فرمانده کل ارتش با بیان اینکه بزرگترین آرمان و آرزویم محو و نابودی رژیم صهیونیستی است، گفت: سپاه و ارتش برادرند و در هر جنگی قرار است پیش مرگ هم باشیم.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مصاحبه با برنامه بدون تعارف بخش خبری ۲۰:۳۰ در خصوص گذشته خود گفت: من به صراحت معروفم و در فقیرنشین ترین محله قم به دنیا آمده ام و همانجا بزرگ شده ام. از شش سالگی تا زمانی که به ارتش آمدم کار می کردم در کوره ها گرفته تا بلیط فروشی و حتی خبرنگار بودم.

وی در ادامه گفت: تا دوازده کلاس را در دوازده جا خواندم تا دیپلم گرفتم. تقریبا در اکثر دوره های نظامی شاگرد اول بودم. در دوره عالی هنوزکسی نتوانسته رکورد من را بیاورد.

امیر موسوی در خصوص دلایل علاقمندی خود به ارتش افزود: به شدت به شخصیت شهید فلاحی علاقمند بودم.

فرمانده کل ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فکرمی کردید فرمانده ارتش شوید، تصریح کرد: هیچ به این موضوع فکر نمی کردم. شاید کمتر کسی مثل من می دانست این صندلی چقدر داغ است. فکر می کنم خدا که من را تا اینجا آورده است می خواسته شرمنده شهدا نشوم.

وی در خصوص آرزوهای هایش در جوانی گفت: همیشه آرزو داشتم چندتا زمین فوتبال احداث کنم و تا چهارده سالگی این آرزوی من بود. بعد آرزویم این بود که چند خانه داشته باشم و به تازه داماد و عروس ها بدهم تا در آن زندگی کنند که البته تا حدودی به این آرزو رسیده ام.

سرلشکر موسوی در ادامه افزود: آرمان و آرزویم امروز محو و نابودی رژیم صهیونیستی است. الان آرزو دارم ارتش را به جایی برسانم که الگو شود چون این ظرفیت در ارتش وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی تان از توان ارتش چیست؟ گفت: ما قطعا در مقابل تهدیدات اصلی پیروز میدان هستیم و برای دنیا و مردم این موضوع معلوم شده است. از جنگ استقبال نمی کنیم اما اگر پیش آمد آنگه شود پدید که نامرد و مرد کیست؟ می دانند که طرف ایران بیایند چه ضربه ای خواهند خورد و نتوانسته اند بیایند.

فرمانده کل ارتش در خصوص تلاش ها برای اختلاف افکنی بین سپاه و ارتش تصریح کرد: طبیعی و منطقی است؛ خوردن به یک دیوار بتنی منسجم سخت است. سپاه و ارتش برادرند و در دوران دفاع مقدس خونمان کنار هم ریخته است و در هر جنگی قرار است پیش مرگ هم باشیم.

امیر موسوی در خصوص حقوق خود گفت: عضو هیات علمی هستم. استاد ها حدود ۹ میلیون می گیرند و دانشیار ها حدود هشت میلیون.

وی در پایان افزود: نظام سلطه با ما در جنگ است و این جنگ تمام عیار است و گفتند که ابزار فضای مجازی سلاح آنها است. باید مراقبت کنیم. نیروهای مسلح کار خو د را می کنند اما در فضای مجازی همه هشتاد میلیون رزمنده ایم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

  مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی در ۹کشور مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۹ کشور مختلف جهان شامل ایتالیا، صربستان، چین، هند، ژاپن، قزاقستان، ارمنستان، عمان و کره شمالی برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی سفرای جمهوری اسلامی ایران و وابستگان ارتش ج.ا.ا همراه بود، دستاوردها، توانمندی ها و پیشرفت های ارتش در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.

بنابراین گزارش، این مراسم با استقبال خوبی از سوی مقامات سیاسی و نظامی بلندپایه، دیپلمات ها و وابستگان نظامی کشورهای خارجی همراه بود.

گفتتی است مراسم بزرگداشت روز ارتش به عنوان یکی از مراسم مهم دیپلماتیک نزد مقامات و دیپلمات های خارجی شناخته شده و در تقویم دیپلماتیک کشورها درج شده و در راستای توسعه دیپلماسی دفاعی- نظامی جمهوری اسلامی ایران اقدام مهمی به شمار می آید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران (۲۹ فروردین‌ماه ۹۷) طی مراسمی با حضور امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی و حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد مظفری‌نژاد» رئیس عقیدتی سیاسی «نداجا»، از خانواده‌های شهدای ناو شکن‌های سهند، سبلان و ناوِ موشک انداز جوشن در ستاد نداجا تقدیر شد.

گفتنی است، در ۲۹ فروردین‌ماه ۱۳۶۷ مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان در جریان رویارویی ناوشکن‌های سهند و سبلان و ناو موشک اندازِ جوشن با نیروهای آمریکایی، ۵۶ نفر از رزمندگان نیروی دریایی ارتش در آب‌های خلیج فارس به شهادت رسیدند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی از آحاد مردم، مسئولان و رسانه ها که در بزرگداشت سی و نهمین سالروز ارتش حضور و نقش موثر داشتند و با ابراز محبت، فرزندان ولایی خود در ارتش جمهوری اسلامی ایران را مورد تفقد قرار دادند؛ تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام به این شرح است است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب از طرف خود، کارکنان و خانواده‌های ارتش ولایتمدار، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران از همراهی اقشار مختلف مردم عزیز و سرافراز، مسئولان محترم و رسانه های پرتلاش اَعَم از رسانه ملی، خبرگزاریها، مطبوعات، پایگاه ها و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی که در بزرگداشت روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان در سراسر کشور و نیز ارسال پیام محبت به فرزندان خود در ارتش ابراز لطف کردند و مدافعان و حافظان میهن اسلامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران را در ارائه بخشی از توان دفاعی نظام مقدس اسلامی مان همراهی کردند؛ تشکر و قدردانی می کنم.

همچنین از ریاست محترم جمهوری اسلامی و اعضای محترم هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمانها و نهادهای وابسته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دفاتر عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا، استانداران، ائمه جمعه  و جماعت و سازمان های مردم نهاد در سراسر کشور تشکر ویژه دارم و بار دیگر و در ایام ولادت خجسته سرور آزادگان جهان و روز پاسدار بر آمادگی کامل ارتش جمهوری اسلامی ایران – دست در دست نیروهای مسلح – برای اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) در هر مأموریت ابلاغی تأکید می کنم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، اجلاس بزرگ فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IONS) از روز دوشنبه هفته آینده به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش در تهران برگزار می‌شود.

اجلاس کشورهای شمال اقیانوس هند شامل ۲۳ عضو دائم و ۹ عضو ناظر است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز جزو اعضای دائم این اجلاس است.

این اجلاس که تاکنون پنج دوره آن در کشورهای مختلف برگزار شده، بزرگترین اجلاس نظامی تاریخ ایران است که میزبانی آن از ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ به مدت ۲ سال برعهده نداجا بوده و قرار است که حدود ۳۵ هیئت عالی رتبه نظامی از کشورهای مختلف جهان برای شرکت در این اجلاس ۲ روزه، هفته آینده به تهران سفر کنند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی جغرافیا ندارد، پس سپاه هم برای پاسداری از آن، بعد و جغرافیا نمی‌شناسد.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: بزرگ‌مردی الهی به نام امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را ایجاد کرد. هیچ دورانی پس از ائمه اطهار را نمی‌توان یافت که مانند امام راحل انقلابی بزرگ را به نتیجه رسانده باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: در اسلام وقتی اتفاقی بزرگ چون انقلاب رخ می‌داد، نیاز به ساختاری برای محافظت از آن بود که این مهم توسط امام راحل (ره) همزمان با شکل‌گیری انقلاب اسلامی انجام شد؛ در آن زمان امام فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند و امروز که در آستانه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم، این پاسداران رو سفید هستند که توانستند اراده امام خمینی(ره) را به سرمنزل مقصود برسانند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در بیانیه‌ای ضمن تبریک روز پاسدار، سپاه پاسداران را دژ مستحکمی در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم دانست.

همزمان با فرارسیدن دوم اردیبهشت، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام خمینی(ره) و روز پاسدار، ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در بیانیه‌ای ضمن تبریک این روز مهم، سپاه پاسداران را دژ مستحکمی در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم دانست.

متن پیام به شرح ذیل است؛




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتش زینت دین و آبرو و سُبُل امن برای جامعه است. یک جامعه بدون ارتش و نظام ثبات و پایداری ندارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، دکتر مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس را برعهده داشت، در آغاز جلسه ضمن تبریک ۲۹ فروردین، چهلمین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دقیقا در چنین روزی که دو ماه از انقلاب گذشته بود و دشمنان در فکر توطئه و از هم پاشیدن ارتش بودند، حضرت امام با هوشیاری و آگاهی، تهدید دشمنان را به فرصت تبدیل کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دامن انقلاب بود و در مقابل ملت ایستادگی نکرد و همبستگی خود را از قبل انقلاب با مردم اعلام کرد. در حقیقت ارتش دژ محکمی برای مردم در مقابل تجاوز دشمنان است.
پزشکیان در پایان گفت: ما به ارتش خود افتخار می‌کنیم و آرزوی توفیق داریم. ما وظیفه خود می‌دانیم که در مجلس شورای اسلامی خواسته های ارتش را پیگیری کنیم.


معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز ارتش آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران گفت: امروز وضعیت توان رزمی و آمادگی دفاعی ارتش به جایی رسیده است که ما در ابعاد مختلف متکی به خودمان هستیم و با اتکا به توان داخلی آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را در خود به وجود آورده‌ایم.

وی افزود: امروز ارتش از نیروی انسانی و تجهیزات به روزی برخوردار است و پیام ما به کشورهای منطقه، پیام صلح و دوستی بوده و اقتدار ما برای دفاع از مرزهای کشور است و ما هیچگاه توسعه‌طلب نبوده و نخواهیم بود.



 وزیر دفاع در ادامه برنامه خود در عراق، با رئیس ستاد ارتش این کشور پیرامون مسائل منطقه مذاکره و گفت‌وگو کرد.

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با رئیس ستاد ارتش عراق و هیئت نظامی این کشور ضمن تبریک پیروزی‌های بزرگ عراق بر تروریسم، بر آمادگی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت عراق همچون گذشته تاکید کرد.

وی با بیان اینکه عراق در سایه وحدت ملی، تدبیر مراجع، تلاش مسئولان و رشادت رزمندگان و جوانان عراقی به این دستاورد‌ها رسیده است، اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به عراق، نگاهی فراگیر بر مبنای عراق واحد و یکپارچه است و معتقدیم امنیت و ثبات عراق برای کل منطقه اهمیت دارد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های وزارت دفاع ایران، آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با عراق در زمینه‌های مدنظر را اعلام کرد.

سرلشکر الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های رو به گسترش دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم با هدف پاکسازی کامل اراضی عراق از لوث تروریست ها، از نقش بارز و برادرانه جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های عراق بر داعش تقدیر کرد.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی عراق اظهار کرد: عراق پیروزی بر داعش را اعلام کرده و نیرو‌های ارتش و حشدالشعبی در حال پاکسازی برخی نقاط آلوده هستند و دستاورد‌های بزرگی در زمینه‌های امنیتی به دست آورده اند.

سرلشکر الغانمی با بیان اینکه ایران همواره در سختی‌ها و دوران مبارزه با داعش با عراق بوده است، تصریح کرد: ما شاهد بودیم که در آن مقطع خون دو ملت در هم آمیخت و مطمئن هستیم در روند بازسازی آینده عراق در زمینه‌های مختلف به ویژه تامین نیازمندی‌های دفاعی عراق و بازسازی اقتصادی نیز شما با ما خواهید بود.

در این نشست، روسای ایرانی و عراقی کمیته مشترک همکاری‌های نظامی توسط وزرای دفاع دو کشور معرفی شدند و طرفین بر آغاز فعالیت‌های این کمیته، به موازات فعالیت‌های کمیته فنی دفاعی تاکید کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با ‌وزیر ارتباطات ‌عراق دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه گفت‌وگو کردند.

امیر حاتمی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در بغداد گفت: بسیار خوشحالم در شرایطی با همتای عراقی خود در بغداد دیدار می‌کنم که وضعیت‌ امنیتی، اجتماعی و اقتصادی عراق بعد از اضمحلال داعش رو به بهبود است.

‌وی با اشاره به حملات خشونت‌بار داعش در عراق اظهار داشت: مردم این کشور عراق طی سال‌های اخیر در مبارزه با این گروه‌های تکفیری و تروریستی متحمل سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری شده‌اند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که امروز ‌عراق در شرایط باثبات‌تری قرار دارد، ادامه داد: گروه تروریستی داعش در عراق عملا شکست خورده و سرزمین‌های اشغالی را از دست داده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیروزی بر داعش را مرهون اتحاد ملت، دولت و ارتش و حمایت مراجع عظام تقلید و علمای دینی دانست و تصریح کرد: دوران مبارزه با داعش بسیار آموزنده و تاریخی بود چرا که ایران و عراق در جریان مبارزه، دوستان و دشمنان خود را شناخته و مدعیان دروغین مبارزه با داعش را شناسایی کنند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در آن دوران بسیار از دولت‌ها داعیه مبارزه با تروریسم را در منطقه سر دادند، خاطرنشان کرد: ولی ‌در عمل بسیاری از این دولت‌ها از تروریست‌ها ‌در جهت تحقق اهداف خود استفاده کرده و آنها را مدیریت کردند.

وی عزم صادقانه و خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران را حمایت از همه ملت‌های منطقه به ویژه مردم عراق و سوریه دانست و اضافه کرد: متاسفانه بعضی‌ها با جنگ روانی به دنبال ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در منطقه هستند اما وقوع این حوادث در منطقه نشان داد همه آنها دروغ محض است و جمهوری اسلامی ایران خیرخواه ملت‌های منطقه و مظلوم است.



مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

 همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ، برنامه بحث روز رادیو ایران میزبان امیرسرتیپ خرم طوسی مشاور فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ نعمتی جانشین فرمانده کل ارتش بود.

در ابتدای این برنامه امیر سرتیپ خرم طوسی رئیس گروه مشاوران فرماندهی کل ارتش با گرامیداشت ۲۹ فروردین دلیل نامگذاری این روز به نام روز ارتش را نگاه دوراندیشانه امام نسبت به ارتش دانست و گفت: همانطور که بسیاری از ما به یاد داریم پس از پیروزی انقلاب ، یکی از اولین پیام های حضرت امام که در رسانه ها منعکس شد، امر به پیوستگی ارتش با ملت بود و از همانجا بود که بنای نامگذاری ۲۹ فروردین بعنوان روز ارتش گذاشته شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

  ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای حمله موشکی آمریکا و ایادی اش به سوریه را محکوم کرده و آن را ناشی از شکست و استیصال استکبار جهانی دانست.
در این بیانیه آمده است:
حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه که به دنبال ادعای دروغین آنها مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه ملت سوریه انجام گرفت؛ نمونه بارز حمایت و پشتیبانی از گروه های تروریستی است به نحوی که در سال های اخیر هرگاه در نبرد علیه تروریسم در سوریه و عراق عرصه بر تروریستها تنگ آمده آمریکا و چند کشور غربی عملاً وارد معرکه شده تا شکست های تروریستها را جبران نمایند.
در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات آمریکا در حالی ادعای دروغین استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی را مطرح می نمایند که خود تأمین کننده اصلی تسلیحات برای کشتار مردم یمن هستند و از هیچ جنایتی در افغانستان دریغ نمی کند و چه مضحک و عجیب است که همین مدعیان دروغین حمایت از ملتها، خود را در پشت نقاب دروغین صلح طلبی پنهان می نمایند.
ارتش در ادامه بیانیه خود ضمن بی نتیجه دانستن حمله مثلث شوم آمریکا، انگلیس و فرانسه  به سوریه آن را ناشی از پیروزی و اقتدار جبهه مقاومت و مردم مقاوم سوریه دانست که بار دیگر نقاب از چهره غیر انسانی و خوی تجاوزگری و دور از منطق  استکبار جهانی به سرکردگی دولت آمریکا برداشت و برتلاش مذبوحانه  آنان برای توجیه شکست های پی در پی دشمنان ملل آزاده و آزادی خواه جهان صحه گذاشت . 
در این بیانیه تصریح شده است: دشمنان بشریت از این اقدام و دیگر اقدامات ناجوانمردانه علیه ملت سوریه طرفی نخواهند بست و مردم مقاوم سوریه با اتحاد و یکپارچگی، بهتر از گذشته در مقابل ترفندها و تاکتیک های کهنه و تکراری، محکم و استوار خواهند ایستاد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در خاتمه ضمن محکومیت این اقدام، بر هوشیاری، تعامل و  اتحاد ملل مسلمان و ارتش های منطقه با هدف هم افزایی بیشتر، ضرورت تلاش مستمر ملت های مسلمان منطقه و جبهه مقاومت برای افزایش قدرت دفاعی در برابر تروریسم و حامیان آنها و نیز ضرورت اقدام سریع مدعیان حقوق بشر درمحکومیت این حرکت جنایتکارانه و ضد بشری؛ تصریح نمود: همانگونه که حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند برای برخی کشورهای عرب منطقه شرم آور است که با دلارهای نفتی به مسلمانان و جهان اسلام خیانت می کنند و جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار گروه های مقاومت خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.


   رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اهمیت موضوع نظارت و بازرسی، گفت: بازرسی ضامن سلامت عملکرد یک سازمان است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی ارتش صبح امروز(یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه) در چهارمین کارگاه آموزشی – توجیهی بازرسی ضمن گرامیداشت ایام مبارکه ماه رجب، درباره اهمیت نظارت و بازرسی، گفت: همه می‌دانند که بازرسی در یک سازمان نقش چشمان بیدار آن تشکیلات را دارد و اگر بازرسی نباشد در واقع آن سازمان نابیناست.
وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه چشم بینا به مراتب با اهمیت‌تر از پای قوی و استوار است، افزود: فرد نابینا به ناچار متکی به سایرین است و نمی‌تواند مسیر درست را به تنهایی تشخیص دهد حال هرچند که اندام و پای قوی و استواری داشته باشد لذا چشم بینا برای فرد یا سازمان کارسازتر و مفیدتر است.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازرسی ضامن سلامت عملکرد یک سازمان است، ادامه داد: اینکه عملکرد یک سازمان در جهت اهداف یک سازمان است یا خیر فقط در جریان نظارت و بازرسی مشخص و روشن می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی تأکید کرد: بنابراین با توجه به اهمیت نظارت و بازرسی باید هرچه در توان داریم برای تقویت این نهاد در سازمان و تشکیلات بکوشیم.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پی تجاوز جنایتکارانه آمریکا و متحدانش به کشور سوریه، عصر امروز در ارتباط تلفنی با سپهبد علی ایوب وزیر دفاع این کشور، ضمن محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه ائتلاف غربی به تمامیت ارضی سوریه، از ایستادگی و مقاومت شجاعانه مردم و ارتش سوریه در مقابل متجاوزین تقدیر و تشکر کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تجاوز آشکار و شتابزده ائتلاف غربی که به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی صورت گرفته است را ناشی از عصبانیت متجاوزین و حامیان منطقه ای آنان از شکست قطعی تروریست‌ها و پیروزی های چشمگیر ملت و ارتش سوریه و متحدان او بخصوص در غوطه دانست.

سرلشکر باقری اظهار داشت: جنایتکاران نه‌تنها از این اقدام غیرقانونی و وحشیانه سودی نخواهند برد، بلکه ملت و دولت سوریه را در مقابل تهاجم دشمنان خارجی و داخلی خود متحد و منسجم تر خواهد کرد.

وی با تاکید بر ادامه همدلی و حمایت جمهوری اسلامی ایران از کشور سوریه افزود ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چونان گذشته در کنار ملت و نیروهای مسلح سوریه مبارزه خود با تروریست های جنایتکار را ادامه خواهد داد.

در ادامه، سپهبد علی ایوب، وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش سوریه نیز ضمن تشکر از تماس تلفنی سردار باقری، با ارائه توضیحاتی در مورد چگونگی عملیات موشکی غرب علیه سوریه اعلام کرد که اقدام تجاوزکارانه ائتلاف غربی خوشبختانه خسارت چندانی در بر نداشته و نیروهای ارتش سوریه با پدافند دقیق، تعداد قابل توجهی از موشک‌های متجاوزان را مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: عدم توفیق نیروهای غربی در انجام این عملیات باعث افزایش روحیه نیروهای ارتش و ملت سوریه شده و شرایط بسیار خوبی بر اوضاع سیاسی نظامی سوریه حکمفرماست و این اقدامات تجاوزکارانه هیچ گونه خللی در اراده محور مقاومت و نیروهای سوریه برای ادامه مبارزه با تروریسم و اخراج قطعی آنها از سوریه وارد نخواهد ساخت و همچنان با همکاری مشترک روسیه و جمهوری اسلامی ایران در محور مقاومت با تروریست ها مقابله خواهند کرد.



 فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ۲۹ فروردین روز «تولد ارتش انقلابی است:» تاکید کرد :  خوشبختانه عنوان«ارتش انقلابی» ازلسان مبارک مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی ) در این محفل  بیان شده  است . ارتش انقلابی و ولایی که در روز ۲۹ فروردین با ابتکار و با بصیرت امام عزیز و سفر کرده ، جان و روح جدیدی پیدا کرد، به این عنایت ولایت و محبت ولی امر مسلمین و امام امت پاسخی متقابل و ولایت مدارانه داد، یعنی حرکت کرد به طرف غائله هایی که  اصل انقلاب را نشانه گرفته بودند و متعاقبا در جنگ تحمیلی  و  دوران دفاع مقدس  حضور پیدا کرد ، ارتش و نیروی زمنی توانسته اند با اهدا ۴۸۰۰۰ شهید که ۴۶۰۰۰ شهید آن متعلق به نیروی زمینی است ولایت مداری و پاسخ متقابل خود را به ولی امر مسلیمن  اعلام نمایند امروز در آسمان ارتش ۴۸۰۰۰ ستاره نورانی خود نمایی می کند که ما در امتداد راه ولایت مداری راه و مسیر را گم نکنیم . 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری  با اشاره به وجه تشابه روز ارتش در سال ۵۸ و امروز گفت : آنروز دشمنان انقلاب بازوی توانمند نگهداری و پاسداری از ارزش های انقلاب را ارتش می دیدند و لذا نوک پیکان هجمه نا جوانمردانه خود را به طرف ارتش نشانه رفتند که با بصیرت امام بزرگوار، ارتش ماند و و دین خود را به انقلاب تا امروز الحمدولله ادا کرد و در این مسیر نیز با صلابت ماند ، امروز نیز همان قصه در حال تکرا ر است دشمنان نظام اقتدار ما را در وحدت بین ارتش و سپاه می بینند ، اقتدار ما را در تولید تسلیحات و تجهیزات بومی شده که نتیجه نهضت روی پای خود ایستادن هست می بینند  دشمنان بخشی از توان  و اقتدار که توان تسلیحاتی و به ویژه توان موشکی  نیروهای مسلح است را نشانه رفته اند.

وی تصریح کرد : پاسخ بنده به عنوان سرباز  کوچک و فدار کار ولایت به تاسی از همرزمان شهید در دوران گذشته این است که شعاری که ریشته در شعور همه ما دارد « ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی » و همچنین پاسخ دیگر بنده از این تریبن به دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که حماقت نکنید ، آزموده را آزمودن خطاست ، شما در زمانی که انقلاب ما دوران  نوپای خود را تجربه می کرد با تحمیل جنگ و پشتیبانی همه جانبه خودتان نتوانسته اید هیچ غلطی را بکنید  امروز که انقالب ما دوران نشاط ، پختگی و بلوغ خود را در رکاب مقام معظم رهبری  و همراهی مردم بزرگوار ما  و اتحاد و همدلی و وحدت الهی  بین نیروهای مسلح را تجربه می کند، نیز هیچ غلطی نخواهید کرد .

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه افزود : امروز به فضل خداوند تبارک و تعالی و با رهبری های پیامبر گونه مقام معظم رهبری، ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به یک بلوغ  و نشاط الهی رسیده اند که روز شمار نابودی نظام صهیونیستی را در تقویم های خود در حال درج کردن هستند.

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به تهدید  دشمنان  به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: دیگر زمان تهدید کردن گذشته است ، البته این عرض بنده ریشه در اقدامات بی بدیل  و ارزنده ای دارد که در رکاب مقام معظم رهبری در طی این سالها تجربه کرده ایم ، ملت بزگوار ما امروز صاحب نیروهای مسلحی هستند که چند ویژگی منحصر به فردی را دارند ، اولین ویژگی منحصر به فرد آنها ولایت مداری  و ولایت محوری است ، ویژگی دوم ، قطع وابستگی  مطلق به تمامی دنیا و سومین ویژگی روی پای خود ایستادن  ، نهادینه کردن و بومی کردن آنچه که در چرخه دفاعی به آن نیاز مند هستیم است .امروز ما از این توانمندی و توانایی برخوردار هستیم .

فرمانده نیروی زمینی ارتش به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز ما شاهد کشوری هستیم که در منطقه ی بی ثبات ، با ثبات ترین کشور و محکم ترین کشوری است که در مقابل زیاده طلبی های استکبار جهانی ایستاده است. 
امیر سرتیپ حیدری در پایان بیان کرد : امروز نظام ما نیروهای مسلح از یک اقتدار بی نظیر بهرمند هستند این اقتدار ، همانند یک مثلثی است که در راس آن نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب  و امامت امت خود نمایی می کند و در قاعده دیگر نقش بی بدیل و بصیرت مردم و د رنهایت نیز حضور و اقتدار نیروهای مسلح کشور است . بنابراین کمر همت باید بست که ان شاالله این اقتدار و این عزت را با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و با حفظ خط ولایت محوری با اقتدا به شهدا این اقتدار خلق شده را حفظ نماییم .   



امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش به مناسبت هفته ارتش با حضور در نماز جمعه شهر مقدس قم درجمع نماز گزاران ضمن تبریک عید سعید مبعث و روز ارتش گفت:بدنه ارتش پیش از انقلاب با تبعیت از حضرت امام(ره)  به مردم پیوست و باعث پیروزی انقلاب شد و به همین خاطر عده ای از دشمنان با شعار انحلال ارتش و از بین بردن بازوی مسلح انقلاب بودند که با تدبیر حضرت امام(ره) که فرمودند: ارتش در روز ۲۹فروردین باساز و برگ خود در شهرها رژه برود و مردم از ارتش استقبال کنند و ارتش،  ارتش انقلاب،مردم و جمهوری اسلامی است این توطئه را خنثی کردندو  این روز روز تولد دوباره ارتش و شکست دشمنان انقلاب است.
معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه با اشاره به نقش ارتش به عنوان تنها مدافع مسلح انقلاب اظهار کرد:توطئه دیگر دشمنان در ابتدای پیروزی انقلاب به راه انداختن اختلافات قومی و مذهبی و اقدامات تجزیه طلبانه بود که ارتش با فرمان امام (ره) در کردستان،خوزستان،و مناطق دیگر به کمک مردم رفت و درخاتمه دادن به این قائله دشمنان موفق عمل کرد

 

دریادار سیاری با تاکید بر نقش ارتش در جلوگیری از پیشروی دشمن در آغاز جنگ تحمیلی افزود:نیروی زمینی در روز  نخست جنگ از پیشروی دشمن جلوگیری کرد و نیروی هوایی و پدافند هم در روز دوم جنگ با حمله ۱۴۰ فروند هواپیما به تمام پایگاه های هوایی دشمن و نیروی دریایی هم با از بین بردن کامل نیروی دریایی دشمن نقش بی بدیلی در تعیین سرنوشت جنگ و پیروزی های به دست آمده ایفا کردند.
رییس ستاد ارتش در ادامه تصریح کرد:امروز با قدرت اعلام می کنیم ارتش برای دفاع از انقلاب و کشور نیازی به دیگران ندارد و برای تامین تجهیزات و نیروی انسانی خود در همه حوزه هابه خود کفایی رسیده است و برای دفاع  از خود آنچه می خواهد می سازد و از کسی اجازه نمی گیرد و هرجا لازم باشد در برابر هر گونه تهدیدی ایستادگی می کند وبه دشمنان هم توصیه می کنیم به دنبال آزمودن توان ما نباشند چرا که آزموده را آزمودن خطاست.
امیر سیاری در پایان گفت:ارتش علاوه بر ماموریتهای اصلی در جهت مردم یاری هم به میدان آمده است و هر کجا مردم نیاز  دارند ارتش به کمک آمده است که نمونه آن در زلزله کرمانشاه دیده شد که اولین نیرویی که در صحنه حاضر شد ارتش جمهوری اسلامی بود و این از اثرات یک ارتش مردمی،انقلابی و معنویت محور است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند امروز ارتش ارتش حزب الله است



 امیر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، با اشاره به اظهارات تهدیدآمیز اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی علیه ایران، گفت: اطلاعات و تجربه ولیعهد سعودی خیلی ضعیف است؛ بهتر است او به گذشته‌ها از جمله جنگ ایران با ارتش صدام بعثی و همچنین هجوم همه جانبه دشمنان ما به جبهه مقاومت و ناکامی آنها نگاهی بیندازد.

 

وی با اشاره به شکست ارتش رژیم سعودی در تجاوز به یمن، تصریح کرد: سعودی‌ها قرار بود یک هفته‌ای کار یمن را یکسره کنند و الان ٤ سال از آن زمان می‌گذرد؛ فعلا خودشان را از آن باتلاق نجات دهند سپس به مراحل بعدی فکر کنند.



 معاون شهردار شیراز از برگزاری پیاده‌ روی بزرگ خانوادگی به مناسبت عید سعید مبعث و روز ارتش خبر داد و گفت: همواره مردم از این برنامه ‌ها استقبال گسترده‌ ای دارند.
ابراهیم گشتاسبی راد گفت: این پیاده ‌روی خانوادگی روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ساعت هفت صبح در بلوار شهید چمران از مقابل بیمارستان شهید چمران آغاز می ‌شود.
وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی ورزش محور باید در جامعه توسعه و ترویج یابد، تاکید کرد: همایش های پیاده روی ازجمله ورزش های همگانی است که همواره مورد توجه شهروندان بوده و این امربارها با حضور چشمگیر آنها به اثبات رسیده است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، هدف از برگزاری اینگونه برنامه ها را ترویج ورزش و تندرستی بین شهروندان و خانواده ها عنوان کرد و اظهار داشت: توانمندسازی افراد در فعالیت های اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و همکاری در حوزه مدیریت شهری از دیگر اهداف برگزاری پیاده روی های خانوادگی است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه ‌های ورزشی همگانی مانند پیاده ‌روی و کوهپیمایی که امکان حضور بیشتر شهروندان در این برنامه‌ها را فراهم می‌ کند سبب تقویت زیرساخت‌ های فرهنگی در راستای تحقق زندگی ورزش محور در جامعه و به دنبال آن افزایش سلامتی و تندرستی و نشاط شهروندان می ‌شود.


مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با دروغ خواندن اتهام آمریکا و متحدانش علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی، آن را ترفند تبلیغاتی دانست که حامیان تروریسم پس از شکست مزدورانشان در پیش می‌گیرند.

 «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره اتهامات اخیر آمریکا و متحدانش علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی تاکید کرد : هر گاه سوری‌ها و متحدانشان پیروزی کسب می‌کنند، این اتهام تکراری استفاده از سلاح‌های شیمیایی را مطرح می‌کنند، در حقیقت یک ترفند تبلیغاتی دروغی است که به دنبال شکست مزدوران آنها در داخل سوریه این اتهامات را مطرح می‌کنند بدون اینکه بتوانند آن را اثبات می‌کنند، البته یک طرفه به قاضی برمی‌روند.

هر وقت چنین مسائلی مطرح شد(اتهامات علیه سوریه) بدانیم که اقداماتی علیه آنها و مزدورانشان صورت گرفته که موثر بوده است به همین دلیل آنها(آمریکا و متحدانشان) به دنبال بهانه‌ای می‌گردند که حالا که مزدورانشان نتوانستند کار را در میدان جنگ پیش بروند و شکست خوردند، بتوانند با بهانه استفاده از سلاح شیمیایی همان کاری را انجام دهند که در حمص انجام دادند، که با موشک زدند که یا اسرائیل حمله کند یا آمریکا که هر دو رژیم، دو روی یک سکه‌اند، بنابراین هیچ کس در دنیا این ادعاهای دروغ را که توسط یک عده تبلیغات‌چی بد‌سابقه مثل آمریکایی مطرح می‌شود،‌باور نمی‌کند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه نوزدهمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بیانیه ای صادر کرد، متن بیانیه به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم؛
شهادت بالاترین مزد فی سبیل الله است. حضرت امام خمینی(ره)
یادآوری خاطرات مردان مبارزی که سال های سربلندی ایران عزیز را در میدان های آتش وخون رقم زدند وحماسه هایی از جنس غیرت وشرف را در کتاب قطور پایمردی به ثبت رساندند، همواره موجب عزت وافتخار است.
شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران به دست منافقان کوردلی که از اقتدار فرزندان غیور و ایثارگر ایران سربلند اسلامی به خشم آمده بودند، جلوه های اخلاص، شجاعت وروحیه انقلابی کارکنان خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران وسایر نیروهای مسلح را متبلور ساخت.
بدون تردید اقدامات راهبردی وتفکرات انقلابی این شهید والامقام چه در وقایع پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی وچه در دوران ۸سال دفاع مقدس وپس از آن در ایجاد وحدت وهمدلی نیروهای جان برکف قوای مسلح ج.ا .ا بسیار تاثیر گذار  بوده و توفیقات ارزشمندی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورده است.
ارتفاعات بلند کردستان و سرزمین های داغ خوزستان گواه  رشادهای برگرفته از عمق ایمان و ولایت مداری آن شهید سرافراز  است و امروز فرماندهان غیور و انقلابی ارتش که درس آموخته آن شهید والامقام ودیگراسطوره ها وقهرمانان مبارز و مدافع استقلال ، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی  می باشند همواره در راه پاسداشت ارزش های اسلامی تا پای جان ایستادگی می کنند و تحت رهبری مدبرانه حضرت امام خامنه ای عزیز ( مد ظله العالی )اجازه نخواهند داد، امنیت ماندگار ایران به دست بدخواهان ودشمنان خدشه دار شود.


نمایشگاه عکس «صیاد دل‌ها» به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی از سوی مدیریت فرهنگی هنری مترو با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و با مشارکت و همکاری روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی در ایستگاه مترو شهید بهشتی(ره) برپا شد.
در این نمایشگاه عکس، گوشه‌هایی از زندگی این شهید بزرگوار از زمان ورودش به ارتش جمهوری اسلامی تا پایان جنگ تحمیلی و تشییع باشکوه پیکر مطهرش با هدف آشنایی بیشتر شهروندان به‌خصوص نسل جوان با زندگی این شهید گران‌قدر به تصویر درآمده است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ ۱۹ تا ۲۰ فروردین‌ماه از ساعت ۸ تا ۲۲ به مترو گالری ایستگاه متروی شهید بهشتی(ره) مراجعه کنند. همچنین شهروندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www. merto.farhangsara.ir مراجعه کنند و یا با شماره و یا با ۹۶۶۵۲۶۰۸ تماس بگیرند.
یادآور می‌شود، این نمایشگاه گزارش تصویری از زندگی سراسر حماسه شهید صیاد شیرازی است که به مدت ۱۰ روز در قالب بیست قاب عکس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.


نوزدهمین سالگرد شهید سپهبد صیاد شیرازی سه شنبه (۲۱ فروردین ماه) ساعت ۱۱ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌‍شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و گرامیداشت ۱۱۰ شهید شاخص نیروهای مسلح روز سه شنبه (۲۱ فروردین ماه) ساعت ۱۱ برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور خانواده شهید صیاد شیرازی و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در تالار خلیج فارسِ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.



جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در جمع کارکنان این قرارگاه اظهار کرد : ارتش یادمانها و نمایشگاه های متعدد و متنوعی  در استان خوزستان دایر کرده است که برابر آمار روزانه به صورت تقریبی ۳۰۰۰ نفر از این اماکن بازدید داشته اند و نمایشگاه و یادمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ء (ص) در گروه پدافند هوایی اهواز میزبان بخشی از این زائرین بوده است .
امیر صباحی فرد در پایان تصریح کرد : همین امر که مردم تعطیلات عید نوروز را اختصاص به زیارت اماکن متبرک دوران دفاع مقدس می دهند  این وظیفه ما به عنوان نیروهای مسلح را برای دفاع از این آرمانها صد چندان می کند .


به گزارش روابط عمومی ارتش،  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در این  دیدار ضمن تبریک ماه رجب و سال جدید گفت: در نیروی زمینی ارتش سه اصل ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری به عنوان اصول سه گانه مبنا قرار داده شده است.
وی افزود: بحمدلله ولایت محوری در نیروی زمینی ارتش نهادینه  شده است و در این راستا تمام برنامه ها و فعالیت های این نیرو بر اساس فرامین مقام معظم رهبری( حفظه الله تعالی) انجام می شود.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری با بیان این که در سال جاری چند کار مهم باید در اولویت قرار گیرد اضافه کرد: از مهم ترین برنامه ها و فعالیت های نیروی زمینی ارتش، تجهیز تیپ های واکنش سریع است و این برنامه جزء اولویت‌های نیروی زمینی ارتش بوده است .
وی ادامه داد: برای ارتقاء آمادگی رزمی باید تیپ های واکنش سریع را با تجهیزات روز مجهز کرده تا بتوانیم ماموریت ها را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر بگذاریم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: از دیگر برنامه های نیروی زمینی در سال جدید ارتقاء منزلت اجتماعی همرزمان است و باید تمام توان خود را بکار ببندیم  تا همرزمی در این نیرو گرفتاری و مشکل خاصی را نداشته باشد، با حل مشکلات می توانیم  همرزمی با روحیه،پر انگیزه و با نشاط در تمامی امور داشته باشیم که در این راستا فرمانده محترم کل ارتش در چشم اندازی پنج ساله علاوه بر ارتقاء آمادگی رزمی به دنبال ارتقاء منزلت اجتماعی همرزمان است.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در ادامه به شعار سال و پیام نوروزی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر«حمایت از کالای ایرانی» اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب و ولی امر مسلمین جهان در پیام نوروزی فرمودند: یک فتوا و تکلیف شرعی برای ما است که با استفاده از کالای ایرانی علاوه بر حمایت از تولید داخلی از فرامین فرماندهی معظم کل قوا اطاعت کنیم.
وی تصریح کرد: ما در نیروی زمینی ارتش تحت هیچ شرایطی اقلام و تجهیزات خارجی را که مشابه آن در داخل تولید می شود استفاده نخواهیم کرد.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید از نمایشگاه راهیان نور نیروی هوایی ارتش که در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول در حال برگزاری است، گفت: کاروان‌های راهیان نور در سفر به مناطق عملیاتی با فعالیت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس تا اندازه‌ای آشنا می‌شوند، اگر چه شرایط محیطی با شرایط دوران دفاع مقدس بسیار متفاوت است. در آن دوران روی زمین جنگ بود و در آسمان حملات هوایی و موشکی جریان داشت.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی هوایی از نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه وحدتی دزفول بازدید کرد.

بازدید فرمانده نیروی هوایی از نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه وحدتی دزفولبه نقل از روابط عمومی نهاجا امیر سرتیپ حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام و المسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی با حضور در پایگاه شکاری وحدتی دزفول و جایگاه شهدا به مقام شامخ شهدای نیروی هوای ادای احترام و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد و از قسمت‌های مختلف نمایشگاه بزرگ راهیان نور بازدید کردند.

وی در ادامه از قسمت‌های مختلف نمایشگاه بزرگ راهیان نور بازدید و در روند برگزاری این نمایشگاه قرارگرفت.

در این بازدید جمعی از مسئولان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس فرمانده نیروی هوایی ارتش را همراهی می کردند.

گفتنی است تیز پروازان نیروی هوایی ارتش درحضور فرمانده نیروی هوایی به اجرای نمایش پروازی پرداختند. از دیگر برنامه های فرمانده نیروی هوایی ، بازدید از بخش های مختلف پایگاه هوایی وحدتی دزفول است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

  امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ضمن تقدیر از خبرنگاران راهیان نور گفت: خبرنگاران نقش موثری در ترویج راهیان نور و معرفی آن به مردم و جامعه دارند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز از مرکز رسانه ای شهید رهبر در قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب بازدید کرد.

وی ضمن گفت و گو با مسئولان و خبرنگاران این مرکز در سخنانی اظهار داشت: در جنگ تحمیلی کشورهای بسیاری به صورت مستقیم و غیرمستقیم از دشمن بعثی حمایت کردند و در برابر ملت تازه انقلاب کرده ایران اسلامی ایستادند.

فرمانده کل ارتش افزود: دشمن بعثی با حمایت این کشورها، شهرهای خرمشهر، قصرشیرین، نفت شهر و سومار را اشغال کرد و تا نزدیکی شهر اهواز یعنی دب حردان هم پیشروی کرد اما ملت مقاوم و انقلابی ایران اسلامی با اعتماد به نفس و با توکل به خدا در برابر دشمن ایستادند و دشمن را به عقب راندند.

سرلشکر موسوی در خصوص خبرنگاران راهیان نور نیز گفت: راویان و خبرنگاران نقش مهمی در انتقال رشادت ها و دلامردی های ایثارگران و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دارند. اصحاب رسانه همچنان نقش مهمی در ترویج حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور دارند و در این راه سختی هایی را نیز متحمل می شوند اما خداوند واقعا به کار آنان برکت می دهد و بنده در اینجا از زحمات و تلاش های خبرنگاران جهاد رسانه ای شهید رهبر و دیگر خبرنگارانی که در حوزه راهیان نور تلاش دارند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی در پایان در دفتر یادبود مرکز رسانه ای شهید رهبر نوشت: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود… خداوند بزرگ را به خاطر داشتن جوانان معتقدی که معارف دفاع مقدس را به آیندگان تاریخ و همه پهنه جغرافیا منتقل می کنند، شکر می کنم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ جانباز مختار راعی یکی از فرماندهان دلاور سالهای دفاع مقدس با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آجا،در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)،خانواده این مرحوم،همرزمان و جمعی از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند. 

پیکر پاک این جانباز سرافراز ارتش صبح امروز از ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تشیع و در قطعه ۵۱(صالحین) بهشت زهرا(س) تدفین شد.

 گفتنی است امیر سرتیپ جانباز مختار راعی از همرزمان شهید سپهبد صیاد شیرازی و از فرماندهان دلاور، متدین و مبتکر در سالهای دفاع مقدس بود که در عملیات های بزرگی همچون طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و ده ها عملیات پیروزمندانه حضوری دلاورانه داشت. و در طول خدمتش عهده دار مسئولیتهای مهمی از جمله فرماندهی تیپ در لشکر ۹۲ زرهی اهواز و فرماندهی لشکر ۷۷پیروز ثامن الائمه(ع) بوده است.



دسته بندی : ولایت عشق ,  امنیتی دفاعی ,   , 

حمایت از تولید ملی مهم‌ترین روش در رسیدن به استقلال و موفقیت در هر کشوری است.

چرا باید کالای ایرانی بخریم؟

 رهبر معظم انقلاب در بیانات خود لحظاتی پس از تحویل سال نو، به رسم همیشه، شعار امسال را، حمایت از کالای ایرانیعنوان کردند. ایشان در بیانات خود ضمن اشاره به وقایع تلخی که در سال گذشته به دست برخی از منافقان فریب خورده در کشور رخ داد، تاکید کردند هدف دشمن تنها براندازی جمهوری اسلامی است و از هیچ کاری برای رسیدن به مطلوب خود دریغ نمی‌ورزد.

دشمنان قسم خورده کشورمان به‌ویژه آمریکا تلاش می‌کنند تا از راه‌های مختلف مانند تحریم و قطع رابطه با ایران، پایه‌های اقتصاد را در کشور سست کنند. آنها با هدف گرفتن معیشت مردم سعی دارند تا به نظام ضربه بزنند. یکی از راه‌هایی که می‌تواند دشمن را در این مسیر ناکام بگذارد بستن راه ورود کالای خارجی و استفاده از تولید ملی است، از این رو رهبر انقلاب از ملت ایران خواستند تا با عزمی ملی در حمایت از کالای ایرانی راه را به روی دشمنان ببندند و اجازه ندهند تا آنها به هدف خود برسند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  اجتماعی- ورزشی ,  اقتصادی ,   , 




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در مراسم تقدیر از فعالان راهیان نور ارتش در خوزستان گفت: باید با تلاش و تبحرخاصی بر سرعت، شتاب، کیفیت و کمیت کارها در حوزه راهیان نور بیافزاییم.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:کسانی که در مسیر حرکت نورانی راهیان نور هستند، در بازاری به سر می‌برند که همه‌اش سود است.

وی افزود: خدا را شاکریم که در مسیر حفظ راه شهدا و یاد و خاطره ایثارگری‌های دفاع مقدس قرار گرفتیم. بسیاری نتوانستند در این راه همراه شوند و باید این حضور را پاس بداریم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر این که باید بر سرعت، شتاب، کیفیت و کمیت کارها در حوزه راهیان نور بیافزاییم،افزود: کار بزرگی که در راهیان نور انجام می‌شود، از کارهایی است که اهمیت خود را در طول زمان نشان می‌دهد. حتی گاهی اهمیت برخی کارها وقتی به تاریخ تبدیل می‌شوند معلوم می‌شود. همچون عاشورا که بعد از سال‌ها اهمیتش برای اسلام معلوم شد.

وی تاکید کرد: راهیان نور از جنس کارهایی است که عظمت خود را ده‌ها سال بعد نشان می‌دهد، اما معلوم است که کاری بسیار مهم، اثرگذار، ریشه‌دار و انسان‌ساز است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تقدیر از همه دست‌اندرکاران راهیان نور اضافه کرد: همکاری در این راه کاری است که آثارش در زندگی فردی و اجتماعی همه شما خود را نشان می‌دهد. لازم است از همین حالا کمر همت ببندیم و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف کار، برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم.

گفتنی است در این مراسم از فعالان راهیان نور ارتش در استان خوزستان تقدیر به عمل آمد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور در پایگاه دریایی خرمشهر از بخش های مختلف نمایشگاه راهیان نور نداجا بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این بازدید پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش در حضور امیر سرلشکر موسوی به تشریح نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال دفاع مقدس، به ویژه مقاومت ۳۴ روزه تکاوران این نیرو در نگهداری دشمن بعثی در پشت دروازه های خرمشهر پرداختند.

در ادامه فرمانده کل ارتش از بخش های مختلف نمایشگاه اعم از غرفه های تسلیحات، فرهنگی و انتشارات بازدید کرد.

در پایان تکاوران نیروی دریایی ارتش به اجرای عملیات آبخاکی پرداختند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 سرتیپ جانباز راعی در طول سالهای جنگ سه بار مجروح شد و به رغم مجروحیت شدید و درصد جانبازی بالا حاضر به ترک جبهه نشد.
 وی در چندین مسئولیت مهم از جمله فرماندهی گردان و تیپ در لشکر ۹۲ زرهی اهواز و همچنین در مسئولیت فرماندهی لشکر ۷۷پیروز ثامن الائمه(ع) حضور موفق داشت.
 وی همچنین در مسئولیت فرمانده ارشد نظامی منطقه فارس، مرکز پیاده شیراز و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح از چهره های شاخص و موثر بود و در بازدید ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل لیاقت و رشادت های بسیار در سالهای دفاع مقدس با تصویب فرماندهی معظم کل قوا به درجه سرتیپی تشویق شد.
پیکر آن فرمانده دلاور،روز شنبه مورخ ۴/۱/۹۷ ساعت ۰۹:۰۰ از ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشیع خواهد شد.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش همزمان با لحظه سال تحویل در جمع کارکنان و خانواده های تیپ ۷۱ ابوذر گفت:سالی را که پشت سر گذاشتیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سال بسیار پر فراز و نشیبی بود که فرماندهی معظم کل قوا در فرمایشات نوروزی نیز به آن اشاره فرمودند
امیر سرتیپ کیومرث حیدری با بیان اینکه در سال گذشته عزیزانی در کنار ما بودند و الان خفته در خاک هستند افزود:در این لحظه از تحویل سال جدید آنها را فراموش نکنیم به ویژه شهدای عزیزمان که امنیت امروز را ما مدیون آنها هستیم .
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال تاکید کرد:حمایت از تولید ملی بسیار مهم است که معظم له امسال را به این نام نامگذاری فرمودند. نیروی زمینی ارتش از سال گذشته به این امر اهتمام داشته و تمام کالاهای مصرفی را از تولیدات داخل فراهم و استفاده می کند. در سال جدید نیز ما در نیروی زمینی مصرف  تولید داخلی را اولویت قرار می دهیم تا شکوفایی و رونق کالاهای ایرانی در چرخه اقتصاد بیشتر از گذشته شود.


 حوزه دفاعی امنیتی در موضوعات نظامی در یکسال گذشته گزارش‌های متنوعی را تهیه کرده که در بسته‌های خبری آتی به مرور پربازدید‌های این گزارش‌ها می‌پردازیم.

حماسه قهرمانانه ناو “جوشن”، “سبلان” و “سهند”/ماجرا چه بود؟ 

۲۹ فروردين روزی متفاوت برای مردم و ارتش جمهوری اسلامی ايران و نيروی دريائی آمريكا است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

در این گزارش برخی از تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حمایت از کالای ایرانی را در دیدار با مردم و مسئولان می‌خوانید.
 
توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد خرید کالاهای داخلی

 بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند، این مسئله حاکی از اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم برای ایشان می‌باشد.

رهبر انقلاب امسال را به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند و پیش از این نیز  بارها بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تاکید کرده‌اند. در این گزارش بخش‌هایی از بیانات ایشان در سال‌های مختلف درباره ضرورت حمایت از کالای ایرانی را می‌خوانید.

 



 بازدید از مناطق عملیاتی ارتش در دفاع مقدس




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

شعار سال 97 اعلام شد + متن بیانات رهبر انقلابرهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، با تبریک به همه هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معزز شهیدان و جانبازان، و نوجوانان و جوانانِ امیدآفرین و پیشران حرکت علمی کشور، و با آرزوی نوروزی شاد و شیرین و سالی پر از خیر و برکت، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در یک ارزیابی از فراز و نشیب‌ها، و تلخ و شیرین‌های سال ۹۶، این سال را «سال بروز عظمت و اقتدار و حضور ملت» خواندند و افزودند: در اوائل سال بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، حضوری بسیار خوب، عظیم، خیره‌کننده و پرمعنا داشتند و این حضور در راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی‌های ۹دی و برتر از همه در راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن ادامه یافت.
ایشان، با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش ناکام دشمنان برای ایجاد ناآرامی در ماههای پایانی سال، راهپیمایی‌های خودجوش مردم در مقابل اغتشاشات را نشان‌‌دهنده حضور ملت بزرگ، بصیر، چالاک و آماده‌بکار ایران در همه میدان‌ها دانستند و گفتند: ملت ایران و حتی آن کسانی که دشمنان قصد داشتند اغتشاشات را به‌نام آنها تمام کنند، در مقابل اغتشاشگران ایستادند و با این حادثه، عظمت ملت ایران بیش از پیش روشن شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  اقتصادی ,   , 

شاهکار جوانان ایرانی در سال 96/ چه تسلیحاتی در سال گذشته به سازمان رزم نیروهای مسلح الحاق شدند
سال ۹۶ را باید سالی پر رونق برای نیرو‌های مسلح دانست که در آن جوانان ایرانی با تولید تسلیحات مدرن اقتدار خود را دوباره به رخ جهانیان کشیدند...



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده کل ارتش گفت: آمریکایی ها عقرب جراره هستند و کارشان زهر در جان ملت ها ریختن است، عقرب جراره را باید زیر پا له کرد.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی و حمید باکری که دوشنبه شب ۲۱ اسفندماه در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: سیره و زندگی این شهیدان را مطالعه کردم تا ببینم چه برای ما به عنوان بازماندگان این قافله بزرگ آورده اند و چه درسی می توانیم از سیره آنان برای خودمان و آیندگان استخراج کنیم.



سپاه پاسداران از خنثی سازی یک عملیات انتحاری تروریست‌ها در سراوان خبر داد.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از انهدام خودروی انتحاری و هلاکت ۲ تروریست در اقدام بموقع رزمندگان اسلام در پاسگاه مرزی در منطقه سراوان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: شامگاه گذشته (یکشنبه ۲۰ اسفند) عوامل گروهک های تروریستی و اشرار مسلح با یک دستگاه خودروی حامل مهمات و مواد انفجاری قصد انجام عملیات انتحاری و هدف قرار دادن یکی از پاسگاه‌های مرزی نیروی زمینی سپاه در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان را داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع رزمندگان اسلام ناکام ماندند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: همچنین یکی از اشرار که در نزدیک شدن به پاسگاه ناکام مانده بود، جلیقه انتحاری خود را منفجر و به هلاکت رسید. در جریان این اقدام که دو عامل تروریستی به هلاکت رسیدند، دو تن از بسیجیان غیور این پاسگاه نیز مجروح شدند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بازدیدی که از یگانهای شمالغرب کشور انجام داد، گفت: زیارت شما کارکنان خدوم ارتش من را به یاد سپاهیان با صلابت صدر اسلام می اندازد، چونکه آنها نیز به مانند شما فداکاری و جان نثاری می کردنند و با وجود بسیاری از مشکلات و سختی ها پای دین، آرمان، ولایت، اسلام و اعتقاداتشان ایستادند. امروز ما وارث آن حماسه ها هستیم و اگر الان سخنی از خدا، دین ، پیغمبر(ص) و ارزشهای الهی است، بنیانگذارش همان بزرگان صدر اسلام بودند و شما ادامه دهنده راه آن خدمتگذاران به اسلام هستید.

وی با اشاره به رشادت های شهدای مدافع حرم ارتش، افزود: اخیرا دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب همگی بسیج شده اند و خیلی با ظرافت و هدفمند به دنبال خراب نمودن ارتش در بین ملت می باشند و می خواهند ارتش انقلابی را یک ارتش معترض، ضد انقلاب، غیر معتقد، فرصت طلب، غیر ولایی و در کنار خودشان نشان دهند و ما باید خیلی حواسمان جمع باشد و مراقب توطئه ی دشمنان باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه دشمنان معاند نظام، امروز از دست ارتش انقلابی به شدت عصبانی هستند و این یعنی ارتش در کارش موفق بوده است، تصریح کرد: امروز ارتش توانسته جوهر جهادی و گوهر ولایی بودنش را نشان دهد ، لذا دشمن از دست ارتشی که ثابت کرده یک ارتش انقلابی است به شدت عصبانی است و به این خاطر روی ارتش تمرکز نموده و بدنبال بدنام کردن ارتش می باشد.

وی افزود: امروز ارتش انقلابی ما پرثمر شده است و دشمنان بدنبال چیدن میوه های آن می باشند.

وی در پایان با استناد به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: امیر المومنین(ع) در یکی از خطبه های نماز جمعه فرمودند: ای مردم هفت مصیبت بزرگ وجود دارد که باید از این مصیبت ها به خداوند پناه برد که عبارتند از: لغزش علما، بنده ای که از بندگی خدا خسته شده است، مومن گمراه، معتمد خیانتکار، توانگر ورشکسته، ذلیل شدن کسی که عزیز و بزرگ بوده است و بیمار شدن شخص فقیر.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راهیان نور به عنوان یک طرح بازدارنده جنگ نرم، احیا کننده ارزش های دفاع مقدس به حساب می آید.
به گزارش روابط عمومی ارتش امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درهمایش روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر با بیان اینکه راهیان نور ارتباط بین نسل ها را برقرار می کند گفت: با توجه به تهدیدات نرم دشمن ، همه نسل های امروزی و جوانان آینده ساز کشور باید دشمن شناس و با بصیرت باشند.
وی افزود: امروز موشک های ما در جهان نمود دارند و دشمن به طور مستمر پیام می دهد که موشک های خود را کنترل کنید که در پاسخ به آنها می گوییم که تقویت توان دفاعی ما ارتباطی به شما ندارد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در دوران دفاع مقدس، سیم خاردار نداشتیم اما امروز موشک، تانک، زیردریایی، ناوشکن و وسایل پدافند هوایی می سازیم.
امیر دریادار سیاری افزود: دشمنان به دنبال تغییر باورهای جوانان و نوجوانان کشور ما هستند و این همان جنگ نرمی است که می خواهند از طریق آن پایه های اعتقادی مردم را ضعیف کنند.
وی با بیان اینکه راهیان نور نشان دهنده اقتدار و پیوند مردم با نظام و انقلاب است،بیان داشت: راهیان نور یک اتفاق نیست، یک مقطع نیست بلکه یک مکتب است
دریادار سیاری تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن در صدد شکست انقلاب ما بود تا مانع از صدور آن شود و همه شرق و غرب که منافعشان در خطر بود تمرکزشان بر روی شکست انقلاب اسلامی قرار گرفته بود
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها جنگ هشت ساله را برای ما به راه انداختند تا انقلاب را شکست دهند اما با ایستادگی فرزندان برومند ایران اسلامی نه تنها انقلاب شکست نخورد بلکه جشن ۴۰ سالگی این انقلاب را هم برگزار کردیم.
گفتنی است در تقویم رسمی کشور روز ۲۰ اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در یادمان های دفاع مقدس به نام  روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است.
 
 



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

امیر دریادار خانزادی گفت: امروز نیروی دریایی با بهره گیری از همه ظرفیت ها عوامل ناامنی در دورترین آبهای حاکمیتی کشور را رصد و در نطفه خفه خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیردریادار حسین خانزادی صبح امروز در جمع کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ( ره ) نوشهر گفت: استکبار جهانی از دیرباز تاکنون در صدد است تا هیچ همکاری وهم افزایی میان کشورهای منطقه شکل نگیرد.
وی افزود: امروز اگرچه نیروی انسانی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر علوم مختلف دریانوردی را می‌آموزد اما فعالیت در دریا دارای پیچیدگی های خاصی است که این نیروها باید تجربه کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: حضور در دریا و فعالیت ناوهای سطحی و غیر سطحی از لحاظ فناوری دارای ابعاد متعدد و شرائط پیچیده ای است.
وی با اشاره به حضور دزدان دریایی در خلیج عدن گفت: با وجود اینکه نیروی دریایی نزدیک به ۳۰ کشور دنیا در این منطقه هستند حضور نیروهای ما در این منطقه باید آگاهانه و با برنامه باشد.
امیر خانزادی ادامه داد:  امروز حدود ۹۰ درصد تجارت اقتصادی در دریاها شکل می گیرد بنابراین باید از ظرفیت کشور در این جهت بهره برداری کنیم



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

جمهوری اسلامی ایران چند سالی است که برای مقابله با پدیده دزدی دریایی و برقراری امنیت در آب‌های بین‌المللی حضور دارد، اما آمریکا در منطقه غرب آسیا فقط تنش می‌آفریند.

نیروی دریایی ایران و آمریکا؛ کلید امنیت در دست کدامیک است؟

 پس از این که دونالد ترامپ جمهوری‌خواه بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد مانند هم‌حزبی‌های خود واشنگتن را  با تندروی؛ وارد چالش جدی با برخی کشورها همچون جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی با اظهارات خود توافقی بین‌المللی چون برجام را مورد هجوم قرار داد و برای ماندن در آن، شرط مذاکره در سایر حوزه‌ها مثل برنامه دفاعی ایران را در نظر گرفت، اما رئیس جمهور ایالات متحده خوب می‌دانست که با حرف و تهدید نمی‌تواند تهران را پای میز مذاکره بکشاند و نیاز به اعمال فشار است، از این رو به نیرو‌های نظامی خود اجازه برخورد با نیرو‌های ایرانی را داد که آن هم در همه موارد به ضرر یانکی‌ها شد.



فرمانده نیروی دریایی ارتش بر ضرورت ارتقای توان تجهیزاتی و مهارت‌های نیروی انسانی در نداجا تاکید کرد و گفت: «آموزش و پژوهش» در راس فعالیت‌های این نیرو قرار دارد.

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه همواره باید از دفاع مقدس و تجربیات آن الگو بگیریم، اظهار داشت: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس و مقابله با دشمن متجاوز کارنامه ارزشمندی را از خود به جای گذاشت و توانست در جریان عملیات «مروارید» نیروی دریایی رژیم بعث عراق را عملاً از عرصه جنگ و اثرگذاری خارج کند.

دریادار خانزادی با تاکید بر ضرورت فعالیت در جهت ارتقای توان نیروی دریایی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی، تصریح کرد: نیروی دریایی با توجه به شرایطی که از دوران دفاع مقدس تاکنون گذرانده و تحریم‌های ظالمانه‌ای را که پشت سر گذاشته، اما تلاش می‌کنیم با فعالیت‌های مستمر و سیاستگذاری‌های لازم خلأهای موجود را از بین ببریم.

وی با اشاره به نقش نیروی انسانی کارآمد در بازدهی و اثربخشی یک سیستم عنوان کرد: هم در حوزه تجهیزات و هم در رابطه با پرورش نیروی کارآمد و متعهد باید تلاش کرد و در این حوزه پرداختن به مسئله آموزش و پژوهش در راس قرار دارد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: ششمین اجلاس روسای نیروهای دریایی عضو ائتلاف نیروهای کشورهای شمال اقیانوس هند با دعوت از هیات ها و روسای نیروهای دریایی بیش از ۵۰ کشور جهان اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار می شود.

ناخدا یکم ستاد کورش محرابی با حضور در پانزدهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان هرمزگان با بیان اینکه ایران از سال ۲۰۱۸ میلادی به مدت ۲ سال ریاست این ائتلاف را بر عهده خواهد داشت، ادامه داد: شرکت کنندگان در دور پنجم اجلاس در کشور بنگلادش این تصمیم را گرفتند.

وی ادامه داد: اجلاس روسای نیروهای دریایی عضو ائتلاف تا کنون در کشورهای هندوسنان، آفریقای جنوبی، استرالیا، امارات و بنگلادش برگزار شده است.

وی یادآور شد: ائتلاف نیروهای دریایی کشورهای شمال اقیانوس هند در سال ۲۰۰۸ به پیشنهاد هندوستان برای تامین و حفظ امنیت منطقه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این اجلاس ها و ائتلاف در طول عمر۱۰ ساله خود اهدافی از جمله تامین امنیت جمعی را پیگیری کرده و امسال برای اولین بار، در کشور بنگلادش رزمایش عمومی جست و جو و نجات برگزار کرد.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا خاطر نشان کرد: ایران هم در این رزمایش ۲ روزه که با موفقیت و حضور نیروهای دریایی ۲۳ کشور انجام شد حضور داشت.

ناخدا یکم ستاد محرابی یادآور شد: ناوگروه پنجاهُم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشجویان را برای گذراندن دوره های عملی و کارورزی به همراه خود برده است.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروی دریایی علاقه مند به دریافت خدمات از سوی شرکت های پروازی در فرودگاه جاسک است و وجود آن باعث سوق یافتن بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و فعالیت های عمرانی و اقتصادی می شود.

ناخدا یکم محرابی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ سال قبل به صورت مستمر در سواحل مکران و شهرستان جاسک حضور دارد.

وی ادامه داد: این نیرو فرودگاه جاسک را برای انجام پروازهای مسافری آماده کرده که ۲ ماه قبل بدست استاندار هرمزگان گشایش یافت.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: علت استقبال نکردن شرکت های پروازی برای برقراری پرواز به جاسک و دادن خدمات به مردم ، فعالان اقتصادی بخش خصوصی ، بخش عمومی و نیروهای حاضر در شهرستان مشخص نیست.

وی اظهار امیداری کرد شرکت های هواپیمایی نسبت به برقراری پرواز به جاسک اقدام کنند.



پنجاهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور دو ناوشکن راهی آبهای آزاد شد.

اعزام پنجاهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به آبهای آزادناوگروه پنجاهم نیروی دریایی ارتش صبح امروز سه‌شنبه ۱۰بهمن‌ماه برای انجام ماموریت راهی آب‌های آزاد شد. این ناوگروه متشکل از ناوشکن نقدی، ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی رزمی تنب است.

همچنین امیردریادار دوم افشین تاشک فرمانده قرار گاه مقدم نداجا،در مراسم بدرقه پنجاهمین ناوگروه  نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم ولایت در بندرعباس، بیان داشت: اساتید نهایت کوشش را برای آموزش دانشجویان در سفرهای دریایی به کار بگیرند.

وی با اشاره به اهداف ناوگروه‌های اعزامی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: هدف از اعزام به دریاهای آزاد نشان دادن توانمندی نیروی راهبردی دریایی است، حضور در آبهای آزاد لازمه یک نیروی راهبردی است.

به گفته فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا، حضور نیروی راهبردی دریایی ارتش در آبهای آزاد، نشان دادن قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دریانوردی است.

تاشک افزود: مبارزه با پروژه ایران هراسی، اشرافیت اطلاعاتی در منطقه تا مدار ۱۰ درجه، حضور در کنار سایر نیروهای دریایی کشورهای مختلف از اهداف اعزام ناوگروه‌ها است.

وی افزود: هر جا که لازم باشد نیروی دریایی ارتش برای تامین امنیت منافع جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت و نشان خواهد داد که واقعا یک نیروی دریایی بین المللی، سیاسی و نظامی است.

گفتنی است در این ناوگروه دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز برای طی دوره کارورزی حضور دارند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مشاور فرمانده کل ارتش با اشاره به برگزاري رزمايش محمد رسول‌الله(ص) گفت: هشدار ارتش جمهوري اسلامي به ۲ فروند ناو ائتلاف در نخستين روز رزمايش، اقدامي شجاعانه و از روي اقتدار بود.
امير سرتیپ «محمدحسن نامي» گفت: در رزمايش محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران که طي ۲ روز گذشته در تنگه هرمز، سواحل مکران، درياي عمان و شمال اقيانوس هند تا مدار ۱۵ درجه برگزار شد همکاري و هماهنگي ميان نيرو‌هاي ۴ گانه ارتش»، «ارتقاي روحيه سلحشوري رزمندگان»، «چابکي و تحرک يگان‌ها» و همچنين «آزمايش تسليحات جديد» در قالب اهداف رزمایش به خوبی محقق شد .
امیر نامي اظهار داشت: با توجه به اينکه نيرو‌هاي شرکت‌کننده در اين رزمايش، از يگان‌هاي زميني، هوايي، دريايي و پدافند هوايي ارتش بودند، هماهنگي آن‌ها و اجراي بدون نقص رزمايش، ماموريتي بسيار پيچيده بود که به فضل الهي فرماندهان ارتش به خوبي از پس از اين کار برآمدند.
مشاور فرمانده کل ارتش ادامه داد: قبل از برگزاري رزمايش‌ها در چنين سطح و مقياسي، کشور‌هاي پيراموني و ناو‌هاي حاضر در محدوده رزمايش، در جريان قرار مي‌گيرند که در هنگام برگزاري رزمايش حق ندارند وارد محدوده تمريني شوند و از اين رو، هشدار ارتش جمهوري اسلامي به ۲ فروند ناو ائتلاف در نخستين روز رزمايش، اقدامي شجاعانه و از روي اقتدار بود.
امير نامي همچنين گفت: رزمايش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران، پيام «صلح و دوستي» براي کشور‌هاي منطقه را در پي داشت.
وي در ادامه با بيان اينکه «تجارب دفاع مقدس» و «تجارب حوزه مقاومت» با رزمايش‌هايي که نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در سطح کلان انجام مي‌دهند، پيوستگي دارند، تصريح کرد: نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تجارب گرانبها و ارزشمندي را با خود به همراه دارند و در مواقع لازم به بهترين شکل از آن‌ها استفاده مي‌کنند.
مشاور فرمانده کل ارتش همچنين در خصوص نقش نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در تامين امنيت منطقه گفت: با توجه به اينکه «مقابله با دزدان دريايي» و «تامين امنيت خطوط انتقال انرژي» نياز لازم و ضروري کشور‌هاي حوزه خليج فارس و اقيانوس هند است، نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي تا کنون در اين دو مقوله بسيار پرقدرت ظاهر شده است.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد