سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز شده است.

خالقی سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه ۲۳ دی ماه در محل هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز به کار کرده است به همین بهانه در گزارشی به چرایی و چگونگی برگزاری این کنفرانس پرداخته‌ایم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

عضو هیئت رئیسه مجلس، نامه نمایندگان به سران قوا برای حل مشکلات مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادی را قرائت کرد. 

نامه نمایندگان مجلس به سران قوا برای حل مشکلات مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادیاکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز نامه نمایندگان به سران قوا برای حل مشکلات مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادی را قرائت کرد




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای و برخی اقدامات آمریکا بیانیه مهمی صادر کرد.

وزارت امور خارجه کشورمان درباره تمدید اسقاطیه‌های الزامی تحریم‌های برجام و برخی تحریم‌های جدید توسط دولت آمریکا بیانیه مهمی صادر کرد.

به نام خدا

روز جمعه مورخ ۲۲دی ۱۳۹۶ رئیس جمهور آمریکا علیرغم تلاش یک ساله خود برای از بین بردن برجام، بار دیگر ناگزیر به تمدید اسقاطیه های الزامی در برجام گردید. استحکام درونی برجام و حمایت بین المللی از این توافق، راه را بر تلاش های آقای ترامپ، رژیم صهیونیستی و اتحاد نامیمون تندروهای جنگ طلب برای لغو این توافق یا ایجاد تغییرات در آن بسته است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر تحریم‌های هسته‌ای ایران را تعلیق کرد.

رئیس جمهور آمریکا تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار با امضای معافیت‌های تحریمی ایران،تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر تمدید کرد اما در عین حال ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر را نیز طبق عادت قبلی خود به بهانه نقض حقوق بشر و کمک به برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با معاون نماینده ویژه سازمان ملل گفت که اگر حملات ائتلاف متجاوز سعودی به بندر الحدیده ادامه یابد، خطوط کشتیرانی در دریای سرخ را می‌بندیم.

الصماد

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

وزیر دفاع گفت: همکاری ایران با کشورهای جهان در موضوع برجام حسن نیت ما با جهان را نشان داد اما آمریکایی‌ها نشان دادند که اصلاح پذیر نیستند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دومین کنفرانس امنیتی تهران گفت: در دوران پوست اندازی راهبردی در منطقه هستیم و دوران شبه جنگ‌ها به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: در حالی که برخی کشورهای منطقه با الگوهای ذهنی به منطقه نگاه می‌کنند واقعیت جدیدی در منطقه جریان دارد که مهمترین آنها این است که آمریکا نه قدرت قدیمی خود را دارد و نه مردم منطقه مردم گذشته هستند و ملت‌های منطقه به توانایی‌های خود آگاهی یافته اند و با اطمینان از آینده مطلوب خود سخن می‌گویند.

وزیر دفاع اظهار کرد: نظام بین الملل دیگر تحمل هژمونی، تک صدایی شدن و خودخواهی را ندارد و هرگونه تلاشی در این زمینه بی فایده است.



تظاهرکنندگان در ششمین هفته پیاپی اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی، خواهان کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت به خاطر اتهامات وارده به وی در ارتباط با فساد شدند.

هزاران نفر ضد نتانیاهو در تل آویو تظاهرات کردندبه نقل از پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل؛ هزاران نفر ضد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو و دیگر شهر‌های فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

هزاران نفر روز شنبه و در ششمین هفته پیاپی در تظاهرات ضد فساد در تل آویو شرکت کردند. حاضران در این تظاهرات خواهان کناره گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت به خاطر اتهامات وارده به وی در ارتباط با فساد شدند.

در این تظاهرات که در هوایی سرد و مه آلود برگزار شد تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی نتانیاهو را نخست وزیر فاسد خطاب کردند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تمایل کامل به گفتگوی تلفنی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خبر داد و گفت امیدوار است مذاکرات بین دو کره نتایجی مثبت داشته باشد.

ترامپ: کاملا مایل به گفتگوی تلفنی با کیم جونگ اون هستمبه نقل از خبرگزاری رویترز از کمپ دیوید،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت «کاملا» مایل به گفتگوی تلفنی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است و امیدوار است مذاکرات بین کره شمالی و کره جنوبینتایجی مثبت داشته باشد.

کره شمالی روز جمعه موافقت کرد هفته آینده مذاکراتی رسمی را با کره جنوبی برگزار کند که نخستین مذاکرات بین دو کره ظرف مدت بیش از دو سال گذشته خواهد بود. اعلام موافقت کره شمالی با برگزاری مذاکرات با کره جنوبی ساعاتی پس از آن مطرح شد که آمریکا و کره جنوبی تمرین نظامی مشترک خودشان را در بحبوحه بن بست برسر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ به تاخیر انداختند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

منابع خبری گزارش دادند که درگیری شدیدی میان باقیماند‌ه‌های گروه تروریستی داعش با نیروهای دمکراتیک سوریه در شهر غرانیج استان دیرالزور در جریان است.

عناصر باقیمانده داعش با کردهای سوری در استان دیرالزور درگیر شدندمنابع خبری گزارش دادند که درگیری شدیدی میان باقیماند‌ه‌های گروه تروریستی داعش با نیروهای دمکراتیک سوریه در شهر غرانیج استان دیرالزور در جریان است.

این درگیری ها از روز گذشته در شهر غرانیج در شرق دیرالزور آخرین مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه شعیطات ایجاد شده که کردهای سوری تلاش دارند برآن مسلط شوند.

نیروهای دمکراتیک سوریه در روزهای گذشته بر محله ‘النباعی’ در شهر غرانیج و بیشتر محله های شهر هجین علیه گروه تروریستی داعش مسلط شدند.

این نیروها پیشتر شهر ‘ابوحمام’ در منطقه الشعیطات در شرق دیرالزور را از گروه تروریستی تکفیری داعش پاکسازی کرده بودند.

گفتنی است گروه تروریستی داعش با از دست دادن پایگاه های اصلی خود در سوریه که آخرین آن شهر البوکمال در استان دیرالزور بود، فروپاشیده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

وزیر دفاع گفت: دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه سواحل مکران در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه­ ها، زمینه حضور سرمایه­ گذاران را در منطقه فراهم کند.

دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه سواحل مکران در دست اقدام دارد به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه راهبردی وزارت دفاع با بیان اینکه اسفند ماه سال جاری همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه­‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران در تهران برگزار می­ شود، اظهار کرد:  قطعا این همایش فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه­ گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی خواهد بود تا از نزدیک با فرصت­ های بی ­نظیر منطقه در حوزه­ های نفت و گاز و پتروشیمی، ترانزیت و حمل و نقل گردشگری و توسعه شهرهای جدید و … آشنا شوند.

دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با اشاره به برنامه‌های دولت دوازدهم برای معرفی فرصت­ های سرمایه­ گذاری این منطقه به سرمایه­ گذاران، افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توسعه سواحل مکران و برنامه­‌های کلان دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی، مطالعات طرح جامع پهنه­ بندی منطقه انجام و پروژه­ های خوبی در حوزه­ های اقتصادی، اجتماعی در طول منطقه تعریف شده است.

حاتمی افزایش ظرفیت پذیرش و ترخیص بار بندر شهید بهشتی از ۲٫۵ میلیون تن به ۸٫۵ میلیون تن، افتتاح فرودگاه دو منظوره جاسک و … را از جمله پروژه­ های به بهره­ برداری رسیده در سال جاری برای توسعه سواحل مکران اعلام کرد و گفت: دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه این سواحل در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه­ ها، زمینه حضور سرمایه­ گذاران را در منطقه فراهم کند.



وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با آسوشیتدپرس از اتحادیه اروپا به علت حمایت نکردن از ناآرامی‌های اخیر در ایران به شدت انتقاد کرد.

 رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، جمعه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت دولت ترامپ تلاش می‌کند قانونگذاران را درباره اصلاح قانونی متقاعد کند که به آمریکا امکان می‌دهد در توافق هسته‌ای ایران بماند.

او گفت: تغییرات در این قانون آمریکا که شرایط مشارکت آمریکا در توافق ۲۰۱۵ را مشخص می‌کند باید تا هفته آینده یا مدت کوتاهی پس از آن ایجاد شود.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت رئیس جمهور این کشور گفته است یا این توافق را اصلاح و یا این که آن را ترک می‌کند. او گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا وعده ترامپ را درباره اصلاح توافق هسته‌ای محقق کنیم.»

آسوشیتدپرس نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در روز‌های آینده با مجموعه ضرب‌الاجل‌هایی درباره چگونگی برخورد با توافق هسته‌ای روبه رو است که وی آن را وحشتناک و بسیار آسان‌گیر درباره ایران توصیف می‌کند. هر چند در مذاکرات مقامات دولت و اعضای کنگره هیچ یک از تحریم‌ها درباره فعالیت هسته‌ای ایران تشدید نمی‌شود، در نهایت باید به نتایج مشترکی برسند تا ترامپ متقاعد شود در توافق بماند.

تیلرسون همچنین در ادامه این مصاحبه از اتحادیه اروپا به علت حمایت نکردن از ناآرامی‌ها در ایران به شدت انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش، درباره کره شمالی گفت: مذاکرات نادر روز‌های آینده میان کره جنوبی و شمالی درباره بازی‌های المپیک، سرنخ‌هایی درباره تمایل پیونگ‌یانگ برای بحث درباره مسائل گسترده‌تر از جمله سلاح‌های هسته‌ای‌اش در اختیار ما قرار می‌دهد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده نداجا گفت: نیروی دریایی و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، دو عضو یک خانواده هستند و هیچ مرزی بین این دو نیست.

نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، دو عضو یک خانواده هستندامیر دريادار «امیر رستگاری» رئيس سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع با امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

رستگاری در اين ديدار با اشاره به جایگاه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای دریایی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌­ها و پروژه­‌های‌ در دست اقدام سازمان صنایع دریایی پرداخت‌.

وی اظهار کرد: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با قابلیت‌های خوبی که در بخش‌های مختلف نظامی و غیر‌نظامی دارد توانسته‌ با استفاده از توان علمی و تخصصی در پشتیبانی از ناوگان‌های نیروهای دریایی کشور به عنوان یک بازوی مقتدر عمل كند.

امیر خانزادی نیز در این دیدار گفت: مجموعه صنایع دفاعی کشور به ویژه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نقطه افتخار نیروهای مسلح است و این یک کار جهادی جهت عبور از مرزهاست.

وی افزود:

امیر دريادار «امیر رستگاری» رئيس سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع با امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش دیدار کرد.

امیر رستگاری در اين ديدار با اشاره به جایگاه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای دریایی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌­ها و پروژه­‌های‌ در دست اقدام سازمان صنایع دریایی پرداخت‌.

وی اظهار داشت: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با قابلیت‌های خوبی که در بخش‌های مختلف نظامی و غیر‌نظامی دارد توانسته‌ با استفاده از توان علمی و تخصصی در پشتیبانی از ناوگان‌های نیروهای دریایی کشور به عنوان یک بازوی مقتدر عمل كند.

امیر خانزادی نیز در این دیدار اظهار داشت: مجموعه صنایع دفاعی کشور به ویژه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نقطه افتخار نیروهای مسلح است و این یک کار جهادی جهت عبور از مرزهاست.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به عنوان دو عضو یک خانواده هستند و هیچ مرزی بین این دو مجموعه نیست.

فرمانده نداجا تاكيد كرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ‌‌با حفظ وحدت و ‌یک نگاه ملی باید در جهت استحکام نظام و ایجاد قدرت بازدارندگی اقدام كنند.



بدبینانه ترین ارزیابی که در باره نزاع جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی انتشار یافت، پیش بینی روزنامه گاردین چاپ لندن بود که در مقاله ای در آستانه سال نو میلادی نوشت که در سال پیش رو، درگیری بین عربستان و ایران وخیم ترین رویداد منطقه ای خواهد بود.
این مقاله پیش از اظهارات علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران انتشار یافت که در آن گفته بود عربستان سعودی در موج ناآرامی های کنونی در ایران نقش مستقیم داشته است.

رسانه های عربستان ترجیح دادند نسبت به این ادعای شمخانی واکنش قاطعی نشان ندهند.

روزنامه های عربستان در یک هفته اخیر رویدادهای ایران را در صدر گزارش های خبری خود قرار داده اند و این ارزیابی را تداعی می کنند که ایران با یک دردسر جدی و گسترده از جانب مردم ناراضی روبرو است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

حمله موشکی یمن به یک مرکز نظامی سعودی در عمق خاک عربستان

  به نقل از شبکه المسیره، یگان موشکی ارتش یمن اعلام کرد یک مرکز نظامی را در خاک عربستان با یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد با موفقیت هدف قرار داده است.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

در ادامه واکنش‌ها به اعتراضات در ایران، وزارت امور خارجه کانادا نیز یک بیانیه مداخله‌جویانه منتشر کرد و خواستار توجه دولت ایران به حقوق بشر و دموکراتیک مردم شد

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات سخیف، بی‌جا و مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی گفت: مردم رشید ایران وقعی به شعارهای فرصت‌طلبانه و ریاکارانه مقامات آمریکا نمی‌گذارند.وزارت امور خارجه کانادا در واکنش به اعتراضات مردم ایران در روزهای اخیر یک بیانیه منتشر کرد و به تکرار مواضع مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی از این اتفاق پرداخت.

بنا بر گزارش شبکه سی‌بی‌سی، در بیانیه وزارت امورخارجه کانادا آمده است: اوتاوا از تلاش مردم ایران که از حقوق اولیه‌شان برای اعتراض مسالمت‌آمیز بهره می‌برند، دلگرم شده است و از مقامات ایران می‌خواهد تا به حقوق بشر و دموکراتیک مردمش احترام بگذارد.

به گزارش ایسنا، روز شنبه در برخی شهرهای کشورمان عده‌ای از مردم در واکنش به آنچه مسائل اقتصادی عنوان شده دست به اعتراض زدند که با استقبال و حمایت مقامات آمریکایی مواجه شده است که در این میان با سوءاستفاده از این شرایط تلاش می‌کنند، با دامن زدن به ناآرامی‌ها سیاست‌های مداخله‌جویانه خود را در ایران پیش ببرند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران آخرین جزئیات خسارات وارده توسط اغتشاشگران به اموال عمومی و مردم و تعداد بازداشت‌شدگان در تهران را تشریح کرد.

