رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز باید مراقب حرکت‌های دشمن باشیم. در هر سنگری که هستیم باید تلاش کنیم قابلیت‌های خود را بالا ببریم.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم تجلیل از ۷ نفر از بازنشستگان مرکز مطالعات راهبردی ارتش، با تقدیر از زحمات «پیشکسوتان» این مرکز تصریح کرد: اگر از لفظ بازنشسته استفاده نمی‌کنم و معتقدم که لفظ درستی هم نیست، به این دلیل است که سربازی امام زمان (عج) بازنشستگی ندارد. این عزیزان هر جا و در هر صحنه‌ای که باشند، سرباز امام زمان(عج) هستند و آماده‌اند که ایشان فرمان بدهند و هر زمان ندای «هل من ناصر ینصرنی» آن بزرگوار را شنیدند، لباس رزم بپوشند و در رکاب آن امام همام انجام وظیفه کنند.

وی افزود: سربازی آن قدر ارزش دارد و می‌تواند ادامه‌دار باشد که در روایاتی از ائمه آمده است که توصیه می‌کنند اگر می‌توانید پس از مرگ هم سرباز باشید. یکی از فرازهای دعای عهد که سفارش شده بعد از نماز صبح خوانده شود نیز به همین موضوع اشاره دارد. در این دعا بنده از خدا می‌خواهد که خدایا مرا از قبر بر انگیزان در حالی که شمشیر و نیزه در دستانم باشد و لبیک‌گویان به سوی امام زمانم می‌روم. همه ما باید دعا کنیم که سرباز امام زمان(عج) باشیم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

  فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از منطقه پدافند هوایی شمال شرق(امام رضا(ع)) بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بازدید از منطقه پدافند هوایی شمال شرق با حضور در بخش های مختلف این منطقه پدافند هوایی، عملکرد و میزان آمادگی کارکنان و تجهیزات منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور را ارزیابی و از توان رزمی و عملیاتی این یکان ابراز رضایت کرد.

امیر سرتیپ صباحی فرد در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال شرق گفت: حفاظت از مرزهای هوایی کشور وظیفه ای است که همه یکان ها و گروه های پدافند هوایی در سطح کشور مشغول به انجام آن هستند و تمامی مناطق پدافندی به صورت مداوم و بدون تعطیلی، آسمان کشور را رصد می کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: دو مولفه نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات بومی باعث شده تا پدافند هوایی بتواند مأموریت خود را به شکل مناسبی انجام دهد.

وی در پایان یکی از وظایف اصلی مجموعه فرماندهی پدافند را توجه به نیروی انسانی دانست و افزود: کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایثار و فداکاری از حریم هوایی کشور حفاظت می کنند.

گفتنی است امیر سرتیپ صباحی فرد در این سفر با حضور در منزل خانواده های پاسدار شهید حسین بهمدی و شهید رمضان علی نوشاد با خانواده های این شهیدان دیدار کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

دومین جلسه هم اندیشی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در دومین جلسه هم اندیشی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با امیر سرلشکر موسوی، این دانشجویان به بیان دیدگاه ها و راهکارهای مدّ نظر خود برای ارتقاء هرچه بیشتر ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته، سئوالات خود را رو در رو با فرمانده کلّ ارتش مطرح و پاسخ را دریافت کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: اختلاف‌افکنی در جامعه و بین نیروهای مسلح بخشی از پروژه دشمنان اسلام و ایران است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث‌ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهور اسلامی ایران درباره مواضع اخیر ایران و رهبری در قبال برجام با تاکید بر اینکه هرچه رهبری فرموده‌اند برای ما در نیروهای مسلح نصب‌العین و مورد اطاعت است، گفت: نیروهای مسلح آماده است هر کجا که رهبر انقلاب اراده کند مشت محکم خود را بر دهان استکبار و در رأس آنها اسرائیل و آمریکا بکوبد و مشروعیت آن براساس فرمان ولایت است.

وی درباره اتحاد و همدلی در نیروهای مسلح ، ارتش و سپاه را یک نیروی واحد خواند و افزود: نیروهای مسلح یعنی ارتش و سپاه در واقع یک روح در دو کالبد هستند زیرا که همه یک رهبر واحد داریم و زیر پرچم و امر ولایت هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش  تصریح کرد: اختلاف‌افکنی در جامعه و بین نیروهای مسلح بخشی از پروژه دشمنان اسلام و ایران است.

امیر سرتیپ حیدری در پایان گفت: اختلاف‌افکنی در بین صفوف نیروهای مسلح، مردم و مسئولان خیال باطلی است که دشمنان در سر می‌پرورانند و تا زمانی که ما تحت امر ولایت هستیم این خیال باطل دشمنان هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: قبرستان انگلیسی ها در بوشهر درس عبرتی برای متخاصمین است که اگر تعرضی به این استان و ایران اسلامی داشته باشد جایگاهشان همان قبرستان است.

به گزارش روابط عمومی ارتش ،  سرتیپ خلبان حسن شاه صفی در آیین تکریم ومعارفه فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر با اشاره به سابقه درخشان استان بوشهر در مبارزه علیه دشمنان کشور بیان داشت: استان بوشهر تاریخ ۲۰۰ ساله در عرصه دفاع مقدس دارد و در جنگ تحمیلی هم نقش مهمی در دفاع از کشور ایفا کرد.

وی بیان کرد: قبرستان انگلیسی ها در بوشهر درس عبرتی برای متخاصمین است که اگر تعرضی به این استان و ایران اسلامی داشته باشد جایگاهشان همان قبرستان است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نخستین شهید دفاع مقدس استان بوشهر شهید آسترتین از پایگاه هوایی بوشهر بوده است، گفت: پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر ۸۶ شهید تقدیم کرده و در نخستین روز حمله صدام به کشور، دسته دوم چهارتایی که اهدافی را در عراق منهدم کردند از بوشهر بود.

امیر شاه صفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آداب و اخلاق در امور مختلف خاطرنشان کرد: برخی بین اخلاق و آداب تفاوت قائل نمی شوند در حالی که اخلاق، اعمالی ناخودآگاه است که انجام می دهیم، آداب متغیر است، ولی اخلاق را نمی توان تغییر داد.

وی ادامه داد: فرمانده جدید پایگاه هوایی بوشهر، کلاس های اخلاق را تشکیل و گسترش دهد و اخلاق مداری نه به عنوان یک شعار در جامعه ترویج و نهادینه شود.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ‌طرح جنایتکارانه دشمنان ‌ملت ایران را آب‌دیده‌تر می‌کند‌، گفت: با به هم زدن ‌ مرزها ‌‌‌100 سال دیگر ‌درگیری ‌به منطقه تحمیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی آجا، امیر سرتیپ حاتمی صبح امروز در سیزدهمین کنگره جغرافیایی ایران که به میزبانی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه امنیت یک مقوله به هم‌پیوسته است، اظهار داشت: امنیت و دفاع با جغرفیا یک ‌ارتباط‌‌ بسیار  نزدیک دارند و در طول تاریخ به خوبی شاهد این موضوع بوده‌ایم.
وی با بیان ا‌ینکه ‌توسعه ‌نیز‌ به هم پیوسته است، افزود: ‌نمی‌شود یک جزیره‌ای در ‌جایی توسعه پیدا کند و تصور کنیم که می‌شود بقیه را در توسعه‌نیافتگی نگه داشت و در عین حال در آسایش و امنیت بود که امکانپذیر نیست به ویژه در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که یک موقعیت ممتاز و ژئوپلوتیک دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 100 ‌سال گذشته ‌تحت تأثیر تقسیمات جغرافیایی بعد از جنگ جهانی اول و فروپاشی عثمانیان قرار داشته است، تصریح کرد: ‌تمام جنگ‌هایی که در این 100 ساله ‌اتفاق افتاده به نوعی ریشه در همین تقسیمات جغرافیایی دارد.



فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اگر ماموریت اقیانوس اطلس در دستور کار قرار گیرد، ناوبالگردبر خارگ یکی از گزینه‌های اصلی ما برای اعزام خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بازگشت ناو بالگردبر خارگ به گشت دریایی، این ناو را به نوعی بزرگترین ناو پشتیبانی غرب آسیا برشمرد و گفت: ناو بالگردبر خارگ طی سال‌های گذشته برای تعمیرات اساسی از چرخه ماموریت خارج شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در این تعمیرات سیستم رانش و قسمت‌های زیرآبی آن در داک خشک قرار گرفت و همه آنها توسط متخصصین داخلی تعمیر و نوسازی شد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه فرآیند تعمیر رانش این شناور به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت، بیان کرد: خارگ تنها شناور سامانه بخار است و فناوری پیچیده و ارزشمندی دارد که صنایع داخلی ما به آن دست یافته‌اند.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، در این پروژه، سیستم محرکه و اجزای مرتبط با آن تعویض و به طور کامل نو شده است و شناور خارگ بعد از چند مرحله آزمایش ساحلی و دریایی، به همراه ناوگروه 54 عازم خلیج عدن شد.

وی در عین حال تاکید کرد: خارگ یک شناور بزرگ، پایدار و مناسب برای ماموریت‌های دوردست در نیروی دریایی ارتش است و قطعا اگر ماموریت اقیانوس اطلس در دستور کار قرار گیرد، ناوبالگردبر خارگ یکی از گزینه‌های اصلی ما برای اعزام خواهد بود.

دریادار خانزادی افزود: تعمیراتی که صورت گرفت پیشگیرانه نبود بلکه یک تعمیرات اساسی بود. این فناوری تنها در اختیار کشور انگلیس قرار دارد و آنها نیز هیچ اطلاعات و امکاناتی برای تعمیرات در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش معتقد است که صنایع داخلی و متخصصین نیروی دریایی ما به خوبی توانستند سیستم رانش بخار این شناور را تعمیر و نوسازی کنند.

وی در پایان گفت: ناو خارگ در داخل بازسازی و قلب این مجموعه توسط متخصصین داخلی نو شد که وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 به گزارش روابط عمومی ارتش:  فرمانده نیروی زمینی در بازدید از تیپ 40 متحرک هجومی  در جمع فرماندهان و کارکنان این تیپ گفت :آمادگی رزمی و توان دفاعی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته و آن ها را در عرصه های مختلف ناکام گذاشته است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری تاکید کرد: امروز روند آمادگی دفاعی و رزمی نیروی زمینی ارتش در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و کارکنان این نیرو با تمام وجود در ماموریت ها حضور پیدا می کنند و حضور ولایت مدارانه ، آمادگی رزمی و توان دفاعی  کارکنان ،هراس در دل دشمن انداخته و آن ها را عرصه های مختلف ناکام گذاشته است.

وی با بیان اینکه یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع از تحرک بسیار بالایی برخوردار شده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیزات و آموزش های متناسب با نوع تهدیدات دشمن  در اختیار یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع  قرار گرفته است .

فرمانده نیروی زمینی ارتش در این بازدید از نزدیک در جریان آمادگی رزمی و توان دفاعی این تیپ قرار گرفت و دستورات لازم را جهت ارتقاء هرچه بیشتر آمادگی رزمی صادر کرد .

از دیگر برنامه های وی دیدار با خانواده هایی که دارای مشکلات و بیماری صعب العلاج هستند بود و برای رفع مشکلات و تسریع در روند بهبودی و درمان  بیماران دستورات لازم را صادر کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 به گزارش روابط عمومی ارتش ، فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران گفت: هم اکنون تعامل خوبی میان دلاوران ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در استان کرمانشاه وجود دارد.

نشست تعامل و هم افزایی بیشتر نیروهای مسلح غرب کشور، با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد.

امیر فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش هدف از نشست تعامل و هم افزایی بیشتر نیروهای مسلح غرب کشور، که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار می گردید را تعامل و هم افزایی نیروهای مسلح منطقه غرب کشور دانست که با تأسی از رهنمودهای فرمانده معظم و معزز کل قوا صورت گرفته است و اراده سلسله مراتب فرماندهان عالی رتبه ارتش و سپاه مبنی بر اینکه این تعاملات و هم افزایی ها تا پایین ترین رده شکل بگیرد.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران نیز در این همایش هماهنگی بیشتر نیروهای نظامی را در غرب کشور مهم دانست و افزود: هم اکنون تعامل خوبی میان دلاوران ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در استان کرمانشاه وجود دارد.

سردار عظیمی بیان کرد: ملت ما در عین حال که واقف هستند که همدلی و هم افزایی و وحدت قلبی و عملی نیروهای مسلح برکات ارزشمندی را برای کشور داشته و این را باید به دشمن نشان دهیم و این اقدامات باعث می شود دشمن نا امید شود.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی کتابخوانی رضوی همکاری نمود.

به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به دنبال موفقیت های پیشین نهاد در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق بسط سیره رضوی در جامعه، ارتش جمهوری اسلامی ایران در برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی کتابخوانی رضوی همکاری می نماید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ارشد ارتش در استان گلستان و مازندران گفت : تمام قد از ساخت پارک موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهدا گرگان، حمایت می کنم چرا که گنجینه دفاع مقدس باید به نسل های آینده منتقل شود .

به گزارش رابط عمومی ارتش ، امیر مهدی معمار باشی ارشد ارتش در استان گلستان و مازندران در خصوص موضوع ساخت پارک موزه دفاع مقدس و همچنین واکنش فرماندار جدید گرگان مبنی بر متوقف سازی این پروژه در این منطقه از استان، عنوان کرد: حتما لشکر ۳۰ پیاده گرگان از ساخت پارک موزه دفاع مقدس حمایت خواهد کرد.

امیر معمار باشی افزود: هزینه انجام شده برای پارک موزه دفاع مقدس، میلیاردی بوده است و اگر بنا بود چنین اتفاقی روی ندهد چرا از همان اول برای این مکان سرمایه گذاری و هزینه شده است و تا بحال کارهای عمرانی زیادی آنجا انجام شده است. این مکان با وجود پیکر پاک ۸ شهید گمنام، می تواند به عنوان یک قطب گردشگری و معنوی در استان باشد




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، فرارسیدن عید سعید فطر را به وزرای کشورهای اسلامی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در پیام ‌های جداگانه ‌ای عید سعید فطر را به وزرای دفاع کشورهای اسلامی عراق، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، قراقزستان، افغانستان، ترکمنستان، سوریه، قطر، کویت، عمان، ترکیه، اندونزی و مالزی تبریک گفت.

در پیام تبریک وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آمده است: در شرایطی که ایالات متحده آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس شریف، حمایت عملی و همه جانبه ای را از تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین به عمل آورده است، امید آن دارم به برکت این عید خجسته شاهد هوشیاری، اتحاد و همدلی بیش از پیش مسلمانان در برابر طرح ها و توطئه های دشمنان علیه امت اسلامی باشیم.



 همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر، نماز پرشکوه عید فطر با حضور گسترده کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های کارکنان سرافراز ارتش در مساجد یکان ها و کوی های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، نماز باشکوه عید سعید فطر تهران نیز در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) و با حضور میلیونی مردم تهران به امامت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) اقامه شد.

در این مراسم جمع کثیری از فرماندهان، مسئولان، روحانیون و کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران نماز عید فطر خود را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع پیشکسوتان شعر و هنر ارتش، زبان شعر را بهترین ابزار ماندگار وصف حماسه دانست .

