امیر حاتمی به مناسبت فرارسیدن سال جدید با حضور در آسایشگاه ثارالله تهران از جانبازان این مرکز عیادت کرد. امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن سال جدید با حضور در آسایشگاه ثارالله تهران از جانبازان این مرکز عیادت کرد. امیر حاتمی به همراه جمعی از ساربازان وزارت دفاع با حضور […]


 
مسمومیت غذایی یکی از مشکلاتی است که سلامتی مسافران را تهدید می‌کند، اما تنها با رعایت برخی نکات ساده می‌توان سفری خوش داشت.  نوروز زمان دید و بازدید، سفر و گشت و گذار در دل طبیعت است، در طول این ایام مردم  به دلیل رعایت نکردن برخی نکات با مخاطراتی در سلامتی  مواجه می شوند، […]



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

 
تیم‌های ملی فوتبال ایران و تونس امشب (جمعه) سوم فروردین از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه در یک بازی دوستانه به مصاف یکدیگر می‌روند.   تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب بازی های دوستانه پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار است به مصاف تیم ملی فوتبال تونس برود.دو تیم پیش از این تنها یک بار به در سال ۱۳۹۱ در مجارستان به […]



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

در این گزارش برخی از تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حمایت از کالای ایرانی را در دیدار با مردم و مسئولان می‌خوانید.
 
توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد خرید کالاهای داخلی

 بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند، این مسئله حاکی از اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم برای ایشان می‌باشد.

رهبر انقلاب امسال را به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند و پیش از این نیز  بارها بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تاکید کرده‌اند. در این گزارش بخش‌هایی از بیانات ایشان در سال‌های مختلف درباره ضرورت حمایت از کالای ایرانی را می‌خوانید.

 



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشور در دهه ۶۰ رشد جمعیتی بالایی را تجربه کرد و اشتغال مسأله اول دهه شصتی‌هاست و عملا فرصت شغلی برایشان فراهم نشد.

رشد جمعیتی دهه 60 در تاریخ ایران بی سابقه بوده است

 علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگویی که با سالنامه ایران داشت، اظهار کرد: اشتغال عیاری برای سنجش کارآمدی و اثربخشی رویکردهای سیاستی جاری در کشور در دهه‌های اخیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیکاریپدیده‌ای است که اغلب کشورها، از جمله کشورهای موفق دنیا نیز آن را تجربه کرده‌اند، گفت: اما نحوه مواجهه با این مسأله در طراحی و پیاده‌سازی سیاست‌ها ست که از اهمیت بالایی برخوردار است.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

سرمربی تیم ذوب آهن گفت: معصوم نیستم. هر کاری کردم خدا را در نظر گرفتم و اگر اشتباه کردم نیت بدی نداشتم.

امیر قلعه نویی: من معصوم نیستم/ دیدن فقیر در کشوری ثروتمند زجر آور است/پیر شدم و از خدا می ترسم

 بدون شک یکی از چهره های خاص فوتبال ایران در چند دهه گذشته امیر قلعه نویی است، مردی که در دومین تجربه زندگی در اصفهان این بار روی نیمکت ذوب آهن نشست با این امید که بتواند افتخارات سپاهان را با ذوب هم تکرار کند اما تجربه روزهای پر فراز و نشیب این اجازه را به او نداد تا برای قهرمانی تلاش کند.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

شهر آجیلی خراسان شمالی پایتخت آجیل ایران / و با قدمت ۵۰ ساله در استان
فاروج در خراسان شمالی که به پایتخت آجیل کشور مشهور است، با روستا‌ها و آثار باستانی و دیدنی، یکی از مقاصد گردشگری استان محسوب می‌شود.

شهرستان فاروج در شمال شرقی ایران و در ۹۰ کیلومتری شرق خراسان شمالی واقع شده است، شهری که از ابتدا تا انتهای خیابان اصلی آن رافروشگاه‌های آجیل با تنقلات خوشمزه پر کرده است.

این شهرستان ۷۰ هزار نفری، از شمال به کشور ترکمنستان و باجگیران از توابع قوچان، از جنوب به اسفراین، از غرب به شیروان و از شرق به شهر قوچان منتهی می‌شود؛ شهرستانی که به واسطه داشتن علمای دینی و شخصیت‌های فرهنگی متعدد درالعلمایشمی‌خوانند.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

خبرگزاری قوه قضائيه سومین بخش از مستندات درباره اعمال ارتکابی حمید بقایی را منتشر کرد.

اسناد فساد حدود نیم تریلیارد تومانی حمید بقایی منتشر شد + فیلمپس از برگزاری جلسه محاکمه حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور پیشین، خبرگزاری قوه قضائیه سومین بخش از اسناد فساد حدود نیم تریلیارد تومانی او را منتشر کرد.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 سخنگوی پلیس کلانشهر لندن اعلام کرد که حمله‌کنندگان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به قید وثیقه آزاد شدند.

سخنگوی پلیس کلانشهر لندن اعلام کرد که حمله‌کنندگان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندنبه قید وثیقه آزاد شدند.

این افراد جمعه شب سه ساعت پس از آنکه وارد محوطه سفارت کشورمان در لندن شدند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

گفتنی است تعدادی از اعضای فرقه انگلیسی شیرازی جمعه شب از بالکن سفارت ایران در لندن بالا رفته و به پرچم مقدس کشورمان هتک حرمت کردند 

پلیس کلانشهر لندن روز جمعه دلیل دستگیری آنها را ورود غیرقانونی به یک مکان دیپلماتیک و احتمال وارد کردن خسارت به آن اعلام کرد.



مهدی طارمی بدون خداحافظی با هواداران پرسپولیس این تیم را ترک کرد و به الغرافه قطر رفت و در این تیم هم با استقبال سردی مواجه شد.
 
مهدی طارمی

  مهدی طارمی بدون اینکه با هواداران پرسپولیس خداحافظی کند، به الغرافه رفت. بازیکنی که در این چند سال هر چقدر برای این تیم گل زد و محبوبیت کسب کرد، همه محبوبیت خود را یک شبه به باد داد. مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس که فصل گذشته به یک‌باره راهی ریزه‌اسپور ترکیه شده بود، بدون فسخ قرارداد با این تیم به جمع سرخپوشان بازگشت و همین مسئله این فصل دردسرهای زیادی برای پرسپولیس داشت. هرچند در این مسئله باشگاه پرسپولیس هم کم مقصر نیست و بدون توجه به قرارداد طارمی به ریزه‌اسپور او را به خدمت گرفت که هنوز در خصوص این انتقال ابهامات زیادی وجود دارد.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

فیفا بابت حضور هر بازیکن در جام جهانی ۲۰۱۸ پاداشی را برای باشگاه‌های آنها در نظر گرفته و به‌این‌ترتیب باشگاه‌های ایرانی نیز باید در انتظار پاداش مناسبی باشند.

دیدار تیم های فوتبال ایران و ازبکستان-2

  از صعود به جام جهانی 2018 روسیه، سودی نصیب فوتبال ایران خواهد شد که می‌تواند بسیاری از مشکلات باشگاه‌ها را حل کند، آن هم باشگاه‌هایی که در یک سال اخیر حسابی با مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین بعضاً میلیاردی مواجه بودند. فیفا علاوه بر پرداخت پاداش به فدراسیون تیم‌هایی که به جام جهانی صعود کرده‌اند، پاداشی هم برای باشگاه‌ها در نظر می‌گیرد. آن دسته از باشگاه‌هایی که در جام جهانی بازیکن داشته باشند، بابت حضور بازیکنان‌شان در جام جهانی پاداش دریافت می‌کنند و مجموع این پاداش 209 میلیون دلار (حدود 900 میلیارد تومان) است.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه هشتمین سالگرد حماسۀ یوم الله 9 دی با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم برای حضور در مراسم بزرگداشت این حماسه دعوت کرد.

شورای هماهنگی طی فراخوان عمومی اعلام کرد: مراسم بـزرگداشـت «حماسـۀ نهم دی ماه» شنبه 9 دی ماه 1396 در تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرهای سراسر کشور و در بیش از 1200 نقطه کشور با حضور پرشور و آگاهانه ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی برگزار می‌شود.



نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، جزئیات تغییرات قیمتی خرید سربازی را تشریح کرد.
هادی قوامی در خصوص نشست صبح امروز(دوشنبه 4 در ماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در نشست صبح امروز بخش‌های درآمدی لایحه بودجه سال 96 تا تبصره‌ 13 بررسی شد.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش از تولید فیلم "تصمیم منطقی" به‌عنوان نخستین فیلم سینمایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام در مشهد اظهار داشت: حوزه تاریخ شفاهی را در ارتش در یک سال گذشته بسیار فعال کرده‌ایم و عزیزان را به تهران می‌آوریم و به شکل حرفه‌ای مصاحبه آن‌ها ضبط می‌شود و با کیفیت حداکثری آرشیو می‌شود تا نه تنها تاریخ بلکه فیلم ضبط شده نیز قابل بهره‌برداری باشد.



ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض، گفت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.

وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده ‌شود.

حاتمی ادامه داد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعای را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهند کرد.



همایش سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ابلاغ تدابیر و خط مشی فرمانده کل ارتش مبتنی بر تدابیر ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی ) و نیز تبیین راهبردهای ارتقای توانمندی و توان رزمی در راستای اهداف و ماموریتهای واگذاری به ارتش آغاز شد.

در آغاز این همایش سردار سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ، روسای سازمانهای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات ، فرماندهان نیروها و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و فرماندهان یکان های عمده ارتش و معاونان ستاد ارتش حضور دارند.



 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا با برگزاری رزمایش‌های تخصصی و بزرگ و رزمایش‌های مشترک با دیگر کشور ارتقا یافته است.

 امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار وابستگان نظامی کشورهای مختلف در ایران گفت: «دریا» همواره در تفکر و فرهنگ ایرانیان، سرچشمه برکت، رونق اقتصادی و ایجاد روابط بین المللی با رعایت احترام متقابل بوده است. 
بخش عظیمی از آب‌های کره زمین میراث مشترک بشریت است و اقیانوس‌ها و آب‌های بین‌المللی عرصه لازم برای گفت‌وگوی ملت‌ها و تبادل فرهنگ‌های ملل‌های مختلف را فراهم آورده و دریاها می‌توانند عرصه مشترک همکاری و روابط انسانی بیشتر را به دور از هرگونه تعصب برای بشر به ارمغان آورند.


 

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار موضوعاتی از قبیل لایحه بودجه سال 97، چگونگی محقق شدن حکم فرماندهی معظم کل قوا در بودجه سال 97 در محورهای ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی و رفع نیازهای معیشتی و نیز چگونگی اقدامات لازم برای بهبود وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



 اختلاف طبقاتی و عدم توجه به قشر مستضعف، بلایی است که می تواند عواقب سخت دنیوی و اخروی برای مدیران جامعه به دنبال داشته باشد.
امام خمینی که خود پرچمدار مبارزه با فساد و سیستم سرمایه سالارانه است، بارها و بارها نسبت به نتایج شوم دنیاگرایی مسئولین هشدار داده و فرمودند: انفجاری که از باطن یک مملکتی که مدّعی اسلامی است پیدا شده و مأیوس از اسلام شده‌اند، مأیوس از برنامه‌های اسلام شده‌اند؛ یک همچو انفجاری را هیچ کس نمی‌تواند جلویش را بگیرد...


آدرس کانال تلگرامی ارتش جمهوری اسلامی ایران: 

https://telegram.me/ajanews_ir



معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: آنچه در نیروی دریایی ارتش اتفاق افتاده عنایت خداوند متعال و حرکت در راه ولایت فقیه و تلاش همه کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

Image result for ‫امیر سیاری‬‎

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش گفت: همه کارکنان نیروی دریایی باید به شعار راه ما راه حسین (ع) است توجه و بدانند که حرکت در مسیر، کار عظیمی است.
امیر سیاری با اشاره به موفقیت های به دست آمده در نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: آنچه در نیروی دریایی ارتش اتفاق افتاده عنایت خداوند متعال و حرکت در راه ولایت فقیه و تلاش همه کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش است.
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حمایت سلسله مراتب فرماندهی ارتش که همواره ما را مورد حمایت قرار داده‌اند و تلاش و کوشش، از خود گذشتگی و ولایتمداری کارکنان نیروی دریایی باعث موفقیت‌های این سال‌های نیروی دریایی بوده است. بنده همواره گفته‌ام که کارکنان نیروی دریایی ایثارگر، ولایتمدار، مؤمن و تلاشگر هستند.



سرلشکر خلبان شهید عباس دوران در بیستم مهرماه سال ۱۳۲۹ در شهرستان شیراز در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. پس از طی دوران ابتدایی وارد دبیرستان شد و در سال ۱۳۴۸ موفق به اخذ مدرک دیپلم طبیعی از دبیرستان سلطانی شیراز شد و به این ترتیب دوران کودکی، نوجوانی و جوانی را در شیراز گذراند. در همان سال به خدمت مقدس سربازی اعزام شد. بعد از طی دوره سربازی به دلیل علاقه زیادی که به خلبانی داشت، در سال 1351 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و پس از طی دوره مقدماتی پرواز در ایران، برای ادامه تحصیل و طی دوره تکمیلی خلبانی به آمریکا اعزام شد. او ابتدا درپایگاه «لکلند» دوره تکمیلی زبان انگلیسی را طی کرد و سپس در پایگاه «کلمبوس» در ایالت «می سی سی پی» موفق به آموختن خلبانی و پرواز با هواپیماهای بونانزا، تی۴۱ و تی ۳۷ شد. در همان زمان، در یکی از تمرینات ورزش اسکیت، در اثر برخورد با زمین، پای چپش مصدوم شد و به مدت دو ماه از برنامه پروازی باز ماند.



پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای/ حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ محمدحسین دادرس را به جانشینی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری را به معاونت هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

متن احکام فرمانده کل قوا به این شرح است:


سرتیپ دوم جعفری از فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن اعلام برقراری پوشش کامل پدافندی در ایام اربعین برای زائرین گفت: رصد و مراقبت ویژه کلیه پروازهای فرا منطقه ای در حال فعالیت در آسمان کشور عراق اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در ایام اربعین به صورت ویژه صورت می پذیرد.

Image result for ‫رصد و مراقبت پدافندی در ایام اربعین‬‎

   امیر جعفری افزود: با توجه به عبور روزانه بیش از1000 پرواز مسافربری از فضای کشور ایران،‌ در ایام اربعین حسینی روزانه دهها فروند هواپیمای مسافربری از فرودگاه های نجف و کربلا انتقال زائران حسینی را انجام می دهند که کلیه پرواز ها تحت مراقبت و رصد کامل سامانه های راداری ثابت و تاکتیکی انجام می پذیرد.
وی به پایش مستمر فضای مسیر تردد زائرین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: سایت های راداری و موشکی و سامانه های شنود الکترونیکی ثابت و تاکتیکی استقراری در مرز جمهوری اسلامی ایران جهت مراقبت از فضای داخل و خارج مرز و انجام هر گونه اقدام تاکتیکی در صورت لزوم مستقر هستند.
امیر سرتیپ دوم جعفری ادامه داد: رصد و مراقبت کامل پرواز بالگردها با ماموریت انتظامی، اورژانس هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین خودی در مرز جمهوری اسلامی با عراق جهت گشت هوایی و شناسایی منطقه صورت می پذیرد.
وی همچنین از آمادگی بهره گیری از باند های پروازی فرودگاه های مرزی جهت کمک به هواپیماهای در حال اضطرار حامل زائرین اربعین حسینی در صورت لزوم خبر داد


 
دریادار حبیب‌الله سیاری با حکم فرمانده کل قوا به سمت معاون هماهنگ کننده جدید ارتش منصوب شد.
امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" دی‌ماه 1334 در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان فسای استان فارس به دنیا آمد. وی درسال 1353 پس از اتمام تحصیلات دبیرستانی با ورود به دانشکده افسری نیروی زمینی به استخدام ارتش در آمد و پس از پایان تحصیلات و طی دوره‌ مقدماتی در رسته تکاوری، در نیروی دریایی ارتش مشغول خدمت شد. امیر سیاری دوره‌های کلاه سبزی، دافوس و علوم استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی گذراند. 
وی دارای درجه نظامی دریاداری(معادل سرتیپ) و مدرک تحصیلی دکتری است. امیر سیاری با طی مدارج عالی علمی و پژوهشی به عضویت هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی در آمد.


امیر سرتیپ محمدحسین دادرس امروز با حکم رهبر انقلاب به سمت جانشینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان پیش از این عهده دار این سمت بود.

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس که تا پیش از این عهده دار معاونت هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، در سال ۱۳۵۸ وارد دانشکده افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش شد و با ۱۱۰ ماه حضور در جبهه ها و مناطق عملیاتی، به ۵۵ درصد جانبازی نائل آمد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، طی حکمی امیر دریادار حسین خانزادی را به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جایگزین امیردریادار حبیب‌الله سیاری کردند.

امیر خانزادی پیش از این معاونت طرح و برنامه و بودجه نیروی دریایی را برعهده داشت.

امیر دریادار حسین خانزادی اهل گرگان با 50 سال سن (متولد 1346) تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره کارشناسی ناوبری و فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر طی کرده و دوره عالی خلبانی هاورکرافت و دوره کارشناسی ارشد مدیریت علوم دفاع دریایی را نیز در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) پشت سر گذاشته .


برداشت زعفران در خراسان جنوبی آغاز شده و بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی سطح زیرکشت استان را طلای سرخ به خود اختصاص داده است.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 

قبرستان ''وادِی السَّلام'' قبرستانی بزرگ و تاریخی در شهر نجف است که به سبب وجود احادیثی درباره فضیلت آن، برای شیعیان اهمیت بسیاری دارد. بنابر برخی روایات، این قبرستان محل رجعت بعضی از پیامبران و صالحان است و بنابر برخی دیگر هر مؤمنی در هر جای دنیا که وفات کند، روح او به این مکان خواهد آمد. قرار گرفتن وادی السلام در شهر نجف، که مرقد امیرالمومنین علی (ع) در آن قرار دارد، بر اهمیت آن افزوده است.



مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش، که با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد. رهبر معظم انقلاب در این مراسم به یکی از جانبازان ارتشی هدیه ای اعطا نمودند.

 



سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در مواجهه مشکلات و تنگناهای اقتصادی نباید امید را از دست دهیم که لازمه آن اتکا، توجه و خلاقیت و توکل و دست به دست هم دادن است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران لزوم اتحاد آحاد مردم و نیروهای مسلح در حفظ اقتدار و دستیابی به افق ترسیم شده پیش روی جمهوری اسلامی را متذکر شد و گفت: در مواجهه مشکلات و تنگناهای اقتصادی نباید امید را از دست دهیم که لازمه آن اتکا، توجه و خلاقیت و توکل و دست به دست هم دادن است.



Image result for ‫دیدار رهبری با نخبگان‬‎
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیر نخبگان فرمودند: از ترور جسمی خطرناک‌تر، ترور مغزی و فکری است. گاهی دانشمندان ما را ترور کردند، شهیدشان کردند امّا از آن بدتر و تلخ‌تر این است که دانشمند ما را اسیر کنند.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اجتماعی- ورزشی ,   , 

 
Image result for ‫ویدئو/ نظم خیره‌کننده دانشجویان افسری ارتش درحضور فرمانده کل قوا‬‎
 
ویدئویی از نمایش محشر و نظم خیره‌کننده دانشجویان افسری ارتش درحضور فرمانده کل قوا را ببینید.
لطفا برای مشاهده ویدئو بر روی تصویر کلیک کنید.


Image result for ‫ویدئو/ بدون تعارف با آقای دوربینی‬‎

 

لطفا برای مشاهده ویدئو بر روی تصویر کلیک نمائید.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 


معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزان را تشریح کرد.

نجف حمیدزاده گفت: در سال جاری عده زیادی از دانش آموزان مشمول در سراسر کشور به دلیل عدم رعایت سقف سنوات مجاز تحصیلی در مقطع متوسطه علیرغم کسب رتبه های برتر کشوری در آزمون های دانشگاهی به علت صراحت آیین نامه اجرایی نتوانستند از معافیت تحصیلی در مقاطع دانشگاهی بهره مند شوند لذا دانشجویان باید با برنامه ریزی مناسب در سنوات تحصیلی در نظر گرفته شده مقطع تحصیلی خود را به اتمام رسانند تا برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دچار مشکل نشوند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: طبق تبصره یک ماده ۳۳ قانون خدمت وظیفه عمومی حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن ۲۰ سالگی تمام است و مهلت معرفی آنان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی حداکثر یک سال پس از فراغت از تحصیل در نظر گرفته شده است.
حمیدزاده افزود: طبق ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مصوب ۹۱.۸.۲۹ هیات وزیران دانش آموزانی که در مهلت معرفی خود یعنی بعد از ۲۰ سالگی تمام فارغ التحصیل شوند امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نخواهند داشت.



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به همراه سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان  با دو خانواده شهید در رشت دیدار کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فرزندان و همسر شهید مدافع حرم  جاوید الاثر محمد رضا یعقوبی گفت: شهدای مدافع حرم با ایثار و از خود گذشتگی در آن سوی مرزها از حریم و امنیت کشورمان دفاع می کنند.
امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی با بیان اینکه شهیدان در مسیر شهادت حمایت خانواده هایشان را داشتند افزود : باید با تمام  توان از خانواده های شهدا حمایت کرد چرا که این عزیزان الگوی صبر و استقامت هستند.
سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این دیدار گفت: برای دفاع از دین،  کشور و ناموس خود از گرانبهاترین متاع یعنی جان خود گذشتند و امروز وظیفه ماست که از آرمان های شهدا حفاظت کنیم. 
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با خانواده سرهنگ شهید علیرضا محمدی نژاد هم دیدار کرد.
امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی در این دیدار با قدردانی از صبر و مقاومت خانواده های شهدا گفت: صبر و استقامت خانواده های شهدا ستودنی است واین عزیزان با تحمل سختی های فراوان الگویی ارزشمند برای نسل امروز هستند.
وی افزود: سرکشی از خانواد های شهدا باید دراولویت کارهای مسئولان قرارگیرد در غیر این صورت باید پاسخگوی شهدا باشیم.





دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 

سرلشکر محمد باقری در جمع رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم اظهار کرد: به لطف خدا شاهد موفقیت‌های چشم‌گیر جبهه مقاومت و رزمندگان مدافع حرم علیه گروهک‌های تروریستی هستیم.


دیدار

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش قدرت دریایی منطقه ای که در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد، حضور نیروهای دریایی بیگانه (آمریکا) را عامل ناپایداری در منطقه دانست. 



Image result for ‫ویدئویی دیدنی از پارکور در شهر تاریخی یزد‬‎
ویدئویی دیدنی از پارکور در شهر تاریخی یزد.
 
دوستان عزیز لطفا برای مشاهده ویدئو بر روی تصویر کلیک نمائید.



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه مشترک رییس مجلس و رییس ستاد کل نیروهای مسلح از دستیابی به راه‌حل میانه‌ای برای اجرایی شدن قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران، جانباران و ... خبر داد.

براساس بند "د" ماده 88 برنامه ششم توسعه، کسری خدمت شامل فرزندان ایثارگران، رزمندگان و جانبازانی که مشمول خدمت سربازی بودند، می‌شود. البته این قانون که در سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود، از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی نشده و سردار کمالی در این باره به ایلنا گفته بود؛ این طرح همچنان نیازمند بررسی است و برای اجرا، نیازمند زمان است.



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

فرمانده انتظامی استان از دستگیری سرکرده بزرگترین باند سازمان یافته و بین المللی موادمخدر در جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار محمد قنبری گفت: یگان های عملیاتی پلیس استان سیستان و بلوچستان با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری سرکرده بزرگترین باند سازمان یافته و بین المللی موادمخدر، شدند.

سردار قنبری در ادامه اظهار داشت: پس از ماه ها اقدامات اطلاعاتی و تخصصی گسترده، آخرین محل تردد این قاچاقچی بین المللی در شهرستان ایرانشهر توسط پلیس شناسایی شد که روز گذشته در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به گستردگی اقدامات متهم دستگیر شده اشاره کرد و گفت: نامبرده در چندین فقره درگیری مسلحانه با ماموران و به شهادت رساندن تعدادی از ماموران پلیس در مراحل مختلف، چندین فقره آدم ربایی منجر به قتل، ترانزیت ده ها تن موادمخدر و تهیه سلاح های سبک و سنگین دخالت داشته که رسیدگی به اتهامات نامبرده با همکاری دستگاه قضائی در حال پیگیری است.


پس از حل‌وفصل چالش برنامه هسته‌ای ایران توسط طرف‌های غربی و بویژه آمریکا، چالش‌‌های دیگری که در تعارض با منافع آنان وجود خواهد داشت یکی برنامه دفاعی موشکی ایران و دوم تاثیر‌‌گذاری منطقه‌ای ایران است. هر دوی این مسائل به شکل قابل توجهی به عملکردها و ماموریت‌‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط است و پرواضح است سپاه پاسداران یکی از 2 نهاد نظامی- ‏امنیتی کشور و ممزوج در همه ساختار حاکمیت است.



 نیروی دریایی از دیرباز تاکنون همواره به عنوان یکی از ارکان قدرت کشورهای جهان مطرح بوده است تا جایی که کشورهای مختلف برای سلطه بر دیگر کشورها و استفاده از منابع وسیعی که در پهنه دریاها وجود دارد همواره بر سیادت دریایی خود نسبت به دیگران تاکید داشته و در این رابطه نیز خود را تقویت و مجهز نموده‌اند.

ایران پیش از انقلاب بواسطه حکومت‌های خودمختار و تاثیر دولتهای فرامنطقه‌ای همواره از این منابع عظیم خدادادی و توسعه دریامحور جامانده بود، تا اینکه از سال ۸۸ به فرمان مقام معظم رهبری نیروی دریایی ارتش، به نیرویی ‏راهبردی تبدیل شده و حوزه ماموریت آن از آب های سرزمینی به آب‌های بین‌المللی و آزاد جهان ‏گسترش یافت.


امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در آستانه 24 مهر، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در این سازمان گفت: امروز به یُمن وجود نهاد عقیدتی سیاسی برکات زیادی نصیب ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

 
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه 24 مهر، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در این سازمان گفت: امروز به یُمن وجود نهاد عقیدتی سیاسی برکات زیادی نصیب ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سرلشکر موسوی در این دیدار و در گفت و گویی که در استودیوی رادیو تلویزیونی این سازمان انجام شد، گفت: امروز به یُمن وجود نهاد عقیدتی سیاسی که از تدابیر و یادگارهای حضرت امام خمینی(ره) می باشد، نه تنها کارکنان پایور ما بلکه جوانانی که دو سال از بهترین روزهای زندگیشان را در نیروهای مسلح بعنوان پرسنل وظیفه می گذرانند نیز از برکات این سازمان بهره مند می شوند.

وی در ادامه افزود: اگر امروز لقب ارتش حزب الله از سوی ولی امر مسلمین به ارتش اعطا شده و ارتش ما به یک ارتش معنویت محور تبدیل شده است، همه از برکت وجود سازمان معظم و بزرگ عقیدتی سیاسی و روحانیون، مسئولین و کارکنان زحمتکش آن می باشد که در کنار فرماندهان و دیگر پرسنل ارتش باری بزرگ را در جهت ارتقای معنویت در ارتش بر دوش می کشند.

فرمانده کل ارتش همچنین گفت: با بررسی عملکرد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به خوبی درمی یابیم آنچه در ارتش ما در 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده چیزی شبیه معجزه است و ارتش کاملاً وابسته را به ارتشی مقتدر، معنویت محور و خودکفا که فقط در جهت آرمان های انقلاب تلاش می کند تبدیل کرده است و من بعنوان فرمانده کل ارتش از تلاش روحانیون، فرماندهان، مسئولین و آحاد کارکنان این سازمان نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

امیر سرلشکر موسوی افزود: آنچه که ما باید به آن توجه کنیم این است که باوجود فعالیت های بسیار خوب عقیدتی سیاسی در به انجام رساندن وظایفی که بر عهده اش گذاشته شده، این نهایت کار نیست و توقع و خواست فرماندهی معظم کل قوا و رهبری انقلاب از مجموعه ارتش و عقیدتی سیاسی بیش از این است و ما باید دست در دست هم تلاش کنیم تدابیر و خواست های رهبری را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی در ادامه به طرح های تعالی محور سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مانند طرح "مصباح" اشاره کرد و افزود: با تعامل بسیار خوبی که بین سامانه فرماندهی و عقیدتی سیاسی وجود دارد و با طرح ها و برنامه های خوبی که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جهت ارتقای سطح معنویت در آجا دارد، ان¬شاءالله برکات بیشتری از این سازمان نصیب کارکنان ارتش خواهد شد.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: همه ما باید تلاش کنیم ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نِصاب شایسته آن برسانیم. نِصابی که متناسب با آرمان های والای انقلاب اسلامی و تدابیر حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) باشد.



 
دونالد ترامپ روز جمعه در سخنان خود در مورد سیاست جدید آمریکا در قبال ایران از کلمه مجعول خلیج عربی استفاده کرد، این در حالی است که کاخ سفید در متنی که بر روی سایت خود از سخنان وی قرار داده است کلمه خلیج فارس را جایگزین کرد. به کار رفتن خلیج عربی از سوی ترامپ واکنش‌ شدید کاربران ایرانی را در فضای مجازی به ویژه توییتر در پی داشت.


صیانت از حاکمیت ملی و استقلال سیاسی یک کشور جزء ضرورت‌های یک نظام باثبات می‌باشد ثباتی که لازمه پیشرفت و تعالی هر ملت است. 
انقلاب‌های ساختگی ، رژیم‌های وابسته ، حاکمان فاسد تضمین‌کننده راه نفوذ و تسلط قدرت‌های بزرگ‌تر بر قدرت‌های منطقه‌ای و محلی است . 
الگوی ثابتی برای نفوذ و سلطه وجود ندارد و روزبه‌روز نو می‌شود و برای نظام‌های دیکتاتوری برنامه‌های متفاوت از نظام‌های دمکراتیک و مردم محور طراحی می‌شود . ایجاد اختلاف‌های مرزی و حفظ تضادها بر سر منابع ازجمله آب‌وخاک یکی از راه‌های تعدیل قدرت‌های بومی و حفظ هژمونی نظام سلطه بوده و هست اما پدیده‌های تکنولوژی تعاریف جدیدی در حاکمیت مؤلفه‌های آن ایجاد نموده‌اند که ضمن تأکید بر شاخصه‌های گذشته دایره آن را گسترده و پیچیده‌تر نموده است.



دسته بندی : جنگ نرم ,  اجتماعی- ورزشی ,  فناوری اطلاعات  ,   , 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در دیدار با سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان و هیئت همراه که صبح امروز (چهارشنبه 19 مهرماه) در محل ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم اظهار داشت: آزرو می کنم که این سفر منشا همکاری ها و تعاملات گسترده و عمیق بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر عمان باشد.

وی افزود: وقتی به گذشته نگاه می کنیم مشاهده می کنیم که جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان طی قرون و اعصار همواره در کنار یکدیگر بودند و روابط نزدیکی با هم داشته اند.





دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد