رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز باید مراقب حرکت‌های دشمن باشیم. در هر سنگری که هستیم باید تلاش کنیم قابلیت‌های خود را بالا ببریم.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم تجلیل از ۷ نفر از بازنشستگان مرکز مطالعات راهبردی ارتش، با تقدیر از زحمات «پیشکسوتان» این مرکز تصریح کرد: اگر از لفظ بازنشسته استفاده نمی‌کنم و معتقدم که لفظ درستی هم نیست، به این دلیل است که سربازی امام زمان (عج) بازنشستگی ندارد. این عزیزان هر جا و در هر صحنه‌ای که باشند، سرباز امام زمان(عج) هستند و آماده‌اند که ایشان فرمان بدهند و هر زمان ندای «هل من ناصر ینصرنی» آن بزرگوار را شنیدند، لباس رزم بپوشند و در رکاب آن امام همام انجام وظیفه کنند.

وی افزود: سربازی آن قدر ارزش دارد و می‌تواند ادامه‌دار باشد که در روایاتی از ائمه آمده است که توصیه می‌کنند اگر می‌توانید پس از مرگ هم سرباز باشید. یکی از فرازهای دعای عهد که سفارش شده بعد از نماز صبح خوانده شود نیز به همین موضوع اشاره دارد. در این دعا بنده از خدا می‌خواهد که خدایا مرا از قبر بر انگیزان در حالی که شمشیر و نیزه در دستانم باشد و لبیک‌گویان به سوی امام زمانم می‌روم. همه ما باید دعا کنیم که سرباز امام زمان(عج) باشیم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

  فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از منطقه پدافند هوایی شمال شرق(امام رضا(ع)) بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بازدید از منطقه پدافند هوایی شمال شرق با حضور در بخش های مختلف این منطقه پدافند هوایی، عملکرد و میزان آمادگی کارکنان و تجهیزات منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور را ارزیابی و از توان رزمی و عملیاتی این یکان ابراز رضایت کرد.

امیر سرتیپ صباحی فرد در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال شرق گفت: حفاظت از مرزهای هوایی کشور وظیفه ای است که همه یکان ها و گروه های پدافند هوایی در سطح کشور مشغول به انجام آن هستند و تمامی مناطق پدافندی به صورت مداوم و بدون تعطیلی، آسمان کشور را رصد می کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: دو مولفه نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات بومی باعث شده تا پدافند هوایی بتواند مأموریت خود را به شکل مناسبی انجام دهد.

وی در پایان یکی از وظایف اصلی مجموعه فرماندهی پدافند را توجه به نیروی انسانی دانست و افزود: کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایثار و فداکاری از حریم هوایی کشور حفاظت می کنند.

گفتنی است امیر سرتیپ صباحی فرد در این سفر با حضور در منزل خانواده های پاسدار شهید حسین بهمدی و شهید رمضان علی نوشاد با خانواده های این شهیدان دیدار کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

دومین جلسه هم اندیشی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در دومین جلسه هم اندیشی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با امیر سرلشکر موسوی، این دانشجویان به بیان دیدگاه ها و راهکارهای مدّ نظر خود برای ارتقاء هرچه بیشتر ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته، سئوالات خود را رو در رو با فرمانده کلّ ارتش مطرح و پاسخ را دریافت کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: اختلاف‌افکنی در جامعه و بین نیروهای مسلح بخشی از پروژه دشمنان اسلام و ایران است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث‌ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهور اسلامی ایران درباره مواضع اخیر ایران و رهبری در قبال برجام با تاکید بر اینکه هرچه رهبری فرموده‌اند برای ما در نیروهای مسلح نصب‌العین و مورد اطاعت است، گفت: نیروهای مسلح آماده است هر کجا که رهبر انقلاب اراده کند مشت محکم خود را بر دهان استکبار و در رأس آنها اسرائیل و آمریکا بکوبد و مشروعیت آن براساس فرمان ولایت است.

وی درباره اتحاد و همدلی در نیروهای مسلح ، ارتش و سپاه را یک نیروی واحد خواند و افزود: نیروهای مسلح یعنی ارتش و سپاه در واقع یک روح در دو کالبد هستند زیرا که همه یک رهبر واحد داریم و زیر پرچم و امر ولایت هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش  تصریح کرد: اختلاف‌افکنی در جامعه و بین نیروهای مسلح بخشی از پروژه دشمنان اسلام و ایران است.

امیر سرتیپ حیدری در پایان گفت: اختلاف‌افکنی در بین صفوف نیروهای مسلح، مردم و مسئولان خیال باطلی است که دشمنان در سر می‌پرورانند و تا زمانی که ما تحت امر ولایت هستیم این خیال باطل دشمنان هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

                           ورزشگاه آزادی

انبوه روزنامه ها و سایت ها و کانال های همسو با دولت، سه روز پشت سر هم تبلیغ و تهییج کردند تا مردم برای تماشای مسابقه فوتبال ایران با اسپانیا، خانه خود را ترک کرده و به استادیوم آزادی بروند! بازی البته در روسیه انجام می شد و معلوم نبود چرا دولت و رسانه های همسو اصرار دارند تا مردم به جای تماشای بازی در خانه، به ورزشگاه آزادی بروند؟!




دسته بندی : جنگ نرم ,   , 

 فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: قبرستان انگلیسی ها در بوشهر درس عبرتی برای متخاصمین است که اگر تعرضی به این استان و ایران اسلامی داشته باشد جایگاهشان همان قبرستان است.

به گزارش روابط عمومی ارتش ،  سرتیپ خلبان حسن شاه صفی در آیین تکریم ومعارفه فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر با اشاره به سابقه درخشان استان بوشهر در مبارزه علیه دشمنان کشور بیان داشت: استان بوشهر تاریخ ۲۰۰ ساله در عرصه دفاع مقدس دارد و در جنگ تحمیلی هم نقش مهمی در دفاع از کشور ایفا کرد.

وی بیان کرد: قبرستان انگلیسی ها در بوشهر درس عبرتی برای متخاصمین است که اگر تعرضی به این استان و ایران اسلامی داشته باشد جایگاهشان همان قبرستان است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نخستین شهید دفاع مقدس استان بوشهر شهید آسترتین از پایگاه هوایی بوشهر بوده است، گفت: پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر ۸۶ شهید تقدیم کرده و در نخستین روز حمله صدام به کشور، دسته دوم چهارتایی که اهدافی را در عراق منهدم کردند از بوشهر بود.

امیر شاه صفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آداب و اخلاق در امور مختلف خاطرنشان کرد: برخی بین اخلاق و آداب تفاوت قائل نمی شوند در حالی که اخلاق، اعمالی ناخودآگاه است که انجام می دهیم، آداب متغیر است، ولی اخلاق را نمی توان تغییر داد.

وی ادامه داد: فرمانده جدید پایگاه هوایی بوشهر، کلاس های اخلاق را تشکیل و گسترش دهد و اخلاق مداری نه به عنوان یک شعار در جامعه ترویج و نهادینه شود.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ‌طرح جنایتکارانه دشمنان ‌ملت ایران را آب‌دیده‌تر می‌کند‌، گفت: با به هم زدن ‌ مرزها ‌‌‌100 سال دیگر ‌درگیری ‌به منطقه تحمیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی آجا، امیر سرتیپ حاتمی صبح امروز در سیزدهمین کنگره جغرافیایی ایران که به میزبانی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه امنیت یک مقوله به هم‌پیوسته است، اظهار داشت: امنیت و دفاع با جغرفیا یک ‌ارتباط‌‌ بسیار  نزدیک دارند و در طول تاریخ به خوبی شاهد این موضوع بوده‌ایم.
وی با بیان ا‌ینکه ‌توسعه ‌نیز‌ به هم پیوسته است، افزود: ‌نمی‌شود یک جزیره‌ای در ‌جایی توسعه پیدا کند و تصور کنیم که می‌شود بقیه را در توسعه‌نیافتگی نگه داشت و در عین حال در آسایش و امنیت بود که امکانپذیر نیست به ویژه در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که یک موقعیت ممتاز و ژئوپلوتیک دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 100 ‌سال گذشته ‌تحت تأثیر تقسیمات جغرافیایی بعد از جنگ جهانی اول و فروپاشی عثمانیان قرار داشته است، تصریح کرد: ‌تمام جنگ‌هایی که در این 100 ساله ‌اتفاق افتاده به نوعی ریشه در همین تقسیمات جغرافیایی دارد.



فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اگر ماموریت اقیانوس اطلس در دستور کار قرار گیرد، ناوبالگردبر خارگ یکی از گزینه‌های اصلی ما برای اعزام خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بازگشت ناو بالگردبر خارگ به گشت دریایی، این ناو را به نوعی بزرگترین ناو پشتیبانی غرب آسیا برشمرد و گفت: ناو بالگردبر خارگ طی سال‌های گذشته برای تعمیرات اساسی از چرخه ماموریت خارج شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در این تعمیرات سیستم رانش و قسمت‌های زیرآبی آن در داک خشک قرار گرفت و همه آنها توسط متخصصین داخلی تعمیر و نوسازی شد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه فرآیند تعمیر رانش این شناور به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت، بیان کرد: خارگ تنها شناور سامانه بخار است و فناوری پیچیده و ارزشمندی دارد که صنایع داخلی ما به آن دست یافته‌اند.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، در این پروژه، سیستم محرکه و اجزای مرتبط با آن تعویض و به طور کامل نو شده است و شناور خارگ بعد از چند مرحله آزمایش ساحلی و دریایی، به همراه ناوگروه 54 عازم خلیج عدن شد.

وی در عین حال تاکید کرد: خارگ یک شناور بزرگ، پایدار و مناسب برای ماموریت‌های دوردست در نیروی دریایی ارتش است و قطعا اگر ماموریت اقیانوس اطلس در دستور کار قرار گیرد، ناوبالگردبر خارگ یکی از گزینه‌های اصلی ما برای اعزام خواهد بود.

دریادار خانزادی افزود: تعمیراتی که صورت گرفت پیشگیرانه نبود بلکه یک تعمیرات اساسی بود. این فناوری تنها در اختیار کشور انگلیس قرار دارد و آنها نیز هیچ اطلاعات و امکاناتی برای تعمیرات در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش معتقد است که صنایع داخلی و متخصصین نیروی دریایی ما به خوبی توانستند سیستم رانش بخار این شناور را تعمیر و نوسازی کنند.

وی در پایان گفت: ناو خارگ در داخل بازسازی و قلب این مجموعه توسط متخصصین داخلی نو شد که وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 به گزارش روابط عمومی ارتش:  فرمانده نیروی زمینی در بازدید از تیپ 40 متحرک هجومی  در جمع فرماندهان و کارکنان این تیپ گفت :آمادگی رزمی و توان دفاعی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته و آن ها را در عرصه های مختلف ناکام گذاشته است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری تاکید کرد: امروز روند آمادگی دفاعی و رزمی نیروی زمینی ارتش در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و کارکنان این نیرو با تمام وجود در ماموریت ها حضور پیدا می کنند و حضور ولایت مدارانه ، آمادگی رزمی و توان دفاعی  کارکنان ،هراس در دل دشمن انداخته و آن ها را عرصه های مختلف ناکام گذاشته است.

وی با بیان اینکه یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع از تحرک بسیار بالایی برخوردار شده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیزات و آموزش های متناسب با نوع تهدیدات دشمن  در اختیار یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع  قرار گرفته است .

فرمانده نیروی زمینی ارتش در این بازدید از نزدیک در جریان آمادگی رزمی و توان دفاعی این تیپ قرار گرفت و دستورات لازم را جهت ارتقاء هرچه بیشتر آمادگی رزمی صادر کرد .

از دیگر برنامه های وی دیدار با خانواده هایی که دارای مشکلات و بیماری صعب العلاج هستند بود و برای رفع مشکلات و تسریع در روند بهبودی و درمان  بیماران دستورات لازم را صادر کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   ,