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی در جلسه هم اندیشی انجمن ادبی ارتش که به منظور بررسی اشعار مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های ارتش برگزار شد، درک، فهم و در نظر گرفتن محیط خاص را از ملزومات شعر فاخر برشمرد و گفت: بنابر تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مفاهیم ایمان، شجاعت و دانش از مهم‌ترین کلید واژه‌های نورانی معظم‌له در خصوص ارتش است که ضرورت دارد در شعر مراسم دانش آموختگی به آن ها توجه شود.

امیر خانزادی با اشاره به سوابق درخشان تیم فرهنگی ارتش در مراسم‌های دانش آموختگی سال‌های گذشته که مورد رضایت و تایید فرماندهی معظم کل قوا نیز قرار گرفته ابراز امیدواری کرد: مراسم امسال نیز به نحو شایسته برگزار شود و مدال رضایت معظم له مجددا نصیب نیروی دریایی ارتش شود .

گفتنی است انجمن ادبی ارتش که از سال ها پیش راه اندازی شده است، طی یک سال گذشته توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حمهوری اسلامی ایران، با رویکرد جدید و متناسب با نیاز های دفاعی و با حضور شاعران و پیشکسوتان آجا، کارنامه موفقی در تولید اشعار و متنون مناسب داشته است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 
معاون نیروی انسانی نزاجا با بیان اینکه تمام افتخارات ایران در مجامع جهانی مرهون خون شهدا است، گفت: علی رغم همه توطئه‌ها، در آرامش و امنیت به سر می‌بریم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم علی سامانی معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش در مراسم تجلیل از همسران ایثارگران، بازنشستگان و فجرآفرینان ارتش که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه با حضور جمع کثیری از ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها برگزار شد گفت: از حدود پنج دهه پیش تاکنون زمانی که حضرت امام خمینی(ره) نهال انقلاب اسلامی را در میهن عزیزمان کاشته‌اند، با خون شهدا، ایثار و فداکاری ایثارگران و صبوری خانواده‌ها و همسران آن‌ها هر روز نسبت به گذشته تناورتر شده است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که با حضور محمد رضا فرهانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در تالار همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد، قاریان ممتاز و بین المللی قرآن کریم کشورمان از جمله سیدرضا هاشمی، احمد ابوالقاسمی، افشار اردلان و نیما فرمانی آیات روح بخشی از کلام الله مجید تلاوت کردند و سپس گروه همخوانی سبیل الرشاد به اجرای برنامه پرداخت.

در ادامه این مراسم ضمن اجرای تواشیح توسط گروه سبیل الرشاد، حجت الاسلام محمد برمایی مدرس و کارشناس مذهبی، طی سخنانی با تاکید بر اهمیت زندگی و معنای آن گفت: معنای زندگی از خود آن مهمتر بوده و برای هر فردی منحصر به اوست و همانگونه که برای درک سلامتی باید درد بیماری را کشیده باشیم و رنج آدم شدن را به خود بدهیم، برای معنادار شدن نیز رفتار درست لازم است که بهترین الگوی آن، تعالیم متعالی و انسان ساز قرآن کریم است.

بنا بر این گزارش در این مراسم، امیر دریادار دوم مصطفی مداح فرمانده بهداشت، درمان و امداد آجا، هاشم ورزی قائم مقام مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سرهنگ علیرضا خوشدل فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز حضور داشتند.

در پایان مراسم نیز  از دانشجویان فعال در اردوهای جهادی اعزامی به مناطق محروم کشور تقدیر به عمل آمد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار علی بلالی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی پدافند هوایی سمنان در جمع خبرنگاران ابراز داشت: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مستقر در مرزهای آبی و خاکی از خطر حمله دشمن مصون هستیم اما باید نسبت به دفع خطرات هوایی نیز کاملا به‌روز و کارآمد در عرصه حضورداشته باشیم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

خانواده شهدای هسته‌ای با رهبر انقلاب دیدار و گفت‌وگو کردند

خبرگزاری فارس: خانواده شهدای هسته‌ای با رهبر انقلاب دیدار و گفت‌وگو کردند

خانواده‌های دانشمندان شهید هسته‌ای پیش از ظهر امروز با رهبر معظّم انقلاب دیدار و گفت‌وگو کردند.

 به نقل از پایگاه اطّلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خانواده‌های دانشمندان شهید هسته‌ای پیش از ظهر امروز (جمعه۲۵ خرداد) با رهبر معظّم انقلاب دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این برنامه که در حاشیه‌ی دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی برگزار شد، خانواده‌های شهیدان شهریاری، علی‌محمّدی، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن حضور داشتند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  اجتماعی- ورزشی ,   , 

رژیم صهیونیستی با همت ملت‌های مسلمان قطعاً نابود خواهد شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: مشکل رژیم صهیونیستی، عدم مشروعیت است و رژیمی که بر پایه باطل تشکیل شده باشد، به توفیق الهی و با همت ملت‌های مسلمان، قطعاً نابود خواهد شد و از بین خواهد رفت.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیم‌های قاطع بگیرند و اجرا کنند /«فشار اقتصادی»؛ توطئه اصلی امروز دشمن برای ناامید کردن مردم

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: یک کانون مرکزی با حضور سران سه قوه و فعالان اصلی قوا برای رسیدگی به مسائل اقتصادی تشکیل شده است که این کانون باید مسائل اقتصادی را قدم به قدم دنبال کند، تصمیم‌های قاطع بگیرد و آنها را اجرا کند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

در آستانه عید سعید فطر

رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند

خبرگزاری فارس: رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند

در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات ۵۳۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معطم رهبری، در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات ۵۳۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۵۳۷ نفر از محکومان را که در کمیسیون عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند ارائه کرده بود که مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفت.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  اجتماعی- ورزشی ,   , 

خبرگزاری فارس: برگزاری مسابقه ارسال مهم‌ترین جمله مقام معظم رهبری در نماز عید فطر از نگاه یک نوجوان/ پویش سراسری «من به کمیته امداد اعتماد دارم»

برگزاری مسابقه ارسال مهم‌ترین جمله مقام معظم رهبری در نماز عید فطر از نگاه یک نوجوان/ پویش سراسری «من به کمیته امداد اعتماد دارم»

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهر تهران از برگزاری مسابقه ارسال مهم‌ترین جمله مقام معظم رهبری در نماز عید فطر از نگاه یک نوجوان و پویش سراسری «من به کمیته امداد اعتماد دارم» خبر داد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اجتماعی- ورزشی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام صنعت پور در این مراسم با تقدیر از تلاش ها و فعالیت های اثربخش صورت گرفته توسط مربیان و اساتید قرآن کریم بویژه در طول ایام ماه مبارک رمضان در سطح کلیه یکان های تابعه ستاد آجا، گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی کلاس های آموزش قرآن کریم و تقویت معارف قرآنی مربیان و اساتید این کلاس ها، طرح قرآنی بشیر با همت معاونت تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش تدوین و از خردادماه جاری به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: شرکت کنندگان در این طرح ۳ ساله، در هر ۴۵ روز، ضمن حفظ لغات یک جزء از قرآن کریم، با موضوعات، معانی و مفاهیم آیات مربوط به آن جزء آشنایی پیدا کرده و در پایان هر دوره طی آزمون تستی و تشریحی که به صورت تمرکزی برگزار خواهد شد شرکت می کنند.

حجت الاسلام صنعت پور در ادامه با بیان این نکته که حضرت امام خمینی (ه) با وجود تعدد آثار و عمق بینش و معارف قرآنی که داشتند در اواخر عمر پربرکتشان فرمودند: کاش زمان بیشتری را برای قرآن صرف می کردم؛ تصریح کرد: توجه به علوم و معارف قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر با ترجمه و مفاهیم آیات نورانی کلام الله مجید برای کارکنان عقیدتی سیاسی و بویژه مربیان و اساتید قرآنی، امری ضروری و دارای اولویت و اهمیت است و امیدواریم اجرای طرح هایی نظیر طرح قرآنی “بشیر” بتواند گام موثری در راستای ارتقای علوم و معارف قرآنی کارکنان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران بردارد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: بدون ارتباط، انس، رفاقت و آشتی با قرآن زنگار دل از بین نمی رود چرا که دل اگر زنگار گرفت به مرور زمان انسان را از صحنه آدمیت می‌راند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم اختتامیه کلاس های قرآنی ماه مبارک رمضان و تجلیل از مربیان و اساتید قرآنی ستاد ارتش با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در مسجد امام خمینی(ره) این ستاد برگزار شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مراسم ضیافت افطاری یکان های سربازی ستاد ارتش با حضور معاون اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران در حسینیه ثارالله این ستاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد عباس جعفری نیا در این مراسم طی سخنانی با اشاره به این نکته که روزه ماه رمضان باید نتایج و آثار مثبت خود را در عمل و رفتار روزه داران نشان دهد، گفت: این ماه مبارک فرصت مناسبی برای تمرین خویشتن داری، نظم و انضباط و تقویت اخلاق و معنویت است و امیدواریم همه ما توانسته باشیم حداکثر بهره را از این ضیافت الهی ببریم.

وی در ادامه با اشاره به ارزشهای والای معنوی و قداست خدمت مقدس سربازی تصریح کرد: وقتی ما کلمه سرباز را می‌شنویم، واژه‌هایی همچون شجاعت، استقامت، نشاط، صداقت و صلابت در برابر دشمن در ذهن‌ها تداعی می‌شود.

معاون اطلاعات ارتش همچنین با بیان این‌که «سرباز در نظام اسلامی دارای جایگاه ویژه ای است»، افزود: در متون دینی ما، بزرگان اسلام از خداوند طلب جایگاه سربازی کرده‌اند؛ چراکه سرباز دارای اهمیت بالایی بوده و همیشه و در هر میدانی پیروز است.

امیر جعفری نیا در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده در راستای خوشایندسازی خدمت کارکنان وظیفه برابر تدابیر و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: ارتقای منزلت سرباز در سطح نیروهای مسلح از جمله در ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از برنامه‌های اصلی و محوری است و در این زمینه کارهایی از قبیل بومی‌سازی محل خدمت، استفاده تخصصی از سربازان، مناسب‌سازی فضای پادگان‌ها، بهبود وضعیت حقوق و مزایای آنان و توجه به بهداشت و درمان این عزیزان انجام شده است که امیدواریم روز به روز وضعیت و شرایط خدمتی شما سربازان سرافراز که زینت کشورمان هستید، بهتر شود.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم حسن سیفی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور و رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با تاکید بر اینکه امروز باید حرف علمی برای گفتن داشته باشیم،‌ افزود: هیچ‌کدام از عملیات‌های ما در مجامع علمی و بین‌المللی بارز نشده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم تشریح عملیات های ۸سال دفاع مقدس در مجامع بین المللی تصریح کرد:مقاله علمی پژوهشی، پایان‌نامه و کتاب که قابلیت ارائه در مجامع علمی داشته باشد، از جمله مباحثی است که باید در این باره انجام داد.

امیر سیفی افزود: در حوزه درس اخلاق، ما شمار فراوانی از افراد صاحب علم در ارتش و سپاه را داریم، ولی متاسفانه هیچ کتابی در این باره نوشته نشده است که مبنای اخلاق قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما حرف برای گفتن بسیار داریم، ولی فرصت آن را پیدا نکردیم که بیان کنیم و به کارهای فرعی پرداختیم و اصل را فراموش کرده ایم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش خاطرنشان کرد: در همین راستا برای روزآمد کردن کتاب‌ها در مجامع علمی نیاز است که به پژوهشگران امکان دسترسی به اسناد داده شود و تلاش می‌کنیم که در این راستا از تمام ظرفیت دانشگاهی، علمی و اصحاب رسانه استفاده کنیم و جنگ را به دانشگاه ببریم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، تعداد ۲۰  نفر از جانبازان قطع نخاع دوران دفاع مقدس به همت دژبان ارتش و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در پادگان امام خمینی (ره) دژبان ارتش حضور یافتند و با فرماندهان و کارکنان این مرکز دیدار کردند.

امیر سرتیپ دوم حسینی فرمانده دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: به لطف خدا دژبان ارتش مفتخر به دریافت دو مدال افتخار الهی شده است، یکی به خاطر تدفین شهید گمنام در این پادگان و پر کردن عطر شهید در این فضا و دیگری حضور شما شهیدان زنده در جمع کارکنان دژبان که باعث مباهات و افتخار ما است.

وی افزود: این برنامه‌ها در راستای اجرای اوامر فرمانده کل ارتش سرلشکر عبدالرحیم موسوی و رئیس ستاد ارتش امیر دریادار سیاری است که باید بصیرت کارکنان افزایش یابد.

در این دیدار جانباز زمانی قهرمان ملی تیراندازی، به نمایندگی از جانبازان از توجه ویژه فرمانده کل ارتش در بازدید از آسایشگاه جانبازان تشکر کرد و افزود: شهدا الگوهای ما جانبازان بوده و هستند، من به نوبه خودم شهید صیاد شیرازی را به خاطر بی‌تکلفی و مهربانی اش، الگو قرار داده و همواره از او یاد می کنم.

در این مراسم یگان‌های مختلف دژبان ارتش از جلوی جایگاه که جانبازان در آنجا مستقر بودند رژه رفتند.

همچنین جانبازان با حضور در مزار مطهر شهید گمنام تدفین شده در پادگان دژبان ارتش، با قرائت فاتحه شاخه گل هایی را به مزار شهید اهدا کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

نتایج نهایی پذیرفته شدگان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ شرکت کنندگان در  آزمون دانشگاه های افسری ارتش می توانند از طریق مراجعه به سایت آجا به آدرس (www.aja.ir)  از وضعیت قبولی خود اطلاع پیدا کنند. 
بنابراین گزارش، پذیرفته شدگان باید به همراه مدارک مورد نیاز به محل انجام پذیرش از قبولین نهایی به آدرس تهران، ميدان حُرّ – خ امام خميني(ره) – نرسيده به چهارراه كمالي – مديريت گزينش و استخدام نزاجا مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، پذیرفته شدگان نهایی به منظور فراگيري آموزش‌هاي نظامي كاربردي در دانشگاه‌هاي افسري امام علي (ع) نیروی زمینی، خاتم الانبیاء (ص) پدافند هوایی، هوایی شهيد ستاري، علوم دريائي امام خميني(ره) و فارابي مشغول به تحصيل خواهند شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

رهبر انقلاب با انتقاد از سکوت اروپایی‌ها در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و قدس تاکید کردند: برای تعیین نوع حکومت در فلسطین باید از همه فلسطینیان واقعی اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی که حداقل ۸۰ سال در این سرزمین بوده‌اند، همه‌پرسی شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار صدها نفر از اساتید، اعضای هیئت‌های علمی و پژوهشگران دانشگاهها و مراکز علمی، دانشگاه را از مراکز بسیار مهم «تربیت قوه عاقله کشور» خواندند و با تبیین سه ضرورت اساسی دانشگاهها یعنی «درگیر شدن با مسائل و چالشهای کشور»، «تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتیِ دانشجویان» و «تحول دائم و اصلاح مستمر در محیط های دانشگاهی» تأکید کردند: مسائل و مشکلات کشور باید عالمانه حل شود و استفاده از توانایی ها و ظرفیت های دانشگاهها و اساتید و دستان توانا و مستعد جوانان پر تلاش و پر انگیزه در این مسیر، بسیار اساسی و مهم است.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

آشنايي با دانشگاه هوايي شهيد ستاري

از زماني كه انسان چشم به جهان مي‌گشايد رؤياي مصحور كننده پرواز همواره فكر و ذهن او را مشغول خويش مي‌دارد . راه پرواز راهي است كه جاي جاي آن يادآور تلاش‌ها، ‌خلاقيت‌ها ، ‌نوآوري‌ها و حتي از جان‌گذشتگي انسان‌هايي است كه جزء نخبگان جامعه خود و يا تمام زمان‌ها بوده‌اند. پس از دست‌يابي بشر به اين قلمرو اولين دل‌مشغولي دولت مردان بويژه لشكريان، حفاظت از قلمرو فضايي كشور خود و ضربه زدن به دشمن از طريق آسمان بوده است. بر همين اساس ابتدا در كشورهاي پيشرفته و سپس به تدريج در تمام كشورها ساختاري در ارتش شكل گرفت تا پاسدار آسمان باشند . به لحاظ پيچيدگي‌هاي لازم براي وسايل پرنده، نيروي هوايي پيشگام فنآوي در جهان گرديد و پيچيده‌ترين و مدرن‌ترين وسايل و تجهيزات در نيروي هوايي به خدمت گرفته شد. اما براي استفاده بهينه از اين وسايل، نيروي انساني كارآمد و ورزيده و متخصص مهم‌ترين اصلي است كه بايد همواره در نظر گرفته شود در همين راستا در تمامي كشورها آكادمي‌ها و كالج‌ها و دانشگاه‌هاي هوايي ساخته شده‌اند تا نقطه فزاينده‌ براي تأمين پرسنل نيروي هوايي گردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تجربه نشان داد که مقاومت جواب داده است و به میزهای مذاکره اعتمادی نیست.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز و در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع مردم تبریز با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه خدا بوده و میزبان خداوند است، اظهار کرد: در این میهمانی عظیم، خداوند از بندگان پذیرایی کرده و پذیرایی خداوند با قیام و صیام و نزول قرآن کریم بر قلب رسولش همراه بوده و در این ماه مبارک خداوند لیله‌القدر را قرار داد که می‌توان با این شب‌ها ره صدسال را طی کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) دقایقی پیش به جمع راهپیمایان روز قدس در تهران پیوست.

به گزارش روابط عمومی ارتش،  امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش در حاشیه راهپیمائی روز جهانی قدس با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود فرمودند راهپیمائی روز قدس امسال بهتر از سال‌های گذشته خواهد بود و ملت ایران فرمان ایشان را روی چشم گذاشته و مانند همیشه وارد میدان شدند. ما سربازان رهبرمعظم انقلاب بوده و همواره منتظر فرامین فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش در خصوص پیام حضور مردم در این راهپیمائی افزود: در همه مذاهب و مکاتب، زن و کودک جایگاه ویژه ای دارند اما در رژیم جعلی صهیونیستی به زنان و کودکان بی پناه رحم نمی‌شود. این رژیم، یک رژیم کودک‌کش و وحشی است .

امیر صیاحی فرد درپایان تاکید کرد: ملت ایران به هیچ عنوان از آرمان فلسطین کوتاه نمی‌آیند و به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و مسلمانان به زودی در قدس نماز خواهند خواند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی گفت: حضور پرشور و یکپارچه مردم در راهیپمایی روز قدس امسال، بار دیگر موجب تعجب و تحیر جهانیان از آرمانخواهی مردم بزرگ ایران و دفاع آنان از ملت مظلوم فلسطین شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: حضور یکپارچه مردم اعم از مرد، زن، پیر و جوان و همچنین نیروهای مسلح در راهپیمایی غرورآفرین روز جهانی قدس، موجب قوت قلب برای مردم فلسطین و شکست سیاست های رژیم منحوس صهیونیستی است.

وی این حضور پرشور را لبیک ملت قهرمان ایران اسلامی به ولایت فقیه دانست و افزود: مادامی که در خط ولایت  هستیم هیچ قدرتی نمی تواند برما فائق بیاید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 
امیر سرلشکر موسوی به جمع راهپیمایان روز قدس در تهران حضور پیوست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش دقایقی پیش به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران پیوست.

 




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

هدایت نابودگرهای ایرانی با جست‌وجوگر بومی/ نابودی تجهیزات دشمن با جست‌وجوگرهای موشکی ایران/ آرزوی ناکام دشمن با ساخت جست‌وجوگرهای ایرانی/ سکته‌های دشمن با ساخت جست‌وجوگرهای ایرانی کامل شد
ساخت جست‌وجوگر‌ها به تنهایی نیازمند داشتن دانش روز آن هم در بالاترین سطح است که توسط جوانان انقلابی کشور بدست آمده است.

 از زمانی که اولین بمب طراحی شد تا امروز که انواع موشک‌ها و بمب‌ها هوشمند هوا به هوا و هوا به زمین ساخته می‌شوند مهم‌ترین دغدغه این بوده که علاوه بر برد اقدامی شود تا مانند گذشته دیگر نیاز نباشد از لحظه شلیک تا انهدام هدف پرنده روی هدف بماند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

احسان علیخانی در هجدهمین برنامه «ماه عسل» میزبان همسر شهید خلبان علی اقبالی بود.
 
در هجدهمین برنامه ماه عسل، شب گذشته احسان علیخانی میزبان همسر شهید علی اقبالی بود و او پس از پخش تیتراژ ویژه شب های قدر با صدای ایمان قیاسی و میلاد بابایی با مهمان  خود به گفتگو پرداخت.
علیخانی راوی اسطوره آسمان شد/ نحوه شهادت شهید اقبالی از زبان همسرش
همسرش شهید اقبالی با اشاره به اینکه خودش اهل محلات است و شهید اقبالی اصالتا رودباری بود، از نحوه آشنایی خودش با همسرش  گفت: آشنایی ما در یک مراسم عروسی رقم خورد و پس از دوسال به دلیل اینکه درس می‌خواندم قبول کردم به خواستگاریم بیاید. البته همیشه و همه جا  در تحقیقاتی که خانواده من  از او داشتد، همه از خوبی‌های او برای ما می‌گفتند.

 علیخانی در ادامه گفت: من یک سوال معروف دارم که سوژه خیلی از دوستان است، اینکه چه اتفاقی افتاد و چه فکری کردید که به او بله گفتید؟

همسر شهید اقبالی ادامه داد: ابتدا به خاطر شغل شهید تردید داشتم تا اینکه یکی از دوستان به صورت تصادفی فوت کردند من به این فکر کردم که مرگ دست خداوند است، بنابراین بعد از آشنایی و شناخت با توکل بر خدا جواب بله را به او دادم و ازدواج کردیم.


خبرگزاری فارس: یک حقیقت و دو تجلی

تزریق امید به ارکان دولت و مردم در سخت‏ ترین و بحرانى‏ ترین شرایط، از دیگر هنرهاى ناب رهبرى در طول بیست و نه سال گذشته بوده است،

  با پیروزى انقلاب اسلامى در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، نظام نوپاى اسلامى به‏ وسیله بحران‏ هاى متعدد داخلى و خارجى مورد تهدید جدى قرار گرفت و تا پایان حیات حضرت امام این تهدیدات تداوم یافت.

دشمنان داخلى و خارجى از یک سو در جهت خاموش کردن و کاستن شتاب پیشرفت انقلاب، با بهره‏ گیرى از امکانات نرم افزارى و سخت افزارى، با ایجاد ناامنى، آشوب، کودتا، تفرقه افکنى در صف انقلابیون اعم از حاکمان، مردم و گروه‏ هاى مبارز، تحریم اقتصادى، حمله نظامى، عملیات روانى و… بحران آفرینى نموده و از سویى دیگر اختلاف سلایق و گرایشات جریان ‏هاى انقلابى منجر بروز شرایط دفعى براى تصمیم ‏گیرى گردید و بحران‏ هاى تهدیدآمیزى را در پى داشته است؛ اما امام با هوشمندى و اعتماد به نفس و با استعانت از قدرت‏ بى‏ منتهاى الهى و با پشتیبانى مردم متدین، موفق به اداره این بحران ‏ها گردیدند.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ملت و دولت ایران این را تحمل نخواهد کرد که هم تحریم باشد هم در محدودیت و حبس هسته‌ای،مسئولان سازمان انرژی اتمی را موظف کردند به سرعت آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو فراهم آورند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در اجتماع پرشکوه، پرشور و پرمعنای انبوهِ بی‌شمار مردم قدرشناس در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، با تشریح خصوصیات بی‌بدیل فردی و حکومتی امیرمؤمنان(ع) و شباهت‌های افتخارآفرین امام راحل عظیم الشأن با این خصوصیات نصرت‌بخش و عزت‌آفرین، به تبیین هفت محور اصلی الگوی رفتاری و مدیریتی خمینی کبیر در مواجهه با دشمنان و پیشبرد نظام اسلامی پرداختند و تأکید کردند: بعد از امام بزرگوار، همان راه و الگو را به دقت ادامه داده و خواهیم داد و به فضل الهی و با تکیه بر ایمان، استقامت و هوشیاری ملت و مسئولان، نقشه کنونی دشمن مبنی بر «فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی» را نیز ناکام خواهیم گذشت.



بسیاری از کسانی که روز تشییع پیکر امام راحل را به خاطر دارند همچنان معتقدند تا کنون چنین جمعیتی را یک‌جا ندیده بودند.

 

امام خمینی (ره)؛ از خمین تا جمارانفرزند آخر سید مصطفی که در سحرگاه چهارشنبه اول مهر ۱۲۸۱ در خمین به دنیا آمد از همان کودکی به دلیل از دست دادن پدر روحیه‌ای متکی به خود و با اعتماد بنفس پیدا کرد. او به دلیل علاقه به پدر نام خانوادگی مصطفوی را برگزید و در همان خمین تحصیلات اولیه را گذراند و سپس به حوزه علمیه اراک رفت.

پنج سالگی او همزمان با انقلاب مشروطیت ایران بود و او در همان دوران کودکی و نوجوانی حوادثی مثل استبداد صغیر محمدعلی شاه قاجار، پیروزی مشروطه‌خواهان بر استبداد، اولتیماتوم روس به ایران، جنگ جهانی اول، کودتای ۱۲۹۹ سیدضیاء و رضاخان و پادشاهی رضا شاه را به چشم دید و بعد از تاسیس حوزه علمیه قم در نوروز ۱۳۰۱ به دست آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری‌یزدی، عازم این شهر شد و در محضر اساتیدی چون آیات حائری‌یزدی، محمدعلی بروجردی، محمد گلپایگانی، محمدعلی ادیب‌تهرانی، سید محمدتقی خوانساری، سید علی یثربی‌کاشانی و … کسب فیض کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور بزرگداشت مناسبت‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام تاریخی مردم ایران علیه ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی وتقارن این روز با لیالی قدر و شهادت مولای متقیان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

چهاردهم خرداد سالروز رحلت بزرگی مردی است که اراده و حاکمیت مردم را با تمام وجود باور داشت و با اتکا به همین اراده مقابل رژیم طاغوتی ایستاد و یگانه توصیه‌اش قیام در راه خدا، برای خدا و نهراسیدن از قلت عدد جبهه حق بود. امامی که حاکمیت را از آن مردم می دانست و تاکید داشت: حکومت وقتی باقی می‌ماند که مردم او را بخواهند بنابراین تا زمانی که پیوند عمیق بین امام و امت و ملت و رهبری معظم انقلاب مستحکم است هیچ خللی در روند حرکت آرمانی و رو به جلوی انقلاب اسلامی و ملت بصیر، بیدار و ولایت مدار ایران وارد نخواهد شد.

در چهاردهم و پانزدهم خرداد و ایام شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین(ع) قرابت و بهم آمیختگی معناداری مشهود است. در ۱۵ خرداد رهبری بزرگ با تاسی از سیره معصومین(ع) حکومتی مبتنی بر اصول و تعالیم الهی پی‌ریزی کرد و نهضتی عظیم در عصر تاریکی و سردی استبداد به حرکت درآورد تا ملتی بزرگ بر تارک تاریخ بدرخشد و احیاگر حکومت صالحان بر زمین باشد. پانزدهم خرداد سرآغاز نهضت اسلامی ملت بزرگ ایران به رهبری ابرمردی است که مسیر حرکت بشریت را در جاده جهالت و تیرگی تغییر داد و راه روشن سعادت را نمایان ساخت.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر به صحنه ارتش جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم، می‌بینیم که بدنه ارتش مایه افتخار نظام و رهبری است.

بدنه ارتش امروز مایه افتخار نظام و رهبری است سردار علی شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه پدافند هوایی که صبح امروز در ستاد این نیرو برگزار شد، ضمن قرائت حکم ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: در دوره گذشته خدمات بی‌نظیری در پدافند هوایی ارائه شد و با توجه به جدا شدن این نیرو از نیروی هوایی باید کاری بزرگ در آن صورت می‌گرفت تا این قرارگاه خود را پیدا کند که این گام بزرگ را امیر اسماعیلی برداشت.

وی تصریح کرد: اولین مطلبی که برای ما مطرح است، ثبت اطلاعات، دیدن دشمن و شناخت اهداف و عمل اوست؛ ما باید این موارد را از پیش بخوانیم تا بتوانیم براساس آنها آمادگی لازم را ایجاد کنیم.

شیرازی با اشاره به حکم ابلاغی رهبر انقلاب که در آن به تقویت آموزش‌ها تأکید شده افزود: ما در نیروهای مسلح یک روند آموزشی داریم که از آن بهره می‌بریم، اما این آموزش‌ها باید همواره مورد بازنگری قرار داده شود تا متوجه شویم این آموزش‌ها با شناختی که از دشمن پیدا کرده‌ایم همخوانی دارد یا خیر.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا توجه به توانمندی‌های کشور را یکی دیگر از نکات موجود در حکم ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا برشمرد و گفت: بهره‌مندی از این توانمندی‌ها نه فقط در سطح نیروهای مسلح، بلکه در سطح کشور باید با هم افزایی همه دستگاه‌ها صورت گیرد؛ در هر قدمی که بر می‌داریم با وجود محدودیت‌ها باید یکپارچه و یکسو باشیم.

شیرازی ادامه داد: در این خصوص اگر به صحنه ارتش جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم، می‌بینیم که بدنه ارتش مایه افتخار نظام و رهبری است.

وی با اشاره به وجود بخش‌های لشکری و کشوری در کشور برای پیشبرد اهداف کشور، بیان کرد: در بخش لشکری نیروهای مسلح ما یک توان دارند و تا جایی که بتوانند کار انجام می‌دهند، اما در سایر دستگاه‌ها نیز باید کلیه مسئولین به میدان بیایند.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درباره پدافند هوایی می‌فرمایند باید برای انتقال تجربه برنامه‌ریزی و اقدام صورت گیرد، گفت: امروز پدافند هوایی در بین آرایش نیروهای مسلح در خط مقدم قرار دارد.

شیرازی درباره فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا درباره امیر اسماعیلی اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در سال 90 درباره امیر اسماعیلی فرمودند که وی فردی بسیجی است و این مدالی است که وی دارد.

وی درباره فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فرمانده جدید پدافند هوایی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در مورد امیر صباحی‌فرد فرموده‌اند؛ یکی از کارهای وی این است که نقاط قوت دوره‌های قبلی را پیدا و از آنها بهره‌ گیرند و نقاط ضعف را شناسایی کنند.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه انتصاب‌های فرماندهی معظم کل قوا محدود است و زمان دارد، ادامه داد: این انتصاب‌ها با مدت زمان محدود فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم فرمان‌های رهبری را اجرایی کنیم.

شیرازی در بخش پایانی سخنانش ضمن تبریک ترفیع درجه امیر الهامی، خاطرنشان کرد: اهدای درجه سرتیپی به امیر الهامی در سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و با دستان فرماندهی معظم کل قوا انجام گرفت.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده کل ارتش گفت: انتظار ما در دوران فرماندهی امیر صباحی‌فرد این است که نه فقط مانند دوران امیر اسماعیلی بلکه باید بهتر از آن باشد.

در حیات جدید پدافند هوایی نام امیر اسماعیلی در کنار نام بزرگانی چون شهید ستاری قرار دارد امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه پدافند هوایی اظهار کرد: ما در قرارگاه پدافند هوایی فرمانده‌ای چون امیر اسماعیلی که برادری مجاهد و بسیجی بود را داشتیم که در طول دوران مسئولیت خدمات زیادی را ارائه کرد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: بزرگان و پیشکسوتان قرارگاه پدافند هوایی امروزه خوب می‌دانند که در زمان فرماندهی امیر اسماعیلی چه اتفاقات مهمی در این قرارگاه رخ داده است؛ ما امروز در هر نقطه‌ای از کشور که پا می‌گذاریم، ردپایی از فعالیت‌های امیر اسماعیلی دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: نام قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با نام بزرگانی همچون شهید ستاری گره خورده و من امروز با اطمینان می‌گویم در حیات جدید این قرارگاه نام امیر اسماعیلی نیز در کنار نام شهید ستاری قرار دارد، چرا که تلاش‌های بسیاری را انجام دادند.

موسوی ادامه داد: امیر اسماعیلی از نخبگان ارتش و تیزهوش و علاقمند به پدافند هوایی هستند. پس زمانی که چنین فردی در کنار ما باشد حاضر خواهیم بود پدافند هوایی را به خوبی تقویت کنیم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه خدا را شکر می‌کنم که امیر صباحی‌فرد که خود فردی بسیجی و مقبول در پدافند هوایی و ارتش است، به عنوان فرمانده جدید این قرارگاه منصوب شد، ادامه داد: من اطمینان دارم با حضور امیر صباحی‌فرد که سابقه‌ای طولانی در پدافند هوایی دارد، ما قوی‌تر از قبل خواهیم شد؛ آنچه که ما از فرمانده جدید پدافند هوایی انتظار داریم، تماما در حکم ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا وجود دارد، به همین خاطر ایشان به خاطر تحقق این انتظارات باید کارگروهی را پیش‌بینی کند. می‌دانم که کار سخت است، اما با همت این فرماندهان شدنی است.

موسوی ضمن تبریک ترفیع درجه به امیر الهامی ادامه داد: امیدوارم امیر صباحی‌فرد و امیر الهامی در کنار هم موفق‌تر از گذشته عمل کنند؛ انتظار ما این است که دوران فرماندهی امیر صباحی‌فرد نه تنها مانند دوران امیر اسماعیلی، بلکه باید بهتر از آن باشد. ما در قرارگاه پدافند هوایی جوانان پرشوری را داریم.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: من در بازدیدهای خود دیدم که جوانان فوق‌العاده با روحیه بالا و انقلابی در قرارگاه پدافند هوایی حضور دارند که آرمان‌های انقلاب را دنبال می‌کنند؛ ما جنگ را دوست نداریم، اما می‌دانم که این جوانان انقلابی منتظر هستند تا برخورد پشیمان‌کننده‌ای با دشمن داشته باشند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: قول می‌دهم با توجه به اعتمادی که فرماندهی معظم کل قوا و فرمانده ارتش به من داشتند؛ تا پای جان در جهت اجرای اوامر بکوشم.

مهمترین اولویت من ارتقای توان رزمی پدافند هوایی استامیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهی این نیرو و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرماندهی معظم کل قوا در حکم ابلاغی خود محورها و اولویت‌های قرارگاه پدافند هوایی را تعیین فرمودند.

صباحی‌فرد ادامه داد: من تمام تلاش خود و کارکنان پدافند هوایی را بکار خواهم بست تا منویات فرماندهی معظم کل قوا به طور کامل اجرایی شود؛ من اینجا قول می‌دهم با توجه به اعتمادی که فرماندهی معظم کل قوا و فرمانده ارتش به من داشتند که وظیفه پدافندی مرا چند برابر کرد، تا پای جان در جهت اجرای این اوامر بکوشم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش افزود: من مطمئن هستم با وجود سختی کار، اما تمامی دستورات قابل اجراست و این کار بزرگ را انجام خواهیم داد.

وی درباره مهمترین محورهای مورد توجه در پدافند هوایی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع بحث ارتقای توان رزمی قرارگاه پدافند هوایی است؛ این کار چند سالی است که آغاز شده و ما باید آن را بهتر کنیم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 باور ۳۷۳

باور ۳۷۳ نام یک سیستم پدافند هوایی دور برد ایرانیاست که در مرداد ۹۵ با حضور حسن روحانی رونمایی شد. باور ۳۷۳ اولین سامانه دفاع موشکی ایران محسوب می‌شود.

باور ۳۷۳
نوع پدافند هوایی
اولین سازنده ایران
تاریخچه خدمت‌رسانی
در خدمت مرداد ۹۵
تاریخچه محصول
طراحی‌شده ۲۰۱۰
تولیدشده اوت ۲۰۱۴-اکنون[۱]

باور ۳۷۳ با ویژگی‌های جدید وارد به کار و توسعه شده‌است. این پدافند با قابلیت مناسب و روز دنیا، توانایی رقابت با سامانهٔ اس۳۰۰ روسی و ام‌آی‌ام-۱۰۴پاتریوت را دارد. ایران با تأخیر در تحویل سامانهٔ اس۳۰۰ دست به انجام تغییراتی در این سامانهٔ روس زد. با توجه به اینکه سامانهٔ روسی اس۳۰۰ توانایی پرتاب همه نوع موشک را ندارد. این سامانه قابلیت پیگیری همزمان ۱۰۰ هدف و درگیری همزمان با ۱۲ هدف را دارد. زمان آماده‌سازی آن حدود ۵ دقیقه و موشکهای آن از نوع انبارشونده است که مانند مهمات معمولی نیاز به هیچگونه نگهداری در مدت عمر مفید خود ندارند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 در حالی که قرار بود نیروی دریایی امریکا با ساخت شناورهای معروف به LCS ، امکان مقابله با شناورهای تندرو سپاه را به دست آورد، ارتش این کشور درخواست ساخت شناورهای جدیدی را برای این موضوع صادر کرده است.

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به شکلی که امروزه شناخته می شود در حقیقت حیات خود را از جنگ دوم جهانی آغاز کرد. نبرد در دو اقیانوس، یانکی ها را به سمت استفاده از ناوهای هواپیمابر، رزم ناوها و ناوشکن های بسیار سنگین سوق داد و در طول جنگ سرد نیز همین سیاست از سوی آمریکایی ها دنبال شد. امروزه نیز زیردریایی های اتمی بزرگ، ناوشکن و رزم ناوهای سنگین در کنار در ناوهای هواپیمابر اتمی بخش اعظم توان رزمی نیروی دریایی آمریکا را تشکیل می دهند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

حجت الاسلام والمسلمین عدیده معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ضمن تبریک به مناسبت این روز گفت: مراسم جشن، سخنرانی و مولودی خوانی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن (ع) در کلیه یکان های پدافند هوایی در سطح کشور برگزار شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان دوره بیست و هشتم فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) با بیان اینکه حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه تجربه بزرگی در کمک و امداد رسانی برای  ما به همراه داشت گفت: مقابله با زلزله را باید به سه محور قبل از زلزله، بعد از زلزله و امداد و نجات و کمک رسانی تقسیم کرد.

وی افزود: ضرورت دارد یگان های نظامی خود را برای آمادگی مقابله با حوادثی همانند زلزله آماده کنند و آموزش های مورد نیاز و تجهیزات لازم را در اختیار یگان ها قرار دهند.

فرمانده نیروی زمینی تصریح کرد: از زلزله سرپل ذهاب تجربه هایی مانند ارتباط با مسئولین شهری، ارتباط با رسانه های جمعی، تشکیل یگان پیشرو، تامین امنیت، نحوه تخلیه مجروحین، تقسیم اقلام را کسب کردیم که این تجارب در آینده موجب می شود کار امداد و نجات سریع تر انجام شود.

سرتیپ حیدری گفت: ساعت اولیه حادثه، لحظات طلایی است، در این لحظات با حضور به موقع می شود تعداد زیادی از را نجات داد و عمق فاجعه را کم کرد که بحمدالله یگان های ارتش به ویژه نیروی زمینی ارتش در زلزله سرپل ذهاب با حضور در لحظات طلایی توانست عملکرد تاثیر گذاری را از خود به نمایش بگذارد.

وی افزود: در حوادث غیر مترقبه باید تمام تمرکز خود را بر کم کردن تلفات قرار دهیم، در این حادثه با تدبیر و دستور برنامه ریزی که از سوی فرمانده کل ارتش صورت گرفت و با تلاش دلاور مردان ارتش جلوی خسارت های احتمالی بیشتر گرفته شد .

امیر حیدری از دیگر تجربه های به دست آمده در حادثه زلزله سرپل ذهاب را ایجاد کمربند تامینی در شهر خواند و بیان داشت: بلافاصله شهر سرپل ذهاب را به چهار قسمت تقسیم کردیم و در این نقاط برای برقراری تامین امنیت، یگان تیپ ۶۵ نیرو مخصوص را مستقر کردیم و آرامش نسبی به شهر برگشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش حضور ناوگان هوانیروز را در حوادث غیر مترقبه بسیار ضروری خواند و تاکید کرد: در حادثه زلزله سرپل ذهاب هوانیروز نقش آفرینی کرد، هوانیروز برای کشور به مانند اکسیژن است باید هوانیروز را در بهترین شرایط ممکن نگه داریم، اگر هوانیروز نبود ما شاهد تلفات و حوادث ناگوار بیشتری بودیم.هوانیروز در این حادثه با ۵۵۳ سورتی پرواز رکورد قابل ملاحظه ای را از خود به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: ماموریت یگان های ارتش تا اسکان موقت بود و این کار را به شایستگی انجام داد، بنیاد مسکن مسئولیت ساخت و تعمیر منازل را بر عهده گرفت و شروع به فعالیت کرد. البته درحال حاضر یگان های ما در منطقه حضور دارند و این حضور  به صورت عاشقانه  است یعنی اینکه برای کمک به مردم در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 مراسم شب خاطره حماسه‌سازان ارتش با حضور حماسه‌سازان ارتش و پیشکسوتان لشکر ۱۶ زرهی قزوین به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد.

در این مراسم امیر سجادیان و امیر بابایی‌پور از پیشکسوتان ارتش خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان کردند.

علی هوشمند رئیس حوزه هنری استان قزوین در این مراسم گفت: لشکر ۱۶ زرهی قزوین زودتر از شروع جنگ تحمیلی در میدان نبرد با دشمنان انقلاب حضور داشت و پس از جنگ هم آخرین لشکری بود که میدان نبرد را ترک کرد.

وی افزود: آرامش و امنیت امروزمان را مدیون حماسه‌سازان آن روز‌ها هستیم.

هوشمند با اشاره به برگزاری کنگره ۳ هزار شهید در استان قزوین گفت: این مراسم و چند مراسمی که در آینده برگزار خواهد شد، پیش مقدمه برای برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان در قزوین است.

در پایان این مراسم از ۱۰ پیشکسوت لشکر ۱۶ زرهی قزوین تجلیل شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش از توسعه منطقه دریایی ولایت در بندر «جاسک» و استقرار چند پایگاه دریایی در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی در محفل انس با قرآن کریم در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نیروی دریایی رشت با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم، قطب‌بندی‌های نظامی در سراسر جهان شکل گرفت، افزود: کشور‌های استکباری ازجمله آمریکا در تلاش بودند تا فردی را برای حمله به ایران پیدا کنند و در این بین صدام را برگزیدند.

 وی با بیان اینکه آمریکا صدام را فریب داد و جنگ تحمیلی را در سال۵۹ آغاز کرد، یادآور شد: پیش از حمله نیروی بعث عراق به ایران، چندین حمله نظامی دیگر نیز علیه ایران و انقلاب اسلامی انجام‌ شد.

 معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش وحدت رزمندگان در سایه رهبری امام راحل را علت اصلی پیروزی در جنگ نام برد و گفت: در عملیات بیت‌المقدس بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شهید و ۲۴ هزار جانباز تقدیم انقلاب و اسلام شد و این‌همه فداکاری تنها در سایه وحدت و ولایت‌مداری بود.

 وی تصریح کرد: جابه‌جایی رزمندگان در رودخانه کارون، پشتیبانی خطوط مواصلاتی و اسکورت ده ها کشتی از جمله اقدامات نیروی دریایی در جنگ تحمیلی بود و موجب شد تا عراق از آب‌های کشور بیرون رانده شود.

 معاون هماهنگ‌کننده نداجا از توسعه منطقه دریایی در بندر جاسک خبر داد و گفت: در آینده نزدیک با تکمیل تجهیزات پیش‌بینی شده، منطقه دوم دریایی جاسک با نام ولایت که نزدیک به یک دهه از تاسیس آن می گذرد، بیش از گذشته توسعه می یابد.

 امیر دریادار کاویانی همچنین از استقرار چند پایگاه دریایی در سواحل مکران هم خبر داد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با توسعه سواحل مکران زمینه توسعه فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش را در این سواحل مهم فراهم کنیم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: جغرافیای ایران اسلامی مملو از آشیانه عقاب‌های پدافند است و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان در صورت هرگونه تعدی به خاک ایران را خواهیم داد.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در نشست مشترک هیئت رزمندگان و طرح مودت سپاه در مصلی شهرستان املش با اشاره به حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر گفت: پیروزی‌ها و رشد کنونی جمهوری اسلامی مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس است و باید آزادسازی خرمشهر برای نسل جوان تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه سربازان این کشور گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند، افزود: معیارهایی را که معظم له ترسیم کردند باید برای همه الگو و سرمشق باشد و در این مسیر چشمان بیدار پدافند هوایی به‌صورت شبانه‌روز از حریم آسمان ولایت دفاع خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)  با اشاره به موضوع برجام گفت: تحریم‌ها مانند فولاد، ایران را آبدیده می‌کند و ما هیچ نگرانی‌ درباره خروج آمریکایی‌ها از برجام نداریم.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه آمریکا از آغاز برجام تاکنون هم، در برجام حضور نداشته خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه‌تنها هیچ تأثیری بر کشور نداشته بلکه عزم و اراده ملت ما را مصمم‌تر از گذشته کرده است.

وی با بیان اینکه جغرافیای ایران اسلامی مملو از آشیانه عقاب‌های پدافند است و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان در صورت هرگونه تعدی به خاک ایران را خواهیم داد تصریح کرد: سه هزار و ۷۰۰ نقطه کشور تحت پوشش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) قرار دارد و هیچ‌گونه پرنده مزاحمی نمی‌تواند از آسمان ایران با تعارض عبور کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به علاقه ملت ایران به مقام ولایت‌فقیه بیان کرد: رمز پیروزی بر دشمن اطاعت از ولایت‌فقیه است و این روحیه در ایران روزبه‌روز در حال تقویت است.

امیراسماعیلی با بیان اینکه ایران در حوزه دفاعی جزو برترین‌ کشورهای جهان است خاطرنشان کرد: اقتدار نظامی کشور را با هیچ مذاکره‌ای عوض نمی‌کنیم و اگر انگشت دشمن بر روی ماشه برود آن‌چنان آن‌ها را ادب خواهیم کرد که از کرده خود پشیمان شوند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد