به پیشنهاد فرمانده کل ارتش، امیر اسماعیلی به سمت مشاور و دستیار فرماندهی کل آجا منصوب شد.

امیر اسماعیلی دستیار و مشاور فرمانده کل ارتش شد سردار علی شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید قرارگاه پدافند هوایی که صبح امروز (شنبه 12 خرداد) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: با پیشنهاد سرلشکر موسوی و تائید فرماندهی معظم کل قوا؛ امیر اسماعیلی به سمت مشاور و دستیار فرمانده کل ارتش منصوب شد.

لازم به ذکر است، امیر فرزاد اسماعیلی پیش‌تر فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش بود که با حکم فرماندهی معظم کل قوا، امیر صباحی‌فرد به جای وی منصوب شد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

بررسی‌ها حاکی از آن است که پس از فیلترینگ تلگرام در ایران، رنکینگ این پیامرسان به رتبه ۸۸ در ایران و ۲۹۲ در جهان سقوط کرده است.

سقوط چشمگیر رنکینگ تلگرام در ایران پیام‌رسان تلگرام مدت‌ها بود که بدون رعایت هیچ ضابطه‌ای و بدون اینکه که کسی بداند بر اساس کدام قانون کار می‌کند، در کشور ما فعالیت می‌کرد و این روند موجب بروز مشکلات فراوانی در کشور شده بود. بر همین اساس در تاریخ 10 اردیبهشت با صدور دستور قضایی پایان کار تلگرام در ایران اعلام شد. دادستانی تهران اعلام کرد بر اساس حکم قضایی صادر شده کلیه ارائه دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت کشور خصوصاً شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مکلفند از این تاریخ نسبت به اعمال مسدودسازی کامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام اقدام نمایند.

با اعلام خبر فیلترینگ تلگرام در ایران، برخی با انتقاد از این تصمیم، اعلام می‌‌کردند که ما توان مقابله با این پیام‌رسان را نداریم و این طرح شکست خواهد خورد. اما بررسی‌های به عمل آمده از سایت الکسا که متعلق به شرکت آمازون و یکی از ابزارهای رتبه بندی است، نشان می‌دهد که پس از اعمال محدودیت برای تلگرام در ایران، رتبه این پیام‌رسان در کشور و در جهان کاهش چشمگیری داشته است.

 




دسته بندی : فناوری اطلاعات  ,  اندروید ,  نرم افزار  ,   , 

امروز در صرافی‌ها، هر قطعه سکه طرح قدیم دو میلیون و ۱۶۳ هزار تومان و سکه طرح جدید دو میلیون و ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

نرخ سکه به دو میلیون و ۱۶۳ هزار تومان رسید/ یورو ۷۵۶۷ تومان امروز در صرافی‌ها، هر قطعه سکه طرح قدیم دو میلیون و ۱۶۳ هزار تومان و سکه طرح جدید دو میلیون و ۸۷ هزارو ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

همچنین نیم سکه با قیمت یک میلیون و ۷۸ هزار تومان، ربع سکه ۶۱۱ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۷۵ هزار تومان داد و ستد شد.


ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار ساخته نشده در بازار طلای تهران، ۱۹۳ هزار تومان و هر انس طلا ۱.۲۹۳ دلار و ۲۹ سنت است.

سکه به دو میلیون و ۱۶۳ هزار تومان رسید/ یورو ۷۵۶۷ تومان

انتهای پیام/




دسته بندی : اقتصادی ,   , 

زمان واریز مابه‌التفاوت افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت مشخص شد.

از چه زمانی حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش می‌یابد؟محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصویب استفساریه مجلس درباره افزایش 20 درصدی حقوقکارکنان دولت در سال‌جاری، گفت: چندی پیش اختلافی میان دولت و مجلس بر سر میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال‌جاری ایجاد شد که با تصویب استفساریه‌ و تأیید آن از سوی شورای نگهبان این اختلاف‌نظر برطرف شد.

وی افزود: آقای لاریجانی رئیس مجلس، هفته گذشته مصوبه مجلس مبنی بر افزایش حداقل 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سالجاری را، برای اجرا به دولت ابلاغ کرد که براساس آن دولت موظف شده است مابه‌التفاوت افزایش 20 درصدی حقوق‌ها را تا پایان خرداد واریز کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به جزئیات افزایش 20 درصدی نزولی پلکانی حقوق کارمندان دولت در سالجاری، اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس در جزء(1) بند (الف) تبصره (12) لایحه بودجه 97، حقوق کارکنان دولت در سالجاری از از صفر تا 20 درصد افزایش می‌یابد، به نحوی که آن دسته از کارکنان دولت که حقوق‌شان کمتر از حداقل دستمزد است، 20 درصد و آنهایی هم که حقوق‌شان بیشتر از حداقل دستمزد است، کمتر از 20 درصد افزایش می‌یابد، اما سقف افزایش حقوق، 20 درصد تعیین شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طبق اطلاعی که کسب کرده‌‌ام، مابه‌التفاوت افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال‌جاری نهایتا تا پایان خرداد واریز می‌شود.




دسته بندی : اقتصادی ,   , 

وزیر جدید امور اسلامی رژیم وهابی سعودی در اظهاراتی شرم‌آور در یک ویدئو، مخالفان این رژیم را به تجاوز تهدید کرد.

وزیر جدید امور اسلامی سعودی، مردم عربستان را به تجاوز تهدید کرد! در حالی که ملک سلمان، پادشاه سعودی، عبداللطیف آل الشیخ را به عنوان وزیر جدید «امور اسلامی» منصوب کرده است، فعالان فضای مجازی ویدئویی منتشر کرده‌اند که او در آن در اظهاراتی بی‌شرمانه به مردم عربستان توهین می‌کند.

عبداللطیف آل الشیخ در این ویدئو می‌گوید: «به کسانی که شبهه‌افکنی می‌کنند و می‌خواهند این حکومت را سرنگون کنند (می‌گویم) بدانند که اگر این حکومت سرنگون شود به مرد و زن آن‌ها تجاوز خواهد شد.»

شایان ذکر است امروز شنبه، ملک سلمان در دستوری جدید به ایجاد تغییراتی در درون دولت سعودی پرداخت و علاوه بر انتصاب وزیر جدید امور اسلامی، محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، را -که گمانه‌زنی‌هایی درباره کشته شدن وی مطرح است- به عنوان رئیس شورای مناطق حفاظت شده کشور انتخاب کرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

اعزام دوباره تیم شناسایی اموال بابک زنجانی/تلگرام دیگر به مبارزه با موارد ضد اخلاقی و تروریستی پایبند نبود/ آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور

تشخیص مجرم بودن افراد با قوه قضاییه است/ ادعای اخیر بابک زنجانی/ تشریح دلایل آزادی مشروط محمدرضا رحیمی/ آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور

محسنی اژیه مشهور به محسنی اژه‌ای متولد روستای اژیه در استان اصفهان است. او سمت‌هایی همچون دادستان ویژه روحانیت، وزیر اطلاعات در دولت نهم و دادستان کل کشور و ... را داشته و در حال حاضر معاون اول قوه قضاییه و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز سه شنبه ۸ خرداد ۹۷ در محل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حضور یافت و طی بازدیدی که از این خبرگزاری داشت در گفت‌وگو با ایسنا به سوالات مختلفی درباره موضوعاتی همچون فیلتر تلگرام، تاثیرات فیلترشکن‌ها، امکان بازگشت هنرمندان ساکن خارج به کشور و پرونده‌هایی همچون پرونده محمدرضا رحیمی، سعید مرتضوی، بقایی، مهدی جهانگیری و ... پاسخ داد که مشروح این گفت‌وگو در پی می‌آید.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

سخنگوی نظامی جنبش انصارالله با اشاره به تنش‌آفرینی امارات در ساحل غربی یمن اعلام کرد ابوظبی از این پس از حمله موشک‌های یمنی‌ها در امان نخواهد بود.

هشدار یمنی‌ها به امارات: ابوظبی از امروز به بعد امنیت ندارد به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سرتیپ شرف لقمان، سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن، اعلام کرد:ابوظبی از امروز به بعد امنیت ندارد و در معرض موشک‌های ما قرار دارد. به همه سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنم تهدیدات ما را جدی بگیرند. 

او افزود: تنش‌آفرینی امارات در ساحل غربی با واکنش شدید نیرو‌های یمنی مواجه خواهد شد. نیرو‌های یمنی توانسته‌اند بسیاری از مناطقی را که به دست مزدوران سقوط کرده بود، بازپس بگیرند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی، به شکست کشورش در جنگ یمن پس از سه سال تجاوز بی‌رحمانه اذعان کرد.

او در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «امتحان یمن سخت بود و همچنان سخت است»




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

مراسم شب‌های قدر از اماکن متبرکه روی آنتن شبکه‌های مختلف تلویزیونی می‌رود.

برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر/ اعلام برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر/ تلویزیون در شب‌های قدر چه برنامه‌هایی دارد؟/ مراسم از کدام شبکه‌ها پخش می‌شودبه نقل از روابط عمومی سیما؛ در آستانه‌ شب‌های پرفیض قدر و نزول قرآن، هر یک از شبکه‌های سیما با توجه به ماموریت خود، مراسم ویژه‌ای را از اماکن مقدس، تکایا و مساجد پخش خواهند کرد.

بر اساس این گزارش؛ شبکه یک سیما، قرائت دعای «جوشن کبیر» را از بارگاه «ثامن‌الحجج» روی آنتن برده و اجرای مراسم احیا در حرم رضوی توسط حجج اسلام رئیسی، رفیعی و علم‌الهدی به ترتیب در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم پخش خواهد شد.

دوربین شبکه دو سیما با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مراسم این شب‌ها را پوشش داده و ذاکران اهل بیت (ع)، زائران و مخاطبان مومن را میهمان حرم کریمه اهل بیت خواهد کرد. همچنین ححج اسلام سعیدی، رئیسی و میرباقری به ترتیب مراسم شب‌های نوزدهم تا بیست و سوم را اجرا می‌کنند که از این شبکه پخش می‌شود.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  دین و مذهب ,   , 

رئیس جمهور آمریکا در 8 دقیقه، حرفش را درباره خواندن نامه رهبر کره شمالی تغییر داد.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از اینکه نامه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را گرفت، گفت: نامه کیم‌ جونگ‌ اون نامه بسیار خوبی است، اما 8 دقیقه بعد گفت هنوز آن را نخوانده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 باور ۳۷۳

باور ۳۷۳ نام یک سیستم پدافند هوایی دور برد ایرانیاست که در مرداد ۹۵ با حضور حسن روحانی رونمایی شد. باور ۳۷۳ اولین سامانه دفاع موشکی ایران محسوب می‌شود.

باور ۳۷۳
نوع پدافند هوایی
اولین سازنده ایران
تاریخچه خدمت‌رسانی
در خدمت مرداد ۹۵
تاریخچه محصول
طراحی‌شده ۲۰۱۰
تولیدشده اوت ۲۰۱۴-اکنون[۱]

باور ۳۷۳ با ویژگی‌های جدید وارد به کار و توسعه شده‌است. این پدافند با قابلیت مناسب و روز دنیا، توانایی رقابت با سامانهٔ اس۳۰۰ روسی و ام‌آی‌ام-۱۰۴پاتریوت را دارد. ایران با تأخیر در تحویل سامانهٔ اس۳۰۰ دست به انجام تغییراتی در این سامانهٔ روس زد. با توجه به اینکه سامانهٔ روسی اس۳۰۰ توانایی پرتاب همه نوع موشک را ندارد. این سامانه قابلیت پیگیری همزمان ۱۰۰ هدف و درگیری همزمان با ۱۲ هدف را دارد. زمان آماده‌سازی آن حدود ۵ دقیقه و موشکهای آن از نوع انبارشونده است که مانند مهمات معمولی نیاز به هیچگونه نگهداری در مدت عمر مفید خود ندارند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در خصوص افزایش تعرفه آمریکابر واردات فولاد اروپا نوشت: امروز با مدیران چرخه‌های تامین، برنامه‌ریزان مالی، مهندسان و مدیران خرید همه شرکت‌هایی که از فولاد و آلومینیوم در تولیدات خود استفاده می‌کنند، ابراز همدردی کردیم. همه آن‌ها در چند ماه آینده برای هماهنگ کردن کسب و کار‌های خود با تعرفه‌های جدید برای واردات فولاد از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا –که از نیمه شب پنج شنبه اجرایی شد- دچار مشکلاتی خواهند شد. احتمالا قیمت‌ها افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است برخی فعالیت‌های تجاری در چارچوب این سیاست تجاری غیرممکن شود و حتی برخی کسب و کار‌ها به طور کامل تعطیل شوند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 در حالی که قرار بود نیروی دریایی امریکا با ساخت شناورهای معروف به LCS ، امکان مقابله با شناورهای تندرو سپاه را به دست آورد، ارتش این کشور درخواست ساخت شناورهای جدیدی را برای این موضوع صادر کرده است.

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به شکلی که امروزه شناخته می شود در حقیقت حیات خود را از جنگ دوم جهانی آغاز کرد. نبرد در دو اقیانوس، یانکی ها را به سمت استفاده از ناوهای هواپیمابر، رزم ناوها و ناوشکن های بسیار سنگین سوق داد و در طول جنگ سرد نیز همین سیاست از سوی آمریکایی ها دنبال شد. امروزه نیز زیردریایی های اتمی بزرگ، ناوشکن و رزم ناوهای سنگین در کنار در ناوهای هواپیمابر اتمی بخش اعظم توان رزمی نیروی دریایی آمریکا را تشکیل می دهند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پایگاه صوت العرب گزارش داده که منابع آمریکایی گفته اند، ولیعهد سعودی در حادثه تیراندازی در کاخ پادشاهی در منطقه الخزامی مجروح شده است. این منابع می‌گویند که بن سلمان پس از این حادثه با بالگردی از محل خارج شده است. به نوشته این پایگاه، تردیدهایی دراین باره که او درمان شده یا همچنان در بیمارستان بستری است وجود دارد.

تقریبا یک ماه پیش بود که خبر درگیری در کاخ سلمان بن عبدالعزیز در محله الخزامی عربستان تیتر یک خبرگزاری های منطقه را به خود اختصاص داد. در ادامه اخبار و نقطه نظرات متفاوتی نیز در این باره منتشر شد؛ به طوریکه  عده ای نامش را کودتا گذاشتند و برخی هلی شات کوچکی را عامل تیراندازی ممتد در اطراف کاخ دانستند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

حجت الاسلام والمسلمین عدیده معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ضمن تبریک به مناسبت این روز گفت: مراسم جشن، سخنرانی و مولودی خوانی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن (ع) در کلیه یکان های پدافند هوایی در سطح کشور برگزار شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مراسم قرعه کشی هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان امشب «پنج شنبه» از ساعت ۲۱:۳۰ برگزار شد.

 مراسم قرعه کشی هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان امشب «پنج شنبه» از ساعت ۲۱:۳۰ در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

قرعه کشی هجدهمین دوره لیگ برتر /دربی سرخابی‌ها هفته هشتم برگزار می‌شود

***هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از چهارم مردادماه ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد.

***هفته اول هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال:

سایپا تهران – سپاهان اصفهان

گسترش فولاد تبریز- استقلال خوزستان

نساجی مازندران – ذوب آهن اصفهان

پدیده مشهد – پرسپولیس

نفت مسجد سلیمان – تراکتورسازی تبریز

استقلال تهران – پیکان تهران

فولاد خوزستان – پارس جنوبی جم

سپاهان اصفهان – نفت آبادان

***هفته دوم هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال: ...




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

 مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست گفته که ترامپ به تغییر نظام ایران فکر می‌کند.