علی‌اصغر ناصربخت درباره اقدامات برخی اغتشاشگران در روز شنبه در تهران اظهار کرد: روز گذشته تعداد اندکی از افراد نا‌آگاه و جاهل که شعارهای غیر معیشتی نیز زمزمه می‌کردند در طول مسیر خیابان انقلاب تهران اقدام به حرکات ناشایست و تخریب اموال عمومی مردم کردند.


وی ادامه داد: بلافاصله نیروی انتظامی برای تامین آسایش شهروندان وارد صحنه شد و برخی از عوامل جاهل و نا‌آگاه در این جریان متفرق و تعدادی نیز بازداشت شدند.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران تصریح کرد: تعداد اندکی از افرادی که دیروز در آسایش مردم اختلال ایجاد کرده بودند به سرعت بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.



 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نهم دی‌ماه را چراغی برای گم نکردن مسیر انقلاب اسلامی خواند و گفت: نهم دی‌ماه یکی از ایام الله و بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز(شنبه 9 دی‌ماه) در همایش علمی الگوی شاخص‌های فرهنگ دفاعی در آجا مبتنی بر رهنمودها و تدابیر فرماندهی کل قوا در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نهم دی‌ماه را یکی از ایام الله و بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی نامید و گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی روزهایی وجود دارد که بعنوان نقاط عطف و برجسته به حساب می آیند، این روزها با هم شباهت هایی دارند و بعضی هم ویژگی های خود را دارند. در اکثر این نقاط عطف، ولایت و امامت و رابطه ی امت و امام و لبیک گویی به ندای رهبری مشترک است.



 ارتش یمن در ماه های اخیر به پیشرفت های چشمگیری در زمینه تسلیحات موشکی دست یافته است و اخیرا از جدیدترین سامانه موشکی دریایی خود به نام "المندب" رونمایی کرد.

این موشک با سرجنگی تقویت شده توان هدف قرار دادن کلیه کشتیها وشناورهای نظامی ارتش های سعودی و امارات مستقر در بنادر یمن را دارا می باشد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

آمریکا و رژیم صهیونیستی ۴ کارگروه برای مقابله با ایران تشکیل دادند

  به گزارش نشریه هیل، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقامات آمریکایی و اسرائیلی به یک توافق محرمانه برای همکاری علیه ایران رسیده‌اند.

طبق این گزارش، آمریکا و اسرائیل در توافقی محرمانه، ۴ کارگروه برای اقدام علیه ایران تشکیل داده‌اند. وظیفه یکی از کارگروه‌ها اقدام مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای ایران است.

این توافق دوازدهم دسامبر در کاخ سفید و برای مقابله با برنامه موشکی و توافق هسته‌ای ایران بین دو طرف امضاء شده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

پیروزی ارتش سوریه بر جبهه‌النصره در حومه حماه و ادلب

  یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که یگان های ارتش این کشور با همکاری نیروهای محور مقاومت، عملیات خود را علیه مواضع تروریست‌های جبهه النصره در حومه شمال شرقی حماه ادامه می دهند به طوری که توانستند کنترل روستای «ابودالی» را بعد از به هلاکت رساندن تعداد زیادی از تروریست‌ها به دست بگیرند.

این منبع تاکید کرد که یگان مهندسی ارتش، عملیات پاکسازی روستا از مین های کار گذاشته شده را آغاز کرده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه هشتمین سالگرد حماسۀ یوم الله 9 دی با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم برای حضور در مراسم بزرگداشت این حماسه دعوت کرد.

شورای هماهنگی طی فراخوان عمومی اعلام کرد: مراسم بـزرگداشـت «حماسـۀ نهم دی ماه» شنبه 9 دی ماه 1396 در تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرهای سراسر کشور و در بیش از 1200 نقطه کشور با حضور پرشور و آگاهانه ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی برگزار می‌شود.



برخی منابع خبری گزارش دادند که آمریکا در راستای فراهم کردن مقدمات انتقال سفارت از تل‌آویو هتلی را در قدس برای این منظور آماده می‌کند.

 عاروتص شوا می‌نویسد: در پی صدور مجوز انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس تاکنون مقامات آمریکایی سیگنال‌های گوناگونی در این باره از خود نشان داده‌اند اما اکنون یک سیگنال ملموس‌تر در این زمینه و حتی درباره مکان سفارت در قدس مطرح شده است.

در این گزارش به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی آمده است که به ساکنان «هتل دیپلمات» در قدس اطلاع داده شده که برای دو سال آینده این هتل را تخلیه کنند.
این هتل در حال حاضر در اختیار اداره مهاجرت رژیم صهیونیستی قرار دارد که از سوی آمریکا خریداری شده است.
رکس تیلرسون پیش از این مدعی شده بود که روند انتقال سفارت در طول 2 سال تکمیل خواهد شد اما مدتی بعد این ادعای خود را تغییر داده و گفته بود که تکمیل این روند در سه سال نیز بلندپروازانه است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در غزه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ملت فلسطین هستند.

