ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در بیانیه‌ای ضمن تبریک روز پاسدار، سپاه پاسداران را دژ مستحکمی در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم دانست.

همزمان با فرارسیدن دوم اردیبهشت، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام خمینی(ره) و روز پاسدار، ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در بیانیه‌ای ضمن تبریک این روز مهم، سپاه پاسداران را دژ مستحکمی در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم دانست.

متن پیام به شرح ذیل است؛




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتش زینت دین و آبرو و سُبُل امن برای جامعه است. یک جامعه بدون ارتش و نظام ثبات و پایداری ندارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، دکتر مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس را برعهده داشت، در آغاز جلسه ضمن تبریک ۲۹ فروردین، چهلمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دقیقا در چنین روزی که دو ماه از انقلاب گذشته بود و دشمنان در فکر توطئه و از هم پاشیدن ارتش بودند، حضرت امام با هوشیاری و آگاهی، تهدید دشمنان را به فرصت تبدیل کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دامن انقلاب بود و در مقابل ملت ایستادگی نکرد و همبستگی خود را از قبل انقلاب با مردم اعلام کرد. در حقیقت ارتش دژ محکمی برای مردم در مقابل تجاوز دشمنان است.
پزشکیان در پایان گفت: ما به ارتش خود افتخار می‌کنیم و آرزوی توفیق داریم. ما وظیفه خود می‌دانیم که در مجلس شورای اسلامی خواسته های ارتش را پیگیری کنیم.


معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز ارتش آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران گفت: امروز وضعیت توان رزمی و آمادگی دفاعی ارتش به جایی رسیده است که ما در ابعاد مختلف متکی به خودمان هستیم و با اتکا به توان داخلی آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را در خود به وجود آورده‌ایم.

وی افزود: امروز ارتش از نیروی انسانی و تجهیزات به روزی برخوردار است و پیام ما به کشورهای منطقه، پیام صلح و دوستی بوده و اقتدار ما برای دفاع از مرزهای کشور است و ما هیچگاه توسعه‌طلب نبوده و نخواهیم بود.



 وزیر دفاع در ادامه برنامه خود در عراق، با رئیس ستاد ارتش این کشور پیرامون مسائل منطقه مذاکره و گفت‌وگو کرد.

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با رئیس ستاد ارتش عراق و هیئت نظامی این کشور ضمن تبریک پیروزی‌های بزرگ عراق بر تروریسم، بر آمادگی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت عراق همچون گذشته تاکید کرد.

وی با بیان اینکه عراق در سایه وحدت ملی، تدبیر مراجع، تلاش مسئولان و رشادت رزمندگان و جوانان عراقی به این دستاورد‌ها رسیده است، اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به عراق، نگاهی فراگیر بر مبنای عراق واحد و یکپارچه است و معتقدیم امنیت و ثبات عراق برای کل منطقه اهمیت دارد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های وزارت دفاع ایران، آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با عراق در زمینه‌های مدنظر را اعلام کرد.

سرلشکر الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های رو به گسترش دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم با هدف پاکسازی کامل اراضی عراق از لوث تروریست ها، از نقش بارز و برادرانه جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های عراق بر داعش تقدیر کرد.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی عراق اظهار کرد: عراق پیروزی بر داعش را اعلام کرده و نیرو‌های ارتش و حشدالشعبی در حال پاکسازی برخی نقاط آلوده هستند و دستاورد‌های بزرگی در زمینه‌های امنیتی به دست آورده اند.

سرلشکر الغانمی با بیان اینکه ایران همواره در سختی‌ها و دوران مبارزه با داعش با عراق بوده است، تصریح کرد: ما شاهد بودیم که در آن مقطع خون دو ملت در هم آمیخت و مطمئن هستیم در روند بازسازی آینده عراق در زمینه‌های مختلف به ویژه تامین نیازمندی‌های دفاعی عراق و بازسازی اقتصادی نیز شما با ما خواهید بود.

در این نشست، روسای ایرانی و عراقی کمیته مشترک همکاری‌های نظامی توسط وزرای دفاع دو کشور معرفی شدند و طرفین بر آغاز فعالیت‌های این کمیته، به موازات فعالیت‌های کمیته فنی دفاعی تاکید کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با ‌وزیر ارتباطات ‌عراق دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه گفت‌وگو کردند.

امیر حاتمی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در بغداد گفت: بسیار خوشحالم در شرایطی با همتای عراقی خود در بغداد دیدار می‌کنم که وضعیت‌ امنیتی، اجتماعی و اقتصادی عراق بعد از اضمحلال داعش رو به بهبود است.

‌وی با اشاره به حملات خشونت‌بار داعش در عراق اظهار داشت: مردم این کشور عراق طی سال‌های اخیر در مبارزه با این گروه‌های تکفیری و تروریستی متحمل سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری شده‌اند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که امروز ‌عراق در شرایط باثبات‌تری قرار دارد، ادامه داد: گروه تروریستی داعش در عراق عملا شکست خورده و سرزمین‌های اشغالی را از دست داده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیروزی بر داعش را مرهون اتحاد ملت، دولت و ارتش و حمایت مراجع عظام تقلید و علمای دینی دانست و تصریح کرد: دوران مبارزه با داعش بسیار آموزنده و تاریخی بود چرا که ایران و عراق در جریان مبارزه، دوستان و دشمنان خود را شناخته و مدعیان دروغین مبارزه با داعش را شناسایی کنند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در آن دوران بسیار از دولت‌ها داعیه مبارزه با تروریسم را در منطقه سر دادند، خاطرنشان کرد: ولی ‌در عمل بسیاری از این دولت‌ها از تروریست‌ها ‌در جهت تحقق اهداف خود استفاده کرده و آنها را مدیریت کردند.

وی عزم صادقانه و خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران را حمایت از همه ملت‌های منطقه به ویژه مردم عراق و سوریه دانست و اضافه کرد: متاسفانه بعضی‌ها با جنگ روانی به دنبال ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در منطقه هستند اما وقوع این حوادث در منطقه نشان داد همه آنها دروغ محض است و جمهوری اسلامی ایران خیرخواه ملت‌های منطقه و مظلوم است.



مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

 همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ، برنامه بحث روز رادیو ایران میزبان امیرسرتیپ خرم طوسی مشاور فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ نعمتی جانشین فرمانده کل ارتش بود.

در ابتدای این برنامه امیر سرتیپ خرم طوسی رئیس گروه مشاوران فرماندهی کل ارتش با گرامیداشت ۲۹ فروردین دلیل نامگذاری این روز به نام روز ارتش را نگاه دوراندیشانه امام نسبت به ارتش دانست و گفت: همانطور که بسیاری از ما به یاد داریم پس از پیروزی انقلاب ، یکی از اولین پیام های حضرت امام که در رسانه ها منعکس شد، امر به پیوستگی ارتش با ملت بود و از همانجا بود که بنای نامگذاری ۲۹ فروردین بعنوان روز ارتش گذاشته شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

با فرا رسیدن ماه شعبان که پیامبر اسلام (ص) آن را اینگونه تعریف کرده است «شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است، حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق آن را می‌شناسند، آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌شود» در ادامه احادیثی از ائمه معصومین را می خوانید:

حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :شَعبانُ شَهري… فَمَن صامَ شَهري كُنتُ لَهُ شَفيعاً يَومَ القِيامَةِ.
شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
فضائل الاشهر الثلاثه ص ۶۴ – بحارالأنوار(ط-بیروت) ج ۹۴ ، ص ۸۳ ، ح ۵۴

امام صادق علیه السلام :مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْن‏
هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه دو ماه پى در پى را برايش محسوب مى‏ كند.
من لا یحضره الفقیه ج ۲ ، ص ۹۴ ، ح ۱۸۲۹ – امالی(صدوق) ص ۶۷۰

امام علی علیه السلام :شهر رمضان شهر الله و شعبان شهر رسول الله و رجب شهرى؛
رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
شرح فروع کافی ج ۴ ، ص ۱۴

امام رضا علیه السلام :اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِيمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِي‏ مِنْه‏
خدایا اگر ما را در روز هایی که از ماه شعبان گذشت نبخشیدی پس ما را در باقیمانده آن بیامرز{این دعا سفارش شده است در روزهای پایانی ماه شعبان زیاد خوانده شود}
وسایل الشیعه ج ۱۰ ، ص ۳۰۱ ، ح ۱۳۴۷۱

امام على عليه السلام :صَومُ شَعبانَ يَذهَبُ بِوَسواسِ الصَّدرِ وَ بَلابِلِ القَلبِ.
روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏ هاى جان را از بين مى ‏برد.
تحف العقول ص ۱۰۲ – خصال ص ۶۱۲




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  دین و مذهب ,   , 

 صبای قم را می توان پرحاشیه ترین تیم لیگ دسته اول فوتبال ایران در فصل جاری دانست. اتفاق های جنجالی که از سوی اعضای این تیم رخ داد در نهایت سبب شد قمی ها که روزی جزء مدعیان لیگ برتر فوتبال کشورمان بودند در فاصله ۷ هفته مانده به اتمام لیگ دسته اول به لیگ دسته دوم سقوط کنند.

به دنبال جدایی مربیانی مانند هومن افاضلی و محمد مومنی از سرمربیگری صبا این تیم با شیب تندتری در مسیر سقوط قرار گرفت و در این میان شایعه پول دادن برخی بازیکنان برای بازی در صبا، دخالت های بدون دلیل و با هدف رسیدن به منافع شخصی از سوی برخی مسئولان در امور این تیم، تهدید مسعود راشکی، سرمربی فعلی صبا به مرگ و ترک زمین از سوی بازیکنان آن در بازی با مس رفسنجان نشان از وضعیت قرمز این تیم دارد.
 
از همه عجیب تر اینکه صبا در اوج حساسیت بازی های لیگ دسته اول و درحالیکه نتیجه بازی های این تیم تاثیر زیادی در سرنوشت مدعیان صدرجدولی داشت با میدان دادن به بازیکنان رده سنی جوانان و نوجوانان زمینه شکست های سنگین خود را مقابل حریفان فراهم کرد.
 
قمی ها از هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول تمام هشت بازی خود را حتی مقابل راه آهن قعرنشین با شکست پشت سر گذاشته و در این میان با به ثمر رساندن تنها ۳ گل در مقابل ۳۷ گل خورده در این بازی ها نتایج عجیب و غریبی کسب کرده اند.
 
چهار شکست اخیر صبا با نتایج  ۸ بر صفر، ۶ بر یک و ۲ نتیجه هفت بر صفر به ترتیب مقابل اکسین البرز، نساجی مازندران، مس رفسنجان و بادران تهران ابهام اهالی فوتبال نسبت به سالم بودن بازی های این تیم را به شکل جالب توجهی افزایش داد.
 
حال یک منبع موثق از تهیه یک گزارش ویژه از عملکرد تیم صبا در هفته های اخیر از سوی حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ و سایر مسئولان این سازمان خبر داد و اعلام کرد این گزارش تا پایان هفته جاری در اختیار نهادهای امنیتی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش قرار می گیرد تا از این طریق پرونده این تیم پیگیری شود.



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

یک مقام مسئول در بانک ملی ، اظهار کرد: هم اکنون پیش فروش سکه در حال انجام است، اما به دستور بانک مرکزی پیش فروش یک ماهه و ۳ ماهه سکه متوقف شده است و ممکن است از هفته آینده این پیش فروش شروع شود.

وی، در پاسخ به این سوال که امروز بسیاری از متقاضیان گله‌مند بودند، خرید و فروش در بانک ملی صورت نمی‌گیرد، گفت: هم اکنون پیش فروش سکه در حال انجام است و ممکن است آن شعبه مورد نظر از نظر سیستمی مشکل داشته باشد.

گفتنی است، در حالی بانک مرکزی پیش فروش سکه یک ماهه را بدون هیچ  اعلام قبلی متوقف کرده است که هفته گذشته بانک مرکزی قیمت پیش‌فروش قطعی انواع سکه در سررسیدهای یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، ۹ ماهه، ۱۲ ماهه، ۱۸ ماهه و دو ساله را اعلام کرده بود و بر این اساس نرخ پیش‌فروش سکه‌ طلا با سررسید یک ماهه، یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، پیش‌فروش با سررسید سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، پیش‌فروش با سررسید شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان و پیش‌فروش با سررسید ۹ ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین نرخ اعلام شده برای پیش‌فروش سکه با سررسید ۱۲ ماهه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، پیش‌فروش با سررسید ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و پیش‌فروش با سررسید ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.




دسته بندی : اقتصادی ,   , 

  ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای حمله موشکی آمریکا و ایادی اش به سوریه را محکوم کرده و آن را ناشی از شکست و استیصال استکبار جهانی دانست.
در این بیانیه آمده است:
حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه که به دنبال ادعای دروغین آنها مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه ملت سوریه انجام گرفت؛ نمونه بارز حمایت و پشتیبانی از گروه های تروریستی است به نحوی که در سال های اخیر هرگاه در نبرد علیه تروریسم در سوریه و عراق عرصه بر تروریستها تنگ آمده آمریکا و چند کشور غربی عملاً وارد معرکه شده تا شکست های تروریستها را جبران نمایند.
در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات آمریکا در حالی ادعای دروغین استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی را مطرح می نمایند که خود تأمین کننده اصلی تسلیحات برای کشتار مردم یمن هستند و از هیچ جنایتی در افغانستان دریغ نمی کند و چه مضحک و عجیب است که همین مدعیان دروغین حمایت از ملتها، خود را در پشت نقاب دروغین صلح طلبی پنهان می نمایند.
ارتش در ادامه بیانیه خود ضمن بی نتیجه دانستن حمله مثلث شوم آمریکا، انگلیس و فرانسه  به سوریه آن را ناشی از پیروزی و اقتدار جبهه مقاومت و مردم مقاوم سوریه دانست که بار دیگر نقاب از چهره غیر انسانی و خوی تجاوزگری و دور از منطق  استکبار جهانی به سرکردگی دولت آمریکا برداشت و برتلاش مذبوحانه  آنان برای توجیه شکست های پی در پی دشمنان ملل آزاده و آزادی خواه جهان صحه گذاشت . 
در این بیانیه تصریح شده است: دشمنان بشریت از این اقدام و دیگر اقدامات ناجوانمردانه علیه ملت سوریه طرفی نخواهند بست و مردم مقاوم سوریه با اتحاد و یکپارچگی، بهتر از گذشته در مقابل ترفندها و تاکتیک های کهنه و تکراری، محکم و استوار خواهند ایستاد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در خاتمه ضمن محکومیت این اقدام، بر هوشیاری، تعامل و  اتحاد ملل مسلمان و ارتش های منطقه با هدف هم افزایی بیشتر، ضرورت تلاش مستمر ملت های مسلمان منطقه و جبهه مقاومت برای افزایش قدرت دفاعی در برابر تروریسم و حامیان آنها و نیز ضرورت اقدام سریع مدعیان حقوق بشر درمحکومیت این حرکت جنایتکارانه و ضد بشری؛ تصریح نمود: همانگونه که حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند برای برخی کشورهای عرب منطقه شرم آور است که با دلارهای نفتی به مسلمانان و جهان اسلام خیانت می کنند و جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار گروه های مقاومت خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.


   رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اهمیت موضوع نظارت و بازرسی، گفت: بازرسی ضامن سلامت عملکرد یک سازمان است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی ارتش صبح امروز(یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه) در چهارمین کارگاه آموزشی – توجیهی بازرسی ضمن گرامیداشت ایام مبارکه ماه رجب، درباره اهمیت نظارت و بازرسی، گفت: همه می‌دانند که بازرسی در یک سازمان نقش چشمان بیدار آن تشکیلات را دارد و اگر بازرسی نباشد در واقع آن سازمان نابیناست.
وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه چشم بینا به مراتب با اهمیت‌تر از پای قوی و استوار است، افزود: فرد نابینا به ناچار متکی به سایرین است و نمی‌تواند مسیر درست را به تنهایی تشخیص دهد حال هرچند که اندام و پای قوی و استواری داشته باشد لذا چشم بینا برای فرد یا سازمان کارسازتر و مفیدتر است.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازرسی ضامن سلامت عملکرد یک سازمان است، ادامه داد: اینکه عملکرد یک سازمان در جهت اهداف یک سازمان است یا خیر فقط در جریان نظارت و بازرسی مشخص و روشن می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی تأکید کرد: بنابراین با توجه به اهمیت نظارت و بازرسی باید هرچه در توان داریم برای تقویت این نهاد در سازمان و تشکیلات بکوشیم.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پی تجاوز جنایتکارانه آمریکا و متحدانش به کشور سوریه، عصر امروز در ارتباط تلفنی با سپهبد علی ایوب وزیر دفاع این کشور، ضمن محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه ائتلاف غربی به تمامیت ارضی سوریه، از ایستادگی و مقاومت شجاعانه مردم و ارتش سوریه در مقابل متجاوزین تقدیر و تشکر کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تجاوز آشکار و شتابزده ائتلاف غربی که به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی صورت گرفته است را ناشی از عصبانیت متجاوزین و حامیان منطقه ای آنان از شکست قطعی تروریست‌ها و پیروزی های چشمگیر ملت و ارتش سوریه و متحدان او بخصوص در غوطه دانست.

سرلشکر باقری اظهار داشت: جنایتکاران نه‌تنها از این اقدام غیرقانونی و وحشیانه سودی نخواهند برد، بلکه ملت و دولت سوریه را در مقابل تهاجم دشمنان خارجی و داخلی خود متحد و منسجم تر خواهد کرد.

وی با تاکید بر ادامه همدلی و حمایت جمهوری اسلامی ایران از کشور سوریه افزود ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چونان گذشته در کنار ملت و نیروهای مسلح سوریه مبارزه خود با تروریست های جنایتکار را ادامه خواهد داد.

در ادامه، سپهبد علی ایوب، وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش سوریه نیز ضمن تشکر از تماس تلفنی سردار باقری، با ارائه توضیحاتی در مورد چگونگی عملیات موشکی غرب علیه سوریه اعلام کرد که اقدام تجاوزکارانه ائتلاف غربی خوشبختانه خسارت چندانی در بر نداشته و نیروهای ارتش سوریه با پدافند دقیق، تعداد قابل توجهی از موشک‌های متجاوزان را مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: عدم توفیق نیروهای غربی در انجام این عملیات باعث افزایش روحیه نیروهای ارتش و ملت سوریه شده و شرایط بسیار خوبی بر اوضاع سیاسی نظامی سوریه حکمفرماست و این اقدامات تجاوزکارانه هیچ گونه خللی در اراده محور مقاومت و نیروهای سوریه برای ادامه مبارزه با تروریسم و اخراج قطعی آنها از سوریه وارد نخواهد ساخت و همچنان با همکاری مشترک روسیه و جمهوری اسلامی ایران در محور مقاومت با تروریست ها مقابله خواهند کرد.



بیت کوین این روزها افت قیمت شدیدی داشته است. به طوری که در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی ارزش بیت کوین نزدیک به ۲۰ هزار دلار بود، اما هم اکنون ارزش آن حدود ۸هزار دلار است.این اتفاق، موضوع جدیدی نیست؛ زیرا بیت کوین از لحظه خلق تا کنون هزاران بار افت و خیز شدیدی را تجربه کرده است. به همین علت هنوز بسیاری از طرفداران آن به امید افزایش جهشی قیمت، بر سر پیمان خود مانده اند. در حقیقت تمام اعتبار و پشتوانه بیت کوین به داشتن همین طرفداران و توافق بین آن هاست. اگر روزی این توافق از بین برود، اعتبار بیت کوین نیز از دست می رود. دلیل این امر نبود پشتوانه بیت کوین توسط هیچ بانکی است.هم اکنون قیمت هر بیت کوین در ایران حدود ۳۴ میلیون تومان است.البته نرخ آن به قدری ناپایدار است، که از لحظه نگارش این گزارش تا چاپ آن ممکن است قیمت تغییر زیادی داشته باشد. بیت کوین چند سالی است که پایش به بازار ایران هم باز شده است. سایت های متعدد فروش بیت کوین، کانال های تلگرامی فراوان و برخی صرافی های فعال (هر چند غیر قانونی) همه نشان از بازار خرید و فروش بیت کوین در ایران دارند. کارکرد بیت کوین در ایران، برخلاف دیگر نقاط جهان صرفا در خرید و فروش خود بیت کوین و سرمایه گذاری خلاصه می شود. زیرا شنیده نشده که بتوان در ایران در قبال خرید یا فروش بیت کوین کالا یا خدمتی را ارائه کرد. مگر این که از سایت های خارجی یا در خارج از ایران بتوان با آن معامله کرد.بنابراین فعالیت بیت کوین در ایران به سرمایه گذاری در آن به واسطه پس انداز و خرید و فروش خلاصه می شود. علاوه بر آن مشکلات غیر قانونی بودن معاملات، تبدیل آن به ریال و… نیز در ایران وجود دارد.



دسته بندی : اقتصادی ,   , 

 هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب در حالی آغاز می‌شود که پرسپولیس و استقلال ۲ نماینده موفق ایران این شانس را دارند که به عنوان سرگروه از گروهشان صعود کنند و در مرحله یک‌هشتم نهایی به حریفانی نسبتا آسان بخورند. پرسپولیس و استقلال که در گروه C و D قرار دارند در حال حاضر با ۱۰ و ۹ امتیاز به ترتیب در رده دوم و صدر جدول گروهشان هستند و برای صعود به عنوان صدرنشین شرایط متفاوتی دارند. پرسپولیس در بازی با السد قطر محکوم به پیروزی است و استقلال با یک تساوی هم صدرنشین می‌ماند. با این حال هدف مشترک سرخابی برابر الهلال و السد یک چیز است؛ پایان مرحله گروهی با صدرنشینی!



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

به نقل از پایگاه النشره، وزیر امور خارجه سعودی در نشستی خبری بعد از پایان اجلاس سران اتحادیه عرب، ادعاهای واهی علیه ایران را تکرار کرده و تهران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

عادل الجبیر در این نشست خبری گفت: اجلاس سران عرب حمایت ایران از حوثی ها را محکوم کرد و از ایران خواست از کشورهای عربی خارج شود و به حسن همجواری احترام بگذارد.

وزیر خارجه سعودی همچنین طی ادعایی دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده و مدعی شد: اجلاس سران عرب بکارگیری سلاح های شیمیایی ممنوعه از سوی رژیم سوریه علیه مردم را به شدت محکوم می کند.

وی در خصوص بحران قطر نیز افزود: قطر در دستور کار اجلاس سران نیست چرا که این موضوع ساده ای است. فعالیت های قطر مردود است و باید ناسپاسی و اقدامات خود را متوقف کند. قطر همچنین باید از حمایت گروه های افراطی دست بردارد و حل بحران منوط به «دوحه» است.

گفتنی است که بیست و نهمین اجلاس سران اتحادیه عرب که روز یکشنبه در ظهران عربستان برگزار شده بود با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

در بیانیه پایانی این اجلاس بر اهمیت صلح عادلانه و فراگیر در خاورمیانه بر اساس طرح صلح عربی و نیز پایبندی به حمایت لازم از موضوع فلسطین و حمایت از راهبردها برای حفظ امنیت ملی عربی تاکید شده است.

این بیانیه همچنین از کشورهای همسایه خواسته است که به حاکمیت کشورهای عربی احترام بگذارند و در امور این کشورها دخالت نکنند.

در بیانیه مذکور بر اهمیت تقویت اقدام عربی مشترک برای مقابله با خطرات پیش روی کشورهای عربی که امنیت و ثبات آنها را تهدید می کند تاکید شده است.

شایان ذکر است که نشست بیست و نهم سران عرب روز یکشنبه در ظهران عربستان برگزار شد و ملک سلمان پایان این نشست را اعلام کرد.

رئیس جمهور تونس از میزبانی نشست سی ام سران عرب پس از اینکه آل خلیفه میزبانی آنرا نپذیرفت، خبر داد.

الباجی قائد السبسی گفت: ما بر ضرورت همبستگی میان کشورهای عربی تاکید داریم.

وی افزود: ما میزبان سی امین نشست اتحادیه عرب در تونس خواهیم بود و این پس از اینکه بحرین از میزبانی آن عذرخواهی کرد، است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 


«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با رسانه‌های این کشور گفته او «دونالد ترامپ» را برای ماندن در سوریه مجاب کرده است.

 او گفت: «ما او را قانع کردیم که ماندن در آنجا ضروری است.»

فرانسه، در کنار آمریکا و انگلیس سه کشوری بودند که بامداد شنبه به اهدافی در یوریه حمله کردند.

کارشناسان مسائل حقوقی، با توجه به اینکه این حمله نه با مجوز شورای امنیت انجام شده و نه هدف از آن دفاع از خود بوده، مشروعیت حقوقی آن را زیر سوال‌ برده‌اند.

علی‌رغم این، «ماکرون» در مصاحبه با رادیو RMC و تلویزیون BFM مدعی شد این حمله «کاملاً» مشروع بوده است.

او گفت: «شاهد بوده‌ایم که سه عضو شورای امنیت مداخله کرده‌اند. ما از مشروعیت بین‌المللی برای اقدام در این چارچوب برخوردار هستیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در بخش دیگری از این مصاحبه درباره توافق هسته‌ای برجام و تهدید ترامپ به خروج از آن هم هشدار داد.

برخی تحلیلگران ابراز امیدواری کرده‌اند ماکرون با توجه به روابط خوبش با ترامپ بتواند او را از خارج کردن آمریکا از برجام منصرف کند. ماکرون قرار است روز ۲۴ آوریل در واشنگتن با ترامپ دیدار کند.

این دیدار، نزدیک به ۲۰ روز قبل از ضرب‌الاجل ترامپ به کشورهای اروپایی برای «اصلاح» برجام مطابق میل او انجام خواهد شد.

ماکرون گفت: «فرانسه با آمریکا در خصوص خروج از برجام اختلاف دارد.»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ۲۹ فروردین روز «تولد ارتش انقلابی است:» تاکید کرد :  خوشبختانه عنوان«ارتش انقلابی» ازلسان مبارک مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی ) در این محفل  بیان شده  است . ارتش انقلابی و ولایی که در روز ۲۹ فروردین با ابتکار و با بصیرت امام عزیز و سفر کرده ، جان و روح جدیدی پیدا کرد، به این عنایت ولایت و محبت ولی امر مسلمین و امام امت پاسخی متقابل و ولایت مدارانه داد، یعنی حرکت کرد به طرف غائله هایی که  اصل انقلاب را نشانه گرفته بودند و متعاقبا در جنگ تحمیلی  و  دوران دفاع مقدس  حضور پیدا کرد ، ارتش و نیروی زمنی توانسته اند با اهدا ۴۸۰۰۰ شهید که ۴۶۰۰۰ شهید آن متعلق به نیروی زمینی است ولایت مداری و پاسخ متقابل خود را به ولی امر مسلیمن  اعلام نمایند امروز در آسمان ارتش ۴۸۰۰۰ ستاره نورانی خود نمایی می کند که ما در امتداد راه ولایت مداری راه و مسیر را گم نکنیم . 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری  با اشاره به وجه تشابه روز ارتش در سال ۵۸ و امروز گفت : آنروز دشمنان انقلاب بازوی توانمند نگهداری و پاسداری از ارزش های انقلاب را ارتش می دیدند و لذا نوک پیکان هجمه نا جوانمردانه خود را به طرف ارتش نشانه رفتند که با بصیرت امام بزرگوار، ارتش ماند و و دین خود را به انقلاب تا امروز الحمدولله ادا کرد و در این مسیر نیز با صلابت ماند ، امروز نیز همان قصه در حال تکرا ر است دشمنان نظام اقتدار ما را در وحدت بین ارتش و سپاه می بینند ، اقتدار ما را در تولید تسلیحات و تجهیزات بومی شده که نتیجه نهضت روی پای خود ایستادن هست می بینند  دشمنان بخشی از توان  و اقتدار که توان تسلیحاتی و به ویژه توان موشکی  نیروهای مسلح است را نشانه رفته اند.

وی تصریح کرد : پاسخ بنده به عنوان سرباز  کوچک و فدار کار ولایت به تاسی از همرزمان شهید در دوران گذشته این است که شعاری که ریشته در شعور همه ما دارد « ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی » و همچنین پاسخ دیگر بنده از این تریبن به دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که حماقت نکنید ، آزموده را آزمودن خطاست ، شما در زمانی که انقلاب ما دوران  نوپای خود را تجربه می کرد با تحمیل جنگ و پشتیبانی همه جانبه خودتان نتوانسته اید هیچ غلطی را بکنید  امروز که انقالب ما دوران نشاط ، پختگی و بلوغ خود را در رکاب مقام معظم رهبری  و همراهی مردم بزرگوار ما  و اتحاد و همدلی و وحدت الهی  بین نیروهای مسلح را تجربه می کند، نیز هیچ غلطی نخواهید کرد .

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه افزود : امروز به فضل خداوند تبارک و تعالی و با رهبری های پیامبر گونه مقام معظم رهبری، ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به یک بلوغ  و نشاط الهی رسیده اند که روز شمار نابودی نظام صهیونیستی را در تقویم های خود در حال درج کردن هستند.

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به تهدید  دشمنان  به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: دیگر زمان تهدید کردن گذشته است ، البته این عرض بنده ریشه در اقدامات بی بدیل  و ارزنده ای دارد که در رکاب مقام معظم رهبری در طی این سالها تجربه کرده ایم ، ملت بزگوار ما امروز صاحب نیروهای مسلحی هستند که چند ویژگی منحصر به فردی را دارند ، اولین ویژگی منحصر به فرد آنها ولایت مداری  و ولایت محوری است ، ویژگی دوم ، قطع وابستگی  مطلق به تمامی دنیا و سومین ویژگی روی پای خود ایستادن  ، نهادینه کردن و بومی کردن آنچه که در چرخه دفاعی به آن نیاز مند هستیم است .امروز ما از این توانمندی و توانایی برخوردار هستیم .

فرمانده نیروی زمینی ارتش به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز ما شاهد کشوری هستیم که در منطقه ی بی ثبات ، با ثبات ترین کشور و محکم ترین کشوری است که در مقابل زیاده طلبی های استکبار جهانی ایستاده است. 
امیر سرتیپ حیدری در پایان بیان کرد : امروز نظام ما نیروهای مسلح از یک اقتدار بی نظیر بهرمند هستند این اقتدار ، همانند یک مثلثی است که در راس آن نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب  و امامت امت خود نمایی می کند و در قاعده دیگر نقش بی بدیل و بصیرت مردم و د رنهایت نیز حضور و اقتدار نیروهای مسلح کشور است . بنابراین کمر همت باید بست که ان شاالله این اقتدار و این عزت را با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و با حفظ خط ولایت محوری با اقتدا به شهدا این اقتدار خلق شده را حفظ نماییم .   



امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش به مناسبت هفته ارتش با حضور در نماز جمعه شهر مقدس قم درجمع نماز گزاران ضمن تبریک عید سعید مبعث و روز ارتش گفت:بدنه ارتش پیش از انقلاب با تبعیت از حضرت امام(ره)  به مردم پیوست و باعث پیروزی انقلاب شد و به همین خاطر عده ای از دشمنان با شعار انحلال ارتش و از بین بردن بازوی مسلح انقلاب بودند که با تدبیر حضرت امام(ره) که فرمودند: ارتش در روز ۲۹فروردین باساز و برگ خود در شهرها رژه برود و مردم از ارتش استقبال کنند و ارتش،  ارتش انقلاب،مردم و جمهوری اسلامی است این توطئه را خنثی کردندو  این روز روز تولد دوباره ارتش و شکست دشمنان انقلاب است.
معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه با اشاره به نقش ارتش به عنوان تنها مدافع مسلح انقلاب اظهار کرد:توطئه دیگر دشمنان در ابتدای پیروزی انقلاب به راه انداختن اختلافات قومی و مذهبی و اقدامات تجزیه طلبانه بود که ارتش با فرمان امام (ره) در کردستان،خوزستان،و مناطق دیگر به کمک مردم رفت و درخاتمه دادن به این قائله دشمنان موفق عمل کرد

 

دریادار سیاری با تاکید بر نقش ارتش در جلوگیری از پیشروی دشمن در آغاز جنگ تحمیلی افزود:نیروی زمینی در روز  نخست جنگ از پیشروی دشمن جلوگیری کرد و نیروی هوایی و پدافند هم در روز دوم جنگ با حمله ۱۴۰ فروند هواپیما به تمام پایگاه های هوایی دشمن و نیروی دریایی هم با از بین بردن کامل نیروی دریایی دشمن نقش بی بدیلی در تعیین سرنوشت جنگ و پیروزی های به دست آمده ایفا کردند.
رییس ستاد ارتش در ادامه تصریح کرد:امروز با قدرت اعلام می کنیم ارتش برای دفاع از انقلاب و کشور نیازی به دیگران ندارد و برای تامین تجهیزات و نیروی انسانی خود در همه حوزه هابه خود کفایی رسیده است و برای دفاع  از خود آنچه می خواهد می سازد و از کسی اجازه نمی گیرد و هرجا لازم باشد در برابر هر گونه تهدیدی ایستادگی می کند وبه دشمنان هم توصیه می کنیم به دنبال آزمودن توان ما نباشند چرا که آزموده را آزمودن خطاست.
امیر سیاری در پایان گفت:ارتش علاوه بر ماموریتهای اصلی در جهت مردم یاری هم به میدان آمده است و هر کجا مردم نیاز  دارند ارتش به کمک آمده است که نمونه آن در زلزله کرمانشاه دیده شد که اولین نیرویی که در صحنه حاضر شد ارتش جمهوری اسلامی بود و این از اثرات یک ارتش مردمی،انقلابی و معنویت محور است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند امروز ارتش ارتش حزب الله است



 اگر فعالیت بازار سیاه را در نظر نگیریم صرافی‌ها این روزها با رکود مواجه شده‌اند و صف‌های طویل میدان فردوسی برچیده شده است؛ زیرا از ۲۱ فروردین ماه خرید و فروش اسکناس ارزی توسط آن‌ها ممنوع شده و فقط بانک‌ها ملزم به خرید و فروش اسکناس هستند. برخی فعالان اقتصادی معتقدند این اقدام دولت خوب بوده اما کاش زودتر اجرا می‌شد؛ زیرا با توجه به این‌که بعضی اجناس با دلار ۶۰۰۰ تومان وارد شدند شاید تا مدت‌ها نتوان انتظار کاهش قیمت در این نوع کالاها را داشت.




دسته بندی : اقتصادی ,   , 

 آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری با توجه به سوالات و اعتراضات زیاد مردم درباره فیلترینگ یا عدم انجام آن، توضیحاتی را در اینستاگرام خود منتشر کرد.
وزارت ارتباطات مرجع تصویب و تصمیم پالایش(فیلترینگ) یا رفع آن نیست، بلکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و بنابر قانون ملزم به اجرای مصوبات کمیته ها و شوراهای مشخص شده در این حوزه و احکام قضایی است.

 پالایش صفحات غیراخلاقی و نیز ضد اعتقادات عموم مردم، در سایر کشورها نیز رواج دارد و در کشور ما نیز در این خصوص نظام قانونی تصویب شده که رعایت می‌شود. علاوه بر آن سیاستهایی توسط حاکمیت کشورهای مختلف برای حفاظت از کلان داده‌ها و یا رعایت الزامات قانونی کشورها وجود دارد.

انسداد سرویسهای بین المللی صرفا با هدف تشویق کاربران به استفاده از سرویس داخلی می‌تواند به ضدهدف تبدیل شود. شرکتهای کسب و کار نوپا در کشور نیز بر همین موضوع تاکید دارند.

یکی از آثار فضای مجازی، ظهور رسانه‌های نوین است که کشورهای مختلف، ضمن بهره برداری از آنها، برای استفاده از این تکنولوژی سیاستگذاری و تنظیم قانون کرده‌اند. تا این سیاست یا قانون در کشور موجود نباشد، دو قطبی توسعه یا فیلتر رسانه‌های نوین همچنان به عنوان یک چالش وجود خواهد داشت.

سیاست مصوب کشور در شورایعالی فضای مجازی بر توسعه پیام رسانهای بومی قرار گرفته است، در کنار تقویت ساختار فنی آنها، رفع برخی شبهات و صیانت از حریم خصوصی با تکیه بر ظرفیت فتوای راهبردی مقام معظم رهبری و نیز اصلاح مصادیق مجرمانه برای جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای با فعالان و فعالیتهای فضای مجازی و نیز سیاست حمایتی عادلانه برای توسعه دهندگان داخلی بویژه در نحوه تبلیغات با استفاده از ظرفیتهای ملی لازم است در دستور کار قرار گیرد.

همچنین برای اصلاح مصادیق مجرمانه و نیز توقف نظام رای گیری آنلاین انسداد سایتهای اینترنتی که در برخی مواقع باعث برخوردهای سلیقه‌ای با سایتهای اینترنتی است، تلاشهایی کرده‌ایم که تاکنون نتیجه لازم را نداشته اما به این تلاش که لازمه رشد ظرفیتهای بومی نیز هست ادامه خواهیم داد




دسته بندی : فناوری اطلاعات  ,   , 

جدول رده‌بندی نیز در تصویر قابل مشاهده است.
در ضمن یادآور می‌شود این خبر با اتمام هر بازی و در پایان هر هفته از برگزاری دیدارها بروزرسانی می‌شود…




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز شنبه در واکنش به حمله آمریکا به سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: حمله آمریکا به سوریه تهاجم علیه امت اسلامی است.

 به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، دفتر سیاسی انصار الله یمن در این بیانیه افزود: این حمله در چارچوب مقابله با همه کسانی انجام شد که در برابر نظام سلطه ایستاده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حمله آمریکا به سوریه در حمایت آشکار از رژیم غاصب صهیونیستی و یاری به گروه های تروریستی و جنایتکار داعش و القاعده انجام شد که مورد حمایت دستگاه های جاسوسی غربی و عربی است.
دفتر سیاسی انصار الله یمن افزوده است: حمله تجاوزکارانه به سوریه به صورت واضح مواضع شریف دولت و ملت سوریه را نشان می دهد که خارج از سیطره سیاست های آمریکایی و صهیونیستی است و این در حالی است برخی از سران منطقه در خیانت به مساله فلسطین از هم پیشی می گیرند.
انصارالله یمن با محکوم کردن حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه تاکید کرد که از دولت و ملت سوریه حمایت می کنیم.
در همین حال مجلس یمن و انجمن علمای این کشور نیز در بیانیه هایی جداگانه ای حمله آمریکا به سوریه را محکوم کردند.
پیش تر وزارت خارجه یمن نیز اعلام کرده بود که تجاوز نظامی به سوریه، نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد بود.
سخنگوی دولت نجات ملی یمن نیز حمله آمریکا به سوریه را باهدف نجات گروه های تروریستی عنوان کرد که از ارتش سوریه شکست خوردند.
آمریکا بامداد شنبه (۲۵ فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار دادند که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه دنحه در ۲۴ کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، ۱۱۰ موشک به خاک این کشور شلیک شده است.
سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.
خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد حملات موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.
به گزارش ایرنا، وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند.
صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند. زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند.



 به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، طرح قطعنامه جدید آمریکا، انگلیس و فرانسه برای تحقیق در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه است.

سه شنبه هفته گذشته روسیه قطعنامه آمریکا در خصوص تحقیق در مورد کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه را وتو کرده بود.
هنوز جزئیاتی از طرح قطعنامه پیشنهادی جدید آمریکا، انگلیس و فرانسه به شورای امنیت منتشر نشده است.
شنبه هفته گذشته تروریست های سوری مدعی شدند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن ۷۵ نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.
در حالی که دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرد؛ اما آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه اهدافی را در سوریه هدف قرار دادند.
در پی تحولات سوریه شامگاه شنبه روسیه قطعنامه ای پیشنهادی در محکومیت این حمله آمریکا و متحدانش به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد، اما نتوانست آرای لازم را به دست آورد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 


آمریکا و متحدانش یعنی فرانسه و انگلیس، بامداد امروز شنبه، ۱۰۵ فروند موشک از ناوها و زیردریایی‌هایشان در خلیج‌فارس و دریای مدیترانه و همچنین از بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌هایشان در منطقه، به سمت ۳ نقطه از سوریه که ادعا می‌شود مرتبط با برنامه شیمیایی دولت سوریه است، شلیک کردند.

آنطور که ارتش روسیه گزارش داده، ۷۱ فروند از موشک‌ها رهگیری و منهدم شده‌اند؛ ویدئوهایی که در رسانه‌ها پخش شده نیز دست کم بخشی از این گفته روس‌ها را تأیید می‌کند. پنتاگون اما اصرار دارد که همه موشک‌هایش به هدف خورده‌اند.

نتانیاهو که پیش از این از وزرای کابینه‌اش خواسته بود که در این خصوص حرفی نزنند، بالاخره بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: «یک سال پیش گفتم که اسرائیل تمام‌قد از تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای مقابله جدی با استفاده و اشاعه تسلیحات شیمیایی، حمایت می‌کند. تغییری در این موضع حمایتی ما ایجاد نشده است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از ایران هم سخن گفت و به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه هشدار داد: «بشار اسد باید بداند که تلاش برای دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی و استفاده از آنها و همچنین اجازه به ایران برای محکم کردن جاپای خود در سوریه، کشورش را به خطر می‌اندازد.»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 امیر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، با اشاره به اظهارات تهدیدآمیز اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی علیه ایران، گفت: اطلاعات و تجربه ولیعهد سعودی خیلی ضعیف است؛ بهتر است او به گذشته‌ها از جمله جنگ ایران با ارتش صدام بعثی و همچنین هجوم همه جانبه دشمنان ما به جبهه مقاومت و ناکامی آنها نگاهی بیندازد.

 

وی با اشاره به شکست ارتش رژیم سعودی در تجاوز به یمن، تصریح کرد: سعودی‌ها قرار بود یک هفته‌ای کار یمن را یکسره کنند و الان ٤ سال از آن زمان می‌گذرد؛ فعلا خودشان را از آن باتلاق نجات دهند سپس به مراحل بعدی فکر کنند.



 معاون شهردار شیراز از برگزاری پیاده‌ روی بزرگ خانوادگی به مناسبت عید سعید مبعث و روز ارتش خبر داد و گفت: همواره مردم از این برنامه ‌ها استقبال گسترده‌ ای دارند.
ابراهیم گشتاسبی راد گفت: این پیاده ‌روی خانوادگی روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ساعت هفت صبح در بلوار شهید چمران از مقابل بیمارستان شهید چمران آغاز می ‌شود.
وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی ورزش محور باید در جامعه توسعه و ترویج یابد، تاکید کرد: همایش های پیاده روی ازجمله ورزش های همگانی است که همواره مورد توجه شهروندان بوده و این امربارها با حضور چشمگیر آنها به اثبات رسیده است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، هدف از برگزاری اینگونه برنامه ها را ترویج ورزش و تندرستی بین شهروندان و خانواده ها عنوان کرد و اظهار داشت: توانمندسازی افراد در فعالیت های اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و همکاری در حوزه مدیریت شهری از دیگر اهداف برگزاری پیاده روی های خانوادگی است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه ‌های ورزشی همگانی مانند پیاده ‌روی و کوهپیمایی که امکان حضور بیشتر شهروندان در این برنامه‌ها را فراهم می‌ کند سبب تقویت زیرساخت‌ های فرهنگی در راستای تحقق زندگی ورزش محور در جامعه و به دنبال آن افزایش سلامتی و تندرستی و نشاط شهروندان می ‌شود.


 معاون اول رئیس جمهور گفت: تلاطم ارزی و پیش بینی ناپذیر بودن اقتصاد به ضرر بخش خصوص کشور است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور ضمن تشریح برخی عوامل بروز نوسانات اخیر ارزی و تصمیمات و سیاست‌های دولت در تک نرخی کردن ارز،‌ اظهارداشت: مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی و برهم زنندگان ثبات اقتصادی کشور، ایجاد نظم در واردات کالا و نظارت بر ارزهای حاصل از صادرات، جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، تامین ارز مورد نیاز مسافری، دانشجویی و پزشکی جزو بخش‌های مختلف تصمیم دوشنبه شب دولت است و برای تحقق این برنامه از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.



دسته بندی : اقتصادی ,   , 

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با دروغ خواندن اتهام آمریکا و متحدانش علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی، آن را ترفند تبلیغاتی دانست که حامیان تروریسم پس از شکست مزدورانشان در پیش می‌گیرند.

 «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره اتهامات اخیر آمریکا و متحدانش علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی تاکید کرد : هر گاه سوری‌ها و متحدانشان پیروزی کسب می‌کنند، این اتهام تکراری استفاده از سلاح‌های شیمیایی را مطرح می‌کنند، در حقیقت یک ترفند تبلیغاتی دروغی است که به دنبال شکست مزدوران آنها در داخل سوریه این اتهامات را مطرح می‌کنند بدون اینکه بتوانند آن را اثبات می‌کنند، البته یک طرفه به قاضی برمی‌روند.

هر وقت چنین مسائلی مطرح شد(اتهامات علیه سوریه) بدانیم که اقداماتی علیه آنها و مزدورانشان صورت گرفته که موثر بوده است به همین دلیل آنها(آمریکا و متحدانشان) به دنبال بهانه‌ای می‌گردند که حالا که مزدورانشان نتوانستند کار را در میدان جنگ پیش بروند و شکست خوردند، بتوانند با بهانه استفاده از سلاح شیمیایی همان کاری را انجام دهند که در حمص انجام دادند، که با موشک زدند که یا اسرائیل حمله کند یا آمریکا که هر دو رژیم، دو روی یک سکه‌اند، بنابراین هیچ کس در دنیا این ادعاهای دروغ را که توسط یک عده تبلیغات‌چی بد‌سابقه مثل آمریکایی مطرح می‌شود،‌باور نمی‌کند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

به گزارش نشریه هیل، توییت اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا درباره حمله به سوریه تعدادی از مقامات ارشد کاخ سفید را هم در شوک فرو برده است.

روزنامه واشنگتن پست نخستین بار این خبر را منتشر کرد و نوشت تعدادی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ از توییت وی متعجب شده اند. یکی از این مقامات که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: «مثل این می ماند که هر کس هر روز صبح که از خواب بلند می شود، هر کاری که همان لحظه به ذهنش می رسد را انجام دهد.» یکی دیگر از این مقامات هم توییت اخیر دونالد ترامپ را «هشدار دهنده» و «نگران کننده» توصیف کرد.

روابط میان روسیه و غرب در هفته های اخیر در پی حمایت ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) از دولت سوریه، تشدید شده است. این در حالی است که روسیه در سال ۲۰۱۵ به درخواست دولت سوریه برای مقابله با گروه های تروریستی در این کشور عملیات نظامی خود را آغاز کرد. در چند روز اخیر هم کشورهای عضو ناتو شامل آمریکا قصد دارند به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در دوما، سوریه را هدف حملات نظامی خود قرار دهند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهور چندین گزینه پیش روی خود دارد. اما تصمیم نهایی درباره حمله به سوریه هنوز اتخاذ نشده است. ما تماس هایی با متحدان و شرکای خود از جمله اسرائیل، عربستان سعودی و فرانسه داشتیم و گفتگوهایی در سطوح مختلف با آنها درباره اقدام نظامی علیه سوریه صورت گرفت. حمله هوایی عنوان شده در توییت ترامپ، یکی از گزینه ها برای اقدام علیه سوریه است.

دونالد ترامپ روز گذشته در پیامی تهدیدآمیز در توییتر به روسیه هشدار داد که برای حملات موشکی علیه دولت بشار اسد آماده باشد.

اما ترامپ چند دقیقه بعد از لحن تند خود علیه روسیه کاست و نوشت که رابطه این کشور با مسکو از هر زمان حتی جنگ سرد بدتر شده است و دلیلی برای این کار وجود ندارد و همه ملتها باید با هم همکاری کنند.

آمریکا درحالی دولت سوریه را به حمله شیمیایی متهم کرده است که هیچ مدرکی دال بر وقوع چنین حمله ای وجود ندارد. حتی نماینده هلال احمر سوریه هم پیشتر اعلام کرد که هیچگونه شواهدی از کاربرد تسلیحات شیمیایی از سوی سربازان دولت سوریه در شهر دوما پیدا نکرده‌اند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه نوزدهمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بیانیه ای صادر کرد، متن بیانیه به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم؛
شهادت بالاترین مزد فی سبیل الله است. حضرت امام خمینی(ره)
یادآوری خاطرات مردان مبارزی که سال های سربلندی ایران عزیز را در میدان های آتش وخون رقم زدند وحماسه هایی از جنس غیرت وشرف را در کتاب قطور پایمردی به ثبت رساندند، همواره موجب عزت وافتخار است.
شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران به دست منافقان کوردلی که از اقتدار فرزندان غیور و ایثارگر ایران سربلند اسلامی به خشم آمده بودند، جلوه های اخلاص، شجاعت وروحیه انقلابی کارکنان خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران وسایر نیروهای مسلح را متبلور ساخت.
بدون تردید اقدامات راهبردی وتفکرات انقلابی این شهید والامقام چه در وقایع پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی وچه در دوران ۸سال دفاع مقدس وپس از آن در ایجاد وحدت وهمدلی نیروهای جان برکف قوای مسلح ج.ا .ا بسیار تاثیر گذار  بوده و توفیقات ارزشمندی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورده است.
ارتفاعات بلند کردستان و سرزمین های داغ خوزستان گواه  رشادهای برگرفته از عمق ایمان و ولایت مداری آن شهید سرافراز  است و امروز فرماندهان غیور و انقلابی ارتش که درس آموخته آن شهید والامقام ودیگراسطوره ها وقهرمانان مبارز و مدافع استقلال ، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی  می باشند همواره در راه پاسداشت ارزش های اسلامی تا پای جان ایستادگی می کنند و تحت رهبری مدبرانه حضرت امام خامنه ای عزیز ( مد ظله العالی )اجازه نخواهند داد، امنیت ماندگار ایران به دست بدخواهان ودشمنان خدشه دار شود.


به گزارش روابط عمومی ارتش، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در دیدار با فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق و ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور و جمعی از فرماندهان آجا در استان کرمان  تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمات جاودانه ای را در دوران دفاع مقدس و دوران پس از دفاع مقدس داشته است.
وی از ارشد نظامی آجا در جنوب شرق کشور در کرمان به عنوان فردی بسیار فعال، دانا و پرتلاش یاد کرد و ادامه داد: استان کرمان طی سال گذشته در حوزه امنیتی جزء سه استان برتر کشور بوده است.
وی تاکید کرد: از همکاری ارتش استان کرمان سپاسگزار هستیم زیرا در مواقع بحرانی از جمله در سیل جازموریان کمک های بسیار خوبی به استان کرمان ارائه کردند و افراد زیادی را نجات دادند.
امیر سرتیپ دوم نادر علیدوست فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد نظامی آجا در جنوب شرق کشور نیز در این دیدار گفت: باعث افتخار است که استان کرمان توانسته به عنوان نمونه اقتصاد مقاومتی کارهای بزرگی را انجام دهد و امیدواریم در سال جدید نیز همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشیم.
وی عنوان کرد. در سال جدید نیز در حوزه ماموریت های خود در حد توان همراه و همکار مدیریت اجرایی استان کرمان خواهیم بود و امسال را با شعاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین شده ادامه می دهیم تا انشاالله بتوانیم رونق اقتصادی و توسعه بیش از پیش کشور را شاهد باشیم.


نمایشگاه عکس «صیاد دل‌ها» به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی از سوی مدیریت فرهنگی هنری مترو با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و با مشارکت و همکاری روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی در ایستگاه مترو شهید بهشتی(ره) برپا شد.
در این نمایشگاه عکس، گوشه‌هایی از زندگی این شهید بزرگوار از زمان ورودش به ارتش جمهوری اسلامی تا پایان جنگ تحمیلی و تشییع باشکوه پیکر مطهرش با هدف آشنایی بیشتر شهروندان به‌خصوص نسل جوان با زندگی این شهید گران‌قدر به تصویر درآمده است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ ۱۹ تا ۲۰ فروردین‌ماه از ساعت ۸ تا ۲۲ به مترو گالری ایستگاه متروی شهید بهشتی(ره) مراجعه کنند. همچنین شهروندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www. merto.farhangsara.ir مراجعه کنند و یا با شماره و یا با ۹۶۶۵۲۶۰۸ تماس بگیرند.
یادآور می‌شود، این نمایشگاه گزارش تصویری از زندگی سراسر حماسه شهید صیاد شیرازی است که به مدت ۱۰ روز در قالب بیست قاب عکس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.


نوزدهمین سالگرد شهید سپهبد صیاد شیرازی سه شنبه (۲۱ فروردین ماه) ساعت ۱۱ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌‍شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و گرامیداشت ۱۱۰ شهید شاخص نیروهای مسلح روز سه شنبه (۲۱ فروردین ماه) ساعت ۱۱ برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور خانواده شهید صیاد شیرازی و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در تالار خلیج فارسِ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.



جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در جمع کارکنان این قرارگاه اظهار کرد : ارتش یادمانها و نمایشگاه های متعدد و متنوعی  در استان خوزستان دایر کرده است که برابر آمار روزانه به صورت تقریبی ۳۰۰۰ نفر از این اماکن بازدید داشته اند و نمایشگاه و یادمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ء (ص) در گروه پدافند هوایی اهواز میزبان بخشی از این زائرین بوده است .
امیر صباحی فرد در پایان تصریح کرد : همین امر که مردم تعطیلات عید نوروز را اختصاص به زیارت اماکن متبرک دوران دفاع مقدس می دهند  این وظیفه ما به عنوان نیروهای مسلح را برای دفاع از این آرمانها صد چندان می کند .


 فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار از منافع خود در منطقه دفاع و با هرگونه رفتار تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌ کننده در منطقه، قاطعانه و هوشیارانه برخورد خواهد کرد.

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌ الانبیا (ص) در ارزیابی میدانی از سواحل مکران و جزایر خلیج‌ فارس و دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه ضمن اشاره به شرایط منطقه گفت: منطقه خلیج‌ فارس و دریای عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های دفاعی – امنیتی جمهوری اسلامی ایران دارد؛ بنابراین ضمن اینکه باید رخدادها و تحولات را هوشیارانه رصد و مدیریت کرد، باید در برابر حوادث پیش‌بینی نشده و تأثیر آن بر گسترش رویارویی‌ها آماده بود.

وی تاکید کرد: سیاست ایران در خلیج‌ فارس و دریای عمان، دفاعی – بازدارنده از طریق حضور همه‌جانبه و فعال است. جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد کلیه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌ الانبیا (ص) تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج‌ فارس تابع سه اصل اساسی، “تعامل و همکاری فعال با همسایگان”، “دفاع از امنیت و ثبات در منطقه” و “مقابله قاطعانه با اقدام مداخله‌آمیز قدرت‌های فرامنطقه‌ای در منطقه” است.

سرلشکر رشید ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار از منافع خود در منطقه دفاع خواهند کرد و با هرگونه رفتار تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده در منطقه، قاطعانه و هوشیارانه برخورد خواهند کرد. هیچ کشوری نباید قدرت و صبر استراتژیک ایران را در دفاع از منافع خود و ایجاد ثبات در منطقه به آزمون گرفته و دچار اشتباه در محاسبه شود.



 رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به ابلاغ قانون بودجه از سوی دولت، شیوه‌نامه اجرایی جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ تا آخر فروردین‌ از سوی ستادکل نیروهای مسلح به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ابلاغ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار موسی کمالی در خصوص آخرین وضعیت ثبت‌نام جریمه مشمولان غایب سربازی در سال ۹۷ گفت: در خصوص شیوه پرداخت جریمه غیبت سربازی اعلام کرد: کماکان دو روش نقدی و اقساطی برای پرداخت جریمه قابل اجراست؛ در روش اول، فرد می‌تواند جریمه را به صورت نقدی پرداخت کرده و تقاضای کارت معافیت کند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به روش دوم اشاره و تصریح کرد: پرداخت اقساطی جریمه مشمولان غایب نیز در دستورکار است؛ در این روش باید مبلغ جریمه تا پایان سال ۹۷ تسویه شود و به طور معمول بعد از پرداخت یک‌سوم مبلغ جریمه، مشمول غایب می‌تواند تقاضای صدور کارت معافیت کند.

سردار کمالی با تأکید بر این مطلب که مبلغ جریمه غیبت سربازی در سال ۹۷ همانند مبلغ جریمه در سال ۹۶ است، گفت: آنهایی که سال گذشته واجد شرایط بوده و اقدام نکردند، امسال بر مبلغ جریمه‌شان ۱۰ درصد افزوده می‌شود.

این مقام ارشد ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: افراد متأهل از ۵ درصد تخفیف برخوردارند؛ همچنین به ازای هر فرزند نیز ۵ درصد تخفیف جریمه اختصاص می‌یابد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  اجتماعی- ورزشی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش،  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در این  دیدار ضمن تبریک ماه رجب و سال جدید گفت: در نیروی زمینی ارتش سه اصل ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری به عنوان اصول سه گانه مبنا قرار داده شده است.
وی افزود: بحمدلله ولایت محوری در نیروی زمینی ارتش نهادینه  شده است و در این راستا تمام برنامه ها و فعالیت های این نیرو بر اساس فرامین مقام معظم رهبری( حفظه الله تعالی) انجام می شود.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری با بیان این که در سال جاری چند کار مهم باید در اولویت قرار گیرد اضافه کرد: از مهم ترین برنامه ها و فعالیت های نیروی زمینی ارتش، تجهیز تیپ های واکنش سریع است و این برنامه جزء اولویت‌های نیروی زمینی ارتش بوده است .
وی ادامه داد: برای ارتقاء آمادگی رزمی باید تیپ های واکنش سریع را با تجهیزات روز مجهز کرده تا بتوانیم ماموریت ها را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر بگذاریم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: از دیگر برنامه های نیروی زمینی در سال جدید ارتقاء منزلت اجتماعی همرزمان است و باید تمام توان خود را بکار ببندیم  تا همرزمی در این نیرو گرفتاری و مشکل خاصی را نداشته باشد، با حل مشکلات می توانیم  همرزمی با روحیه،پر انگیزه و با نشاط در تمامی امور داشته باشیم که در این راستا فرمانده محترم کل ارتش در چشم اندازی پنج ساله علاوه بر ارتقاء آمادگی رزمی به دنبال ارتقاء منزلت اجتماعی همرزمان است.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در ادامه به شعار سال و پیام نوروزی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر«حمایت از کالای ایرانی» اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب و ولی امر مسلمین جهان در پیام نوروزی فرمودند: یک فتوا و تکلیف شرعی برای ما است که با استفاده از کالای ایرانی علاوه بر حمایت از تولید داخلی از فرامین فرماندهی معظم کل قوا اطاعت کنیم.
وی تصریح کرد: ما در نیروی زمینی ارتش تحت هیچ شرایطی اقلام و تجهیزات خارجی را که مشابه آن در داخل تولید می شود استفاده نخواهیم کرد.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید از نمایشگاه راهیان نور نیروی هوایی ارتش که در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول در حال برگزاری است، گفت: کاروان‌های راهیان نور در سفر به مناطق عملیاتی با فعالیت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس تا اندازه‌ای آشنا می‌شوند، اگر چه شرایط محیطی با شرایط دوران دفاع مقدس بسیار متفاوت است. در آن دوران روی زمین جنگ بود و در آسمان حملات هوایی و موشکی جریان داشت.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی هوایی از نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه وحدتی دزفول بازدید کرد.

بازدید فرمانده نیروی هوایی از نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه وحدتی دزفولبه نقل از روابط عمومی نهاجا امیر سرتیپ حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام و المسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی با حضور در پایگاه شکاری وحدتی دزفول و جایگاه شهدا به مقام شامخ شهدای نیروی هوای ادای احترام و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد و از قسمت‌های مختلف نمایشگاه بزرگ راهیان نور بازدید کردند.

وی در ادامه از قسمت‌های مختلف نمایشگاه بزرگ راهیان نور بازدید و در روند برگزاری این نمایشگاه قرارگرفت.

در این بازدید جمعی از مسئولان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس فرمانده نیروی هوایی ارتش را همراهی می کردند.

گفتنی است تیز پروازان نیروی هوایی ارتش درحضور فرمانده نیروی هوایی به اجرای نمایش پروازی پرداختند. از دیگر برنامه های فرمانده نیروی هوایی ، بازدید از بخش های مختلف پایگاه هوایی وحدتی دزفول است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

  امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ضمن تقدیر از خبرنگاران راهیان نور گفت: خبرنگاران نقش موثری در ترویج راهیان نور و معرفی آن به مردم و جامعه دارند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز از مرکز رسانه ای شهید رهبر در قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب بازدید کرد.

وی ضمن گفت و گو با مسئولان و خبرنگاران این مرکز در سخنانی اظهار داشت: در جنگ تحمیلی کشورهای بسیاری به صورت مستقیم و غیرمستقیم از دشمن بعثی حمایت کردند و در برابر ملت تازه انقلاب کرده ایران اسلامی ایستادند.

فرمانده کل ارتش افزود: دشمن بعثی با حمایت این کشورها، شهرهای خرمشهر، قصرشیرین، نفت شهر و سومار را اشغال کرد و تا نزدیکی شهر اهواز یعنی دب حردان هم پیشروی کرد اما ملت مقاوم و انقلابی ایران اسلامی با اعتماد به نفس و با توکل به خدا در برابر دشمن ایستادند و دشمن را به عقب راندند.

سرلشکر موسوی در خصوص خبرنگاران راهیان نور نیز گفت: راویان و خبرنگاران نقش مهمی در انتقال رشادت ها و دلامردی های ایثارگران و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دارند. اصحاب رسانه همچنان نقش مهمی در ترویج حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور دارند و در این راه سختی هایی را نیز متحمل می شوند اما خداوند واقعا به کار آنان برکت می دهد و بنده در اینجا از زحمات و تلاش های خبرنگاران جهاد رسانه ای شهید رهبر و دیگر خبرنگارانی که در حوزه راهیان نور تلاش دارند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی در پایان در دفتر یادبود مرکز رسانه ای شهید رهبر نوشت: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود… خداوند بزرگ را به خاطر داشتن جوانان معتقدی که معارف دفاع مقدس را به آیندگان تاریخ و همه پهنه جغرافیا منتقل می کنند، شکر می کنم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ جانباز مختار راعی یکی از فرماندهان دلاور سالهای دفاع مقدس با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آجا،در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)،خانواده این مرحوم،همرزمان و جمعی از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند. 

پیکر پاک این جانباز سرافراز ارتش صبح امروز از ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تشیع و در قطعه ۵۱(صالحین) بهشت زهرا(س) تدفین شد.

 گفتنی است امیر سرتیپ جانباز مختار راعی از همرزمان شهید سپهبد صیاد شیرازی و از فرماندهان دلاور، متدین و مبتکر در سالهای دفاع مقدس بود که در عملیات های بزرگی همچون طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و ده ها عملیات پیروزمندانه حضوری دلاورانه داشت. و در طول خدمتش عهده دار مسئولیتهای مهمی از جمله فرماندهی تیپ در لشکر ۹۲ زرهی اهواز و فرماندهی لشکر ۷۷پیروز ثامن الائمه(ع) بوده است.



دسته بندی : ولایت عشق ,  امنیتی دفاعی ,   , 

حمایت از تولید ملی مهم‌ترین روش در رسیدن به استقلال و موفقیت در هر کشوری است.

چرا باید کالای ایرانی بخریم؟

 رهبر معظم انقلاب در بیانات خود لحظاتی پس از تحویل سال نو، به رسم همیشه، شعار امسال را، حمایت از کالای ایرانیعنوان کردند. ایشان در بیانات خود ضمن اشاره به وقایع تلخی که در سال گذشته به دست برخی از منافقان فریب خورده در کشور رخ داد، تاکید کردند هدف دشمن تنها براندازی جمهوری اسلامی است و از هیچ کاری برای رسیدن به مطلوب خود دریغ نمی‌ورزد.

دشمنان قسم خورده کشورمان به‌ویژه آمریکا تلاش می‌کنند تا از راه‌های مختلف مانند تحریم و قطع رابطه با ایران، پایه‌های اقتصاد را در کشور سست کنند. آنها با هدف گرفتن معیشت مردم سعی دارند تا به نظام ضربه بزنند. یکی از راه‌هایی که می‌تواند دشمن را در این مسیر ناکام بگذارد بستن راه ورود کالای خارجی و استفاده از تولید ملی است، از این رو رهبر انقلاب از ملت ایران خواستند تا با عزمی ملی در حمایت از کالای ایرانی راه را به روی دشمنان ببندند و اجازه ندهند تا آنها به هدف خود برسند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  اجتماعی- ورزشی ,  اقتصادی ,   , 

پایگاه اینترنتی لوبلاگ با اشاره به رویکرد خصمانه دونالد ترامپ در قبال ایران، پیام به اصطلاح تبریک او به مناسبت نوروز را پیامی ستیزه‌جویانه توصیف کرد.

لوبلاگ: لحن پیام نوروزی ترامپ فریبنده و ستیزه‌جویانه بود/ آیا کسی باور می‌کند رئیس‌جمهور آمریکا اهمیتی برای فرهنگ غنی ایرانی قائل باشد؟

 پایگاه اینترنتی لوبلاگ در مقاله‌ای نوشت: بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره نوروز (سال جدید ایرانی‌ها) پیامی عجیب بود و در ذهن خواننده‌اش این سوال را ایجاد می‌کرد که هدف از این پیام چیست؟ معمولا سَلف‌های ترامپ در پیام‌های نوروزی خود خطاب به مردم ایران می‌گفتند «ما شما را دوست داریم ولی از دولتتان متنفریم.» ولی در این پیام چنین مطلبی گفته نشده است. در عوض در این پیام تلاش شده است از عبارت‌های فریبنده‌ای درباره «ملتی بزرگ که با تکیه بر فرهنگ و انعطاف‌پذیری مردمش بر چالش‌های بزرگ غلبه کرده است»، استفاده شود.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور حمایت از کالای ایرانی، یک مترجم آنلاین ایرانی را معرفی کرد.

مترجم

 محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، یک کالای با ارزش ایرانی را معرفی کرد.

کالایی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی کرد، یک ماشین ترجمه متن باز سه زبانه است که توسط دانش‌پژوهان ایرانی تولید شده است و به گفته‌ی آذری جهرمی دقتی قابل مقایسه و در مواردی برتر از سرویس مترجم گوگل دارد.

آذری جهرمی در پست‌های خود نوشت:

“بارها در شبکه‌های اجتماعی از ترجمه‌های جالب ماشین مترجم گوگل شنیده‌ایم. گروهی از دانش‌پژوهان ایرانی ماشین مترجم متن باز سه زبانه‌ای تولید کرده‌اند که عملکردی در حد ماشین ترجمه گوگل و در مواردی بهتر از آن دارد. با ترویج و استفاده از آن از زحمات این گروه تقدیر کنیم.”




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  فناوری اطلاعات  ,   , 

محرمانه بودن اطلاعات حساب‌های سپرده اشخاص نزد بانک‌ها یکی از اصول اساسی نظام بانکی کشور است.

افشای اطلاعات بانکی فقط با مجوز دستگاه قضایی

 شفافیت اطلاعات مالی، همواره به عنوان یکی از موثرترین متغیر‌ها در تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی مطرح بوده است. علی رغم این موضوع مدیران به عنوان مسئول تهیه صورت‌های مالی، همواره انگیزه دارند تا برای حفظ منافع خود به تحریف اطلاعات مالی بپردازند.

طبق قانون به منظور ایجاد شفافیت فعالیت‌های اقتصادی ، بانک‌ها موظف شدند که اطلاعات مربوط به جمع گردش مانده سالانه حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.




دسته بندی : اقتصادی ,   , 




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در مراسم تقدیر از فعالان راهیان نور ارتش در خوزستان گفت: باید با تلاش و تبحرخاصی بر سرعت، شتاب، کیفیت و کمیت کارها در حوزه راهیان نور بیافزاییم.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:کسانی که در مسیر حرکت نورانی راهیان نور هستند، در بازاری به سر می‌برند که همه‌اش سود است.

وی افزود: خدا را شاکریم که در مسیر حفظ راه شهدا و یاد و خاطره ایثارگری‌های دفاع مقدس قرار گرفتیم. بسیاری نتوانستند در این راه همراه شوند و باید این حضور را پاس بداریم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر این که باید بر سرعت، شتاب، کیفیت و کمیت کارها در حوزه راهیان نور بیافزاییم،افزود: کار بزرگی که در راهیان نور انجام می‌شود، از کارهایی است که اهمیت خود را در طول زمان نشان می‌دهد. حتی گاهی اهمیت برخی کارها وقتی به تاریخ تبدیل می‌شوند معلوم می‌شود. همچون عاشورا که بعد از سال‌ها اهمیتش برای اسلام معلوم شد.

وی تاکید کرد: راهیان نور از جنس کارهایی است که عظمت خود را ده‌ها سال بعد نشان می‌دهد، اما معلوم است که کاری بسیار مهم، اثرگذار، ریشه‌دار و انسان‌ساز است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تقدیر از همه دست‌اندرکاران راهیان نور اضافه کرد: همکاری در این راه کاری است که آثارش در زندگی فردی و اجتماعی همه شما خود را نشان می‌دهد. لازم است از همین حالا کمر همت ببندیم و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف کار، برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم.

گفتنی است در این مراسم از فعالان راهیان نور ارتش در استان خوزستان تقدیر به عمل آمد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور در پایگاه دریایی خرمشهر از بخش های مختلف نمایشگاه راهیان نور نداجا بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این بازدید پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش در حضور امیر سرلشکر موسوی به تشریح نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال دفاع مقدس، به ویژه مقاومت ۳۴ روزه تکاوران این نیرو در نگهداری دشمن بعثی در پشت دروازه های خرمشهر پرداختند.

در ادامه فرمانده کل ارتش از بخش های مختلف نمایشگاه اعم از غرفه های تسلیحات، فرهنگی و انتشارات بازدید کرد.

در پایان تکاوران نیروی دریایی ارتش به اجرای عملیات آبخاکی پرداختند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 سرتیپ جانباز راعی در طول سالهای جنگ سه بار مجروح شد و به رغم مجروحیت شدید و درصد جانبازی بالا حاضر به ترک جبهه نشد.
 وی در چندین مسئولیت مهم از جمله فرماندهی گردان و تیپ در لشکر ۹۲ زرهی اهواز و همچنین در مسئولیت فرماندهی لشکر ۷۷پیروز ثامن الائمه(ع) حضور موفق داشت.
 وی همچنین در مسئولیت فرمانده ارشد نظامی منطقه فارس، مرکز پیاده شیراز و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح از چهره های شاخص و موثر بود و در بازدید ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل لیاقت و رشادت های بسیار در سالهای دفاع مقدس با تصویب فرماندهی معظم کل قوا به درجه سرتیپی تشویق شد.
پیکر آن فرمانده دلاور،روز شنبه مورخ ۴/۱/۹۷ ساعت ۰۹:۰۰ از ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشیع خواهد شد.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

امیر حاتمی به مناسبت فرارسیدن سال جدید با حضور در آسایشگاه ثارالله تهران از جانبازان این مرکز عیادت کرد. امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن سال جدید با حضور در آسایشگاه ثارالله تهران از جانبازان این مرکز عیادت کرد. امیر حاتمی به همراه جمعی از ساربازان وزارت دفاع با حضور […]