آموزش عملی محور شناسی برای دانشجویان دوره های ۲۸ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در قالب ۱۶گروه  در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، هدف از انجام این آموزش ارتقای سطح اطلاعات دانشجویان دافوس آجا از جغرافیای نظامی استان های مورد مطالعه و کشورهای همجوار و تجزیه و تحلیل مناطق مورد نظر در جنبه های نظامی اجتماعی سیاسی اقتصادی و نظایر آن ، بررسی قابلیت های خاص مناطق جهت کاربرد در جنگ ناهمتراز، کلاسیک و نیابتی و کسب اطلاعات از سوی دانشجویان در خصوص مقدورات و محدودیتهای محیط داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه و در نهایت بسط و گسترش آگاهی های دانشجویان از دیگر دیدگاه های مسئولین کشوری  عنوان شده است.

گفتنی است دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ، آموزش کارکنان منتخب ارتش به منظور مسئولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یکان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری انجام می دهد و در راستای ارتقای سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و همپیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از استادان مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام می دهد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: هیچکس نمی‌تواند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کند، که اینگونه صحبت‌ها از دهان هرکس خارج شود یا ناآگاه است و یا دشمن و باید با آن مقابله کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیردریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اینکه چگونه می‌توان اقتدار دریایی ایران را به جهان ثابت کرد، گفت: اقتدار دریایی کشور ما بود که موجب شد ششمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در تهران برگزار شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه همه باید اقتدار ما را بپذیرند، افزود: همه باید حضور ما در دریا‌های آزاد را ببینند؛ کمکی که جمهوری اسلامی ایران با نیروی دریایی خود در برقراری امنیت دریا‌های آزاد کرده، بسیار زیاد بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروزه اختلافی بین ارتش و سپاه وجود دارد، گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه، ارتش و بسیج و تمامی ملت با هم بودند که توانستند در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کنند و این اتحاد دائما در شرف تقویت است.

سیاری با بیان اینکه در آن مقطع جهان دوقطبی بود، ادامه داد: آن‌ها تمام امکانات را پای کار آوردند تا ما را شکست دهند، اما عامل پیروزی ما اتحادی بود که بین همه وجود داشت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: مطمئن باشید این مسیر با اقتدار ادامه دارد و هیچ کسی نمی‌تواند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کند؛ شما بدانید که اینگونه صحبت‌ها از دهان هرکس خارج شود یا ناآگاه است و یا دشمن و باید با آن مقابله کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری گفت: اگر دشمن در مورد سپاه پاسداران فکر سوئی داشته باشد باید بداند نخستین سدی که مقابل خود خواهد دید ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیرسرتیپ دوم محسن آذرافروز افزود: ارتش و سپاه، وحدت انسجام و همدلی خود را از ابتدای جنگ شروع و در خلال دفاع مقدس تکمیل کردند و سپس وارد مرحله هم افزایی شدند که این مرحله با همدلی و وحدت شکل گرفته است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 فرمانده کل ارتش از آمادگی رزمی پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، صبح امروز امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی امیر سرتیپ نعمتی جانشین نیروی زمینی و امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز از مراحل تعمیرات اساسی، بازآماد و آمادگی رزمی و پروازی خلبانان و بالگردهای پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه بازدید کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود تا امنیتی عاریه‌ای را شاهد باشیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقتدار ایران در حوزه دریایی گفت: مهمترین پیام ایران به همه کشور‌های منطقه و جهان این است که ما به عنوان نیروی دریایی ارتش در پرتو برخورداری از نعمت انقلاب، جمهوری اسلامی و حمایت ملت، در حال توسعه و تقویت خود با هدف برقراری امنیت در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: ناوها، تجهیزات و هر آنچه که در دریا از طرف ما وجود دارد، برای حضور مستمر و برقراری امنیت در دریاست؛ مسئولیت ما در قبال ایران، حفظ و حراست کشور و ملت در حوزه دریا است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی با بیان اینکه ارائه ۹ جلد کتاب چاپ اول در این دوره از نمایشگاه از ویژگی های ممتاز انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش می باشد، افزود: امسال نیز به برکت روح بزرگوار شهید والامقام عباس بابایی کتاب “پرواز تا بی نهایت” در صدر کتاب های مد نظر مراجعه کنندگان به غرفه ارتش قرار گرفته و سپس کتاب های” ۶۴۱۰ “، ” کلاه سبزها “، ” آشیانه بر اوج”  و “ما چهار نفر بودیم”؛ مورد نظر مخاطبین است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این معارف دفاع مقدس است که امروز و فردا هم ما را از سختی‌ها و مشقات سربلند بیرون خواهد آورد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در مراسم افتتاح دوره‌های معارف جنگ دانشجویان دانشکده‌های افسری ارتش، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد صیاد شیرازی به عنوان مبدع و مبتکر بنیانگذار دوره‌های پربرکت معارف جنگ، افزود: شهید صیاد شیرازی مردی بود که سال‌ها پیش با دوراندیشی و تدبیری که در عمق این انسان الهی وجود داشت به این تشخیص رسید که باید این سازوکار پربرکت را تاسیس کند تا معارف دفاع مقدس را به جوانان آینده منتقل شود. کاری که بارها و بارها توسط مقام معظم رهبری مورد تایید و تشویق و تاکید برای تعمیق و ادامه آن صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در آموزه‌های دینی ما، سختی‌ها و راحتی‌ها به خودی خود نه خوب هستند و نه بد. بلکه این انسان‌ها و راه انسان‌هاست که تعیین می‌کند نتیجه این سختی‌ها و راحتی‌ها خوب یا بد باشد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گرد همایی روحانیون مقیم مرکز در ستاد نیروی هوایی ارتش گفت: با زمینه مساعدی که در ارتش برای فعالیت های عقیدتی سیاسی و آموزش معارف دینی برای روحانیون فراهم است انتظار می رود با استقاده از راه کار های نو، معنویت و اخلاق در سطح قابل توجهی ارتقا یابد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه مطالبه مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) از ما ارتقا هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی آحاد کارکنان و خانواده ها است گفت: این یعنی ما نیاز به انقلاب معنوی ، انقلاب فکری و فرهنگی داریم تا این اتفاق روی دهد، ارتقا بصیرت دینی و انقلابی و هوشیاری تک تک کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی و همگامی همسران و فرزندان میسر می شود .
 
نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به اینکه وظیفه روحانیون و برادران نظامی این است که دلها را به هم نزدیک کنند افزود : باید از حاشیه ها فاصله گرفت ، عمل را خالص کرد و کار را برای رضای خدا انجام داد خداوند نیز به کارها برکت خواهد داد.
 



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IONS) پیامی به منظور قدردانی ازدست‌اندرکاران و حامیان اجلاس، صادر کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

میزبانی شایسته اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند برگ زرینی بر دفتر افتخارات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود و هم اکنون ریاست دوساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اجلاس آغاز و تا سال ۲۰۲۰ نیز ادامه خواهد داشت.

بی‌شک این افتخار مرهون همکاری، همدلی، وحدت و ایثارگری شبانه روزی فرزندان برومند این سرزمین است.

اینجانب بر خود واجب میدانم ضمن قدردانی از محضر فرماندهی معظم کل قوا مدظله العالی به سبب اوامر داهیانه معظم له، تشکر از دولت جمهوری اسلامی ایران بویژه وزارت امور خارجه، ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی محترم کل ارتش، سازمان های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات،  وزارت کشور، فرماندهی نیروی انتظامی، رسانه های جمعی اعم از صدا و سیما، خبرگزاری ها و مطبوعات، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران، مسئولان و عوامل فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) و سایر ارگانهای لشکری و کشوری که با حمایت‌های بی‌دریغ زمینه اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در بین کشورهای شرکت کننده اجلاس به اهتزاز در آوردند، مراتب سپاس خود را اعلام و از حضور ملت شریف ایران اسلامی به ویژه شهروندان تهران بزرگ به دلیل مزاحمت های ایجاد شده در حین برگزاری اجلاس صمیمانه تشکر می نمایم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش

دریادار دکتر حسین خانزادی






دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

* مهمترین عناوین روزنامه خراسان:
– سرگردانی مسکن در تلاطم دلار
– جنایت با پراید «مارمولک نشان!»
– حاشیه های جالب جشنواره ای جهانی!



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

نیروهای امنیتی ترکیه چهار سرکرده ارشد داعش از جمله “امیر ولایت دیرالزور سوریه و حومه” را در استان ازمیر واقع در غرب ترکیه در حالی که قصد فرار داشتند، را دستگیر کردند.

این منابع افزوند که یکی از بازداشت شدگان در کشتار ۷۰۰ غیر نظامی در سوریه دست داشته و از نزدیکان ابوبکر البغدادی سرکرده اصلی داعش بوده است.

عناصر بازداشتی داعش برای تحقیق تحویل اداره امنیت استان ازمیر شدند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور نامطلوب و نامشروع دیگران در اقیانوس هند سرآغاز پذیرفتن ترتیبات امنیتی نامطلوب است و دستیابی به صلح و امنیت جمعی از طریق شکل‌گیری ائتلاف‌های سازنده منطقه‌ای را پیچیده و ناممکن می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند گفت: امنیت دریایی مساله‌ای جمعی و جهانی می‌باشد که متضمن زنجیره کسب ثروت و بهره‌مندی ملت‌ها از منافع دریاست.

وی افزود: امنیت دریایی حاصل توجه کشورهای ساحلی به دریاهای پیرامونشان، آگاهی محیطی از دریا، تشکیل ائتلاف‌های هم‌افزا برای دستیابی به امنیت بسیط و فراگیر جمعی و ممانعت از تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب توسط دیگران است.

امیر خانزادی بیان کرد: در این بین نیروی دریایی در اندازه‌ای معقول و متناسب با وزن ژئوپلتیک و منافع کشورها یکی از مهمترین عوامل محدودکننده بستر شکل‌گیری کانون‌های ناامنی در مناطق دریایی است. هر جا تمدن‌های دریایی با تکیه بر ظرفیت سواحل، توجه دولت‌ها و همت ملت‌ها را سوق داده و قدرت دریایی پایدار و برخوردار از ناوگان نظامی معقول را شکل داده‌اند، امنیت سواحل، مناطق دریایی تحت حاکمیت، خطوط مواصلاتی دریایی و دریاهای آزاد تضمین شده است، در غیر این صورت ناامنی دریایی تدریجاً شکل گرفته و هزینه‌هایی را به ویژه به اقتصاد جهانی، تجارت دریایی و مناطق دریایی حساس تحمیل کرده است.

فرمانده نداجا ادامه داد: بنابراین در مقابل منافعی که مجاورت با دریا برایمان فراهم آورده است، تکالیفی هم داریم که اگر به موقع و با کیفیت مطلوب به آن‌ها نپردازیم، عرصه را برای حضور نامطلوب و نامشروع دیگران فراهم کرده‌ایم و این سرآغاز پذیرفتن ترتیبات امنیتی نامطلوبی است که با راهبرد معمای امنیتی و موازنه قدرت، دستیابی به صلح و امنیت جمعی از طریق شکل‌گیری ائتلاف‌های سازنده منطقه‌ای را پیچیده و ناممکن نموده و رفتارهای غیر خطی را اشاعه می‌دهند.



 فرماندهان کل ارتش و سپاه تاکید کردند: با عنایت به فرمایش مقام عظمای ولایت برای هم افزایی در بین نیروهای مسلح این مهم در اولویت اهداف ما قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش: امیر سر لشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی پس از نشست مشترک با فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروهی از فرماندهان ارتش و سپاه که در ستاد فرماندهی کل ارتش انجام شد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هم افزایی نیروهای مسلح از مهمترین و در الویت اهداف ما است.

وی افزود: امسال به شکرانه خداوند روز ارتش و پاسدار با هم مقارن شده بود و این مهم زمینه برگزاری این نشست صمیمی قرار گرفت.

سرلشکر موسوی اظهار داشت: در این نشست جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه، روسای سازمان های عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه و حفاظت  اطلاعات حضور داشته و برای هر چه بهتر اجرایی شدن فرمان حضرت آقا مبنی بر هم افزایی در بین نیروهای مسلح بحث و تبادل نظر شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز پس از دیدار با فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد بزرگ شعبانیه گفت: دیدار امروز به دعوت ارتش و امیر موسوی به انجام رسید.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در عین حال با بیان اینکه در سال چندین نشست وحدت آفرین با ارتش داریم، گفت: مهمترین هدف دیدار امروز با توجه به صحبت های موثر و ارزشمند امیر موسوی در روز جانباز، تشکر و قدردانی از ایشان بود.

وی در پایان گفت: امیدوارم همیشه حافظ وحدت باشیم و بیشتر به آن عمق ببخشیم.

این نشست صمیمی که با اقامه نماز جماعت آغاز شده بود پس از گفت و گوهای فرماندهان ارتش و سپاه برای اجرای برنامه ها و اقدامات مشترک در راستای بازدارندگی و ارتقای آمادگی های دفاعی برای مقابله متناسب با هرگونه تهدید احتمالی ادامه و با گرفتن عکسی به یادگار خاتمه یافت.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 فرمانده کل ارتش با بیان اینکه بزرگترین آرمان و آرزویم محو و نابودی رژیم صهیونیستی است، گفت: سپاه و ارتش برادرند و در هر جنگی قرار است پیش مرگ هم باشیم.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مصاحبه با برنامه بدون تعارف بخش خبری ۲۰:۳۰ در خصوص گذشته خود گفت: من به صراحت معروفم و در فقیرنشین ترین محله قم به دنیا آمده ام و همانجا بزرگ شده ام. از شش سالگی تا زمانی که به ارتش آمدم کار می کردم در کوره ها گرفته تا بلیط فروشی و حتی خبرنگار بودم.

وی در ادامه گفت: تا دوازده کلاس را در دوازده جا خواندم تا دیپلم گرفتم. تقریبا در اکثر دوره های نظامی شاگرد اول بودم. در دوره عالی هنوزکسی نتوانسته رکورد من را بیاورد.

امیر موسوی در خصوص دلایل علاقمندی خود به ارتش افزود: به شدت به شخصیت شهید فلاحی علاقمند بودم.

فرمانده کل ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فکرمی کردید فرمانده ارتش شوید، تصریح کرد: هیچ به این موضوع فکر نمی کردم. شاید کمتر کسی مثل من می دانست این صندلی چقدر داغ است. فکر می کنم خدا که من را تا اینجا آورده است می خواسته شرمنده شهدا نشوم.

وی در خصوص آرزوهای هایش در جوانی گفت: همیشه آرزو داشتم چندتا زمین فوتبال احداث کنم و تا چهارده سالگی این آرزوی من بود. بعد آرزویم این بود که چند خانه داشته باشم و به تازه داماد و عروس ها بدهم تا در آن زندگی کنند که البته تا حدودی به این آرزو رسیده ام.

سرلشکر موسوی در ادامه افزود: آرمان و آرزویم امروز محو و نابودی رژیم صهیونیستی است. الان آرزو دارم ارتش را به جایی برسانم که الگو شود چون این ظرفیت در ارتش وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی تان از توان ارتش چیست؟ گفت: ما قطعا در مقابل تهدیدات اصلی پیروز میدان هستیم و برای دنیا و مردم این موضوع معلوم شده است. از جنگ استقبال نمی کنیم اما اگر پیش آمد آنگه شود پدید که نامرد و مرد کیست؟ می دانند که طرف ایران بیایند چه ضربه ای خواهند خورد و نتوانسته اند بیایند.

فرمانده کل ارتش در خصوص تلاش ها برای اختلاف افکنی بین سپاه و ارتش تصریح کرد: طبیعی و منطقی است؛ خوردن به یک دیوار بتنی منسجم سخت است. سپاه و ارتش برادرند و در دوران دفاع مقدس خونمان کنار هم ریخته است و در هر جنگی قرار است پیش مرگ هم باشیم.

امیر موسوی در خصوص حقوق خود گفت: عضو هیات علمی هستم. استاد ها حدود ۹ میلیون می گیرند و دانشیار ها حدود هشت میلیون.

وی در پایان افزود: نظام سلطه با ما در جنگ است و این جنگ تمام عیار است و گفتند که ابزار فضای مجازی سلاح آنها است. باید مراقبت کنیم. نیروهای مسلح کار خو د را می کنند اما در فضای مجازی همه هشتاد میلیون رزمنده ایم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

  مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی در ۹کشور مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۹ کشور مختلف جهان شامل ایتالیا، صربستان، چین، هند، ژاپن، قزاقستان، ارمنستان، عمان و کره شمالی برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی سفرای جمهوری اسلامی ایران و وابستگان ارتش ج.ا.ا همراه بود، دستاوردها، توانمندی ها و پیشرفت های ارتش در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.

بنابراین گزارش، این مراسم با استقبال خوبی از سوی مقامات سیاسی و نظامی بلندپایه، دیپلمات ها و وابستگان نظامی کشورهای خارجی همراه بود.

گفتتی است مراسم بزرگداشت روز ارتش به عنوان یکی از مراسم مهم دیپلماتیک نزد مقامات و دیپلمات های خارجی شناخته شده و در تقویم دیپلماتیک کشورها درج شده و در راستای توسعه دیپلماسی دفاعی- نظامی جمهوری اسلامی ایران اقدام مهمی به شمار می آید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران (۲۹ فروردین‌ماه ۹۷) طی مراسمی با حضور امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی و حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد مظفری‌نژاد» رئیس عقیدتی سیاسی «نداجا»، از خانواده‌های شهدای ناو شکن‌های سهند، سبلان و ناوِ موشک انداز جوشن در ستاد نداجا تقدیر شد.

گفتنی است، در ۲۹ فروردین‌ماه ۱۳۶۷ مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان در جریان رویارویی ناوشکن‌های سهند و سبلان و ناو موشک اندازِ جوشن با نیروهای آمریکایی، ۵۶ نفر از رزمندگان نیروی دریایی ارتش در آب‌های خلیج فارس به شهادت رسیدند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی از آحاد مردم، مسئولان و رسانه ها که در بزرگداشت سی و نهمین سالروز ارتش حضور و نقش موثر داشتند و با ابراز محبت، فرزندان ولایی خود در ارتش جمهوری اسلامی ایران را مورد تفقد قرار دادند؛ تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام به این شرح است است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب از طرف خود، کارکنان و خانواده‌های ارتش ولایتمدار، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران از همراهی اقشار مختلف مردم عزیز و سرافراز، مسئولان محترم و رسانه های پرتلاش اَعَم از رسانه ملی، خبرگزاریها، مطبوعات، پایگاه ها و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی که در بزرگداشت روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان در سراسر کشور و نیز ارسال پیام محبت به فرزندان خود در ارتش ابراز لطف کردند و مدافعان و حافظان میهن اسلامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران را در ارائه بخشی از توان دفاعی نظام مقدس اسلامی مان همراهی کردند؛ تشکر و قدردانی می کنم.

همچنین از ریاست محترم جمهوری اسلامی و اعضای محترم هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمانها و نهادهای وابسته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دفاتر عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا، استانداران، ائمه جمعه  و جماعت و سازمان های مردم نهاد در سراسر کشور تشکر ویژه دارم و بار دیگر و در ایام ولادت خجسته سرور آزادگان جهان و روز پاسدار بر آمادگی کامل ارتش جمهوری اسلامی ایران – دست در دست نیروهای مسلح – برای اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) در هر مأموریت ابلاغی تأکید می کنم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، اجلاس بزرگ فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IONS) از روز دوشنبه هفته آینده به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش در تهران برگزار می‌شود.

اجلاس کشورهای شمال اقیانوس هند شامل ۲۳ عضو دائم و ۹ عضو ناظر است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز جزو اعضای دائم این اجلاس است.

این اجلاس که تاکنون پنج دوره آن در کشورهای مختلف برگزار شده، بزرگترین اجلاس نظامی تاریخ ایران است که میزبانی آن از ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ به مدت ۲ سال برعهده نداجا بوده و قرار است که حدود ۳۵ هیئت عالی رتبه نظامی از کشورهای مختلف جهان برای شرکت در این اجلاس ۲ روزه، هفته آینده به تهران سفر کنند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی جغرافیا ندارد، پس سپاه هم برای پاسداری از آن، بعد و جغرافیا نمی‌شناسد.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: بزرگ‌مردی الهی به نام امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را ایجاد کرد. هیچ دورانی پس از ائمه اطهار را نمی‌توان یافت که مانند امام راحل انقلابی بزرگ را به نتیجه رسانده باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: در اسلام وقتی اتفاقی بزرگ چون انقلاب رخ می‌داد، نیاز به ساختاری برای محافظت از آن بود که این مهم توسط امام راحل (ره) همزمان با شکل‌گیری انقلاب اسلامی انجام شد؛ در آن زمان امام فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند و امروز که در آستانه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم، این پاسداران رو سفید هستند که توانستند اراده امام خمینی(ره) را به سرمنزل مقصود برسانند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده، افزوده است: هنوز مذاکرات آمریکا با کشورهای اروپایی برای بررسی نگرانی های واشنگتن در خصوص توافق هسته ای ایران پایان نیافته است. وی گفت: اروپایی ها به ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان با جدیت در حال بررسی برخی از مهم ترین یا آشکارترین نگرانی های ما در خصوص برنامه موشک های بالستیک ایران هستند مانند بندی که مربوط به پایان محدودیت های ۱۰ ساله بر برنامه هسته ای ایران است. وی اضافه کرد: در دیدار میان ترامپ و مکرون دو طرف همچنین در خصوص مسائل دیگر از جمله حمله اخیر نظامی مشترک به سوریه گفت و گو خواهند کرد. دونالد ترامپ پیش تر هشدار داده بود در صورت عدم تغییر یا اصلاح در برخی از بندهای توافق هسته ای کشورهای غربی با ایران از این توافق خارج می شود. این در حالی است که کشورهای اروپایی مخالف خروج از توافق هسته ای یا تغییر در بندهای این توافق هستند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   ,