 رسانه های صهیونیستی و برخی رسانه های صهیونیست زده سعی داشتند تعبیر نادرستی از تماس قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس و گروهان های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین ارائه دهند.

یحیی سنوار در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین خاطر نشان کرد که سردار سلیمانی در تماس با فرماندهان قسام بر ایستادگی ایران و سپاه پاسداران و به ویژه "سپاه قدس" در کنار ملت فلسطین تاکید و اعلام کرد که آنها با تمام قدرت در نبرد دفاع از قدس و حفظ این شهر به عنوان پایتخت کشور فلسطین، در کنار ملت ما هستند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در غزه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ملت فلسطین هستند.

 

رسانه های صهیونیستی و برخی رسانه های صهیونیست زده سعی داشتند تعبیر نادرستی از تماس قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس و گروهان های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین ارائه دهند.
یحیی سنوار در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین خاطر نشان کرد که سردار سلیمانی در تماس با فرماندهان قسام بر ایستادگی ایران و سپاه پاسداران و به ویژه "سپاه قدس" در کنار ملت فلسطین تاکید و اعلام کرد که آنها با تمام قدرت در نبرد دفاع از قدس و حفظ این شهر به عنوان پایتخت کشور فلسطین، در کنار ملت ما هستند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

امیر دریادار حسین خانزادی  در همایش فرماندهان و مدیران مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش که در مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت برگزار شد، مهندسان را جهادگران عرصه سازندگی در نیروی دریایی معرفی کرد و بیان داشت: تبادل ایده‌ها و نظرات است که سبب رشد و بلوغ می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌های این‌چنینی موجب به اشتراک گذاشتن و هم‌اندیشی در مورد مسائل علمی می‌شود گفت: انسان‌های آگاه و مسئول همواره به فکر این هستند که برای پیشرفت آینده ظرفیت‌سازی کنند و ظرفیت‌سازی برای پیشرفت آیندگان امری ضروری است.


تلاش آمریکا برای محاصره نیرو‌های ترکیه در منطقه

  به نقل از روزنامه ینی شفق ترکیه، پنتاگون قصد دارد تا با تغییر نقشه منطقه، ترکیه را به وسیله «محور آمریکایی» از مجارستان تا خلیج فارس محاصره کند.

آمریکا چند روز پیش گزارش سالیانه «استراتژی امنیت ملی» خود را منتشر کرد و از روسیه و چین به عنوان رقبای خویش نام برد؛ اما در این گزارش اسمی از ترکیه برده نشد و آن را نه «دشمن» و نه «متحد» عنوان کرد.

این گزارش ۶۸ صفحه‌ای که دولت ترامپ آن را منتشر کرد، از عربستان سعودی و مصر تحت عنوان «دوست-متحد» یاد کرده است.

در ادامه بدتر شدن روابط آمریکا و ترکیه، ذکر نشدن نام ترکیه آخرین نمونه از کم رنگ شدن روابط بیین دو کشور متحد و عضو ناتو است. علی رغم مخالفت‌های مکرر آنکارا، واشنگتن کماکان با حزب کارگران کردستان در سوریه همکاری می‌کند و می‌کوشد تا با افزایش نیرو‌های نظامی اش از ۴۰.۰۰۰ به ۶۵.۰۰۰ نفر، ترکیه را محاصره کند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض، گفت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.

وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده ‌شود.

حاتمی ادامه داد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعای را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهند کرد.



برخی رژیم‌های عربی بی توجه به حمایت‌های جهانی از فلسطین در پی عادی سازی روابط با اشغالگران قدس هستند.

برنامه پیک بامدادی رادیو ایران به موضوع اقدام برخی رژیم‌های عربی برای عادی سازی روابط خود با اشغالگران قدس پرداخته است. این در حالی است که دیشب ۱۴ عضو شورای امنیت ملی سازمان ملل برای تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از قدس تلاش کردند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

منابع خبری یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک «برکان اچ۲» به سمت کاخ پادشاه سعودی در ریاض خبر دادند.

«پرس تی وی» ، «العالم» و «المیادین» به نقل از انصارالله از برخورد موشک بالستیک نیروهای یمنی به قصر الیمامه در ریاض خبردادند یگان موشکی یمن اعلام کرد نیروهای یمنی با موشک "برکان ۲ اچ" کاخ پادشاهی یمامه در ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار دادند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله ضمن تائید این خبر اعلام کرد که این موشک به سمت کاخ الیمامه در ریاض شلیک شده است.
به گزارش رویترز، دود غلیظی آسمان ریاض را پوشانده است.
این در حالی است که شبکه العربیه گزارش داد که سامانه دفاعی موشکی عربستان موشک بالستیک برکان اچ ۲ را رهگیری کرده است.
کاخ یمامه محل اقامت و دفتر پادشاه عربستان سعودی است. کاخ در حومه های غربی ریاض، پایتخت پادشاهی و همچنین دفتر مرکزی دادگاه سلطنتی واقع شده است.
ملک سلمان روز گذشته در این کاخ با «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیدار داشته است.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار موضوعاتی از قبیل لایحه بودجه سال 97، چگونگی محقق شدن حکم فرماندهی معظم کل قوا در بودجه سال 97 در محورهای ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی و رفع نیازهای معیشتی و نیز چگونگی اقدامات لازم برای بهبود وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



 اختلاف طبقاتی و عدم توجه به قشر مستضعف، بلایی است که می تواند عواقب سخت دنیوی و اخروی برای مدیران جامعه به دنبال داشته باشد.
امام خمینی که خود پرچمدار مبارزه با فساد و سیستم سرمایه سالارانه است، بارها و بارها نسبت به نتایج شوم دنیاگرایی مسئولین هشدار داده و فرمودند: انفجاری که از باطن یک مملکتی که مدّعی اسلامی است پیدا شده و مأیوس از اسلام شده‌اند، مأیوس از برنامه‌های اسلام شده‌اند؛ یک همچو انفجاری را هیچ کس نمی‌تواند جلویش را بگیرد...


هنوز عراق طعم آزادی از دست داعش را نچشیده که خبرهای جدیدی از شکل‌گیری گروه دیگری از تکفیری‌ها در عراق شنیده می‌شود. «گروه مقاومت مردمی کردستان» که به «الرایات البیضاء» (پرچم‌های سفید) نیز شهرت دارد شامل مجموعه‌ای از جدایی‌طلبان اهل تسنن و گروه‌هایی از پژاک و گروه موسوم به «آزادگان اهل تسنن» است که کرکوک را هدف گرفته‌اند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

نائب رئیس سابق موساد، خواستار پاکسازی قومی فلسطینی‌ها شد و گفت ارتش (رژیم صهیونیستی) بایستی فلسطینی‌ها را تکه تکه کند و به اجبار به آن سوی رود اردن انتقال دهد.
پایگاه اینترنتی روزنامه الکترونیکی رای الیوم در یادداشتی نوشت: فاشیسم و نژادپرستی در اسرائیل در محافل حزب صهیونیستی «کار» که گفته می شود منتسب به اردوگاه چپ است، فراگیر شده است. این حزب مسئول نخست و مستقیم همه مشکلات و مصیبت هایی است که تاکنون بر سر ملت فلسطین و ملت های عربی آمده است برای اینکه از زمان ایجاد رژیم اشغالگر در فلسطین در سال هزار و نهصد و چهل و هشت تا سال هزار و نهصد و هفتاد و هفت، حزب حاکم (در این رژیم) بوده است.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

جهان اسلام یکپارچه علیه صهیونیست‌ها/ ملت ایران: "رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد" / پرچم اسرائیل در برنامه زنده کشور ترکیه به آتش کشیده شد / پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی دراندونزی به آتش کشیده شد / خشم آلمانی ها از رژیم صهیونیستی/ آتش زدن پرچم اسرائیل در کلن / خشم سفیر اسرائیل در برلین

کاریکاتور/ پرچم برافراشته، پرچم برافروخته!!!




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

شکست داعش - نمایه

 کارشناسان آمریکایی با اذعان به موفقیت ایران در شکست داعش و تقویت نفوذ منطقه‌ایش به صورت هم‌زمان، از تشکیل گروه‌هایی به سبک حزب‌الله لبنان در سراسر خاورمیانه ابراز نگرانی می‌کنند.



در پروژه «اسراییل بزرگ‌تر» و «طرح یینون»، رژیم صهیونیستی به دنبال این است که محیط ژئوپلتیک‌اش را از خلال «بالکانیزه» کردن منطقه در قالب کوچک و ضعیف کردن حکومت‌های عرب اطراف‌اش بازطراحی نماید.

روزگاری «تئودور هرتزل» پدر صهیونیست‌ها گفت «محدوده دولت یهود، از رود نیل تا فرات خواهد بود». همین عبارت نیز از زبان خاخام «فیشرمن» نیز بدین شکل ابراز شد: «سرزمین موعود، از رود نیل مصر تا فرات عراق که بخش‌هایی از سوریه و لبنان هم جزو آن خواهد بود، مساحت خواهد داشت». با نگاه به بافت کنونی حوادث، متوجه خواهید شد که حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، جنگ شش روزه لبنان در سال ۲۰۰۶، و حمله به لیبی در سال ۲۰۱۱، و جریانات اخیر سوریه، عراق و یمن، در مسیر همین طرح صهیونیست‌ها برای خاورمیانه صورت گرفت. طرح «اسراییل بزرگ‌تر»، به دنبال تضعیف همسایگان عرب از طریق پروژه توسعه‌بخشی سرزمین صهیونیست به کمک آمریکا، عربستان سعودی، و ناتو است. در این مسیر، آنها به دنبال افزایش محدوده قدرت و نفوذ و رویارویی با ایران هستند. دیگر نیاز به گفتن ندارد که پروژه اسراییل بزرگ‌تر دقیقا در راستای اندیشه امپریالیستی آمریکاست. اقدام امروز ترامپ مبنی بر تغییر پایتخت از تل‌آویو به قدس، یعنی خدمت به تحقق طرح اسراییل بزرگ‌تر.





دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 گروه تروریستی داعش رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تهدید به قتل کرد.
به گزارش روزنامه سان، گروه تروریستی داعش با انتشار پوستری از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آنها انتقام خواهد گرفت.
پایگاه اینترنتی «سایت» با اعلام این مطلب افزود: گروه تروریستی داعش که پیشتر نیز به تهدید مقامات آمریکا و اسرائیل پرداخته، این بار اعلام کرده که آن را عملی خواهد کرد.
این تهدید در حالی انجام می گیرد که آمریکا به عنوان حامی اصلی تروریست ها در سوریه و عراق بوده و رژیم صهیونیستی نیز طی سال های فعالیت تروریست ها در سوریه، امکانات پزشکی و نظامی خود را در اختیار آنها قرار داده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی در پارلمان اروپا با دفاع از توافق هسته ای با ایران ، تعامل با ایران را به نفع کل منطقه خاورمیانه دانست و گفت: اطمینان دارم آمریکا نیز به اجرای کامل برجام متعهد خواهد بود و این پیام را از وزیر خارجه آمریکا دریافت کردیم.

به گزارش ایرنا ، موگرینی سه شنبه شب در پارلمان اروپا با اشاره به وضعیت ناآرامی ها در خاورمیانه و بیان اینکه 'ما شاهد یک جهان واقعا خطرناک در پیرامون خود هستیم' گفت: در این شرایط ، حفظ و اجرای توافق هسته ای با ایران یک 'ضرورت مطلق' است. خیلی ساده است؛ ما نمی توانیم از عهده تنشهای بیشتر در خاورمیانه و یک بحران دیگر اشاعه هسته ای برآییم. ما نمی توانیم اعتبار یک توافق چندجانبه مورد تایید یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را مخدوش کنیم و نمی توانیم توافقی را که وعده های خود را عملی کرده است از میان ببریم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: چنانچه تدبیر دولت باشد، قرارگاه خاتم به عنوان یک مجموعه پیشگام در بازسازی سوریه مشارکت خواهد کرد و ما آمادگی این کار را داریم.

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه صبح امروز( چهارشنبه 22 آذر) در نشست خبری به مناسبت بیست و هشتمین سالروز تشکیل این قرارگاه طی سخنانی اظهار داشت: با افتتاح فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس که توسط قرارگاه ساخته شد، موفق به تولید بنزین یورو 4 به میزان 1.5 میلیارد لیتر از آغاز تولید تاکنون شده‌ایم.وی با اشاره به پروژه‌های سدسازی قرارگاه خاتم الانبیا افزود: ما تاکنون موفق به ساخت 62 سد در کشور شده ایم.سردار عبداللی درباره مشارکت در بازسازی سوریه گفت: چنانچه تدبیر دولت بر این امر قرار گیرد قرارگاه خاتم به عنوان یک مجموعه پیشگام در بازسازی سوریه مشارکت خواهد کرد و ما آمادگی این کار را داریم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای/ حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ محمدحسین دادرس را به جانشینی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری را به معاونت هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

متن احکام فرمانده کل قوا به این شرح است:


سرتیپ دوم جعفری از فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن اعلام برقراری پوشش کامل پدافندی در ایام اربعین برای زائرین گفت: رصد و مراقبت ویژه کلیه پروازهای فرا منطقه ای در حال فعالیت در آسمان کشور عراق اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در ایام اربعین به صورت ویژه صورت می پذیرد.

Image result for ‫رصد و مراقبت پدافندی در ایام اربعین‬‎

   امیر جعفری افزود: با توجه به عبور روزانه بیش از1000 پرواز مسافربری از فضای کشور ایران،‌ در ایام اربعین حسینی روزانه دهها فروند هواپیمای مسافربری از فرودگاه های نجف و کربلا انتقال زائران حسینی را انجام می دهند که کلیه پرواز ها تحت مراقبت و رصد کامل سامانه های راداری ثابت و تاکتیکی انجام می پذیرد.
وی به پایش مستمر فضای مسیر تردد زائرین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: سایت های راداری و موشکی و سامانه های شنود الکترونیکی ثابت و تاکتیکی استقراری در مرز جمهوری اسلامی ایران جهت مراقبت از فضای داخل و خارج مرز و انجام هر گونه اقدام تاکتیکی در صورت لزوم مستقر هستند.
امیر سرتیپ دوم جعفری ادامه داد: رصد و مراقبت کامل پرواز بالگردها با ماموریت انتظامی، اورژانس هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین خودی در مرز جمهوری اسلامی با عراق جهت گشت هوایی و شناسایی منطقه صورت می پذیرد.
وی همچنین از آمادگی بهره گیری از باند های پروازی فرودگاه های مرزی جهت کمک به هواپیماهای در حال اضطرار حامل زائرین اربعین حسینی در صورت لزوم خبر داد


وزیر دفاع ایران مشارکت در اصابت موشک انصارالله یمن به فرودگاه عربستان را رد کرد.
امیر حاتمی در حاشیه مراسم ترحیم پدر سردار سلیمانی با اشاره به ادعای مسئولین آمریکایی درباره مشارکت ایران در اصابت موشک انصارالله یمن به فرودگاه عربستان گفت: مگر کسی از آمریکا سوال می‌کند که شما چه چیزی در اختیار عربستان قرار می دهید .

وی افزود : بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ داد امریکا ایران را متهم کند، البته از دشمن این موارد بعید نیست .
وی ادامه داد: دشمن از هر فرصتی استفاده می کند برای اتهام زنی علیه ایران و قطعا ما این مسئله را رد می‌کنیم .



عربستان سعودی روز شنبه از رهگیری و انهدام یک موشک بالستیک بر فراز ریاض خبر داد و اعلام کرد که این موشک از سمت یمن شلیک شده است. درست در روزی که سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان در عربستان از سمت خود استعفا کرد. اتفاقاتی که عده‌ای سعی می‌کنند مثل همیشه به ایران ربطش دهند.

 در موضوع حمله موشکی به عربستان، وزیر دفاع ایران با رد مشارکت ایران در این اتفاق و با اشاره به ادعای مسئولین آمریکایی درباره مشارکت ایران در اصابت موشک انصارالله یمن به فرودگاه عربستان گفت: مگر کسی از آمریکا سوال می‌کند که شما چه چیزی در اختیار عربستان قرار می دهید؟



سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیرو‌های مسلح، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، سرلشکر محسن رضایی، سرلشکر غلامعلی رشید و سرلشکر سید یحیی صفوی، امیر دریابان علی شمخانی و سرلشکر حسین حسنی سعدی ۹ سرلشکری بودند که در مجلس ترحیم پدر سرلشکر قاسم سلیمانی در مصلی امام خمینی (ره) حضور یافتند.


سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در مواجهه مشکلات و تنگناهای اقتصادی نباید امید را از دست دهیم که لازمه آن اتکا، توجه و خلاقیت و توکل و دست به دست هم دادن است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران لزوم اتحاد آحاد مردم و نیروهای مسلح در حفظ اقتدار و دستیابی به افق ترسیم شده پیش روی جمهوری اسلامی را متذکر شد و گفت: در مواجهه مشکلات و تنگناهای اقتصادی نباید امید را از دست دهیم که لازمه آن اتکا، توجه و خلاقیت و توکل و دست به دست هم دادن است.



 
Image result for ‫ویدئو/ نظم خیره‌کننده دانشجویان افسری ارتش درحضور فرمانده کل قوا‬‎
 
ویدئویی از نمایش محشر و نظم خیره‌کننده دانشجویان افسری ارتش درحضور فرمانده کل قوا را ببینید.
لطفا برای مشاهده ویدئو بر روی تصویر کلیک کنید.


مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)گفت: قدرت تکنولوژی ایران از نظر انبوه‌سازی موشک‌های پیشرفته و سلاح‌های پدافند هوایی به اندازه‌ای است که وزیر دفاع آمریکا آن را تهدیدی جهانی ‌می‌داند.

الله‌نور نوراللهی در نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم "محمد اتابه" گفت: امروز ایران اسلامی چهارمین قدرت موشکی دنیا است. ایران پس از آمریکا، روسیه و چین قدرت چهارم موشکی دنیا به شمار می‌رود.



در بسیاری از کشورها امور اجرایی، توسط جوانان یا ژن‌های خوب آن کشور اداره می‌شود. با جوان‌ترین رهبران دنیا آشنا شوید.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 
 نماینده آیت‌الله سیستانی از رهبران کرد خواست براساس قانون اساسی با بغداد به همکاری بپردازند.
به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کربلا از طرف‌هایی که برای ممانعت از برخورد مسلحانه در کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه تلاش کردند، قدردانی کرد.
وی تأکید کرد: ورود نیروهای امنیتی به این مناطق پیروزی برای یک طرف و شکست برای طرف دیگر نیست بلکه پیروزی برای تمامی عراقی‌هاست.
نماینده آیت‌الله سیستانی خواهان کاهش تنش در مناطق مورد مناقشه شد و نسبت به برخورد انتقام جویانه هشدار داد.
وی از رهبران کرد خواست متحد شده و براساس قانون اساسی برای حل بحران کنونی، با بغداد به همکاری بپردازند.
آیت الله سیستانی تأکید کرد که دولت عراق باید برای جلب اطمینان و اعتماد شهروندان کرد و حمایت از آن‌ها اقدامات بیشتری را اتخاذ کند.



دسته بندی : ولایت عشق ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

سرلشکر محمد باقری در جمع رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم اظهار کرد: به لطف خدا شاهد موفقیت‌های چشم‌گیر جبهه مقاومت و رزمندگان مدافع حرم علیه گروهک‌های تروریستی هستیم.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد