شهید تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران در حال شعار نویسی روی موشک های سپاه.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

تحلیل‌گران استفاده از موشک‌های دوربرد ۲۰۰۰ کیلومتری در این حمله را هشدار جدی ایران به اسرائیل و عربستان قلمداد کرده‌اند. خبرگزاری روسی اسپوتنیک برای حمله موشکی سپاه این تیتر را انتخاب کرد " سیلی را داعش خورد تا دیگران صدایش را بشنوند "




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین از ۴ روز پیش در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفته و در آخرین روز حضور خود در ایران رزمایش مشترکی با نیروی دریایی ارتش برگزار کرده است.

 

در ادامه این سفر، ادمیرال شن‌هائو فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین از کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندر عباس بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت‌ها و دستاوردهای نداجا در عرصه تعمیر و نگهداری و ساخت انواع شناورها قرار گرفت.
در این بازدید ادمیرال شن‌هائو با اشاره به مسئولین سنگین نیروی دریایی ایران در کنترل بخش وسیعی از آبراه‌های بین المللی گفت: تا آنجایی که من مشاهده می‌کنم ایران مجموعه وسیعی دارد که قابلیت‌های زیادی در خود جای داده است. من از صمیم قلب امیدوارم ساخت و تعمیرات تجهیزات نیروی دریایی ارتش ایران با قدرت ادامه پیدا کند.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سردار شریف در گفت‌وگو با شبکه خبر در تشریح حمله شب گذشته سپاه پاسداران به مواضع و مقر تروریست در سورریه، گفت: موشک‌های سپاه مقرهای فرماندهی و مراکز تسلیحاتی داعش در دیرالزور را درهم کوبیدند.

وی تصریح کرد: شلیک از دو استان عمدتاً سنی‌نشین به سمت مراکز تروریست‌های داعش، حاوی پیام وحدت همه ایرانیان در مقابل تروریست‌هاست. عملیات موشکی سپاه تنها گوشه بسیار کوچکی از قدرت تنبیهی ایران علیه تروریست‌ها و دشمنان بوده است.
سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای تروریست‌ها باید پیام هشدارآمیز عملیات موشکی را درک کنند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: دشمنان ما باید هوشیار باشند، ما جواب ترقه‌بازی تروریست‌های تکفیری‌ را با موشک دادیم.

در این عملیات، 6 فروند موشک به سمت مواضع تروریست‌ها در دیرالزور شلیک شده و این موشک‌ها با عبور از آسمان عراق، به صورت دقیق به اهداف تعیین شده اصابت کرده است.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پس از انجام این عملیات، با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن شلیک‌ها، گفت: دشمنان ما باید هوشیار باشند، ما جواب ترقه‌بازی تروریست‌های تکفیری‌ را با موشک دادیم




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فارس/ وزارت دفاع روسیه تصویری از محل حمله هوایی روسیه که گفته شده است ابوبکر بغدادی در آن حضور داشته و احتمالا کشته شده است را منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرده که بر اساس اطلاعات اولیه، البغدادی در حملات هوایی روسیه به شهر رقه در روز 28 ماه می، (احتمالا) کشته شده است.
در این بیانیه آمده بود که جنگنده‌های سوخو 34 و 35 روسیه در تاریخ 28 ماه می به جلسه‌ای از فرماندهان داعش در شهر رقه حمله کردند و احتمالا ابوبکر البغدادی در همان جلسه کشته شده است.
در همین حال سخنگوی ائتلاف آمریکایی برای مقابله با داعش به رویترز گفت که «ما نمی‏‎توانیم صحت گزارش روسیه را تائید کنیم.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

سازمان ملل از سه کشور ایران، روسیه و ترکیه، خواستار ایجاد شرایط لازم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به برخی از مناطق سوریه شد. «جان اگلند» مشاور امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل گفت: کارشناسان فنی سازمان ملل برای انجام مذاکرات مقدماتی به مقامات روسیه، ایران و ترکیه در مسکو پیوستند. او افزود: انتظار می‌رود کاروان کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در آخر هفته به مناطق «حمص» و «حما» برسد. این نهاد جهانی اعلام کرد: دولت سوریه به سازمان ملل مجوز ورود کمک‌های بشردوستانه را داده است. گفتنی است؛ سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در مذاکرات آستانه در تلاش برای کاهش تنش 4 منطقه در سوریه هستند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

فارس/ «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان اظهار داشت که ریاض در حال تهیه لیستی از شکایت‎ها درباره قطر است که به زودی اعلام خواهد شد. الجبیر با بیان اینکه قطر باید به درخواست‌های مربوط به حمایت از تروریسم پاسخ دهد، گفت: این درخواست‌ها جهانی نیست و فقط مربوط به شورای همکاری نمی‌شود. وزیر خارجه عربستان در ادعای تکراری خود درباره حمایت ایران از تروریسم افزود: ایران با استفاده از سپاه پاسداران، تروریسم را در منطقه گسترش می‏‌دهد. وی تاکید کرد که اگر ایران می خواهد کشور محترمی باشد باید دست از حمایت و انفجار سفارتخانه‌ها و انتشار طایفه‌گری دست بردارد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

لطفا برای تماشای ویدئو اینجا کلیک کنید

در پی تشدید اختلافات سران سعودی با دولت قطر، در جریان نشست هفدهم شورای اجرایی سندیکای فعالان عرصه نفت در کویت، هیئت‌های سعودی و قطری با یکدیگر به منازعه پرداخته کار به درگیری فیزیکی کشیده شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

ابوبکر البغدادی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

وزارت دفاع روسیه از احتمال کشته شدن سرکرده داعش در حمله هوایی این کشور به مواضع تکفیری ها در الرقه در ماه مه گذشته خبر داد.

به گزارش منابع آگاه به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه احتمال  داد که ابوبکر البغدادی  سرکرده داعش در یکی از حملات هوایی روسیه در الرقه کشته شده باشد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که احتمالا ابوبکر البغدادی در حمله آنها به الرقه در سوریه در اواخر ماه مه گذشته کشته شده باشد.

روسها اعلام کردند که آنها یک نشست سرکرده های داعش را هدف قرار داده اند.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد ابوبکر البغدادی در یکی از حملات هوایی روسیه به الرقه سوریه کشته شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: حمله در شب ۲۸ ماه مه گذشته به مرکز فرماندهی داعش که در حین حمله سرکرده های داعش در حال برگزاری نشستی برای یافتن راهکاری برای خروج تروریستها از الرقه از طریق آنچه گذرگاه جنوبی نامیده می شود، بودند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما از طریق کانالهای متعدد از صحت آن مطمئن شده ایم، ابوبکر البغدادی سرکرده داعش نیز در نشست مذکور حضور داشته است و در جریان حمله کشته شده است.

در این بیانیه آمده است: وزارت دفاع روسیه، آمریکایی ها را از این حمله که از سوی جنگنده های سوخو  ۳۵ و سوخو ۳۴ در جنوب الرقه آگاه کرده بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی در این حمله حدود ۳۰ سرکرده داعش و ۳۰۰ نفر از محافظان این سرکرده ها کشته شدند که در میان کشته شدگان ابو الحاج المصری امیر الرقه و ابراهیم النایف الحاج امیر مناطق واقع میان الرقه و شهر السخنه و سلیمان الشواخ رئیس سرویس امنیتی داعش به چشم می خورند.

سناتور الکسی پوشکوف روس در شبکه اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: اگر واقعا ابوبکر البغدادی مرده باشد این ضربه مهلکی به داعش خواهد بود و شکست آن را تسریع خواهد کرد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

خبرگزاری فارس: هشدار روسیه در خصوص نیت آمریکایی‌ها از استقرار سامانه موشکی در سوریه

وزارت دفاع روسیه ضمن تأیید استقرار سامانه موشک‌انداز بردبلند هیرماس آمریکا در جنوب شرق سوریه، نسبت به احتمال هدف قرار گرفتن ارتش سوریه با این موشک‌ها هشدار داد.

