جمهوری اسلامی ایران چند سالی است که برای مقابله با پدیده دزدی دریایی و برقراری امنیت در آب‌های بین‌المللی حضور دارد، اما آمریکا در منطقه غرب آسیا فقط تنش می‌آفریند.

نیروی دریایی ایران و آمریکا؛ کلید امنیت در دست کدامیک است؟

 پس از این که دونالد ترامپ جمهوری‌خواه بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد مانند هم‌حزبی‌های خود واشنگتن را  با تندروی؛ وارد چالش جدی با برخی کشورها همچون جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی با اظهارات خود توافقی بین‌المللی چون برجام را مورد هجوم قرار داد و برای ماندن در آن، شرط مذاکره در سایر حوزه‌ها مثل برنامه دفاعی ایران را در نظر گرفت، اما رئیس جمهور ایالات متحده خوب می‌دانست که با حرف و تهدید نمی‌تواند تهران را پای میز مذاکره بکشاند و نیاز به اعمال فشار است، از این رو به نیرو‌های نظامی خود اجازه برخورد با نیرو‌های ایرانی را داد که آن هم در همه موارد به ضرر یانکی‌ها شد.



یک مسئول نظامی حشدالشعبی از آغاز قریب الوقوع عملیاتی گسترده برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر داعش در مناطق داقوق و طوز خورماتو خبر داد.

عملیات حشد الشعبی علیه باقیمانده‌های داعش ابورضا النجار مسئول جبهه شمالی نیروهای بسیج مردمی عراق(حشد الشعبی) عنوان داشت: به زودی عملیات گسترده ای برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر باقی‌مانده داعش آغاز خواهد شد. در جریان نشست امنیتی کرکوک با حضور مسئولان امنیتی در خصوص آغاز این عملیات در مناطق داقوق و شرق طوز خورماتو رایزنی شد. محورهای عملیاتی نیز میان نیروهای ارتش و پلیس فدرال و حشد الشعبی تقسیم شد.

وی در ادامه افزود: این عملیات با هدف تحت پیگرد قرار دادن عناصر شکست خورده داعش و تروریست‌ها با مشارکت گسترده نیروهای حشد الشعبی اجرا می شود. مرحله نخست عملیات منطقه شرق طوزخورماتو و داقوق و مرحله دوم حوض حمرین و الزرکه را در بر می گیرد.

از سوی دیگر محمود الفلاحی فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: این عملیات که به سمت مرزهای عربستان روز گذشته آغاز شد دستاوردهای خوبی محقق کرده به طوری که تعدادی از باقی‌مانده‌های گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده و یک پایگاه متعلق به آنها نابود شد.

به گفته الفلاحی نیروهای ارتش، پلیس، حشد عشایری عراق و نیروهای مرزبانی تحت حمایت نیروی هوایی ارتش عراق و جنگنده های ائتلاف ضد داعش از صبح روز گذشته عملیات گسترده ای برای پاکسازی صحرای الانبار به سوی مرزهای عراق و عربستان آغاز کرده اند.

الفلاحی تأکید کرد که این عملیات با هدف نابود کردن پناهگاه های باقی‌مانده‌های داعش در صحرای غربی الانبار در نزدیکی مرز عربستان و عراق است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

خدمت دوتابعیتی‌هایی که در سمت‌های مدیریتی کشور فعالیت می‌کنند، به لحاظ قانونی ممنوع است/ وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی است که چنین اشخاص خائنی را شناسایی کند

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه ۱۴ بهمن‌ماه با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.

جدیدترین پرونده‌های قضائی موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب ۱۴ بهمن‌ماه بود که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.

منتظری با بیان اینکه باید از دستاورد‌های انقلاب پاسداری کنیم، گفت: امیدواریم در یکشنبه هفته آینده حضور باشکوه ملت ایران را شاهد باشیم و به واسطه این حضور، پیام خاصی را به دشمنانمان ارائه دهیم همچنین، ملت ما بش از پیش ادامه دهنده راه امام راحل و شهدا شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشکل وجود مدیران دوتابعیتی چیست، ادامه داد: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و پیاده سازی اهداف خود نیازمند دریچه‌ها یعنی عوامل نفوذی است.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده نیروی دریایی ارتش بر ضرورت ارتقای توان تجهیزاتی و مهارت‌های نیروی انسانی در نداجا تاکید کرد و گفت: «آموزش و پژوهش» در راس فعالیت‌های این نیرو قرار دارد.

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه همواره باید از دفاع مقدس و تجربیات آن الگو بگیریم، اظهار داشت: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس و مقابله با دشمن متجاوز کارنامه ارزشمندی را از خود به جای گذاشت و توانست در جریان عملیات «مروارید» نیروی دریایی رژیم بعث عراق را عملاً از عرصه جنگ و اثرگذاری خارج کند.

دریادار خانزادی با تاکید بر ضرورت فعالیت در جهت ارتقای توان نیروی دریایی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی، تصریح کرد: نیروی دریایی با توجه به شرایطی که از دوران دفاع مقدس تاکنون گذرانده و تحریم‌های ظالمانه‌ای را که پشت سر گذاشته، اما تلاش می‌کنیم با فعالیت‌های مستمر و سیاستگذاری‌های لازم خلأهای موجود را از بین ببریم.

وی با اشاره به نقش نیروی انسانی کارآمد در بازدهی و اثربخشی یک سیستم عنوان کرد: هم در حوزه تجهیزات و هم در رابطه با پرورش نیروی کارآمد و متعهد باید تلاش کرد و در این حوزه پرداختن به مسئله آموزش و پژوهش در راس قرار دارد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: ششمین اجلاس روسای نیروهای دریایی عضو ائتلاف نیروهای کشورهای شمال اقیانوس هند با دعوت از هیات ها و روسای نیروهای دریایی بیش از ۵۰ کشور جهان اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار می شود.

ناخدا یکم ستاد کورش محرابی با حضور در پانزدهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان هرمزگان با بیان اینکه ایران از سال ۲۰۱۸ میلادی به مدت ۲ سال ریاست این ائتلاف را بر عهده خواهد داشت، ادامه داد: شرکت کنندگان در دور پنجم اجلاس در کشور بنگلادش این تصمیم را گرفتند.

وی ادامه داد: اجلاس روسای نیروهای دریایی عضو ائتلاف تا کنون در کشورهای هندوسنان، آفریقای جنوبی، استرالیا، امارات و بنگلادش برگزار شده است.

وی یادآور شد: ائتلاف نیروهای دریایی کشورهای شمال اقیانوس هند در سال ۲۰۰۸ به پیشنهاد هندوستان برای تامین و حفظ امنیت منطقه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این اجلاس ها و ائتلاف در طول عمر۱۰ ساله خود اهدافی از جمله تامین امنیت جمعی را پیگیری کرده و امسال برای اولین بار، در کشور بنگلادش رزمایش عمومی جست و جو و نجات برگزار کرد.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا خاطر نشان کرد: ایران هم در این رزمایش ۲ روزه که با موفقیت و حضور نیروهای دریایی ۲۳ کشور انجام شد حضور داشت.

ناخدا یکم ستاد محرابی یادآور شد: ناوگروه پنجاهُم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشجویان را برای گذراندن دوره های عملی و کارورزی به همراه خود برده است.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروی دریایی علاقه مند به دریافت خدمات از سوی شرکت های پروازی در فرودگاه جاسک است و وجود آن باعث سوق یافتن بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و فعالیت های عمرانی و اقتصادی می شود.

ناخدا یکم محرابی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ سال قبل به صورت مستمر در سواحل مکران و شهرستان جاسک حضور دارد.

وی ادامه داد: این نیرو فرودگاه جاسک را برای انجام پروازهای مسافری آماده کرده که ۲ ماه قبل بدست استاندار هرمزگان گشایش یافت.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: علت استقبال نکردن شرکت های پروازی برای برقراری پرواز به جاسک و دادن خدمات به مردم ، فعالان اقتصادی بخش خصوصی ، بخش عمومی و نیروهای حاضر در شهرستان مشخص نیست.

وی اظهار امیداری کرد شرکت های هواپیمایی نسبت به برقراری پرواز به جاسک اقدام کنند.



پنجاهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور دو ناوشکن راهی آبهای آزاد شد.

اعزام پنجاهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به آبهای آزادناوگروه پنجاهم نیروی دریایی ارتش صبح امروز سه‌شنبه ۱۰بهمن‌ماه برای انجام ماموریت راهی آب‌های آزاد شد. این ناوگروه متشکل از ناوشکن نقدی، ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی رزمی تنب است.

همچنین امیردریادار دوم افشین تاشک فرمانده قرار گاه مقدم نداجا،در مراسم بدرقه پنجاهمین ناوگروه  نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم ولایت در بندرعباس، بیان داشت: اساتید نهایت کوشش را برای آموزش دانشجویان در سفرهای دریایی به کار بگیرند.

وی با اشاره به اهداف ناوگروه‌های اعزامی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: هدف از اعزام به دریاهای آزاد نشان دادن توانمندی نیروی راهبردی دریایی است، حضور در آبهای آزاد لازمه یک نیروی راهبردی است.

به گفته فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا، حضور نیروی راهبردی دریایی ارتش در آبهای آزاد، نشان دادن قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دریانوردی است.

تاشک افزود: مبارزه با پروژه ایران هراسی، اشرافیت اطلاعاتی در منطقه تا مدار ۱۰ درجه، حضور در کنار سایر نیروهای دریایی کشورهای مختلف از اهداف اعزام ناوگروه‌ها است.

وی افزود: هر جا که لازم باشد نیروی دریایی ارتش برای تامین امنیت منافع جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت و نشان خواهد داد که واقعا یک نیروی دریایی بین المللی، سیاسی و نظامی است.

گفتنی است در این ناوگروه دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز برای طی دوره کارورزی حضور دارند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

۳۰ ژانویه ۱۹۴۸ مصادف با ۱۰ بهمن ۱۳۲۶ سالروز ترور مهاتما گاندی، رهبر آزادی‌بخش هند از چنگال استعمار انگلیس است.

استعمارستیزی یک هندو با الگوگیری از امام حسین(ع)

انقلابیون بسیاری در تاریخ بوده‌اند که نامشان با تضاد و تناقض گره خورده است. افرادی که با آرمان‌های والایی چون عدالت و مقابله با استبداد، مشت گره کرده و حکومت‌های فاسدشان را سرنگون کردند تا به آرمان‌شهر رویایی خود برسند.

لنین و استالین را شاید بتوان از بارزترین این رهبران دانست که با هدف مقابله با سیستم پادشاهی روسیه انقلاب کرده و پس از پیروزی، خودشان ساکن همان کاخ‌های تزار پیشین شدند و اندک اندک چنان فاصله ای از مردمشان گرفتند که دیری نپایید تا هیچ نام و نشانی از اهدافشان نماند.

اما رهبرانی بودند که نه تنها به آرمان‌های عزت مدارانه و حق طلبانه برای کشورشان رسیدند، بلکه خود تبدیل به نمادی برای جنبش‌های ضد استعماری در سراسر جهان بدل شدند. مهاتما گاندی رهبر فقید جنبش ضد استعماری هند از جمله همین افراد بود.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند حزب‌الله هشدار داده است در صورتی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به احداث مانع در مرز لبنان پایان ندهد، به نیرو‌های آن حمله خواهد کرد.

به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، جنبش حزب‌الله لبنان هشدار داده است در صورتی که اسرائیل به احداث موانعی در مرز لبنان و سرزمین های اشغالی پایان ندهد، سربازان وزارت جنگ اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.

اسرائیل مدتی است که در حال ساخت مانع با استفاده از بلوک‌های بتنی و موانع طبیعی است. حال، حزب‌الله لبنان به این مسئله واکنش شدیدی نشان داده است.

این پیام از طریق نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان به دست مقامات رژیم صهیونیستی رسید. نیروهای سازمان ملل که نگران تشدید تنش‌ها در این منطقه مرزی هستند، این پیام را به سفارت‌های آمریکا و فرانسه رساندند و پس از آن، این پیام به دفتر نخست وزیری اسرائیل رسید.

رژیم صهیونیستی در پاسخ اعلام کرد اسرائیل قصد توقف احداث این موانع را ندارد و مدعی شد در صورت تشدید تنش‌ها، «واکنش اسرائیل محکم و دردناک» خواهد بود.

سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل در مطلبی که روز یکشنبه چاپ شد مدعی شد حزب الله قصد دارد لبنان را به شاخه‌ای از ایران، و یک «کارخانه موشک سازی» تبدیل کند.

محمد رعد، نماینده مجلس لبنان، در پاسخ به این ادعاها اعلام کرد «اسرائیل نباید بی‌خردی به خرج دهد و خود را درگیر جنگی کند که آن را نابود خواهد ساخت. امروز حزب‌الله قدرتمندتر شده است و هرآنچه را که برای نابودی ارتش اسرائیل نیاز دارد، در اختیار دارد.»

وی افزود: «اسرائیل در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای منزوی شده است. بازی‌های رسانه‌ای اسرائیل نیز به منظور پوشاندن ناتوانی آن از قدرتمند نشان دادن خود است.»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مشاور فرمانده کل ارتش با اشاره به برگزاري رزمايش محمد رسول‌الله(ص) گفت: هشدار ارتش جمهوري اسلامي به ۲ فروند ناو ائتلاف در نخستين روز رزمايش، اقدامي شجاعانه و از روي اقتدار بود.
امير سرتیپ «محمدحسن نامي» گفت: در رزمايش محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران که طي ۲ روز گذشته در تنگه هرمز، سواحل مکران، درياي عمان و شمال اقيانوس هند تا مدار ۱۵ درجه برگزار شد همکاري و هماهنگي ميان نيرو‌هاي ۴ گانه ارتش»، «ارتقاي روحيه سلحشوري رزمندگان»، «چابکي و تحرک يگان‌ها» و همچنين «آزمايش تسليحات جديد» در قالب اهداف رزمایش به خوبی محقق شد .
امیر نامي اظهار داشت: با توجه به اينکه نيرو‌هاي شرکت‌کننده در اين رزمايش، از يگان‌هاي زميني، هوايي، دريايي و پدافند هوايي ارتش بودند، هماهنگي آن‌ها و اجراي بدون نقص رزمايش، ماموريتي بسيار پيچيده بود که به فضل الهي فرماندهان ارتش به خوبي از پس از اين کار برآمدند.
مشاور فرمانده کل ارتش ادامه داد: قبل از برگزاري رزمايش‌ها در چنين سطح و مقياسي، کشور‌هاي پيراموني و ناو‌هاي حاضر در محدوده رزمايش، در جريان قرار مي‌گيرند که در هنگام برگزاري رزمايش حق ندارند وارد محدوده تمريني شوند و از اين رو، هشدار ارتش جمهوري اسلامي به ۲ فروند ناو ائتلاف در نخستين روز رزمايش، اقدامي شجاعانه و از روي اقتدار بود.
امير نامي همچنين گفت: رزمايش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران، پيام «صلح و دوستي» براي کشور‌هاي منطقه را در پي داشت.
وي در ادامه با بيان اينکه «تجارب دفاع مقدس» و «تجارب حوزه مقاومت» با رزمايش‌هايي که نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در سطح کلان انجام مي‌دهند، پيوستگي دارند، تصريح کرد: نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تجارب گرانبها و ارزشمندي را با خود به همراه دارند و در مواقع لازم به بهترين شکل از آن‌ها استفاده مي‌کنند.
مشاور فرمانده کل ارتش همچنين در خصوص نقش نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در تامين امنيت منطقه گفت: با توجه به اينکه «مقابله با دزدان دريايي» و «تامين امنيت خطوط انتقال انرژي» نياز لازم و ضروري کشور‌هاي حوزه خليج فارس و اقيانوس هند است، نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي تا کنون در اين دو مقوله بسيار پرقدرت ظاهر شده است.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 تمرین امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه توسط گردان زمینی امداد و نجات، با استفاده از بالگرد‌های پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در این پایگاه اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش ،خلبانان ، بالگردها و تیم مهندسی بالگردی ، در این تمرین آمادگی خود را در جهت اجرای پرواز امدادی به نقاط نیازمند امداد به تمرین گذاشتند .گردان مجهز امداد و نجات زمینی این پایگاه نیز تجهیزات خود را به کار گرفتند، تا آمادگی لازم برای امداد و نجات در استان‌های معین اینپایگاه  را داشته باشند .در این تمرین گردان زمینی امداد، تجسس و نجات، امداد و نجات، آواربرداری و ترابری امکانات حمل سوخت و آب و تریلر‌های حمل اقلام آمادی و امدادی خود را به نمایش گذاشتند.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از درگیری‌های این قرارگاه با یک تیم تروریستی داعش در کشور خبر داد.

درگیری سپاه پاسداران با یک تیم تروریستی داعش در غرب کشور

روابط عمومی قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب


در این اطلاعیه افزوده شده است : در این درگیری که با همکاری سربازان امام زمان (عج) همچنان ادامه دارد تاکنون اکثریت اعضای تیم، توسط رزمندگان دلاور و شجاع قرارگاه نجف دستگیر شده اند.
اسلامی در اطلاعیه اعلام کرد : با رصد دقیق اطلاعاتی نیروهای قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک تیم تروریستی ۲۱ نفره از گروهک تکفیری داعش که در منطقه غرب کشور وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده بودند، تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفتند و سرانجام صبح امروز درگیری با آنها آغاز شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش، که با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد. رهبر معظم انقلاب در این مراسم به یکی از جانبازان ارتشی هدیه ای اعطا نمودند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیت‌کوین را به دلیل نبود یک ضابطه قانونی به عنوان مبنایی برای ورود، کار مورد تأیید نمی‌دانیم. 

//محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به بررسی بیت‌کوین (ارز الکترونیکی) در مجلس گفت: ورود مردم به انجام معاملاتی در فضای مجازی که هنوز بانک مرکزی به آن رسمیتی نداده، یک کار کاملا پرخطری است.
وی تصریح کرد: این‌گونه فعالیت‌ها شاید در ظاهر برای برخی شیرین شده و مزیتی دارد اما جنس کار قابل اعتماد و استناد نیست.نماینده مردم کرمان و راور تاکید کرد: بیت‌کوین را به دلیل نبود یک ضابطه قانونی به عنوان مبنایی برای ورود به آن، مورد تأیید نمی‌دانیم. پورابراهیمی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصادی از ظرفیت ارز‌های دیجیتال به صورت مطمئن می‌توان استفاده کرد، افزود: بیت‌کوین یک نمونه از ارزهای دیجیتال است و مجموعه‌های دیگری هم در این میان وجود دارد که می‌توان بر اساس آن‎ها و با ایجاد فضایی برای کمک به این موضوع  عمل کرد.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: معتقدم همین ارز دیجیتال در شرایط کنونی کشور می‌تواند با برنامه‌ریزی مجموعه مدیران ارشد و کلان اقتصادی کشور مبنای رسمی ما برای اقدام باشد که کار ارزشمندی است.وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون اقتصادی بانک مرکزی را مکلف کردیم تا گزارشی را درباره ارزهای دیجیتالی تا یک ماه آینده به مجلس ارائه کند تا بتوانیم بر روی محور موضوعات آن کار کرده و  با رسیدن به یک جمع‌بندی اقدامات لازم را انجام دهیم.
پورابراهیمی بیان کرد: امروز برای خروج از سیطره دلار در اقتصاد کشور لازم است تا یک ارز دیجیتال تعریف شود، جمهوری اسلامی ایران حتما در این حوزه ورود کرده و مجلس هم کاملا از آن حمایت می‌کند زیرا پلت فرم ارز دیجیتال می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی ما باشد.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  اقتصادی ,   , 

فشار آمریکا برای انجام اصلاحات در برجام، اتحادیه اروپا را با شرایط سختی مواجه کرده است.

قرار نیست اروپا به هر قیمتی برجام را حفظ کند///اروپا به ئنبال معادله سازی در حفظ برجام//اروپا در مسیر انتخاب

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی تعلیق ۱۲۰ روزه تحریم ها را تمدید کرد که به اروپا هشدار داد اگر قرار است در برجام بماند باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد از جمله اینکه برای همیشه مفاد آن دائمی شود و از طرف دیگر به سایر مسائلی از جمله برنامه دفاعی  و موشکی ایران تسری پیدا کند. در این  میان اروپا ناگزیر به انتخاب میان دو راهی شد. یک راه به حفظ برجام منتهی می‌شود و راه دیگر جلب نظر هم پیمانش است.

اتحادیه اروپا برجام را به عنوان موفقیتی در حوزه سیاست خارجی خود می داند و تمام تلاش خود را صرف می کند تا آن را حفظ کند و  همان طور که رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام پیش از این مطرح کرده بود اروپایی ها بیش از آنکه به دنبال منافع اقتصادی از برجام باشند به دنبال منافع امنیتی خود در خاورمیانه هستند چرا که  بروز هر گونه خشونت و ناامنی در خاورمیانه به طور مستقیم بر امنیت اروپا تاثیر می گذارد نمونه این امر را می توان در بحران سوریه و عراق دید که خیل عظیمی از پناهندگان به کشورهای اروپایی پناه بردند و به نوعی کشورهای  این قاره سبز را با چالش اجتماعی و امنیتی مواجه کردند. بنابراین اروپا تمام تلاش خود را می کند تا از بروز هر گونه جنگ و ناامنی در خاورمیانه جلوگیری کند. از طرف دیگر آمریکا متحد اقتصادی بزرگی برای اروپا محسوب می شود بنابراین باید بر اساس این وابستگی اقتصادی نظر مساعد آن را جلب کند.

اروپا برای جلوگیری از یک جانبه گرایی ترامپ باید بر مواضع خود در برخی از مسائل مهم جهانی از جمله برنامه هسته ای ایران پافشاری کند تا استقلال سیاست خارجی خود را به آمریکا نشان دهند. با توجه به مواردی که گفته شد این سوال پیش می آید آیا اروپا برای حفظ برجام به هر قیمتی به دنبال معادل سازی است؟

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مقامات لبنانی اعلام کردند رژیم صهیونیستی در حمله بمب گذاری نزدیک به دو هفته پیش علیه یکی از مقامات جنبش اسلامی فلسطین، حماس در جنوب لبنان دست داشته است.

رد پای رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی در جنوب لبنان به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، مقامات لبنانی روز جمعه اعلام کردند رژیمصهیونیستیدر حمله بمب گذاری نزدیک به دو هفته پیش علیه یکی از مقامات جنبش اسلامی فلسطین حماس در جنوب لبنان دست داشته است.

محمد حمدان، یکی از مقامات جنبش حماس در ۱۴ ژانویه در انفجار بمب در خودرو وی در صیدا واقع در ۴۰ کیلومتری جنوب بیروت به شدت از ناحیه پا زخمی شد. به گفته یک منبع امنیتی فلسطینی، محمد حمدان یکی از اعضای نیروی امنیتی حماس است.

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور لبنان روز جمعه اعلام کرد ماموران تحقیق توانستند «یکی از عاملان جنایت را که اعتراف کرد دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیلی وی را مجبور به این اقدام کرده اند، بازداشت کنند». وزارت کشور لبنان به ملیت این شخص اشاره‌ای نکرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

اسناد از طبقه بندی خارج شده دولت انگلیس نشان می‌دهد لندن یک برنامه سری برای نابود کردن منابع و صنایع نفت منطقه غرب آسیا با استفاده از سلاح هسته‌ای تهیه و تدوین کرده بود.

فاش شدن طرح سری انگلیس برای حمله به تاسیسات نفتی در منطقه غرب آسیابه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ اسناد از طبقه بندی خارج شده دولت انگلیس نشان می‌دهد لندن یک برنامه سری برای نابود کردن منابع و صنایع نفت منطقه غرب آسیا با استفاده از سلاح هسته‌ای تهیه و تدوین کرده بود تا از افتادن این منابع و صنایع به دست‌های ‹‹ناباب›› جلوگیری کند.

هری ترومن، رئیس جمهور اسبق آمریکا، سند شماره NSC ۲۶/۲ شورای امنیت ملی آمریکا را ابلاغ کرد. این سند تصریح می‌کرد در صورت حمله اتحاد جماهیر شوروی به خاورمیانه (غرب آسیا)، منابع و تاسیسات نفتی این منطقه پیش از رسیدن ارتش سرخ شوروی به آن‌ها نابود خواهند شد. بر اساس این رویکرد که عنوان ‹‹انکار›› برای آن انتخاب شده بود، کارکنان شرکت نفت به محض دریافت چراغ سبز از سوی واشنگتن به خرابکاری و تخریب تاسیسات زیر نظرشان مبادرت می‌ورزند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش پس از دو روز تمرین و نمایش قابلیت های دفاعی و رزمی نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش با برگزاری رژه اقتدار یکان های شناور و پروازی شرکت کننده در این رزمایش به کار خود پایان داد
به گزارش روابط عمومی ارتش ، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان این رزمایش گفت: کار ترکیبی موفق و ارتقاء آمادگی های رزمی برای خنثی کردن هرگونه تهدید دشمن از دستاوردهای مهم این رزمایش مشترک بود 
وی با  اشاره به ارزیابی خوب و نمره قابل قبول داوران و ناظران این رزمایش به یکان های شرکت کننده، افزود: در این رزمایش مهارتهای انفرادی و تاکتیکی در هوا، زمین و دریا مورد تمرین و ارزیابی قرار گرفت و اعتماد به نفس بالایی نیز در نیروهای جوان شرکت کننده در رزمایش در جهت خنثی کردن تهدیدات ایجادشد.
امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز گفت: برگزاری رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) و نمایش بخشی از توانمندی های ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش  موجب خشم دشمنان و خشنودی دوستان جمهوری اسلامی ایران شد



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) چابهار و همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیاتی ۲۴ ساعته، ۷ نفر صیاد لنج صیادی که به دلیل آبگرفتگی در هوای نامساعد در حال غرق شدن در دریای عمان بود، نجات یافتند.

به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، سیدحسن ابراهیمی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره بیان کرد: ‌مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار MRCC، روز اول بهمن‌ماه به محض دریافت گزارش اضطرار شناور صیادی که به دلیل آبگرفتگی در هوای نامساعد و طوفانی، در فاصله ۷۰ مایلی و با ۷ نفر خدمه در حال غرق شدن بود، نسبت به فعال کردن طرح جستجو و نجات اقدام کرد.

وی افزود: با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در عملیاتی ۲۴ ساعته، همه سرنشینان این شناور در حال غرق شدن، نجات یافته و تحویل قایق ناجی در بندر چابهار شدند.

ابراهیمی اضافه کرد: مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، به همه دریانوردان و صیادان توصیه می‌کند که قبل از عزیمت به دریا‌ ضمن کسب اطلاع از وضعیت شرایط جوی، تجهیزات کامل ایمنی و ناوبری از قبیل «موقعیت‌یاب»، «لایف رفت»، «حلقه نجات» و «جلیقه نجات» به تعداد خدمه، به‌همراه داشته باشند.



سربازان گمنام امام زمان (عج) دو محموله بزرگ بمب و مواد منفجره را که برای عملیات تروریستی و انفجاری در اماکن عمومی وارد کشور شده بود شناسایی و خنثی کردند.

کشف دو محموله انفجاری در شرق و غرب کشور سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند دو محموله بزرگ بمب، مواد منفجره و مهمات را که به منظور عملیات تروریستی و انفجاری گسترده در اماکن عمومی وارد کشور شده بود را شناسایی و خنثی کنند.

در نخستین عملیات ۲۳ عدد بمب آماده انفجار از نوع ریموتی که با برنامه ریزی و هدایت سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی با هدف انجام اقدامات ایذایی و ایجاد ناامنی در استانهای عمقی، از شرق کشور وارد شده بود، کشف و ضبط شد.

در دومین عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات کردستان موفق شدند در ادامه ضربه به تیمهای تروریستی، تجهیزات و ابزار لازم برای ساخت چندین بمب شامل ماده منفجره تی ان تی، سی ۴ ، کیتهای انفجاری و ۱۵۰ چاشنی الکترونیکی متعلق به یکی از گروههای تجزیه طلب تروریست را در مریوان کشف و ضبط کنند.

از عناصر این گروهک تروریستی که از کردستان عراق به منظور انجام اقدامات ایذایی و انفجاری وارد کشور شده بودند همچنین ۴۱ نارنجک، ۳۱ خشاب کلاشینکف ، ۴ گلوله آرپی جی و چندین قبضه سلاح جنگی کشف شد.



بیانیه کاخ سفید درباره تماس تلفنی ترامپ با اردوغان

 پایگاه اینترنتی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاامروز تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه صحبت کرد. رئیس جمهور ترامپ بر روی این موضوع تاکید کرد که افزایش خشونت ها در عفرین سوریه اهداف مشترک ما را در سوریه در خطر قرار می دهد. او از ترکیه خواست که تنش ها را کاهش دهد و عملیات های نظامی خود را محدود کند. او از ترکیه خواست که با احتیاط رفتار و از هرگونه اقداماتی که سبب ایجاد خطر درگیری بین نیروهای آمریکایی و ترکیه شود، پرهیز کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس جمهور ترامپ خواهان همکاری های دوجانبه نزدیکتر برای رسیدگی و برطرف کردن نگرانی های مشروع ترکیه شد. هر دو طرف بر روی نیاز به ایجاد ثبات در یک سوریه واحد که هیچ تهدیدی برای همسایگانش از جمله ترکیه به همراه نداشته باشد، تاکید کردند. رئیس جمهور ترامپ همچنین نگرانی خود را درباره اظهارات نادرست و مخربی که از ترکیه به گوش می رسد، اعلام داشت. وی نگرانی خود را درباره وضعیت شهروندان آمریکایی و کارکنان محلی که در زمان وضعیت اضطراری در این کشور بازداشت شدند، ابراز داشت. هر دو رئیس جمهور خواهان بهبود روابط راهبردی بین آمریکا و ترکیه و به طور ویژه در جهت افزایش ثبات در منطقه ومبارزه با تروریسم به هر شکل آن شدند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

نتانیاهو: برجام نباید بدون تغییر رها شود زیرا منجر به اتمی شدن ایران می‌شود

 روزنامه صهیونیستی هاآرتص از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باامانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خبر داد.

بر این اساس، بنیامین نتانیاهو در دیدار با امانوئل مکرون مدعی شد: توافق هسته ای ایرانموسم بهبرجام نباید بدون تغییر به حال خود رها شود، چرا که این توافق طی چند سال منجر به اتمی شدن ایران می شود.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

دونالد ترامپ با امضای لایحه اصلاحیه بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی اجازه دسترسی بدون مجوز به سازمان امنیت ملی آمریکا را صادر کرد.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز جمعه، ۱۹ ژانویه با امضای لایحه تجدید بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی، دسترسی بدون مجوز به اطلاعات خارج از خاک آمریکا توسط آژانس امنیت ملی را برای شش سال دیگر تمدید کرد.

ترامپ روز جمعه با انتشار پیامی در توییتر ضمن اعلام تمدید قانون فیسا به مدت شش سال گفت: بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی گسترش می‌یابد. این بخش از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی، مجوز جاسوسی و دسترسی به اطلاعات افراد غیرآمریکایی که در خارج از خاک ایالات متحده زندگی می‌کنند را فراهم می‌سازد.

دعوای آمریکایی‌ها برای جاسوسی بیشتر از مردمگفتنی است؛ Foreign Intelligence Surveillance Act که به اختصار (FISA) نامیده می‌شود، قانون نظارت بر اطلاعات خارجی آمریکا است که از جمله قوانین فدرال ایالات متحده به حساب می‌آید. فیسا شامل دستورالعمل‌هایی برای نظارت و جاسوسی فیزیکی یا الکترونیکی با همراهی قدرت‌های خارجی یا آژانس‌های اطلاعاتی آنهاست.

این جاسوسی‌ها از طریق آژانس امنیت ملی آمریکا به واسطه دسترسی به داده‌های شرکت‌هایی همچون گوگل، فیس‌بوک و ورایزن انجام می‌شود. حامیان حفظ حریم خصوصی می‌گویند این لایحه به سازمان‌های جاسوسی اجازه می‌دهد تا اطلاعات را به طریقی با نقض قوانین در دست گیرند.

بزرگترین سازمان جاسوسی جهان

آژانس امنیت ملی آمریکا (به اختصار NSA) سازمانی دولتی زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده است که وظیفه آن نظارت و جاسوسی از ارتباطات مخابراتی و ماهواره‌ای است. شنود دائم ارتباطات از راه دور و تهیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، از جمله وظایف اصلی این سازمان است.

آمریکا ذیل پیمان‌نامه United Kingdom – United States of America Agreement که به اختصار ukusa نامیده می‌شود با همکاری کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلیس به بررسی، کنترل و جاسوسی ارتباطات بین‌المللی مشغول است. آغاز این توافق به سال ۱۹۴۶ باز‌می‌گردد که در نهایت منجر به تشکیل گروه پنج چشم شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس ستاد ارتش ترکیه در تماس تلفنی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، توضیحاتی را در مورد عملیات روز گذشته ارتش ترکیه در مرزهای شمالی سوریه و منطقه عفرین ارائه کرد.

حلوصی آکار: عملیات بمباران در منطقه عفرین تجمع گروه‌های تروریستی بود/سرلشکر باقری: تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه نبایستی آسیب ببیندبه نقل از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه صبح امروز در تماس تلفنی با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، توضیحاتی را در مورد عملیات روز گذشته ارتش ترکیه در مرزهای شمالی سوریه و منطقه عفرین ارائه کرد.

در این تماس تلفنی مقام مذکور دلیل اصلی آغاز عملیات بمباران و شلیک آتش توپخانه در منطقه عفرین را تجمع گروه‌های تروریستی در این منطقه و مقابله با تهدیدات این گروه‌ها علیه روستاها و شهرهای مرزی ترکیه اعلام کرد.

وی افزود: این حملات در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است.

رئیس ستاد ارتش ترکیه همچنین اطمینان داد که ترکیه برای تمامیت ارضی سوریه احترام قائل بوده و همچنان به توافقات به عمل آمده در مذاکرات ۳‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران و روسیه پایبند خواهد بود.

سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در این مذاکره تلفنی اظهار داشت: تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه نبایستی آسیب ببیند و ترکیه باید تصریح کند که چشم‌داشتی به خاک سوریه ندارد، در ضمن اینگونه اقدامات نباید موجب سوءاستفاده دشمنان ملت سوریه و دشمنان جهان اسلام گردد و به ویژه نبایستی آمریکا و متحدین آمریکا از این شرایط برای اهداف زیاده‌طلبانه خود در سوریه سوء استفاده کنند.

سرلشکر باقری در ادامه تأکید کرد: این اقدامات نظامی نباید به مذاکرات سیاسی سه جانبه و مذاکرات آستانه که تا کنون موفقیت‌هایی را کسب کرده است لطمه وارد کند. در ضمن مشکل و خطر دیگر ضرورت جلوگیری از آسیب احتمالی به مردم روستاها و شهرهای سوریه در منطقه عملیاتی است که باید به آن توجه شود.



دبیر شورای نگهبان گفت: قطعاً ولایت فقیه ۴۰ سال کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده است.

ولایت فقیه 40 سال کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده استآیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز در جمع برخی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ولایت فقیه، کشور را آسیب‌ناپذیر کرده است، گفت: تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه و نقش آن در پایدار کردن قدرت اسلام در کشور ضروری است.

وی با تأکید بر جایگاه والای ولایت فقیه افزود: ولایت فقیه ۴۰ سال است کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده است و با ادامه این روند دشمنان نمی‌توانند ضربه‌ای به کشور بزنند و در غیر این‌صورت چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله جنتی در ادامه با تبیین ویژگی‌های یک روحانی مفید و مؤثر، افزود: یک روحانی، زمانی می‌تواند دارای نفوذ کلام و تأثیر در میان مردم و نفوس جامعه باشد که خودش سالم باشد. سالم بودن هم در درجه اول با ساده‌زیستی همراه با ایمان و اخلاص شکل می‌گیرد.



ون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش از تهیه و تولید صدها خودروی تاکتیکی و اداری توسط این معاونت در طول یک سال خبر داد.

صدها خودروی تاکتیکی و اداری توسط معاونت آماد و پشتیبانی نزاجا تهیه و تولید می‌شود امیر سرتیپ دوم منصور کرباسی معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش در جمع کارکنان نقطه آماد در منطقه جنوب شرق کشور اظهار کرد: پشتیبانی و تحرک ۲ نقطه قوت برای نیروهای مسلح همه کشورها محسوب می‌شود و ما در معاونت آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش سعی داریم تا در این دو مورد به نهایت قدرت برسیم.

وی افزود: یکی از مولفه‌های برترساز توان رزمی، بحث تحرک و قدرت آتش است که در راستای تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و در سایه هدایت‌های امیر حیدری فرمانده نزاجا، معاونت آماد و پشتیبانی در راستای ارتقای متحرک و قدرت آتش خود با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و کمک وزارت دفاع و سایر منابع طی این یک سال، صدها دستگاه انواع خودروهای تاکتیکی و اداری را تولید کرد.

کرباسی خاطرنشان کرد: معاونت آماد و پشتیبانی نزاجا با توجه به تشکیل یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی توانسته با محمول کردن ادوات، خمپاره‌ها و توپ‌ها چابکی و تحرک را در یگان‌های نزاجا ارتقا دهد.

وی گفت: با توجه به توانمندی‌های موجود این معاونت قادر است یک تیپ زرهی را همراه با تمام تجهیزات شامل تانک و نفربر در کمتر از ۲۴ ساعت از یک نقطه به نقطه دیگر در عمقی با فاصله ۲ هزار کیلومتر جابجا کند.

معاون آماد وپشیبانی نزاجا اظهار کرد: در زلزله سرپل ذهاب توانستیم گوشه‌ای از توانمندی‌های آمادی نزاجا را نشان دهیم و در کمترین زمان ممکن به کمک این عزیزان برسیم.

وی گفت: در حال حاضر در مرکز فرماندهی تولید و بهینه‌سازی شهید زرهرن نزاجا بازآماد و تعمیر و بازسازی انواع خودروها و تریلی‌های این نیرو در حال انجام است.

کرباسی نیروهای آماد و پشتیبانی را سنگربانان بی ادعا در دوران دفاع مقدس خواند و افزود: هزاران شهید تدارکات و پشتیبانی مردان صبور مومن و پرتلاش و بی ادعا بودند که در دوران دفاع مقدس جان خود را برای دفاع از ارزش‌های والای نظام و انقلاب اسلامی فدا کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   ,