پایگاه اینترنتی لوبلاگ با اشاره به رویکرد خصمانه دونالد ترامپ در قبال ایران، پیام به اصطلاح تبریک او به مناسبت نوروز را پیامی ستیزه‌جویانه توصیف کرد.

لوبلاگ: لحن پیام نوروزی ترامپ فریبنده و ستیزه‌جویانه بود/ آیا کسی باور می‌کند رئیس‌جمهور آمریکا اهمیتی برای فرهنگ غنی ایرانی قائل باشد؟

 پایگاه اینترنتی لوبلاگ در مقاله‌ای نوشت: بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره نوروز (سال جدید ایرانی‌ها) پیامی عجیب بود و در ذهن خواننده‌اش این سوال را ایجاد می‌کرد که هدف از این پیام چیست؟ معمولا سَلف‌های ترامپ در پیام‌های نوروزی خود خطاب به مردم ایران می‌گفتند «ما شما را دوست داریم ولی از دولتتان متنفریم.» ولی در این پیام چنین مطلبی گفته نشده است. در عوض در این پیام تلاش شده است از عبارت‌های فریبنده‌ای درباره «ملتی بزرگ که با تکیه بر فرهنگ و انعطاف‌پذیری مردمش بر چالش‌های بزرگ غلبه کرده است»، استفاده شود.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در موسسه مطالعاتی بروکینگز گفت عربستان برای مهار ایران با آمریکا همکاری دارد. عادل الجبیر، وزیر امور خارجه رژیم سعودی در موسسه مطالعاتی بروکینگز گفت: «برای مهار ایران با آمریکا همکاری داریم.» وی افزود: «همکاری‌های امنیتی و نظامی آمریکا و عربستان سعودی به دهه‌های طولانی باز می‌گردد. 



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش همزمان با لحظه سال تحویل در جمع کارکنان و خانواده های تیپ ۷۱ ابوذر گفت:سالی را که پشت سر گذاشتیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سال بسیار پر فراز و نشیبی بود که فرماندهی معظم کل قوا در فرمایشات نوروزی نیز به آن اشاره فرمودند
امیر سرتیپ کیومرث حیدری با بیان اینکه در سال گذشته عزیزانی در کنار ما بودند و الان خفته در خاک هستند افزود:در این لحظه از تحویل سال جدید آنها را فراموش نکنیم به ویژه شهدای عزیزمان که امنیت امروز را ما مدیون آنها هستیم .
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال تاکید کرد:حمایت از تولید ملی بسیار مهم است که معظم له امسال را به این نام نامگذاری فرمودند. نیروی زمینی ارتش از سال گذشته به این امر اهتمام داشته و تمام کالاهای مصرفی را از تولیدات داخل فراهم و استفاده می کند. در سال جدید نیز ما در نیروی زمینی مصرف  تولید داخلی را اولویت قرار می دهیم تا شکوفایی و رونق کالاهای ایرانی در چرخه اقتصاد بیشتر از گذشته شود.


در این گزارش برخی از تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حمایت از کالای ایرانی را در دیدار با مردم و مسئولان می‌خوانید.
 
توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد خرید کالاهای داخلی

 بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند، این مسئله حاکی از اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم برای ایشان می‌باشد.

رهبر انقلاب امسال را به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند و پیش از این نیز  بارها بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تاکید کرده‌اند. در این گزارش بخش‌هایی از بیانات ایشان در سال‌های مختلف درباره ضرورت حمایت از کالای ایرانی را می‌خوانید.

 



جان برنان در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی اظهار کرد رفتار‌های ترامپ نشان می‌دهد او از پوتین می‌ترسد.

به نقل از نیوزویک، «جان برنان» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز چهارشنبه گفت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ممکن است بر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نفوذ داشته باشد چون به نظر می‌رسد ترامپ وقتی پوتین را ملاقات می‌کند می‌ترسد.

برنان این اظهارات را پس از اینکه ترامپ در یک تماس تلفنی، پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت، بیان کرد. علی رغم اینکه مشاوران امنیت ملی ترامپ در یک یادداشت برای تاکید با حروف بزرگ نوشته بودند «تبریک نگو» او پیروزی پوتین را تبریک گفت.

برنان در برنامه «مورنینگ جو» شبکه MSNBC گفت: «به نظرم او [ترامپ]از رئیس‌جمهور روسیه می‌ترسد. به نظر می‌رسد روس‌ها اطلاعاتی درباره او دارند که همیشه می‌توانند زندگیش را سخت‌تر کنند. من همیشه با خود می‌گویم حتماً از چیزی بسیار جدی می‌ترسد که چنین رفتاری با پوتین دارد».

برنان که مدام از ترامپ انتقاد می‌کند در شبکه MSNBC اعلام کرد اگر رئیس جمهور «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات روسیه، را اخراج کند باعث به وجود آمدن یک بحران قانونی خواهد شد. برنان همچنین گفت: «رئیس جمهور روابط بین الملل را به طور کامل نمی‌فهمد. او همچنین نمی‌داند رئیس جمهور آمریکا بودن یعنی چه».

ترامپ صبح چهارشنبه طبق روال معمول در حال توییت کردن پیام‌هایی درباره اخبار جدید بود. او در یکی از این پیام‌های پر غلط حرف «آلن درشویتس» حقوقدان آمریکایی را درباره اینکه از همان ابتدا نباید ارتباط ترامپ با روسیه بررسی می‌شد، تایید کرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

ولیعهد سعودی برای دومین بار طی یکسال گذشته در کاخ سفید با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.

دیدار ترامپ و بن سلمان در کاخ سفید/ رئیس‌جمهور آمریکا: روابط بسیار خوب و گسترده‌ای با عربستان سعودی داریمبه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در کاخ سفید، اعلام کرد: ما روابط گسترده ای با عربستان سعودی داریم. وی گفت: این روابط در دوره اوباما متشنج بود ولی در شرایط کنونی بسیار خوب شده و این روابط خوب به سود کارگران و ملت آمریکاست. وی افزود: ما هماهنگی های گسترده ای با عربستان سعودی درباره اوضاع منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) داریم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

خبرگزاری قوه قضائيه سومین بخش از مستندات درباره اعمال ارتکابی حمید بقایی را منتشر کرد.

اسناد فساد حدود نیم تریلیارد تومانی حمید بقایی منتشر شد + فیلمپس از برگزاری جلسه محاکمه حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور پیشین، خبرگزاری قوه قضائیه سومین بخش از اسناد فساد حدود نیم تریلیارد تومانی او را منتشر کرد.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نیکلاس سارکوزی به اتهام ارتکاب تخلفات مالی در دوره انتخابات فرانسه بازداشت شد.

رئیس‌جمهور اسبق فرانسه بازداشت شده نقل از فرانس‌پرس، پلیس فرانسه، نیکلاس سارکوزی، رئیس جمهور اسبق این کشور، را به اتهام تخلفات مالی در ایام انتخابات بازداشت کرد.منابع قضایی در فرانسه روز سه‌شنبه از بازداشت موقت سارکوزی در چارچوب تحقیقات درباره مشارکت رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، در تأمین مالی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۷ فرانسه خبر دادند.سارکوزی در بازداشتگاه پلیس قضایی در نانتر در حومه پاریس تحت بازداشت موقت قرار گرفت.به نوشته مدیاپارت و لو موند، که این خبر را فاش کردند، از زمان آغاز تحقیقات قضایی در خصوص این پرونده در آوریل ۲۰۱۳، این نخستین بار است که رئیس جمهور اسبق فرانسه در چارچوب این پرونده بازجویی می‌شود.قضات فرضیه تأمین مالی احتمالی تبلیغات انتخاباتی سارکوزی را در ۱۰ سال پیش از سوی لیبی معمر قذافی بررسی می‌کنند. تحقیقات در مورد اتهامات دادن و گرفتن رشوه، زد و بند، جعل اسناد و استفاده از اسناد جعلی، سوء استفاده از اموال اجتماعی و پولشویی، همدستی و مخفی‌کاری است.سارکوزی که ماه مه سال ۲۰۱۲ قدرت را ترک کرد همواره رسما این اتهامات را که به ویژه از سوی یک نفر دیگر این شبکه، شخصی به نام زید تکی الدین مطرح شده، رد کرده است.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده کل ارتش گفت: آمریکایی ها عقرب جراره هستند و کارشان زهر در جان ملت ها ریختن است، عقرب جراره را باید زیر پا له کرد.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی و حمید باکری که دوشنبه شب ۲۱ اسفندماه در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: سیره و زندگی این شهیدان را مطالعه کردم تا ببینم چه برای ما به عنوان بازماندگان این قافله بزرگ آورده اند و چه درسی می توانیم از سیره آنان برای خودمان و آیندگان استخراج کنیم.



 سخنگوی پلیس کلانشهر لندن اعلام کرد که حمله‌کنندگان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به قید وثیقه آزاد شدند.

سخنگوی پلیس کلانشهر لندن اعلام کرد که حمله‌کنندگان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندنبه قید وثیقه آزاد شدند.

این افراد جمعه شب سه ساعت پس از آنکه وارد محوطه سفارت کشورمان در لندن شدند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

گفتنی است تعدادی از اعضای فرقه انگلیسی شیرازی جمعه شب از بالکن سفارت ایران در لندن بالا رفته و به پرچم مقدس کشورمان هتک حرمت کردند 

پلیس کلانشهر لندن روز جمعه دلیل دستگیری آنها را ورود غیرقانونی به یک مکان دیپلماتیک و احتمال وارد کردن خسارت به آن اعلام کرد.



جمهوری اسلامی ایران چند سالی است که برای مقابله با پدیده دزدی دریایی و برقراری امنیت در آب‌های بین‌المللی حضور دارد، اما آمریکا در منطقه غرب آسیا فقط تنش می‌آفریند.

نیروی دریایی ایران و آمریکا؛ کلید امنیت در دست کدامیک است؟

 پس از این که دونالد ترامپ جمهوری‌خواه بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد مانند هم‌حزبی‌های خود واشنگتن را  با تندروی؛ وارد چالش جدی با برخی کشورها همچون جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی با اظهارات خود توافقی بین‌المللی چون برجام را مورد هجوم قرار داد و برای ماندن در آن، شرط مذاکره در سایر حوزه‌ها مثل برنامه دفاعی ایران را در نظر گرفت، اما رئیس جمهور ایالات متحده خوب می‌دانست که با حرف و تهدید نمی‌تواند تهران را پای میز مذاکره بکشاند و نیاز به اعمال فشار است، از این رو به نیرو‌های نظامی خود اجازه برخورد با نیرو‌های ایرانی را داد که آن هم در همه موارد به ضرر یانکی‌ها شد.



یک مسئول نظامی حشدالشعبی از آغاز قریب الوقوع عملیاتی گسترده برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر داعش در مناطق داقوق و طوز خورماتو خبر داد.

عملیات حشد الشعبی علیه باقیمانده‌های داعش ابورضا النجار مسئول جبهه شمالی نیروهای بسیج مردمی عراق(حشد الشعبی) عنوان داشت: به زودی عملیات گسترده ای برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر باقی‌مانده داعش آغاز خواهد شد. در جریان نشست امنیتی کرکوک با حضور مسئولان امنیتی در خصوص آغاز این عملیات در مناطق داقوق و شرق طوز خورماتو رایزنی شد. محورهای عملیاتی نیز میان نیروهای ارتش و پلیس فدرال و حشد الشعبی تقسیم شد.

وی در ادامه افزود: این عملیات با هدف تحت پیگرد قرار دادن عناصر شکست خورده داعش و تروریست‌ها با مشارکت گسترده نیروهای حشد الشعبی اجرا می شود. مرحله نخست عملیات منطقه شرق طوزخورماتو و داقوق و مرحله دوم حوض حمرین و الزرکه را در بر می گیرد.

از سوی دیگر محمود الفلاحی فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: این عملیات که به سمت مرزهای عربستان روز گذشته آغاز شد دستاوردهای خوبی محقق کرده به طوری که تعدادی از باقی‌مانده‌های گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده و یک پایگاه متعلق به آنها نابود شد.

به گفته الفلاحی نیروهای ارتش، پلیس، حشد عشایری عراق و نیروهای مرزبانی تحت حمایت نیروی هوایی ارتش عراق و جنگنده های ائتلاف ضد داعش از صبح روز گذشته عملیات گسترده ای برای پاکسازی صحرای الانبار به سوی مرزهای عراق و عربستان آغاز کرده اند.

الفلاحی تأکید کرد که این عملیات با هدف نابود کردن پناهگاه های باقی‌مانده‌های داعش در صحرای غربی الانبار در نزدیکی مرز عربستان و عراق است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

خدمت دوتابعیتی‌هایی که در سمت‌های مدیریتی کشور فعالیت می‌کنند، به لحاظ قانونی ممنوع است/ وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی است که چنین اشخاص خائنی را شناسایی کند

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه ۱۴ بهمن‌ماه با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.

جدیدترین پرونده‌های قضائی موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب ۱۴ بهمن‌ماه بود که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.

منتظری با بیان اینکه باید از دستاورد‌های انقلاب پاسداری کنیم، گفت: امیدواریم در یکشنبه هفته آینده حضور باشکوه ملت ایران را شاهد باشیم و به واسطه این حضور، پیام خاصی را به دشمنانمان ارائه دهیم همچنین، ملت ما بش از پیش ادامه دهنده راه امام راحل و شهدا شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشکل وجود مدیران دوتابعیتی چیست، ادامه داد: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و پیاده سازی اهداف خود نیازمند دریچه‌ها یعنی عوامل نفوذی است.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: ششمین اجلاس روسای نیروهای دریایی عضو ائتلاف نیروهای کشورهای شمال اقیانوس هند با دعوت از هیات ها و روسای نیروهای دریایی بیش از ۵۰ کشور جهان اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار می شود.

ناخدا یکم ستاد کورش محرابی با حضور در پانزدهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان هرمزگان با بیان اینکه ایران از سال ۲۰۱۸ میلادی به مدت ۲ سال ریاست این ائتلاف را بر عهده خواهد داشت، ادامه داد: شرکت کنندگان در دور پنجم اجلاس در کشور بنگلادش این تصمیم را گرفتند.

وی ادامه داد: اجلاس روسای نیروهای دریایی عضو ائتلاف تا کنون در کشورهای هندوسنان، آفریقای جنوبی، استرالیا، امارات و بنگلادش برگزار شده است.

وی یادآور شد: ائتلاف نیروهای دریایی کشورهای شمال اقیانوس هند در سال ۲۰۰۸ به پیشنهاد هندوستان برای تامین و حفظ امنیت منطقه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این اجلاس ها و ائتلاف در طول عمر۱۰ ساله خود اهدافی از جمله تامین امنیت جمعی را پیگیری کرده و امسال برای اولین بار، در کشور بنگلادش رزمایش عمومی جست و جو و نجات برگزار کرد.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا خاطر نشان کرد: ایران هم در این رزمایش ۲ روزه که با موفقیت و حضور نیروهای دریایی ۲۳ کشور انجام شد حضور داشت.

ناخدا یکم ستاد محرابی یادآور شد: ناوگروه پنجاهُم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشجویان را برای گذراندن دوره های عملی و کارورزی به همراه خود برده است.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروی دریایی علاقه مند به دریافت خدمات از سوی شرکت های پروازی در فرودگاه جاسک است و وجود آن باعث سوق یافتن بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و فعالیت های عمرانی و اقتصادی می شود.

ناخدا یکم محرابی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ سال قبل به صورت مستمر در سواحل مکران و شهرستان جاسک حضور دارد.

وی ادامه داد: این نیرو فرودگاه جاسک را برای انجام پروازهای مسافری آماده کرده که ۲ ماه قبل بدست استاندار هرمزگان گشایش یافت.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: علت استقبال نکردن شرکت های پروازی برای برقراری پرواز به جاسک و دادن خدمات به مردم ، فعالان اقتصادی بخش خصوصی ، بخش عمومی و نیروهای حاضر در شهرستان مشخص نیست.

وی اظهار امیداری کرد شرکت های هواپیمایی نسبت به برقراری پرواز به جاسک اقدام کنند.



۳۰ ژانویه ۱۹۴۸ مصادف با ۱۰ بهمن ۱۳۲۶ سالروز ترور مهاتما گاندی، رهبر آزادی‌بخش هند از چنگال استعمار انگلیس است.

استعمارستیزی یک هندو با الگوگیری از امام حسین(ع)

انقلابیون بسیاری در تاریخ بوده‌اند که نامشان با تضاد و تناقض گره خورده است. افرادی که با آرمان‌های والایی چون عدالت و مقابله با استبداد، مشت گره کرده و حکومت‌های فاسدشان را سرنگون کردند تا به آرمان‌شهر رویایی خود برسند.

لنین و استالین را شاید بتوان از بارزترین این رهبران دانست که با هدف مقابله با سیستم پادشاهی روسیه انقلاب کرده و پس از پیروزی، خودشان ساکن همان کاخ‌های تزار پیشین شدند و اندک اندک چنان فاصله ای از مردمشان گرفتند که دیری نپایید تا هیچ نام و نشانی از اهدافشان نماند.

اما رهبرانی بودند که نه تنها به آرمان‌های عزت مدارانه و حق طلبانه برای کشورشان رسیدند، بلکه خود تبدیل به نمادی برای جنبش‌های ضد استعماری در سراسر جهان بدل شدند. مهاتما گاندی رهبر فقید جنبش ضد استعماری هند از جمله همین افراد بود.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند حزب‌الله هشدار داده است در صورتی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به احداث مانع در مرز لبنان پایان ندهد، به نیرو‌های آن حمله خواهد کرد.

به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، جنبش حزب‌الله لبنان هشدار داده است در صورتی که اسرائیل به احداث موانعی در مرز لبنان و سرزمین های اشغالی پایان ندهد، سربازان وزارت جنگ اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.

اسرائیل مدتی است که در حال ساخت مانع با استفاده از بلوک‌های بتنی و موانع طبیعی است. حال، حزب‌الله لبنان به این مسئله واکنش شدیدی نشان داده است.

این پیام از طریق نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان به دست مقامات رژیم صهیونیستی رسید. نیروهای سازمان ملل که نگران تشدید تنش‌ها در این منطقه مرزی هستند، این پیام را به سفارت‌های آمریکا و فرانسه رساندند و پس از آن، این پیام به دفتر نخست وزیری اسرائیل رسید.

رژیم صهیونیستی در پاسخ اعلام کرد اسرائیل قصد توقف احداث این موانع را ندارد و مدعی شد در صورت تشدید تنش‌ها، «واکنش اسرائیل محکم و دردناک» خواهد بود.

سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل در مطلبی که روز یکشنبه چاپ شد مدعی شد حزب الله قصد دارد لبنان را به شاخه‌ای از ایران، و یک «کارخانه موشک سازی» تبدیل کند.

محمد رعد، نماینده مجلس لبنان، در پاسخ به این ادعاها اعلام کرد «اسرائیل نباید بی‌خردی به خرج دهد و خود را درگیر جنگی کند که آن را نابود خواهد ساخت. امروز حزب‌الله قدرتمندتر شده است و هرآنچه را که برای نابودی ارتش اسرائیل نیاز دارد، در اختیار دارد.»

وی افزود: «اسرائیل در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای منزوی شده است. بازی‌های رسانه‌ای اسرائیل نیز به منظور پوشاندن ناتوانی آن از قدرتمند نشان دادن خود است.»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیت‌کوین را به دلیل نبود یک ضابطه قانونی به عنوان مبنایی برای ورود، کار مورد تأیید نمی‌دانیم. 

//محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به بررسی بیت‌کوین (ارز الکترونیکی) در مجلس گفت: ورود مردم به انجام معاملاتی در فضای مجازی که هنوز بانک مرکزی به آن رسمیتی نداده، یک کار کاملا پرخطری است.
وی تصریح کرد: این‌گونه فعالیت‌ها شاید در ظاهر برای برخی شیرین شده و مزیتی دارد اما جنس کار قابل اعتماد و استناد نیست.نماینده مردم کرمان و راور تاکید کرد: بیت‌کوین را به دلیل نبود یک ضابطه قانونی به عنوان مبنایی برای ورود به آن، مورد تأیید نمی‌دانیم. پورابراهیمی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصادی از ظرفیت ارز‌های دیجیتال به صورت مطمئن می‌توان استفاده کرد، افزود: بیت‌کوین یک نمونه از ارزهای دیجیتال است و مجموعه‌های دیگری هم در این میان وجود دارد که می‌توان بر اساس آن‎ها و با ایجاد فضایی برای کمک به این موضوع  عمل کرد.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: معتقدم همین ارز دیجیتال در شرایط کنونی کشور می‌تواند با برنامه‌ریزی مجموعه مدیران ارشد و کلان اقتصادی کشور مبنای رسمی ما برای اقدام باشد که کار ارزشمندی است.وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون اقتصادی بانک مرکزی را مکلف کردیم تا گزارشی را درباره ارزهای دیجیتالی تا یک ماه آینده به مجلس ارائه کند تا بتوانیم بر روی محور موضوعات آن کار کرده و  با رسیدن به یک جمع‌بندی اقدامات لازم را انجام دهیم.
پورابراهیمی بیان کرد: امروز برای خروج از سیطره دلار در اقتصاد کشور لازم است تا یک ارز دیجیتال تعریف شود، جمهوری اسلامی ایران حتما در این حوزه ورود کرده و مجلس هم کاملا از آن حمایت می‌کند زیرا پلت فرم ارز دیجیتال می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی ما باشد.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  اقتصادی ,   , 

فشار آمریکا برای انجام اصلاحات در برجام، اتحادیه اروپا را با شرایط سختی مواجه کرده است.

قرار نیست اروپا به هر قیمتی برجام را حفظ کند///اروپا به ئنبال معادله سازی در حفظ برجام//اروپا در مسیر انتخاب

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی تعلیق ۱۲۰ روزه تحریم ها را تمدید کرد که به اروپا هشدار داد اگر قرار است در برجام بماند باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد از جمله اینکه برای همیشه مفاد آن دائمی شود و از طرف دیگر به سایر مسائلی از جمله برنامه دفاعی  و موشکی ایران تسری پیدا کند. در این  میان اروپا ناگزیر به انتخاب میان دو راهی شد. یک راه به حفظ برجام منتهی می‌شود و راه دیگر جلب نظر هم پیمانش است.

اتحادیه اروپا برجام را به عنوان موفقیتی در حوزه سیاست خارجی خود می داند و تمام تلاش خود را صرف می کند تا آن را حفظ کند و  همان طور که رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام پیش از این مطرح کرده بود اروپایی ها بیش از آنکه به دنبال منافع اقتصادی از برجام باشند به دنبال منافع امنیتی خود در خاورمیانه هستند چرا که  بروز هر گونه خشونت و ناامنی در خاورمیانه به طور مستقیم بر امنیت اروپا تاثیر می گذارد نمونه این امر را می توان در بحران سوریه و عراق دید که خیل عظیمی از پناهندگان به کشورهای اروپایی پناه بردند و به نوعی کشورهای  این قاره سبز را با چالش اجتماعی و امنیتی مواجه کردند. بنابراین اروپا تمام تلاش خود را می کند تا از بروز هر گونه جنگ و ناامنی در خاورمیانه جلوگیری کند. از طرف دیگر آمریکا متحد اقتصادی بزرگی برای اروپا محسوب می شود بنابراین باید بر اساس این وابستگی اقتصادی نظر مساعد آن را جلب کند.

اروپا برای جلوگیری از یک جانبه گرایی ترامپ باید بر مواضع خود در برخی از مسائل مهم جهانی از جمله برنامه هسته ای ایران پافشاری کند تا استقلال سیاست خارجی خود را به آمریکا نشان دهند. با توجه به مواردی که گفته شد این سوال پیش می آید آیا اروپا برای حفظ برجام به هر قیمتی به دنبال معادل سازی است؟

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مقامات لبنانی اعلام کردند رژیم صهیونیستی در حمله بمب گذاری نزدیک به دو هفته پیش علیه یکی از مقامات جنبش اسلامی فلسطین، حماس در جنوب لبنان دست داشته است.

رد پای رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی در جنوب لبنان به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، مقامات لبنانی روز جمعه اعلام کردند رژیمصهیونیستیدر حمله بمب گذاری نزدیک به دو هفته پیش علیه یکی از مقامات جنبش اسلامی فلسطین حماس در جنوب لبنان دست داشته است.

محمد حمدان، یکی از مقامات جنبش حماس در ۱۴ ژانویه در انفجار بمب در خودرو وی در صیدا واقع در ۴۰ کیلومتری جنوب بیروت به شدت از ناحیه پا زخمی شد. به گفته یک منبع امنیتی فلسطینی، محمد حمدان یکی از اعضای نیروی امنیتی حماس است.

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور لبنان روز جمعه اعلام کرد ماموران تحقیق توانستند «یکی از عاملان جنایت را که اعتراف کرد دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیلی وی را مجبور به این اقدام کرده اند، بازداشت کنند». وزارت کشور لبنان به ملیت این شخص اشاره‌ای نکرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

اسناد از طبقه بندی خارج شده دولت انگلیس نشان می‌دهد لندن یک برنامه سری برای نابود کردن منابع و صنایع نفت منطقه غرب آسیا با استفاده از سلاح هسته‌ای تهیه و تدوین کرده بود.

فاش شدن طرح سری انگلیس برای حمله به تاسیسات نفتی در منطقه غرب آسیابه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ اسناد از طبقه بندی خارج شده دولت انگلیس نشان می‌دهد لندن یک برنامه سری برای نابود کردن منابع و صنایع نفت منطقه غرب آسیا با استفاده از سلاح هسته‌ای تهیه و تدوین کرده بود تا از افتادن این منابع و صنایع به دست‌های ‹‹ناباب›› جلوگیری کند.

هری ترومن، رئیس جمهور اسبق آمریکا، سند شماره NSC ۲۶/۲ شورای امنیت ملی آمریکا را ابلاغ کرد. این سند تصریح می‌کرد در صورت حمله اتحاد جماهیر شوروی به خاورمیانه (غرب آسیا)، منابع و تاسیسات نفتی این منطقه پیش از رسیدن ارتش سرخ شوروی به آن‌ها نابود خواهند شد. بر اساس این رویکرد که عنوان ‹‹انکار›› برای آن انتخاب شده بود، کارکنان شرکت نفت به محض دریافت چراغ سبز از سوی واشنگتن به خرابکاری و تخریب تاسیسات زیر نظرشان مبادرت می‌ورزند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) چابهار و همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیاتی ۲۴ ساعته، ۷ نفر صیاد لنج صیادی که به دلیل آبگرفتگی در هوای نامساعد در حال غرق شدن در دریای عمان بود، نجات یافتند.

به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، سیدحسن ابراهیمی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره بیان کرد: ‌مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار MRCC، روز اول بهمن‌ماه به محض دریافت گزارش اضطرار شناور صیادی که به دلیل آبگرفتگی در هوای نامساعد و طوفانی، در فاصله ۷۰ مایلی و با ۷ نفر خدمه در حال غرق شدن بود، نسبت به فعال کردن طرح جستجو و نجات اقدام کرد.

وی افزود: با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در عملیاتی ۲۴ ساعته، همه سرنشینان این شناور در حال غرق شدن، نجات یافته و تحویل قایق ناجی در بندر چابهار شدند.

ابراهیمی اضافه کرد: مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، به همه دریانوردان و صیادان توصیه می‌کند که قبل از عزیمت به دریا‌ ضمن کسب اطلاع از وضعیت شرایط جوی، تجهیزات کامل ایمنی و ناوبری از قبیل «موقعیت‌یاب»، «لایف رفت»، «حلقه نجات» و «جلیقه نجات» به تعداد خدمه، به‌همراه داشته باشند.



بیانیه کاخ سفید درباره تماس تلفنی ترامپ با اردوغان

 پایگاه اینترنتی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاامروز تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه صحبت کرد. رئیس جمهور ترامپ بر روی این موضوع تاکید کرد که افزایش خشونت ها در عفرین سوریه اهداف مشترک ما را در سوریه در خطر قرار می دهد. او از ترکیه خواست که تنش ها را کاهش دهد و عملیات های نظامی خود را محدود کند. او از ترکیه خواست که با احتیاط رفتار و از هرگونه اقداماتی که سبب ایجاد خطر درگیری بین نیروهای آمریکایی و ترکیه شود، پرهیز کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس جمهور ترامپ خواهان همکاری های دوجانبه نزدیکتر برای رسیدگی و برطرف کردن نگرانی های مشروع ترکیه شد. هر دو طرف بر روی نیاز به ایجاد ثبات در یک سوریه واحد که هیچ تهدیدی برای همسایگانش از جمله ترکیه به همراه نداشته باشد، تاکید کردند. رئیس جمهور ترامپ همچنین نگرانی خود را درباره اظهارات نادرست و مخربی که از ترکیه به گوش می رسد، اعلام داشت. وی نگرانی خود را درباره وضعیت شهروندان آمریکایی و کارکنان محلی که در زمان وضعیت اضطراری در این کشور بازداشت شدند، ابراز داشت. هر دو رئیس جمهور خواهان بهبود روابط راهبردی بین آمریکا و ترکیه و به طور ویژه در جهت افزایش ثبات در منطقه ومبارزه با تروریسم به هر شکل آن شدند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

نتانیاهو: برجام نباید بدون تغییر رها شود زیرا منجر به اتمی شدن ایران می‌شود

 روزنامه صهیونیستی هاآرتص از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باامانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خبر داد.

بر این اساس، بنیامین نتانیاهو در دیدار با امانوئل مکرون مدعی شد: توافق هسته ای ایرانموسم بهبرجام نباید بدون تغییر به حال خود رها شود، چرا که این توافق طی چند سال منجر به اتمی شدن ایران می شود.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

دونالد ترامپ با امضای لایحه اصلاحیه بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی اجازه دسترسی بدون مجوز به سازمان امنیت ملی آمریکا را صادر کرد.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز جمعه، ۱۹ ژانویه با امضای لایحه تجدید بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی، دسترسی بدون مجوز به اطلاعات خارج از خاک آمریکا توسط آژانس امنیت ملی را برای شش سال دیگر تمدید کرد.

ترامپ روز جمعه با انتشار پیامی در توییتر ضمن اعلام تمدید قانون فیسا به مدت شش سال گفت: بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی گسترش می‌یابد. این بخش از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی، مجوز جاسوسی و دسترسی به اطلاعات افراد غیرآمریکایی که در خارج از خاک ایالات متحده زندگی می‌کنند را فراهم می‌سازد.

دعوای آمریکایی‌ها برای جاسوسی بیشتر از مردمگفتنی است؛ Foreign Intelligence Surveillance Act که به اختصار (FISA) نامیده می‌شود، قانون نظارت بر اطلاعات خارجی آمریکا است که از جمله قوانین فدرال ایالات متحده به حساب می‌آید. فیسا شامل دستورالعمل‌هایی برای نظارت و جاسوسی فیزیکی یا الکترونیکی با همراهی قدرت‌های خارجی یا آژانس‌های اطلاعاتی آنهاست.

این جاسوسی‌ها از طریق آژانس امنیت ملی آمریکا به واسطه دسترسی به داده‌های شرکت‌هایی همچون گوگل، فیس‌بوک و ورایزن انجام می‌شود. حامیان حفظ حریم خصوصی می‌گویند این لایحه به سازمان‌های جاسوسی اجازه می‌دهد تا اطلاعات را به طریقی با نقض قوانین در دست گیرند.

بزرگترین سازمان جاسوسی جهان

آژانس امنیت ملی آمریکا (به اختصار NSA) سازمانی دولتی زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده است که وظیفه آن نظارت و جاسوسی از ارتباطات مخابراتی و ماهواره‌ای است. شنود دائم ارتباطات از راه دور و تهیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، از جمله وظایف اصلی این سازمان است.

آمریکا ذیل پیمان‌نامه United Kingdom – United States of America Agreement که به اختصار ukusa نامیده می‌شود با همکاری کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلیس به بررسی، کنترل و جاسوسی ارتباطات بین‌المللی مشغول است. آغاز این توافق به سال ۱۹۴۶ باز‌می‌گردد که در نهایت منجر به تشکیل گروه پنج چشم شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس ستاد ارتش ترکیه در تماس تلفنی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، توضیحاتی را در مورد عملیات روز گذشته ارتش ترکیه در مرزهای شمالی سوریه و منطقه عفرین ارائه کرد.

حلوصی آکار: عملیات بمباران در منطقه عفرین تجمع گروه‌های تروریستی بود/سرلشکر باقری: تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه نبایستی آسیب ببیندبه نقل از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه صبح امروز در تماس تلفنی با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، توضیحاتی را در مورد عملیات روز گذشته ارتش ترکیه در مرزهای شمالی سوریه و منطقه عفرین ارائه کرد.

در این تماس تلفنی مقام مذکور دلیل اصلی آغاز عملیات بمباران و شلیک آتش توپخانه در منطقه عفرین را تجمع گروه‌های تروریستی در این منطقه و مقابله با تهدیدات این گروه‌ها علیه روستاها و شهرهای مرزی ترکیه اعلام کرد.

وی افزود: این حملات در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است.

رئیس ستاد ارتش ترکیه همچنین اطمینان داد که ترکیه برای تمامیت ارضی سوریه احترام قائل بوده و همچنان به توافقات به عمل آمده در مذاکرات ۳‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران و روسیه پایبند خواهد بود.

سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در این مذاکره تلفنی اظهار داشت: تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه نبایستی آسیب ببیند و ترکیه باید تصریح کند که چشم‌داشتی به خاک سوریه ندارد، در ضمن اینگونه اقدامات نباید موجب سوءاستفاده دشمنان ملت سوریه و دشمنان جهان اسلام گردد و به ویژه نبایستی آمریکا و متحدین آمریکا از این شرایط برای اهداف زیاده‌طلبانه خود در سوریه سوء استفاده کنند.

سرلشکر باقری در ادامه تأکید کرد: این اقدامات نظامی نباید به مذاکرات سیاسی سه جانبه و مذاکرات آستانه که تا کنون موفقیت‌هایی را کسب کرده است لطمه وارد کند. در ضمن مشکل و خطر دیگر ضرورت جلوگیری از آسیب احتمالی به مردم روستاها و شهرهای سوریه در منطقه عملیاتی است که باید به آن توجه شود.



دبیر شورای نگهبان گفت: قطعاً ولایت فقیه ۴۰ سال کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده است.

ولایت فقیه 40 سال کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده استآیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز در جمع برخی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ولایت فقیه، کشور را آسیب‌ناپذیر کرده است، گفت: تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه و نقش آن در پایدار کردن قدرت اسلام در کشور ضروری است.

وی با تأکید بر جایگاه والای ولایت فقیه افزود: ولایت فقیه ۴۰ سال است کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده است و با ادامه این روند دشمنان نمی‌توانند ضربه‌ای به کشور بزنند و در غیر این‌صورت چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله جنتی در ادامه با تبیین ویژگی‌های یک روحانی مفید و مؤثر، افزود: یک روحانی، زمانی می‌تواند دارای نفوذ کلام و تأثیر در میان مردم و نفوس جامعه باشد که خودش سالم باشد. سالم بودن هم در درجه اول با ساده‌زیستی همراه با ایمان و اخلاص شکل می‌گیرد.



 مجلس سنای آمریکا با وجود رایزنی فراوان دولت ترامپ با تصویب بودجه اضطراری برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت موافقت نکرد.

مجلس سنا طبق قانون تا ساعت ۱۲ شب گذشته به وقت محلی (۸ صبح امروز به وقت ایران) فرصت داشت با تصویب یک بودجه کمکی از 

تعطیلی دولت ترامپجلوگیری کند.دولت ترامپ تعطیل شد!

لایحه بودجه اضطراری که تنها تا شانزدهم فوریه (حدود یکماه دیگر) بودجه دولت را تامین می‌کرد، در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود اما در سنا با مقاومت دموکرات‌ها مواجه شد.

سنا برای تصویب این لایحه به رای دستکم ۶۰ سناتور نیاز داشت و این بدان معناست که در صورت موافقت تمام جمهوریخواهان با این لایحه، حداقل ۱۰ سناتور دموکرات باید از آن حمایت می‌کردند؛ اما تمام ۴۹ سناتور دموکرات سنا به دلیل تامین نشدن خواسته‌هایشان در موضوع مهاجران، با تامین بودجه اضطراری دولت مخالفت کردند.

این طرح برای تصویب شدن به ۶۰ رأی سنا نیاز داشت اما در نهایت موفق به کسب ۵۰ رأی شد.

ترامپ روز گذشته تعطیلات آخر هفته خود را نیز به دلیل حساسیت جلسه رای‌گیری سنا به تعویق انداخت.

این برای نوزدهمین بار در تاریخ آمریکاست که دولت این کشور به دلیل تصویب نشدن بودجه تعطیل می‌شود.

هنگام تعطیلی دولت در آمریکا، بخشی از کارکنان نهادهای ضروری بر سر کار باقی می‌مانند، اما اکثر کارمندانی که شغل آنها اهمیت حیاتی ندارد به مرخصی اجباری فرستاده می‌شوند.

حقوق این دسته از کارمندان که به مرخصی اجباری فرستاده می‌شوند در نهایت پرداخت می‌شود اما زمان آن به هیچ وجه مشخص نیست.

تعطیلی ۱۶ روزه دولت باراک اوباما در سال ۲۰۱۳ باعث زیان ۲۴ میلیارد دلاری اقتصاد این کشور شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور به خاطر اظهارات توهین آمیز ضد سیاهپوستان از سوی آل گرین، نماینده دموکرات مطرح شد.

ترامپ به دلیل توهین به سیاهپوستان، در کنگره آمریکا استیضاح می‌شود

آل گرین نماینده ایالت تگزاس در کنگره آمریکا، این طرح را به خاطر سخنان رکیک و توهین آمیز ترامپ که مدعی شده بود مهاجران سیاهپوست از آفریقا و حوزه دریای کارائیب از «کثافت خانه» آمده‌اند ارائه کرده است.

این طرح تاکید دارد که ترامپ صلاحیت لازم را برای تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا نداشته و نمی‌تواند نماینده خوبی برای ارزش‌های ایالت متحده و احترام به اخلاق باشد.

گرین گفت، دونالد ترامپ برای دفاع از ارزش‌هایی که موجب رشد و عظمت این کشور شده اند، فردی نامناسب است.

گفتنی است بسیاری از کشور‌های آفریقایی نسبت به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه آنان اعتراض کرده و خواستار عذرخواهی دونالد ترامپ از مردم این قاره شده‌اند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رهبر معظم انقلاب فرمودند: فلسطین از نهر تا بحر است و قدس هم بلاشک پایتخت آن است.

دیدار شرکت‌کنندگان در کنفرانس اتحادیه بین‌ المجالس با رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ایرهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار میهمانان شرکت کننده در سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی، با تأکید بر اینکه دنیای اسلام باید در مسائل اساسی با صراحت و با صدای بلند سخن و موضع خود را بگوید، «فلسطین» و «اتحاد دنیای اسلام» را از جمله موضوعات اساسی برشمردند و گفتند: یکی از موضوعات اصلی و بسیار مهم دنیای اسلام، «تلاش برای پیشرفت علمی» است که تجربه جمهوری اسلامی ایران نشان داد، با تلاش و با تکیه بر جوانان می توان رتبه علمی خود را ارتقا داد و در بخشهای مهمی، در مرز دانش قرار گرفت.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وظیفه دینی و تاریخی کشورها و دولتهای اسلامی در قبال تحولات مهمی که در دنیا در حال روی دادن است، گفتند: دنیای اسلام، امروز باید در موضوعات مهم و اساسی نقش آفرینی کند و نگذارد تجربه تلخ دهه های گذشته و تسلط قدرتها و آثار بلندمدت آن، تکرار شود.




دسته بندی : ولایت عشق ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش در دوران پس از دفاع مقدس هیچ گاه اجازه نداد بدخواهان نظام با نیات شومشان خدشه ای به قداست، صلابت، ولایت مداری و اقتدار ارتش وارد کنند. ‌

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که به استان خوزستان سفر کرده است در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوایی ارتش جنوب غرب گفت: دشمن همیشه در کمین است و تلاش میکند فرهنگ، دین، ناموس، وشخصیت ما را مورد هدف قرار دهد.


سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز شده است.

خالقی سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه ۲۳ دی ماه در محل هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز به کار کرده است به همین بهانه در گزارشی به چرایی و چگونگی برگزاری این کنفرانس پرداخته‌ایم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

عضو هیئت رئیسه مجلس، نامه نمایندگان به سران قوا برای حل مشکلات مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادی را قرائت کرد. 

نامه نمایندگان مجلس به سران قوا برای حل مشکلات مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادیاکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز نامه نمایندگان به سران قوا برای حل مشکلات مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادی را قرائت کرد




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای و برخی اقدامات آمریکا بیانیه مهمی صادر کرد.

وزارت امور خارجه کشورمان درباره تمدید اسقاطیه‌های الزامی تحریم‌های برجام و برخی تحریم‌های جدید توسط دولت آمریکا بیانیه مهمی صادر کرد.

به نام خدا

روز جمعه مورخ ۲۲دی ۱۳۹۶ رئیس جمهور آمریکا علیرغم تلاش یک ساله خود برای از بین بردن برجام، بار دیگر ناگزیر به تمدید اسقاطیه های الزامی در برجام گردید. استحکام درونی برجام و حمایت بین المللی از این توافق، راه را بر تلاش های آقای ترامپ، رژیم صهیونیستی و اتحاد نامیمون تندروهای جنگ طلب برای لغو این توافق یا ایجاد تغییرات در آن بسته است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر تحریم‌های هسته‌ای ایران را تعلیق کرد.

رئیس جمهور آمریکا تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار با امضای معافیت‌های تحریمی ایران،تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر تمدید کرد اما در عین حال ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر را نیز طبق عادت قبلی خود به بهانه نقض حقوق بشر و کمک به برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با معاون نماینده ویژه سازمان ملل گفت که اگر حملات ائتلاف متجاوز سعودی به بندر الحدیده ادامه یابد، خطوط کشتیرانی در دریای سرخ را می‌بندیم.

الصماد

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

وزیر دفاع گفت: همکاری ایران با کشورهای جهان در موضوع برجام حسن نیت ما با جهان را نشان داد اما آمریکایی‌ها نشان دادند که اصلاح پذیر نیستند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دومین کنفرانس امنیتی تهران گفت: در دوران پوست اندازی راهبردی در منطقه هستیم و دوران شبه جنگ‌ها به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: در حالی که برخی کشورهای منطقه با الگوهای ذهنی به منطقه نگاه می‌کنند واقعیت جدیدی در منطقه جریان دارد که مهمترین آنها این است که آمریکا نه قدرت قدیمی خود را دارد و نه مردم منطقه مردم گذشته هستند و ملت‌های منطقه به توانایی‌های خود آگاهی یافته اند و با اطمینان از آینده مطلوب خود سخن می‌گویند.

وزیر دفاع اظهار کرد: نظام بین الملل دیگر تحمل هژمونی، تک صدایی شدن و خودخواهی را ندارد و هرگونه تلاشی در این زمینه بی فایده است.



تظاهرکنندگان در ششمین هفته پیاپی اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی، خواهان کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت به خاطر اتهامات وارده به وی در ارتباط با فساد شدند.

هزاران نفر ضد نتانیاهو در تل آویو تظاهرات کردندبه نقل از پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل؛ هزاران نفر ضد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو و دیگر شهر‌های فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

هزاران نفر روز شنبه و در ششمین هفته پیاپی در تظاهرات ضد فساد در تل آویو شرکت کردند. حاضران در این تظاهرات خواهان کناره گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت به خاطر اتهامات وارده به وی در ارتباط با فساد شدند.

در این تظاهرات که در هوایی سرد و مه آلود برگزار شد تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی نتانیاهو را نخست وزیر فاسد خطاب کردند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تمایل کامل به گفتگوی تلفنی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خبر داد و گفت امیدوار است مذاکرات بین دو کره نتایجی مثبت داشته باشد.

ترامپ: کاملا مایل به گفتگوی تلفنی با کیم جونگ اون هستمبه نقل از خبرگزاری رویترز از کمپ دیوید،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت «کاملا» مایل به گفتگوی تلفنی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است و امیدوار است مذاکرات بین کره شمالی و کره جنوبینتایجی مثبت داشته باشد.

کره شمالی روز جمعه موافقت کرد هفته آینده مذاکراتی رسمی را با کره جنوبی برگزار کند که نخستین مذاکرات بین دو کره ظرف مدت بیش از دو سال گذشته خواهد بود. اعلام موافقت کره شمالی با برگزاری مذاکرات با کره جنوبی ساعاتی پس از آن مطرح شد که آمریکا و کره جنوبی تمرین نظامی مشترک خودشان را در بحبوحه بن بست برسر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ به تاخیر انداختند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

منابع خبری گزارش دادند که درگیری شدیدی میان باقیماند‌ه‌های گروه تروریستی داعش با نیروهای دمکراتیک سوریه در شهر غرانیج استان دیرالزور در جریان است.

عناصر باقیمانده داعش با کردهای سوری در استان دیرالزور درگیر شدندمنابع خبری گزارش دادند که درگیری شدیدی میان باقیماند‌ه‌های گروه تروریستی داعش با نیروهای دمکراتیک سوریه در شهر غرانیج استان دیرالزور در جریان است.

این درگیری ها از روز گذشته در شهر غرانیج در شرق دیرالزور آخرین مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه شعیطات ایجاد شده که کردهای سوری تلاش دارند برآن مسلط شوند.

نیروهای دمکراتیک سوریه در روزهای گذشته بر محله ‘النباعی’ در شهر غرانیج و بیشتر محله های شهر هجین علیه گروه تروریستی داعش مسلط شدند.

این نیروها پیشتر شهر ‘ابوحمام’ در منطقه الشعیطات در شرق دیرالزور را از گروه تروریستی تکفیری داعش پاکسازی کرده بودند.

گفتنی است گروه تروریستی داعش با از دست دادن پایگاه های اصلی خود در سوریه که آخرین آن شهر البوکمال در استان دیرالزور بود، فروپاشیده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

وزیر دفاع گفت: دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه سواحل مکران در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه­ ها، زمینه حضور سرمایه­ گذاران را در منطقه فراهم کند.

دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه سواحل مکران در دست اقدام دارد به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه راهبردی وزارت دفاع با بیان اینکه اسفند ماه سال جاری همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه­‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران در تهران برگزار می­ شود، اظهار کرد:  قطعا این همایش فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه­ گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی خواهد بود تا از نزدیک با فرصت­ های بی ­نظیر منطقه در حوزه­ های نفت و گاز و پتروشیمی، ترانزیت و حمل و نقل گردشگری و توسعه شهرهای جدید و … آشنا شوند.

دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با اشاره به برنامه‌های دولت دوازدهم برای معرفی فرصت­ های سرمایه­ گذاری این منطقه به سرمایه­ گذاران، افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توسعه سواحل مکران و برنامه­‌های کلان دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی، مطالعات طرح جامع پهنه­ بندی منطقه انجام و پروژه­ های خوبی در حوزه­ های اقتصادی، اجتماعی در طول منطقه تعریف شده است.

حاتمی افزایش ظرفیت پذیرش و ترخیص بار بندر شهید بهشتی از ۲٫۵ میلیون تن به ۸٫۵ میلیون تن، افتتاح فرودگاه دو منظوره جاسک و … را از جمله پروژه­ های به بهره­ برداری رسیده در سال جاری برای توسعه سواحل مکران اعلام کرد و گفت: دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه این سواحل در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه­ ها، زمینه حضور سرمایه­ گذاران را در منطقه فراهم کند.



وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با آسوشیتدپرس از اتحادیه اروپا به علت حمایت نکردن از ناآرامی‌های اخیر در ایران به شدت انتقاد کرد.

 رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، جمعه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت دولت ترامپ تلاش می‌کند قانونگذاران را درباره اصلاح قانونی متقاعد کند که به آمریکا امکان می‌دهد در توافق هسته‌ای ایران بماند.

او گفت: تغییرات در این قانون آمریکا که شرایط مشارکت آمریکا در توافق ۲۰۱۵ را مشخص می‌کند باید تا هفته آینده یا مدت کوتاهی پس از آن ایجاد شود.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت رئیس جمهور این کشور گفته است یا این توافق را اصلاح و یا این که آن را ترک می‌کند. او گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا وعده ترامپ را درباره اصلاح توافق هسته‌ای محقق کنیم.»

آسوشیتدپرس نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در روز‌های آینده با مجموعه ضرب‌الاجل‌هایی درباره چگونگی برخورد با توافق هسته‌ای روبه رو است که وی آن را وحشتناک و بسیار آسان‌گیر درباره ایران توصیف می‌کند. هر چند در مذاکرات مقامات دولت و اعضای کنگره هیچ یک از تحریم‌ها درباره فعالیت هسته‌ای ایران تشدید نمی‌شود، در نهایت باید به نتایج مشترکی برسند تا ترامپ متقاعد شود در توافق بماند.

تیلرسون همچنین در ادامه این مصاحبه از اتحادیه اروپا به علت حمایت نکردن از ناآرامی‌ها در ایران به شدت انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش، درباره کره شمالی گفت: مذاکرات نادر روز‌های آینده میان کره جنوبی و شمالی درباره بازی‌های المپیک، سرنخ‌هایی درباره تمایل پیونگ‌یانگ برای بحث درباره مسائل گسترده‌تر از جمله سلاح‌های هسته‌ای‌اش در اختیار ما قرار می‌دهد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده نداجا گفت: نیروی دریایی و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، دو عضو یک خانواده هستند و هیچ مرزی بین این دو نیست.

نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، دو عضو یک خانواده هستندامیر دريادار «امیر رستگاری» رئيس سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع با امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

رستگاری در اين ديدار با اشاره به جایگاه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای دریایی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌­ها و پروژه­‌های‌ در دست اقدام سازمان صنایع دریایی پرداخت‌.

وی اظهار کرد: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با قابلیت‌های خوبی که در بخش‌های مختلف نظامی و غیر‌نظامی دارد توانسته‌ با استفاده از توان علمی و تخصصی در پشتیبانی از ناوگان‌های نیروهای دریایی کشور به عنوان یک بازوی مقتدر عمل كند.

امیر خانزادی نیز در این دیدار گفت: مجموعه صنایع دفاعی کشور به ویژه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نقطه افتخار نیروهای مسلح است و این یک کار جهادی جهت عبور از مرزهاست.

وی افزود:

امیر دريادار «امیر رستگاری» رئيس سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع با امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش دیدار کرد.

امیر رستگاری در اين ديدار با اشاره به جایگاه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای دریایی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌­ها و پروژه­‌های‌ در دست اقدام سازمان صنایع دریایی پرداخت‌.

وی اظهار داشت: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با قابلیت‌های خوبی که در بخش‌های مختلف نظامی و غیر‌نظامی دارد توانسته‌ با استفاده از توان علمی و تخصصی در پشتیبانی از ناوگان‌های نیروهای دریایی کشور به عنوان یک بازوی مقتدر عمل كند.

امیر خانزادی نیز در این دیدار اظهار داشت: مجموعه صنایع دفاعی کشور به ویژه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نقطه افتخار نیروهای مسلح است و این یک کار جهادی جهت عبور از مرزهاست.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به عنوان دو عضو یک خانواده هستند و هیچ مرزی بین این دو مجموعه نیست.

فرمانده نداجا تاكيد كرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ‌‌با حفظ وحدت و ‌یک نگاه ملی باید در جهت استحکام نظام و ایجاد قدرت بازدارندگی اقدام كنند.



بدبینانه ترین ارزیابی که در باره نزاع جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی انتشار یافت، پیش بینی روزنامه گاردین چاپ لندن بود که در مقاله ای در آستانه سال نو میلادی نوشت که در سال پیش رو، درگیری بین عربستان و ایران وخیم ترین رویداد منطقه ای خواهد بود.
این مقاله پیش از اظهارات علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران انتشار یافت که در آن گفته بود عربستان سعودی در موج ناآرامی های کنونی در ایران نقش مستقیم داشته است.

رسانه های عربستان ترجیح دادند نسبت به این ادعای شمخانی واکنش قاطعی نشان ندهند.

روزنامه های عربستان در یک هفته اخیر رویدادهای ایران را در صدر گزارش های خبری خود قرار داده اند و این ارزیابی را تداعی می کنند که ایران با یک دردسر جدی و گسترده از جانب مردم ناراضی روبرو است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

حمله موشکی یمن به یک مرکز نظامی سعودی در عمق خاک عربستان

  به نقل از شبکه المسیره، یگان موشکی ارتش یمن اعلام کرد یک مرکز نظامی را در خاک عربستان با یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد با موفقیت هدف قرار داده است.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

در ادامه واکنش‌ها به اعتراضات در ایران، وزارت امور خارجه کانادا نیز یک بیانیه مداخله‌جویانه منتشر کرد و خواستار توجه دولت ایران به حقوق بشر و دموکراتیک مردم شد

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات سخیف، بی‌جا و مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی گفت: مردم رشید ایران وقعی به شعارهای فرصت‌طلبانه و ریاکارانه مقامات آمریکا نمی‌گذارند.وزارت امور خارجه کانادا در واکنش به اعتراضات مردم ایران در روزهای اخیر یک بیانیه منتشر کرد و به تکرار مواضع مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی از این اتفاق پرداخت.

بنا بر گزارش شبکه سی‌بی‌سی، در بیانیه وزارت امورخارجه کانادا آمده است: اوتاوا از تلاش مردم ایران که از حقوق اولیه‌شان برای اعتراض مسالمت‌آمیز بهره می‌برند، دلگرم شده است و از مقامات ایران می‌خواهد تا به حقوق بشر و دموکراتیک مردمش احترام بگذارد.

به گزارش ایسنا، روز شنبه در برخی شهرهای کشورمان عده‌ای از مردم در واکنش به آنچه مسائل اقتصادی عنوان شده دست به اعتراض زدند که با استقبال و حمایت مقامات آمریکایی مواجه شده است که در این میان با سوءاستفاده از این شرایط تلاش می‌کنند، با دامن زدن به ناآرامی‌ها سیاست‌های مداخله‌جویانه خود را در ایران پیش ببرند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران آخرین جزئیات خسارات وارده توسط اغتشاشگران به اموال عمومی و مردم و تعداد بازداشت‌شدگان در تهران را تشریح کرد.

علی‌اصغر ناصربخت درباره اقدامات برخی اغتشاشگران در روز شنبه در تهران اظهار کرد: روز گذشته تعداد اندکی از افراد نا‌آگاه و جاهل که شعارهای غیر معیشتی نیز زمزمه می‌کردند در طول مسیر خیابان انقلاب تهران اقدام به حرکات ناشایست و تخریب اموال عمومی مردم کردند.


وی ادامه داد: بلافاصله نیروی انتظامی برای تامین آسایش شهروندان وارد صحنه شد و برخی از عوامل جاهل و نا‌آگاه در این جریان متفرق و تعدادی نیز بازداشت شدند.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران تصریح کرد: تعداد اندکی از افرادی که دیروز در آسایش مردم اختلال ایجاد کرده بودند به سرعت بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.



 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نهم دی‌ماه را چراغی برای گم نکردن مسیر انقلاب اسلامی خواند و گفت: نهم دی‌ماه یکی از ایام الله و بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز(شنبه 9 دی‌ماه) در همایش علمی الگوی شاخص‌های فرهنگ دفاعی در آجا مبتنی بر رهنمودها و تدابیر فرماندهی کل قوا در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نهم دی‌ماه را یکی از ایام الله و بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی نامید و گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی روزهایی وجود دارد که بعنوان نقاط عطف و برجسته به حساب می آیند، این روزها با هم شباهت هایی دارند و بعضی هم ویژگی های خود را دارند. در اکثر این نقاط عطف، ولایت و امامت و رابطه ی امت و امام و لبیک گویی به ندای رهبری مشترک است.



 ارتش یمن در ماه های اخیر به پیشرفت های چشمگیری در زمینه تسلیحات موشکی دست یافته است و اخیرا از جدیدترین سامانه موشکی دریایی خود به نام "المندب" رونمایی کرد.

این موشک با سرجنگی تقویت شده توان هدف قرار دادن کلیه کشتیها وشناورهای نظامی ارتش های سعودی و امارات مستقر در بنادر یمن را دارا می باشد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

آمریکا و رژیم صهیونیستی ۴ کارگروه برای مقابله با ایران تشکیل دادند

  به گزارش نشریه هیل، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقامات آمریکایی و اسرائیلی به یک توافق محرمانه برای همکاری علیه ایران رسیده‌اند.

طبق این گزارش، آمریکا و اسرائیل در توافقی محرمانه، ۴ کارگروه برای اقدام علیه ایران تشکیل داده‌اند. وظیفه یکی از کارگروه‌ها اقدام مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای ایران است.

این توافق دوازدهم دسامبر در کاخ سفید و برای مقابله با برنامه موشکی و توافق هسته‌ای ایران بین دو طرف امضاء شده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

پیروزی ارتش سوریه بر جبهه‌النصره در حومه حماه و ادلب

  یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که یگان های ارتش این کشور با همکاری نیروهای محور مقاومت، عملیات خود را علیه مواضع تروریست‌های جبهه النصره در حومه شمال شرقی حماه ادامه می دهند به طوری که توانستند کنترل روستای «ابودالی» را بعد از به هلاکت رساندن تعداد زیادی از تروریست‌ها به دست بگیرند.

این منبع تاکید کرد که یگان مهندسی ارتش، عملیات پاکسازی روستا از مین های کار گذاشته شده را آغاز کرده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد