وزیر جدید امور اسلامی رژیم وهابی سعودی در اظهاراتی شرم‌آور در یک ویدئو، مخالفان این رژیم را به تجاوز تهدید کرد.

وزیر جدید امور اسلامی سعودی، مردم عربستان را به تجاوز تهدید کرد! در حالی که ملک سلمان، پادشاه سعودی، عبداللطیف آل الشیخ را به عنوان وزیر جدید «امور اسلامی» منصوب کرده است، فعالان فضای مجازی ویدئویی منتشر کرده‌اند که او در آن در اظهاراتی بی‌شرمانه به مردم عربستان توهین می‌کند.

عبداللطیف آل الشیخ در این ویدئو می‌گوید: «به کسانی که شبهه‌افکنی می‌کنند و می‌خواهند این حکومت را سرنگون کنند (می‌گویم) بدانند که اگر این حکومت سرنگون شود به مرد و زن آن‌ها تجاوز خواهد شد.»

شایان ذکر است امروز شنبه، ملک سلمان در دستوری جدید به ایجاد تغییراتی در درون دولت سعودی پرداخت و علاوه بر انتصاب وزیر جدید امور اسلامی، محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، را -که گمانه‌زنی‌هایی درباره کشته شدن وی مطرح است- به عنوان رئیس شورای مناطق حفاظت شده کشور انتخاب کرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

اعزام دوباره تیم شناسایی اموال بابک زنجانی/تلگرام دیگر به مبارزه با موارد ضد اخلاقی و تروریستی پایبند نبود/ آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور

تشخیص مجرم بودن افراد با قوه قضاییه است/ ادعای اخیر بابک زنجانی/ تشریح دلایل آزادی مشروط محمدرضا رحیمی/ آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور

محسنی اژیه مشهور به محسنی اژه‌ای متولد روستای اژیه در استان اصفهان است. او سمت‌هایی همچون دادستان ویژه روحانیت، وزیر اطلاعات در دولت نهم و دادستان کل کشور و ... را داشته و در حال حاضر معاون اول قوه قضاییه و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز سه شنبه ۸ خرداد ۹۷ در محل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حضور یافت و طی بازدیدی که از این خبرگزاری داشت در گفت‌وگو با ایسنا به سوالات مختلفی درباره موضوعاتی همچون فیلتر تلگرام، تاثیرات فیلترشکن‌ها، امکان بازگشت هنرمندان ساکن خارج به کشور و پرونده‌هایی همچون پرونده محمدرضا رحیمی، سعید مرتضوی، بقایی، مهدی جهانگیری و ... پاسخ داد که مشروح این گفت‌وگو در پی می‌آید.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

سخنگوی نظامی جنبش انصارالله با اشاره به تنش‌آفرینی امارات در ساحل غربی یمن اعلام کرد ابوظبی از این پس از حمله موشک‌های یمنی‌ها در امان نخواهد بود.

هشدار یمنی‌ها به امارات: ابوظبی از امروز به بعد امنیت ندارد به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سرتیپ شرف لقمان، سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن، اعلام کرد:ابوظبی از امروز به بعد امنیت ندارد و در معرض موشک‌های ما قرار دارد. به همه سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنم تهدیدات ما را جدی بگیرند. 

او افزود: تنش‌آفرینی امارات در ساحل غربی با واکنش شدید نیرو‌های یمنی مواجه خواهد شد. نیرو‌های یمنی توانسته‌اند بسیاری از مناطقی را که به دست مزدوران سقوط کرده بود، بازپس بگیرند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی، به شکست کشورش در جنگ یمن پس از سه سال تجاوز بی‌رحمانه اذعان کرد.

او در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «امتحان یمن سخت بود و همچنان سخت است»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس جمهور آمریکا در 8 دقیقه، حرفش را درباره خواندن نامه رهبر کره شمالی تغییر داد.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از اینکه نامه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را گرفت، گفت: نامه کیم‌ جونگ‌ اون نامه بسیار خوبی است، اما 8 دقیقه بعد گفت هنوز آن را نخوانده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در خصوص افزایش تعرفه آمریکابر واردات فولاد اروپا نوشت: امروز با مدیران چرخه‌های تامین، برنامه‌ریزان مالی، مهندسان و مدیران خرید همه شرکت‌هایی که از فولاد و آلومینیوم در تولیدات خود استفاده می‌کنند، ابراز همدردی کردیم. همه آن‌ها در چند ماه آینده برای هماهنگ کردن کسب و کار‌های خود با تعرفه‌های جدید برای واردات فولاد از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا –که از نیمه شب پنج شنبه اجرایی شد- دچار مشکلاتی خواهند شد. احتمالا قیمت‌ها افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است برخی فعالیت‌های تجاری در چارچوب این سیاست تجاری غیرممکن شود و حتی برخی کسب و کار‌ها به طور کامل تعطیل شوند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پایگاه صوت العرب گزارش داده که منابع آمریکایی گفته اند، ولیعهد سعودی در حادثه تیراندازی در کاخ پادشاهی در منطقه الخزامی مجروح شده است. این منابع می‌گویند که بن سلمان پس از این حادثه با بالگردی از محل خارج شده است. به نوشته این پایگاه، تردیدهایی دراین باره که او درمان شده یا همچنان در بیمارستان بستری است وجود دارد.

تقریبا یک ماه پیش بود که خبر درگیری در کاخ سلمان بن عبدالعزیز در محله الخزامی عربستان تیتر یک خبرگزاری های منطقه را به خود اختصاص داد. در ادامه اخبار و نقطه نظرات متفاوتی نیز در این باره منتشر شد؛ به طوریکه  عده ای نامش را کودتا گذاشتند و برخی هلی شات کوچکی را عامل تیراندازی ممتد در اطراف کاخ دانستند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست گفته که ترامپ به تغییر نظام ایران فکر می‌کند.

«رودی جولیانی»، وکیل و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که از جمله مقام‌های آمریکایی نزدیک به گروهک تروریستی منافقین است بار دیگر بر قصد ترامپ برای سرنگونی نظام حاکم ایران تأکید کرده است. 
«جولیانی» به عنوان یکی از مشاوران نزدیک ترامپ که از ماه آوریل به تیم حقوقی او پیوسته از نگاه رسانه‌های آمریکایی به عنوان سخنگوی نیمه‌رسمی دولت آمریکا در برخی موضوعات تلقی می‌شود. 
او در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفته است: «رئیس‌جمهور در ادامه مسیر به تغییر نظام ایران فکر می‌کند. شکی وجود ندارد که ما بایستی زمانی این تغییر را به انجام برسانیم. می‌‌خواهیم در کدام سوی تاریخ بایستیم؟»
جولیانی پیش از این هم در ماه می در اجلاس تروریست‌های منافقین گفته بود رئیس‌جمهور «همان‌قدر به تغییر نظام ایران متعهد است که ما.»
اخیراً شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در گزارشی ضمن معرفی جنایت‌های گروهک منافقین، روابط نزدیک اعضای این گروه تروریستی با «جولیانی» و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مورد بررسی قرار داده است. «ان‌بی‌سی» در تأیید گزارش‌های پیشتر منتشر شده آشکار کرده «جولیانی» و «بولتون» در ازای سخنرانی در همایش‌های گروهک منافقین مبالغ زیادی پول دریافت کرده‌اند. 
براندازی نظام ایران، علی‌رغم این، سیاستی تازه در آمریکا نیست و دولت‌های مختلف این کشور آن را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دستور کار قرار داده اما در تحققش ناکام مانده‌اند. 
«کنث کزمان»، تحلیلگر ارشد مسائل ایران در مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در گزارشی بودجه‌های مختلف اختصاص یافته به هدف براندازی نرم و سخت در ایران بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ را صدها میلیون دلار برآورد کرده است. 



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ده‌ها تن از مزدوران سعودی را در ساحل غربی یمن به هلاکت رساندند و صدها تن دیگر را نیز زخمی کردند.

همچنین در این عملیات پانزده خودرو نظامی مزدوران سعودی به دست نیروهای یمنی منهدم شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مجددا گفت ایران باید آنطور که واشنگتن می‌خواهد رفتار کند!

وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «راهبرد ما در قبال ایران تشکیل اجماعی جهانی است که از ایران بخواهد هر آنچه ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم، انجام دهد و مثل یک کشور عادی رفتار کند.»

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه نیز در مصاحبه با رسانه معاند صدای آمریکا (VOA) در یک تناقض‌گویی آشکار مدعی شد دولت ترامپ به دنبال براندازی نظام ایران نیست بلکه به دنبال «تغییر رفتار مسئولان در ایران» است! اما در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت آمریکا از «گروه‌های معارض ایرانی» که در ایالات متحده آمریکا و اروپا هستند حمایت می‌کند، گفت: «بله! تا وقتی که آن‌ها در مسیر اهداف ما حرکت کنند.»

وی همچنین دوشنبه هفته گذشته در سخنرانی خود در بنیاد هریتیج، در اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران پس از خروج از برجام، دوازده شرط را برای توافق جدید با کشورمان مطرح کرد که بسیاری از سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی آنها را غیرواقع‌بینانه و توهم‌آمیز خوانده‌اند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

نیروهای امنیتی ترکیه چهار سرکرده ارشد داعش از جمله “امیر ولایت دیرالزور سوریه و حومه” را در استان ازمیر واقع در غرب ترکیه در حالی که قصد فرار داشتند، را دستگیر کردند.

این منابع افزوند که یکی از بازداشت شدگان در کشتار ۷۰۰ غیر نظامی در سوریه دست داشته و از نزدیکان ابوبکر البغدادی سرکرده اصلی داعش بوده است.

عناصر بازداشتی داعش برای تحقیق تحویل اداره امنیت استان ازمیر شدند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور نامطلوب و نامشروع دیگران در اقیانوس هند سرآغاز پذیرفتن ترتیبات امنیتی نامطلوب است و دستیابی به صلح و امنیت جمعی از طریق شکل‌گیری ائتلاف‌های سازنده منطقه‌ای را پیچیده و ناممکن می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند گفت: امنیت دریایی مساله‌ای جمعی و جهانی می‌باشد که متضمن زنجیره کسب ثروت و بهره‌مندی ملت‌ها از منافع دریاست.

وی افزود: امنیت دریایی حاصل توجه کشورهای ساحلی به دریاهای پیرامونشان، آگاهی محیطی از دریا، تشکیل ائتلاف‌های هم‌افزا برای دستیابی به امنیت بسیط و فراگیر جمعی و ممانعت از تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب توسط دیگران است.

امیر خانزادی بیان کرد: در این بین نیروی دریایی در اندازه‌ای معقول و متناسب با وزن ژئوپلتیک و منافع کشورها یکی از مهمترین عوامل محدودکننده بستر شکل‌گیری کانون‌های ناامنی در مناطق دریایی است. هر جا تمدن‌های دریایی با تکیه بر ظرفیت سواحل، توجه دولت‌ها و همت ملت‌ها را سوق داده و قدرت دریایی پایدار و برخوردار از ناوگان نظامی معقول را شکل داده‌اند، امنیت سواحل، مناطق دریایی تحت حاکمیت، خطوط مواصلاتی دریایی و دریاهای آزاد تضمین شده است، در غیر این صورت ناامنی دریایی تدریجاً شکل گرفته و هزینه‌هایی را به ویژه به اقتصاد جهانی، تجارت دریایی و مناطق دریایی حساس تحمیل کرده است.

فرمانده نداجا ادامه داد: بنابراین در مقابل منافعی که مجاورت با دریا برایمان فراهم آورده است، تکالیفی هم داریم که اگر به موقع و با کیفیت مطلوب به آن‌ها نپردازیم، عرصه را برای حضور نامطلوب و نامشروع دیگران فراهم کرده‌ایم و این سرآغاز پذیرفتن ترتیبات امنیتی نامطلوبی است که با راهبرد معمای امنیتی و موازنه قدرت، دستیابی به صلح و امنیت جمعی از طریق شکل‌گیری ائتلاف‌های سازنده منطقه‌ای را پیچیده و ناممکن نموده و رفتارهای غیر خطی را اشاعه می‌دهند.






دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده، افزوده است: هنوز مذاکرات آمریکا با کشورهای اروپایی برای بررسی نگرانی های واشنگتن در خصوص توافق هسته ای ایران پایان نیافته است. وی گفت: اروپایی ها به ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان با جدیت در حال بررسی برخی از مهم ترین یا آشکارترین نگرانی های ما در خصوص برنامه موشک های بالستیک ایران هستند مانند بندی که مربوط به پایان محدودیت های ۱۰ ساله بر برنامه هسته ای ایران است. وی اضافه کرد: در دیدار میان ترامپ و مکرون دو طرف همچنین در خصوص مسائل دیگر از جمله حمله اخیر نظامی مشترک به سوریه گفت و گو خواهند کرد. دونالد ترامپ پیش تر هشدار داده بود در صورت عدم تغییر یا اصلاح در برخی از بندهای توافق هسته ای کشورهای غربی با ایران از این توافق خارج می شود. این در حالی است که کشورهای اروپایی مخالف خروج از توافق هسته ای یا تغییر در بندهای این توافق هستند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتش زینت دین و آبرو و سُبُل امن برای جامعه است. یک جامعه بدون ارتش و نظام ثبات و پایداری ندارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، دکتر مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس را برعهده داشت، در آغاز جلسه ضمن تبریک ۲۹ فروردین، چهلمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دقیقا در چنین روزی که دو ماه از انقلاب گذشته بود و دشمنان در فکر توطئه و از هم پاشیدن ارتش بودند، حضرت امام با هوشیاری و آگاهی، تهدید دشمنان را به فرصت تبدیل کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دامن انقلاب بود و در مقابل ملت ایستادگی نکرد و همبستگی خود را از قبل انقلاب با مردم اعلام کرد. در حقیقت ارتش دژ محکمی برای مردم در مقابل تجاوز دشمنان است.
پزشکیان در پایان گفت: ما به ارتش خود افتخار می‌کنیم و آرزوی توفیق داریم. ما وظیفه خود می‌دانیم که در مجلس شورای اسلامی خواسته های ارتش را پیگیری کنیم.


معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز ارتش آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران گفت: امروز وضعیت توان رزمی و آمادگی دفاعی ارتش به جایی رسیده است که ما در ابعاد مختلف متکی به خودمان هستیم و با اتکا به توان داخلی آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را در خود به وجود آورده‌ایم.

وی افزود: امروز ارتش از نیروی انسانی و تجهیزات به روزی برخوردار است و پیام ما به کشورهای منطقه، پیام صلح و دوستی بوده و اقتدار ما برای دفاع از مرزهای کشور است و ما هیچگاه توسعه‌طلب نبوده و نخواهیم بود.



  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با ‌وزیر ارتباطات ‌عراق دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه گفت‌وگو کردند.

امیر حاتمی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در بغداد گفت: بسیار خوشحالم در شرایطی با همتای عراقی خود در بغداد دیدار می‌کنم که وضعیت‌ امنیتی، اجتماعی و اقتصادی عراق بعد از اضمحلال داعش رو به بهبود است.

‌وی با اشاره به حملات خشونت‌بار داعش در عراق اظهار داشت: مردم این کشور عراق طی سال‌های اخیر در مبارزه با این گروه‌های تکفیری و تروریستی متحمل سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری شده‌اند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که امروز ‌عراق در شرایط باثبات‌تری قرار دارد، ادامه داد: گروه تروریستی داعش در عراق عملا شکست خورده و سرزمین‌های اشغالی را از دست داده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیروزی بر داعش را مرهون اتحاد ملت، دولت و ارتش و حمایت مراجع عظام تقلید و علمای دینی دانست و تصریح کرد: دوران مبارزه با داعش بسیار آموزنده و تاریخی بود چرا که ایران و عراق در جریان مبارزه، دوستان و دشمنان خود را شناخته و مدعیان دروغین مبارزه با داعش را شناسایی کنند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در آن دوران بسیار از دولت‌ها داعیه مبارزه با تروریسم را در منطقه سر دادند، خاطرنشان کرد: ولی ‌در عمل بسیاری از این دولت‌ها از تروریست‌ها ‌در جهت تحقق اهداف خود استفاده کرده و آنها را مدیریت کردند.

وی عزم صادقانه و خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران را حمایت از همه ملت‌های منطقه به ویژه مردم عراق و سوریه دانست و اضافه کرد: متاسفانه بعضی‌ها با جنگ روانی به دنبال ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در منطقه هستند اما وقوع این حوادث در منطقه نشان داد همه آنها دروغ محض است و جمهوری اسلامی ایران خیرخواه ملت‌های منطقه و مظلوم است.



  ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای حمله موشکی آمریکا و ایادی اش به سوریه را محکوم کرده و آن را ناشی از شکست و استیصال استکبار جهانی دانست.
در این بیانیه آمده است:
حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه که به دنبال ادعای دروغین آنها مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه ملت سوریه انجام گرفت؛ نمونه بارز حمایت و پشتیبانی از گروه های تروریستی است به نحوی که در سال های اخیر هرگاه در نبرد علیه تروریسم در سوریه و عراق عرصه بر تروریستها تنگ آمده آمریکا و چند کشور غربی عملاً وارد معرکه شده تا شکست های تروریستها را جبران نمایند.
در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات آمریکا در حالی ادعای دروغین استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی را مطرح می نمایند که خود تأمین کننده اصلی تسلیحات برای کشتار مردم یمن هستند و از هیچ جنایتی در افغانستان دریغ نمی کند و چه مضحک و عجیب است که همین مدعیان دروغین حمایت از ملتها، خود را در پشت نقاب دروغین صلح طلبی پنهان می نمایند.
ارتش در ادامه بیانیه خود ضمن بی نتیجه دانستن حمله مثلث شوم آمریکا، انگلیس و فرانسه  به سوریه آن را ناشی از پیروزی و اقتدار جبهه مقاومت و مردم مقاوم سوریه دانست که بار دیگر نقاب از چهره غیر انسانی و خوی تجاوزگری و دور از منطق  استکبار جهانی به سرکردگی دولت آمریکا برداشت و برتلاش مذبوحانه  آنان برای توجیه شکست های پی در پی دشمنان ملل آزاده و آزادی خواه جهان صحه گذاشت . 
در این بیانیه تصریح شده است: دشمنان بشریت از این اقدام و دیگر اقدامات ناجوانمردانه علیه ملت سوریه طرفی نخواهند بست و مردم مقاوم سوریه با اتحاد و یکپارچگی، بهتر از گذشته در مقابل ترفندها و تاکتیک های کهنه و تکراری، محکم و استوار خواهند ایستاد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در خاتمه ضمن محکومیت این اقدام، بر هوشیاری، تعامل و  اتحاد ملل مسلمان و ارتش های منطقه با هدف هم افزایی بیشتر، ضرورت تلاش مستمر ملت های مسلمان منطقه و جبهه مقاومت برای افزایش قدرت دفاعی در برابر تروریسم و حامیان آنها و نیز ضرورت اقدام سریع مدعیان حقوق بشر درمحکومیت این حرکت جنایتکارانه و ضد بشری؛ تصریح نمود: همانگونه که حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند برای برخی کشورهای عرب منطقه شرم آور است که با دلارهای نفتی به مسلمانان و جهان اسلام خیانت می کنند و جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار گروه های مقاومت خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.


به نقل از پایگاه النشره، وزیر امور خارجه سعودی در نشستی خبری بعد از پایان اجلاس سران اتحادیه عرب، ادعاهای واهی علیه ایران را تکرار کرده و تهران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

عادل الجبیر در این نشست خبری گفت: اجلاس سران عرب حمایت ایران از حوثی ها را محکوم کرد و از ایران خواست از کشورهای عربی خارج شود و به حسن همجواری احترام بگذارد.

وزیر خارجه سعودی همچنین طی ادعایی دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده و مدعی شد: اجلاس سران عرب بکارگیری سلاح های شیمیایی ممنوعه از سوی رژیم سوریه علیه مردم را به شدت محکوم می کند.

وی در خصوص بحران قطر نیز افزود: قطر در دستور کار اجلاس سران نیست چرا که این موضوع ساده ای است. فعالیت های قطر مردود است و باید ناسپاسی و اقدامات خود را متوقف کند. قطر همچنین باید از حمایت گروه های افراطی دست بردارد و حل بحران منوط به «دوحه» است.

گفتنی است که بیست و نهمین اجلاس سران اتحادیه عرب که روز یکشنبه در ظهران عربستان برگزار شده بود با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

در بیانیه پایانی این اجلاس بر اهمیت صلح عادلانه و فراگیر در خاورمیانه بر اساس طرح صلح عربی و نیز پایبندی به حمایت لازم از موضوع فلسطین و حمایت از راهبردها برای حفظ امنیت ملی عربی تاکید شده است.

این بیانیه همچنین از کشورهای همسایه خواسته است که به حاکمیت کشورهای عربی احترام بگذارند و در امور این کشورها دخالت نکنند.

در بیانیه مذکور بر اهمیت تقویت اقدام عربی مشترک برای مقابله با خطرات پیش روی کشورهای عربی که امنیت و ثبات آنها را تهدید می کند تاکید شده است.

شایان ذکر است که نشست بیست و نهم سران عرب روز یکشنبه در ظهران عربستان برگزار شد و ملک سلمان پایان این نشست را اعلام کرد.

رئیس جمهور تونس از میزبانی نشست سی ام سران عرب پس از اینکه آل خلیفه میزبانی آنرا نپذیرفت، خبر داد.

الباجی قائد السبسی گفت: ما بر ضرورت همبستگی میان کشورهای عربی تاکید داریم.

وی افزود: ما میزبان سی امین نشست اتحادیه عرب در تونس خواهیم بود و این پس از اینکه بحرین از میزبانی آن عذرخواهی کرد، است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 


«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با رسانه‌های این کشور گفته او «دونالد ترامپ» را برای ماندن در سوریه مجاب کرده است.

 او گفت: «ما او را قانع کردیم که ماندن در آنجا ضروری است.»

فرانسه، در کنار آمریکا و انگلیس سه کشوری بودند که بامداد شنبه به اهدافی در یوریه حمله کردند.

کارشناسان مسائل حقوقی، با توجه به اینکه این حمله نه با مجوز شورای امنیت انجام شده و نه هدف از آن دفاع از خود بوده، مشروعیت حقوقی آن را زیر سوال‌ برده‌اند.

علی‌رغم این، «ماکرون» در مصاحبه با رادیو RMC و تلویزیون BFM مدعی شد این حمله «کاملاً» مشروع بوده است.

او گفت: «شاهد بوده‌ایم که سه عضو شورای امنیت مداخله کرده‌اند. ما از مشروعیت بین‌المللی برای اقدام در این چارچوب برخوردار هستیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در بخش دیگری از این مصاحبه درباره توافق هسته‌ای برجام و تهدید ترامپ به خروج از آن هم هشدار داد.

برخی تحلیلگران ابراز امیدواری کرده‌اند ماکرون با توجه به روابط خوبش با ترامپ بتواند او را از خارج کردن آمریکا از برجام منصرف کند. ماکرون قرار است روز ۲۴ آوریل در واشنگتن با ترامپ دیدار کند.

این دیدار، نزدیک به ۲۰ روز قبل از ضرب‌الاجل ترامپ به کشورهای اروپایی برای «اصلاح» برجام مطابق میل او انجام خواهد شد.

ماکرون گفت: «فرانسه با آمریکا در خصوص خروج از برجام اختلاف دارد.»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ۲۹ فروردین روز «تولد ارتش انقلابی است:» تاکید کرد :  خوشبختانه عنوان«ارتش انقلابی» ازلسان مبارک مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی ) در این محفل  بیان شده  است . ارتش انقلابی و ولایی که در روز ۲۹ فروردین با ابتکار و با بصیرت امام عزیز و سفر کرده ، جان و روح جدیدی پیدا کرد، به این عنایت ولایت و محبت ولی امر مسلمین و امام امت پاسخی متقابل و ولایت مدارانه داد، یعنی حرکت کرد به طرف غائله هایی که  اصل انقلاب را نشانه گرفته بودند و متعاقبا در جنگ تحمیلی  و  دوران دفاع مقدس  حضور پیدا کرد ، ارتش و نیروی زمنی توانسته اند با اهدا ۴۸۰۰۰ شهید که ۴۶۰۰۰ شهید آن متعلق به نیروی زمینی است ولایت مداری و پاسخ متقابل خود را به ولی امر مسلیمن  اعلام نمایند امروز در آسمان ارتش ۴۸۰۰۰ ستاره نورانی خود نمایی می کند که ما در امتداد راه ولایت مداری راه و مسیر را گم نکنیم . 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری  با اشاره به وجه تشابه روز ارتش در سال ۵۸ و امروز گفت : آنروز دشمنان انقلاب بازوی توانمند نگهداری و پاسداری از ارزش های انقلاب را ارتش می دیدند و لذا نوک پیکان هجمه نا جوانمردانه خود را به طرف ارتش نشانه رفتند که با بصیرت امام بزرگوار، ارتش ماند و و دین خود را به انقلاب تا امروز الحمدولله ادا کرد و در این مسیر نیز با صلابت ماند ، امروز نیز همان قصه در حال تکرا ر است دشمنان نظام اقتدار ما را در وحدت بین ارتش و سپاه می بینند ، اقتدار ما را در تولید تسلیحات و تجهیزات بومی شده که نتیجه نهضت روی پای خود ایستادن هست می بینند  دشمنان بخشی از توان  و اقتدار که توان تسلیحاتی و به ویژه توان موشکی  نیروهای مسلح است را نشانه رفته اند.

وی تصریح کرد : پاسخ بنده به عنوان سرباز  کوچک و فدار کار ولایت به تاسی از همرزمان شهید در دوران گذشته این است که شعاری که ریشته در شعور همه ما دارد « ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی » و همچنین پاسخ دیگر بنده از این تریبن به دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که حماقت نکنید ، آزموده را آزمودن خطاست ، شما در زمانی که انقلاب ما دوران  نوپای خود را تجربه می کرد با تحمیل جنگ و پشتیبانی همه جانبه خودتان نتوانسته اید هیچ غلطی را بکنید  امروز که انقالب ما دوران نشاط ، پختگی و بلوغ خود را در رکاب مقام معظم رهبری  و همراهی مردم بزرگوار ما  و اتحاد و همدلی و وحدت الهی  بین نیروهای مسلح را تجربه می کند، نیز هیچ غلطی نخواهید کرد .

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه افزود : امروز به فضل خداوند تبارک و تعالی و با رهبری های پیامبر گونه مقام معظم رهبری، ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به یک بلوغ  و نشاط الهی رسیده اند که روز شمار نابودی نظام صهیونیستی را در تقویم های خود در حال درج کردن هستند.

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به تهدید  دشمنان  به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: دیگر زمان تهدید کردن گذشته است ، البته این عرض بنده ریشه در اقدامات بی بدیل  و ارزنده ای دارد که در رکاب مقام معظم رهبری در طی این سالها تجربه کرده ایم ، ملت بزگوار ما امروز صاحب نیروهای مسلحی هستند که چند ویژگی منحصر به فردی را دارند ، اولین ویژگی منحصر به فرد آنها ولایت مداری  و ولایت محوری است ، ویژگی دوم ، قطع وابستگی  مطلق به تمامی دنیا و سومین ویژگی روی پای خود ایستادن  ، نهادینه کردن و بومی کردن آنچه که در چرخه دفاعی به آن نیاز مند هستیم است .امروز ما از این توانمندی و توانایی برخوردار هستیم .

فرمانده نیروی زمینی ارتش به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز ما شاهد کشوری هستیم که در منطقه ی بی ثبات ، با ثبات ترین کشور و محکم ترین کشوری است که در مقابل زیاده طلبی های استکبار جهانی ایستاده است. 
امیر سرتیپ حیدری در پایان بیان کرد : امروز نظام ما نیروهای مسلح از یک اقتدار بی نظیر بهرمند هستند این اقتدار ، همانند یک مثلثی است که در راس آن نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب  و امامت امت خود نمایی می کند و در قاعده دیگر نقش بی بدیل و بصیرت مردم و د رنهایت نیز حضور و اقتدار نیروهای مسلح کشور است . بنابراین کمر همت باید بست که ان شاالله این اقتدار و این عزت را با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و با حفظ خط ولایت محوری با اقتدا به شهدا این اقتدار خلق شده را حفظ نماییم .   



امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش به مناسبت هفته ارتش با حضور در نماز جمعه شهر مقدس قم درجمع نماز گزاران ضمن تبریک عید سعید مبعث و روز ارتش گفت:بدنه ارتش پیش از انقلاب با تبعیت از حضرت امام(ره)  به مردم پیوست و باعث پیروزی انقلاب شد و به همین خاطر عده ای از دشمنان با شعار انحلال ارتش و از بین بردن بازوی مسلح انقلاب بودند که با تدبیر حضرت امام(ره) که فرمودند: ارتش در روز ۲۹فروردین باساز و برگ خود در شهرها رژه برود و مردم از ارتش استقبال کنند و ارتش،  ارتش انقلاب،مردم و جمهوری اسلامی است این توطئه را خنثی کردندو  این روز روز تولد دوباره ارتش و شکست دشمنان انقلاب است.
معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه با اشاره به نقش ارتش به عنوان تنها مدافع مسلح انقلاب اظهار کرد:توطئه دیگر دشمنان در ابتدای پیروزی انقلاب به راه انداختن اختلافات قومی و مذهبی و اقدامات تجزیه طلبانه بود که ارتش با فرمان امام (ره) در کردستان،خوزستان،و مناطق دیگر به کمک مردم رفت و درخاتمه دادن به این قائله دشمنان موفق عمل کرد

 

دریادار سیاری با تاکید بر نقش ارتش در جلوگیری از پیشروی دشمن در آغاز جنگ تحمیلی افزود:نیروی زمینی در روز  نخست جنگ از پیشروی دشمن جلوگیری کرد و نیروی هوایی و پدافند هم در روز دوم جنگ با حمله ۱۴۰ فروند هواپیما به تمام پایگاه های هوایی دشمن و نیروی دریایی هم با از بین بردن کامل نیروی دریایی دشمن نقش بی بدیلی در تعیین سرنوشت جنگ و پیروزی های به دست آمده ایفا کردند.
رییس ستاد ارتش در ادامه تصریح کرد:امروز با قدرت اعلام می کنیم ارتش برای دفاع از انقلاب و کشور نیازی به دیگران ندارد و برای تامین تجهیزات و نیروی انسانی خود در همه حوزه هابه خود کفایی رسیده است و برای دفاع  از خود آنچه می خواهد می سازد و از کسی اجازه نمی گیرد و هرجا لازم باشد در برابر هر گونه تهدیدی ایستادگی می کند وبه دشمنان هم توصیه می کنیم به دنبال آزمودن توان ما نباشند چرا که آزموده را آزمودن خطاست.
امیر سیاری در پایان گفت:ارتش علاوه بر ماموریتهای اصلی در جهت مردم یاری هم به میدان آمده است و هر کجا مردم نیاز  دارند ارتش به کمک آمده است که نمونه آن در زلزله کرمانشاه دیده شد که اولین نیرویی که در صحنه حاضر شد ارتش جمهوری اسلامی بود و این از اثرات یک ارتش مردمی،انقلابی و معنویت محور است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند امروز ارتش ارتش حزب الله است



دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز شنبه در واکنش به حمله آمریکا به سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: حمله آمریکا به سوریه تهاجم علیه امت اسلامی است.

 به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، دفتر سیاسی انصار الله یمن در این بیانیه افزود: این حمله در چارچوب مقابله با همه کسانی انجام شد که در برابر نظام سلطه ایستاده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حمله آمریکا به سوریه در حمایت آشکار از رژیم غاصب صهیونیستی و یاری به گروه های تروریستی و جنایتکار داعش و القاعده انجام شد که مورد حمایت دستگاه های جاسوسی غربی و عربی است.
دفتر سیاسی انصار الله یمن افزوده است: حمله تجاوزکارانه به سوریه به صورت واضح مواضع شریف دولت و ملت سوریه را نشان می دهد که خارج از سیطره سیاست های آمریکایی و صهیونیستی است و این در حالی است برخی از سران منطقه در خیانت به مساله فلسطین از هم پیشی می گیرند.
انصارالله یمن با محکوم کردن حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه تاکید کرد که از دولت و ملت سوریه حمایت می کنیم.
در همین حال مجلس یمن و انجمن علمای این کشور نیز در بیانیه هایی جداگانه ای حمله آمریکا به سوریه را محکوم کردند.
پیش تر وزارت خارجه یمن نیز اعلام کرده بود که تجاوز نظامی به سوریه، نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد بود.
سخنگوی دولت نجات ملی یمن نیز حمله آمریکا به سوریه را باهدف نجات گروه های تروریستی عنوان کرد که از ارتش سوریه شکست خوردند.
آمریکا بامداد شنبه (۲۵ فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار دادند که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه دنحه در ۲۴ کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، ۱۱۰ موشک به خاک این کشور شلیک شده است.
سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.
خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد حملات موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.
به گزارش ایرنا، وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند.
صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند. زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند.



 به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، طرح قطعنامه جدید آمریکا، انگلیس و فرانسه برای تحقیق در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه است.

سه شنبه هفته گذشته روسیه قطعنامه آمریکا در خصوص تحقیق در مورد کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه را وتو کرده بود.
هنوز جزئیاتی از طرح قطعنامه پیشنهادی جدید آمریکا، انگلیس و فرانسه به شورای امنیت منتشر نشده است.
شنبه هفته گذشته تروریست های سوری مدعی شدند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن ۷۵ نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.
در حالی که دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرد؛ اما آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه اهدافی را در سوریه هدف قرار دادند.
در پی تحولات سوریه شامگاه شنبه روسیه قطعنامه ای پیشنهادی در محکومیت این حمله آمریکا و متحدانش به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد، اما نتوانست آرای لازم را به دست آورد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 


آمریکا و متحدانش یعنی فرانسه و انگلیس، بامداد امروز شنبه، ۱۰۵ فروند موشک از ناوها و زیردریایی‌هایشان در خلیج‌فارس و دریای مدیترانه و همچنین از بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌هایشان در منطقه، به سمت ۳ نقطه از سوریه که ادعا می‌شود مرتبط با برنامه شیمیایی دولت سوریه است، شلیک کردند.

آنطور که ارتش روسیه گزارش داده، ۷۱ فروند از موشک‌ها رهگیری و منهدم شده‌اند؛ ویدئوهایی که در رسانه‌ها پخش شده نیز دست کم بخشی از این گفته روس‌ها را تأیید می‌کند. پنتاگون اما اصرار دارد که همه موشک‌هایش به هدف خورده‌اند.

نتانیاهو که پیش از این از وزرای کابینه‌اش خواسته بود که در این خصوص حرفی نزنند، بالاخره بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: «یک سال پیش گفتم که اسرائیل تمام‌قد از تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای مقابله جدی با استفاده و اشاعه تسلیحات شیمیایی، حمایت می‌کند. تغییری در این موضع حمایتی ما ایجاد نشده است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از ایران هم سخن گفت و به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه هشدار داد: «بشار اسد باید بداند که تلاش برای دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی و استفاده از آنها و همچنین اجازه به ایران برای محکم کردن جاپای خود در سوریه، کشورش را به خطر می‌اندازد.»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 امیر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، با اشاره به اظهارات تهدیدآمیز اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی علیه ایران، گفت: اطلاعات و تجربه ولیعهد سعودی خیلی ضعیف است؛ بهتر است او به گذشته‌ها از جمله جنگ ایران با ارتش صدام بعثی و همچنین هجوم همه جانبه دشمنان ما به جبهه مقاومت و ناکامی آنها نگاهی بیندازد.

 

وی با اشاره به شکست ارتش رژیم سعودی در تجاوز به یمن، تصریح کرد: سعودی‌ها قرار بود یک هفته‌ای کار یمن را یکسره کنند و الان ٤ سال از آن زمان می‌گذرد؛ فعلا خودشان را از آن باتلاق نجات دهند سپس به مراحل بعدی فکر کنند.



مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با دروغ خواندن اتهام آمریکا و متحدانش علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی، آن را ترفند تبلیغاتی دانست که حامیان تروریسم پس از شکست مزدورانشان در پیش می‌گیرند.

 «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره اتهامات اخیر آمریکا و متحدانش علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی تاکید کرد : هر گاه سوری‌ها و متحدانشان پیروزی کسب می‌کنند، این اتهام تکراری استفاده از سلاح‌های شیمیایی را مطرح می‌کنند، در حقیقت یک ترفند تبلیغاتی دروغی است که به دنبال شکست مزدوران آنها در داخل سوریه این اتهامات را مطرح می‌کنند بدون اینکه بتوانند آن را اثبات می‌کنند، البته یک طرفه به قاضی برمی‌روند.

هر وقت چنین مسائلی مطرح شد(اتهامات علیه سوریه) بدانیم که اقداماتی علیه آنها و مزدورانشان صورت گرفته که موثر بوده است به همین دلیل آنها(آمریکا و متحدانشان) به دنبال بهانه‌ای می‌گردند که حالا که مزدورانشان نتوانستند کار را در میدان جنگ پیش بروند و شکست خوردند، بتوانند با بهانه استفاده از سلاح شیمیایی همان کاری را انجام دهند که در حمص انجام دادند، که با موشک زدند که یا اسرائیل حمله کند یا آمریکا که هر دو رژیم، دو روی یک سکه‌اند، بنابراین هیچ کس در دنیا این ادعاهای دروغ را که توسط یک عده تبلیغات‌چی بد‌سابقه مثل آمریکایی مطرح می‌شود،‌باور نمی‌کند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

به گزارش نشریه هیل، توییت اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا درباره حمله به سوریه تعدادی از مقامات ارشد کاخ سفید را هم در شوک فرو برده است.

روزنامه واشنگتن پست نخستین بار این خبر را منتشر کرد و نوشت تعدادی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ از توییت وی متعجب شده اند. یکی از این مقامات که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: «مثل این می ماند که هر کس هر روز صبح که از خواب بلند می شود، هر کاری که همان لحظه به ذهنش می رسد را انجام دهد.» یکی دیگر از این مقامات هم توییت اخیر دونالد ترامپ را «هشدار دهنده» و «نگران کننده» توصیف کرد.

روابط میان روسیه و غرب در هفته های اخیر در پی حمایت ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) از دولت سوریه، تشدید شده است. این در حالی است که روسیه در سال ۲۰۱۵ به درخواست دولت سوریه برای مقابله با گروه های تروریستی در این کشور عملیات نظامی خود را آغاز کرد. در چند روز اخیر هم کشورهای عضو ناتو شامل آمریکا قصد دارند به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در دوما، سوریه را هدف حملات نظامی خود قرار دهند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهور چندین گزینه پیش روی خود دارد. اما تصمیم نهایی درباره حمله به سوریه هنوز اتخاذ نشده است. ما تماس هایی با متحدان و شرکای خود از جمله اسرائیل، عربستان سعودی و فرانسه داشتیم و گفتگوهایی در سطوح مختلف با آنها درباره اقدام نظامی علیه سوریه صورت گرفت. حمله هوایی عنوان شده در توییت ترامپ، یکی از گزینه ها برای اقدام علیه سوریه است.

دونالد ترامپ روز گذشته در پیامی تهدیدآمیز در توییتر به روسیه هشدار داد که برای حملات موشکی علیه دولت بشار اسد آماده باشد.

اما ترامپ چند دقیقه بعد از لحن تند خود علیه روسیه کاست و نوشت که رابطه این کشور با مسکو از هر زمان حتی جنگ سرد بدتر شده است و دلیلی برای این کار وجود ندارد و همه ملتها باید با هم همکاری کنند.

آمریکا درحالی دولت سوریه را به حمله شیمیایی متهم کرده است که هیچ مدرکی دال بر وقوع چنین حمله ای وجود ندارد. حتی نماینده هلال احمر سوریه هم پیشتر اعلام کرد که هیچگونه شواهدی از کاربرد تسلیحات شیمیایی از سوی سربازان دولت سوریه در شهر دوما پیدا نکرده‌اند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در دیدار با فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق و ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور و جمعی از فرماندهان آجا در استان کرمان  تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمات جاودانه ای را در دوران دفاع مقدس و دوران پس از دفاع مقدس داشته است.
وی از ارشد نظامی آجا در جنوب شرق کشور در کرمان به عنوان فردی بسیار فعال، دانا و پرتلاش یاد کرد و ادامه داد: استان کرمان طی سال گذشته در حوزه امنیتی جزء سه استان برتر کشور بوده است.
وی تاکید کرد: از همکاری ارتش استان کرمان سپاسگزار هستیم زیرا در مواقع بحرانی از جمله در سیل جازموریان کمک های بسیار خوبی به استان کرمان ارائه کردند و افراد زیادی را نجات دادند.
امیر سرتیپ دوم نادر علیدوست فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد نظامی آجا در جنوب شرق کشور نیز در این دیدار گفت: باعث افتخار است که استان کرمان توانسته به عنوان نمونه اقتصاد مقاومتی کارهای بزرگی را انجام دهد و امیدواریم در سال جدید نیز همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشیم.
وی عنوان کرد. در سال جدید نیز در حوزه ماموریت های خود در حد توان همراه و همکار مدیریت اجرایی استان کرمان خواهیم بود و امسال را با شعاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین شده ادامه می دهیم تا انشاالله بتوانیم رونق اقتصادی و توسعه بیش از پیش کشور را شاهد باشیم.


 فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار از منافع خود در منطقه دفاع و با هرگونه رفتار تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌ کننده در منطقه، قاطعانه و هوشیارانه برخورد خواهد کرد.

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌ الانبیا (ص) در ارزیابی میدانی از سواحل مکران و جزایر خلیج‌ فارس و دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه ضمن اشاره به شرایط منطقه گفت: منطقه خلیج‌ فارس و دریای عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های دفاعی – امنیتی جمهوری اسلامی ایران دارد؛ بنابراین ضمن اینکه باید رخدادها و تحولات را هوشیارانه رصد و مدیریت کرد، باید در برابر حوادث پیش‌بینی نشده و تأثیر آن بر گسترش رویارویی‌ها آماده بود.

وی تاکید کرد: سیاست ایران در خلیج‌ فارس و دریای عمان، دفاعی – بازدارنده از طریق حضور همه‌جانبه و فعال است. جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد کلیه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌ الانبیا (ص) تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج‌ فارس تابع سه اصل اساسی، “تعامل و همکاری فعال با همسایگان”، “دفاع از امنیت و ثبات در منطقه” و “مقابله قاطعانه با اقدام مداخله‌آمیز قدرت‌های فرامنطقه‌ای در منطقه” است.

سرلشکر رشید ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار از منافع خود در منطقه دفاع خواهند کرد و با هرگونه رفتار تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده در منطقه، قاطعانه و هوشیارانه برخورد خواهند کرد. هیچ کشوری نباید قدرت و صبر استراتژیک ایران را در دفاع از منافع خود و ایجاد ثبات در منطقه به آزمون گرفته و دچار اشتباه در محاسبه شود.



پایگاه اینترنتی لوبلاگ با اشاره به رویکرد خصمانه دونالد ترامپ در قبال ایران، پیام به اصطلاح تبریک او به مناسبت نوروز را پیامی ستیزه‌جویانه توصیف کرد.

لوبلاگ: لحن پیام نوروزی ترامپ فریبنده و ستیزه‌جویانه بود/ آیا کسی باور می‌کند رئیس‌جمهور آمریکا اهمیتی برای فرهنگ غنی ایرانی قائل باشد؟

 پایگاه اینترنتی لوبلاگ در مقاله‌ای نوشت: بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره نوروز (سال جدید ایرانی‌ها) پیامی عجیب بود و در ذهن خواننده‌اش این سوال را ایجاد می‌کرد که هدف از این پیام چیست؟ معمولا سَلف‌های ترامپ در پیام‌های نوروزی خود خطاب به مردم ایران می‌گفتند «ما شما را دوست داریم ولی از دولتتان متنفریم.» ولی در این پیام چنین مطلبی گفته نشده است. در عوض در این پیام تلاش شده است از عبارت‌های فریبنده‌ای درباره «ملتی بزرگ که با تکیه بر فرهنگ و انعطاف‌پذیری مردمش بر چالش‌های بزرگ غلبه کرده است»، استفاده شود.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در موسسه مطالعاتی بروکینگز گفت عربستان برای مهار ایران با آمریکا همکاری دارد. عادل الجبیر، وزیر امور خارجه رژیم سعودی در موسسه مطالعاتی بروکینگز گفت: «برای مهار ایران با آمریکا همکاری داریم.» وی افزود: «همکاری‌های امنیتی و نظامی آمریکا و عربستان سعودی به دهه‌های طولانی باز می‌گردد. 



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش همزمان با لحظه سال تحویل در جمع کارکنان و خانواده های تیپ ۷۱ ابوذر گفت:سالی را که پشت سر گذاشتیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سال بسیار پر فراز و نشیبی بود که فرماندهی معظم کل قوا در فرمایشات نوروزی نیز به آن اشاره فرمودند
امیر سرتیپ کیومرث حیدری با بیان اینکه در سال گذشته عزیزانی در کنار ما بودند و الان خفته در خاک هستند افزود:در این لحظه از تحویل سال جدید آنها را فراموش نکنیم به ویژه شهدای عزیزمان که امنیت امروز را ما مدیون آنها هستیم .
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال تاکید کرد:حمایت از تولید ملی بسیار مهم است که معظم له امسال را به این نام نامگذاری فرمودند. نیروی زمینی ارتش از سال گذشته به این امر اهتمام داشته و تمام کالاهای مصرفی را از تولیدات داخل فراهم و استفاده می کند. در سال جدید نیز ما در نیروی زمینی مصرف  تولید داخلی را اولویت قرار می دهیم تا شکوفایی و رونق کالاهای ایرانی در چرخه اقتصاد بیشتر از گذشته شود.


در این گزارش برخی از تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حمایت از کالای ایرانی را در دیدار با مردم و مسئولان می‌خوانید.
 
توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد خرید کالاهای داخلی

 بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند، این مسئله حاکی از اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم برای ایشان می‌باشد.

رهبر انقلاب امسال را به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند و پیش از این نیز  بارها بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تاکید کرده‌اند. در این گزارش بخش‌هایی از بیانات ایشان در سال‌های مختلف درباره ضرورت حمایت از کالای ایرانی را می‌خوانید.

 



جان برنان در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی اظهار کرد رفتار‌های ترامپ نشان می‌دهد او از پوتین می‌ترسد.

به نقل از نیوزویک، «جان برنان» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز چهارشنبه گفت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ممکن است بر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نفوذ داشته باشد چون به نظر می‌رسد ترامپ وقتی پوتین را ملاقات می‌کند می‌ترسد.

برنان این اظهارات را پس از اینکه ترامپ در یک تماس تلفنی، پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت، بیان کرد. علی رغم اینکه مشاوران امنیت ملی ترامپ در یک یادداشت برای تاکید با حروف بزرگ نوشته بودند «تبریک نگو» او پیروزی پوتین را تبریک گفت.

برنان در برنامه «مورنینگ جو» شبکه MSNBC گفت: «به نظرم او [ترامپ]از رئیس‌جمهور روسیه می‌ترسد. به نظر می‌رسد روس‌ها اطلاعاتی درباره او دارند که همیشه می‌توانند زندگیش را سخت‌تر کنند. من همیشه با خود می‌گویم حتماً از چیزی بسیار جدی می‌ترسد که چنین رفتاری با پوتین دارد».

برنان که مدام از ترامپ انتقاد می‌کند در شبکه MSNBC اعلام کرد اگر رئیس جمهور «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات روسیه، را اخراج کند باعث به وجود آمدن یک بحران قانونی خواهد شد. برنان همچنین گفت: «رئیس جمهور روابط بین الملل را به طور کامل نمی‌فهمد. او همچنین نمی‌داند رئیس جمهور آمریکا بودن یعنی چه».

ترامپ صبح چهارشنبه طبق روال معمول در حال توییت کردن پیام‌هایی درباره اخبار جدید بود. او در یکی از این پیام‌های پر غلط حرف «آلن درشویتس» حقوقدان آمریکایی را درباره اینکه از همان ابتدا نباید ارتباط ترامپ با روسیه بررسی می‌شد، تایید کرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

ولیعهد سعودی برای دومین بار طی یکسال گذشته در کاخ سفید با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.

دیدار ترامپ و بن سلمان در کاخ سفید/ رئیس‌جمهور آمریکا: روابط بسیار خوب و گسترده‌ای با عربستان سعودی داریمبه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در کاخ سفید، اعلام کرد: ما روابط گسترده ای با عربستان سعودی داریم. وی گفت: این روابط در دوره اوباما متشنج بود ولی در شرایط کنونی بسیار خوب شده و این روابط خوب به سود کارگران و ملت آمریکاست. وی افزود: ما هماهنگی های گسترده ای با عربستان سعودی درباره اوضاع منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) داریم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

خبرگزاری قوه قضائيه سومین بخش از مستندات درباره اعمال ارتکابی حمید بقایی را منتشر کرد.

اسناد فساد حدود نیم تریلیارد تومانی حمید بقایی منتشر شد + فیلمپس از برگزاری جلسه محاکمه حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور پیشین، خبرگزاری قوه قضائیه سومین بخش از اسناد فساد حدود نیم تریلیارد تومانی او را منتشر کرد.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نیکلاس سارکوزی به اتهام ارتکاب تخلفات مالی در دوره انتخابات فرانسه بازداشت شد.

رئیس‌جمهور اسبق فرانسه بازداشت شده نقل از فرانس‌پرس، پلیس فرانسه، نیکلاس سارکوزی، رئیس جمهور اسبق این کشور، را به اتهام تخلفات مالی در ایام انتخابات بازداشت کرد.منابع قضایی در فرانسه روز سه‌شنبه از بازداشت موقت سارکوزی در چارچوب تحقیقات درباره مشارکت رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، در تأمین مالی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۷ فرانسه خبر دادند.سارکوزی در بازداشتگاه پلیس قضایی در نانتر در حومه پاریس تحت بازداشت موقت قرار گرفت.به نوشته مدیاپارت و لو موند، که این خبر را فاش کردند، از زمان آغاز تحقیقات قضایی در خصوص این پرونده در آوریل ۲۰۱۳، این نخستین بار است که رئیس جمهور اسبق فرانسه در چارچوب این پرونده بازجویی می‌شود.قضات فرضیه تأمین مالی احتمالی تبلیغات انتخاباتی سارکوزی را در ۱۰ سال پیش از سوی لیبی معمر قذافی بررسی می‌کنند. تحقیقات در مورد اتهامات دادن و گرفتن رشوه، زد و بند، جعل اسناد و استفاده از اسناد جعلی، سوء استفاده از اموال اجتماعی و پولشویی، همدستی و مخفی‌کاری است.سارکوزی که ماه مه سال ۲۰۱۲ قدرت را ترک کرد همواره رسما این اتهامات را که به ویژه از سوی یک نفر دیگر این شبکه، شخصی به نام زید تکی الدین مطرح شده، رد کرده است.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده کل ارتش گفت: آمریکایی ها عقرب جراره هستند و کارشان زهر در جان ملت ها ریختن است، عقرب جراره را باید زیر پا له کرد.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی و حمید باکری که دوشنبه شب ۲۱ اسفندماه در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: سیره و زندگی این شهیدان را مطالعه کردم تا ببینم چه برای ما به عنوان بازماندگان این قافله بزرگ آورده اند و چه درسی می توانیم از سیره آنان برای خودمان و آیندگان استخراج کنیم.



 سخنگوی پلیس کلانشهر لندن اعلام کرد که حمله‌کنندگان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به قید وثیقه آزاد شدند.

سخنگوی پلیس کلانشهر لندن اعلام کرد که حمله‌کنندگان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندنبه قید وثیقه آزاد شدند.

این افراد جمعه شب سه ساعت پس از آنکه وارد محوطه سفارت کشورمان در لندن شدند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

گفتنی است تعدادی از اعضای فرقه انگلیسی شیرازی جمعه شب از بالکن سفارت ایران در لندن بالا رفته و به پرچم مقدس کشورمان هتک حرمت کردند 

پلیس کلانشهر لندن روز جمعه دلیل دستگیری آنها را ورود غیرقانونی به یک مکان دیپلماتیک و احتمال وارد کردن خسارت به آن اعلام کرد.



جمهوری اسلامی ایران چند سالی است که برای مقابله با پدیده دزدی دریایی و برقراری امنیت در آب‌های بین‌المللی حضور دارد، اما آمریکا در منطقه غرب آسیا فقط تنش می‌آفریند.

نیروی دریایی ایران و آمریکا؛ کلید امنیت در دست کدامیک است؟

 پس از این که دونالد ترامپ جمهوری‌خواه بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد مانند هم‌حزبی‌های خود واشنگتن را  با تندروی؛ وارد چالش جدی با برخی کشورها همچون جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی با اظهارات خود توافقی بین‌المللی چون برجام را مورد هجوم قرار داد و برای ماندن در آن، شرط مذاکره در سایر حوزه‌ها مثل برنامه دفاعی ایران را در نظر گرفت، اما رئیس جمهور ایالات متحده خوب می‌دانست که با حرف و تهدید نمی‌تواند تهران را پای میز مذاکره بکشاند و نیاز به اعمال فشار است، از این رو به نیرو‌های نظامی خود اجازه برخورد با نیرو‌های ایرانی را داد که آن هم در همه موارد به ضرر یانکی‌ها شد.



یک مسئول نظامی حشدالشعبی از آغاز قریب الوقوع عملیاتی گسترده برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر داعش در مناطق داقوق و طوز خورماتو خبر داد.

عملیات حشد الشعبی علیه باقیمانده‌های داعش ابورضا النجار مسئول جبهه شمالی نیروهای بسیج مردمی عراق(حشد الشعبی) عنوان داشت: به زودی عملیات گسترده ای برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر باقی‌مانده داعش آغاز خواهد شد. در جریان نشست امنیتی کرکوک با حضور مسئولان امنیتی در خصوص آغاز این عملیات در مناطق داقوق و شرق طوز خورماتو رایزنی شد. محورهای عملیاتی نیز میان نیروهای ارتش و پلیس فدرال و حشد الشعبی تقسیم شد.

وی در ادامه افزود: این عملیات با هدف تحت پیگرد قرار دادن عناصر شکست خورده داعش و تروریست‌ها با مشارکت گسترده نیروهای حشد الشعبی اجرا می شود. مرحله نخست عملیات منطقه شرق طوزخورماتو و داقوق و مرحله دوم حوض حمرین و الزرکه را در بر می گیرد.

از سوی دیگر محمود الفلاحی فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: این عملیات که به سمت مرزهای عربستان روز گذشته آغاز شد دستاوردهای خوبی محقق کرده به طوری که تعدادی از باقی‌مانده‌های گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده و یک پایگاه متعلق به آنها نابود شد.

به گفته الفلاحی نیروهای ارتش، پلیس، حشد عشایری عراق و نیروهای مرزبانی تحت حمایت نیروی هوایی ارتش عراق و جنگنده های ائتلاف ضد داعش از صبح روز گذشته عملیات گسترده ای برای پاکسازی صحرای الانبار به سوی مرزهای عراق و عربستان آغاز کرده اند.

الفلاحی تأکید کرد که این عملیات با هدف نابود کردن پناهگاه های باقی‌مانده‌های داعش در صحرای غربی الانبار در نزدیکی مرز عربستان و عراق است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

خدمت دوتابعیتی‌هایی که در سمت‌های مدیریتی کشور فعالیت می‌کنند، به لحاظ قانونی ممنوع است/ وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی است که چنین اشخاص خائنی را شناسایی کند

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه ۱۴ بهمن‌ماه با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.

جدیدترین پرونده‌های قضائی موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب ۱۴ بهمن‌ماه بود که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.

منتظری با بیان اینکه باید از دستاورد‌های انقلاب پاسداری کنیم، گفت: امیدواریم در یکشنبه هفته آینده حضور باشکوه ملت ایران را شاهد باشیم و به واسطه این حضور، پیام خاصی را به دشمنانمان ارائه دهیم همچنین، ملت ما بش از پیش ادامه دهنده راه امام راحل و شهدا شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشکل وجود مدیران دوتابعیتی چیست، ادامه داد: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و پیاده سازی اهداف خود نیازمند دریچه‌ها یعنی عوامل نفوذی است.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: ششمین اجلاس روسای نیروهای دریایی عضو ائتلاف نیروهای کشورهای شمال اقیانوس هند با دعوت از هیات ها و روسای نیروهای دریایی بیش از ۵۰ کشور جهان اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار می شود.

ناخدا یکم ستاد کورش محرابی با حضور در پانزدهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان هرمزگان با بیان اینکه ایران از سال ۲۰۱۸ میلادی به مدت ۲ سال ریاست این ائتلاف را بر عهده خواهد داشت، ادامه داد: شرکت کنندگان در دور پنجم اجلاس در کشور بنگلادش این تصمیم را گرفتند.

وی ادامه داد: اجلاس روسای نیروهای دریایی عضو ائتلاف تا کنون در کشورهای هندوسنان، آفریقای جنوبی، استرالیا، امارات و بنگلادش برگزار شده است.

وی یادآور شد: ائتلاف نیروهای دریایی کشورهای شمال اقیانوس هند در سال ۲۰۰۸ به پیشنهاد هندوستان برای تامین و حفظ امنیت منطقه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این اجلاس ها و ائتلاف در طول عمر۱۰ ساله خود اهدافی از جمله تامین امنیت جمعی را پیگیری کرده و امسال برای اولین بار، در کشور بنگلادش رزمایش عمومی جست و جو و نجات برگزار کرد.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا خاطر نشان کرد: ایران هم در این رزمایش ۲ روزه که با موفقیت و حضور نیروهای دریایی ۲۳ کشور انجام شد حضور داشت.

ناخدا یکم ستاد محرابی یادآور شد: ناوگروه پنجاهُم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشجویان را برای گذراندن دوره های عملی و کارورزی به همراه خود برده است.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروی دریایی علاقه مند به دریافت خدمات از سوی شرکت های پروازی در فرودگاه جاسک است و وجود آن باعث سوق یافتن بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و فعالیت های عمرانی و اقتصادی می شود.

ناخدا یکم محرابی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ سال قبل به صورت مستمر در سواحل مکران و شهرستان جاسک حضور دارد.

وی ادامه داد: این نیرو فرودگاه جاسک را برای انجام پروازهای مسافری آماده کرده که ۲ ماه قبل بدست استاندار هرمزگان گشایش یافت.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: علت استقبال نکردن شرکت های پروازی برای برقراری پرواز به جاسک و دادن خدمات به مردم ، فعالان اقتصادی بخش خصوصی ، بخش عمومی و نیروهای حاضر در شهرستان مشخص نیست.

وی اظهار امیداری کرد شرکت های هواپیمایی نسبت به برقراری پرواز به جاسک اقدام کنند.



۳۰ ژانویه ۱۹۴۸ مصادف با ۱۰ بهمن ۱۳۲۶ سالروز ترور مهاتما گاندی، رهبر آزادی‌بخش هند از چنگال استعمار انگلیس است.

استعمارستیزی یک هندو با الگوگیری از امام حسین(ع)

انقلابیون بسیاری در تاریخ بوده‌اند که نامشان با تضاد و تناقض گره خورده است. افرادی که با آرمان‌های والایی چون عدالت و مقابله با استبداد، مشت گره کرده و حکومت‌های فاسدشان را سرنگون کردند تا به آرمان‌شهر رویایی خود برسند.

لنین و استالین را شاید بتوان از بارزترین این رهبران دانست که با هدف مقابله با سیستم پادشاهی روسیه انقلاب کرده و پس از پیروزی، خودشان ساکن همان کاخ‌های تزار پیشین شدند و اندک اندک چنان فاصله ای از مردمشان گرفتند که دیری نپایید تا هیچ نام و نشانی از اهدافشان نماند.

اما رهبرانی بودند که نه تنها به آرمان‌های عزت مدارانه و حق طلبانه برای کشورشان رسیدند، بلکه خود تبدیل به نمادی برای جنبش‌های ضد استعماری در سراسر جهان بدل شدند. مهاتما گاندی رهبر فقید جنبش ضد استعماری هند از جمله همین افراد بود.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند حزب‌الله هشدار داده است در صورتی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به احداث مانع در مرز لبنان پایان ندهد، به نیرو‌های آن حمله خواهد کرد.

به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، جنبش حزب‌الله لبنان هشدار داده است در صورتی که اسرائیل به احداث موانعی در مرز لبنان و سرزمین های اشغالی پایان ندهد، سربازان وزارت جنگ اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.

اسرائیل مدتی است که در حال ساخت مانع با استفاده از بلوک‌های بتنی و موانع طبیعی است. حال، حزب‌الله لبنان به این مسئله واکنش شدیدی نشان داده است.

این پیام از طریق نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان به دست مقامات رژیم صهیونیستی رسید. نیروهای سازمان ملل که نگران تشدید تنش‌ها در این منطقه مرزی هستند، این پیام را به سفارت‌های آمریکا و فرانسه رساندند و پس از آن، این پیام به دفتر نخست وزیری اسرائیل رسید.

رژیم صهیونیستی در پاسخ اعلام کرد اسرائیل قصد توقف احداث این موانع را ندارد و مدعی شد در صورت تشدید تنش‌ها، «واکنش اسرائیل محکم و دردناک» خواهد بود.

سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل در مطلبی که روز یکشنبه چاپ شد مدعی شد حزب الله قصد دارد لبنان را به شاخه‌ای از ایران، و یک «کارخانه موشک سازی» تبدیل کند.

محمد رعد، نماینده مجلس لبنان، در پاسخ به این ادعاها اعلام کرد «اسرائیل نباید بی‌خردی به خرج دهد و خود را درگیر جنگی کند که آن را نابود خواهد ساخت. امروز حزب‌الله قدرتمندتر شده است و هرآنچه را که برای نابودی ارتش اسرائیل نیاز دارد، در اختیار دارد.»

وی افزود: «اسرائیل در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای منزوی شده است. بازی‌های رسانه‌ای اسرائیل نیز به منظور پوشاندن ناتوانی آن از قدرتمند نشان دادن خود است.»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیت‌کوین را به دلیل نبود یک ضابطه قانونی به عنوان مبنایی برای ورود، کار مورد تأیید نمی‌دانیم. 

//محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به بررسی بیت‌کوین (ارز الکترونیکی) در مجلس گفت: ورود مردم به انجام معاملاتی در فضای مجازی که هنوز بانک مرکزی به آن رسمیتی نداده، یک کار کاملا پرخطری است.
وی تصریح کرد: این‌گونه فعالیت‌ها شاید در ظاهر برای برخی شیرین شده و مزیتی دارد اما جنس کار قابل اعتماد و استناد نیست.نماینده مردم کرمان و راور تاکید کرد: بیت‌کوین را به دلیل نبود یک ضابطه قانونی به عنوان مبنایی برای ورود به آن، مورد تأیید نمی‌دانیم. پورابراهیمی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصادی از ظرفیت ارز‌های دیجیتال به صورت مطمئن می‌توان استفاده کرد، افزود: بیت‌کوین یک نمونه از ارزهای دیجیتال است و مجموعه‌های دیگری هم در این میان وجود دارد که می‌توان بر اساس آن‎ها و با ایجاد فضایی برای کمک به این موضوع  عمل کرد.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: معتقدم همین ارز دیجیتال در شرایط کنونی کشور می‌تواند با برنامه‌ریزی مجموعه مدیران ارشد و کلان اقتصادی کشور مبنای رسمی ما برای اقدام باشد که کار ارزشمندی است.وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون اقتصادی بانک مرکزی را مکلف کردیم تا گزارشی را درباره ارزهای دیجیتالی تا یک ماه آینده به مجلس ارائه کند تا بتوانیم بر روی محور موضوعات آن کار کرده و  با رسیدن به یک جمع‌بندی اقدامات لازم را انجام دهیم.
پورابراهیمی بیان کرد: امروز برای خروج از سیطره دلار در اقتصاد کشور لازم است تا یک ارز دیجیتال تعریف شود، جمهوری اسلامی ایران حتما در این حوزه ورود کرده و مجلس هم کاملا از آن حمایت می‌کند زیرا پلت فرم ارز دیجیتال می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی ما باشد.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  اقتصادی ,   , 

فشار آمریکا برای انجام اصلاحات در برجام، اتحادیه اروپا را با شرایط سختی مواجه کرده است.

قرار نیست اروپا به هر قیمتی برجام را حفظ کند///اروپا به ئنبال معادله سازی در حفظ برجام//اروپا در مسیر انتخاب

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی تعلیق ۱۲۰ روزه تحریم ها را تمدید کرد که به اروپا هشدار داد اگر قرار است در برجام بماند باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد از جمله اینکه برای همیشه مفاد آن دائمی شود و از طرف دیگر به سایر مسائلی از جمله برنامه دفاعی  و موشکی ایران تسری پیدا کند. در این  میان اروپا ناگزیر به انتخاب میان دو راهی شد. یک راه به حفظ برجام منتهی می‌شود و راه دیگر جلب نظر هم پیمانش است.

اتحادیه اروپا برجام را به عنوان موفقیتی در حوزه سیاست خارجی خود می داند و تمام تلاش خود را صرف می کند تا آن را حفظ کند و  همان طور که رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام پیش از این مطرح کرده بود اروپایی ها بیش از آنکه به دنبال منافع اقتصادی از برجام باشند به دنبال منافع امنیتی خود در خاورمیانه هستند چرا که  بروز هر گونه خشونت و ناامنی در خاورمیانه به طور مستقیم بر امنیت اروپا تاثیر می گذارد نمونه این امر را می توان در بحران سوریه و عراق دید که خیل عظیمی از پناهندگان به کشورهای اروپایی پناه بردند و به نوعی کشورهای  این قاره سبز را با چالش اجتماعی و امنیتی مواجه کردند. بنابراین اروپا تمام تلاش خود را می کند تا از بروز هر گونه جنگ و ناامنی در خاورمیانه جلوگیری کند. از طرف دیگر آمریکا متحد اقتصادی بزرگی برای اروپا محسوب می شود بنابراین باید بر اساس این وابستگی اقتصادی نظر مساعد آن را جلب کند.

اروپا برای جلوگیری از یک جانبه گرایی ترامپ باید بر مواضع خود در برخی از مسائل مهم جهانی از جمله برنامه هسته ای ایران پافشاری کند تا استقلال سیاست خارجی خود را به آمریکا نشان دهند. با توجه به مواردی که گفته شد این سوال پیش می آید آیا اروپا برای حفظ برجام به هر قیمتی به دنبال معادل سازی است؟

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مقامات لبنانی اعلام کردند رژیم صهیونیستی در حمله بمب گذاری نزدیک به دو هفته پیش علیه یکی از مقامات جنبش اسلامی فلسطین، حماس در جنوب لبنان دست داشته است.

رد پای رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی در جنوب لبنان به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، مقامات لبنانی روز جمعه اعلام کردند رژیمصهیونیستیدر حمله بمب گذاری نزدیک به دو هفته پیش علیه یکی از مقامات جنبش اسلامی فلسطین حماس در جنوب لبنان دست داشته است.

محمد حمدان، یکی از مقامات جنبش حماس در ۱۴ ژانویه در انفجار بمب در خودرو وی در صیدا واقع در ۴۰ کیلومتری جنوب بیروت به شدت از ناحیه پا زخمی شد. به گفته یک منبع امنیتی فلسطینی، محمد حمدان یکی از اعضای نیروی امنیتی حماس است.

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور لبنان روز جمعه اعلام کرد ماموران تحقیق توانستند «یکی از عاملان جنایت را که اعتراف کرد دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیلی وی را مجبور به این اقدام کرده اند، بازداشت کنند». وزارت کشور لبنان به ملیت این شخص اشاره‌ای نکرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

اسناد از طبقه بندی خارج شده دولت انگلیس نشان می‌دهد لندن یک برنامه سری برای نابود کردن منابع و صنایع نفت منطقه غرب آسیا با استفاده از سلاح هسته‌ای تهیه و تدوین کرده بود.

فاش شدن طرح سری انگلیس برای حمله به تاسیسات نفتی در منطقه غرب آسیابه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ اسناد از طبقه بندی خارج شده دولت انگلیس نشان می‌دهد لندن یک برنامه سری برای نابود کردن منابع و صنایع نفت منطقه غرب آسیا با استفاده از سلاح هسته‌ای تهیه و تدوین کرده بود تا از افتادن این منابع و صنایع به دست‌های ‹‹ناباب›› جلوگیری کند.

هری ترومن، رئیس جمهور اسبق آمریکا، سند شماره NSC ۲۶/۲ شورای امنیت ملی آمریکا را ابلاغ کرد. این سند تصریح می‌کرد در صورت حمله اتحاد جماهیر شوروی به خاورمیانه (غرب آسیا)، منابع و تاسیسات نفتی این منطقه پیش از رسیدن ارتش سرخ شوروی به آن‌ها نابود خواهند شد. بر اساس این رویکرد که عنوان ‹‹انکار›› برای آن انتخاب شده بود، کارکنان شرکت نفت به محض دریافت چراغ سبز از سوی واشنگتن به خرابکاری و تخریب تاسیسات زیر نظرشان مبادرت می‌ورزند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد