اختلاف طبقاتی و عدم توجه به قشر مستضعف، بلایی است که می تواند عواقب سخت دنیوی و اخروی برای مدیران جامعه به دنبال داشته باشد.
امام خمینی که خود پرچمدار مبارزه با فساد و سیستم سرمایه سالارانه است، بارها و بارها نسبت به نتایج شوم دنیاگرایی مسئولین هشدار داده و فرمودند: انفجاری که از باطن یک مملکتی که مدّعی اسلامی است پیدا شده و مأیوس از اسلام شده‌اند، مأیوس از برنامه‌های اسلام شده‌اند؛ یک همچو انفجاری را هیچ کس نمی‌تواند جلویش را بگیرد...


هنوز عراق طعم آزادی از دست داعش را نچشیده که خبرهای جدیدی از شکل‌گیری گروه دیگری از تکفیری‌ها در عراق شنیده می‌شود. «گروه مقاومت مردمی کردستان» که به «الرایات البیضاء» (پرچم‌های سفید) نیز شهرت دارد شامل مجموعه‌ای از جدایی‌طلبان اهل تسنن و گروه‌هایی از پژاک و گروه موسوم به «آزادگان اهل تسنن» است که کرکوک را هدف گرفته‌اند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

نائب رئیس سابق موساد، خواستار پاکسازی قومی فلسطینی‌ها شد و گفت ارتش (رژیم صهیونیستی) بایستی فلسطینی‌ها را تکه تکه کند و به اجبار به آن سوی رود اردن انتقال دهد.
پایگاه اینترنتی روزنامه الکترونیکی رای الیوم در یادداشتی نوشت: فاشیسم و نژادپرستی در اسرائیل در محافل حزب صهیونیستی «کار» که گفته می شود منتسب به اردوگاه چپ است، فراگیر شده است. این حزب مسئول نخست و مستقیم همه مشکلات و مصیبت هایی است که تاکنون بر سر ملت فلسطین و ملت های عربی آمده است برای اینکه از زمان ایجاد رژیم اشغالگر در فلسطین در سال هزار و نهصد و چهل و هشت تا سال هزار و نهصد و هفتاد و هفت، حزب حاکم (در این رژیم) بوده است.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

جهان اسلام یکپارچه علیه صهیونیست‌ها/ ملت ایران: "رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد" / پرچم اسرائیل در برنامه زنده کشور ترکیه به آتش کشیده شد / پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی دراندونزی به آتش کشیده شد / خشم آلمانی ها از رژیم صهیونیستی/ آتش زدن پرچم اسرائیل در کلن / خشم سفیر اسرائیل در برلین

کاریکاتور/ پرچم برافراشته، پرچم برافروخته!!!




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

شکست داعش - نمایه

 کارشناسان آمریکایی با اذعان به موفقیت ایران در شکست داعش و تقویت نفوذ منطقه‌ایش به صورت هم‌زمان، از تشکیل گروه‌هایی به سبک حزب‌الله لبنان در سراسر خاورمیانه ابراز نگرانی می‌کنند.



در پروژه «اسراییل بزرگ‌تر» و «طرح یینون»، رژیم صهیونیستی به دنبال این است که محیط ژئوپلتیک‌اش را از خلال «بالکانیزه» کردن منطقه در قالب کوچک و ضعیف کردن حکومت‌های عرب اطراف‌اش بازطراحی نماید.

روزگاری «تئودور هرتزل» پدر صهیونیست‌ها گفت «محدوده دولت یهود، از رود نیل تا فرات خواهد بود». همین عبارت نیز از زبان خاخام «فیشرمن» نیز بدین شکل ابراز شد: «سرزمین موعود، از رود نیل مصر تا فرات عراق که بخش‌هایی از سوریه و لبنان هم جزو آن خواهد بود، مساحت خواهد داشت». با نگاه به بافت کنونی حوادث، متوجه خواهید شد که حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، جنگ شش روزه لبنان در سال ۲۰۰۶، و حمله به لیبی در سال ۲۰۱۱، و جریانات اخیر سوریه، عراق و یمن، در مسیر همین طرح صهیونیست‌ها برای خاورمیانه صورت گرفت. طرح «اسراییل بزرگ‌تر»، به دنبال تضعیف همسایگان عرب از طریق پروژه توسعه‌بخشی سرزمین صهیونیست به کمک آمریکا، عربستان سعودی، و ناتو است. در این مسیر، آنها به دنبال افزایش محدوده قدرت و نفوذ و رویارویی با ایران هستند. دیگر نیاز به گفتن ندارد که پروژه اسراییل بزرگ‌تر دقیقا در راستای اندیشه امپریالیستی آمریکاست. اقدام امروز ترامپ مبنی بر تغییر پایتخت از تل‌آویو به قدس، یعنی خدمت به تحقق طرح اسراییل بزرگ‌تر.





دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 گروه تروریستی داعش رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تهدید به قتل کرد.
به گزارش روزنامه سان، گروه تروریستی داعش با انتشار پوستری از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آنها انتقام خواهد گرفت.
پایگاه اینترنتی «سایت» با اعلام این مطلب افزود: گروه تروریستی داعش که پیشتر نیز به تهدید مقامات آمریکا و اسرائیل پرداخته، این بار اعلام کرده که آن را عملی خواهد کرد.
این تهدید در حالی انجام می گیرد که آمریکا به عنوان حامی اصلی تروریست ها در سوریه و عراق بوده و رژیم صهیونیستی نیز طی سال های فعالیت تروریست ها در سوریه، امکانات پزشکی و نظامی خود را در اختیار آنها قرار داده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی در پارلمان اروپا با دفاع از توافق هسته ای با ایران ، تعامل با ایران را به نفع کل منطقه خاورمیانه دانست و گفت: اطمینان دارم آمریکا نیز به اجرای کامل برجام متعهد خواهد بود و این پیام را از وزیر خارجه آمریکا دریافت کردیم.

به گزارش ایرنا ، موگرینی سه شنبه شب در پارلمان اروپا با اشاره به وضعیت ناآرامی ها در خاورمیانه و بیان اینکه 'ما شاهد یک جهان واقعا خطرناک در پیرامون خود هستیم' گفت: در این شرایط ، حفظ و اجرای توافق هسته ای با ایران یک 'ضرورت مطلق' است. خیلی ساده است؛ ما نمی توانیم از عهده تنشهای بیشتر در خاورمیانه و یک بحران دیگر اشاعه هسته ای برآییم. ما نمی توانیم اعتبار یک توافق چندجانبه مورد تایید یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را مخدوش کنیم و نمی توانیم توافقی را که وعده های خود را عملی کرده است از میان ببریم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: چنانچه تدبیر دولت باشد، قرارگاه خاتم به عنوان یک مجموعه پیشگام در بازسازی سوریه مشارکت خواهد کرد و ما آمادگی این کار را داریم.

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه صبح امروز( چهارشنبه 22 آذر) در نشست خبری به مناسبت بیست و هشتمین سالروز تشکیل این قرارگاه طی سخنانی اظهار داشت: با افتتاح فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس که توسط قرارگاه ساخته شد، موفق به تولید بنزین یورو 4 به میزان 1.5 میلیارد لیتر از آغاز تولید تاکنون شده‌ایم.وی با اشاره به پروژه‌های سدسازی قرارگاه خاتم الانبیا افزود: ما تاکنون موفق به ساخت 62 سد در کشور شده ایم.سردار عبداللی درباره مشارکت در بازسازی سوریه گفت: چنانچه تدبیر دولت بر این امر قرار گیرد قرارگاه خاتم به عنوان یک مجموعه پیشگام در بازسازی سوریه مشارکت خواهد کرد و ما آمادگی این کار را داریم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای/ حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ محمدحسین دادرس را به جانشینی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری را به معاونت هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

متن احکام فرمانده کل قوا به این شرح است:


سرتیپ دوم جعفری از فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن اعلام برقراری پوشش کامل پدافندی در ایام اربعین برای زائرین گفت: رصد و مراقبت ویژه کلیه پروازهای فرا منطقه ای در حال فعالیت در آسمان کشور عراق اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در ایام اربعین به صورت ویژه صورت می پذیرد.

Image result for ‫رصد و مراقبت پدافندی در ایام اربعین‬‎

   امیر جعفری افزود: با توجه به عبور روزانه بیش از1000 پرواز مسافربری از فضای کشور ایران،‌ در ایام اربعین حسینی روزانه دهها فروند هواپیمای مسافربری از فرودگاه های نجف و کربلا انتقال زائران حسینی را انجام می دهند که کلیه پرواز ها تحت مراقبت و رصد کامل سامانه های راداری ثابت و تاکتیکی انجام می پذیرد.
وی به پایش مستمر فضای مسیر تردد زائرین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: سایت های راداری و موشکی و سامانه های شنود الکترونیکی ثابت و تاکتیکی استقراری در مرز جمهوری اسلامی ایران جهت مراقبت از فضای داخل و خارج مرز و انجام هر گونه اقدام تاکتیکی در صورت لزوم مستقر هستند.
امیر سرتیپ دوم جعفری ادامه داد: رصد و مراقبت کامل پرواز بالگردها با ماموریت انتظامی، اورژانس هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین خودی در مرز جمهوری اسلامی با عراق جهت گشت هوایی و شناسایی منطقه صورت می پذیرد.
وی همچنین از آمادگی بهره گیری از باند های پروازی فرودگاه های مرزی جهت کمک به هواپیماهای در حال اضطرار حامل زائرین اربعین حسینی در صورت لزوم خبر داد


وزیر دفاع ایران مشارکت در اصابت موشک انصارالله یمن به فرودگاه عربستان را رد کرد.
امیر حاتمی در حاشیه مراسم ترحیم پدر سردار سلیمانی با اشاره به ادعای مسئولین آمریکایی درباره مشارکت ایران در اصابت موشک انصارالله یمن به فرودگاه عربستان گفت: مگر کسی از آمریکا سوال می‌کند که شما چه چیزی در اختیار عربستان قرار می دهید .

وی افزود : بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ داد امریکا ایران را متهم کند، البته از دشمن این موارد بعید نیست .
وی ادامه داد: دشمن از هر فرصتی استفاده می کند برای اتهام زنی علیه ایران و قطعا ما این مسئله را رد می‌کنیم .



عربستان سعودی روز شنبه از رهگیری و انهدام یک موشک بالستیک بر فراز ریاض خبر داد و اعلام کرد که این موشک از سمت یمن شلیک شده است. درست در روزی که سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان در عربستان از سمت خود استعفا کرد. اتفاقاتی که عده‌ای سعی می‌کنند مثل همیشه به ایران ربطش دهند.

 در موضوع حمله موشکی به عربستان، وزیر دفاع ایران با رد مشارکت ایران در این اتفاق و با اشاره به ادعای مسئولین آمریکایی درباره مشارکت ایران در اصابت موشک انصارالله یمن به فرودگاه عربستان گفت: مگر کسی از آمریکا سوال می‌کند که شما چه چیزی در اختیار عربستان قرار می دهید؟



سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیرو‌های مسلح، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، سرلشکر محسن رضایی، سرلشکر غلامعلی رشید و سرلشکر سید یحیی صفوی، امیر دریابان علی شمخانی و سرلشکر حسین حسنی سعدی ۹ سرلشکری بودند که در مجلس ترحیم پدر سرلشکر قاسم سلیمانی در مصلی امام خمینی (ره) حضور یافتند.


سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در مواجهه مشکلات و تنگناهای اقتصادی نباید امید را از دست دهیم که لازمه آن اتکا، توجه و خلاقیت و توکل و دست به دست هم دادن است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران لزوم اتحاد آحاد مردم و نیروهای مسلح در حفظ اقتدار و دستیابی به افق ترسیم شده پیش روی جمهوری اسلامی را متذکر شد و گفت: در مواجهه مشکلات و تنگناهای اقتصادی نباید امید را از دست دهیم که لازمه آن اتکا، توجه و خلاقیت و توکل و دست به دست هم دادن است.



 
Image result for ‫ویدئو/ نظم خیره‌کننده دانشجویان افسری ارتش درحضور فرمانده کل قوا‬‎
 
ویدئویی از نمایش محشر و نظم خیره‌کننده دانشجویان افسری ارتش درحضور فرمانده کل قوا را ببینید.
لطفا برای مشاهده ویدئو بر روی تصویر کلیک کنید.


مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)گفت: قدرت تکنولوژی ایران از نظر انبوه‌سازی موشک‌های پیشرفته و سلاح‌های پدافند هوایی به اندازه‌ای است که وزیر دفاع آمریکا آن را تهدیدی جهانی ‌می‌داند.

الله‌نور نوراللهی در نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم "محمد اتابه" گفت: امروز ایران اسلامی چهارمین قدرت موشکی دنیا است. ایران پس از آمریکا، روسیه و چین قدرت چهارم موشکی دنیا به شمار می‌رود.



در بسیاری از کشورها امور اجرایی، توسط جوانان یا ژن‌های خوب آن کشور اداره می‌شود. با جوان‌ترین رهبران دنیا آشنا شوید.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 
 نماینده آیت‌الله سیستانی از رهبران کرد خواست براساس قانون اساسی با بغداد به همکاری بپردازند.
به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کربلا از طرف‌هایی که برای ممانعت از برخورد مسلحانه در کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه تلاش کردند، قدردانی کرد.
وی تأکید کرد: ورود نیروهای امنیتی به این مناطق پیروزی برای یک طرف و شکست برای طرف دیگر نیست بلکه پیروزی برای تمامی عراقی‌هاست.
نماینده آیت‌الله سیستانی خواهان کاهش تنش در مناطق مورد مناقشه شد و نسبت به برخورد انتقام جویانه هشدار داد.
وی از رهبران کرد خواست متحد شده و براساس قانون اساسی برای حل بحران کنونی، با بغداد به همکاری بپردازند.
آیت الله سیستانی تأکید کرد که دولت عراق باید برای جلب اطمینان و اعتماد شهروندان کرد و حمایت از آن‌ها اقدامات بیشتری را اتخاذ کند.



دسته بندی : ولایت عشق ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

سرلشکر محمد باقری در جمع رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم اظهار کرد: به لطف خدا شاهد موفقیت‌های چشم‌گیر جبهه مقاومت و رزمندگان مدافع حرم علیه گروهک‌های تروریستی هستیم.


دیدار

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش قدرت دریایی منطقه ای که در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد، حضور نیروهای دریایی بیگانه (آمریکا) را عامل ناپایداری در منطقه دانست. 



بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دیدار رئیس کل ستاد نیروهای مسلح از حمایت های همه جانبه مقام معظم رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

بشار اسد از سرلشکر باقری خواست تا سلام و درود گرم و صمیمانه وی را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران ابلاغ کند.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

البناء نوشت: دعوت از امیر دریادار سیاری برای شرکت در کنفرانس ‏قدرتهای دریایی مدیترانه در ایتالیا، یک تحول ‏ژئوپولتیک ویژه برای جایگاه ایران در نقشه بین ‏المللی است؛ چرا که حضور منحصر به فرد ایران در ‏دریای استراتژیک مدیترانه را نشان می دهد. این ‏دلالت مهم بدین معناست که دولتهای بزرگ جهان، ایران ‏را یک دولت مرکزی در موضوع تامین امنیت دریای ‏مدیترانه به شمار می آورند.‏
این دعوت به معنای آن است که از هم اکنون به بعد، ‏ایران عنصری تاثیرگذار، حتی در مورد امنیت ‏اروپاست؛ این مساله را می توان به منزله سیلی به ‏مواضع حساب نشده و به دور از منطق ترامپ تحت ‏عنوان «استراتژی جدید در مورد جمهوری اسلامی ایران» ‏دانست.‏


سرلشکر محمدعلی جعفری در پیامی از همدلی و همراهی صمیمانه و مواضع انقلابی مردم و مسوولین با سپاه در برابر تهاجم روانی هیات حاکمه آمریکا قدردانی کرد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی با قدردانی از مردم و مسوولین و تاکید بر آمادگی دفاعی بعنوان اولویت قطعی نظام گفت: سپاه از ملت ایران در تعامل و سخنان پاسداری و محافظت می‌کند.
متن این پیام به این شرح است:


پس از حل‌وفصل چالش برنامه هسته‌ای ایران توسط طرف‌های غربی و بویژه آمریکا، چالش‌‌های دیگری که در تعارض با منافع آنان وجود خواهد داشت یکی برنامه دفاعی موشکی ایران و دوم تاثیر‌‌گذاری منطقه‌ای ایران است. هر دوی این مسائل به شکل قابل توجهی به عملکردها و ماموریت‌‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط است و پرواضح است سپاه پاسداران یکی از 2 نهاد نظامی- ‏امنیتی کشور و ممزوج در همه ساختار حاکمیت است.



نخست وزیر عراق درباره اقدامات خراب‌کارانه در کرکوک و مناطق مورد مناقشه هشدار داد و گفت که پرچم عراق در همه مناطق این کشور به اهتزاز در خواهد آمد.

نخست وزیر عراق درباره اقدامات خراب‌کارانه در کرکوک و مناطق مورد مناقشه هشدار داد
به نوشته وبگاه شبکه سومریه، حیدرالعبادی شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت که پرچم عراق در همه مناطق این کشور به اهتزاز در خواهد آمد.
وی تأکید کرد: «پرچم عراق متعلق به همه عراقی‌هاست و باید در همه‌جای کشور به هتزاز دربیاید».
العبادی در مورد عملیات نیروهای عراق در غرب این کشور نیز گفت: «به زودی آزادی همه مناطق عراق و تسلط بر منطقه مرزی با سوریه را اعلام خواهیم کرد».
وی به همه‌پرسی جدایی اخیر در منطقه کردستان که به رغم‌مخالفت‌های داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: همه‌پرسی تمام شد و به تاریخ پیوست.
نخست وزیر عراق اظهار داشت: «به رهبران کرد گفته بودم که همه‌پرسی قبل از همه به منافع کردها لطمه خواهد زد».
وی با بیان اینکه هرگز وارد جنگ داخلی نخواهد شد، مقامات کردستان را به گفت‌وگو بر اساس قانون اساسی عراق دعوت کرد.
العبادی هرگونه توافق بر سر ایجاد 3 منطقه در کردستان عراق را تکذیب کرد و گفت که وی ملزم است سیطره دولت فدرال این کشور را در همه مناطق عراقی بسط دهد.
نیروهای عراقی دیروز دوشنبه به دستور حیدرالعبادی، فرمانده کل نیروهای عراق و نخست وزیر این کشور طی مأموریتی برای تأمین أمنیت استان کرکوک و مرکز این استان، وارد کرکوک شدند.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

کیهان/ اعضای کنگره آمریکا ضمن حمایت از سیاست ترامپ درقبال برجام می‌گویند قصد انجماد برجام را دارند.
به گزارش واشنگتن پست باب کورکر رئیس کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا گفت اصلاحیه‌ای درباره توافق هسته‌ای تهیه خواهد کرد که هدف آنها «انجماد برجام» و نه تخریب آن است و در واکنش به انتقادهای ترامپ از شکل کنونی این توافق تهیه می‌شود. این روزنامه نوشت: کورکر سناتور ایالت تنسی که با وجود مشاجرات اخیر با دونالد ترامپ تا حدی اقدام‌های او علیه ایران را تایید می‌کند، به همین منظور می‌خواهد طرحی (برجام) را که در سال 2015 به تصویب رسید، اصلاح کند. براساس این طرح در صورت عدم پایبندی ایران به برجام، تحریم‌های آمریکا علیه ایران دوباره اعمال می‌شود.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 کاخ سفید امروز متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، را پس از نطق ضدایرانی ترامپ منتشر کرد.
در این متن ضمن اشاره به قدردانی پادشاه عربستان از ترامپ به سبب راهبرد جدیدش ضد ایران آمده است که رئیس جمهور ترامپ نیز از ملک سلمان به دلیل حمایت‌ عربستان از اظهارات خصمانه ترامپ علیه ایران تشکر کرد.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 
دونالد ترامپ روز جمعه در سخنان خود در مورد سیاست جدید آمریکا در قبال ایران از کلمه مجعول خلیج عربی استفاده کرد، این در حالی است که کاخ سفید در متنی که بر روی سایت خود از سخنان وی قرار داده است کلمه خلیج فارس را جایگزین کرد. به کار رفتن خلیج عربی از سوی ترامپ واکنش‌ شدید کاربران ایرانی را در فضای مجازی به ویژه توییتر در پی داشت.


 
 رییس‌جمهور آمریکا پس از کش‌مکش‌های فراوان و این پا و آن پا کردن‌ها و نسبت‌ دادن "بدترین" توافق تاریخ آمریکا به برجام در نهایت پس از حدود 10 ماه با اعلام نکردن پایبندی ایران به برجام برخلاف گزارش‌های آژانس، خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق را کلید زد.

دونالد ترامپ عصر روز جمعه در کاخ سفید درباره سه موضوع اجرای قانون کاتسا، اعلام پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام و سیاست‌های دولتش در قبال ایران سخنرانی کرد.

رییس‌جمهور آمریکا برخلاف آنچه در هفته‌های اخیر تحت عنوان قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی مطرح شده بود،‌ اعلام کرد که "تحریم‌های بسیار سرسختانه‌ای را علیه سپاه اعلام خواهیم کرد."

ترامپ ضمن بیان این‌که "سپاه را نهاد نظامی تروریستی می‌داند که خشونت را در منطقه گسترش می‌دهد افزود: سپاه از رژیم سرکوب‌گر اسد حمایت می‌کند بنا بر این من از وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌خواهم که تمام بخش‌های سپاه را و همچنین ماموران و وابستگان به این نهاد را مورد تحریم قرار دهد. همچنین برنامه موشکی ایران را نیز به شدت تحریم خواهیم کرد.

پیش از سخنرانی ترامپ، رکس تیلرسون در جمع خبرنگاران در پاسخ به این‌که آیا سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار خواهید داد گفت که قرار دادن نام یک نیروی نظامی در لیست سازمان‌های تروریستی پیچیدگی و دشواری‌های خاص خود را دارد.

چنانچه وزارت خارجه آمریکا گروهی یا نهادی را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد مشمول تحریم و گروه‌های تروریستی بین‌المللی قرار می‌گیرد اما در رویکرد و تصمیم تازه ترامپ وزارت خزانه‌داری این کشور سپاه پاسداران را تحریم کرده است.

ترامپ هم‌چنین در سخنرانی اش ایران را عامل جنگ در یمن و سوریه دانست و گفت: ایران با دخالت‌هایش در عراق باعث ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه ایران همچنان از بشار اسد حمایت می‌کند و سلاح در اختیار او می‌گذارد این سلاح‌ها علیه کودکان سوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به سابقه این نوع اقدامات ایران، اهداف سوء ایران در آینده را نباید نادیده بگیریم.

ترامپ هم‌چنین در این بین به شعار همیشگی ایرانیان در تمامی مناسبت‌های تاریخی یعنی "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" اشاره کرد و گفت این‌ شعارها،‌ شعارهای محبوب ایرانیان است.

رییس جمهوری در بخشی دیگر از سخنانش از خلیج فارس که اکثرا از سوی سیاستمداران آمریکایی و دنیا به عنوان خلیج فارس یا خلیج نام برده می‌شود به عنوان خلیج عربی یاد کرد که با واکنش‌ شدید گروه‌های مختلف مردم ایران در داخل و خارج مواجه شد.

او درحالی از مردم ایران و اعتراضات سیاسی و اجتماعی آنها حمایت کرد که برای سال‌هاست کشورش اقدام به تحریم و تهدید مردم ایران می‌کند و از سویی خودش نیز در شروع به کار دولتش با تعیین قوانین بسیار سخت مهاجرتی و ورود به آمریکا محدودیت‌های زیادی را برای اتباع ایرانی ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا،‌ رییس‌جمهوری آمریکا هم‌چنین در بخش دیگری از سخنانش درباره برجام یکی از نارسایی‌های برجام را این دانست که مفاد آن به اندازه کافی اجرا نمی‌شود و در مورد برنامه موشکی ایران ساکت است.

وی گفت: کنگره از همین الان برای برخورد با این نارسایی وارد عمل شده و به لایحه بازنگری برجام چند تبصره اضافه خواهد کرد که جلوی ایران برای تولید موشک قاره پیمای بالستیک را بگیرد. کنگره کاری خواهد کرد که تحریم‌ها علیه ایران به گونه‌ای اعلام شود که به صورت دائم از توسعه فعالیت‌های موشکی ایران جلوگیری شود.

ترامپ تاکید کرد که اگر نتوانیم با کنگره و متحدان خود به توافق برسیم، برجام لغو خواهد شد. من هر جا لازم بدانم به عنوان رییس‌جمهور آمریکا می‌توانم برجام را لغو کنم.

وی در ادامه گفت که پایبندی ایران به برجام را تایید نمی‌کنیم و نخواهیم کرد و ما قدم در راه تروریسم نمی‌گذاریم بلکه با کنگره همکاری می‌کنیم تا نواقص برجام برطرف شود.

به گزارش ایسنا،‌ بر اساس قانون بازبینی توافق هسته‌ای (اینارا) که دو ماه قبل از برجام در کنگره تصویب شد، این حق به کنگره داده شده است که هر وقت لازم بود برجام را مورد بررسی قرار دهند.

با اظهارات روز جمعه ترامپ در عمل وی توپ را به زمین کنگره انداخت تا آنها درباره ماندن یا نماندن در برجام تصمیم‌گیری کنند و به این ترتیب کنگره 60 روز فرصت دارد تا درباره این‌که به اجرای برجام ادامه دهند یا از آن با برگرداندن تحریم‌های هسته‌ای خارجی و غیرهسته‌ای خارج شوند تصمیم بگیرد.

ترامپ می‌توانست بدون ارجاع این مساله به کنگره راسا از برجام خارج شود همان‌طور که در سخنرانی خود نیز به این مساله اشاره کرد اما به نظر می‌آید ترامپ نیز از ترس بدنامی خروج یک جانبه از برجام دست به چنین اقدامی نزده است.

هم‌چنین وی در ادامه سخنانش درباره سیاست‌هایش در قبال ایران گفت: من بعد از مشورت با متحدان خود استراتژی‌ام علیه ایران را اعلام می‌کنم. ما کاری خواهیم کرد تا با اقدامات ایران مقابله کنیم و تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کنیم و جلوی تولید سلاح این کشور را می‌گیریم. ما این رژیم را محدود می‌کنیم تا به هیچ وجه به سلاح دست نیابد.

به گزارش ایسنا، سخنان دونالد ترامپ که دو هفته پیش زمزمه‌های آن به سراسر دنیا رسیده بود و با واکنش‌ جدی رهبران و مقامات و شخصیت‌های سیاسی مواجه شد.

حسن روحانی رییس‌جمهوری کشورمان جمعه شب در سخنانی گفت: در صحبت‌های آقای ترامپ که در آن سیاست‌های آمریکا درباره آن تبیین شد، جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری وجود نداشت.

وی گفت: من رییس‌جمهور آمریکا را دعوت می‌کنم که هم تاریخ را بهتر بخواند و هم جغرافیا را و هم نسبت به تعهدات بین‌المللی و هم راجع به ادب و اخلاق و عرف جهانی و بین‌المللی؛ ظاهرا ایشان خبر ندارند که دولت آمریکا دولت کودتا در شصت و چند سال پیش در این کشور روی کار آورد و قدرتی بو دکه با پول و اعمال نفوذ و استفاده از مزدوران خود حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد.

روحانی افزود: ظاهرا ایشان (ترامپ) فراموش کرده‌اند که در طول مبارزات ملت ایران علیه دیکتاتوری و تلاش این ملت برای کسب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، در این سرزمین کشوری که بیشترین حمایت را از دیکتاتوری وقت می‌کرد، آمریکا بود. ظاهرا ایشان فراموش کرده‌اند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا چه اقداماتی را علیه ایران انجام داد و تلاش داشت که علیه انقلاب ایران در سال 59 کودتای پیشین خود را تکرار کند.

وی گفت: در 8 سال دفاع مقدس آمریکا از متجاوز حمایت کرد و بیانیه‌ای که لازم بود آمریکا در زمینه موشکباران و بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه صادر کند و در برابر متجاوزان بایستد از مظلومان حمایت کند، درست برعکس عمل کرد.

رییس‌جمهور کشورمان با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه "می‌خواهم با همکاری کنگره به برجام تبصره بزنم" گفت: او (ترامپ) نمی‌داند که به برجام نه ماده و نه تبصره‌ای اضافه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز تنهاتر از همیشه در برابر برجام و توطئه‌های خود علیه ملت ایران قرار دارد.

روحانی گفت: سپاه پاسداران به عنوان نیروی قدرتمندی که همواره در کنار مردم بوده و مردم نیز در کنار آن هستند، از کشور خود پیش از جنگ تحمیلی در برابر گروهک‌هایی که آمریکایی‌ها آن‌ها را علیه ملت ایران تحریک کردند، مقابله کرد و در دوران جنگ تحمیلی نیز در برابر متجاوزان ایستاد و امروز به ندای مظلومیت مردم مظلوم منطقه پاسخ مثبت داده و خواهد داد. با صراحت می‌گوییم که در برابر تروریسم در منطقه ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد همان تروریست‌هایی که این آقا (ترامپ) در مبارزات انتخاباتی پارسال خود درباره آن اعلام کرد که بوجود آورنده داعش دولت آمریکا بوده است.

رییس‌جمهور تاکید کرد: فعالیت‌های دفاعی و موشکی ما برای دفاع، برای ما همیشه مهم بوده است و امروز مهم‌تر است. ما همیشه برای ساخت سلاح‌هایی که مورد نیازمان است تلاش کرده‌ایم و از این به بعد تلاش مضاعف‌تری انجام می‌دهیم. این سلاح‌ها برای دفاع از ماست و ما به فعالیت خود برای دفاع و تقویت دفاعی خود ادامه می‌دهیم.

روحانی هم‌چنین خاطرنشان کرد: ما نسبت به برجام به عنوان یک معاهده چندجانبه و بین‌المللی تا زمانی که حقوق ما تامین شود و منافع ما اقتضا می‌کند و تا زمانی که از منافع برجام برخوردار می‌شویم، در چارچوب منافع و مصالح ملی کشورمان به برجام احترام می‌گذاریم. ما تاکنون با آژانس همکاری کرده‌ایم و در چارچوب معاهدات بین‌المللی و برجام با آژانس همکاری خواهیم کرد، اما اگر روزی منافع ملی ما تامین نشود و طرف‌های مقابل ما بخواهند تعهدات‌شان را زیر پا بگذارند آن‌ها باید بدانند که ایران لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

اما هم‌زمان با سخنرانی ترامپ و اظهارات ضد ایرانی‌و ضد برجامی‌اش، حسن روحانی در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" از سفر رییس‌جمهوری فرانسه برای دیدار رسمی از تهران در سال آینده میلادی خبر داد و گفت: ایران و فرانسه می‌توانند گام بلندتری برای استحکام روابط در عرصه های مورد علاقه بردارند.

رییس جمهور همچنین با اشاره به تصمیمات احتمالی واشنگتن و تاکید رییس جمهور فرانسه بر حمایت قاطع اتحادیه اروپا و پاریس از برجام و ضرورت اجرای مفاد آن از سوی همه طرف‌ها، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها مرجع اعلام پایبندی ایران بر تعهداتش در برجام است و مخلوط کردن تعهدات چندجانبه و بین‌المللی با اختلافات داخلی آمریکا می‌تواند برای اعتماد جهان بسیار خطرناک باشد.

امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که پاریس مصمم است روابط خود را با تهران در همه عرصه ها گسترش دهد.

مکرون به تلاش‌های آمریکا علیه برجام اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا و فرانسه قاطعانه از برجام دفاع می‌کنند و به اجرای کامل آن متعهد هستند و از ایران نیز می خواهیم به رغم تلاشهای واشنگتن، به همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داده و به تعهداتش در برجام پایبند بماند.

وی با بیان اینکه در سال آینده میلادی از جمهوری اسلامی ایران در قالب هیاتی عالیرتبه دیداری رسمی خواهد داشت، گفت: دامنه ای گسترده ای از موضوعات دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی وجود دارد که مایلم در آن سفر با مقامهای ایرانی راجع به آنها گفت و گو و تبادل نظر کنم.

رییس جمهور فرانسه سیاست‌های کاخ سفید در قبال برجام را ناشی از اختلافات داخلی واشنگتن برشمرد و بار دیگر از واشنگتن خواست به تعهداتش پایبند بماند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که در صورت خروج آمریکا ایران نمی‌تواند به صورت یک طرفه به اجرای برجام ادامه ادامه دهد.

در متن این نامه که نخستین بار توسط پایگاه خبری میدل ایست آی منتشر شده است، به نقل از ظریف آمده است: ایران نمی‌تواند به اجرای یک جانبه توافق ادامه دهد در حالی که یکی از اعضای کلیدی آن به بهانه‌جویی‌های نامربوط و بی‌پایه بر نقض مفاد برجام اصرار می‌ورزد.

وی افزود: برجام ثابت کرد که حتی پیچیده‌ترین موضوعات بین‌المللی را می‌توان از طریق گفت‌وگو، مذاکره و همکاری سازنده حل کرد.

ظریف ادامه داد: من معتقدم که موضع برد ـ برد که برجام بر اساس آن نهاده شده است، می‌تواند به عنوان یک مثال خوب برای حل مناقشات و بحران‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به خصوص در خاورمیانه باشد.

هم چنین وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: برجام یک سند معتبر بین‌المللی و دستاوردی کم ‌نظیر در عرصه دیپلماسی معاصر است که نه قابل‌مذاکره مجدد است و نه قابل‌تغییر. برجام یک توافق دوجانبه نیست که با کنار کشیدن یک طرف از اعتبار ساقط شود بلکه سندی است که به عنوان بخشی از قطعنامه 2231 شورای امنیت مورد تأیید جامعه جهانی قرار گرفته است و لذا نباید سایر طرف‌ها و جامعه بین‌المللی اجازه دهند رئیس‌جمهور آمریکا بتواند این توافقنامه را به سخره بگیرد. جمهوری اسلامی ایران آغازکننده خروج از برجام نخواهد بود ولی درصورتی‌که حقوق و منافع ایران در برجام رعایت نشود، به‌تمامی تعهدات پایان خواهد داد و بدون هیچ‌گونه محدودیتی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را دنبال خواهد کرد.

هم‌چنین فدریکا موگرینی پس از سخنان تاکید کرد که برجام یک توافق داخلی آمریکا نیست و افزود: این یک توافق دو طرفه نیست و یک کشور نمی‌تواند یک طرفه برجام را رد کند.

وی با اشاره به این‌که آژانس هشت بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است افزود: توافق هسته‌ای محدود به برنامه هسته‌ای ایران است و از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند.

موگرینی با بیان این‌که توافق هسته‌ای همچنان نتیجه بخش است، چرا که بر اساس اعتماد بنا نهاده شده است گفت: هیچ رییس‌جمهور کشوری نمی‌تواند برجام را لغو کند. اتحادیه اروپا و جامعه جهانی متعهدند تا توافق هسته‌ای را حفظ کنند.

هم چنین وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: برجام یک سند معتبر بین‌المللی و دستاوردی کم ‌نظیر در عرصه دیپلماسی معاصر است که نه قابل‌مذاکره مجدد است و نه قابل‌تغییر. برجام یک توافق دوجانبه نیست که با کنار کشیدن یک طرف از اعتبار ساقط شود بلکه سندی است که به عنوان بخشی از قطعنامه 2231 شورای امنیت مورد تأیید جامعه جهانی قرار گرفته است و لذا نباید سایر طرف‌ها و جامعه بین‌المللی اجازه دهند رئیس‌جمهور آمریکا بتواند این توافقنامه را به سخره بگیرد. جمهوری اسلامی ایران آغازکننده خروج از برجام نخواهد بود ولی درصورتی‌که حقوق و منافع ایران در برجام رعایت نشود، به‌تمامی تعهدات پایان خواهد داد و بدون هیچ‌گونه محدودیتی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را دنبال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا،‌ ترزا می نخست وزیر انگلیس، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه در یک اقدام غیرمعمول بیانیه مشترک و به سخنان رییس جمهور آمریکا علیه ایران و توافق هسته‌ای واکنش نشان دادند.

رهبران این سه کشور اروپایی در بیانیه خود آورده‌اند که به توافق هسته‌ای سال 2015 متعهد هستند و حفظ این توافق در راستای منافع امنیت ملی مشترک آنها است.

همچنین در این بیانیه آمده است توافق هسته‌ای حاصل 13 سال دیپلماسی و گامی مهم در راستای اطمینان نبود انحراف در برنامه هسته‌ای ایران است. شورای امنیت سازمان ملل نیز این توافق را مورد تایید قرار داده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به توافق را تایید کرده است.

این مقام‌های اروپایی در بیانیه خود آورده‌اند که ما از دولت آمریکا و کنگره می‌خواهیم که تا پیش از هر گامی که می‌توان توافق هسته‌ای را تضعیف کند، از جمله از طریق وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران تاثیرات چنین اقدامی را بر امنیت آمریکا و منتقدانش مدنظر قرار دهند.

این رهبران اروپایی علاوه بر این نسبت به تصمیم ترامپ درباره توافق هسته‌ای به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

هم‌چنین سخنگوی سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش معتقد است که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 صلح و امنیت در جهان را تقویت می‌کند.

بنا به گزارش شبکه بی‌بی‌سی، دوجاریک همچنین گفت که دبیرکل امیدوار است که توافق هسته‌ای پابرجا بماند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت: اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تردیدهایی را مطرح کرد که زمان امضای یک توافق بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای حل‌وفصل شده بود، بسیار دردسر ساز است.

ریابکوف تاکید کرد: روسیه اکنون اصلی‌ترین وظیفه خود را جلوگیری از نابودی توافق هسته‌ای با ایران می‌داند و از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا به تعهدات خود پایبند بمانند.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به سخنرانی خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران و برجام با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: بریتانیا متعهد به توافق هسته‌ای با ایران است.

وی در ادامه نوشت: ما با همتایان خود در یران، آمریکا و اروپا برای حفظ این توافق همکاری خواهیم کرد. توافق هسته‌ای کمک کرده است تا جهان به جایی امن‌تر تبدیل شود.

وزارت امور خارجه انگلیس نیز در صفحه رسمی خود در توئیتر پیامی منتشر و تاکید کرد: بریتانیا به توافق هسته‌ای متعهد است.

هم چنین یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: آژانس بین‌المللی از ژانویه 2016 تاکنون اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را همان‌گونه که شورای امنیت سازمان ملل خواسته و شورای حکام آژانس این اختیار را داده، نظارت و راستی‌آزمایی کرده است.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمانو در ادامه تاکید کرد: همان‌طور که من به شورای حکام گزارش داده‌ام، تعهدات مرتبط هسته‌ای، ایران در برجام اجرا می‌شود. فعالیت‌های نظارت و راستی‌آزمایی آژانس به عناصر مرتبط هسته‌ای تحت برجام رسیدگی می‌کند. این فعالیت‌ها به گونه‌ای عادلانه و بی‌طرف و طبق شروطی که در برجام تعیین کرده و مطابق با استانداردهای پادمان انجام می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ایران اکنون به طور موقت پروتکل الحاقی را طبق توافق پادمانی‌اش با آژانس که یک ابزار راستی‌آزمایی قدرتمند است و به بازرسان ما دسترسی گسترده‌تر به اطلاعات و مکان‌ها را می‌دهد اجرا می‌کند، بنا بر این آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تمام مکان‌هایی که لازم است بازدید کند، دسترسی دارد.

آمانو در پایان گفت که ایران در حال حاضر هدف سخت‌ترین رژیم راستی‌آزمایی هسته‌ای جهان قرار دارد.

هم‌چنین جو بایدن معاون اول باراک اوباما پس از آنکه ترامپ پایبندی ایران به برجام را رد کرد گفت: در صورتی که برجام را به خطر بیندازیم این ایران نیست که منزوی می شود بلکه این موضوع باعث انزوای آمریکا خواهد شد.

بایدن افزود: حقیقت این است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متحدان ما در اروپا و حتی خود مقامات دولت ترامپ بر پایبندی ایران به برجام تاکید دارند. بنا بر این اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ خلاف منطق و مستندانت موجود است و باعث ایجاد یک تهدید غیرضروری برای امنیت ملی آمریکا می‌شود.

وی افزود: در نهایت لغو یک طرفه برجام از سوی ما نه تنها باعث انزوای ایران نمی‌شود بلکه آمریکا را منزوی می‌کند.

بایدن گفت: توافق هسته‌ای ایران درباره یک چیز است؛ از بین رفتن تهدید ناگهانی که یک ایران هسته‌ای می‌تواند علیه منطقه،‌ اسراییل و آمریکا ایجاد کند. برجام هرگز قرار نبود ما را از اقدامات لازم برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات ایران منع کند. اکنون ترامپ موضع مذاکرات ما را تضعیف کرده است و باعث از دست رفتن دست برتر ما می‌شود که می‌تواند به تضعیف اتحاد ما با متحدان خود شود. این اقدام باعث صدمه دیدن اعتبار آمریکا خواهد شد.

بن کاردین،‌ سناتور ارشد دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پس از اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: سیاست قوی آن است که علاوه بر حفظ برجام خواستار اجرای سرسختانه آن و نیز مقابله با اقدامات خصمانه غیرهسته‌ای ایران شود.

الیوت انگل عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد بیانیه ترامپ و اعلام عدم پایبندی ایران به برجام گفت: ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. برای تثبیت این موضوع ما باید به شدت توافق را اجرا کنیم و در راستای افزایش بند غروب این توافق تلاش کنیم و نیز با رفتارهای خصمانه مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه رییس‌جمهور در این‌باره منطقی نیست. مذاکره کردن در مورد افزایش برخی شروط و اضافه کردن آن به توافق نیازمند ایجاد یک ائتلاف میان شرکای بین‌المللی و نه اقدام کنگره است. در حالی که ما باید با رفتارهای خصمانه ایران برنامه موشکی، حمایت از تروریسم، و نقض حقوق بشر و نیز حمایت از رژیم اسد مقابله کنیم، کنگره تاکنون علیه ایران در ماه آگوست تحریم‌هایسختی را اعمال کرده است که خود ترامپ نیز آن‌ها را امضا کرد. اما دولت مایل نیست که این قانون جدید را اجرا کند.

در همین حال عربستان و رژیم اسرائیل از سخنرانی ترامپ مبنی بر اینکه وی دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نخواهد کرد، استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین سید محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور در گفت‌وگویی با اشاره به سخنرانی ضد ایرانی ترامپ رییس جمهور آمریکا و ایجاد اجماع جهانی علیه ایالات متحده اظهار کرد: در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که در آن اتحادیه اروپا، چین و روسیه در یک موضوع مهم بین‌المللی در کنار یکدیگر ایستاده‌اند و علیه آنچه ترامپ اعلام می‌کنند قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در سخنرانی ترامپ تصمیمی اجرایی مطرح نشد و موضوعات تنها به کنگره ارجاع داده شد، به اختلافات اخیر کنگره و ترامپ اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه که امشب اتفاق افتاد موضوع جدیدی نیست و با توجه به صحبت‌هایی که ترامپ مطرح شد، انسجام و وحدت ملی ما افزایش خواهد یافت.

شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره ایران در توییتی که به زبان انگلیسی نوشته شده بود گفت: سخنرانی ترامپ صادقانه، تاریخ خونین تجاوز، نظامی‌گیری، بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه و حمایت از آپارتاید صهیونیستی را نشان داد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب توئیتری خود نوشت: آقای ترامپ، شما غلط کردی که به جای خلیج فارس، خلیج عربی را به کار بردی. آقای ترامپ شما را درک می‌کنیم، گاهی موش قیافه گربه به خود می‌گیرد.

عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات در واکنش به اظهارات ترامپ در توییتر نوشت: هدف ترامپ ضربه زدن به دستاوردهای اقتصادی ایران از برجام است، با ایجاد التهاب در اقتصاد در زمین جنگ روانی او بازی نکنیم.

محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: ترامپ دشمن نادانی است که مردم ایران را با هر گرایش سیاسی متحد کرد و خیلی زود خواهد دید که هنگامی که ایرانی‌ها متحد شوند، تمام دنیا نیز نمی‌تواند در برابرشان بایستد.

وی در ادامه نوشت: پاسخ یکپارچه ایرانی به ترامپ همان جمله معروف شهید بهشتی است: ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
 



دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 العبادی» نخست‌وزیر عراق، امروز (پنجشنبه)، اعلام کرد که دولتش هرگز جنگی را علیه شهروندان کُرد عراق آغاز نخواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «السومریة نیوز»، وی در واکنش به اخبار تحریک‌آمیز و شایعات منتشر شده مبنی بر قصد و اقدام بغداد برای مقابله نظامی با منطقه کردستان به دلیل جدایی‌طلبی «مسعود بارزانی» رئیس این منطقه، گفت: ما هرگز علیه شهروندان کرد عراق وارد جنگ نخواهیم شد و وظیفه ما حفظ وحدت عراق است.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: ما از ارتش علیه ملت خود استفاده نخواهیم کرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 
 
Image result for ‫ویدئو/ روحانی خطاب به کردهای ایران چه گفت؟‬‎
رئیس‌جمهور کشورمان در نشست امروز هیأت دولت گفت: هرگز خطایی که یک عده‌ای در اقلیم کردستان عراق کردند را به پای کردهای ایران نمی‌نویسیم.


تسنیم/ سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح در اسرع وقت مدارک خود را به دفاتر زیارتی تحویل دهند.

در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است:
مشتاقان زیارت اربعین توجه داشته باشند که صرفا با ثبت‌نام در سامانه سماح و پرداخت وجه اینترنتی در این سامانه، دریافت ویزا برای آنان امکان‌پذیر نیست.

ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح لازم است در اسرع وقت، مدارک خود شامل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه را به دفاتر زیارتی که در سامانه سماح انتخاب کرده‌اند، تحویل دهند تا هر چه زودتر روادید اربعین برای آنان صادر شود.

تاکنون قریب به 60 هزار نفر برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.


تهدید اخیر آمریکا توسط سردار جعفری به دلیل تلاش ترامپ برای اعمال قانون کاتسا و تحریم‌های جدید علیه ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشته است. در این میان رسانه‌های غربی فارسی زبان نیز این خبر را به صورت گسترده بازتاب دادند. 

بخش فارسی وب سایت یورونیوز در خبری با عنوان «فرمانده سپاه برای آمریکا خط و نشان کشید» نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران ایران می گوید در صورت اضافه شدن نام این نیروی نظامی به فهرست گروه های تروریستی از سوی آمریکا، مجموعه تحت نظر وی ارتش امریکا را «همسنگ داعش» در نظر خواهد گرفت.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

دونالد ترامپ در لحظاتی حساس، دنیا را وادار به پرسیدن سوالاتی می کند که نباید مورد سوال باشد: آیا می توان به او اعتماد کرد؟ و سوال قابل توجه تر اینکه، آیا می توان به آمریکا اعتماد کرد؟

انتظار می رود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هفته آینده حکم خود را مبنی بر تایید یا عدم تایید پایبندی ایران به قرارداد هسته ای که از سوی دولت اوباما بسته شده بود، اعلام کند. واشنگتن پست روز پنج شنبه اعلام کرد که ترامپ بنا دارد برجام را تأیید نکند. هیأت تحریریه نیویورک تایمز همواره بر این مسئله تأکید کرده که عدم تأیید برجام، اقدامی نادرست بوده و در نهایت گامی است به سوی دشمن کردن ایران، یکی از قدرت های بزرگ منطقه، با آمریکا و این اقدام منجر به گسترش سلاح های هسته ای در سراسر جهان خواهد شد.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 
 نام سرکرده گروه تروریستی داعش در فهرست جدید افراد تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا دیده نمی‌شود.

پایگاه اینترنتی السومریه نیوز عراق نوشت نام ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در فهرست جدید افراد تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا که برای دریافت اطلاعات درباره آن‌ها، پاداش در نظر گرفته شده است، دیده نمی‌شود.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید ایران باید خود تصمیم بگیرد که نیروهایش را از سوریه خارج کند یا نه، و هیچ کسی نمی‌تواند به آنها دستور بدهد.
به گزارش اینترفکس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به این سئوال، که آیا روسیه می‌تواند به عربستان تضمین بدهد که ایران با پایان جنگ سوریه، نیروهایش را از این کشور خارج می‌کند یا نه، گفت: «ما حق نداریم برای کشورهای دیگر یک مسیر را مشخص کنیم و بگوییم که باید این راه را بروید یا نه. این حق مسلم مردم کشورهاست و در رابطه با ایران نیز کاملا صدق می‌کند. ما همیشه به حق حاکمیت ملی کشورها و انتخاب سیاست خارجی و داخلی آنها احترام گذاشته‌ایم.»



دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

فارس/ «هیثر نوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره سفر «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه به ایران واکنش نشان داد. 

یک خبرنگار با یادآوری اینکه «ملک سلمان»، پادشاه عربستان و اردوغان به ترتیب به مسکو و تهران سفر کرده‌اند از نوئرت پرسید: «هر دوی این کشورها، متحدان استوار آمریکا هستند. آیا فکر نمی‌کنید متحدان آمریکا دارند از این کشور دور می‌شوند؟ فکر نمی‌کنید آنها در حال ایجاد ائتلاف‌های جدید هستند؟» 



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: به درخواست دولت مرکزی عراق، کلیه پروازهای ایران به مقصد فرودگاه‌های سلیمانیه و اربیل و همچنین پروازهای عبوری از فضای کشورمان از مبدا اقلیم کردستان متوقف شد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

Image result for ‫عکس از رهبر معظم انقلاب‬‎

دوستان گرامی لطفا برای مشاهد ی ویدئو روی تصویر کلیک نمایید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

حضرت آیت الله خامنه‌ای، تقلیل فاجعه میانمار به یک درگیری مذهبی بین مسلمانان و بودایی‌ها را نادرست خواندند و افزودند: البته ممکن است در این حادثه تعصب مذهبی تأثیر داشته باشد اما این قضیه، یک قضیه سیاسی است، زیرا مجری آن، دولت میانمار است و در رأس آن دولت نیز زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده جایزه صلح نوبل بوده و با این اتفاقات، در واقع، مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد.
ایشان افزودند: این فجایع در مقابل چشم کشورها و دولتهای اسلامی و مجامع جهانی و دولتهای ریاکار و دروغگوی مدعی حقوق بشر از سوی دولت بی‌رحم میانمار، در حال رخ دادن است.



مدیر سیا روز گذشته گفت طرح این مسئله که ممکن است برخی کشورها مانند ایران برای خرید رازهای مربوط به برنامه هسته‌ای به کره شمالی نزدیک شوند دور از ذهن نیست.

کره شمالی 

 کره شمالی گذشته طولانی مدتی از گسترش و انتقال دانش و فناوری هسته‌ای خود به نقاط مختلف دنیا را دارد.

وی در ادامه گفت: همانطور که کره شمالی به تلاش برای پرتاب موفق موشکهای دوربردتر و نصب تسلیحات هسته‌ای به این موشکها ادامه می‌دهد، بسیار بعید است که درصورت دستیابی آنها به این قابلیت، آن را در اختیار گروه‌های دیگر قرار ندهند و ایران مطمئنا یکی از کشورهایی است که مایل است برای دستیابی به این قابلیت هزینه کند.

وی درباره اطلاعات مربوط به  کره شمالی گفت: تصور میکنیم کیم جونگ اون قصد دارد از این تسلیحات برای دفاع از رژیم خود و سپس اتحاد دوباره دو کره استفاده کند. اما با اینحال نهادهای اطلاعاتی به داده‌های بسیار بیشتری نیاز دارند.

مدیر سیا همچنین درباره مبارزه با تروریستها گفت که این کشور در شکار رهبران ارشد گروه‌های تروریستی مصمم است و آنها روزهای آخر خود را سپری می‌کنند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پشتیبانی از نیروهای مسلح با قدرت ادامه خواهد داشت، گفت: بایستی بدانیم در این چهار سال برای هر یک از نیروهای مسلح چه کارهایی باید انجام‌ دهیم.

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران ارشد این وزارتخانه با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم به ویژه یک هزار شهید صنعت دفاعی اظهار داشت: این روزها شاهد بازگشت پیکر پاک شهید حججی به کشور هستیم ‌که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، این شهید بزرگوار حجتی بر روی زمین ‌برای همه ما شدند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله صبح امروز (شنبه) یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر ام2» را به سمت پایگاه نظامی متعلق به مزدوران سودانی وابسته به ائتلاف سعودی در حومه منطقه «المُوَسَّم» منطقه جازان واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.
شبکه المسیره یمن ضمن پوشش این خبر به تعداد تلفات احتمالی ناشی از این حمله موشکی اشاره‎ای نکرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 به مناسبت فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیام مهمی خطاب به حجاج بیت‌الله الحرام صادر نمودند.

 متن این پیام که صبح امروز (پنجشنبه) از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر نماینده‌ی ولیّ فقیه و سرپرست زائران ایرانی در مراسم برائت از مشرکان در صحرای عرفات قرائت شد به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد خاتم النّبیّین و آله الطّاهرین و صحبه المنتجبین.

خدای بزرگ را سپاس میگویم که امسال نیز سعادت حج‌گزاری را به خیل انبوه مؤمنان از سراسر جهان عطا فرمود تا از این سرچشمه‌ی گوارا و فیّاض برخوردار شوند و در روزها و شبهایی که ساعات مغتنم و مبارکش، همچون اکسیری معجزه‌گر میتواند دلها را منقلب و جانها را پاکیزه و مزیّن سازد، در مجاورت خانه‌ی با عظمت خداوند و مواقیتِ عبادت و خشوع و ذکر و تقرّب باشند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات با محکوم کردن سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا خوانده شد.

به گزارش ایسنا، زائران ایرانی بیت‌الله الحرام روز پنجشنبه نهم ذی‌الحجه با شرکت در مراسم برائت از مشرکین، در قطعنامه‌ای ۱۰ ماده‌ای، دخالت‌های آمریکا در امور کشورهای اسلامی را مصداق واقعی بی‌اعتنایی به حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خویش دانستند و هرگونه تلاش کشورها برای عادی‌سازی مناسبات با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را موجب ایجاد خلل در صفوف مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی دانسته و آن را محکوم کردند.

زائران در این قطعنامه بار دیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید پیمان و اعلام کردند که اندیشه‌های مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار داده و یاد و خاطره شهدای فاجعه مسجدالحرام و منا در سال ۹۴ را گرامی داشتند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: زمانی تمام دنیا دست به دست هم داده بودند تا نظام سوریه را متلاشی کنند اما امروز فقط حدود ۱۶ درصد از خاک سوریه در اشغال آن‌ها قرار دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس با اشاره به روز عرفه، هفته دولت و مسائل منطقه، اظهار داشت: همه شهدا به حسین به علی (ع) اقتدا کردند؛ زیرا ایشان روش تربیت انسان را به ما آموختند به همین دلیل است که می‌بینیم هدا همگی در زمزمه‌ها و دعاها و نیز راز و نیازهایشان از حسین بن علی (ع) می‌گویند.



 
آمریکا اعتقاد دارد که توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ تفاوتی بین بازرسی از مراکز نظامی و غیر نظامی قائل نمی شود. 
گرچه نیکی هیلی سراسیمه به وین رفت تا آژانس را وادار به بازدید از مراکز نظامی ایران کند و دست خالی بازگشت، اما آمریکایی‌ها دست از این خواسته خود بر نخواهند داشت. 
نماینده آمریکا در سازمان ملل برای رایزنی و راضی کردن آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین رفت و در این سفر تلاش کرد تا آمانو را وادار کند تا با فشار به ایران اجازه بازدید از مراکز نظامی کشورمان را بگیرد. 
وی گفت: «آژانس برنامه راستی‌آزمایی بسیار قدرتمندی در ایران دارد. از شنیدن کارهایی که آنها انجام می‌دهند، خرسند شدم، اما آژانس با همه محاسنی که دارد تنها به اندازه‌ای معتبر است که به آنها اجازه داده شود، آنچه می‌خواهند را مشاهده کنند. ایران علناً اعلام کرده که اجازه دسترسی به مراکز نظامی‌اش را نمی‌دهد، ولی برجام تفاوتی بین مراکز نظامی و غیرنظامی قائل نشده است.»


تسنیم/ سران رژیم صهیونیستی معتقدند هماهنگی ارتش لبنان و حزب الله پیامدهای راهبردی عمیقی بر خلاف مصالح این رژیم به دنبال خواهد داشت.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم از هماهنگی‌های امنیتی بوجود آمده بین حزب‌الله لبنان و ارتش این کشور ابراز وحشت کرده و در مطلبی در این رابطه نوشت: در چارچوب جنگ کنونی در مرزهای سوریه و لبنان که برای پاک‌سازی گروه‌های مسلح به ویژه جبهه النصره و داعش انجام می شود، همکاری عملیاتی بین ارتش لبنان و سوریه و حزب‌الله لبنان به وجود آمده که مستقیماً بر اسرائیل تأثیرگذار است.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 یک مبلغ سعودی با اشاره به پیروزی عملیات موصل و فلوجه گفت: همبستگی و انسجام بین شیعیان با وجود حملات پی در پی به آنان، باور کردنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری المسله، محمد مبلغ سعودی گفت، هرگاه پیروزی چشمگیر در فلوجه و موصل علیه داعش را می بینم، می خواهم از شیعیان که منبع اعتماد و قدرت و توانمندی هستند، درس بگیرم.

وی با اشاره به حرکت و تحقیقات خود در مسیری مشخص ادامه داد: بعد از پنجاه سال حرکت در یک مسیر، اکنون می خواهم در مسیری متفاوت گام برداشته و در مورد شیعیان بیشتر بدانم.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد