مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ریشه تنش‌هایی که بین عربستان و قطر بوجود آمده ناشی از زیاده‌خواهی آل سعود است.

 سرداریدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون تنش بین ریاض و قطر و زیاده‌خواهی سعودی‌ها، اظهار داشت: اگر جنگی بین دو کشور رخ دهد، عربستان پیروز نخواهد بود و سعودی‌ها نمی‌توانند از طریق جنگ به اهداف خود برسند. 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

بالگرد آمریکایی

دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: اخیراً نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده که در هنگام عبور ناوهای ناوگان پنجم این کشور از تنگه هرمز نیروی دریایی ایران اقدام به تابش نور لیزر به یک فروند بالگرد ناوگان مذکور کرده که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از اصل تکذیب می‌کند.

 نیروی دریایی آمریکا مدعی شده بود، این حادثه زمانی که ناو بالگرد بر آمریکایی «باتان» (LHD5) به همراه ناوشکن «کول» (DDG 67) و ناو مهمات بر «واشنگتن چمبرز» (T-AKE 11) در حال عبور از تنگه هرمز بودند، رخ داده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها با عراق به ویژه بازسازی شهر جنگ زده موصل خبر داد.

 

«محمدرضا نعمت زاده» این سخنان را امروز (یکشنبه) در مراسم امضای همکاری میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت صنایع و معادن عراق عنوان کرد. 
این مقام مسئول یادآور شد: ایران تجربه خوبی در ایجاد شهرک های صنعتی این امکانات برای فعالان اقتصادی در این شهرک ها دارد و آمادگی داریم در این زمینه در مناطقی که مدنظر عراقی ها است به ایجاد و تامین امکانات بپرازیم.
وی تصرح کرد: عراق نیازمند فعالیت های بازسای و توسعه به ویژه در بخش های مهندسی و ساخت و ساز است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در مقوله های مسکن، راه سازی، تامین آب و برق، اسکله های دریایی، ساختمان های رفاهی عمومی و غیره به یاری عراقی ها بپرازد. 
نعمت زاده تصریح کرد: یقین داریم عراق عزم جدی برای باسازی شهرهای جنگ زده ای نظیر موصل دارد که در این زمینه با کمال میل آماده همکاری هستیم و می توانید در خصوص توسعه فعالت های اقتصادی روی کمک و تجربه ایران حساب کنید.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 معاون سیاسی سپاه گفت: با وجود آنکه مقام معظم رهبری از همان ابتدا چهارچوب‌های «آتش به اختیار» را توضیح دادند، متاسفانه شاهد بودیم که عده‌ای قلیل از همان ابتدا نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و از منتهی شدن آن به هرج و مرج حرف زدند درحالیکه به‌کارگیری شیوه «آتش به اختیار» اتفاقا به معنای جلوگیری از بروز هرج و مرج است.

 

سردار رسول سنایی‌راد با بیان اینکه قبل از آنکه نهادها مخاطب «آتش به اختیار» مدّ نظر رهبر معظم انقلاب باشند، مردم انقلابی خصوصا قشر جوان مخاطب این صحبت‌ها هستند، اظهار کرد: ما به هیچ عنوان نباید شان نزول «آتش به اختیار» را نادیده بگیریم؛ شان نزول این بحث در جمع دانشجویان ارزشی دانشگاه‌ها بود که پیش‌تر توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی «افسران جوان جنگ نرم» نامیده شده بودند.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

نشریه ویکلی استاندارد نوشته است که دولت ترامپ به دنبال دائمی کردن محدودیت غنی‌سازی در ایران است.

نشریه «ویکلی استاندارد» در گزارشی با موضوع سیاست دولت جدید آمریکا در قبال ایران، نوشته است که واشنگتن به دنبال دائمی کردن محدودیت‌های اعمال‌شده بر غنی‌سازی ایران است.در ابتدای این گزارش عنوان شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که توافق هسته‌ای با وجود رفع تحریم‌ها، اهرم چندانی برای ممانعت از توسعه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است. به همین جهت «بحث در مورد انجام مذاکره‌ برای توافقی جدید با ایران، در دولت آغاز شده است.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

ایال زایسر گفت ایران و روسیه برندگان اصلی آتش بس در سوریه بوده و آمریکا هیچ برنامه و راهبرد خاصی برای آینده سوریه ندارد.



لطفا برای مشاهده ویدئو اینجا کلیک کنید

 روزانه شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی به قتل و تجاوز به حریم فلسطینی‌ها مشغول است. مزدوران صهیونیستی حتی به جوانان و کودکان نیز رحم نکرده و با بی‌رحمی حق زندگی کردن را از آن‌ها می‌گیرند.
در کنار جنایت‌های مخلتف رژیم صهیونیستی، جوانی به چشم می‌خورد که مزدوران این رژیم غاصب از فاصله یک متری شلیک کرده و او را به قتل می‌رسانند.




دسته بندی :  ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

  شبکه اسکای نیوز عربی در خبری فوری از آتش سوزی و انفجار داخل یک انبار مهمات متعلق به ارتش ترکیه خبر داد.

طبق اعلام این شبکه، صبح امروز، پنج شنبه درون یک انبار مهمات واقع در پادگانی متعلق به ارتش ترکیه آتش سوزی بوقوع پیوست. این پادگان در مسیر بزرگراهی میان دو شهر کیلیس ترکیه و غازی عینتاب واقع شده است.

همچنین طبق اعلام این شبکه، پس از این آتش سوزی که هنوز علت آن مشخص نشده، صداهای انفجار مهمات به گوش رسید.

مقامات ترکیه به علت حجم آتش سوزی اقدام به بستن بزرگراه کرده اند و نیروهای آتش نشانی در تلاش برای اطفای حریق هستند.

روزنامه دیلی صباح محل وقوع انفجار را استان کیلیس در مرز سوریه اعلام کرد و گفت تا این لحظه ۱۰ سرباز ارتش ترکیه در این حادثه مجروح شده‌اند.



 38 افسر بازنشسته ارتش آمریکا در نامه‌ای به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به وی درباره پیگیری سیاست تغییر نظام حاکم ایران هشدار داده‌اند. 

در عنوان نامه سرگشاده «ژنرال‌ها و ادمیرال‌های بازنشسته» آمریکایی آمده است: «توافق هسته‌ای ایران کماکان به نفع امنیت ملی آمریکا است.»

در این نامه آمده است: «به عنوان افسران نظامی سابق، این نامه را نوشته‌ایم تا حمایت عمیق خود را از توافق هسته‌ای مذاکره‌شده بین ایالات متحده، قدرت‌های جهانی و ایران اعلام کنیم.»




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که دیگر اجازه بازگشت گفتمان داعش که همان گفتمان تحریک‌آمیز و طایفه‌ای است به این کشور داده نمی‌شود.

به گزارش المیادین، حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق بار دیگر پیروزی علیه گروه تروریستی داعش در موصل را به مردم ای کشور تبریک گفت.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

Image result for ‫ویدیو/ تصاویر تهدید هواپیمای وزیر دفاع روسیه توسط جنگنده ناتو‬‎

لطفا برای مشاهده ویدئو بر روی تصویر کلیک کنید

رسانه های خبری روسیه، از تلاش جنگنده اف 16 ناتو بر فراز آب های بیطرف در دریای بالتیک برای نزدیک شدن به هواپیمای سرگئی شایگو ، وزیر دفاع روسیه خبردادند.
خبرگزاری روسی "نووستی" با اعلام این خبر گزارش داد: در این هنگام جنگنده روسی سوخو 27 که هواپیمای شایگو را اسکورت می کرد، بین هواپیمای وزیر دفاع روسیه و جنگنده ناتو قرار گرفته و به آن اجازه نزدیک شدن را نداد.
براساس این گزارش، یک فروند جنگنده وابسته به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (NATO) پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) تلاش کرد به هواپیمای حامل ژنرال "سرگئی شویگو"، وزیر دفاع روسیه بر فراز آب های بی طرف دریای بالتیک نزدیک شود که در این هنگام، یک جنگنده "سوخوی ۲۷" که هواپیمای حامل وزیر را در سفر به شهر "کالینینگراد" به عنوان بخشی جدا از خاک اصلی این کشور همراهی می کرده، با قرار گرفتن میان آنها و نشان دادن واکنش، جنگنده ناتو را وادار به عقب نشینی و دور شدن از هواپیما کرده است.
گفتنی است بروز چنین حادثه ای طی روزهای اخیر بی سابقه نبوده است چرا که وزارت دفاع روسیه روز گذشته از رویت دو هواپیماهای نظامی آمریکا و انجام مانور تحریک آمیز از سوی یکی از این دو جنگنده به طرف هواپیمای روسی خبرداد.

 

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

وزیر دفاع قطر در گفتگو با شبکه «اسکای نیوز» گفت که کشورش آماده دفاع از خود است و کشورهای محاصره کننده قصد سرنگونی «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور را دارند.

مناقشه سیاسی کشورهای حوزه خلیج فارس وارد فاز جدیدی شده است بعد از آنکه مقامات قطر شروط 13 گانه کشورهای عربی را برای آغاز دوباره روابط رد کرد وزیر دفاع این کشور ضمن گله مندی از کشورهای عربی تصریح کرد قطر آمادگی دفاع از کشورش را دارد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

سخنگوی وزارت امورخارجه با رد اظهارات ناسنجیده و بی اساس وزیر دفاع آمریکا گفت: ریشه تروریسم و افراطی گری سیاست های دولت آمریکا و حمایت از رژیم های تروریست پرور است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

یک نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا رسماً روز چهارشنبه طرحی برای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره معرفی کرد.
به گزارش «هیل»، «براد شرمن»، قانونگذار ایالت کالیفرنیا در این طرح ترامپ را به مانع‌تراشی در عدالت در جریان تحقیقات فدرال درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرده است. 
این اولین باری است که یک نماینده کنگره آمریکا طرحی برای استیضاح ترامپ تقدیم کرده است. تقدیم چنین طرحی عزل رئیس‌جمهور از قدرت را به دنبال نخواهد داشت، اما مجلس مورد نظر را به تصمیم‌گیری درباره مراحل بعدی ملزم می‌کند. 
استیضاح ترامپ در صورتی انجام خواهد شد که اکثریت اعضای مجلس نمایندگان با درخواست برد شرمن موافقت کنند. در حال حاضر تعداد اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان 24 نفر از دموکرات‌ها بیشتر است. 
شرمن گفته اقدام ترامپ در اجراج «جیمز کومی»، رئیس سابق اف‌بی‌آی در حالی که وی در حال انجام تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بود مصداق جلوگیری از اجرای عدالت است. 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: تدابیر رهبر انقلاب و حضور مستشاری رزمندگان ایرانی نقشه‌ها ی استکبار برای شکست سوریه و عراق را به هم ریخت.

 

سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز در همایش گرامیداشت روز پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای نیروهای مسلح طی سخنانی اظهار داشت: 3 شوال به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ اسلام بویژه در تاریخ شیعه برجسته است.
وی افزود: در این روز جنگ خندق در حالی صورت گرفت که اسلام در غربت بود و جهان کفر آن روز همگی بسیج شدند تا تکلیف اسلام را یکسره کنند. آنها نیروی بسیار عظیمی را فراهم کردند و به سمت مدینه راهی شدند اما جناب سلمان فارسی که افتخار ما ایرانی‌هاست، پیشنهاد حفر خندق را مطرح کرد و با اجرای این پیشنهاد کفار پشت خندق زمین‌گیر شدند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

دریادار دوم محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش درباره آخرین وضعیت ناوچه سینای 4،‌ گفت: اقدامات برای آماده‌سازی و رساندن این ناوچه به مرحله تست عملی در دریا، در حال انجام است که امیدواریم به زودی به پایان برسد و انشا الله در تمرینات بعدی نداجا حضور یابد.

 

وی با اشاره به تسلیح ناوچه سینای4 به موشک‌های کروز دریایی و ضد کشتی، اظهار داشت: در این ناوچه از موشک‌های کروز همانند آنچه که روی سایر یگان‌های شناور هم نصب شده، استفاده خواهد شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در جهت استفاده بهینه از توانایی علمی نخبگان وظیفه و استعدادهای برتر، اقدام به راه اندازی مرکز راهبردی نخبگان راهبردی نیروهای مسلح کرد

 

این مرکز که از روز شنبه (17 تیر) آغاز به کار کرده است، پذیرای نخبگان و استعدادهای برتر همکار دفاعی است.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از نحوه همکاری با این مرکز به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه عالی دفاع ملی به نشانی اینترنتی: http://sndu.ac.ir مراجعه کنند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده کل ارتش گفت: در ابتدای انقلاب که دشمن بدنبال خلع سلاح نظام بود، تاسیس سپاه و بسیج توسط امام توانست نظام را سرپا نگه دارد.

سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، طی سخنانی در مراسم معارفه حجت الاسلام محمدحسنی به عنوان رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که صبح امروز با حضور مقامات و فرماندهان نظامی برگزار شد، اظهار داشت: ١٢سال قبل که برای انتصاب خدمت رهبری رسیدم، ایشان یکی از مهمترین کارهای امام(ره) را تاسیس نظام جمهوری اسلامی عنوان کردند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج در تمامی عرصه‌ها آماده همکاری با دولت است.

 

سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور در حاشیه همایش تجلی اخلاص در جمع خبرنگاران و در پاسخ به هجمه‌هایی که علیه سپاه انجام می‌شود، اظهار داشت: واقعا دلمان نمی‌خواهد به پاسخگویی بیفتیم، پاسخگویی گاهی اوقات مشکلی را حل نمی‌کند اما کسانی که این هجمه‌ها را انجام می‌دهند، باید التفات داشته باشند که کجا را می‌زنند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

پایگاه «دیپلمات» در گزارشی ضمن بررسی روابط ایران و پاکستان طی سالیان گذشته نوشت که ایران تمایل خود برای همکاری و مراوده با پاکستان را طی سال‌های گذشته نشان داده اما اسلام آباد به دلیل فشار دائم از سوی نهادهای نظامی این کشور قادر به پاسخگویی به درخواست ایران نبوده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

پایگاه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت"، با انتشار گزارشی از ساخت کارخانه تسلیحاتی توسط ایران در لبنان خبر داده است.

 

در این گزارش آمده است: «ایران در حال ساخت یک کارخانه تسلیحاتی برای حزب الله در لبنان است که 50 متر زیر زمین خواهد بود و برای مقابله با حملات موشکی اسرائیل طراحی شده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط برخی سایت های مخالفان سوری این کارخانه شامل دو تاسیسات زیر زمینی خواهد بود.

یکی از این تاسیسات برای ساخت موشکی های سطح به سطح فاتح با برد 300 کیلومتری و قابلیت حمل کلاهک هایی با وزن 400 کیلوگرم خواهد بود و دومین تاسیسات که مناطق ساحلی لبنان قرار دارد بخش های مختلف موشک ها را تولید می کند که پس از آن در تاسیسات دیگر مونتاژ خواهد شد.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

پایگاه دیلی کالر با انتشار یادداشتی به بررسی گسترش نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا پرداخته و تاکید کرده در شرایط کنونی حتی پیروزی نیروهای تحت حمایت واشنگتن نیز به نفع تهران تمام می شود.

 

در ابتدای این نوشتار که زیر عنوان "ایران درحال استفاده از پیروزی های آمریکا دربرابر داعش است تا کنترل خاورمیانه را به دست گیرد" منتشر شده می خوانیم: ایران از تهاجمات کنونی علیه داعش بهره برداری می کند تا یکی از اولویت های اصلی خود را محقق سازد که همان کنترل خاورمیانه از مرزهای این کشور تا دریای مدیترانه است.

به نوشته این پایگاه آمریکایی، پیروزی های اخیر نیروهای تحت حمایت ایالات متحده در برابر داعش فرصتی را در اختیار ایران قرار داده تا دالانی زمینی را به سوی متحدان خود در سوریه و لبنان بگشاید.
دیلی کالر بر این باور است که هرچه پیروزی های آمریکا افزایش پیدا کند، به همان میزان نفوذ ایران نیز افزایش پیدا می کند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 لاریجانی با بیان اینکه کشورهای اروپایی مطرح می‌کنند که اگر شرکت وابسته به اروپا با ایران همکاری کند، از سوی آمریکا تحریم می‌شود، تاکید کرد: باید به آن‌ها گفت که خوب این موضوع به ما چه ارتباطی دارد؟

به گزارش مشرق، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، با اشاره به بدعهدی‌هــــای مکرر آمریکا در ماجـرای برجام و تصویب تحریم‌های جدیـــد غیر هسته‌ای علیه کشورمان، گفت: نفس استقرار و تصویب هر تحریمی علیه ایران، ضد حقوق بشر، ضد حقوق یک ملت و نقض قوانین بین‌المللی است.
وی با بیان اینکه تاکنون چه اقداماتی برای افشای رفتار‌های ضد حقوق بشری آمریکا در عرصه بین‌المللی صورت گرفته است، اظهارکرد: در صحنه جهانی در دفاع از مظلومان دنیا و کسانی که قربانی جنایت‌های مستقیم یا به واسطه آمریکا هستند، این جنایات را سند کرده و با صدای بلند فریاد می‌زنیم.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

گشوده شدن مسیر دریایی جدید میان ایران و قطر، خشم برخی رسانه های وابسته به ارتجاع عرب را در پی داشته است.

]

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در گزارشی اعلام کرد: ایران گشودن مسیر دریایی در آب های خلیج فارس خبر داد که این کشور را به قطر متصل می سازد. قطر نیز از این اقدام ایران استقبال کرده است، اما برخی چنین اقدامی را فرصتی برای آزردن همسایگان دانستند.
این شبکه که مقر آن در امارات است، در اظهارنظری عجیب مدعی شد: همواره با برگزاری رزمایش هایی در آب های خلیج فارس به نوعی در پی ایجاد هراس در میان همسایگان بود این بار به مانور تجاری روی آورد و در این مسیر قطر را به وسیله ای برای اهداف توسعه طلبانه اش تبدیل کرده است (!)




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

مشاور ارشد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به این نکته اشاره کرده است که سپاه قدس تحت فرماندهی سردار سلیمانی بزرگ‌ترین تهدید علیه منافع آمریکا در سوریه خواهد بود. به اعتقاد او ایران تلاش خواهد کرد سرزمین‌های تحت تصرف داعش را تحت کنترل درآورد و در شرایطی که آمریکا هیچ راهبردی برای مقابله با ایران ندارد، فضا برای این کشور باز خواهد شد. آمریکا باید از روسیه برای محدود کردن فعالیت‌های ایران استفاده کند. مؤلفه اصلی و کلیدی راهبرد جدید آمریکا در سوریه هدف قرار دادن نیروی قدس و شبه‌نظامیان شیعه خواهد بود.

دنیس راس از تحلیلگران مطرح آمریکایی نیز درباره این مسئله گفته است: ترامپ قادر به شکست داعش نیست مگر اینکه پیش از آن در مورد نقش ایران در سوریه به جمع‌بندی برسد. این مهم، ضرورت همکاری هرچه نزدیک‌تر و راهبردی ترامپ و محمد بن سلمان در تقابل با ایران را بیش‌ازپیش جدی ساخته است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

روابط قطر و عربستان نسبت به سال‌های اخیر به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

 افشاگری قطر در برابر  تشدید  فشارهای سیاسی و اقتصادی چهار  کشور عربی از جمله عربستان سبب شد تا بار دیگر پرونده حملات تروریستی   یازده سپتامبر باز شود.

سفیر قطر در واشنگتن جزییات بیشتری را از نقش عربستان درمورد حملات تروریستی یازده سپتامبر بازگو کرد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

مخالفان سوری: آمریکا و اردن مانع از حضور ما در نشست آستانه هستند

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، احمد البری، رئیس هیأت مخالفان سوری در دور پنجم مذاکرات آستانه، گفت آمریکا و اردن نمایندگان مخالفان مسلح در جنوب سوریه را از حضور در نشست آستانه منع کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، احمد البری که رئیس ستاد نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه است، چهارشنبه گفت باید همه بدانند آمریکا و اردن نمایندگان جبهۀ جنوبی را از حضور در نشست آستانه منع کرده اند.

البری با بیان اینکه مخالفان سوری چنین اقدامی را تلاش برای تقسیم سوریه می‌دانند، تأکید کرد کشورهایی مانند آمریکا نباید در راه مذاکرات سنگ اندازی کنند.

رئیس مخالفان سوری در نشست آستانه، همچنین، از نحوۀ تعامل آمریکا با مخالفان سوری در جنوب کشور انتقاد کرد و گفت: آمریکا دائم در حال مراقبت از مرزهای اسرائیل و اردن است تا مبادا در نزدیکی آن نبردی رخ دهد. واشنگتن همچنین اعلام کرده است که در فاصلۀ بیش از 30 کیلومتری مرزها، کمکی به نیروهای مخالف نخواهد کرد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

« درباره قرارداد توتال » عنوان یادداشت روز روزنامه خراسان به قلم جواد غیاثی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

هفته قبل قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، امضا شد؛ موضوعی که منشاء انبوهی از مباحث و مجادلات رسانه ای شد؛ برخی از دستاوردی بزرگ گفتند و برخی از بازگشت به چندین دهه قبل! اما نوشتن و قضاوت درباره آن آسان نیست چرا که در این قرارداد چندین موضوع پرحاشیه، جنجالی و بعضا مبهم یکجا جمع شده اند؛ 1- توتال با 20 سال سابقه پرفراز و نشیب در پارس جنوبی، 2- فاز 11 یا همان عروس هزارداماد پارس جنوبی با 15 سال سابقه رفت و آمد بی نتیجه شرکت های مختلفِ فرانسوی، چینی و ایرانی 3- IPC؛ اولین قرارداد از نسل جدید قراردادهای نفتی امضا شد 4- برجام؛ اولین قرارداد بزرگ بعد از برجام امضا شد که برای جناح های سیاسی حساسیت بسیار دارد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  اقتصادی ,   , 

منابع صهیونیستی اعلام کردند نتانیاهو با پوتین درباره ایجاد یک منطقه حائل در سوریه برای مقابله با ایران و حزب‌الله تلفنی گفتگو کرد.
اسرائیل نشنال نیوز نوشت: اسرائیل خواستار ایجاد منطقه حائل برای محافظت از خود در مقابل حزب‌الله و ایران است، اما نمی‌خواهد این منطقه تحت کنترل روسیه باشد.
این روزنامه صهیونیستی در پایگاه اینترنتی خود به نقل از روزنامه تایمز لندن نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه در مکالمه تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره ایجاد یک منطقه حائل در سوریه گفتگو کرد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت‌: موشک‌های سپاه با موفقیت کامل به مواضع تروریست‌ها اصابت کردند.
به گزارش خبرآنلاین، سرلشکر قاسم سلیمانی طی سخنانی در واکنش به حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌های تکفیری در استان دیرالزور سوریه،‌ به دقت بالای این موشک‌ها در اصابت به هدف اشاره کرد.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: کاری که بچه های این ملت در ساخت و دقت این موشک ها و تربیت متخصص ها کردند، بچه‌های این ملت نه بچه‌های سپاه پاسدارن؛ کاری شگرف بود. 
وی تصریح می کند: من حملات موشکی بسیاری دیده ام، صدها فروند موشک کروز امریکا و بسیاری دیگر. در این حمله موشکی سپاه مصداق «و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی...» را به چشم خود و به معنای حقیقی دیدم. با دقت بسیار زیادی، صد درصد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

نشریه آمریکایی فارن پالیسی در یادداشتی با عنوان "عربستان خودش را ضعیف تر و ایران را قوی تر می کند" به اقدامات اخیر عربستان سعودی در منطقه پرداخت و نوشت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا، محمد بن سلمان را به شدت برای رهبری خاورمیانه ترجیح می دهد. محمد بن سلمان کسی است که اخیرا خود را ولیعهد عربستان کرده است. ولیعهد جوان نیز به خصومت های شدید با ایران شناخته می شود و اخیرا تنش های خود را با کشور قطر افزایش داده است.
این نشریه آمریکایی نوشت: عربستان با متحد کردن بیشتر کشورهای عربی بدنبال فشار بیشتر به ایران است. ترامپ نیز سیاست های خود را در قبال ایران دنبال می کند همانطور که جرج بوش نیز به عراق حمله کرد تا بیش از پیش ایران را تحت نظر قرار دهد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نیروهای عراقی امروز موفق شدند، در عملیات‌ پاکسازی شهر موصل، 74 عضو داعش از جمله یکی از سرکرده‌های برجسته به نام ابوحفضه السعودی را به کام مرگ بفرستند.
به گزارش پایگاه خبری «موازین نیوز»، فرماندهی عملیات استان نینوی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های پلیس این استان موفق شدند، یکی از سرکرده‌های برجسته داعش ملقب به ابوحفصة السعودی را در حالی که در تلاش بود از بخش غربی رود دجله به بخش شرقی فرار کند، شناسایی کردند و او را هدف قرار دادند.
از سوی دیگر، «رائد شاکر جودت» فرماندهی پلیس فدرال عراق اعلام کرد که امروز (شنبه)، طی پاکسازی مناطق بخش قدیمی شهر موصل در ساحل غربی موصل، 74 عضو داعش کشته شدند.
این در حالی است که شبکه المیادین نیز از فرار داعشی ها از رود دجله خبر داد.
نیروی هوایی عراق مواضع بازمانده های داعش در کرانه رود دجله را بمباران کرد.
عوامل انتحاری آخرین حربه های داعش در مناطق اندک باقیمانده در الموصل القدیمه است.
این منابع بیان کردند: حیدر العبادی نخست وزیر عراق به زودی پیروزی نهایی بر داعش را در موصل اعلام خواهد کرد.
خبرنگار المیادین اعلام کرد: فقط بازمانده های داعش در مساحت اندکی حضور دارند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سازمان سیا

 رئیس اسبق سازمان جاسوسی آمریکا گفته است قطر به درخواست واشنگتن میزبان هیات هایی از جنبش حماس و گروه طالبان بوده است.

 به نقل از الجزیره، دیوید پتراءوس رئیس اسبق سازمان سیا گفت که حضور اعضای حماس و طالبان در قطر به درخواست آمریکا بوده است.
وی افزود: به شرکای واشنگتن در خلیج فارس یاد آوری می کنم که هیات های طالبان و حماس بنا بر تقاضای آمریکا در قطر پذیرفته شدند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

ارتش ترکیه

 گروه جدیدی از نیروهای ترک در حالی وارد خاک قطر شدند که با توجه به موارد مشابه در سوریه و عراق، خروج آنان از این کشور بعید است و باید پرسید آیا ترکیه در دفاع از قطر وارد جنگ خواهد شد؟

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

السعودیة قطر

 

چهار کشور عربی تحریم‌کننده در پی میانجیگری کویت، مهلت تعیین‌شده برای پاسخ‌گویی دوحه به خواسته‌های خود، را ۴۸ ساعت دیگر تمدید کردند.

  به نقل از «العربیه»، عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین، در پی درخواست امیر کویت، که به‌عنوان میانجی فعالیت می‌کند، توافق کردند «مهلت» تعیین‌شده برای پاسخ‌گویی دوحه به خواسته‌های خود، را 48 ساعت دیگر تمدید کنند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

تحریم قطر

 مواضع سرسختانه عربستان پس از روی کار آمدن محمد بن سلمان باعث نزدیک شدن ایران، قطر و ترکیه برای فائق آمدن بر تنش‌های منطقه‌ای شده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

خراسان/ روز گذشته همایش سراسری قوه قضاییه در آخرین روز هفته این قوه با حضور و سخنرانی رییس جمهور ، رییس مجلس و رییس دستگاه قضایی در تهران برگزار شد . همایش قوه قضاییه تنها مراسمی است که به طور منظم همه ساله به صورتی برگزار می شود که در آن روسای قوای سه گانه ضمن شرکت به سخنرانی نیز می پردازند . شاید پیش بینی ها این بود که با توجه به تنش های لفظی چند هفته اخیر میان دولت و دستگاه قضایی که از زمان انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده ، شاهد طعنه ها و کنایه های رییس دو دستگاه به یکدیگر باشیم و از این مراسم نیز پیامهای ضد وحدت و حاشیه ساز مخابره کنیم اما به نظر نگارنده و بسیاری از خبرنگاران دیگری که در مراسم حضور داشتیم ، سخنان آرام ، متین و همگرایانه که در کنار نقدهای منصفانه و توام با پیشنهاد و احترام از سوی روسای دو قوه مجریه و قضاییه و در کنار اینها رییس مجلس شنیده شد، نشان از نگاهی جدید و توام با عقلانیت و در چهارچوب منافع ملی به مسائل روز کشور از سوی بزرگان نظام داشت . نگاهی که می تواند در رده های پایین تر نیز پمپاژی از آرامش و اعتدال در جهت حل مشکلات گوناگون و سخت مردم در حوزه های معیشتی و اجتماعی گرفته تا قضایی و حقوقی باشد. روندی که در صورت ادامه ضمن افزایش رضایتمندی مردم ، اعتماد عمومی به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی را نیز افزایش خواهد داد.به نظر می رسد سران سه قوه با توجه به نیاز مبرم مردم و مسئولین به آرامش فکری در جهت رسیدن به اهداف مشخص شده در اسناد بالادستی کشور، می توانند از فرصت حضور همزمان و سه گانه در شوراهای عالی همچون شورای عالی امنیت ملی ، شورای عالی انقلاب فرهنگی ، شورای عالی فضای مجازی ، مجمع تشخیص مصلحت و نشست سران سه قوه علاوه بر حل و فصل مسائل تخصصی این مجامع برای رفع ابهامات ، سوالات و حتی کدورت ها استفاده کرده و از نشت چنین مسائلی به سطح جامعه جلوگیری کنند . قطعا این رفتار نه تنها سطح بالای رفتارمثبت در مقامات ارشد نظام را نمایش می دهد بلکه برای پیشبرد امور همان دستگاه نیز بیش از هر چیز مفید خواهد بود.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نجاح محمدعلی، کارشناس شبکه من و تو با اشاره به شکست داعش در عراق گفت: «جا دارد از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عراقی تشکر کنم به خصوص از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی و مشاورش سردار تقوی که شهید شد.»

این روزنامه نگار عراقی تاکید کرد: «اگر ایران نمی بود ما نمی توانستیم داعش را در عراق سرنگون کنیم.»




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

ادعاهای منافقین در خصوص پایگاه اجتماعی در میان ایرانیان را به کاربران توئیتر هم نشان داد.
سایت خبری اردنی-اماراتی «البوابه» امروز در مطلبی به استفاده کاربران فارسی‌زبان از یک هشتگ توئیتری برای نشان دادن منظور واقعی ایرانیان از «آزادی» و نمایش احساسات آنها نسبت به گروهک تروریستی منافقین پرداخته است.
در این خبر آمده که «روز شنبه، پاریس میزبان نشست سالانه ایران آزاد بود که به میزبانی سازمان مجاهدین خلق و شاخه سیاسی آن یعنی شورای ملی مقاومت بود.»
در ادامه آمده که منافقین «پیش از برگزاری مراسم مدعی شده بودند که این نشست، نمایانگر اراده ملت ایران است و صدها پیام حمایت از این گروه از داخل ایران واصل شده است.»
نویسنده به تعارض واقعیت موجود با ادعاهای منافقین اشاره کرده و نوشته که با این حال، سیل هشتگی «ایران از مجاهیدن خلق متنفر است» در توئیتر به راه افتاد که «این امر می‌تواند پیام متفاوتی (از ادعای منافقین) را برساند.»
در متن خبر تصویر یکی از پیام‌های توئیتری با همین هشتگ ترسیم شده که در آن نوشته «پیش از داعش هم داعش وجود داشت که مجاهدین خلقش می‌خواندند.»
یکی دیگر از کاربران فارسی‌زبان توئیتر سوال پرسیده که آیا منافقین می‌خواهند ایران را آزاد کنند در حالی که حتی به اعضایشان اجازه نمی‌دهند که درباره چگونگی این کار، فکر کنند.»
نویسنده در ادامه به سابقه این گروه اشاره کرده و خاطرنشان کرده که منافقین در سال 2012 با لابی «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا، از لیست سیاه گروه‌های تروریستی بیرون آمده است.
آنطور که شنبه شب در اخبار آمد، هشتگ #IranHatesMEK چند ده هزار بار در توئیتر نوشته و به یکی از هشتگ‌های پرکاربرد توئیتر فارسی بدل شده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 

دموکرات‌های کنگره در تلاش برای استفاده از متمم بیست و پنجم قانون اساسی امریکا برای تشکیل کمیسیونی برای تأیید عدم سلامت روان «دونالد ترامپ» هستند تا بتوانند از این طریق او را برکنار کنند. همزمان شکاف‌ها در کابینه ترامپ افزایش یافته است و گزارش‌ها حاکی از تغییر وزیر خارجه امریکا حکایت دارد.

با گذشت شش ماه از روی کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا واکنش‌ها نسبت به سیاست‌های جنجالی وی ادامه دارد. گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا در تلاش هستند متمم بیست و پنجم قانون اساسی امریکا که اجازه برکنار کردن دونالد ترامپ را به دلیل ناتوانی ذهنی می‌دهد، به جریان بیندازند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جیمی راسکین، از دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا لایحه عزل دونالد ترامپ را ارائه کرده است. براساس آن باید کمیته ویژه‌ای تشکیل شود تا تشخیص دهد دونالد ترامپ توانایی ذهنی برای خدمت در این مقام را دارد یا خیر. طبق متمم 25 قانون اساسی امریکا، رئیس‌جمهور امریکا که به لحاظ ذهنی برای انجام وظایفش مناسب نباشد، عزل می‌شود. علاوه بر راسکین، ۲۴ تن از دموکرات‌های دیگر مجلس نمایندگان امریکا هم این لایحه را امضا کردند. راسکین در توضیح ارائه این لایحه گفته است: «اگر به روند مسائلی که از ماه ژانویه روی داده نگاهی بیندازید، متوجه یک واقعیت عجیب و غریب از وقایع و حوادث می‌شوید.»



دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

شادمانی مردم موصل و سربازان در پی پیروزی های بزرگ نیروهای نظامی عراقی در عملیات آزادسازی موصل




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد از لفاظی‌های خصمانه مقام‌های دولت فعلی آمریکا در قبال ایران استقبال کرد و خواستار براندازی نظام ایران قبل از تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی شد.

«جان بولتون»، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس از لفاظی‌‌های خصمانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران استقبال کرد و گفت که انقلاب اسلامی ایران نباید به جشن چهل‌سالگی‌اش برسد. 
به گزارش «سی‌ان‌اس نیوز» وی گفت نتیجه تصمیم فعلی دولت ترامپ برای بازبینی‌ سیاست‌هایش در قبال ایران بایستی این باشد که این کشور نتواند پیروزی چهل سالگی انقلابش را جشن بگیرد. 
بولتون گفت: «نتیجه این بازبینی در سیاست و آنچه بسیاری از ما در ایالات متحده به سمت آن حرکت می‌کنیم بایستی تشخیص این باشد که انقلاب سال 1979 آیت‌الله خمینی تا جشن چهل سالگی‌اش داوم نخواهد آورد.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

در حالی که امروز سالروز برکناری اولین رئیس جمهوری منتخب مصر است، گروه اخوان المسلمین ضمن «رژیم کودتا» توصیف کردن دولت السیسی، تأکید کرد که به مبارزه مسالمت آمیز ادامه خواهد داد.

در چهارمین سالروز برکناری محمد مرسی از قدرت، اخوان المسلمین تأکید کرد علاوه بر آن، این گروه معتقد است اعتراضات اخوان المسلمین از سال ۲۰۱۳ تاکنون در اعتراض به برکناری مرسی مسالمت آمیز است و به آن ادامه خواهد داد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

leader.ir/ به مناسبت عید سعید فطر،‌ جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، صبح امروز (دوشنبه) در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اجتماعی- ورزشی ,  سیاسی و بین الملل ,   ,   , 

فارس/خبرنگار المانیتور در واکنش به تماس تلفنی امیر قطر با رئیس جمهور ایران و آمادگی این کشور برای توسعه روابط با تهران می‌گوید که دوحه عملا به یکی از شروط ائتلاف عربستان نه گفته است.

خبرنگار المانیتور با اشاره به تماس تلفنی امیر قطر با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و آمادگی دوحه برای توسعه روابط با تهران در حساب توئیتری خود نوشت که قطر به یکی از شروط 13 گانه ائتلاف عربستان علیه این کشور پاسخ داده است.

امیر قطر در گفتگو با روحانی از آمادگی این کشور برای توسعه روابط با ایران خبر داده است؛ این درحالیست که یکی از شروط اصلی عربستان و متحدانش از قطر این است که روابط خود با تهران را قطع کند.

روز یک شنبه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز درخواست کشورهای عربی برای برچیده شدن پایگاه نظامی این کشور در قطر را نامحترمانه خواند و تلویحا آن را رد کرد. این اظهارات اردوغان احتمالا با هماهنگی مقامات قطری گفته شده است.

ائتلاف تحریم کننده قطر به رهبری عربستان اخیر شروط 13 گانه‌ای را برای رفع محاصره دوحه و احیای مجدد روابط با این کشور اعلام کرده بود. این شروط آنقدر زیاده خواهانه است که حتی واشنگتن، متحد نزدیک ریاض، نیز از آن انتقاد کرده است.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به مطرح شدن خواسته‌های 13گانه عربستان و یاران منطقه‌ای از قطر، عملی شدن این خواسته‌ها را «خیلی سخت» دانست.

وزیر خارجه آمریکا با اطلاع از غیراجرایی بودن خیلی از خواسته‌های اعراب، طرفین را به ادامه گفت‌وگو و یافتن راه‌حلی دیگر تشویق کرد و گفت: «گام ثمربخش بعدی عبارت خواهد بود از گرد آمدن کشورها دور میز مذاکره و ادامه این گفت‌وگو.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

اقدامات اخیر عربستان در منطقه و در قبال ایران نشان می دهد که ریاض به دنبال حربه جدیدی با هدف تشدید تنش ها علیه تهران است.
به گزارش نامه نیوز، عربستان سعودی برای دومین بار در یک هفته اخیر از بازداشت چند ایرانی خبر داد، با این تفاوت که این بار رسانه سعودی ادعا کرده است که این افراد در ارتباط با اقدام تروریستی اخیر در مسجدالحرام بازداشت شده اند، ادعایی که بلافاصله با واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی ایران مواجه شد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 

ایرنا/ اولگ گریگوریف معاون اول شرکت سوخت هسته ای «ته ول» وابسته به شرکت دولتی روس اتم از تبادل کامل اورانیوم غنی شده ایران با اورانیوم طبیعی براساس برنامه های پیش بینی شده بین دو کشور خبر داد.
گریگوریف در جمع خبرنگاران گفت: در چارچوب توافق موجود، اورانیوم غنی شده ایران را در ازای تحویل اورانیوم طبیعی روسیه دریافت کردیم و قرارداد کامل اجرا شد.
آژانس اخبار تجاری روسیه (ای.بی.ان) روز شنبه به نقل از سخنان گریگوریف نوشت: تبادل اورانیوم غنی شده ایران با اورانیوم طبیعی روسیه در چارچوب برجام انجام گرفت و روسیه اجرای بخشی از مفاد این توافق را برعهده گرفته است.
براساس اطلاع رسانه های روسی، میزان اورانیوم منتقل شده به روسیه بیش از 8/5 تن بوده است و ایران در ازای آن حدود 140 تن اورانیوم طبیعی دریافت کرده است.

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

لطفا برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید

علی رغم بارش شدید باران در مسکو، رئیس جمهوری روسیه در فضای باز و زیر رگبار باران، به مقبره سربازگمنام این کشور ادای احترام کرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

khamenei.ir/ رهبر انقلاب: در پذیرش برجام، شرایط صریحی را بصورت مکتوب مشخص کرده ایم که هیأت نظارت بر برجام باید_مراقبت_کند تا این شرایط به دقت رعایت شود.۹۶/۳/۲۲




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

دوستان عزیز لطفا برای مشاهده ی کلیپ روی  تصویر کلیک نمایید




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 15 صفحه بعد