فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به احیای ناوشکن دماوند تا پایان امسال گفت: یک فروند زیردریایی تمام ایرانی ساخت متخصصان توانمند کشورمان در کلاس متوسط به ناوگان جنوب نیروی دریایی الحاق می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش؛ دریادار حسین خانزادی در حاشیه مراسم معارفه فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران در بندر انزلی اظهار کرد: پس از وقوع حادثه برای ناوشکن دماوند از همان روزهای آغازین، کار احیای این ناوشکن آغاز و بر اساس وعده داده شده، تا پایان سال جاری ناوشکن دماوند با وضعیتی بهتر و پیشرفته‌تر از گذشته با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بیشتر برای انجام عملیات در خزر، به ناوگان شمال اضافه می‌شود .




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

رهبر انقلاب با انتقاد از سکوت اروپایی‌ها در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و قدس تاکید کردند: برای تعیین نوع حکومت در فلسطین باید از همه فلسطینیان واقعی اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی که حداقل ۸۰ سال در این سرزمین بوده‌اند، همه‌پرسی شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار صدها نفر از اساتید، اعضای هیئت‌های علمی و پژوهشگران دانشگاهها و مراکز علمی، دانشگاه را از مراکز بسیار مهم «تربیت قوه عاقله کشور» خواندند و با تبیین سه ضرورت اساسی دانشگاهها یعنی «درگیر شدن با مسائل و چالشهای کشور»، «تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتیِ دانشجویان» و «تحول دائم و اصلاح مستمر در محیط های دانشگاهی» تأکید کردند: مسائل و مشکلات کشور باید عالمانه حل شود و استفاده از توانایی ها و ظرفیت های دانشگاهها و اساتید و دستان توانا و مستعد جوانان پر تلاش و پر انگیزه در این مسیر، بسیار اساسی و مهم است.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

آشنايي با دانشگاه هوايي شهيد ستاري

از زماني كه انسان چشم به جهان مي‌گشايد رؤياي مصحور كننده پرواز همواره فكر و ذهن او را مشغول خويش مي‌دارد . راه پرواز راهي است كه جاي جاي آن يادآور تلاش‌ها، ‌خلاقيت‌ها ، ‌نوآوري‌ها و حتي از جان‌گذشتگي انسان‌هايي است كه جزء نخبگان جامعه خود و يا تمام زمان‌ها بوده‌اند. پس از دست‌يابي بشر به اين قلمرو اولين دل‌مشغولي دولت مردان بويژه لشكريان، حفاظت از قلمرو فضايي كشور خود و ضربه زدن به دشمن از طريق آسمان بوده است. بر همين اساس ابتدا در كشورهاي پيشرفته و سپس به تدريج در تمام كشورها ساختاري در ارتش شكل گرفت تا پاسدار آسمان باشند . به لحاظ پيچيدگي‌هاي لازم براي وسايل پرنده، نيروي هوايي پيشگام فنآوي در جهان گرديد و پيچيده‌ترين و مدرن‌ترين وسايل و تجهيزات در نيروي هوايي به خدمت گرفته شد. اما براي استفاده بهينه از اين وسايل، نيروي انساني كارآمد و ورزيده و متخصص مهم‌ترين اصلي است كه بايد همواره در نظر گرفته شود در همين راستا در تمامي كشورها آكادمي‌ها و كالج‌ها و دانشگاه‌هاي هوايي ساخته شده‌اند تا نقطه فزاينده‌ براي تأمين پرسنل نيروي هوايي گردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فتنه امروز دشمن، فتنه ناامید کردن مردم از کارآمدی نظام، مسؤولان و دست‌اندرکاران کشور است، دشمن تلاش دارد نقص و کاستی در گوشه‌‌هایی از کشور را بزرگ کند و به‌ کل نظام تعمیم دهد.

  به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام در خراسان رضوی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به‌ اهمیت اعتماد عمومی به‌ کارآمدی نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین مؤلفه امنیت ملی کشور، اعتماد عمومی به‌ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که دشمن می‌خواهد این مؤلفه امنیت ملی را مخدوش کند.

گفتنی است؛ در این دیدار، حجت‌الاسلام مقیسه‌ای امام جمعه سبزوار، حسینی شهردار تربت جام، ارباب خالص رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور، سردار نظری؛ فرمانده سپاه امام رضا(ع) به‌بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مسائل کلان خراسان رضوی پرداختند‌.

 

 
 



دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تجربه نشان داد که مقاومت جواب داده است و به میزهای مذاکره اعتمادی نیست.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز و در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع مردم تبریز با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه خدا بوده و میزبان خداوند است، اظهار کرد: در این میهمانی عظیم، خداوند از بندگان پذیرایی کرده و پذیرایی خداوند با قیام و صیام و نزول قرآن کریم بر قلب رسولش همراه بوده و در این ماه مبارک خداوند لیله‌القدر را قرار داد که می‌توان با این شب‌ها ره صدسال را طی کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) دقایقی پیش به جمع راهپیمایان روز قدس در تهران پیوست.

به گزارش روابط عمومی ارتش،  امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش در حاشیه راهپیمائی روز جهانی قدس با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود فرمودند راهپیمائی روز قدس امسال بهتر از سال‌های گذشته خواهد بود و ملت ایران فرمان ایشان را روی چشم گذاشته و مانند همیشه وارد میدان شدند. ما سربازان رهبرمعظم انقلاب بوده و همواره منتظر فرامین فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش در خصوص پیام حضور مردم در این راهپیمائی افزود: در همه مذاهب و مکاتب، زن و کودک جایگاه ویژه ای دارند اما در رژیم جعلی صهیونیستی به زنان و کودکان بی پناه رحم نمی‌شود. این رژیم، یک رژیم کودک‌کش و وحشی است .

امیر صیاحی فرد درپایان تاکید کرد: ملت ایران به هیچ عنوان از آرمان فلسطین کوتاه نمی‌آیند و به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و مسلمانان به زودی در قدس نماز خواهند خواند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 
معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: حضور گسترده مردم در روز قدس همبستگی و اتحاد ملت ایران رانشان داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم روز جهانی قدس با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: چنین حضور گسترده و پرشوری از سوی مردم در راهپیمایی روز قدس قابل اهمیت است.

وی ادامه داد: حضور این جمعیت عظیم برای مبارزه با اقدامات سلطه جویانه آمریکا و رژیم صهیونیستی مثال زدنی و امر نمونه‌ای است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی گفت: حضور پرشور و یکپارچه مردم در راهیپمایی روز قدس امسال، بار دیگر موجب تعجب و تحیر جهانیان از آرمانخواهی مردم بزرگ ایران و دفاع آنان از ملت مظلوم فلسطین شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: حضور یکپارچه مردم اعم از مرد، زن، پیر و جوان و همچنین نیروهای مسلح در راهپیمایی غرورآفرین روز جهانی قدس، موجب قوت قلب برای مردم فلسطین و شکست سیاست های رژیم منحوس صهیونیستی است.

وی این حضور پرشور را لبیک ملت قهرمان ایران اسلامی به ولایت فقیه دانست و افزود: مادامی که در خط ولایت  هستیم هیچ قدرتی نمی تواند برما فائق بیاید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 
امیر سرلشکر موسوی به جمع راهپیمایان روز قدس در تهران حضور پیوست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش دقایقی پیش به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران پیوست.

 




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه توان موشکی و اقتدار دفاعی ایران عامل بازدارنده و تأمین‌کننده امنیت است، ‌گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سعی دارند با عملیات روانی وانمود کنند که قادرند به ایران حمله کنند تا بتوانند در حوزه‌های دیگر از جمهوری اسلامی امتیاز بگیرند.

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) درخصوص ماهیت تهدیدات نظامی آمریکا، اظهار داشت: کشورهای غربی مشخصاً آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سالیان است تلاش می‌کنند با استفاده از ادبیات تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران خواست و اراده‌شان را به ملت ایران تحمیل کنند، درحالی‌که اساساً توانایی عملی کردن تهدیدات خود علیه ملت ایران را ندارند و مهمترین دلیل ناتوایی آنها برای پیاده‌سازی تهدیداتشان، قدرت پاسخگویی ملت و نیروهای مسلح ایران به تجاوزات احتمالی است.

وی‌ ادامه داد: امروز تمامی کارشناسان نظامی دنیا اتفاق‌نظر دارند که هر نوع اقدام نظامی آمریکا یا رژیم صهیونیستی علیه ایران با واکنش سریع و قاطع ایران مواجه می‌شود و بازنده اصلی هم متجاوزین خواهند بود.

جوانی تأکید کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها این واقعیت را درک کردند اما سعی دارند با ابزار رسانه‌ای، ‌تبلیغاتی و عملیات روانی خود وانمود کنند که قادرند به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند. یکی از اهداف این عملیات روانی این است که بتوانند در حوزه‌های دیگر از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرند.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در برنامه هسته‌ای تهدید می‌کردند که اگر جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را متوقف نکند دست به اقدام نظامی می‌زنند و متأسفانه عده‌ای هم در داخل تحت‌ تأثیر این عملیات روانی دشمن قرار گرفتند و این‌گونه می‌پنداشتند که اگر ما در موضوع هسته‌ای به توافق نرسیم، جنگ رخ خواهد داد و برمبنای چنین نگاهی تصریح می‌کردند که هر نوع توافقی بهتر از عدم توافق است، زیرا نتیجه توافق نکردن وقوع جنگ است.

وی تأکید کرد: این در حالی بود که اساساً قرار نبود جنگی اتفاق بیفتد و یک عملیات روانی بود. امروز هم آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و می‌خواهند تحریم‌های هسته‌ای را مجدد و به شکل کامل برگردانند و می‌گویند که به دنبال وضع تحریم‌های جدید و شدیدتری هستند.

جوانی گفت: هدفی که آنها دنبال می‌کنند تحمیل برجام‌های دیگری مثل برجام موشکی و برجام منطقه‌ای به ایران است، لذا چنین وانمود می‌کنند که اگر جمهوری اسلامی به سمت محدود کردن توان موشکی و تغییر سیاست‌های منطقه‌ای خود نرود، آنها از ابزار نظامی خودشان استفاده خواهند کرد و این سناریو در حال تکرار شدن است.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: لذا رهبری می‌فرمایند؛ اینکه می‌گویند اگر فلان کار نشود، جنگ می‌شود یک دروغ بزرگ است و ملت ایران باید به این دروغ بزرگ توجه کنند، البته مایه تأسف است که عده‌ای در داخل نقشه شیطانی دشمن را بازتاب می‌دهند و دروغ محض جنگ را تکرار می‌کنند.

وی تأکید کرد: امروز آمریکایی‌ها نه توان جنگ با ملت ایران و نه توان به راه انداختن جنگ جدید در منطقه را دارند. از طرفی صهیونیست‌ها به شدت در موضع ضعف قرار دارند و درمقابله با مقاومت ناتوان هستند، چه برسد که بخواهند با نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شوند.

جوانی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: باید توجه کرد دشمن با عملیات و جنگ روانی به دنبال این است که با استفاده از زبان تهدید یکی‌یکی مؤلفه‌های قدرت ما را به ضعف تبدیل کند و بگوید که اگر این اتفاق‌ها نیفتد، جنگ می‌شود. آنها با همین نگاه به دنبال محدودسازی برنامه موشکی ایران و تغییر در سیاست‌ها و موقعیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی هستند که بایستی در مقابل این نقشه شیطانی آگاه و هوشمند بود؛ چراکه دشمن اساساً ‌می‌خواهند نقاط قوت ما را نقاط ضعف تبدیل کند تا اگر روزی لازم شد به ایران حمله کند.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه امروز برنامه موشکی ایران و اقتدار دفاعی ما عامل بازدارنده و تأمین‌کننده امنیت است، ‌گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران دشمن را به شدت نگران کرده است و قدرت دفاعی و نفوذ منطقه‌ای ایران جمهوری اسلامی را در موقعیت بازدارندگی دفاعی قرار داده است، لذا ملت ایران تمام این مؤلفه‌های قدرت خود را حفظ خواهد کرد و این نقشه دشمن به نتیجه نخواهد رسید، زیرا مردم در موضوع هسته‌ای تجربه کرده‌اند که نقشه راه دشمن، تبدیل به نقاط قوت تبدیل به نقاط ضعف است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 ارتش در بیانیه‌ای تاکید کرد: امروز با شکست و اضمحلال گروهکهای تروریستی در منطقه، رژیم صهیونیستی در انفعال و انزوا قرار گرفته و با جنایات جدید رسواتر از گذشته در سراشیبی سقوط و نابودی است.

 در آستانه روز جهانی قدس، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌‌ای صادر و اعلام کرد، روز قدس نشان دهنده صف آرایی حق در مقابل باطل و عدل در برابر ظلم است.

در این بیانیه آمده است: روز قدس روز همبستگی، وحدت و همدلی ملتهای مسلمان با ملت مظلوم فلسطین در برابر توطئه‌های شوم و خبیث رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار است. روز جهانی قدس به عنوان نماد مخالفت با غارتگری، زورگویی و نسل کشی علیه ملتی مظلوم و مخالفت با قدرت های شیطانی است. روز قدس ثمره نگاه راهبردی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و دیدگاه بلند رهبر معظم انقلاب در گرامیداشت قبله اول مسلمین و پاره تن اسلام است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: در سالهای اخیر دشمنان با ایجاد تفرقه و اختلاف در جبهه اسلام از طریق حمایت از گروهکهای تروریستی تکفیری در منطقه تلاش کرده اند تا مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود و رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد. آمریکا با انتقال سفارت خود به بیت المقدس به کیان اسلام و مسلمانان تعدی و تجاوزی دوباره کرده که این اقدام مذبوحانه با هدف استمرار حیات ننگین رژیم نامشروع اسرائیل و سرکوب ندای حق طلبانه ملت مظلوم فلسطین صورت می گیرد. متاسفانه برخی از سران عرب منطقه با سکوت در برابر اقدام تجاوزکارانه و گستاخانه آمریکا و برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی به آرمان و ملت بزرگ فلسطین خیانت کرده‌اند اما باید بدانند ملتهای جهان نظاره گرند و تاریخ به درستی قضاوت خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: امروز با شکست و اضمحلال گروهکهای تروریستی در منطقه، رژیم صهیونیستی در انفعال و انزوا قرار گرفته و با جنایات جدید رسواتر از گذشته در سراشیبی سقوط و نابودی است و انشاالله جهانیان بزودی شاهد فروپاشی این رژیم جنایتکار خواهند بود.

یقینا ملت مسلمان ایران اسلامی به عنوان پرچمدار بزرگ این روز عزیز، امسال نیز فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی خود را بر سر آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی فرو می آورد و انزجار خود را از تجاوزگری و ظلم آنان اعلام می نماید، بدون تردید وعده الهی در باره نابودی ستمگران که در کلام بشارت آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی”مدظله العالی” متجلی شده تحقق خواهد یافت و به زودی جهانیان شاهد نابودی کامل رژیم صهیونیستی خواهند بود.

در پایان بیانیه آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با تاسی از دیدگاه‌های عمیق و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان “مدظله العالی” که روز قدس را روز آزمایش بزرگ ملتهای مسلمان و از جلوه‌های حقیقی اتحاد انسجام دنیای اسلام دانسته اند، اعلام می دارد کارکنان و خانواده بزرگ، غیور و انقلابی ارتش با شکوه تر از گذشته دست در دست ملت بزرگ و نستوه ایران اسلامی و ملل آزاده و ظلم ستیز جهان در راهپیمایی روز قدس حضور می یابند و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد می زنند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

هدایت نابودگرهای ایرانی با جست‌وجوگر بومی/ نابودی تجهیزات دشمن با جست‌وجوگرهای موشکی ایران/ آرزوی ناکام دشمن با ساخت جست‌وجوگرهای ایرانی/ سکته‌های دشمن با ساخت جست‌وجوگرهای ایرانی کامل شد
ساخت جست‌وجوگر‌ها به تنهایی نیازمند داشتن دانش روز آن هم در بالاترین سطح است که توسط جوانان انقلابی کشور بدست آمده است.

 از زمانی که اولین بمب طراحی شد تا امروز که انواع موشک‌ها و بمب‌ها هوشمند هوا به هوا و هوا به زمین ساخته می‌شوند مهم‌ترین دغدغه این بوده که علاوه بر برد اقدامی شود تا مانند گذشته دیگر نیاز نباشد از لحظه شلیک تا انهدام هدف پرنده روی هدف بماند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

احسان علیخانی در هجدهمین برنامه «ماه عسل» میزبان همسر شهید خلبان علی اقبالی بود.
 
در هجدهمین برنامه ماه عسل، شب گذشته احسان علیخانی میزبان همسر شهید علی اقبالی بود و او پس از پخش تیتراژ ویژه شب های قدر با صدای ایمان قیاسی و میلاد بابایی با مهمان  خود به گفتگو پرداخت.
علیخانی راوی اسطوره آسمان شد/ نحوه شهادت شهید اقبالی از زبان همسرش
همسرش شهید اقبالی با اشاره به اینکه خودش اهل محلات است و شهید اقبالی اصالتا رودباری بود، از نحوه آشنایی خودش با همسرش  گفت: آشنایی ما در یک مراسم عروسی رقم خورد و پس از دوسال به دلیل اینکه درس می‌خواندم قبول کردم به خواستگاریم بیاید. البته همیشه و همه جا  در تحقیقاتی که خانواده من  از او داشتد، همه از خوبی‌های او برای ما می‌گفتند.

 علیخانی در ادامه گفت: من یک سوال معروف دارم که سوژه خیلی از دوستان است، اینکه چه اتفاقی افتاد و چه فکری کردید که به او بله گفتید؟

همسر شهید اقبالی ادامه داد: ابتدا به خاطر شغل شهید تردید داشتم تا اینکه یکی از دوستان به صورت تصادفی فوت کردند من به این فکر کردم که مرگ دست خداوند است، بنابراین بعد از آشنایی و شناخت با توکل بر خدا جواب بله را به او دادم و ازدواج کردیم.


خبرگزاری فارس: یک حقیقت و دو تجلی

تزریق امید به ارکان دولت و مردم در سخت‏ ترین و بحرانى‏ ترین شرایط، از دیگر هنرهاى ناب رهبرى در طول بیست و نه سال گذشته بوده است،

  با پیروزى انقلاب اسلامى در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، نظام نوپاى اسلامى به‏ وسیله بحران‏ هاى متعدد داخلى و خارجى مورد تهدید جدى قرار گرفت و تا پایان حیات حضرت امام این تهدیدات تداوم یافت.

دشمنان داخلى و خارجى از یک سو در جهت خاموش کردن و کاستن شتاب پیشرفت انقلاب، با بهره‏ گیرى از امکانات نرم افزارى و سخت افزارى، با ایجاد ناامنى، آشوب، کودتا، تفرقه افکنى در صف انقلابیون اعم از حاکمان، مردم و گروه‏ هاى مبارز، تحریم اقتصادى، حمله نظامى، عملیات روانى و… بحران آفرینى نموده و از سویى دیگر اختلاف سلایق و گرایشات جریان ‏هاى انقلابى منجر بروز شرایط دفعى براى تصمیم ‏گیرى گردید و بحران‏ هاى تهدیدآمیزى را در پى داشته است؛ اما امام با هوشمندى و اعتماد به نفس و با استعانت از قدرت‏ بى‏ منتهاى الهى و با پشتیبانى مردم متدین، موفق به اداره این بحران ‏ها گردیدند.



اررئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تأسيسات برقی نطنز هم اكنون برای چند صد هزار سو آماده است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با موضوع دستور هسته ای رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری فرمانی را صادر کردند که سازمان انرژی اتمی در یکسری زمینه‌ها که در چارچوب برجام تلقی می‌شود فعالیت‌هایی را آغاز کند. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع حق هم همین بود که ما بتوانیم بگوییم در چه مرحله‌ای هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به التزام ایران به تعهداتش در برجام، گفت: همواره رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ایران تعهدی را پذیرفت قطعا ملتزم انجام تعهدات است چرا که این یک اصل اخلاقی، دینی و سیاسی است و ما همواره آن را مدنظر قرار داده ایم.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ملت و دولت ایران این را تحمل نخواهد کرد که هم تحریم باشد هم در محدودیت و حبس هسته‌ای،مسئولان سازمان انرژی اتمی را موظف کردند به سرعت آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو فراهم آورند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در اجتماع پرشکوه، پرشور و پرمعنای انبوهِ بی‌شمار مردم قدرشناس در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، با تشریح خصوصیات بی‌بدیل فردی و حکومتی امیرمؤمنان(ع) و شباهت‌های افتخارآفرین امام راحل عظیم الشأن با این خصوصیات نصرت‌بخش و عزت‌آفرین، به تبیین هفت محور اصلی الگوی رفتاری و مدیریتی خمینی کبیر در مواجهه با دشمنان و پیشبرد نظام اسلامی پرداختند و تأکید کردند: بعد از امام بزرگوار، همان راه و الگو را به دقت ادامه داده و خواهیم داد و به فضل الهی و با تکیه بر ایمان، استقامت و هوشیاری ملت و مسئولان، نقشه کنونی دشمن مبنی بر «فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی» را نیز ناکام خواهیم گذشت.



بسیاری از کسانی که روز تشییع پیکر امام راحل را به خاطر دارند همچنان معتقدند تا کنون چنین جمعیتی را یک‌جا ندیده بودند.

 

امام خمینی (ره)؛ از خمین تا جمارانفرزند آخر سید مصطفی که در سحرگاه چهارشنبه اول مهر ۱۲۸۱ در خمین به دنیا آمد از همان کودکی به دلیل از دست دادن پدر روحیه‌ای متکی به خود و با اعتماد بنفس پیدا کرد. او به دلیل علاقه به پدر نام خانوادگی مصطفوی را برگزید و در همان خمین تحصیلات اولیه را گذراند و سپس به حوزه علمیه اراک رفت.

پنج سالگی او همزمان با انقلاب مشروطیت ایران بود و او در همان دوران کودکی و نوجوانی حوادثی مثل استبداد صغیر محمدعلی شاه قاجار، پیروزی مشروطه‌خواهان بر استبداد، اولتیماتوم روس به ایران، جنگ جهانی اول، کودتای ۱۲۹۹ سیدضیاء و رضاخان و پادشاهی رضا شاه را به چشم دید و بعد از تاسیس حوزه علمیه قم در نوروز ۱۳۰۱ به دست آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری‌یزدی، عازم این شهر شد و در محضر اساتیدی چون آیات حائری‌یزدی، محمدعلی بروجردی، محمد گلپایگانی، محمدعلی ادیب‌تهرانی، سید محمدتقی خوانساری، سید علی یثربی‌کاشانی و … کسب فیض کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور بزرگداشت مناسبت‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام تاریخی مردم ایران علیه ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی وتقارن این روز با لیالی قدر و شهادت مولای متقیان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

چهاردهم خرداد سالروز رحلت بزرگی مردی است که اراده و حاکمیت مردم را با تمام وجود باور داشت و با اتکا به همین اراده مقابل رژیم طاغوتی ایستاد و یگانه توصیه‌اش قیام در راه خدا، برای خدا و نهراسیدن از قلت عدد جبهه حق بود. امامی که حاکمیت را از آن مردم می دانست و تاکید داشت: حکومت وقتی باقی می‌ماند که مردم او را بخواهند بنابراین تا زمانی که پیوند عمیق بین امام و امت و ملت و رهبری معظم انقلاب مستحکم است هیچ خللی در روند حرکت آرمانی و رو به جلوی انقلاب اسلامی و ملت بصیر، بیدار و ولایت مدار ایران وارد نخواهد شد.

در چهاردهم و پانزدهم خرداد و ایام شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین(ع) قرابت و بهم آمیختگی معناداری مشهود است. در ۱۵ خرداد رهبری بزرگ با تاسی از سیره معصومین(ع) حکومتی مبتنی بر اصول و تعالیم الهی پی‌ریزی کرد و نهضتی عظیم در عصر تاریکی و سردی استبداد به حرکت درآورد تا ملتی بزرگ بر تارک تاریخ بدرخشد و احیاگر حکومت صالحان بر زمین باشد. پانزدهم خرداد سرآغاز نهضت اسلامی ملت بزرگ ایران به رهبری ابرمردی است که مسیر حرکت بشریت را در جاده جهالت و تیرگی تغییر داد و راه روشن سعادت را نمایان ساخت.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر به صحنه ارتش جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم، می‌بینیم که بدنه ارتش مایه افتخار نظام و رهبری است.

بدنه ارتش امروز مایه افتخار نظام و رهبری است سردار علی شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه پدافند هوایی که صبح امروز در ستاد این نیرو برگزار شد، ضمن قرائت حکم ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: در دوره گذشته خدمات بی‌نظیری در پدافند هوایی ارائه شد و با توجه به جدا شدن این نیرو از نیروی هوایی باید کاری بزرگ در آن صورت می‌گرفت تا این قرارگاه خود را پیدا کند که این گام بزرگ را امیر اسماعیلی برداشت.

وی تصریح کرد: اولین مطلبی که برای ما مطرح است، ثبت اطلاعات، دیدن دشمن و شناخت اهداف و عمل اوست؛ ما باید این موارد را از پیش بخوانیم تا بتوانیم براساس آنها آمادگی لازم را ایجاد کنیم.

شیرازی با اشاره به حکم ابلاغی رهبر انقلاب که در آن به تقویت آموزش‌ها تأکید شده افزود: ما در نیروهای مسلح یک روند آموزشی داریم که از آن بهره می‌بریم، اما این آموزش‌ها باید همواره مورد بازنگری قرار داده شود تا متوجه شویم این آموزش‌ها با شناختی که از دشمن پیدا کرده‌ایم همخوانی دارد یا خیر.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا توجه به توانمندی‌های کشور را یکی دیگر از نکات موجود در حکم ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا برشمرد و گفت: بهره‌مندی از این توانمندی‌ها نه فقط در سطح نیروهای مسلح، بلکه در سطح کشور باید با هم افزایی همه دستگاه‌ها صورت گیرد؛ در هر قدمی که بر می‌داریم با وجود محدودیت‌ها باید یکپارچه و یکسو باشیم.

شیرازی ادامه داد: در این خصوص اگر به صحنه ارتش جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم، می‌بینیم که بدنه ارتش مایه افتخار نظام و رهبری است.

وی با اشاره به وجود بخش‌های لشکری و کشوری در کشور برای پیشبرد اهداف کشور، بیان کرد: در بخش لشکری نیروهای مسلح ما یک توان دارند و تا جایی که بتوانند کار انجام می‌دهند، اما در سایر دستگاه‌ها نیز باید کلیه مسئولین به میدان بیایند.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درباره پدافند هوایی می‌فرمایند باید برای انتقال تجربه برنامه‌ریزی و اقدام صورت گیرد، گفت: امروز پدافند هوایی در بین آرایش نیروهای مسلح در خط مقدم قرار دارد.

شیرازی درباره فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا درباره امیر اسماعیلی اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در سال 90 درباره امیر اسماعیلی فرمودند که وی فردی بسیجی است و این مدالی است که وی دارد.

وی درباره فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فرمانده جدید پدافند هوایی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در مورد امیر صباحی‌فرد فرموده‌اند؛ یکی از کارهای وی این است که نقاط قوت دوره‌های قبلی را پیدا و از آنها بهره‌ گیرند و نقاط ضعف را شناسایی کنند.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه انتصاب‌های فرماندهی معظم کل قوا محدود است و زمان دارد، ادامه داد: این انتصاب‌ها با مدت زمان محدود فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم فرمان‌های رهبری را اجرایی کنیم.

شیرازی در بخش پایانی سخنانش ضمن تبریک ترفیع درجه امیر الهامی، خاطرنشان کرد: اهدای درجه سرتیپی به امیر الهامی در سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و با دستان فرماندهی معظم کل قوا انجام گرفت.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده کل ارتش گفت: انتظار ما در دوران فرماندهی امیر صباحی‌فرد این است که نه فقط مانند دوران امیر اسماعیلی بلکه باید بهتر از آن باشد.

در حیات جدید پدافند هوایی نام امیر اسماعیلی در کنار نام بزرگانی چون شهید ستاری قرار دارد امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه پدافند هوایی اظهار کرد: ما در قرارگاه پدافند هوایی فرمانده‌ای چون امیر اسماعیلی که برادری مجاهد و بسیجی بود را داشتیم که در طول دوران مسئولیت خدمات زیادی را ارائه کرد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: بزرگان و پیشکسوتان قرارگاه پدافند هوایی امروزه خوب می‌دانند که در زمان فرماندهی امیر اسماعیلی چه اتفاقات مهمی در این قرارگاه رخ داده است؛ ما امروز در هر نقطه‌ای از کشور که پا می‌گذاریم، ردپایی از فعالیت‌های امیر اسماعیلی دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: نام قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با نام بزرگانی همچون شهید ستاری گره خورده و من امروز با اطمینان می‌گویم در حیات جدید این قرارگاه نام امیر اسماعیلی نیز در کنار نام شهید ستاری قرار دارد، چرا که تلاش‌های بسیاری را انجام دادند.

موسوی ادامه داد: امیر اسماعیلی از نخبگان ارتش و تیزهوش و علاقمند به پدافند هوایی هستند. پس زمانی که چنین فردی در کنار ما باشد حاضر خواهیم بود پدافند هوایی را به خوبی تقویت کنیم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه خدا را شکر می‌کنم که امیر صباحی‌فرد که خود فردی بسیجی و مقبول در پدافند هوایی و ارتش است، به عنوان فرمانده جدید این قرارگاه منصوب شد، ادامه داد: من اطمینان دارم با حضور امیر صباحی‌فرد که سابقه‌ای طولانی در پدافند هوایی دارد، ما قوی‌تر از قبل خواهیم شد؛ آنچه که ما از فرمانده جدید پدافند هوایی انتظار داریم، تماما در حکم ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا وجود دارد، به همین خاطر ایشان به خاطر تحقق این انتظارات باید کارگروهی را پیش‌بینی کند. می‌دانم که کار سخت است، اما با همت این فرماندهان شدنی است.

موسوی ضمن تبریک ترفیع درجه به امیر الهامی ادامه داد: امیدوارم امیر صباحی‌فرد و امیر الهامی در کنار هم موفق‌تر از گذشته عمل کنند؛ انتظار ما این است که دوران فرماندهی امیر صباحی‌فرد نه تنها مانند دوران امیر اسماعیلی، بلکه باید بهتر از آن باشد. ما در قرارگاه پدافند هوایی جوانان پرشوری را داریم.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: من در بازدیدهای خود دیدم که جوانان فوق‌العاده با روحیه بالا و انقلابی در قرارگاه پدافند هوایی حضور دارند که آرمان‌های انقلاب را دنبال می‌کنند؛ ما جنگ را دوست نداریم، اما می‌دانم که این جوانان انقلابی منتظر هستند تا برخورد پشیمان‌کننده‌ای با دشمن داشته باشند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: قول می‌دهم با توجه به اعتمادی که فرماندهی معظم کل قوا و فرمانده ارتش به من داشتند؛ تا پای جان در جهت اجرای اوامر بکوشم.

مهمترین اولویت من ارتقای توان رزمی پدافند هوایی استامیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهی این نیرو و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرماندهی معظم کل قوا در حکم ابلاغی خود محورها و اولویت‌های قرارگاه پدافند هوایی را تعیین فرمودند.

صباحی‌فرد ادامه داد: من تمام تلاش خود و کارکنان پدافند هوایی را بکار خواهم بست تا منویات فرماندهی معظم کل قوا به طور کامل اجرایی شود؛ من اینجا قول می‌دهم با توجه به اعتمادی که فرماندهی معظم کل قوا و فرمانده ارتش به من داشتند که وظیفه پدافندی مرا چند برابر کرد، تا پای جان در جهت اجرای این اوامر بکوشم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش افزود: من مطمئن هستم با وجود سختی کار، اما تمامی دستورات قابل اجراست و این کار بزرگ را انجام خواهیم داد.

وی درباره مهمترین محورهای مورد توجه در پدافند هوایی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع بحث ارتقای توان رزمی قرارگاه پدافند هوایی است؛ این کار چند سالی است که آغاز شده و ما باید آن را بهتر کنیم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، مراسم تودیع و معارفه فرماندهی جدید پدافند ارتش برگزار شد.

مهمترین اولویت من ارتقای توان رزمی پدافند هوایی است مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه (12 خردادماه) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

در این مراسم، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر هوشنگ نصیرزاده جانشین فرمانده نیروی هوایی، امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا، سردار جلالی رئیس قرارگاه پدافند غیرعامل، امیر محمودی معاون اجرایی ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی_ سیاسی ارتش و حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی رئیس دفتر عقیدتی_ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا حضور داشتند.

لازم به ذکر است؛ فرماندهی معظم کل قوا طی حکمی امیر علیرضا صباحی‌فرد را به سمت فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی ارتش منصوب کردند؛ پیش‌تر امیر اسماعیلی در این سمت قرار داشت.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به پیشنهاد فرمانده کل ارتش، امیر اسماعیلی به سمت مشاور و دستیار فرماندهی کل آجا منصوب شد.

امیر اسماعیلی دستیار و مشاور فرمانده کل ارتش شد سردار علی شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید قرارگاه پدافند هوایی که صبح امروز (شنبه 12 خرداد) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: با پیشنهاد سرلشکر موسوی و تائید فرماندهی معظم کل قوا؛ امیر اسماعیلی به سمت مشاور و دستیار فرمانده کل ارتش منصوب شد.

لازم به ذکر است، امیر فرزاد اسماعیلی پیش‌تر فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش بود که با حکم فرماندهی معظم کل قوا، امیر صباحی‌فرد به جای وی منصوب شد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 باور ۳۷۳

باور ۳۷۳ نام یک سیستم پدافند هوایی دور برد ایرانیاست که در مرداد ۹۵ با حضور حسن روحانی رونمایی شد. باور ۳۷۳ اولین سامانه دفاع موشکی ایران محسوب می‌شود.

باور ۳۷۳
نوع پدافند هوایی
اولین سازنده ایران
تاریخچه خدمت‌رسانی
در خدمت مرداد ۹۵
تاریخچه محصول
طراحی‌شده ۲۰۱۰
تولیدشده اوت ۲۰۱۴-اکنون[۱]

باور ۳۷۳ با ویژگی‌های جدید وارد به کار و توسعه شده‌است. این پدافند با قابلیت مناسب و روز دنیا، توانایی رقابت با سامانهٔ اس۳۰۰ روسی و ام‌آی‌ام-۱۰۴پاتریوت را دارد. ایران با تأخیر در تحویل سامانهٔ اس۳۰۰ دست به انجام تغییراتی در این سامانهٔ روس زد. با توجه به اینکه سامانهٔ روسی اس۳۰۰ توانایی پرتاب همه نوع موشک را ندارد. این سامانه قابلیت پیگیری همزمان ۱۰۰ هدف و درگیری همزمان با ۱۲ هدف را دارد. زمان آماده‌سازی آن حدود ۵ دقیقه و موشکهای آن از نوع انبارشونده است که مانند مهمات معمولی نیاز به هیچگونه نگهداری در مدت عمر مفید خود ندارند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 در حالی که قرار بود نیروی دریایی امریکا با ساخت شناورهای معروف به LCS ، امکان مقابله با شناورهای تندرو سپاه را به دست آورد، ارتش این کشور درخواست ساخت شناورهای جدیدی را برای این موضوع صادر کرده است.

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به شکلی که امروزه شناخته می شود در حقیقت حیات خود را از جنگ دوم جهانی آغاز کرد. نبرد در دو اقیانوس، یانکی ها را به سمت استفاده از ناوهای هواپیمابر، رزم ناوها و ناوشکن های بسیار سنگین سوق داد و در طول جنگ سرد نیز همین سیاست از سوی آمریکایی ها دنبال شد. امروزه نیز زیردریایی های اتمی بزرگ، ناوشکن و رزم ناوهای سنگین در کنار در ناوهای هواپیمابر اتمی بخش اعظم توان رزمی نیروی دریایی آمریکا را تشکیل می دهند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

حجت الاسلام والمسلمین عدیده معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ضمن تبریک به مناسبت این روز گفت: مراسم جشن، سخنرانی و مولودی خوانی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن (ع) در کلیه یکان های پدافند هوایی در سطح کشور برگزار شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان دوره بیست و هشتم فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) با بیان اینکه حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه تجربه بزرگی در کمک و امداد رسانی برای  ما به همراه داشت گفت: مقابله با زلزله را باید به سه محور قبل از زلزله، بعد از زلزله و امداد و نجات و کمک رسانی تقسیم کرد.

وی افزود: ضرورت دارد یگان های نظامی خود را برای آمادگی مقابله با حوادثی همانند زلزله آماده کنند و آموزش های مورد نیاز و تجهیزات لازم را در اختیار یگان ها قرار دهند.

فرمانده نیروی زمینی تصریح کرد: از زلزله سرپل ذهاب تجربه هایی مانند ارتباط با مسئولین شهری، ارتباط با رسانه های جمعی، تشکیل یگان پیشرو، تامین امنیت، نحوه تخلیه مجروحین، تقسیم اقلام را کسب کردیم که این تجارب در آینده موجب می شود کار امداد و نجات سریع تر انجام شود.

سرتیپ حیدری گفت: ساعت اولیه حادثه، لحظات طلایی است، در این لحظات با حضور به موقع می شود تعداد زیادی از را نجات داد و عمق فاجعه را کم کرد که بحمدالله یگان های ارتش به ویژه نیروی زمینی ارتش در زلزله سرپل ذهاب با حضور در لحظات طلایی توانست عملکرد تاثیر گذاری را از خود به نمایش بگذارد.

وی افزود: در حوادث غیر مترقبه باید تمام تمرکز خود را بر کم کردن تلفات قرار دهیم، در این حادثه با تدبیر و دستور برنامه ریزی که از سوی فرمانده کل ارتش صورت گرفت و با تلاش دلاور مردان ارتش جلوی خسارت های احتمالی بیشتر گرفته شد .

امیر حیدری از دیگر تجربه های به دست آمده در حادثه زلزله سرپل ذهاب را ایجاد کمربند تامینی در شهر خواند و بیان داشت: بلافاصله شهر سرپل ذهاب را به چهار قسمت تقسیم کردیم و در این نقاط برای برقراری تامین امنیت، یگان تیپ ۶۵ نیرو مخصوص را مستقر کردیم و آرامش نسبی به شهر برگشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش حضور ناوگان هوانیروز را در حوادث غیر مترقبه بسیار ضروری خواند و تاکید کرد: در حادثه زلزله سرپل ذهاب هوانیروز نقش آفرینی کرد، هوانیروز برای کشور به مانند اکسیژن است باید هوانیروز را در بهترین شرایط ممکن نگه داریم، اگر هوانیروز نبود ما شاهد تلفات و حوادث ناگوار بیشتری بودیم.هوانیروز در این حادثه با ۵۵۳ سورتی پرواز رکورد قابل ملاحظه ای را از خود به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: ماموریت یگان های ارتش تا اسکان موقت بود و این کار را به شایستگی انجام داد، بنیاد مسکن مسئولیت ساخت و تعمیر منازل را بر عهده گرفت و شروع به فعالیت کرد. البته درحال حاضر یگان های ما در منطقه حضور دارند و این حضور  به صورت عاشقانه  است یعنی اینکه برای کمک به مردم در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 مراسم شب خاطره حماسه‌سازان ارتش با حضور حماسه‌سازان ارتش و پیشکسوتان لشکر ۱۶ زرهی قزوین به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد.

در این مراسم امیر سجادیان و امیر بابایی‌پور از پیشکسوتان ارتش خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان کردند.

علی هوشمند رئیس حوزه هنری استان قزوین در این مراسم گفت: لشکر ۱۶ زرهی قزوین زودتر از شروع جنگ تحمیلی در میدان نبرد با دشمنان انقلاب حضور داشت و پس از جنگ هم آخرین لشکری بود که میدان نبرد را ترک کرد.

وی افزود: آرامش و امنیت امروزمان را مدیون حماسه‌سازان آن روز‌ها هستیم.

هوشمند با اشاره به برگزاری کنگره ۳ هزار شهید در استان قزوین گفت: این مراسم و چند مراسمی که در آینده برگزار خواهد شد، پیش مقدمه برای برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان در قزوین است.

در پایان این مراسم از ۱۰ پیشکسوت لشکر ۱۶ زرهی قزوین تجلیل شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش از توسعه منطقه دریایی ولایت در بندر «جاسک» و استقرار چند پایگاه دریایی در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی در محفل انس با قرآن کریم در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نیروی دریایی رشت با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم، قطب‌بندی‌های نظامی در سراسر جهان شکل گرفت، افزود: کشور‌های استکباری ازجمله آمریکا در تلاش بودند تا فردی را برای حمله به ایران پیدا کنند و در این بین صدام را برگزیدند.

 وی با بیان اینکه آمریکا صدام را فریب داد و جنگ تحمیلی را در سال۵۹ آغاز کرد، یادآور شد: پیش از حمله نیروی بعث عراق به ایران، چندین حمله نظامی دیگر نیز علیه ایران و انقلاب اسلامی انجام‌ شد.

 معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش وحدت رزمندگان در سایه رهبری امام راحل را علت اصلی پیروزی در جنگ نام برد و گفت: در عملیات بیت‌المقدس بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شهید و ۲۴ هزار جانباز تقدیم انقلاب و اسلام شد و این‌همه فداکاری تنها در سایه وحدت و ولایت‌مداری بود.

 وی تصریح کرد: جابه‌جایی رزمندگان در رودخانه کارون، پشتیبانی خطوط مواصلاتی و اسکورت ده ها کشتی از جمله اقدامات نیروی دریایی در جنگ تحمیلی بود و موجب شد تا عراق از آب‌های کشور بیرون رانده شود.

 معاون هماهنگ‌کننده نداجا از توسعه منطقه دریایی در بندر جاسک خبر داد و گفت: در آینده نزدیک با تکمیل تجهیزات پیش‌بینی شده، منطقه دوم دریایی جاسک با نام ولایت که نزدیک به یک دهه از تاسیس آن می گذرد، بیش از گذشته توسعه می یابد.

 امیر دریادار کاویانی همچنین از استقرار چند پایگاه دریایی در سواحل مکران هم خبر داد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با توسعه سواحل مکران زمینه توسعه فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش را در این سواحل مهم فراهم کنیم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: جغرافیای ایران اسلامی مملو از آشیانه عقاب‌های پدافند است و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان در صورت هرگونه تعدی به خاک ایران را خواهیم داد.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در نشست مشترک هیئت رزمندگان و طرح مودت سپاه در مصلی شهرستان املش با اشاره به حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر گفت: پیروزی‌ها و رشد کنونی جمهوری اسلامی مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس است و باید آزادسازی خرمشهر برای نسل جوان تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه سربازان این کشور گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند، افزود: معیارهایی را که معظم له ترسیم کردند باید برای همه الگو و سرمشق باشد و در این مسیر چشمان بیدار پدافند هوایی به‌صورت شبانه‌روز از حریم آسمان ولایت دفاع خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)  با اشاره به موضوع برجام گفت: تحریم‌ها مانند فولاد، ایران را آبدیده می‌کند و ما هیچ نگرانی‌ درباره خروج آمریکایی‌ها از برجام نداریم.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه آمریکا از آغاز برجام تاکنون هم، در برجام حضور نداشته خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه‌تنها هیچ تأثیری بر کشور نداشته بلکه عزم و اراده ملت ما را مصمم‌تر از گذشته کرده است.

وی با بیان اینکه جغرافیای ایران اسلامی مملو از آشیانه عقاب‌های پدافند است و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان در صورت هرگونه تعدی به خاک ایران را خواهیم داد تصریح کرد: سه هزار و ۷۰۰ نقطه کشور تحت پوشش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) قرار دارد و هیچ‌گونه پرنده مزاحمی نمی‌تواند از آسمان ایران با تعارض عبور کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به علاقه ملت ایران به مقام ولایت‌فقیه بیان کرد: رمز پیروزی بر دشمن اطاعت از ولایت‌فقیه است و این روحیه در ایران روزبه‌روز در حال تقویت است.

امیراسماعیلی با بیان اینکه ایران در حوزه دفاعی جزو برترین‌ کشورهای جهان است خاطرنشان کرد: اقتدار نظامی کشور را با هیچ مذاکره‌ای عوض نمی‌کنیم و اگر انگشت دشمن بر روی ماشه برود آن‌چنان آن‌ها را ادب خواهیم کرد که از کرده خود پشیمان شوند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 آموزش عملی محور شناسی برای دانشجویان دوره های ۲۸ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در قالب ۱۶گروه  در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، هدف از انجام این آموزش ارتقای سطح اطلاعات دانشجویان دافوس آجا از جغرافیای نظامی استان های مورد مطالعه و کشورهای همجوار و تجزیه و تحلیل مناطق مورد نظر در جنبه های نظامی اجتماعی سیاسی اقتصادی و نظایر آن ، بررسی قابلیت های خاص مناطق جهت کاربرد در جنگ ناهمتراز، کلاسیک و نیابتی و کسب اطلاعات از سوی دانشجویان در خصوص مقدورات و محدودیتهای محیط داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه و در نهایت بسط و گسترش آگاهی های دانشجویان از دیگر دیدگاه های مسئولین کشوری  عنوان شده است.

گفتنی است دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ، آموزش کارکنان منتخب ارتش به منظور مسئولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یکان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری انجام می دهد و در راستای ارتقای سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و همپیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از استادان مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام می دهد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: هیچکس نمی‌تواند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کند، که اینگونه صحبت‌ها از دهان هرکس خارج شود یا ناآگاه است و یا دشمن و باید با آن مقابله کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیردریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اینکه چگونه می‌توان اقتدار دریایی ایران را به جهان ثابت کرد، گفت: اقتدار دریایی کشور ما بود که موجب شد ششمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در تهران برگزار شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه همه باید اقتدار ما را بپذیرند، افزود: همه باید حضور ما در دریا‌های آزاد را ببینند؛ کمکی که جمهوری اسلامی ایران با نیروی دریایی خود در برقراری امنیت دریا‌های آزاد کرده، بسیار زیاد بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروزه اختلافی بین ارتش و سپاه وجود دارد، گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه، ارتش و بسیج و تمامی ملت با هم بودند که توانستند در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کنند و این اتحاد دائما در شرف تقویت است.

سیاری با بیان اینکه در آن مقطع جهان دوقطبی بود، ادامه داد: آن‌ها تمام امکانات را پای کار آوردند تا ما را شکست دهند، اما عامل پیروزی ما اتحادی بود که بین همه وجود داشت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: مطمئن باشید این مسیر با اقتدار ادامه دارد و هیچ کسی نمی‌تواند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کند؛ شما بدانید که اینگونه صحبت‌ها از دهان هرکس خارج شود یا ناآگاه است و یا دشمن و باید با آن مقابله کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری گفت: اگر دشمن در مورد سپاه پاسداران فکر سوئی داشته باشد باید بداند نخستین سدی که مقابل خود خواهد دید ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیرسرتیپ دوم محسن آذرافروز افزود: ارتش و سپاه، وحدت انسجام و همدلی خود را از ابتدای جنگ شروع و در خلال دفاع مقدس تکمیل کردند و سپس وارد مرحله هم افزایی شدند که این مرحله با همدلی و وحدت شکل گرفته است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 فرمانده کل ارتش از آمادگی رزمی پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، صبح امروز امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی امیر سرتیپ نعمتی جانشین نیروی زمینی و امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز از مراحل تعمیرات اساسی، بازآماد و آمادگی رزمی و پروازی خلبانان و بالگردهای پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه بازدید کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود تا امنیتی عاریه‌ای را شاهد باشیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقتدار ایران در حوزه دریایی گفت: مهمترین پیام ایران به همه کشور‌های منطقه و جهان این است که ما به عنوان نیروی دریایی ارتش در پرتو برخورداری از نعمت انقلاب، جمهوری اسلامی و حمایت ملت، در حال توسعه و تقویت خود با هدف برقراری امنیت در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: ناوها، تجهیزات و هر آنچه که در دریا از طرف ما وجود دارد، برای حضور مستمر و برقراری امنیت در دریاست؛ مسئولیت ما در قبال ایران، حفظ و حراست کشور و ملت در حوزه دریا است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی با بیان اینکه ارائه ۹ جلد کتاب چاپ اول در این دوره از نمایشگاه از ویژگی های ممتاز انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش می باشد، افزود: امسال نیز به برکت روح بزرگوار شهید والامقام عباس بابایی کتاب “پرواز تا بی نهایت” در صدر کتاب های مد نظر مراجعه کنندگان به غرفه ارتش قرار گرفته و سپس کتاب های” ۶۴۱۰ “، ” کلاه سبزها “، ” آشیانه بر اوج”  و “ما چهار نفر بودیم”؛ مورد نظر مخاطبین است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این معارف دفاع مقدس است که امروز و فردا هم ما را از سختی‌ها و مشقات سربلند بیرون خواهد آورد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در مراسم افتتاح دوره‌های معارف جنگ دانشجویان دانشکده‌های افسری ارتش، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد صیاد شیرازی به عنوان مبدع و مبتکر بنیانگذار دوره‌های پربرکت معارف جنگ، افزود: شهید صیاد شیرازی مردی بود که سال‌ها پیش با دوراندیشی و تدبیری که در عمق این انسان الهی وجود داشت به این تشخیص رسید که باید این سازوکار پربرکت را تاسیس کند تا معارف دفاع مقدس را به جوانان آینده منتقل شود. کاری که بارها و بارها توسط مقام معظم رهبری مورد تایید و تشویق و تاکید برای تعمیق و ادامه آن صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در آموزه‌های دینی ما، سختی‌ها و راحتی‌ها به خودی خود نه خوب هستند و نه بد. بلکه این انسان‌ها و راه انسان‌هاست که تعیین می‌کند نتیجه این سختی‌ها و راحتی‌ها خوب یا بد باشد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گرد همایی روحانیون مقیم مرکز در ستاد نیروی هوایی ارتش گفت: با زمینه مساعدی که در ارتش برای فعالیت های عقیدتی سیاسی و آموزش معارف دینی برای روحانیون فراهم است انتظار می رود با استقاده از راه کار های نو، معنویت و اخلاق در سطح قابل توجهی ارتقا یابد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه مطالبه مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) از ما ارتقا هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی آحاد کارکنان و خانواده ها است گفت: این یعنی ما نیاز به انقلاب معنوی ، انقلاب فکری و فرهنگی داریم تا این اتفاق روی دهد، ارتقا بصیرت دینی و انقلابی و هوشیاری تک تک کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی و همگامی همسران و فرزندان میسر می شود .
 
نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به اینکه وظیفه روحانیون و برادران نظامی این است که دلها را به هم نزدیک کنند افزود : باید از حاشیه ها فاصله گرفت ، عمل را خالص کرد و کار را برای رضای خدا انجام داد خداوند نیز به کارها برکت خواهد داد.
 



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IONS) پیامی به منظور قدردانی ازدست‌اندرکاران و حامیان اجلاس، صادر کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

میزبانی شایسته اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند برگ زرینی بر دفتر افتخارات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود و هم اکنون ریاست دوساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اجلاس آغاز و تا سال ۲۰۲۰ نیز ادامه خواهد داشت.

بی‌شک این افتخار مرهون همکاری، همدلی، وحدت و ایثارگری شبانه روزی فرزندان برومند این سرزمین است.

اینجانب بر خود واجب میدانم ضمن قدردانی از محضر فرماندهی معظم کل قوا مدظله العالی به سبب اوامر داهیانه معظم له، تشکر از دولت جمهوری اسلامی ایران بویژه وزارت امور خارجه، ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی محترم کل ارتش، سازمان های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات،  وزارت کشور، فرماندهی نیروی انتظامی، رسانه های جمعی اعم از صدا و سیما، خبرگزاری ها و مطبوعات، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران، مسئولان و عوامل فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) و سایر ارگانهای لشکری و کشوری که با حمایت‌های بی‌دریغ زمینه اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در بین کشورهای شرکت کننده اجلاس به اهتزاز در آوردند، مراتب سپاس خود را اعلام و از حضور ملت شریف ایران اسلامی به ویژه شهروندان تهران بزرگ به دلیل مزاحمت های ایجاد شده در حین برگزاری اجلاس صمیمانه تشکر می نمایم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش

دریادار دکتر حسین خانزادی



 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور نامطلوب و نامشروع دیگران در اقیانوس هند سرآغاز پذیرفتن ترتیبات امنیتی نامطلوب است و دستیابی به صلح و امنیت جمعی از طریق شکل‌گیری ائتلاف‌های سازنده منطقه‌ای را پیچیده و ناممکن می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند گفت: امنیت دریایی مساله‌ای جمعی و جهانی می‌باشد که متضمن زنجیره کسب ثروت و بهره‌مندی ملت‌ها از منافع دریاست.

وی افزود: امنیت دریایی حاصل توجه کشورهای ساحلی به دریاهای پیرامونشان، آگاهی محیطی از دریا، تشکیل ائتلاف‌های هم‌افزا برای دستیابی به امنیت بسیط و فراگیر جمعی و ممانعت از تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب توسط دیگران است.

امیر خانزادی بیان کرد: در این بین نیروی دریایی در اندازه‌ای معقول و متناسب با وزن ژئوپلتیک و منافع کشورها یکی از مهمترین عوامل محدودکننده بستر شکل‌گیری کانون‌های ناامنی در مناطق دریایی است. هر جا تمدن‌های دریایی با تکیه بر ظرفیت سواحل، توجه دولت‌ها و همت ملت‌ها را سوق داده و قدرت دریایی پایدار و برخوردار از ناوگان نظامی معقول را شکل داده‌اند، امنیت سواحل، مناطق دریایی تحت حاکمیت، خطوط مواصلاتی دریایی و دریاهای آزاد تضمین شده است، در غیر این صورت ناامنی دریایی تدریجاً شکل گرفته و هزینه‌هایی را به ویژه به اقتصاد جهانی، تجارت دریایی و مناطق دریایی حساس تحمیل کرده است.

فرمانده نداجا ادامه داد: بنابراین در مقابل منافعی که مجاورت با دریا برایمان فراهم آورده است، تکالیفی هم داریم که اگر به موقع و با کیفیت مطلوب به آن‌ها نپردازیم، عرصه را برای حضور نامطلوب و نامشروع دیگران فراهم کرده‌ایم و این سرآغاز پذیرفتن ترتیبات امنیتی نامطلوبی است که با راهبرد معمای امنیتی و موازنه قدرت، دستیابی به صلح و امنیت جمعی از طریق شکل‌گیری ائتلاف‌های سازنده منطقه‌ای را پیچیده و ناممکن نموده و رفتارهای غیر خطی را اشاعه می‌دهند.



 فرماندهان کل ارتش و سپاه تاکید کردند: با عنایت به فرمایش مقام عظمای ولایت برای هم افزایی در بین نیروهای مسلح این مهم در اولویت اهداف ما قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش: امیر سر لشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی پس از نشست مشترک با فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروهی از فرماندهان ارتش و سپاه که در ستاد فرماندهی کل ارتش انجام شد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هم افزایی نیروهای مسلح از مهمترین و در الویت اهداف ما است.

وی افزود: امسال به شکرانه خداوند روز ارتش و پاسدار با هم مقارن شده بود و این مهم زمینه برگزاری این نشست صمیمی قرار گرفت.

سرلشکر موسوی اظهار داشت: در این نشست جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه، روسای سازمان های عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه و حفاظت  اطلاعات حضور داشته و برای هر چه بهتر اجرایی شدن فرمان حضرت آقا مبنی بر هم افزایی در بین نیروهای مسلح بحث و تبادل نظر شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز پس از دیدار با فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد بزرگ شعبانیه گفت: دیدار امروز به دعوت ارتش و امیر موسوی به انجام رسید.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در عین حال با بیان اینکه در سال چندین نشست وحدت آفرین با ارتش داریم، گفت: مهمترین هدف دیدار امروز با توجه به صحبت های موثر و ارزشمند امیر موسوی در روز جانباز، تشکر و قدردانی از ایشان بود.

وی در پایان گفت: امیدوارم همیشه حافظ وحدت باشیم و بیشتر به آن عمق ببخشیم.

این نشست صمیمی که با اقامه نماز جماعت آغاز شده بود پس از گفت و گوهای فرماندهان ارتش و سپاه برای اجرای برنامه ها و اقدامات مشترک در راستای بازدارندگی و ارتقای آمادگی های دفاعی برای مقابله متناسب با هرگونه تهدید احتمالی ادامه و با گرفتن عکسی به یادگار خاتمه یافت.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 فرمانده کل ارتش با بیان اینکه بزرگترین آرمان و آرزویم محو و نابودی رژیم صهیونیستی است، گفت: سپاه و ارتش برادرند و در هر جنگی قرار است پیش مرگ هم باشیم.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مصاحبه با برنامه بدون تعارف بخش خبری ۲۰:۳۰ در خصوص گذشته خود گفت: من به صراحت معروفم و در فقیرنشین ترین محله قم به دنیا آمده ام و همانجا بزرگ شده ام. از شش سالگی تا زمانی که به ارتش آمدم کار می کردم در کوره ها گرفته تا بلیط فروشی و حتی خبرنگار بودم.

وی در ادامه گفت: تا دوازده کلاس را در دوازده جا خواندم تا دیپلم گرفتم. تقریبا در اکثر دوره های نظامی شاگرد اول بودم. در دوره عالی هنوزکسی نتوانسته رکورد من را بیاورد.

امیر موسوی در خصوص دلایل علاقمندی خود به ارتش افزود: به شدت به شخصیت شهید فلاحی علاقمند بودم.

فرمانده کل ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فکرمی کردید فرمانده ارتش شوید، تصریح کرد: هیچ به این موضوع فکر نمی کردم. شاید کمتر کسی مثل من می دانست این صندلی چقدر داغ است. فکر می کنم خدا که من را تا اینجا آورده است می خواسته شرمنده شهدا نشوم.

وی در خصوص آرزوهای هایش در جوانی گفت: همیشه آرزو داشتم چندتا زمین فوتبال احداث کنم و تا چهارده سالگی این آرزوی من بود. بعد آرزویم این بود که چند خانه داشته باشم و به تازه داماد و عروس ها بدهم تا در آن زندگی کنند که البته تا حدودی به این آرزو رسیده ام.

سرلشکر موسوی در ادامه افزود: آرمان و آرزویم امروز محو و نابودی رژیم صهیونیستی است. الان آرزو دارم ارتش را به جایی برسانم که الگو شود چون این ظرفیت در ارتش وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی تان از توان ارتش چیست؟ گفت: ما قطعا در مقابل تهدیدات اصلی پیروز میدان هستیم و برای دنیا و مردم این موضوع معلوم شده است. از جنگ استقبال نمی کنیم اما اگر پیش آمد آنگه شود پدید که نامرد و مرد کیست؟ می دانند که طرف ایران بیایند چه ضربه ای خواهند خورد و نتوانسته اند بیایند.

فرمانده کل ارتش در خصوص تلاش ها برای اختلاف افکنی بین سپاه و ارتش تصریح کرد: طبیعی و منطقی است؛ خوردن به یک دیوار بتنی منسجم سخت است. سپاه و ارتش برادرند و در دوران دفاع مقدس خونمان کنار هم ریخته است و در هر جنگی قرار است پیش مرگ هم باشیم.

امیر موسوی در خصوص حقوق خود گفت: عضو هیات علمی هستم. استاد ها حدود ۹ میلیون می گیرند و دانشیار ها حدود هشت میلیون.

وی در پایان افزود: نظام سلطه با ما در جنگ است و این جنگ تمام عیار است و گفتند که ابزار فضای مجازی سلاح آنها است. باید مراقبت کنیم. نیروهای مسلح کار خو د را می کنند اما در فضای مجازی همه هشتاد میلیون رزمنده ایم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

  مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی در ۹کشور مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۹ کشور مختلف جهان شامل ایتالیا، صربستان، چین، هند، ژاپن، قزاقستان، ارمنستان، عمان و کره شمالی برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی سفرای جمهوری اسلامی ایران و وابستگان ارتش ج.ا.ا همراه بود، دستاوردها، توانمندی ها و پیشرفت های ارتش در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.

بنابراین گزارش، این مراسم با استقبال خوبی از سوی مقامات سیاسی و نظامی بلندپایه، دیپلمات ها و وابستگان نظامی کشورهای خارجی همراه بود.

گفتتی است مراسم بزرگداشت روز ارتش به عنوان یکی از مراسم مهم دیپلماتیک نزد مقامات و دیپلمات های خارجی شناخته شده و در تقویم دیپلماتیک کشورها درج شده و در راستای توسعه دیپلماسی دفاعی- نظامی جمهوری اسلامی ایران اقدام مهمی به شمار می آید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران (۲۹ فروردین‌ماه ۹۷) طی مراسمی با حضور امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی و حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد مظفری‌نژاد» رئیس عقیدتی سیاسی «نداجا»، از خانواده‌های شهدای ناو شکن‌های سهند، سبلان و ناوِ موشک انداز جوشن در ستاد نداجا تقدیر شد.

گفتنی است، در ۲۹ فروردین‌ماه ۱۳۶۷ مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان در جریان رویارویی ناوشکن‌های سهند و سبلان و ناو موشک اندازِ جوشن با نیروهای آمریکایی، ۵۶ نفر از رزمندگان نیروی دریایی ارتش در آب‌های خلیج فارس به شهادت رسیدند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی از آحاد مردم، مسئولان و رسانه ها که در بزرگداشت سی و نهمین سالروز ارتش حضور و نقش موثر داشتند و با ابراز محبت، فرزندان ولایی خود در ارتش جمهوری اسلامی ایران را مورد تفقد قرار دادند؛ تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام به این شرح است است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب از طرف خود، کارکنان و خانواده‌های ارتش ولایتمدار، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران از همراهی اقشار مختلف مردم عزیز و سرافراز، مسئولان محترم و رسانه های پرتلاش اَعَم از رسانه ملی، خبرگزاریها، مطبوعات، پایگاه ها و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی که در بزرگداشت روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان در سراسر کشور و نیز ارسال پیام محبت به فرزندان خود در ارتش ابراز لطف کردند و مدافعان و حافظان میهن اسلامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران را در ارائه بخشی از توان دفاعی نظام مقدس اسلامی مان همراهی کردند؛ تشکر و قدردانی می کنم.

همچنین از ریاست محترم جمهوری اسلامی و اعضای محترم هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمانها و نهادهای وابسته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دفاتر عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا، استانداران، ائمه جمعه  و جماعت و سازمان های مردم نهاد در سراسر کشور تشکر ویژه دارم و بار دیگر و در ایام ولادت خجسته سرور آزادگان جهان و روز پاسدار بر آمادگی کامل ارتش جمهوری اسلامی ایران – دست در دست نیروهای مسلح – برای اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) در هر مأموریت ابلاغی تأکید می کنم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، اجلاس بزرگ فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IONS) از روز دوشنبه هفته آینده به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش در تهران برگزار می‌شود.

اجلاس کشورهای شمال اقیانوس هند شامل ۲۳ عضو دائم و ۹ عضو ناظر است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز جزو اعضای دائم این اجلاس است.

این اجلاس که تاکنون پنج دوره آن در کشورهای مختلف برگزار شده، بزرگترین اجلاس نظامی تاریخ ایران است که میزبانی آن از ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ به مدت ۲ سال برعهده نداجا بوده و قرار است که حدود ۳۵ هیئت عالی رتبه نظامی از کشورهای مختلف جهان برای شرکت در این اجلاس ۲ روزه، هفته آینده به تهران سفر کنند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی جغرافیا ندارد، پس سپاه هم برای پاسداری از آن، بعد و جغرافیا نمی‌شناسد.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: بزرگ‌مردی الهی به نام امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را ایجاد کرد. هیچ دورانی پس از ائمه اطهار را نمی‌توان یافت که مانند امام راحل انقلابی بزرگ را به نتیجه رسانده باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: در اسلام وقتی اتفاقی بزرگ چون انقلاب رخ می‌داد، نیاز به ساختاری برای محافظت از آن بود که این مهم توسط امام راحل (ره) همزمان با شکل‌گیری انقلاب اسلامی انجام شد؛ در آن زمان امام فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند و امروز که در آستانه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم، این پاسداران رو سفید هستند که توانستند اراده امام خمینی(ره) را به سرمنزل مقصود برسانند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در بیانیه‌ای ضمن تبریک روز پاسدار، سپاه پاسداران را دژ مستحکمی در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم دانست.

همزمان با فرارسیدن دوم اردیبهشت، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام خمینی(ره) و روز پاسدار، ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در بیانیه‌ای ضمن تبریک این روز مهم، سپاه پاسداران را دژ مستحکمی در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم دانست.

متن پیام به شرح ذیل است؛




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتش زینت دین و آبرو و سُبُل امن برای جامعه است. یک جامعه بدون ارتش و نظام ثبات و پایداری ندارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، دکتر مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس را برعهده داشت، در آغاز جلسه ضمن تبریک ۲۹ فروردین، چهلمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دقیقا در چنین روزی که دو ماه از انقلاب گذشته بود و دشمنان در فکر توطئه و از هم پاشیدن ارتش بودند، حضرت امام با هوشیاری و آگاهی، تهدید دشمنان را به فرصت تبدیل کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دامن انقلاب بود و در مقابل ملت ایستادگی نکرد و همبستگی خود را از قبل انقلاب با مردم اعلام کرد. در حقیقت ارتش دژ محکمی برای مردم در مقابل تجاوز دشمنان است.
پزشکیان در پایان گفت: ما به ارتش خود افتخار می‌کنیم و آرزوی توفیق داریم. ما وظیفه خود می‌دانیم که در مجلس شورای اسلامی خواسته های ارتش را پیگیری کنیم.


معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز ارتش آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران گفت: امروز وضعیت توان رزمی و آمادگی دفاعی ارتش به جایی رسیده است که ما در ابعاد مختلف متکی به خودمان هستیم و با اتکا به توان داخلی آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را در خود به وجود آورده‌ایم.

وی افزود: امروز ارتش از نیروی انسانی و تجهیزات به روزی برخوردار است و پیام ما به کشورهای منطقه، پیام صلح و دوستی بوده و اقتدار ما برای دفاع از مرزهای کشور است و ما هیچگاه توسعه‌طلب نبوده و نخواهیم بود.


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد