جنایات داعش را هیتلز هم مرتکب نشد سردار سرتیپ محمد اساعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در همایش از شلمچه تا حرم که عصر امروز پنجشنبه ۲۱دی ماه در مسجد قاسم بن الحسن (ع) بزرگراه شهید محلاتی برگزار شد، اظهار کرد: افرادی در این روزها در گوشه‌ای از تهران و شهرهای کوچک  آمده‌اند تا نظام را خدشه‌دار کنند و بعد از آن پروژه براندازی راه بیندازند.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران از درخواست همکاری از ارتش کشورهای چین و ژاپن برای نجات جان ملوانان نفتکش ایرانی سانحه دیده در دریای چین خبر داد.


به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت: رئیس اداره روابط و مناسبات خارجی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز جمعه در دیدار با وابستگان نظامی دو کشور چین و ژاپن با اعلام مراتب نگرانی و اضطراب خانواده های ملوانان ایرانی نفتکش حادثه دیده، خواست مقامات ارتش، مسولان و مردم کشورمان در ورود همه جانبه و مسئولانه ارتش دو کشور برای نجات جان ملوانان ایرانی را به آنها منتقل کرد.



 فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در بعد نظامی، هیچ خطری ایران را تهدید نمی‌کند و آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند چرا که نیروهای مسلح و ارتش جمهری اسلامی ایران در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.
  

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش،امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری همایش سرانگشتان قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۸ پیاده کردستان، در جمع  فرماندهان و جمعی از اصحاب رسانه با اشاره به آمادگی بالای نیروهای مسلح  جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در بعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ارتش در بالاترین سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود قرار دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آمادگی نیروهای نظامی برای مقابله با تهدیدات احتمالی آمریکا را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: آمریکا علیه ایران اسلامی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این مسئله در بین تمام نیروهای نظامی ما نهادینه شده است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

وزیر دفاع گفت: همکاری ایران با کشورهای جهان در موضوع برجام حسن نیت ما با جهان را نشان داد اما آمریکایی‌ها نشان دادند که اصلاح پذیر نیستند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دومین کنفرانس امنیتی تهران گفت: در دوران پوست اندازی راهبردی در منطقه هستیم و دوران شبه جنگ‌ها به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: در حالی که برخی کشورهای منطقه با الگوهای ذهنی به منطقه نگاه می‌کنند واقعیت جدیدی در منطقه جریان دارد که مهمترین آنها این است که آمریکا نه قدرت قدیمی خود را دارد و نه مردم منطقه مردم گذشته هستند و ملت‌های منطقه به توانایی‌های خود آگاهی یافته اند و با اطمینان از آینده مطلوب خود سخن می‌گویند.

وزیر دفاع اظهار کرد: نظام بین الملل دیگر تحمل هژمونی، تک صدایی شدن و خودخواهی را ندارد و هرگونه تلاشی در این زمینه بی فایده است.



سپاه پاسداران در بیانیه‌ای حماسه ملی ایرانیان در مقابله با آشوب‌های اخیر را باطل‌السحر فتنه جدید دانست.

سپاه از مردم، نیروی انتظامی، بسیج و سربازان گمنام امام زمان (عج) قدردانی کرد

 به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی شکست فتنه جدید ضدانقلاب و دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای از حماسه آفرینی مردم و حضور بسیج، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در این عرصه قدردانی کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حماسه آفرینی جدید مردم غیرتمند، آگاه، مؤمن و انقلابی ایران در کنار درخشش حضور ده‌ها هزار نیروی بسیجی فداکار داوطلب در صحنه آرام‌سازی آشوب‌ها و مجاهدت خالصانه برادران نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، زنجیر به هم پیوسته آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، آل سعود، منافقین و سلطنت طلبان را در هم شکست و باطل السحر فتنه جدید شد.

این حماسه بزرگ نشان داد عظمت ملت بزرگ ایران جاودانه است و آرمان‌های بلندش فراتر از توان دشمنان برای دستیابی به اهداف شیطانی است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صمیمانه از ملت بزرگ ایران و بسیجیان عزیز- این ملائک زمین-، عزیزان نیروی انتظامی و سربازان گمنام حضرت صاحب الزمان (عج) برای خلق این حماسه تشکر و سپاسگزاری نموده و از خداوند متعال برای رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و آن ملت بزرگ ایران توفیقات روزافزون مسئلت می‌نماید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده کل ارتش گفت: عمل به آموزه‌های دفاع مقدس موجب خروج از ظلمات می‌شود و اگر دفاع مقدس را فراموش کنیم، گمراه می‌شویم.

باید قدر دفاع مقدس را بدانیم

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس دارای ابعاد بسیاری است که هر چه زمان بگذرد، در حوادث روزگار این ابعاد روشن‌تر و گویاتر می‌شود.

وی افزود: باید قدر دفاع مقدس را بدانیم و به آموزه‌های آن عمل کنیم. عمل به آموزه‌های دفاع مقدس موجب خروج از ظلمات می‌شود و اگر دفاع مقدس را فراموش کنیم، گمراه می‌شویم.



فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: همه هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای طرح گشت‌های محله محور بسیج صورت گرفته است.

گشت‌های محله محور بسیج به زودی در تهران آغاز می‌شودبه نقل از خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، به طرح گشت‌های محله محور بسیج اشاره کرد و گفت: هدف این طرح، تأمین امنیت شهر و شهروندان است البته نیروی انتظامی با قوت در تأمین امنیت کوشا است و کار خود را انجام می‌دهد، اما برقراری امنیت کامل در تهران نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال این است که با راه اندازی این نوع گشت‌ها بتواند بخشی از امنیتی که در پایتخت لازم است را تأمین کند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به برخی ادعا‌های کذب مبنی بر تلاش سپاه برای امنیتی کردن تهران، گفت: امنیتی کردن پایتخت مدنظر هیچکس نیست و اصلا نیازی به امنیتی کردن تهران وجود ندارد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

وزیر دفاع گفت: دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه سواحل مکران در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه­ ها، زمینه حضور سرمایه­ گذاران را در منطقه فراهم کند.

دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه سواحل مکران در دست اقدام دارد به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه راهبردی وزارت دفاع با بیان اینکه اسفند ماه سال جاری همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه­‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران در تهران برگزار می­ شود، اظهار کرد:  قطعا این همایش فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه­ گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی خواهد بود تا از نزدیک با فرصت­ های بی ­نظیر منطقه در حوزه­ های نفت و گاز و پتروشیمی، ترانزیت و حمل و نقل گردشگری و توسعه شهرهای جدید و … آشنا شوند.

دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با اشاره به برنامه‌های دولت دوازدهم برای معرفی فرصت­ های سرمایه­ گذاری این منطقه به سرمایه­ گذاران، افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توسعه سواحل مکران و برنامه­‌های کلان دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی، مطالعات طرح جامع پهنه­ بندی منطقه انجام و پروژه­ های خوبی در حوزه­ های اقتصادی، اجتماعی در طول منطقه تعریف شده است.

حاتمی افزایش ظرفیت پذیرش و ترخیص بار بندر شهید بهشتی از ۲٫۵ میلیون تن به ۸٫۵ میلیون تن، افتتاح فرودگاه دو منظوره جاسک و … را از جمله پروژه­ های به بهره­ برداری رسیده در سال جاری برای توسعه سواحل مکران اعلام کرد و گفت: دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه این سواحل در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه­ ها، زمینه حضور سرمایه­ گذاران را در منطقه فراهم کند.



فرمانده نداجا گفت: نیروی دریایی و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، دو عضو یک خانواده هستند و هیچ مرزی بین این دو نیست.

نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، دو عضو یک خانواده هستندامیر دريادار «امیر رستگاری» رئيس سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع با امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

رستگاری در اين ديدار با اشاره به جایگاه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای دریایی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌­ها و پروژه­‌های‌ در دست اقدام سازمان صنایع دریایی پرداخت‌.

وی اظهار کرد: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با قابلیت‌های خوبی که در بخش‌های مختلف نظامی و غیر‌نظامی دارد توانسته‌ با استفاده از توان علمی و تخصصی در پشتیبانی از ناوگان‌های نیروهای دریایی کشور به عنوان یک بازوی مقتدر عمل كند.

امیر خانزادی نیز در این دیدار گفت: مجموعه صنایع دفاعی کشور به ویژه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نقطه افتخار نیروهای مسلح است و این یک کار جهادی جهت عبور از مرزهاست.

وی افزود:

امیر دريادار «امیر رستگاری» رئيس سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع با امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش دیدار کرد.

امیر رستگاری در اين ديدار با اشاره به جایگاه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای دریایی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌­ها و پروژه­‌های‌ در دست اقدام سازمان صنایع دریایی پرداخت‌.

وی اظهار داشت: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با قابلیت‌های خوبی که در بخش‌های مختلف نظامی و غیر‌نظامی دارد توانسته‌ با استفاده از توان علمی و تخصصی در پشتیبانی از ناوگان‌های نیروهای دریایی کشور به عنوان یک بازوی مقتدر عمل كند.

امیر خانزادی نیز در این دیدار اظهار داشت: مجموعه صنایع دفاعی کشور به ویژه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نقطه افتخار نیروهای مسلح است و این یک کار جهادی جهت عبور از مرزهاست.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به عنوان دو عضو یک خانواده هستند و هیچ مرزی بین این دو مجموعه نیست.

فرمانده نداجا تاكيد كرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ‌‌با حفظ وحدت و ‌یک نگاه ملی باید در جهت استحکام نظام و ایجاد قدرت بازدارندگی اقدام كنند.



امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی از هوشیاری و حضور مردم عزیز، نیروی انتظامی مقتدر و صبور و بسیجیان بی‌ادعا در خاموش کردن فتنه اخیر قدردانی کرد. متن کامل این پیام بدین شرح  است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری
فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
سلام‌ٌعلیکم، خدا قوت
شیطان بزرگ و رژیم نحس صهیونیستی، پیاده‌نظام روسیاه خود، منافقین جنایتکار را به میدانی که خالی تصور می‌کردند فرستادند تا با سوءاستفاده از برخی کاستی‌ها، امنیت مثال‌زدنی ایران سربلند اسلامی را مختل کنند. اما بار دیگر با حضور هوشیارانه مردم عزیز و به دست پرتوان نیروی انتظامی مقتدر و صبور جمهوری اسلامی ایران ناکام شدند تا یک روسیاهی دیگر برای فریب‌خوردگان، یک شکست دیگر برای نظام سلطه و یک برگ زرین دیگر بر کارنامه فرزندان انقلاب افزوده شود.
اگرچه این فتنه کور آن‌قدر حقیر بود که صرفاً با بخشی از توان نیروی انتظامی در نطفه خفه شد اما همان‌طور که بارها اعلام آمادگی کردیم، مطمئن باشید اگر لازم می‌شد همرزمان شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران بازو در بازوی دلاوران آن نیروی سربلند رودرروی فریب‌خوردگان شیطان بزرگ می‌ایستادند تا آتش زنندگان بی‌هویت پرچم مقدس ایران سربلند اسلامی، خبر ضربت سیلی محکم انقلاب اسلامی را به گوش اربابان شکست‌خورده خود برسانند.
شیطان بزرگ به دور از ابتدایی‌ترین ملاحظات دیپلماتیک معمول، ذوق‌زده و عریان به حمایت از آشوبگران قاتل پرداخت تا دوباره چهره کریه دشمنی عمیق خود را به ملت بزرگ ایران نمایان سازد. باشد که این ملت بصیر دیگربار نفرت خود را از این جرثومه‌های بین‌المللی فساد و ترور نشان دهد تا بلکه این بار بفهمند ایران کنام شیران است.
اینجانب بر خود لازم می دانم از طرف کارکنان و خانواده‌های ارتش ولایتمدار، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران از همراهی اقشار مختلف مردم و آحاد همرزمان فداکارم در نیروی انتظامی قهرمان و برادران بی‌ادعای بسیجِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی نمایم و دیگربار بر آمادگی کامل ارتش جمهوری اسلامی ایران - دست در دست نیروهای مسلح - برای اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در هر مأموریت ابلاغی تأکید نمایم.
                                                                                                                                                                      برادر شما  سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

نیروی انتظامی ضمن تشکر از همکاری مردمان خوب کشورمان با انتشار اطلاعیه ای از شهروندان کشورمان در خواست کرد تا مشاهدات خود پیرامون رفتارهای مخرب و اقدامات ضد امنیتی آشوبگران را در قالب عکس و فیلم به آدرس اینترنتی     www.aminemardom.com ارسال کنند.

 شهروندان تصاویر آشوبگران را برای ناجا ارسال کنند  نیروی انتظامی ضمن تشکر از همکاری مردمان خوب کشورمان با انتشار اطلاعیه ای از شهروندان کشورمان در خواست کرد تا مشاهدات خود پیرامون رفتارهای مخرب و اقدامات ضد امنیتی آشوبگران را در قالب عکس و فیلم به آدرس اینترنتی     www.aminemardom.com ارسال کنند.



شهادت 3 افسر پلیس در خاش +تصاویر

 تصاویر سه نفر از پرسنل مبارزه با موادمخدر شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان که در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر روز گذشته  به درجه رفیع شهادت نائل شدند، منتشر شد.

اسامی شهدا:شهید رضا شهرکی، شهید کامبیز سنچولی، شهید محمد اصغریان

 عملیات تعقیب اشرار در حال انجام است و نتیجه اقدامات بعدی و ضربات وارده به اشرار متعاقبا اعلام خواهد شد.


 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نهم دی‌ماه را چراغی برای گم نکردن مسیر انقلاب اسلامی خواند و گفت: نهم دی‌ماه یکی از ایام الله و بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز(شنبه 9 دی‌ماه) در همایش علمی الگوی شاخص‌های فرهنگ دفاعی در آجا مبتنی بر رهنمودها و تدابیر فرماندهی کل قوا در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نهم دی‌ماه را یکی از ایام الله و بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی نامید و گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی روزهایی وجود دارد که بعنوان نقاط عطف و برجسته به حساب می آیند، این روزها با هم شباهت هایی دارند و بعضی هم ویژگی های خود را دارند. در اکثر این نقاط عطف، ولایت و امامت و رابطه ی امت و امام و لبیک گویی به ندای رهبری مشترک است.



ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالروز نهم دی در بیانیه ای تاکید کرد: مردمِ بصیر، آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور حماسی و وحدت بخش، در 9 دی سال 88 ضمن اعلام پای بندی خود به آرمان های انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه، طومار فتنه را در هم پیچیده و انزجار خود را از توطئه های فتنه گران و حامیان داخلی و خارجی آن ها به نمایش گذاشتند.

متن کامل بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم .حماسه نهم دی ماه 88 و حضور پرشور و حماسی مردم انقلابی، قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی عظیم آن روز، اوج بصیرت و آگاهی مردم ولایتمدار کشور در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محسوب می شود.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه هشتمین سالگرد حماسۀ یوم الله 9 دی با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم برای حضور در مراسم بزرگداشت این حماسه دعوت کرد.

شورای هماهنگی طی فراخوان عمومی اعلام کرد: مراسم بـزرگداشـت «حماسـۀ نهم دی ماه» شنبه 9 دی ماه 1396 در تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرهای سراسر کشور و در بیش از 1200 نقطه کشور با حضور پرشور و آگاهانه ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی برگزار می‌شود.



رهبرانقلاب

 با انتشار سخنان رهبر انقلاب، گمانه‌زنی‌ها درباره مخاطب اصلی سخنان ایشان در این سخنرانی آغاز شد و بسیاری بر سر مخاطب اصلی بیانات امروز ایشان، اتفاق نظر داشتند.

لطفا برای مشاهده کامل خبر بر روی تصویر کلیک کنید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   , 

نیروهای مسلح ایران پس از به رخ کشیدن قدرت نظامی خود در هوا و دریا؛ این بار به سراغ ساخت انواع زیردریایی‌ها رفته‌اند.

قدرت روی آبی که زیر آب هم وجود دارد

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در غزه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ملت فلسطین هستند.

 رسانه های صهیونیستی و برخی رسانه های صهیونیست زده سعی داشتند تعبیر نادرستی از تماس قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس و گروهان های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین ارائه دهند.

یحیی سنوار در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین خاطر نشان کرد که سردار سلیمانی در تماس با فرماندهان قسام بر ایستادگی ایران و سپاه پاسداران و به ویژه "سپاه قدس" در کنار ملت فلسطین تاکید و اعلام کرد که آنها با تمام قدرت در نبرد دفاع از قدس و حفظ این شهر به عنوان پایتخت کشور فلسطین، در کنار ملت ما هستند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در غزه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ملت فلسطین هستند.

 

رسانه های صهیونیستی و برخی رسانه های صهیونیست زده سعی داشتند تعبیر نادرستی از تماس قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس و گروهان های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین ارائه دهند.
یحیی سنوار در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین خاطر نشان کرد که سردار سلیمانی در تماس با فرماندهان قسام بر ایستادگی ایران و سپاه پاسداران و به ویژه "سپاه قدس" در کنار ملت فلسطین تاکید و اعلام کرد که آنها با تمام قدرت در نبرد دفاع از قدس و حفظ این شهر به عنوان پایتخت کشور فلسطین، در کنار ملت ما هستند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

امیر دریادار حسین خانزادی  در همایش فرماندهان و مدیران مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش که در مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت برگزار شد، مهندسان را جهادگران عرصه سازندگی در نیروی دریایی معرفی کرد و بیان داشت: تبادل ایده‌ها و نظرات است که سبب رشد و بلوغ می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌های این‌چنینی موجب به اشتراک گذاشتن و هم‌اندیشی در مورد مسائل علمی می‌شود گفت: انسان‌های آگاه و مسئول همواره به فکر این هستند که برای پیشرفت آینده ظرفیت‌سازی کنند و ظرفیت‌سازی برای پیشرفت آیندگان امری ضروری است.


مشاور فرمانده معظم کل قوا پدافند هوایی را اصلی ترین نیروی مقابله با دشمن دانست و گفت: تهدیدهای جدید تنها از طریق آسمان می تواند باشد و پدافند هوایی، طلایه دار حراست از امنیت آسمان ایران است.

 امیر «علی غلامی» در جمع دانشجویان مرکز آموزش عالی رسته ای اصفهان با اشاره به اینکه دشمن با شناختی که در هشت سال دفاع مقدس از ایران بدست آورده است هیچ گاه وارد جنگ زمینی با کشور ما نخواهد شد گفت: تهدیدات جدید فقط از طریق آسمان است به همین دلیل مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» همواره پدافند هوایی را اولویت اول دانسته و بر آن تاکید می کند.
وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز جنگ هوایی یکی از بخش های تاثیر گذار به شمار می رفت و در این دوران پدافند هوایی توانست تعداد زیادی از هواپیماهای دشمن را منهدم سازد که این خود افتخاری بزرگ برای پدافند هوایی است.
امیر غلامی در این خصوص شهید ستاری را الگوی بسیار ارزشمندی برای فرماندهان جدید پدافند هوایی قلمداد کرد و بر لزوم مطالعه ابعاد شخصیتی این شهید تاکید کرد و گفت: عملیات والفجر ۸ را تجربه ای ارزشمند برای فرماندهان قلمداد کرد و گفت: عملکرد غرور آفرین پدافند هوایی در انهدام هواپیماهای دشمن در پیروزی این عملیات آنقدر مهم و سرنوشت ساز بود که مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در این مورد فرمودند: «اگر آن پدافند قدرتمند نبود عاقبت والفجر ۸ چیز دیگری بود».
وی بر لزوم عملکرد هوشمندانه و نقش آن در پیروزی در جنگ تاکید کرد و گفت: با مطالعه عملیات های دوران دفاع مقدس می توان به این نکته پی برد که میزان موفقیت عملیات ها رابطه ی مستقیمی با میزان موفقیت پدافند هوایی داشته است که خود این به ما اهمیت پدافند هوایی را گوشزد می کند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش از تولید فیلم "تصمیم منطقی" به‌عنوان نخستین فیلم سینمایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام در مشهد اظهار داشت: حوزه تاریخ شفاهی را در ارتش در یک سال گذشته بسیار فعال کرده‌ایم و عزیزان را به تهران می‌آوریم و به شکل حرفه‌ای مصاحبه آن‌ها ضبط می‌شود و با کیفیت حداکثری آرشیو می‌شود تا نه تنها تاریخ بلکه فیلم ضبط شده نیز قابل بهره‌برداری باشد.



ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض، گفت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.

وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده ‌شود.

حاتمی ادامه داد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعای را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهند کرد.



امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در همایش سراسری فرماندهان ارتش گفت: تمامی اقدامات و برنامه های ارتش باید در راستای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی و توجه جدی به تهدیدات دشمنان باشد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در همایش فرماندهان ارتش با عنوان "ارتش انقلابی"که در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حال برگزاری است گفت : دفاع از انقلاب و نظام اسلامی , حفظ استقلال و تمامیت ارضی و مقابله با تهدیدات به معنای عام و زوج خبیث رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت کار به معنای خاص آن، دو وظیفه ارتش است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 معاون هماهنگ کننده ارتش دریادار حبیب الله سیاری صبح امروز در همایش سراسری فرماندهان با درود بر بنیان گذار انقلاب اسلامی  و تقدیر و تشکر از حضور فرماندهان حاضر در همایش بویژه سردار سرلشگر باقری ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح گفت : با توکل به خداوند بزرگ در اجرای تدابیر فرماندهی محترم کل ارتش , نخستین همایش سراسری فرماندهان با اهداف زیر برگذار می شود .
رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش ج.ا.ا. به تبیین تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در موضوع ارتقای توان رزمی برای رویارویی با تهدید به ویژه در وضعیت کنونی جهان پرداخت و افزود: اهمیت  تبیین تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در حکم انتصاب امیر فرماندهی محترم کل ارتش و نیز انجام هماهنگی لازم میان همه ی فرماندهان در جهت اجرایی شدن سیاست های قرارگاه مرکزی و ستاد کل نیروهای مسلح از نکات مهم در برگزاری این همایش می باشد.
دریادار سیاری افزود : تبیین جهت گیری های امیر فرماندهی محترم کل ارتش ج. ا. ا برای اجرایی شدن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و همچنین تبیین انتظارات امیر فرماندهی محترم کل ارتش ج. ا. ا از فرماندهان و مدیران و کارکنان ارتش ج. ا. ا از دیگر مباحث مهم این همایش است.
این فرمانده عالیرتبه ارتش با اشاره به تبیین ویژگی های فرماندهی جهادی در این همایش بیان داشت: بهره برداری از سخنان ارزشمند میهمانان و تلاش در جهت هم افزایی عملکرد فرماندهان و مدیران برای انجام ماموریت از موارد دیگر مورد بررسی در همایش می باشد.
معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه افزود : فردا نیز همایش با اهداف یاد شده همچنان برقرارست  امیدواریم مدیران و فرماندهان حاضر بیشترین بهره را از نکات مورد بحث ببرند .
دریادار سیاری در پایان این مراسم ایشان از سردار محترم سرلشگر باقری ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح به خاطر حضور و ارائه ی رهنمودهایشان تشکر کرد .



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سرلشکر محمد باقری در همایش فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست ستاد کل نیروهای مسلح تقویت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با قدردانی از حضور به موقع، مفید و موثر ارتش در جریان زلزله اخیر کرمانشاه گفت: اگر در این زلزله کمک نیروهای مسلح نبود مطمئنا آلام بیشتری به مردم منطقه کرمانشاه وارد می آمد.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

همایش سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ابلاغ تدابیر و خط مشی فرمانده کل ارتش مبتنی بر تدابیر ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی ) و نیز تبیین راهبردهای ارتقای توانمندی و توان رزمی در راستای اهداف و ماموریتهای واگذاری به ارتش آغاز شد.

در آغاز این همایش سردار سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ، روسای سازمانهای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات ، فرماندهان نیروها و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و فرماندهان یکان های عمده ارتش و معاونان ستاد ارتش حضور دارند.






دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا با برگزاری رزمایش‌های تخصصی و بزرگ و رزمایش‌های مشترک با دیگر کشور ارتقا یافته است.

 امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار وابستگان نظامی کشورهای مختلف در ایران گفت: «دریا» همواره در تفکر و فرهنگ ایرانیان، سرچشمه برکت، رونق اقتصادی و ایجاد روابط بین المللی با رعایت احترام متقابل بوده است. 
بخش عظیمی از آب‌های کره زمین میراث مشترک بشریت است و اقیانوس‌ها و آب‌های بین‌المللی عرصه لازم برای گفت‌وگوی ملت‌ها و تبادل فرهنگ‌های ملل‌های مختلف را فراهم آورده و دریاها می‌توانند عرصه مشترک همکاری و روابط انسانی بیشتر را به دور از هرگونه تعصب برای بشر به ارمغان آورند.


 

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار موضوعاتی از قبیل لایحه بودجه سال 97، چگونگی محقق شدن حکم فرماندهی معظم کل قوا در بودجه سال 97 در محورهای ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی و رفع نیازهای معیشتی و نیز چگونگی اقدامات لازم برای بهبود وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



 اختلاف طبقاتی و عدم توجه به قشر مستضعف، بلایی است که می تواند عواقب سخت دنیوی و اخروی برای مدیران جامعه به دنبال داشته باشد.
امام خمینی که خود پرچمدار مبارزه با فساد و سیستم سرمایه سالارانه است، بارها و بارها نسبت به نتایج شوم دنیاگرایی مسئولین هشدار داده و فرمودند: انفجاری که از باطن یک مملکتی که مدّعی اسلامی است پیدا شده و مأیوس از اسلام شده‌اند، مأیوس از برنامه‌های اسلام شده‌اند؛ یک همچو انفجاری را هیچ کس نمی‌تواند جلویش را بگیرد...


آدرس کانال تلگرامی ارتش جمهوری اسلامی ایران: 

https://telegram.me/ajanews_ir


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد