فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: با توسل به دانش بومی صنایع دفاعی موشک صیاد ۳ که از کلاس موشک های برد متوسط به بالا است، وارد شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور شد.

 

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در مراسم افتتاح رسمی خط تولید انبوه و تحویل دهی موشک صیاد ۳ که با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز برگزار شد، گفت: بحث امروز ما فقط تولید یک موشک و یک سیستم تولیدی نیست، بلکه بحث امروز ما تولید یک تکنولوژی است که در آن مجموعه ای از علوم فیزیک، شیمی و الکترونیک در کنار هم قرار گرفته و یک سیستم کاملا بومی و با تعریفی که از تهدیدهای موجود برای کشور وجود دارد در صنایع دفاعی تولید شده است.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

Image result for ‫عکس از رهبری‬‎

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده شهیدان امیدیان ضمن گفت‌وگویی با مادر و برادران شهیدان، اظهار داشتند: بعضی نمی‌فهمند اگر شهدا سینه سپر نمی‌کردند، امروز تهران و خوزستان دست چه کسی بود؟!

دوستان عزیزلطفا برای مشاهده ی ویدیو روی تصویر کلیک نمایید.




دسته بندی : ولایت عشق ,   ,  دفاع مقدس- شهید و شهادت ,   , 

2 فروند ناوچه کلاس پیکان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات نظامی روسیه، راهی این کشور شدند.
این ناوچه‌ها در مسیر عزیمت به روسیه، ابتدا به کشور آذربایجان رفته و توقف کوتاهی در سواحل باکو خواهند داشت.

 

این ناوچه‌ها در مسیر عزیمت به روسیه، ابتدا به کشور آذربایجان رفته و توقف کوتاهی در سواحل باکو خواهند داشت.
در همین زمینه ناخدا احمدرضا باقری فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش به خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم گفت: ناوچه‌های پیکان و جوشن که هر دو از کلاس ناوچه‌های پیکان هستند، در این مسابقات حضور یافته‌اند و هم‌اکنون این ناوچه‌ها راهی باکو شده‌اند.
وی افزود: مدت ماموریت این ناوچه‌ها، 25 روز خواهد بود.



مراسم افتتاح خط تولید انبوه و تحویل موشک برد بلند صیاد۳ به پدافند هوایی با حضور وزیر دفاع و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد.

در یکصدوپنجاه و پنجمین روز از سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)ارتش جمهوری اسلامی ایران خط تولید موشک پدافند هوایی برد بلند صیاد 3 که توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است افتتاح و تعدادی از آن به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.



جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه گفت: عربستان بازیچه دست آمریکا است و توان حمله نظامی به قطر را ندارد.
سردار محمداسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پیرامون یاوه‌گویی مقامات آمریکایی علیه ایران، اظهار داشت: تهدیدات آمریکایی‌ها در حد حرف بوده و پیش از این هم این یاوه سرایی ها مطرح شده است.

 

سردار محمداسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پیرامون یاوه‌گویی مقامات آمریکایی علیه ایران، اظهار داشت: تهدیدات آمریکایی‌ها در حد حرف بوده و پیش از این هم این یاوه سرایی ها مطرح شده است.
وی ادامه داد: ما به تعهداتمان در برجام پایبند بوده و خودشان هم به این مسئله اذعان دارند. مسئولان ما باید با صلابت در محافل قانونی و بین‌المللی مطالباتشان را پیگیری کنند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

«آنتونی بلینکن»، قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از حمایت گسترده‌ای در جوامع اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی برخوردار است.

«بلینکن» که در یک کنفرانس امنیتی در شهر «آسپن» در ایالت کلرادو حضور داشت گفت: «اگر شما از هر مقام ارشد سابق یا فعلی در دستگاه اطلاعاتی یا نظامی اسرائیل سوال کنید می‌بینید که همه آنها از این توافق حمایت می‌کنند.»
قائم‌مقام سابق وزارت خارجه آمریکا با تصریح بر اینکه برخی از سیاستمداران رژیم صهیونیستی هم با برجام مخالفند گفت که حتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل هم اخیراً لحن خود در انتقاد از این توافق را نرم کرده است. 




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 منابع خبری بامداد شنبه گزارش داده‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به گروهی از نزدیکان مورد اعتماد خود در کاخ سفید دستور داده زمینه‌های لازم را برای اعلام پایبند نبودن ایران به «برجام» در گزارش سه‌ماهه بعدی به کنگره فراهم آوند. 

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در دومین گزارش سه‌ماهه خود به کنگره پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) را تأیید کرد. 
رسانه‌های آمریکا با وجود این گزارش دادند که ترامپ با اکراه و پس از اصرار بعضی مقام‌های ارشد دولت، از جمله «تیلرسون» حاضر به تایید پایبندی ایران به برجام شد- موضوعی که ماندن آمریکا در این توافق هسته‌ای را کماکان در هاله‌ای از ابهام نگاه می‌دارد.
نشریه «فارن‌پالیسی» در خبری اختصاصی مدعی شد ترامپ بعد از دیداری پرمناقشه با تیلرسون در هفته جاری به گروهی از کارکنان مورد اعتماد خود در کاخ سفید دستور داد به بررسی زمینه‌ها برای جلوگیری از تأیید پایبندی ایران به برجام در گزارش سه ماهه بعدی بپردازند.
به نوشته فارن‌پالیسی، هدف ترامپ از این اقدام رسیدن به چیزی است که به نظر او وزارت خارجه‌اش در انجام آن ناکام مانده است: اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای. 




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده هوانیروز ارتش تاکید کرد: چناچه قصد تعرض به خاک کشور را داشته باشند پاسخ رزمندگان اسلام همان سرب داغی خواهد بود که در دهان آنها ریخته خواهد شد.

امیر سرتیپ یوسفعلی قربانی در خطبه‌های پیش‌ از نمازجمعه این هفته تهران در آستانه سالگرد عملیات مرصاد در رابطه با نیروی هوانیروز ارتش گفت: پس از عملیات مرصاد امام خمینی (ره) در خصوص هوانیروز پیام تشکرآمیزی صادر کردند و از خلبانان و دست‌اندرکاران پرواز تشکر کردند. مقام معظم رهبری نیز در این باره گفته‌اند هوانیروز تجسمی از چهره‌ها و نیروهای ایده‌آل است. 




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

یک روزنامه آمریکایی تاکید کرد که ترامپ باید از ابزارهای دیپلماتیک در قبال ایران استفاده و از درگیری مسلحانه خودداری کند.

 

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در سرمقاله خود ضمن تاکید بر ضرورت دوری از جنگ با ایران نوشت شروع یک جنگ دیگر در خاورمیانه،‌ آخرین چیزی است که آمریکا به آن نیاز دار اما با این وجود،‌ سخنان تحریک آمیز و تهدیدات و اقدامات مستقیم از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گرفته تا برخی از مشاوران ارشد وی و همچنین رهبران عرب و فعالان آمریکایی، در حال افزایش تنش هایی هستند که ممکن است نهایتا به درگیری مسلحانه با ایران ختم شوند.
نیویورک تایمز نوشت در حالی که از دیدگاه بسیاری از سیاستمداران آمریکایی، ایران سزاوار تنبیه و انزواست، اما باید در نظر داشت که ایران و آمریکا منافع مشترکی نیز با یکدیگر دارند و از جمله آنها می توان به مبارزه با داعش اشاره کرد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 




دسته بندی : علمی ,   , 

 روند تحولات غرب آسیا بسیار شدت گرفته است. در عراق نیروهای مردمی موسوم به حشدالشعبی، بزرگ‌ترین پیروزی یعنی آزادسازی موصل را کسب کردند و اکنون در نقاط دیگر به پیشروی ادامه می‌دهند. عملیات آزادسازی شهر "تلعفر"، واقع در غرب استان نینوا نیز شروع شده و داعش تنها در چند نقطه‌ی محدود در عراق پنهان شده است.

در سوریه نیز روند پیروزی‌های ارتش بسیار چشمگیر است. در حالی که عملیات کُردها با حمایت آمریکا در شهر رقه به خوبی پیش نمی‌رود، آن سوی جبهه، ارتش سوریه به‌سمت دیرالزور در حرکت و در ریف جنوب غربی رقه پیشروی‌های چشمگیری داشته است. این وضعیت باعث شده است تا حامیان تروریست‌ها به جنب‌وجوش بیفتند و سعی کنند تا مانع از کمک‌های ایران به سوریه شوند، چرا که شکست خود در سوریه را به دلیل حضور ایران می‌بینند.




دسته بندی : ولایت عشق ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 آیت الله ضیاءآبادی نقل می کند: در کتابی خواندم، در حدود دویست، سیصد سال پیش جمعی از صلحا در نجف اشرف مجتمع بودند.
از آدم های بسیار خوب و مقدّس. روزی با خودشان نشستند و گفتند:چرا امام نمی ‌آید؟

در صورتی که ما بیش از سیصد و سیزده نفر که او لازم دارد هستیم. به این فکر افتادند که سرّ تأخیر در ظهور را به دست آورند.
تصمیمشان بر این شد که از بین خودشان یک نفر را که به تأیید همه خوبترینشان هست، انتخاب کنند و او را بفرستند در مسجد کوفه یا سهله تا اعتکاف کند و از خود امام بخواهد که سرّ تأخیر در ظهور را بیان بفرماید.
جمعیّت خودشان را به دو قسمت تقسیم کردند و قسمت بهتر را باز به دو قسمت و همچنین تا آن فرد آخر را که از همه بهتر و مقدّس ‌تر و زاهد تر بود انتخاب کردند که او به مسجد سهله یا مسجد کوفه برود.
او هم رفت و بعد از دو سه روزی برگشت سوال کردند چه طور شد؟ 
گفت:

راست مطلب این‌ که من وقتی از نجف بیرون رفتم و رو به مسجد سهله راه افتادم با کمال تعجّب دیدم شهری بسیار آباد و خرّم در مقابل من ظاهر شد. 
جلو رفتم.
پرسیدم: اینجا کجاست؟ گفتند: 
این شهر صاحب الزمان است و امام ظهور کرده است.
بسیار خوشحال شدم و شتابان به در خانه‌ی امام رفتم. کسی آمد و 
گفتم: به امام بگو فلانی آمده و اذن ملاقات می ‌خواهد. او رفت و برگشت و گفت:
آقا می ‌فرمایند: شما فعلاً خسته ای، از راه رسیده‌ای.
برو فلان خانه (نشانی دادند) آنجا مرد بزرگی هست.
ما دختر او را برای شما تزویج کردیم. آنجا باش و هر وقت احضار کردیم، بیا. 
من خوشحال شدم. به آن آدرس رفتم و خانه را پیدا کردم. از من خیلی پذیرایی کردند و آن دختر را به اتاق من آوردند، هنوز ننشسته بودم که درِ اتاق را زدند.
گفتم:
کیست؟
گفت: مأمور از طرف امام. می فرمایند: بیا! می خواهیم قیام کنیم و شما را به جایی بفرستیم. گفتم: به امام بگو امشب را صبر کنید!
گفت: فرموده‌ اند: همین الآن بیا. گفتم: بگو من امشب نمی آیم.
تا این را گفتم دیدم هیچ خبری نیست. نه شهری هست، نه خانه‌ای هست و نه عروسی. من هستم و صحرای نجف!
معلوم شد مکاشفه ای بوده و خواسته‌اند به ما بفهمانند که ما هنوز آمادگی برای آمدن امام زمان(عج) نداریم... 
ما مشغول جسم و جان خودمانیم و غافل از جانانمان...
او غایب نیست...
ما در غیبت و غفلتیم!

خداوندا به عزتت ما را برای مولایمان آماده و حاضر کن




دسته بندی :  ,   , 

رهبر جنبش انصارالله یمن خطاب به سید حسن نصرالله گفت که تمامی یمنی‌ها آماده مقابله با اسرائیل در جنگ آتی هستند.

 

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله لبنان در سالروز آغاز کمپین "فریاد علیه مستکبران" گفت: یمنی‌ها آماده شرکت در هرگونه جنگ با دشمن اسرائیلی هستند. حساب باز کردن سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بر روی یمنی‌ها در این جنگ کاملا درست است.
پیشتر سید حسن نصرالله گفته بود که در جنگ آتی با اسرائیل احتمالا فضا برای صدها هزار نیرو در منطقه برای شرکت در این جنگ باز خواهد شد و یمن در رأس قرار دارد تا فرماندهان خود را که به جنگ با اسرائیل و تلاش برای نجات فلسطین ایمان دارند به این جنگ بفرستد. وی گفته بود که مقاومت نیروی نظامی و مردمی در یمن دارد و یمن بخشی از محور مقاومت است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

بانک مرکزی با اعلام شرایط جدید ارائه دسته چک، اعلام کرد: تحویل دسته چک به مشتری دارای سابقه چک برگشتی، بدهی غیر جاری و یا مشمولین موضوع ماده ۷ قانون صدور چک، ممنوع است.

 

بنابراعلام بانک مرکزی، تحویل دسته چک جدید منوط به بازگشت حداقل 80 درصد از برگه های آخرین دسته چک مشتری، اعم از صادر شده یا ابطال شده، به بانک خواهد بود.
نحوه شناسایی متقاضی افتتاح حساب جاری مطابق با مفاد قانون، آیین نامه و دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی است.




دسته بندی : اقتصادی ,   , 

قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه با صدور اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی در شمالغرب کشور توسط این قرارگاه خبر داد.

 

روابط عمومی قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ شب گذشته (پنجشنبه29 تیر)‌ تعدادی از تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه که در منطقه صفر مرزی شمال غرب کشور قصد انجام اقدامات تروریستی داشتند با هوشیاری و قاطعیت رزمندگان قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه مواجه و در یک درگیری سنگین ناکام ماندند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 قاسمی با اعلام خبر احضار کاردار کویت به وزارت خارجه و ابلاغ مراتب اعتراض شدید تهران به وی در پی اتهامات وارده به کشورمان، گفت: به وی گفته شد که ایران حق اقدام متقابل را در قبال کاهش کادر دیپلماتیک برای خود محفوظ می‌داند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان عصر امروز (پنجشنبه) از احضار کاردار کویت در تهران به وزارت خارجه خبر داد.
وی گفت: به دنبال ایراد اتهام‌های بی اساس از سوی مقام مسئول در وزارت خارجه کویت به جمهوری اسلامی ایران در خصوص پرونده موسوم به العبدلی، «فلاح الحجرف» کاردار کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان در این خصوص به وی ابلاغ شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه از اقدام دولت آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران انتقاد کرد.

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه از اقدام دولت آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران انتقاد کرد.
حساب توئیتری رسمی سفارت روسیه در آفریقای جنوبی به نقل از «ریابکوف» نوشت: «اقدام آمریکا در توسعه تحریم‌ها علیه ایران با مفاد برجام (توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5) مغایرت دارند.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: در تحولات منطقه، حوادث خیلی سنگینی را برای ما تدارک دیده بودند که همه‌اش هم فقط بخاطر ما و برای نابودی انقلاب اسلامی بود که شکست مفتضحانه‌ای هم متحمل شدند.

سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در دیدار با دانشجویان دانشگاه افسری ضمن تبریک انتخاب لباس سبز پاسداری، گفت: انتخاب شغل پاسداری، نشان از بصیرت، تربیت خاص خانوادگی و بلند نظری ویژه شما جوانان است که قابل تقدیس و احترام است.

وی با اشاره به تحولات منطقه و اذعان دوست و دشمن به روند رو به رشد انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزها، اظهار داشت: عوامل مختلفی در توفیق به این پیروزی‌ها نقش دارند اما بعضی از عوامل، عوامل مادر هستند و نقش اساسی در حصول موفقیت‌ها ایفا می‌کنند، رهبری و ایدئولوژی ملت ایران است که باعث این موفقیت‌ها شده است.



ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق در مراسم جشن پیروزی موصل گفت: از تمام کسانی که از ما حمایت کردند و در رأس آنان از ایران و حزب الله سپاسگزاری می کنیم. 

وی با بیان این که تهدید نظامی و امنیتی داعش همچنان در عراق وجود دارد افزود: ما باید آمادگی بالای نظامی خود را به دلیل وجود نبردهایی که در انتظار ماست و چاره ای جز ورود به آنها نداریم ، حفظ کنیم. 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش با انتصاب فرماندهان ولایت مدار و با بصیرت منویات فرماندهی معظم کل قوا را در این نیرو در دستور کار خود قرار داده است.

 

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پشتیبانی قرارگاه و فرماندهی آموزشگاه نظامی نزاجا گفت: در نیروی زمینی برای انتصاب فرماندهان حساسیت بی نظیری وجود دارد و برای انتصاب فرمانده در شغل سازمانی، جلسات مختلفی با حضور نماینده اراده عقیدتی سیاسی، حفاظت و بازرسی برگزار می شود تا مسئولیت هدایت فرماندهی به افراد شایسته ای واگذار گردد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

آمریکایی ها در حالی مدعی هستند این سلاح لیزری می‌تواند علیه پهپادهای ایرانی به کار گرفته شود که برد عملیاتی این سامانه، بسیار کمتر از سقف و محدوده پروازی پرنده های بدون سرنشین کشورمان است.

سلاح لیزر  

«سلاح لیزری»؛ بازی تکراری و جذاب برای رسانه ها که ارتش آمریکا، اجرای هر از چند گاه آنرا خو ب بلد شده و تاثیرش روی افکار عمومی کشورهای هدف و بازتابش در فضای مجازی و مکتوب را به نحو احسن مشاهده می کند. ماجرا از این قرار است که پس از گذشت چند سال، دوباره آمریکا اعلام کرده برای مقابله با پهپادهای کشورهایی چون ایران، کره شمالی، چین و روسیه سلاح لیزری خود با نام LaWS را در آب‌های خلیج فارس آزمایش کرده است؛ آزمایشی که با استفاده از کمبود اطلاعات اهالی رسانه، همان فیلم قدیمی را مجددا به عنوان تست جدید، جا زده و هیچگونه تصویری از این اقدام جدید مخابره نشده.



دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 




دسته بندی :  ,   , 

سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در همایش فرماندهان این نیرو که در مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه 13 رزمایش تخصصی در سال 95 انجام شد، اظهار داشت: این رزمایش‌ها در حوزه‌های رزمی، جنگال، مهندسی، بهداری و... صورت گرفت.
وی ادامه داد: همچنین سه رزمایش بزرگ هم در حوزه سرزمینی قرارگاه نجف و در منطقه قلالان و قصرشیرین انجام شد.

 

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه عملکرد یگانها و نیروها در تمامی این رزمایشها مطلوب و با نمره ارزیابی بالا بوده است، گفت: در سال گذشته یک رزمایش هم در منطقه تایباد با فرض امادگی در برابر تهدیدات امنیتی و تروریستی انجام شد که این رزمایش بر اساس واقعیت‌های میدانی بود.
عراقی اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه بحمدالله امروز از آمادگی خوبی برخوردار است، اما همواره باید این آمادگی را ارتقا دهیم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اقتدار و قدرت ما اعتباری جهانی یافته است، گفت: راهبرد امروز ما ایستادگی فعال و نه منفعل است ؛ یعنی در عین حال که ایستاده ایم، پیش هم می رویم و دامنه قدرتمان را گسترش می دهیم، میدان عملمان را بازتر می کنیم، کمیت و کیفیت را با هم افزایش می دهیم و قابلیت فنی سیستم ها را ارتقاء می‌بخشیم. 

وی با بیان اینکه امروز تمام ظرفیت و قدرت نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی وارد عمل شده است، اظهار داشت: اما هر چه دشمن قدرت افزایی می کند، نمی تواند بیش از این موثر واقع شود، جغرافیای سیاسی انقلاب اسلامی در حال گسترش است و میدان تأثیر و فضای تحولی با نقش آفرینی هواداران انقلاب در منطقه به گونه ای بوجود آمده است که در حال تغییر مناسبات قدرت در جهان است. 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش گفت: کسانی که در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند سرباز آقا اما زمان (عج) محسوب می‌شوند. 

 

او افزود: شما این لباس را پوشیده‌اید که از دین اسلام، کشور و انقلاب و مسلمانان جهان دفاع کنید و در این راه باید به خداوند منان توکل کنید. 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه فرماندهی کل قوا (حفظه‌الله تعالی) نگاه ویژه‌ای به دانشگاه‌های افسری ارتش دارند، اظهار داشت: دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش خون‌های تازه‌ای هستند که وارد شریان‌های ارتش می‌شوند، خود را باید برای مسئولیت‌های مهم آماده کنند.
او افزود: شما دارای اعتقادات قوی هستید اهداف مهم و مشخصی را در که نیروهای مسلح را انتخاب کرده‌اید لازمه حضور در نیروهای مسلح اعتقاد راسخ است.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش ضمن توصیه به نماز اول وقت تصریح کرد: در سخت‌ترین شرایط باید آموزش‌های لازم را فراگیرید و صداقت را در سرلوحه کار خود قرار دهید تا افسرانی مومن و صادق برای ارتش جمهوری اسلامی ایران باشید.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ژنرال «یاکوف عمیدرور» مشاور پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داد اسرائیل باید برای مقابله با «حضور روز افزون تهران در سوریه»، علیه نیروهای ایران و شبه‌نظامیان حزب‌الله در این کشور، اقدام نظامی انجام داد.

عمیدرور روز دوشنبه طی یک تماس ویدئویی با کنفرانس اندیشکده «اسرائیل پروجکت» مدعی شد اگر ایران به «سوء استفاده از آتش‌بس سوریه ادامه دهد» تا جای پای خود را در این کشور تقویت کند، ارتش رژیم صهیونیستی را مجبور می‌کند تا با دخالت در سوریه، هر اقدامی را که ایران برای ایجاد زیرساخت انجام می‌دهد، نابود کند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با حضور در سواحل مکران از پایگاه دریایی پسابندر واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، سرلشکر صالحی از آمادگی رزمی و پشتیبانی یگان های مستقر در منطقه سوم نبوّت نیروی دریایی راهبردی ارتش بازدید کرد.
فرمانده کل ارتش ضمن بازدید میدانی از تمامی قسمت های زیرمجموعه منطقه سوّم نبوّت نیروی دریایی راهبردی ارتش اعم از تجهیزات نظامی تیپ تفنگداران حمزه سیدالشهداء(ع)، پایگاه دریایی پسابندر و سایت راداری شهید انشایی، از نزدیک در جریان روند پیشرفت ساخت و ساز اماکن نظامی و تأسیساتی این منطقه شامل اسکله یگان های شناور هجومی، موج شکن، آب شیرین کن و منازل سازمانی این منطقه قرار گرفت.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

در این طرح که برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر رئیس و مسئولان قوه قضائیه است ، چهار نعمت از جمله جوانان، محبت مردم به نظام اسلامی ، جمهوری اسلامی و نعمت قوه قضائیه برشمرده شده است.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس قوه قضائیه و مسئولان دستگاه قضایی کشور در تاریخ 12 تیر سال جاری در جمع‌بندی سخنانشان، مراقبت از نعمت‌های الهی را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: «نعمت جوانان»، «نعمت جمهوری اسلامی»، «نعمت قوه قضائیه و توانایی‌های آن» و «نعمت همراهی و محبت و اطاعت مردم نسبت به نظام و انقلاب اسلامی»، از جمله نعمت‌های بزرگ پروردگار هستند و همه باید مراقبت کنند که این نعمت‌ها تضییع نشود و از آنها استفاده حداکثری شود.




دسته بندی : ولایت عشق ,   ,   , 

روزنامه السیاسه کویت مدعی شد که برخی منابع امنیتی کویتی اعلام کردند که 14 متهم وابسته به باند تروریستی العبدلی در روز صادر شدن حکم نهایی‌شان از سوی دادگاه رسیدگی، به ایران فرار کرده‌اند.

 

این روزنامه مدعی شد: این 14 شهروند متهم به دست داشتن در قضیه 18 ژوئن گذشته هستند اما دادگاه تجدیدنظر آنها را تبرئه کرده بود و منتظر حکم دادگاه رسیدگی بودند و به محض اینکه فهمیدند دادگاه آنها را به 10 سال حبس محکوم کرده است از طریق دریا به ایران فرار کرده‌اند.
در این گزارش آمده است که نام‌های این افراد به این شرح است: علی عبدالرحیم، محمد الحسینی، حسن جمال و باسل الدشتی که به 5 سال حبس محکوم شدند، محمد حاجی، عباس الموسوی، حسن عطار، عبدالحسین شطی، مصطفی خان، حسین باذر، یوسف غضنفری، مهدی حسین، عیسی باقر و جعفر جمال که به 10 سال حبس و 5 سال تحت مراقبت محکوم شدند.
همچنین7 نفر از متهمان این قضیه با نام‌های حسن حاجیه محکوم به زندان ابد و عمار حسین، جاسم غضنفری و زهیر المحمید هر کدام محکوم به 15 سال حبس و 5 سال تحت مراقبت و همچنین حسین طباطبایی، محمد معراج و حسن جاسم محکوم به ده سال حبس و 5 سال تحت مراقبت در زندان به سر می‌برند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: گوشی‌های هوشمند همراه کاربردهای زیادی دارند، اما در کنار آن دو دسته تهدید فردی و اجتماعی را نیز شامل می‌شوند.

 

وی با تاکید بر اهمیت دیدگاه‌هایی که نسبت به فناوری‌ها وجود دارد، گفت: ما کشوری هستیم که خودمان در بخش زیادی از این حوزه‌ها تولید علم داشتیم. حال اگر فکر کنیم که همه علوم و فناوری‌ها به نوعی فرصت تلقی می‌شوند درست نیست. در سند 20 آمریکا می‌گوید ما دنیا را از طریق فضای سایبر کنترل می‌کنیم. همچنین برخی از استراتژیست‌های صهیونیستی می‌گویند برای تسلط بر انسان‌ها باید منابع غذایی و سلامت را کنترل کرد. بنابراین کسانی هستند که از این فناوری‌ها حداکثر استفاده را در جهت منافع خودشان انجام دهند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

اولین گروه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر امروز (سه‌شنبه) از مسیر ترکیه به عربستان سعودی اعزام شد.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ این گروه برای ترخیص دارو و تجهیزات ارسالی و نیز راه‌اندازی سیستم‌های بیمارستانی برای ارائه خدمات به زائران حج تمتع به عربستان سعودی اعزام شده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مَثَل «آتش به اختیار» همانند ماجرای نقص ارتباط میان قرارگاه جنگی با یگان‌ها در زمان دفاع مقدس است؛ امروز این ارتباط میان قرارگاه فرهنگی کشور و مردم دچار اختلال شده و در این شرایط خود مردم باید دست به کار شوند.

سردار محمدعلی آسودی با بیان اینکه مخاطب سخنان مقام معظم رهبری در خصوص «آتش به اختیار» آحاد مردم هستند نه سازمان‌ها و نهادهای کشوری، اظهار کرد: مَثَل «آتش به اختیار» همانند ماجرای نقص ارتباط میان قرارگاه جنگی با یگان‌ها در زمان دفاع مقدس است؛ امروز این ارتباط میان قرارگاه فرهنگی کشور و مردم دچار اختلال شده و در این شرایط خود مردم باید دست به کار شوند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

حساب توییتری "منتسب" به شبکه خبری العالم، خبری مبنی بر ابراز تمایل شیخ تمیم نسبت به ایجاد پایگاه نظامی توسط ایران در قطر منتشر کرد.

  در صفحه توییتری "منتسب" به شبکه العالم آمده داده است که امیر قطر در گفتگوی اخیر خود با ریس جمهور از تمایلش برای ایجاد پایگاه ایرانی در خاک قطر با هدف تقویت ثبات و امنیت منطقه سخن گفته بود.

این خبرگزاری ادامه داد: انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی بسان آتش در خرمن شعله زد و ضمن واکنش های مختلف در فضای مجازی، خشم سعودی ها را نیز در پی داشته است.
بنا بر این گزارش، تاکنون مراجع رسمی ایران و قطر درباره این موضوع هیچ اظهار نظری نکرده اند.
شبکه خبری العالم نیز ضمن تکذیب توئیت منسوب به خود، این حساب توئیتری را "هک شده" اعلام کرد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

اتخاذ مواضع اینچنینی از سوی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که کارشناسان اذعان دارند برخورد قاطع و سخت سپاه با تروریسم، قدرت نرم کشورمان برای افزایش چانه‌زنی و رشد محبوبیت در کشورهای دیگر را ارتقا بخشیده است.

 

«سپاه ایران هزاران آمریکایی را در عراق و افغانستان کشته و مجروح کرده و بسیار بیشتر از داعش به ارتش آمریکا صدمه زده است...»

به گزارش جام نیـوز، روزنامه آمریکایی "واشنگتن تایمز" (The Washington Times) با انتشار گزارشی به دروغ پردازی و فضاسازی علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی پرداخته و از لزوم رویارویی و مقابله با ایران سخن به میان آورده است. این روزنامه آمریکایی سپاه را با داعش مقایسه کرده و پاسداران ایران را تهدیدی بزرگتر از ستیزه‌جویان داعش برای خاورمیانه و جهان خوانده است!

اتخاذ مواضع اینچنینی از سوی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که کارشناسان اذعان دارند برخورد قاطع و سخت سپاه با تروریسم، قدرت نرم کشورمان برای افزایش چانه‌زنی و رشد محبوبیت در کشورهای دیگر را ارتقا بخشیده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

امیر احمد رضا پوردستان در این بازدید در جمع معاونین و فرماندهان مناطق قرارگاه پدافند هوایی اظهار کرد: امروز پدافند ارتش یک یگان زنده، با نشاط و عملیاتی است و در عرصه های مختلف قابلیت ها و صلاحیت های خود را نشان داده است.

 

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با شکل تازه ای از تهدیدها روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته تفاوت دارد و همه ما وظیفه داریم متناسب با تهدیدها ظرفیت دفاعی لازم را ایجاد کنیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه قرارگاه پدافند هوایی یک نیروی نوپاست اما با تلاش و پشتکار کارکنانش توانسته قدم های بلندی متناسب با تهدیدهای روز بر دارد و بتواند به صنعت کشور در حوزه های مختلف کمک کرده و خدمات خوبی را ارائه کند.
امیر پوردستان در پایان تصریح کرد: ولایت مداری و تعهد و تلاش و پشتکار خستگی ناپذیر از شاخصه های موفقیت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) است




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: قرائن و شواهد و اسناد و مدارک حاکی از شکل‌گیری و یا تقویت گروه‌های تروریستی منطقه خاورمیانه از سوی آمریکا و انگلیس است.

سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آمریکا تلاش می‌کند با معکوس کردن مفهوم تروریسم و گسترش دامنه آن به گروه‌های جهادی و گروه‌های مقاومت، مطلوبیت‌های خود را در منطقه غرب آسیا افزایش دهد، اظهار داشت: این در حالی است که آمریکا به عنوان ناقض اصلی حقوق بشر و اصلی‌ترین پشتیبان گروه‌های تروریستی و تروریسم دولتی شناخته می‌شود.
وی افزود: قرائن و شواهد و اسناد و مدارک حاکی از شکل‌گیری و یا تقویت گروه‌های تروریستی منطقه خاورمیانه از سوی آمریکا و انگلیس است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز باید مراقب موضع‌گیری‌های خود باشیم تا وحدت از بین نرود چرا که دشمن این موضوع را نشانه گرفته است.

سردارعلی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به اظهارات برخی چهره‌های سیاسی کشور مبنی بر اینکه در سال‌های گذشته دولت در دست کسانی بود که هم سلاح و هم رسانه داشتند و هیچ‌کس جرأت رقابت با آن‌ها را نداشت؛ اظهار داشت: ما در جایی که صاحب و مولا داریم باید مراقب موضع‌گیری‌های خود باشیم.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که، آمریکا خواستار آزادی فوری شهروندان این کشور که در ایران زندانی هستند شد

گفتنی است که دیروز حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای به صدور حکم برای یکی از عوامل نفوذی آمریکا که تابعیت آمریکایی و یکی دیگر از کشورهای خارجی را داشت، اشاره کرد و گفت: وی با نفوذ خاصی وارد ایران شده بود که با تلاش ماموران وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شد. 
اژه‌ای اعلام کرد: این عامل نفوذی آمریکا در دادگاه بدوی به 10 سال محکوم شده که قابل تجدید و نظرخواهی است که اگر حکم قطعی شد شاید بیشتر در مورد نفوذ وی توضیح دهم.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

ولیعهد سعودی بار دیگر در گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی ادعاهای بی‌اساسی علیه ایران مطرح کرد.
بر اساس گزارش روزنامه عکاظ، محمد بن سلمان، ‌ولیعهد عربستان در گفت‌وگو با واشنگتن پست علیه انقلاب اسلامی ایران صحبت کرده و مدعی شده است: افراط گرایی دینی موجود در عربستان ناشی از پیامدهای انقلاب اسلامی ایران است.

 بر اساس گزارش این روزنامه، محمد بن سلمان مدعی شد: رویکرد دینی افراطی در عربستان پدیده‌ای جدید است و عامل آن انقلاب ایران در سال 1979 میلادی است و اشغال مسجدالاحرام در مکه از سوی افراط‌گرایان را نیز واکنشی به افراط‌گرایی ایرانی خواند.

محمد بن سلمان در گفت‌وگو با این روزنامه آمریکایی هم‌چنین مدعی شده: انقلاب ایران زندگی سعودی‌ها در طول سی سال گذشته را هدر داد و ما نمی‌خواهیم زندگی خود را به خاطر انقلاب خمینی (ره) که باعث افراط‌گرایی شد تباه کنیم، ما اکنون می‌خواهیم به این دوره پایان دهیم، ما و ملت عربستان می‌خواهیم از روزهای آینده بهره‌مند شویم و روی توسعه جامعه خودمان تمرکز کنیم و هم‌زمان می‌خواهیم از دین و آداب و عقاید خود محافظت کنیم و به زندگی در دوره بعد از سال 1979 پایان دهیم، آن دوره دیگر تمام شده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: استقرار نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزهای شرقی کشور در جهت ثبات و استقرار امنیت پایدار در شرق کشور است و در این راستا نیز دولت بایستی هزینه‌های استقرار امنیت پایدار در مرزهای شرقی را پرداخت کند.

سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید از قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) و در جمع فرماندهان و معاونان این قرارگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء استان خراسان گفت: یاد شهدا استان خراسان را در 8 سال دفاع مقدس و جنگ کردستان گرامی میدارم، اینجانب از نزدیک شاهد رشادتها و قهرمانی های شهدای گرانقدر این استان، همچون شهیدان شوشتری، محمودزاده، کاوه و برونسی بوده‌ام.
صفوی با اشاره به شکست راهبردی آمریکا از جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت آمریکا رو به افول است و از سال 2025 به بعد قدرت از غرب جهان به سمت شرق جهان و قاره آسیا (چین، روسیه و هند) به حرکت خواهد آمد و در حال حاضر ایران بعنوان قدرت منطقه ای در منطقه غرب آسیا مطرح است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ریشه تنش‌هایی که بین عربستان و قطر بوجود آمده ناشی از زیاده‌خواهی آل سعود است.

 سرداریدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون تنش بین ریاض و قطر و زیاده‌خواهی سعودی‌ها، اظهار داشت: اگر جنگی بین دو کشور رخ دهد، عربستان پیروز نخواهد بود و سعودی‌ها نمی‌توانند از طریق جنگ به اهداف خود برسند. 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 

امیر سرلشکر حسنی سعدی جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در مراسم تشییع پیکر مرحوم امیر سرتیپ علی رزمی از پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روزگارانی که فرمان اعزام فرماندهان به مناطق عملیاتی بانه صادر شده بود امیر رزمی داوطلبانه راهی این مناطق شد و به صورت مداوم در این مناطق عملیاتی حضور داشت.




دسته بندی :  ,  امنیتی دفاعی ,   , 

بالگرد آمریکایی

دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: اخیراً نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده که در هنگام عبور ناوهای ناوگان پنجم این کشور از تنگه هرمز نیروی دریایی ایران اقدام به تابش نور لیزر به یک فروند بالگرد ناوگان مذکور کرده که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از اصل تکذیب می‌کند.

 نیروی دریایی آمریکا مدعی شده بود، این حادثه زمانی که ناو بالگرد بر آمریکایی «باتان» (LHD5) به همراه ناوشکن «کول» (DDG 67) و ناو مهمات بر «واشنگتن چمبرز» (T-AKE 11) در حال عبور از تنگه هرمز بودند، رخ داده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مراسم تشییع پیکر مرحوم امیر سرتیپ دوم علی رزمی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده لشکر 21 حمزه در دوران دفاع مقدس صبح امروز از مقابل منزل آن مرحوم واقع در شهرک امید تهرانپارس به سمت بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی، جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ دادبین فرمانده اسبق نیروى زمینى، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی، امیر سرتیپ سید حسام هاشمى و جمعی از فرماندهان، مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس و همرزمان وی برگزار شد.




دسته بندی :  ,  امنیتی دفاعی ,   , 




دسته بندی :  ,   , 

وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها با عراق به ویژه بازسازی شهر جنگ زده موصل خبر داد.

 

«محمدرضا نعمت زاده» این سخنان را امروز (یکشنبه) در مراسم امضای همکاری میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت صنایع و معادن عراق عنوان کرد. 
این مقام مسئول یادآور شد: ایران تجربه خوبی در ایجاد شهرک های صنعتی این امکانات برای فعالان اقتصادی در این شهرک ها دارد و آمادگی داریم در این زمینه در مناطقی که مدنظر عراقی ها است به ایجاد و تامین امکانات بپرازیم.
وی تصرح کرد: عراق نیازمند فعالیت های بازسای و توسعه به ویژه در بخش های مهندسی و ساخت و ساز است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در مقوله های مسکن، راه سازی، تامین آب و برق، اسکله های دریایی، ساختمان های رفاهی عمومی و غیره به یاری عراقی ها بپرازد. 
نعمت زاده تصریح کرد: یقین داریم عراق عزم جدی برای باسازی شهرهای جنگ زده ای نظیر موصل دارد که در این زمینه با کمال میل آماده همکاری هستیم و می توانید در خصوص توسعه فعالت های اقتصادی روی کمک و تجربه ایران حساب کنید.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 معاون سیاسی سپاه گفت: با وجود آنکه مقام معظم رهبری از همان ابتدا چهارچوب‌های «آتش به اختیار» را توضیح دادند، متاسفانه شاهد بودیم که عده‌ای قلیل از همان ابتدا نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و از منتهی شدن آن به هرج و مرج حرف زدند درحالیکه به‌کارگیری شیوه «آتش به اختیار» اتفاقا به معنای جلوگیری از بروز هرج و مرج است.

 

سردار رسول سنایی‌راد با بیان اینکه قبل از آنکه نهادها مخاطب «آتش به اختیار» مدّ نظر رهبر معظم انقلاب باشند، مردم انقلابی خصوصا قشر جوان مخاطب این صحبت‌ها هستند، اظهار کرد: ما به هیچ عنوان نباید شان نزول «آتش به اختیار» را نادیده بگیریم؛ شان نزول این بحث در جمع دانشجویان ارزشی دانشگاه‌ها بود که پیش‌تر توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی «افسران جوان جنگ نرم» نامیده شده بودند.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

نشریه ویکلی استاندارد نوشته است که دولت ترامپ به دنبال دائمی کردن محدودیت غنی‌سازی در ایران است.

نشریه «ویکلی استاندارد» در گزارشی با موضوع سیاست دولت جدید آمریکا در قبال ایران، نوشته است که واشنگتن به دنبال دائمی کردن محدودیت‌های اعمال‌شده بر غنی‌سازی ایران است.در ابتدای این گزارش عنوان شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که توافق هسته‌ای با وجود رفع تحریم‌ها، اهرم چندانی برای ممانعت از توسعه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است. به همین جهت «بحث در مورد انجام مذاکره‌ برای توافقی جدید با ایران، در دولت آغاز شده است.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، ستوان سوم سید مهدی جودی ثانی از رزمندگان نیروی زمینی ارتش در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.

هشتمین شهید مدافع حرم ارتش در حلب به شهادت رسید

ستوان جودی ثانی که هشتمین شهیدمدافع حرم ارتش است. پیش از این در تیپ 377 نیروی زمینی ارتش در قوچان و در رسته توپخانه خدمت می‌کرد که صبح روز گذشته (سه‌شنبه 20تیر) در حلب سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار صبح جمعه(23 تیر) پس از برگزاری مراسم دعای ندبه از مقابل مهدیه شهر قوچان برگزار خواهد شد.




دسته بندی :  ,   , 

ایال زایسر گفت ایران و روسیه برندگان اصلی آتش بس در سوریه بوده و آمریکا هیچ برنامه و راهبرد خاصی برای آینده سوریه ندارد.