شهید گرانقدر نیروهای مسلح از جمله فرماندهان غیور ارتش در دوران دفاع مقدس بود که پس از این دوران نیز در ستاد کل نیروهای مسلح به خدمت مشغول بود. شهید صیاد شیرازی پس از دریافت درجه سرلشکری، به درجه رفیع شهادت نائل شد. نقل است که پس از دریافت این درجه، بسیار خوشحال بود و هنگامی که علت آنرا پرسیدند، گفته است که امروز فهمیدم ولی فقیه از من راضی است. شهید صیاد شیرازی فرماندهی عملیات مرصاد را بر عهده داشت که با کمک خداوند منافقین را در اسرع وقت تار و مار کرد. 

ستون‌های نیروهای مسلح ایران چه کسانی هستند + تصاویر



 
سرلشکر عطاءالله صالحی از جمله فرماندهان دلاور ارتش در دوران جنگ تحميلی است که در سال 84 به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ايران منصوب شد. تشکيل نيروی مستقل پدافندی با مسئوليت ارتش و نيز ساخت تجهيزات مدرن دفاعی همچون جنگنده صاعقه، ناوشکن جماران، انواع زيردريايی و تانک از جمله نقاط درخشان مسئوليت سرلشکر صالحی است. تدوين طرح‌های راهبردی چون حضور شناورهای ايرانی در خليج عدن و دريای مديترانه از جمله مصاديق نگاه راهبردی اين فرمانده ارشد نيروهای مسلح است. 
 ستون‌های نیروهای مسلح ایران چه کسانی هستند + تصاویر


 
افسران - به وعده ی آیت الله خامنه ای ایمان دارم...

 



در این گزارش نگاهی گذرا به فرماندهان دارای درجه سرلشکری در کشورمان می‌اندازيم؛ فرماندهانی که دارای بالاترين سوابق رشادت و شجاعت در دوران دفاع مقدس و پس از آن را در کارنامه مادی و معنوی خود دارند.  
سرلشکر در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به درجهٔ نظامی بالاتر از سرتیپ و پایین‌تر از سپهبد گفته می‌شود. معادل آن در نیروی هوایی به همین نام و در نیروی دریایی ایران دریابان است. این درجه بالاترین درجه‌ای است که در حال حاضر در ایران به یک نظامی اعطا شده‌است. بلندپایه‌ترین فرماندهان نظامی ایران یعنی سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش و سرلشکر جعفری فرمانده سپاه در حال حاضر، همگی سرلشکر هستند. 
 ستون‌های نیروهای مسلح ایران چه کسانی هستند + تصاویر
  


 
افسران - یاوران تفکر خمینی با گلوله شهید میشوند و میمیرند نهبا مشروب و الکل

 



افسران - رهبر انقلاب: اگر مدافعان حرم در منطقه نجنگند ؛ باید در کرمانشاه و همدان جلوی دشمن را بگیریم.

رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدای مدافع حرم:

«حقیقتاً هـم شـهدای شـما، هـم خانواده‌هـا، پـدران، مـادران و فرزنـدان آنـان، حـق بزرگی بر گـردن همـه ملت ایـران دارند. ایـن شـهدا امتیازاتـی دارند:
یکـی ایـن اسـت کـه اینهـا از حریـم اهل بیـت در عـراق و سـوریه دفـاع کردنـد و در ایـن راه بـه شـهادت رسـیدند...
امتیـاز دوم ایـن شـهدای شـما ایـن اسـت کـه اینهـا رفتنـد بـا دشـمنی مبـارزه کردنـد کـه اگـر اینهـا مبـارزه نمی‌کردنـد ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور... اگـر جلویش گرفتـه نمی‌شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتانها بـا اینهـا می‌جنگیدیم و جلـوی اینهـا را می‌گرفتیم. در واقع ایـن شهدای عزیـز ما جـان خودشان را در راه دفاع از کشـور، ملت، دیـن، انقلاب اسلامی فـدا کردند.
امتیـاز سـوم هـم این اسـت کـه اینهـا در غربـت بـه شهادت رسیدند، ایـن هـم یـک امتیـاز بزرگـی اسـت، این هـم پیش خـدای متعـال فرامـوش نمی‌شـود». (بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدای مدافع حرم)
منبع:www.tasnimnews.com/f



 

امنیت کشور برای مردم ملموس است

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه  در جلسه امروز  مسئولان عالی قضایی: امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون جانفشانی های سپاه پاسداران، سایر نیروهای مسلح و امنیتی کشور دانست و گفت: امنیتی که هم اینک در جمهوری اسلامی ایران برقرار است حتی در قلب اروپا نیز وجود ندارد.متاسفانه برخی ها امنیت کشور را منکر می شوند و کفران نعمت می کنند.



خودرو "رنجر" چه خصوصیاتی دارد؟

این خودرو تاکتیکی به منظور حرکت در مناطق  "صعب‌العبور"  طراحی و تولید شده است. با توجه به اینکه مناطق کوهپایه‌ای و صحرایی بسیاری در نقاط مرزی و مرکزی کشور وجود دارد ؛  این خودرو می‌تواند کمک بی‌نظیری به یگان‌های سطحی برای نقش آفرینی در رزم زمینی باشد.

پشتیبانی از





















مقاله قیام 15 خرداد




دسته بندی : ولایت عشق ,   , 
صفحه قبل 1 ... 48 49 50 51 52 ... 53 صفحه بعد