به گزارش منابع آگاه، وزارت دفاع روسیه نسبت به «احتمال بکارگیری موشک‌اندازهای برد بلند هیمارس بر علیه ارتش سوریه» در منطقه حساس «التنف» در جنوب شرق سوریه هشدار داد.دیروز بود که معارضان سوری از انتقال موشک‌اندازهای بردبلند هیمارس از اردن به سوریه خبر دادند؛ هیمارس که ظاهری شبیه کاتیوشا دارد، می‌تواند اهداف خود را در 300 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.در بیانیه امروز وزارت دفاع روسیه، ضمن تأیید این خبر، نسبت به نیت آمریکایی‌ها از استقرار چنین سامانه‌ای در منطقه حائل میان مرز سوریه، عراق و اردن هشدار داده است.وزارت دفاع روسیه برای توجیه علت نگرانی خود به سابقه نیروهای آمریکایی اشاره کرده و گفته: «ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا تاکنون در برهه‌های مختلف، نیروهای ارتش سوریه را در نزدیکی مرز اردن هدف قرار داده‌اند؛ بنابراین خیلی دور انتظار نیست که این حملات ادامه یابد ولی این بار با استفاده از هیرماس.»روس‌ها در انتهای بیانیه خود تأکید کرده‌اند که سوریه هنوز دولت دارد و استقرار هرگونه تسلیحاتی در این کشور باید با هماهنگی دمشق باشد. 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فارس/ شبکه سی‌بی‌اس مدعی شده است که نیروی دریایی ارتش ایران به سمت بالگرد اسکورت دو کشتی آمریکایی لیزر تابانده است.

شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا روز چهارشنبه به نقل از مقامات نظامی این کشور مدعی رویارویی مجدد نظامیان این کشور با نیروهای ایرانی در تنگه هرمز شد.

منابع نظامی آمریکایی مدعی شده‌اند که یک کشتی جنگی ایرانی در طول شب به سمت یک بالگرد نظامی که دو کشتی نیروی دریایی آمریکا را همراهی می‌کرده، نور لیزر نشانه رفته‌اند.

نیروی دریایی آمریکا این اقدام را «ناامن و غیرحرفه‌ای» توصیف کرده است.

به گفته مقام آمریکایی، طرف ایرانی یک کشتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بوده و طرف آمریکایی ناوشکن «یو.اس.اس کول» و کشتی تهاجمی «یو.اس.اس. باتان».

در گزارش سی‌بی‌اس به واکنش نیروهای آمریکایی اشاره‌ای نشده است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ایسنا/ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن اشاره به امکانات وسیع سایبری، فضایی، هوایی، دریایی و زمینی ایران، روسیه و چین این سه کشور را تهدیدات و چالش‌های ارتش آمریکا دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سه کشور روسیه، ایران و چین را تهدیدات و چالش های اصلی برای ارتش آمریکا خواند.

وی ضمن بیان این مطلب گفت: روسیه، ایران و چین از طیف وسیع امکانات سایبری، فضایی، هوایی، دریایی و زمینی برخوردار هستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سخنرانی خود در کمیته امور نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره آمریکا افزود: نظامیان آمریکایی باید سرمایه گذاری ها برای وارد کردن ضربات به دشمنان در زمینه هوا و در فضای سایبری را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در این نشست گفت: ایران کماکان چالشی بلند مدت برای ثبات خاورمیانه است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

فارس/ وزیر خارجه آمریکا در نشست استماع سنا روز چهارشنبه گفت که از عناصر داخلی ایران برای تغییر نظام سیاسی ایران حمایت می‌کند.

«رکس تیلرسون»، در پاسخ به سوالی از «تد پو» نماینده ایالت تگزاس در سنا درباره نظر دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تغییر نظام حاکم ایران گفت: «سیاست ما در قبال ایران در حال تدوین است و هنوز به رئیس‌جمهور ارائه نشده است. با وجود این، ما از نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه با خبریم و در حال اقدام برای مقابله با هژمونی ایران هستیم. تحریم‌های اضافی (وضع کرده‌ایم): اقداماتی علیه برخی افراد و دیگران به کار گرفته شده‌اند و ما به طور مداوم مزایای (این تحریم‌ها) را بررسی می‌کنیم، هم از حیث دیپلماتیک و هم از حیث تبعات بین‌المللی قرار دادن کل سپاه به عنوان سازمان تروریستی؛ چون همان‌طور که می‌دانید ما سپاه قدس را در فهرست تحریم قرار داده‌ایم.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نیویورک تایمز در مطلبی به افشای اطلاعاتی درخصوص داعش پرداخت که رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در اختیار کرملین قرار داده بود.

ترامپ چه اطلاعات محرمانه‌ای را درباره داعش در اختیار روسیه قرار داد؟




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  ایستگاه خنده ,   , 

افشاگری«جان کری» درباره پیشنهاد کشورهای مرتجع به اوباما برای بمباران ایران/ تدارک برای غائله‌ای جدید علیه ایران

خبرگزاری فارس: افشاگری«جان کری» درباره پیشنهاد کشورهای مرتجع به اوباما برای بمباران ایران/ تدارک برای غائله‌ای جدید علیه ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای کری وزیر خارجه اوباما فاش کرد که رهبران برخی کشورهای منطقه به او و اوباما پیشنهاد می‌کردند ایران را بمباران کند؛ این اولین بار نیست که سعودی ها دیگران را علیه ایران تحریک کرده‌اند.»




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: مدیریت، هدایت و پشتیبانی حملات تروریستی تهران از سوی عربستان و آمریکا صورت گرفته است.

 

وی با تاکید بر انتصاب این نوع گروه‌های تروریستی به آمریکا گفت: بی تردید مدیریت، هدایت و پشتیبانی اینگونه اقدامات تروریستی از سوی عربستان و آمریکا صورت گرفته و علیه کشورهای منطقه اعمال می‌شود.سردار جزایری ادامه داد: امروز آثار مخرب تروریسم دولتی را که توسط عربستان و آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه حمایت می‌شود در عراق، سوریه، افغانستان و یمن و سایر کشورها از جمله برخی کشورهای اروپایی مشاهده می‌کنیم.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح عنوان کرد: مردم شریف ایران قدرتمند هستند و از گذشته تا به امروز با اینگونه حوادث و مقوله تروریسم آشنایی دارند، لذا خود را با شرایط تطبیق داده و در برابر تحرکات کور دشمن، بدون تاثیرپذیری به مسیر خود در راه حق طلبی و مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که به نصب پرچم گروه داعش در محل پل فسای شیراز اقدام کرده بود

 

علی صالحی دادستان شیراز با اعلام این خبر گفت: این فرد در محل پل فسای شیراز اقدام به نصب پرچم داعش کرده بود که پس از شناسایی از سوی عوامل انتظامی دستگیر شد.
او افزود: فرد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارد تا علت و انگیزه رفتار مجرمانه وی مشخص شود.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 فرمانده ناو گروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش از رهگیری و شناسایی ۶۸۰ فروند واحد نظامی و غیرنظامی در خلیج عدن خبر داد

به گزارش روابط عمومی ارتش، ناخدا حسین حسنی در مراسم استقبال از ناوگروه چهل و ششم توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: ناوگروه چهل و ششم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی سبلان و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی لاوان، به همراه ۲۵۹ نفر پرسنل نظامی، ۳۱ فروردین ۹۶ جهت انجام ماموریت به سمت آب‌های آزاد و خلیج عدن عزیمت کرد و پس از ۵۶ روز دریانوردی به میهن بازگشت.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

وزیر خارجه قطر گفت که همکاری قطر با ایران بیشتر از همکاری دیگر کشورهای عربی با ایران نیست.

 

 محمدبن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر گفت: همکاری کشور ما با ایران بیشتر و قوی‌تر از همکاری دیگر کشورهای عربی با ایران نیست و همکاری قطر همانند همکاری دیگر کشورهاست. امارات دومین شریک تجاری ایران به شمار می رود.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 ‌فرمانده انتظامی گنکان استان بوشهر گفت: پنج نفر از دزدان دریایی که بصورت مسلحانه اقدام به سرقت از شناورها در دریا می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

 

سرهنگ رهام رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: در پی قوع چند فقره سرقت مسلحانه از لنج‌های تجاری و سفاری در آب‌های جزیره کیش پس از مدت‌ها اقدام پلیسی و اطلاعاتی محل سکونت تعدادی از این سارقان در شهرستان کنگان شناسایی شد.

 




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز دوشنبه با جمعی از سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام و جمعی از مدیران کشور دیدار کردند که رسانه‌های جهان به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار پرداخته‌اند.

 

پایگاه شبکه الجزیره در گزارشی نوشت: رهبری عالی ایران، آمریکا را به دلیل ایجاد بی‌ثباتی در منطقه مورد انتقاد قرار داده و گفته است که مبارزه آمریکا علیه داعش یک دروغ است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 نیروهای افغانستانی مدافع حرم در ادامه عملیات‌ خود به مرز عراق و سوریه رسیدند و کنار سردار سلیمانی نماز شکر اقامه کردند.

پس از تلاش گسترده نیروهای فاطمیون و هم‌پیمانان در محور مقاومت، دو روز پیش این نیروها توانستند با عبور از سد حملات هوایی آمریکا، خود را به مرز عراق و سوریه برسانند.سوریه و عراق بیش از 600 کیلومتر مرز مشترک دارند که تا پیش از عملیات موصل، داعش بیش از 400 کیلومتر از مرز را که عمدتاً در مناطق بیابانی است، در کنترل داشت.از نظر میدانی پیشروی تا مرز سوریه و عراق در واقع به‌معنی اخراج کامل داعش از بخش شرقی استان موصل خواهد بود. با رسیدن به مرز عراق و سوریه، قطع ارتباط نیروهای داعش با خاک سوریه برآورده خواهد شد.اکنون نبردی جدی میان آمریکا و گروه‌های تحت هدایتش با ارتش سوریه و متحدانش بر سر این‌که چه‌کسی در مناطق مرزی جنوب سوریه مسلط باشد، شکل گرفته است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 در شام میلاد کریم اهل‌‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، جمعی از اهالی فرهنگ، استادان شعر و ادب فارسی و شاعران جوان و پیشکسوت کشور و تعدادی از شاعران از کشورهای هندوستان، افغانستان و ترکیه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با ابراز خرسندی از حرکت رو به رشد و پیش‌رونده شعر کشور، شعر را یک «ثروت ملی» خواندند و افزودند: از اول انقلاب، تلاشهایی برای جهت دادن به شعر در مسیر اهدافی غیر از اهداف انقلاب وجود داشت و این تلاشها همچنان وجود دارد




دسته بندی : ولایت عشق ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

روز گذشته نیز وزیر خارجه آمریکا در اقدامی بی شرمانه از یک کلمه ای دروغین به جای خلیج فارس اسفاده کرد که این عمل زشت او خشم کاربران را برانگیخت و هجوم آنها علیه رکس تیلرسون موجب شد واژه خلیج فارس در توئیتر ترند شود.

کاربران ایرانی در واکنش به اظهارات وزیرخارجه آمریکا تصویری از سنگ قبر سربازان آمریکایی را منتشر کردند که روی آن عبارت خلیج فارس نوشته شده است.از طرفی رسوایی دیگر که توسط سرویس ترجمه گوگل به بار آمده بود بر ملا شد زیرا واژه خلیج فارس را از هر زبانی که به زبان عربی ترجمه کنید عبارت خلیج عربی را به شما تحویل می دهد و این درحالی است که سازمان آب‌نگاری بین‌المللی نیز از نام خلیج ایران (خلیج فارس) را مورد استفاده قرار می دهد.
به طور کل اقدامهایی این چنین در رابطه با خلیج همیشه فارس بر خلاف دستورالعمل های سازمان ملل است، اکنون پاسخ کوبنده کاربران را در این باره مشاهده کنید.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر دیروز با خانواده شهید حسن طهرانی مقدم دیدار و گفتگو کرد.سردار غیب پرور با تجلیل از رشادت‌های شهید طهرانی مقدم گفت: زهد و تقوای این شهید عزیز به همراه فعالیت‌های علمی او، از وی شخصیت منحصربه فردی ساخته بود.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت که وزیر اطلاعات تأکید کرد که بقایایی از تیم تروریستی داعش در کشور باقی نمانده است.

 

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 خرداد) خانه ملت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز پارلمان با حضور وزرای کشور و اطلاعات درباره حادثه تروریستی روز چهارشنبه مجلس، گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، وزیر اطلاعات گفت که اینها عوامل داخلی و ایرانی بودند که مدتی در خارج از کشور تحت آموزش‌های داعش قرار گرفته بودند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام، از برگزاری کمیسیون مشترک برجام در تیرماه خبر داد و با بیان این که نفس مصوبه اخیر سنای آمریکا مخالف اصل حسن نیت و اجرای موفقیت آمیز برجام است، گفت: ما همه موارد را به هیأت نظارت بر اجرای برجام گزارش می‌دهیم.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نماینده مردم کرمان در مجلس با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ از حوزه اجرایی خارج شود گفت: تلاش وزارت آموزش و پرورش بر اجرای سند تحول بنیادی باشد.

 

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشبنه 21 خرداد) در نطق میان دستور در صحن علنی پارلمان با اشاره به حمله تروریستها به مجلس شورای اسلامی، گفت: از نمایندگانی که علیرغم اینکه در 50 متری آنها درگیری با عوامل تروریستی و داعشی در جریان بود کاملا خون‌سرد و با اراده آهنی به کار خود ادامه دادند تشکر می‌کنم.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اتفاقات کنونی در مرزهای سوریه و عراق را «نبردی سرنوشت‌ساز» خواند و سپس گفت: ایران سعی می‌کند ارتباط جغرافیایی میان کشورش و سوریه و لبنان را حفظ کند و تل‌‌آویو و کشورهای عربی این را یک تهدید می‌دانند.

«یسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد آنچه اکنون در مرزهای سوری-عراقی در حال جریان است «نبردی سرنوشت‌ساز» است .




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

طبق برنامه سنای آمریکا، فردا دوشنبه رای‌گیری نهایی در صحن برای تصویب طرحی که خواستار اعمال تحریم‌های جامع غیرهسته‌ای ضد ایران است، انجام می‌شود.

در ادامه تلاش‌های ضد ایرانی کنگره آمریکا، سناتورهای این کشور قرار است طرح تحریم‌های تازه علیه ایران را در جلسه روز دوشنبه خود به رای بگذارند.پیش‌نویس طرح موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» چندی قبل در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تصویب شده بود. 




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 رئیس سازمان بسیج گفت: ایران اسلامی چنان قدرتمند است که حرکت های کور تروریستی که مردم بی گناه را هدف کینه و نفرت خود قرار می دهند، هیچ تاثیری بر اراده مردم ایران در استمرار انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور ندارد.

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، شب گذشته طی سخنانی در مراسم افطاری میزبان جمعی از خانواده شهدا اظهار داشت: ایران مرکز ثقل امنیت کشورهای منطقه است و همه می دانند امنیت امروز ما مدیون خون شهدا است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

الجیش السوری التنف

 ارتش سوریه و همپیمانانش با ورود به مرزهای مشترک با عراق ضمن کسب یک دستاورد بزرگ و قابل توجه، ضربه ویرانگری به آمریکا و مزدورانش وارد کردند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

تجمع دانشجویی وزارت نفت

در حالی که وزارت نفت با انتشار و اعلام متعدد و مستمر موضوع خودکفایی بنزین در روزهای پیش از انتخابات این باور را برای مسئولان ارشد کشوری و لشکری همچون رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه پاسداران و تمامی مردم ایجاد کرد، امروز این ادعا را پس گرفته است.

نظریه: باید به زنگنه تبریک گفت که نه ارزشی برای دولت، مجلس و حتی مردم قائل نیست. چون از بی عرضگی مجلس نشینان اطلاع دارد که همه خوابند. اون از قرارداد های نفتی ، گاز رایگان برای ترکیه، قرار داد با توتال، قرادادهای محرمانه و ....




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مشرق/ الحشد الشعبی به نیروهای شبه‌نظامی شیعه عراق گفته می‌شود که در کنار ارتش این کشور قرار دارند.در سال ۲۰۱۴ و پس از افتادن موصل به دستِ نیروهای داعش در واکنش به فتوای مرجعان عراقی به‌ویژه فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی، این نیرو تشکیل شد.کودکان عراقی برای آمادگی مقابله با داعش کار با سلاح را در قالب عملیات آزاد سازی جرف الصخر آموزش می بینند.



 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما فوق العاه قدرتمند هستیم ، دستمان کاملا باز و گزینه هایمان بسیار متنوع است در مورد امنیت ملی ما با هیچ کس تعارف نداریم و از مسببان و عاملان انتقام خواهیم گرفت.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

آن هیدالگو، شهردار پاریس اعلام کرد چراغ‌های برج ایفل امشب به احترام جانباختگان حوادث تروریستی تهران خاموش می‌شوند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی روز گذشته، فردا با حضور روسای قوای سه‌گانه و مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری در محل ساختمان مجلس برگزار می‌شود.

با اشاره به جلسه امروز هیأت رئیسه امروز مجلس گفت:در جلسه امروز هیأت رئیسه مقرر شد تا مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی روز گذشته در مجلس، فردا جمعه برگزار شود.




دسته بندی :  ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد: هویت عوامل عملیات تروریستی دیروز حرم امام و مجلس شناسایی شد.

وزارت اطلاعات در پی حادثه تروریستی روز گذشته مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) اطلاعیه‌ای منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  حوادث و اتفاقات ,   , 

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از احراز هویت زن تروریستی که در اختیار نیروهای امنیتی است خبر داد.

 

محمد جواد جمالی گفت: زنی که پس از حوادث تروریستی روز گذشته تهران در دام نیروهای امنیتی انتظامی کشورمان گرفتار شد، اصالتی ایرانی داشته است.

 




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

عملیات تروریستی روز چهارشنبه 17 خرداد 1396 را از منظرهای مختلف می توان تحلیل کرد.

  یکی این است که چرا تروریست ها دو محل ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی را هدف قرار دادند و چرا این دو نماد را انتخاب کرده بودند؟

اگر اطلاعیه منتسب به داعش را دارای اصالت بدانیم و بخواهیم به آن استناد کنیم در این بیانیه آمده است دو نماد شرک (!) را هدف گرفته اند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 سپاه تهران با صدور بیانیه‌ای در محکومیت اقدام تروریستی دیروز تهران تاکید کرد؛ اجازه نمی‌دهیم خون شهیدان مظلوم 17 خرداد که طبق یک فریضه الهی میهمان درگاه باریتعالی بودند و با دهان روزه به پیشگاه حضرتش بال‌وپر گشودند پایمال شود.

سپاه محمد رسول‌الله (سپاه تهران) با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی دیروز تهران در مرقد امام(ره) و مجلس شورای اسلامی را محکوم کرد. متن این پیام به شرح زیر است:




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

رییس پزشک قانونی کشور گفت: متاسفانه آمار شهدا از ۱۲ نفر به ۱۶ نفر افزایش پیدا کرده است. ظهر امروز هم رئیس اورژانس کشور اعلام کرد که آمار شهدا به 17 نفر رسیده است.

احمد شجاعی (رییس پزشک قانونی کشور) با اعلام افزایش کشته‌شدگان حادثه تروریستی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام (ره) اظهار کرد: متاسفانه آمار شهدا از ۱۲ نفر به ۱۶ نفر افزایش پیدا کرده است.
او با اشاره به شهدای این حمله تروریستی ادامه داد: از تعداد ۱۶ شهید حادثه تروریستی دیروز صبح؛ سه نفر زن و مابقی مرد هستند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز از محل حادثه تروریستی در مرقد امام راحل(ره) بازدید کردند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

اتفاقات تروریستی تهران بار دیگر ضمن تایید حقانیت حضور نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در بحران های منطقه ای به ویژه در عرصه مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه ، نشان داد تروریسم تکفیری و وهابی بیش از آن که به دنبال پیروزی های نظامی باشد سعی در نشان دادن اقتداری دارد که نتیجه اش تنها ایجاد ترس درمردم کشورهای هدف به ویژه ایران عزیز است که در این سال ها جزیره ثبات و امن منطقه به شمار می رود 




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

بعد از مفقود شدن رئیس دفتر نماینده مردم ایذه و باغملک در تهران، پیکر وی در میان شهدای حادثه تروریسی امروز مجلس شورای اسلامی شناسایی شد.

به دنبال حادثه تروریسی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی و شهید شدن تعداد از هموطنان به دست تروریست ها، رئیس دفتر هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در تهران، مفقود شده بود که اکنون اعلام شد که جعفر جعفر زاده در میان شهدای انتقال یافته به بیمارستان بقیه الله تهران شناسایی شده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  حوادث و اتفاقات ,   , 

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره هویت عاملان حوادث تروریستی امروز تهران گفت: این افراد کسانی هستند که از برخی مناطق ایران به داعشی‌ها پیوسته‌اند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که یکی از تروریست‌ها زنده دستگیر شده و در اختیار نیروهای اطلاعاتی است.

علاالدین بروجردی در گفت‌وگو ویژه خبری سیما با اشاره به دو حادثه تروریستی در تهران گفت: یکی از این حوادث تروریستی مربوط به حرم مطهر بود.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  حوادث و اتفاقات ,   , 


رئیس پارلمان اروپا در واکنش به حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران در پیامی با رئیس مجلس و ملت ایران ابراز همدردی کرد.
آنتونیو تاجانی رئیس پارلمان اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: من با رئیس مجلس و مردم ایران اعلام همبستگی می‌کنم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 
صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 15 صفحه بعد