فرمانده کل ارتش گفت: آمریکایی ها عقرب جراره هستند و کارشان زهر در جان ملت ها ریختن است، عقرب جراره را باید زیر پا له کرد.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی و حمید باکری که دوشنبه شب ۲۱ اسفندماه در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: سیره و زندگی این شهیدان را مطالعه کردم تا ببینم چه برای ما به عنوان بازماندگان این قافله بزرگ آورده اند و چه درسی می توانیم از سیره آنان برای خودمان و آیندگان استخراج کنیم.



 سخنگوی پلیس کلانشهر لندن اعلام کرد که حمله‌کنندگان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به قید وثیقه آزاد شدند.

سخنگوی پلیس کلانشهر لندن اعلام کرد که حمله‌کنندگان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندنبه قید وثیقه آزاد شدند.

این افراد جمعه شب سه ساعت پس از آنکه وارد محوطه سفارت کشورمان در لندن شدند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

گفتنی است تعدادی از اعضای فرقه انگلیسی شیرازی جمعه شب از بالکن سفارت ایران در لندن بالا رفته و به پرچم مقدس کشورمان هتک حرمت کردند 

پلیس کلانشهر لندن روز جمعه دلیل دستگیری آنها را ورود غیرقانونی به یک مکان دیپلماتیک و احتمال وارد کردن خسارت به آن اعلام کرد.



سپاه پاسداران از خنثی سازی یک عملیات انتحاری تروریست‌ها در سراوان خبر داد.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از انهدام خودروی انتحاری و هلاکت ۲ تروریست در اقدام بموقع رزمندگان اسلام در پاسگاه مرزی در منطقه سراوان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: شامگاه گذشته (یکشنبه ۲۰ اسفند) عوامل گروهک های تروریستی و اشرار مسلح با یک دستگاه خودروی حامل مهمات و مواد انفجاری قصد انجام عملیات انتحاری و هدف قرار دادن یکی از پاسگاه‌های مرزی نیروی زمینی سپاه در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان را داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع رزمندگان اسلام ناکام ماندند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: همچنین یکی از اشرار که در نزدیک شدن به پاسگاه ناکام مانده بود، جلیقه انتحاری خود را منفجر و به هلاکت رسید. در جریان این اقدام که دو عامل تروریستی به هلاکت رسیدند، دو تن از بسیجیان غیور این پاسگاه نیز مجروح شدند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بازدیدی که از یگانهای شمالغرب کشور انجام داد، گفت: زیارت شما کارکنان خدوم ارتش من را به یاد سپاهیان با صلابت صدر اسلام می اندازد، چونکه آنها نیز به مانند شما فداکاری و جان نثاری می کردنند و با وجود بسیاری از مشکلات و سختی ها پای دین، آرمان، ولایت، اسلام و اعتقاداتشان ایستادند. امروز ما وارث آن حماسه ها هستیم و اگر الان سخنی از خدا، دین ، پیغمبر(ص) و ارزشهای الهی است، بنیانگذارش همان بزرگان صدر اسلام بودند و شما ادامه دهنده راه آن خدمتگذاران به اسلام هستید.

وی با اشاره به رشادت های شهدای مدافع حرم ارتش، افزود: اخیرا دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب همگی بسیج شده اند و خیلی با ظرافت و هدفمند به دنبال خراب نمودن ارتش در بین ملت می باشند و می خواهند ارتش انقلابی را یک ارتش معترض، ضد انقلاب، غیر معتقد، فرصت طلب، غیر ولایی و در کنار خودشان نشان دهند و ما باید خیلی حواسمان جمع باشد و مراقب توطئه ی دشمنان باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه دشمنان معاند نظام، امروز از دست ارتش انقلابی به شدت عصبانی هستند و این یعنی ارتش در کارش موفق بوده است، تصریح کرد: امروز ارتش توانسته جوهر جهادی و گوهر ولایی بودنش را نشان دهد ، لذا دشمن از دست ارتشی که ثابت کرده یک ارتش انقلابی است به شدت عصبانی است و به این خاطر روی ارتش تمرکز نموده و بدنبال بدنام کردن ارتش می باشد.

وی افزود: امروز ارتش انقلابی ما پرثمر شده است و دشمنان بدنبال چیدن میوه های آن می باشند.

وی در پایان با استناد به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: امیر المومنین(ع) در یکی از خطبه های نماز جمعه فرمودند: ای مردم هفت مصیبت بزرگ وجود دارد که باید از این مصیبت ها به خداوند پناه برد که عبارتند از: لغزش علما، بنده ای که از بندگی خدا خسته شده است، مومن گمراه، معتمد خیانتکار، توانگر ورشکسته، ذلیل شدن کسی که عزیز و بزرگ بوده است و بیمار شدن شخص فقیر.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راهیان نور به عنوان یک طرح بازدارنده جنگ نرم، احیا کننده ارزش های دفاع مقدس به حساب می آید.
به گزارش روابط عمومی ارتش امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درهمایش روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر با بیان اینکه راهیان نور ارتباط بین نسل ها را برقرار می کند گفت: با توجه به تهدیدات نرم دشمن ، همه نسل های امروزی و جوانان آینده ساز کشور باید دشمن شناس و با بصیرت باشند.
وی افزود: امروز موشک های ما در جهان نمود دارند و دشمن به طور مستمر پیام می دهد که موشک های خود را کنترل کنید که در پاسخ به آنها می گوییم که تقویت توان دفاعی ما ارتباطی به شما ندارد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در دوران دفاع مقدس، سیم خاردار نداشتیم اما امروز موشک، تانک، زیردریایی، ناوشکن و وسایل پدافند هوایی می سازیم.
امیر دریادار سیاری افزود: دشمنان به دنبال تغییر باورهای جوانان و نوجوانان کشور ما هستند و این همان جنگ نرمی است که می خواهند از طریق آن پایه های اعتقادی مردم را ضعیف کنند.
وی با بیان اینکه راهیان نور نشان دهنده اقتدار و پیوند مردم با نظام و انقلاب است،بیان داشت: راهیان نور یک اتفاق نیست، یک مقطع نیست بلکه یک مکتب است
دریادار سیاری تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن در صدد شکست انقلاب ما بود تا مانع از صدور آن شود و همه شرق و غرب که منافعشان در خطر بود تمرکزشان بر روی شکست انقلاب اسلامی قرار گرفته بود
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها جنگ هشت ساله را برای ما به راه انداختند تا انقلاب را شکست دهند اما با ایستادگی فرزندان برومند ایران اسلامی نه تنها انقلاب شکست نخورد بلکه جشن ۴۰ سالگی این انقلاب را هم برگزار کردیم.
گفتنی است در تقویم رسمی کشور روز ۲۰ اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در یادمان های دفاع مقدس به نام  روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است.
 
 



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

امیر دریادار خانزادی گفت: امروز نیروی دریایی با بهره گیری از همه ظرفیت ها عوامل ناامنی در دورترین آبهای حاکمیتی کشور را رصد و در نطفه خفه خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیردریادار حسین خانزادی صبح امروز در جمع کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ( ره ) نوشهر گفت: استکبار جهانی از دیرباز تاکنون در صدد است تا هیچ همکاری وهم افزایی میان کشورهای منطقه شکل نگیرد.
وی افزود: امروز اگرچه نیروی انسانی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر علوم مختلف دریانوردی را می‌آموزد اما فعالیت در دریا دارای پیچیدگی های خاصی است که این نیروها باید تجربه کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: حضور در دریا و فعالیت ناوهای سطحی و غیر سطحی از لحاظ فناوری دارای ابعاد متعدد و شرائط پیچیده ای است.
وی با اشاره به حضور دزدان دریایی در خلیج عدن گفت: با وجود اینکه نیروی دریایی نزدیک به ۳۰ کشور دنیا در این منطقه هستند حضور نیروهای ما در این منطقه باید آگاهانه و با برنامه باشد.
امیر خانزادی ادامه داد:  امروز حدود ۹۰ درصد تجارت اقتصادی در دریاها شکل می گیرد بنابراین باید از ظرفیت کشور در این جهت بهره برداری کنیم



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   ,