«رودی جولیانی»، وکیل و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که از جمله مقام‌های آمریکایی نزدیک به گروهک تروریستی منافقین است بار دیگر بر قصد ترامپ برای سرنگونی نظام حاکم ایران تأکید کرده است. 
«جولیانی» به عنوان یکی از مشاوران نزدیک ترامپ که از ماه آوریل به تیم حقوقی او پیوسته از نگاه رسانه‌های آمریکایی به عنوان سخنگوی نیمه‌رسمی دولت آمریکا در برخی موضوعات تلقی می‌شود. 
او در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفته است: «رئیس‌جمهور در ادامه مسیر به تغییر نظام ایران فکر می‌کند. شکی وجود ندارد که ما بایستی زمانی این تغییر را به انجام برسانیم. می‌‌خواهیم در کدام سوی تاریخ بایستیم؟»
جولیانی پیش از این هم در ماه می در اجلاس تروریست‌های منافقین گفته بود رئیس‌جمهور «همان‌قدر به تغییر نظام ایران متعهد است که ما.»
اخیراً شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در گزارشی ضمن معرفی جنایت‌های گروهک منافقین، روابط نزدیک اعضای این گروه تروریستی با «جولیانی» و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مورد بررسی قرار داده است. «ان‌بی‌سی» در تأیید گزارش‌های پیشتر منتشر شده آشکار کرده «جولیانی» و «بولتون» در ازای سخنرانی در همایش‌های گروهک منافقین مبالغ زیادی پول دریافت کرده‌اند. 
براندازی نظام ایران، علی‌رغم این، سیاستی تازه در آمریکا نیست و دولت‌های مختلف این کشور آن را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دستور کار قرار داده اما در تحققش ناکام مانده‌اند. 
«کنث کزمان»، تحلیلگر ارشد مسائل ایران در مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در گزارشی بودجه‌های مختلف اختصاص یافته به هدف براندازی نرم و سخت در ایران بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ را صدها میلیون دلار برآورد کرده است. 



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان دوره بیست و هشتم فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) با بیان اینکه حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه تجربه بزرگی در کمک و امداد رسانی برای  ما به همراه داشت گفت: مقابله با زلزله را باید به سه محور قبل از زلزله، بعد از زلزله و امداد و نجات و کمک رسانی تقسیم کرد.

وی افزود: ضرورت دارد یگان های نظامی خود را برای آمادگی مقابله با حوادثی همانند زلزله آماده کنند و آموزش های مورد نیاز و تجهیزات لازم را در اختیار یگان ها قرار دهند.

فرمانده نیروی زمینی تصریح کرد: از زلزله سرپل ذهاب تجربه هایی مانند ارتباط با مسئولین شهری، ارتباط با رسانه های جمعی، تشکیل یگان پیشرو، تامین امنیت، نحوه تخلیه مجروحین، تقسیم اقلام را کسب کردیم که این تجارب در آینده موجب می شود کار امداد و نجات سریع تر انجام شود.

سرتیپ حیدری گفت: ساعت اولیه حادثه، لحظات طلایی است، در این لحظات با حضور به موقع می شود تعداد زیادی از را نجات داد و عمق فاجعه را کم کرد که بحمدالله یگان های ارتش به ویژه نیروی زمینی ارتش در زلزله سرپل ذهاب با حضور در لحظات طلایی توانست عملکرد تاثیر گذاری را از خود به نمایش بگذارد.

وی افزود: در حوادث غیر مترقبه باید تمام تمرکز خود را بر کم کردن تلفات قرار دهیم، در این حادثه با تدبیر و دستور برنامه ریزی که از سوی فرمانده کل ارتش صورت گرفت و با تلاش دلاور مردان ارتش جلوی خسارت های احتمالی بیشتر گرفته شد .

امیر حیدری از دیگر تجربه های به دست آمده در حادثه زلزله سرپل ذهاب را ایجاد کمربند تامینی در شهر خواند و بیان داشت: بلافاصله شهر سرپل ذهاب را به چهار قسمت تقسیم کردیم و در این نقاط برای برقراری تامین امنیت، یگان تیپ ۶۵ نیرو مخصوص را مستقر کردیم و آرامش نسبی به شهر برگشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش حضور ناوگان هوانیروز را در حوادث غیر مترقبه بسیار ضروری خواند و تاکید کرد: در حادثه زلزله سرپل ذهاب هوانیروز نقش آفرینی کرد، هوانیروز برای کشور به مانند اکسیژن است باید هوانیروز را در بهترین شرایط ممکن نگه داریم، اگر هوانیروز نبود ما شاهد تلفات و حوادث ناگوار بیشتری بودیم.هوانیروز در این حادثه با ۵۵۳ سورتی پرواز رکورد قابل ملاحظه ای را از خود به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: ماموریت یگان های ارتش تا اسکان موقت بود و این کار را به شایستگی انجام داد، بنیاد مسکن مسئولیت ساخت و تعمیر منازل را بر عهده گرفت و شروع به فعالیت کرد. البته درحال حاضر یگان های ما در منطقه حضور دارند و این حضور  به صورت عاشقانه  است یعنی اینکه برای کمک به مردم در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 مراسم شب خاطره حماسه‌سازان ارتش با حضور حماسه‌سازان ارتش و پیشکسوتان لشکر ۱۶ زرهی قزوین به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد.

در این مراسم امیر سجادیان و امیر بابایی‌پور از پیشکسوتان ارتش خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان کردند.

علی هوشمند رئیس حوزه هنری استان قزوین در این مراسم گفت: لشکر ۱۶ زرهی قزوین زودتر از شروع جنگ تحمیلی در میدان نبرد با دشمنان انقلاب حضور داشت و پس از جنگ هم آخرین لشکری بود که میدان نبرد را ترک کرد.

وی افزود: آرامش و امنیت امروزمان را مدیون حماسه‌سازان آن روز‌ها هستیم.

هوشمند با اشاره به برگزاری کنگره ۳ هزار شهید در استان قزوین گفت: این مراسم و چند مراسمی که در آینده برگزار خواهد شد، پیش مقدمه برای برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان در قزوین است.

در پایان این مراسم از ۱۰ پیشکسوت لشکر ۱۶ زرهی قزوین تجلیل شد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش از توسعه منطقه دریایی ولایت در بندر «جاسک» و استقرار چند پایگاه دریایی در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی در محفل انس با قرآن کریم در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نیروی دریایی رشت با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم، قطب‌بندی‌های نظامی در سراسر جهان شکل گرفت، افزود: کشور‌های استکباری ازجمله آمریکا در تلاش بودند تا فردی را برای حمله به ایران پیدا کنند و در این بین صدام را برگزیدند.

 وی با بیان اینکه آمریکا صدام را فریب داد و جنگ تحمیلی را در سال۵۹ آغاز کرد، یادآور شد: پیش از حمله نیروی بعث عراق به ایران، چندین حمله نظامی دیگر نیز علیه ایران و انقلاب اسلامی انجام‌ شد.

 معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش وحدت رزمندگان در سایه رهبری امام راحل را علت اصلی پیروزی در جنگ نام برد و گفت: در عملیات بیت‌المقدس بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شهید و ۲۴ هزار جانباز تقدیم انقلاب و اسلام شد و این‌همه فداکاری تنها در سایه وحدت و ولایت‌مداری بود.

 وی تصریح کرد: جابه‌جایی رزمندگان در رودخانه کارون، پشتیبانی خطوط مواصلاتی و اسکورت ده ها کشتی از جمله اقدامات نیروی دریایی در جنگ تحمیلی بود و موجب شد تا عراق از آب‌های کشور بیرون رانده شود.

 معاون هماهنگ‌کننده نداجا از توسعه منطقه دریایی در بندر جاسک خبر داد و گفت: در آینده نزدیک با تکمیل تجهیزات پیش‌بینی شده، منطقه دوم دریایی جاسک با نام ولایت که نزدیک به یک دهه از تاسیس آن می گذرد، بیش از گذشته توسعه می یابد.

 امیر دریادار کاویانی همچنین از استقرار چند پایگاه دریایی در سواحل مکران هم خبر داد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با توسعه سواحل مکران زمینه توسعه فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش را در این سواحل مهم فراهم کنیم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۳ بر یک، سومین بازی هفته نخست لیگ ملت‌ها را به تیم ملی ژاپن واگذار کرد.

 سومین روز از هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال، در حال پیگیری است. در چارچوب روز سوم از این رقابت‌ها تیم‌های ملی ایران و ژاپن امروز «یکشنبه» از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران در شهر “روئن” فرانسه به مصاف هم رفتند.

تیم والیبال ایران در ۲ روز نخست این مسابقات مقابلفرانسه تن به شکست داد و در بازی دوم موفق به شکست دادن استرالیا شد. تیم ژاپن نیز ابتدا استرالیا را مغلوب کرد و سپس مقابل فرانسه با حساب ۳ بر یک بازنده شد. هر ۲ تیم ایران و ژاپن در این مسابقه به دنبال دومین پیروزی خود در هفته اول لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ بودند.

*ست اول: ایران – ژاپن

  • ترکیب اولیه تیم ملی والیبال ایران:

  1. سعید معروف
  2. میلاد عبادی پور
  3. سید محمد موسوی
  4. مرتضی شریفی
  5. علی شفیعی
  6. مهدی مرندی
  7. سرمربی ایگور کولاکوویچ



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ده‌ها تن از مزدوران سعودی را در ساحل غربی یمن به هلاکت رساندند و صدها تن دیگر را نیز زخمی کردند.

همچنین در این عملیات پانزده خودرو نظامی مزدوران سعودی به دست نیروهای یمنی منهدم شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

سومین نشست دادستان تهران با مدیران مسؤول رسانه‌ها در سال جاری امروز شنبه با حضور بیست نفر از مدیران پایگاه‌های خبری برگزار شد.



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مجددا گفت ایران باید آنطور که واشنگتن می‌خواهد رفتار کند!

وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «راهبرد ما در قبال ایران تشکیل اجماعی جهانی است که از ایران بخواهد هر آنچه ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم، انجام دهد و مثل یک کشور عادی رفتار کند.»

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه نیز در مصاحبه با رسانه معاند صدای آمریکا (VOA) در یک تناقض‌گویی آشکار مدعی شد دولت ترامپ به دنبال براندازی نظام ایران نیست بلکه به دنبال «تغییر رفتار مسئولان در ایران» است! اما در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت آمریکا از «گروه‌های معارض ایرانی» که در ایالات متحده آمریکا و اروپا هستند حمایت می‌کند، گفت: «بله! تا وقتی که آن‌ها در مسیر اهداف ما حرکت کنند.»

وی همچنین دوشنبه هفته گذشته در سخنرانی خود در بنیاد هریتیج، در اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران پس از خروج از برجام، دوازده شرط را برای توافق جدید با کشورمان مطرح کرد که بسیاری از سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی آنها را غیرواقع‌بینانه و توهم‌آمیز خوانده‌اند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: جغرافیای ایران اسلامی مملو از آشیانه عقاب‌های پدافند است و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان در صورت هرگونه تعدی به خاک ایران را خواهیم داد.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در نشست مشترک هیئت رزمندگان و طرح مودت سپاه در مصلی شهرستان املش با اشاره به حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر گفت: پیروزی‌ها و رشد کنونی جمهوری اسلامی مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس است و باید آزادسازی خرمشهر برای نسل جوان تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه سربازان این کشور گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند، افزود: معیارهایی را که معظم له ترسیم کردند باید برای همه الگو و سرمشق باشد و در این مسیر چشمان بیدار پدافند هوایی به‌صورت شبانه‌روز از حریم آسمان ولایت دفاع خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)  با اشاره به موضوع برجام گفت: تحریم‌ها مانند فولاد، ایران را آبدیده می‌کند و ما هیچ نگرانی‌ درباره خروج آمریکایی‌ها از برجام نداریم.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه آمریکا از آغاز برجام تاکنون هم، در برجام حضور نداشته خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه‌تنها هیچ تأثیری بر کشور نداشته بلکه عزم و اراده ملت ما را مصمم‌تر از گذشته کرده است.

وی با بیان اینکه جغرافیای ایران اسلامی مملو از آشیانه عقاب‌های پدافند است و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان در صورت هرگونه تعدی به خاک ایران را خواهیم داد تصریح کرد: سه هزار و ۷۰۰ نقطه کشور تحت پوشش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) قرار دارد و هیچ‌گونه پرنده مزاحمی نمی‌تواند از آسمان ایران با تعارض عبور کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به علاقه ملت ایران به مقام ولایت‌فقیه بیان کرد: رمز پیروزی بر دشمن اطاعت از ولایت‌فقیه است و این روحیه در ایران روزبه‌روز در حال تقویت است.

امیراسماعیلی با بیان اینکه ایران در حوزه دفاعی جزو برترین‌ کشورهای جهان است خاطرنشان کرد: اقتدار نظامی کشور را با هیچ مذاکره‌ای عوض نمی‌کنیم و اگر انگشت دشمن بر روی ماشه برود آن‌چنان آن‌ها را ادب خواهیم کرد که از کرده خود پشیمان شوند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 آموزش عملی محور شناسی برای دانشجویان دوره های ۲۸ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در قالب ۱۶گروه  در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، هدف از انجام این آموزش ارتقای سطح اطلاعات دانشجویان دافوس آجا از جغرافیای نظامی استان های مورد مطالعه و کشورهای همجوار و تجزیه و تحلیل مناطق مورد نظر در جنبه های نظامی اجتماعی سیاسی اقتصادی و نظایر آن ، بررسی قابلیت های خاص مناطق جهت کاربرد در جنگ ناهمتراز، کلاسیک و نیابتی و کسب اطلاعات از سوی دانشجویان در خصوص مقدورات و محدودیتهای محیط داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه و در نهایت بسط و گسترش آگاهی های دانشجویان از دیگر دیدگاه های مسئولین کشوری  عنوان شده است.

گفتنی است دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ، آموزش کارکنان منتخب ارتش به منظور مسئولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یکان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری انجام می دهد و در راستای ارتقای سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و همپیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از استادان مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام می دهد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: هیچکس نمی‌تواند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کند، که اینگونه صحبت‌ها از دهان هرکس خارج شود یا ناآگاه است و یا دشمن و باید با آن مقابله کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیردریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اینکه چگونه می‌توان اقتدار دریایی ایران را به جهان ثابت کرد، گفت: اقتدار دریایی کشور ما بود که موجب شد ششمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در تهران برگزار شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه همه باید اقتدار ما را بپذیرند، افزود: همه باید حضور ما در دریا‌های آزاد را ببینند؛ کمکی که جمهوری اسلامی ایران با نیروی دریایی خود در برقراری امنیت دریا‌های آزاد کرده، بسیار زیاد بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروزه اختلافی بین ارتش و سپاه وجود دارد، گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه، ارتش و بسیج و تمامی ملت با هم بودند که توانستند در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کنند و این اتحاد دائما در شرف تقویت است.

سیاری با بیان اینکه در آن مقطع جهان دوقطبی بود، ادامه داد: آن‌ها تمام امکانات را پای کار آوردند تا ما را شکست دهند، اما عامل پیروزی ما اتحادی بود که بین همه وجود داشت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: مطمئن باشید این مسیر با اقتدار ادامه دارد و هیچ کسی نمی‌تواند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کند؛ شما بدانید که اینگونه صحبت‌ها از دهان هرکس خارج شود یا ناآگاه است و یا دشمن و باید با آن مقابله کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری گفت: اگر دشمن در مورد سپاه پاسداران فکر سوئی داشته باشد باید بداند نخستین سدی که مقابل خود خواهد دید ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیرسرتیپ دوم محسن آذرافروز افزود: ارتش و سپاه، وحدت انسجام و همدلی خود را از ابتدای جنگ شروع و در خلال دفاع مقدس تکمیل کردند و سپس وارد مرحله هم افزایی شدند که این مرحله با همدلی و وحدت شکل گرفته است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 فرمانده کل ارتش از آمادگی رزمی پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، صبح امروز امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی امیر سرتیپ نعمتی جانشین نیروی زمینی و امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز از مراحل تعمیرات اساسی، بازآماد و آمادگی رزمی و پروازی خلبانان و بالگردهای پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه بازدید کرد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود تا امنیتی عاریه‌ای را شاهد باشیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقتدار ایران در حوزه دریایی گفت: مهمترین پیام ایران به همه کشور‌های منطقه و جهان این است که ما به عنوان نیروی دریایی ارتش در پرتو برخورداری از نعمت انقلاب، جمهوری اسلامی و حمایت ملت، در حال توسعه و تقویت خود با هدف برقراری امنیت در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: ناوها، تجهیزات و هر آنچه که در دریا از طرف ما وجود دارد، برای حضور مستمر و برقراری امنیت در دریاست؛ مسئولیت ما در قبال ایران، حفظ و حراست کشور و ملت در حوزه دریا است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی با بیان اینکه ارائه ۹ جلد کتاب چاپ اول در این دوره از نمایشگاه از ویژگی های ممتاز انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش می باشد، افزود: امسال نیز به برکت روح بزرگوار شهید والامقام عباس بابایی کتاب “پرواز تا بی نهایت” در صدر کتاب های مد نظر مراجعه کنندگان به غرفه ارتش قرار گرفته و سپس کتاب های” ۶۴۱۰ “، ” کلاه سبزها “، ” آشیانه بر اوج”  و “ما چهار نفر بودیم”؛ مورد نظر مخاطبین است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 53 صفحه بعد