العبادی» نخست‌وزیر عراق، امروز (پنجشنبه)، اعلام کرد که دولتش هرگز جنگی را علیه شهروندان کُرد عراق آغاز نخواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «السومریة نیوز»، وی در واکنش به اخبار تحریک‌آمیز و شایعات منتشر شده مبنی بر قصد و اقدام بغداد برای مقابله نظامی با منطقه کردستان به دلیل جدایی‌طلبی «مسعود بارزانی» رئیس این منطقه، گفت: ما هرگز علیه شهروندان کرد عراق وارد جنگ نخواهیم شد و وظیفه ما حفظ وحدت عراق است.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: ما از ارتش علیه ملت خود استفاده نخواهیم کرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 
 
Image result for ‫ویدئو/ روحانی خطاب به کردهای ایران چه گفت؟‬‎
رئیس‌جمهور کشورمان در نشست امروز هیأت دولت گفت: هرگز خطایی که یک عده‌ای در اقلیم کردستان عراق کردند را به پای کردهای ایران نمی‌نویسیم.


تسنیم/ سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح در اسرع وقت مدارک خود را به دفاتر زیارتی تحویل دهند.

در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است:
مشتاقان زیارت اربعین توجه داشته باشند که صرفا با ثبت‌نام در سامانه سماح و پرداخت وجه اینترنتی در این سامانه، دریافت ویزا برای آنان امکان‌پذیر نیست.

ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح لازم است در اسرع وقت، مدارک خود شامل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه را به دفاتر زیارتی که در سامانه سماح انتخاب کرده‌اند، تحویل دهند تا هر چه زودتر روادید اربعین برای آنان صادر شود.

تاکنون قریب به 60 هزار نفر برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.


تهدید اخیر آمریکا توسط سردار جعفری به دلیل تلاش ترامپ برای اعمال قانون کاتسا و تحریم‌های جدید علیه ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشته است. در این میان رسانه‌های غربی فارسی زبان نیز این خبر را به صورت گسترده بازتاب دادند. 

بخش فارسی وب سایت یورونیوز در خبری با عنوان «فرمانده سپاه برای آمریکا خط و نشان کشید» نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران ایران می گوید در صورت اضافه شدن نام این نیروی نظامی به فهرست گروه های تروریستی از سوی آمریکا، مجموعه تحت نظر وی ارتش امریکا را «همسنگ داعش» در نظر خواهد گرفت.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

دونالد ترامپ در لحظاتی حساس، دنیا را وادار به پرسیدن سوالاتی می کند که نباید مورد سوال باشد: آیا می توان به او اعتماد کرد؟ و سوال قابل توجه تر اینکه، آیا می توان به آمریکا اعتماد کرد؟

انتظار می رود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هفته آینده حکم خود را مبنی بر تایید یا عدم تایید پایبندی ایران به قرارداد هسته ای که از سوی دولت اوباما بسته شده بود، اعلام کند. واشنگتن پست روز پنج شنبه اعلام کرد که ترامپ بنا دارد برجام را تأیید نکند. هیأت تحریریه نیویورک تایمز همواره بر این مسئله تأکید کرده که عدم تأیید برجام، اقدامی نادرست بوده و در نهایت گامی است به سوی دشمن کردن ایران، یکی از قدرت های بزرگ منطقه، با آمریکا و این اقدام منجر به گسترش سلاح های هسته ای در سراسر جهان خواهد شد.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 
 نام سرکرده گروه تروریستی داعش در فهرست جدید افراد تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا دیده نمی‌شود.

پایگاه اینترنتی السومریه نیوز عراق نوشت نام ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در فهرست جدید افراد تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا که برای دریافت اطلاعات درباره آن‌ها، پاداش در نظر گرفته شده است، دیده نمی‌شود.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید ایران باید خود تصمیم بگیرد که نیروهایش را از سوریه خارج کند یا نه، و هیچ کسی نمی‌تواند به آنها دستور بدهد.
به گزارش اینترفکس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به این سئوال، که آیا روسیه می‌تواند به عربستان تضمین بدهد که ایران با پایان جنگ سوریه، نیروهایش را از این کشور خارج می‌کند یا نه، گفت: «ما حق نداریم برای کشورهای دیگر یک مسیر را مشخص کنیم و بگوییم که باید این راه را بروید یا نه. این حق مسلم مردم کشورهاست و در رابطه با ایران نیز کاملا صدق می‌کند. ما همیشه به حق حاکمیت ملی کشورها و انتخاب سیاست خارجی و داخلی آنها احترام گذاشته‌ایم.»



دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

فارس/ «هیثر نوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره سفر «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه به ایران واکنش نشان داد. 

یک خبرنگار با یادآوری اینکه «ملک سلمان»، پادشاه عربستان و اردوغان به ترتیب به مسکو و تهران سفر کرده‌اند از نوئرت پرسید: «هر دوی این کشورها، متحدان استوار آمریکا هستند. آیا فکر نمی‌کنید متحدان آمریکا دارند از این کشور دور می‌شوند؟ فکر نمی‌کنید آنها در حال ایجاد ائتلاف‌های جدید هستند؟» 



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: به درخواست دولت مرکزی عراق، کلیه پروازهای ایران به مقصد فرودگاه‌های سلیمانیه و اربیل و همچنین پروازهای عبوری از فضای کشورمان از مبدا اقلیم کردستان متوقف شد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

Image result for ‫عکس از رهبر معظم انقلاب‬‎

دوستان گرامی لطفا برای مشاهد ی ویدئو روی تصویر کلیک نمایید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

حضرت آیت الله خامنه‌ای، تقلیل فاجعه میانمار به یک درگیری مذهبی بین مسلمانان و بودایی‌ها را نادرست خواندند و افزودند: البته ممکن است در این حادثه تعصب مذهبی تأثیر داشته باشد اما این قضیه، یک قضیه سیاسی است، زیرا مجری آن، دولت میانمار است و در رأس آن دولت نیز زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده جایزه صلح نوبل بوده و با این اتفاقات، در واقع، مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد.
ایشان افزودند: این فجایع در مقابل چشم کشورها و دولتهای اسلامی و مجامع جهانی و دولتهای ریاکار و دروغگوی مدعی حقوق بشر از سوی دولت بی‌رحم میانمار، در حال رخ دادن است.



مدیر سیا روز گذشته گفت طرح این مسئله که ممکن است برخی کشورها مانند ایران برای خرید رازهای مربوط به برنامه هسته‌ای به کره شمالی نزدیک شوند دور از ذهن نیست.

کره شمالی 

 کره شمالی گذشته طولانی مدتی از گسترش و انتقال دانش و فناوری هسته‌ای خود به نقاط مختلف دنیا را دارد.

وی در ادامه گفت: همانطور که کره شمالی به تلاش برای پرتاب موفق موشکهای دوربردتر و نصب تسلیحات هسته‌ای به این موشکها ادامه می‌دهد، بسیار بعید است که درصورت دستیابی آنها به این قابلیت، آن را در اختیار گروه‌های دیگر قرار ندهند و ایران مطمئنا یکی از کشورهایی است که مایل است برای دستیابی به این قابلیت هزینه کند.

وی درباره اطلاعات مربوط به  کره شمالی گفت: تصور میکنیم کیم جونگ اون قصد دارد از این تسلیحات برای دفاع از رژیم خود و سپس اتحاد دوباره دو کره استفاده کند. اما با اینحال نهادهای اطلاعاتی به داده‌های بسیار بیشتری نیاز دارند.

مدیر سیا همچنین درباره مبارزه با تروریستها گفت که این کشور در شکار رهبران ارشد گروه‌های تروریستی مصمم است و آنها روزهای آخر خود را سپری می‌کنند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پشتیبانی از نیروهای مسلح با قدرت ادامه خواهد داشت، گفت: بایستی بدانیم در این چهار سال برای هر یک از نیروهای مسلح چه کارهایی باید انجام‌ دهیم.

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران ارشد این وزارتخانه با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم به ویژه یک هزار شهید صنعت دفاعی اظهار داشت: این روزها شاهد بازگشت پیکر پاک شهید حججی به کشور هستیم ‌که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، این شهید بزرگوار حجتی بر روی زمین ‌برای همه ما شدند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله صبح امروز (شنبه) یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر ام2» را به سمت پایگاه نظامی متعلق به مزدوران سودانی وابسته به ائتلاف سعودی در حومه منطقه «المُوَسَّم» منطقه جازان واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.
شبکه المسیره یمن ضمن پوشش این خبر به تعداد تلفات احتمالی ناشی از این حمله موشکی اشاره‎ای نکرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 به مناسبت فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیام مهمی خطاب به حجاج بیت‌الله الحرام صادر نمودند.

 متن این پیام که صبح امروز (پنجشنبه) از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر نماینده‌ی ولیّ فقیه و سرپرست زائران ایرانی در مراسم برائت از مشرکان در صحرای عرفات قرائت شد به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد خاتم النّبیّین و آله الطّاهرین و صحبه المنتجبین.

خدای بزرگ را سپاس میگویم که امسال نیز سعادت حج‌گزاری را به خیل انبوه مؤمنان از سراسر جهان عطا فرمود تا از این سرچشمه‌ی گوارا و فیّاض برخوردار شوند و در روزها و شبهایی که ساعات مغتنم و مبارکش، همچون اکسیری معجزه‌گر میتواند دلها را منقلب و جانها را پاکیزه و مزیّن سازد، در مجاورت خانه‌ی با عظمت خداوند و مواقیتِ عبادت و خشوع و ذکر و تقرّب باشند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات با محکوم کردن سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا خوانده شد.

به گزارش ایسنا، زائران ایرانی بیت‌الله الحرام روز پنجشنبه نهم ذی‌الحجه با شرکت در مراسم برائت از مشرکین، در قطعنامه‌ای ۱۰ ماده‌ای، دخالت‌های آمریکا در امور کشورهای اسلامی را مصداق واقعی بی‌اعتنایی به حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خویش دانستند و هرگونه تلاش کشورها برای عادی‌سازی مناسبات با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را موجب ایجاد خلل در صفوف مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی دانسته و آن را محکوم کردند.

زائران در این قطعنامه بار دیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید پیمان و اعلام کردند که اندیشه‌های مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار داده و یاد و خاطره شهدای فاجعه مسجدالحرام و منا در سال ۹۴ را گرامی داشتند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: زمانی تمام دنیا دست به دست هم داده بودند تا نظام سوریه را متلاشی کنند اما امروز فقط حدود ۱۶ درصد از خاک سوریه در اشغال آن‌ها قرار دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس با اشاره به روز عرفه، هفته دولت و مسائل منطقه، اظهار داشت: همه شهدا به حسین به علی (ع) اقتدا کردند؛ زیرا ایشان روش تربیت انسان را به ما آموختند به همین دلیل است که می‌بینیم هدا همگی در زمزمه‌ها و دعاها و نیز راز و نیازهایشان از حسین بن علی (ع) می‌گویند.



 
آمریکا اعتقاد دارد که توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ تفاوتی بین بازرسی از مراکز نظامی و غیر نظامی قائل نمی شود. 
گرچه نیکی هیلی سراسیمه به وین رفت تا آژانس را وادار به بازدید از مراکز نظامی ایران کند و دست خالی بازگشت، اما آمریکایی‌ها دست از این خواسته خود بر نخواهند داشت. 
نماینده آمریکا در سازمان ملل برای رایزنی و راضی کردن آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین رفت و در این سفر تلاش کرد تا آمانو را وادار کند تا با فشار به ایران اجازه بازدید از مراکز نظامی کشورمان را بگیرد. 
وی گفت: «آژانس برنامه راستی‌آزمایی بسیار قدرتمندی در ایران دارد. از شنیدن کارهایی که آنها انجام می‌دهند، خرسند شدم، اما آژانس با همه محاسنی که دارد تنها به اندازه‌ای معتبر است که به آنها اجازه داده شود، آنچه می‌خواهند را مشاهده کنند. ایران علناً اعلام کرده که اجازه دسترسی به مراکز نظامی‌اش را نمی‌دهد، ولی برجام تفاوتی بین مراکز نظامی و غیرنظامی قائل نشده است.»


تسنیم/ سران رژیم صهیونیستی معتقدند هماهنگی ارتش لبنان و حزب الله پیامدهای راهبردی عمیقی بر خلاف مصالح این رژیم به دنبال خواهد داشت.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم از هماهنگی‌های امنیتی بوجود آمده بین حزب‌الله لبنان و ارتش این کشور ابراز وحشت کرده و در مطلبی در این رابطه نوشت: در چارچوب جنگ کنونی در مرزهای سوریه و لبنان که برای پاک‌سازی گروه‌های مسلح به ویژه جبهه النصره و داعش انجام می شود، همکاری عملیاتی بین ارتش لبنان و سوریه و حزب‌الله لبنان به وجود آمده که مستقیماً بر اسرائیل تأثیرگذار است.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 یک مبلغ سعودی با اشاره به پیروزی عملیات موصل و فلوجه گفت: همبستگی و انسجام بین شیعیان با وجود حملات پی در پی به آنان، باور کردنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری المسله، محمد مبلغ سعودی گفت، هرگاه پیروزی چشمگیر در فلوجه و موصل علیه داعش را می بینم، می خواهم از شیعیان که منبع اعتماد و قدرت و توانمندی هستند، درس بگیرم.

وی با اشاره به حرکت و تحقیقات خود در مسیری مشخص ادامه داد: بعد از پنجاه سال حرکت در یک مسیر، اکنون می خواهم در مسیری متفاوت گام برداشته و در مورد شیعیان بیشتر بدانم.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در بالی اندونزی با ویرانتو وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و گفت وگو کرد.
این دیدار در حاشیه سومین گردهمایی تخصصی (سمپوزیوم) امنیت دریایی در بالی اندونزی که با حضور ده ها فرمانده و هیات بلندپایه نیروی دریایی 54 کشور جهان در حال برگزاری است، انجام شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه از افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی کرد.

 خطر امنیتی بزرگ ایران و حزب‌الله علیه تل‌آویوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ضمن ابراز نگرانی از افزایش نفوذ ایران در منطقه، درباره خطر این اتفاق برای اسرائیل هشدار داد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 داعش ویدیوی تبلیغاتی جدیدی منتشر کرد که در آن یک پسر بچه ۱۰ ساله که پسر یکی از سربازان سابق آمریکاست، دونالد ترامپ را تهدید می‌کند.

 به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ این پسر بچه که گفته می‌شود پدرش از سربازن آمریکایی بوده و در جنگ عراق حضور داشته است، به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که این نبرد در "سرزمین شما به پایان می‌رسد". در این ویدیو که در رقه سوریه فیلمبرداری شده است، پسر بچه مذکور همچنین می‌گوید که ترامپ "بازیچه دست یهودیان" است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بر خلاف دیدگاه برخی از افراد که گفتند، اصلا امروز جنگی نداریم و بگذارید مردم زندگی خود را در آرامش داشته باشند، بله ما نیز قبول داریم که نباید جنگ شود اما، منطقی این است که ما برای در امان ماندن از جنگ باید آرایش جنگی و آمادگی لازم را داشته و موشک‌ها را آماده کنیم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مردم یمن امروز با حضور در میدان‌های تحصن در طول انقلاب 21 سپتامبر، به درخواست انصارالله برای بسیج و اعزام به جبهه‌های نبرد با متجاوزان سعودی لبیک گفتند.

 «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، جمعه گذشته خواسته بود تا پنجشنبه آینده (موافق با دوم ذی‌الحجة)، روز بسیج نیروها در میدان‌های اعتصاب در طول انقلاب 21 سپتامبر و اعزام کاروان‌های نظامی مختلف به جبهه‌های نبرد با عربستان سعودی و همپیمانان آنها باشد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه در سفر به لبنان با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات لبنان، سوریه، عراق و فلسطین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه در این ملاقات با تبریک پیروزی های اخیر ارتش و مقاومت لبنان در مبارزه با گروه های تروریستی ابراز امیدواری کرد، این پیروزی ها به ثبات و استقرار بیشتر در لبنان بینجامد.
دبیرکل حزب الله لبنان نیز با تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از لبنان بر انسجام داخلی بین ارتش و مقاومت و مردم و دولت لبنان تاکید کرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

تروریست های داعش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی در آزادسازی تلعفر، چاه های نفت اطراف این شهر را به آتش کشیدند.

 به گزارش «بغداد الیوم»، تروریست های داعش که از زمان آغاز عملیات آزادسازی شهر تلعفر خسارت های زیادی را متحمل شده اند، چاه های نفت اطراف این شهر را به آتش کشیدند.

بر اساس این خبر این اقدام در راستای جلوگیری از پیشروی های نیروهای مسلح عراقی در شهر تلعفر عنوان شده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: رییس سازمان پدافند غیر عامل عضو شوراهای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، آمایش سرزمین، سلامت و امنیت غذایی، شهرسازی و معماری ایران، هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و فضای مجازی می شود.

 نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس جزییات طرح عضویت رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در 6 شورای عالی را با 125 رای موافق، 26 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر تصویب کردند.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 فضانورد سابق ناسا، اقدام اخیر ایران در پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ به فضا را دستاوردی عمده توصیف کرد.

«لئوری چیائو»، فضانورد سابق اداره کل ملی هوانوردی و فضا (ناسا) و فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی اقدام اخیر ایران در پرتاب آزمایشی موشک ماهواره‌بر سیمرغ به فضا را یک دستاورد عمده در زمینه فناوری توصیف کرد.

وی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه «ترند» گفت که پرتاب این ماهواره‌بر نشان‌دهنده این است که ایران به فناوری‌های پیشرفته‌ای دست یافته که می‌تواند از آنها برای مقاصد نظامی یا غیرنظامی استفاده کند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: در همه مقاطع مختلف در راستای کمک به دولت‎ها و حل مشکلات مردم پیشگام بوده‌ایم.

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه با استاندار گلستان درباره اجرای پروژه های سازندگی، کشاورزی و شهری در این استان اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء(ص) در همه مقاطع مختلف در راستای کمک به دولت‎ها و حل مشکلات مردم پیشگام بوده است و در این زمینه از پای نخواهد نشست.
وی با اشاره به اولویت‎های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، تصریح کرد: وظیفه ما در راستای حل مشکلات مردم، اشتغال و اجرای پروژه‎های بزرگ است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 نظر سنجی ذیل بین 39 نماینده مجلس ، 29 فعال سیاسی ، 25 فعال مدنی ، 23 کارفرین اقتصادی و 18 استاد دانشگاه انجام شده است :

نتایج یک نظرسنجی که بین 134 نفر انجام شده است مشخص می کند ، دکتر ظریف ( 78 %) ، امیر حاتمی ( 71 %) ، سید محمود علوی (68 %) ، سید علیرضا آوایی (59 %) ، حسن قاضی زاده هاشمی (56%) ، بیژن زنگنه (52%) و علی ربیعی (51%) 8 وزیری هستند که بیشترین شانس رای آوری را دارند در حالیکه سید محمد بطحایی (41%) و محمد جواد آذری جهرمی (40%) کمترین شانس رای آوری را دارند. در این نظر سنجی 63 درصد پاسخگویان اظهار داشته اند که تمام کابینه رای خواهند اورد . 
در خصوص بهترین سخنرانی در صحت مجلس نیز از بین وزرایی که تاکنون سخنان خود را در صحن بیان کرده اند به ترتیب دکتر ظریف با ۷۵ % ، علی ربیعی با ۶۸ % و محمد جواد آذری جهرمی با ۵۲ % بیشترین ارا را در پیرامون ارائه برنامه و سخنرانی در صحن مجلس کسب کرده اند . 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

سایت انگلیسی "میدل ایست آی" از آخرین ایمیل‌های افشا شده سفیر امارات در واشنگتن پرده برداشت که بیانگر تلاش وی برای تماس با ژنرال اسرائیلی است.

 

به گزارش سایت انگلیسی "میدل ایست آی"، یوسف العتیبه، دیپلمات ارشد امارات در واشنگتن تلاش کرده است تا از طریق تماس با عوزی روبین، ژنرال اسرائیلی ملقب به "پدر سامانه دفاع موشکی اسرائیل" معروف به "گنبد آهنین" خسارات‌های ناشی از جنگ هشت روزه اسرائیل علیه غزه در سال ۲۰۱۲ را ارزیابی کند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای خود از بولیوی تأکید کرد افزایش بودجه موشکی حق ایران است و منعی برای توسعه برنامه موشکی ایران وجود ندارد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 رئیس ستاد ارتش ترکیه در محل این ستاد، از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، استقبال رسمی کرد.
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان که صبح امروز در صدر یک هیئت عالی رتبه نظامی - سیاسی عازم انکارا شده بود، ساعتی پیش در بدو ورود به پایتخت ترکیه، در ستاد ارتش این کشور مورد استقبال رسمی حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش این کشور قرار گرفت.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

«اولگ موروزوف»، عضو کمیته بین‌المللی شورای فدرال روسیه (مجلس اعلای روسیه) از تلاش کشورش برای متقاعد ساختن ایران به حفظ برجام خبر داد.

موروزوف در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد: معتقدم ما تمامی تلاش های ممکن را برای متقاعد ساختن ایران به حفظ وضع موجود بکار خواهیم بست.

وی در ادامه تصریح کرد: گسترش کورکورانه فناوری‌های هسته‌ای برای همگان، از جمله روسیه، امری مناسب نیست.
موروزوف در ادامه تأکید کرد مسکو دائما طبق پایبندی‌ها و اصول جهانی رفتار می کند.
گفتنی است حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جلسه صبح امروز برای معرفی کابینه جدید خود در خصوص خروج ایران از برجام در صورت گسترش تحریم های آمریکایی هشدار داده بود.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

رییس موساد مدعی شد ایران مناطق آزادشده از دست داعش را به اشغال خود درآورده است.
به گزارش شفقنا به نقل از جروزالم آنلاین، «یوسی کوهن» رییس سرویس اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد در جلسه امنیتی کابینه این رژیم مدعی شد، ایران در مناطقی از خاورمیانه مانند سوریه،یمن،عراق و لبنان که داعش شکست خورده یا عقب‌نشینی کرده، حضور خود را گسترش داده است. کوهن به وزرای کابینه نتانیاهو گفت ایران پس از برجام، برنامه هسته‌ای خود را نیز کنار نگذاشته، بلکه قدرتمندتر شده و تلاش کرده با جذب سرمایه‌های خارجی، قدرت خود را به خوبی افزایش دهد.
یوسی کوهن مدعی شد ایرانی پس از توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی، دشمنی خود با اسراییل را افزایش داده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

Image result for ‫عکس نظامی از امیر حاتمی‬‎

گزینه پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس برای وزارت دفاع گفت: برنامه ای که تقدیم نمایندگان شد، واقعی، راهبردی و کاملا هماهنگ است.
امیر سرتیپ امیر حاتمی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس برای وزارت دفاع در کابینه آینده در حاشیه نشست فراکسیون مستقلین اظهار کرد: برنامه ای که تقدیم نمایندگان شد، واقعی، راهبردی و کاملا هماهنگ است. من به دلیل حضوری که از قبل در وزارت دفاع داشتم، این برنامه را با ستاد وزارت دفاع آماده کردم؛ بعد از اینکه مشخص شد من باید در خدمت وزارت دفاع باشم این برنامه را تکمیل کردم.
وی افزود: این برنامه شامل همه حوزه های کاری وزارت دفاع از جمله، حوزه های صنعتی، خدمات و معیشت نیروهای مسلح، مهندسی، دیپلماسی دفاعی و حقوقی است. ما در هر کدام اهداف مشخصی را پیش بینی کرده ایم و اقدامات لازم برای رسیدن به این اهداف را هم آورده ایم.
امیر حاتمی تصریح کرد: در درون وزارت دفاع و هم با ستاد کل نیروهای مسلح، هماهنگی لازم انجام شده و فکر می کنم بعد از تایید می تواند مورد اجرا و عمل قرار بگیرد. با عمل هم می توانیم راهبرد اصلی دفاع کشور مبنی بر بازدارندگی و دفاع همه جانبه را محقق کنیم.



سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه اعلام کرد همه به این واقعیت اذعان دارند که حزب الله بزرگترین تهدید برای اسراییل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یازدهمین سالروز پیروزی بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 گفت: من سالگرد این پیروزی بزرگ را به تمام مردم لبنان و جبهه مقاومت تبریک می گویم.

وی اعلام کرد این روز ، روز بزرگی است که در آن نیروهای مقاومت تلاش دشمن صهیونیستی را برای سیطره بر لبنان ناکام گذاشته و در برابر آنها ایستادگی کردند. اگر دشمن صهیونیستی بار دیگر به لبنان حمله کند سرنوشتی به مراتب بدتر در انتظار آن خواهد بود.

 



درخواست مهم ولیعهد عربستان از عراق دربارۀ ایران

 وزیر کشور عراق گفت؛ محمدبن سلمان رسما از وی درخواست کرده تا عراق واسطه‌ای بین ایران و عربستان برای کاهش تنش‌ها باشد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه "سلفی با زن دیپلمات اروپایی" با عزت و غیرت ملت در تضاد است، گفت: امروز جریان مقاومت نماد حماسه و غیرت است و آنچه به‌عنوان نماد و محور این مقاومت شناخته می‌شود، انقلاب اسلامی ایران است.
آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در یک دسته‌بندی کلی می‌توان استکبار را بر سه قسم تقسیم‌بندی کرد استکبار در حوزه اندیشه، حوزه رفتار و حوزه اخلاق را می‌توان از یکدیگر تفکیک و به بررسی آنها پرداخت.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   ,   , 

امارات با کمک مالی 20 میلیون دلاری به اندیشکده آمریکایی درصدد تقویت جنگ روانی علیه ایران است.
به گزارش پایگاه اینترنتی اینترسپت ، امارات عربی متحده 20 میلیون دلار در سال های 2016 و 2017 به موسسه خاورمیانه که یکی از اندیشکده های برجسته آمریکایی در واشنگتن است ، برای جنگ روانی علیه ایران کمک مالی کرده است.
بر اساس توافق امارات با این موسسه، کمک مالی مخفیانه امارات عربی متحده به این اندیشکده آمریکایی، به این موسسه اجازه داده است تا با استفاده از کارشناسان خاص ، سیاست گذاری آمریکا را به شکلی گسترده تر پوشش دهد و جلساتی با حضور رهبران منطقه ای برای گفتگو پیرامون مسائل مهم برگزار کند.
اینترسپت نوشت: امارات از کمک مالی اش به این موسسه برای جهت دهی سیاست آمریکا در مسیر ستیزه جویانه تری در قبال دشمنان خود از جمله ایران، قطر، حوثی ها در یمن و دولت ائتلافی در لیبی استفاده کرده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

امیر حاتمی

 امیر حاتمی، 51ساله (متولد 1345) است و سوابق بسیاری طولانی‌ای در رده‌های مختلف ارتش و نیروهای مسلح در کارنامه دارد. او حضوری فعال و مؤثر در مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب و منافقین در مناطق عملیاتی شمال‌غرب و غرب کشور در سالیان اخیر داشته، به‌طوری که از فرمانده معظم کل قوا تقدیرنامه‌ای بابت اقدامات بسیار ارزنده‌اش، دریافت کرده است.



العالم/ ولیعهد عربستان سعودی در دیدار با وزیر نفت عراق گفت که کشورش به دنبال توسعه همه‌جانبه روابط با بغداد است.
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در دیدار با جبار اللعیبی وزیر نفت عراق گفت که ثبات عراق برای عربستان مهم است و ما قصد داریم روابط خود با عراق را در همه زمینه‌ها توسعه دهیم.
دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه به‌ویژه فرصت‌های مشترک همکاری در زمینه‌های اقتصادی، بازگشایی گذرگاه‌های مرزی، تشویق مبادلات بازرگانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عربستان در عراق گفتگو کردند.
در این دیدار همچنین درباره همکاری مستحکم دو کشور در خصوص هماهنگ کردن سیاست‌های نفتی بحث و تبادل نظر شد و دو طرف بر پایبندی کامل کشورشان به توافق کاهش تولید نفت تا رسیدن به توازن در بازارها تاکید کردند.
اخیرا شماری از مقامات عراقی از جمله مقتدی صدر رهبر جریان صدر حیدر العبادی نخست‌وزیر و قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق به عربستان سفر کرده‌اند.
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان بیست و پنجم فوریه گذشته (هفتم اسفند 1395) به عراق سفر کرد که این اولین سفر یک مقام بلندپایه سعودی به عراق پس از چهارده سال از زمان سقوط صدام دیکتاتور معدوم این کشور به شمار می‌رفت.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

طعنه غیر مستقیم مردم به سلفی نمایندگان به موگرینی + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حالا دیگر کمتر کسی است که از اتفاقات چند روز پیش مراسمتحلیف رئیس جمهور، بی‌خبر باشد؛ برخورد عجیب چند نماینده داخل صحن علنی مجلس، برای سلفی گرفتن با خانم فدریکا موگرینی،مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا؛ رفتار غیر رسمی که فاقد کوچکترین آداب دیپلماسی  بود.

با انتشار تصاویر برخورد نمایندگان در فضای مجازی، موجی از انتقاد به راه افتاد؛ کاربران با ارسال پیام‌های مختلف، نمایندگان را بخاطر این رفتارشان سرزنش کردند. هر چند یکی از نمایندگان در کانال تلگراماش بابت رفتار اشتباهش از مردم عذرخواهی کرد اما انتقادها همچنان پابرجاست. مردم از اقتدار امام خمینی در سالها پیش گفتند، از رشادت شهدای مدافع حرم و از خانواده و عزیزان خود گفتند و اینکه این سلفی، سلفی حقارتبود .

ویدئوی جالب روبرو، به سراغ مردم رفته و با چند پرسش جالب، نگاه متفاوتی به این موضوع کرده است. 

لطفا برای مشاهده وبدئو بر روی آن کلیک کنید.



 وزیر پیشنهادی دفاع توجه به ‌حوزه‌های موشکی‌، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و رزم زمینی را از اولویت‌های وزارت دفاع اعلام کرد و گفت: در حال حاضر قابلیت‌ها و ظرفیت تولید قدرت بازدارندگی در وزارت دفاع افزایش یافته است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع در نشست با نمایندگان عضو فراکسیون ‌ولایی مجلس اظهار داشت: از جوانی وارد عرصه دفاع شده و در مسئولیت‌های فرماندهی‌ یگان‌های ارتش در مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور، معاون اطلاعات ‌ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، جانشین‌ رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح و جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‌ در دولت یازدهم انجام وظیفه کرده‌ام.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به نظر می رسد که عربستان رویه خود را در منطقه با حمایت ترامپ تغییر داده است و با ابزار گفت وگو به دنبال گسترش اتحاد قدرتمند خود علیه ایران است.

 «ما از استقلال عراق حمایت می‌کنیم اما ایران می‌خواهد که عراق از این کشور پیروی کند.» سفیر تازه کار و جوان سعودی این ادعا را در گفت وگوی اخیرش با روزنامه واشنگتن پست گفته تا سلسله لفاظی های سریالی ریاض علیه تهران به پسر کوچک ملک سلمان برسد؛ پسر بزرگ ولیعهد و پسر کوچک سفیر جدید عربستان در آمریکا! 




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

روز گذشته کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس معرفی شد. 
روزنامه اعتماد به همین بهانه نکاتی خواندی به مخاطبان خود ارائه داد

پر سابقه‌ترین
زنگنه با 6 دوره ، پرسابقه‌ترین وزیر پیشنهادی است
6 گزینه سابقه وزارت ندارند
حجتی 3 دوره سابقه وزارت
آخوندی ،شریعتمداری و بیطرف 2 دوره وزیر بوده‌اند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

منابع خبری در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده‌اند یک فروند پهپاد ایرانی برای جنگنده‌ای که قصد فرود روی ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس داشته مزاحمت ایجاد کرده است. 

 «باربارا استار»، خبرنگار سی‌ان‌ان نوشت: «پهپاد ایرانی در فاصله ۱۰۰ فوتی از یک جنگنده اف/ای-۱۸ که در حال فرود بر روی ناو هواپیمابر 'یواس‌اس نیمیتز' در خلیج فارس بود، قرار گرفت.»

به نوشته فاکس نیوز، پهپاد ایرانی غیرمسلح و از نوع «قم-۱» بوده است. این در حالی است که تاکنون پهپادی با این نام از سوی ایران رونمایی نشده است. 
یک مقام آمریکایی این حادثه را اولین مورد از «ایجاد اخلال در مسیر پرواز» جنگنده‌های آمریکایی از سوی ایران توصیف کرده و آن را اقدامی «ناایمن و غیرحرفه‌ای» خوانده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

Related image

 دوستان عزیز لطفا برای مشاهده ی ویدئو روی تصویر کلیک نمایید.



فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: این کارهایی که امروز بصورت نمادین دیدیم کار بزرگی بود که یک موشک دست ساز از ارتفاع بالا بصورت دقیق هدف فرضی را منهدم کرد، این برای بنده و مسئولان درسهایی دارد.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، طی سخنانی در جمع مردم روستای کیاسر از توابع بهشهر مازندران، پس از تست نمادین موشک دست ساز جوانان این روستا، اظهار داشت: این کارهایی که امروز بصورت نمادین دیدیم کار بزرگی بود که یک موشک دست ساز از ارتفاع بالا بصورت دقیق هدف فرضی را منهدم کرد، این برای بنده و مسئولان درسهایی دارد، اینها درس ایستادگی و استقامت و عزم و اراده را می‌دهد.


صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد