طبق دستور سازمان وظیفه عمومی ناجا شرط خروج مشمولان غیر غایب از کشور سپردن وثیقه 3 میلیون تومانی است که پس از آن مجوزهای لازم برای این افراد صادر خواهد شد.


جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی با بیان اینکه وثیقه 30 میلیون ریالی، ظرف سه تا چهار روز از بازگشت مشمولان سرباز به حساب آنها عودت داده می شود، تصریح کرد: در صورتی که این مبلغ به حساب آن ها واریز نشد، می توانند به حوزه های نظام وظیفه با در دست داشتن گذرنامه، مراجعه کنند تا ورود آنها به کشور ثبت شود.

وی در مورد نحوه خروج و شرکت سربازان در راهپیمایی اربعین، گفت: این افراد باید به واحد نیروی انسانی مراجعه و تقاضای خود را ثبت و وثیقه لازم را پرداخت کنند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

با فرض براینکه رژیم صهیونیستی یک روز بخواهد اقدام نظامی انجام دهد؛ موشک های ایرانی اثری از شهرهای مهم سرزمین های اشغالی باقی نخواهند.

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

 در تصویر به نمایش در آمده از قایق پرنده بدون سرنشین جدید ایران می‌توان سطح آیرودینامیکی بین بال‌ها و بدنه پهپاد را ملاحظه کرد. برخی از این قایق‌های پرنده پهپادی حتی قادر به عملیاتی کلاسیک  چون جنگنده‌ها هستند.

ایران از اولین قایق پرنده بدون سرنشین خود رونمایی کرد

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

سردار دهقان و وزیر دفاع چین

 

وزرای دفاع ایران و چین در تهران موافقتنامه همکاری دفاعی ــ نظامی امضا کردند.

"گسترش همکاری‌های دفاعی ــ نظامی" و "تبادل تجربیات در زمینه‌های نظامی به‌ویژه در حوزه‌های آموزشی" و "مبارزه همه‌جانبه با تروریسم و مؤلفه‌های ناامنی در منطقه" از مفاد این موافقت‌نامه به شمار می‌رود.

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

مسائل دفاعی کشور به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست / اجازه طرح و مذاکره در مورد توان دفاعی و موشکی را نخواهیم داد

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: برنامه موشکی کشورمان ماهیت کاملاً دفاعی دارد و جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان مسائل دفاعی کشور را قابل مذاکره نمی‌داند و در مورد آن حاضر به گفتگو با هیچ طرف خارجی نیست.

به گزارش صدخبر؛ "سیدعباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص پرتاب ماهواره فجر به فضا اظهار داشت: ارسال ماهواره فجر به فضا و قرار دادن آن در مدار زمین، که به پشتوانه فناوری و دانش علمی پیشرفته فرزندان این مرز و بوم صورت گرفته است، در راستای رویکرد دراز مدت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در فضا و تقویت زیر ساخت‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی کشور صورت گرفته است. 
وی با اشاره به ماهیت کاملاً علمی و اقتصادی این پرتاب گفت: ماهواره بر سفیر که این ماهواره را در مدار زمین قرار داده است نیز به دست توانای متخصصین سازمان هوافضای وزارت دفاع به منظور حضور در فضا با اهداف کاملاً صلح آمیز طراحی و ساخته شده است. 

عراقچی در عین حال اضافه کرد: برنامه موشکی کشورمان ماهیت کاملاً دفاعی دارد و جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان مسائل دفاعی کشور را قابل مذاکره نمی‌داند و در مورد آن حاضر به گفتگو با هیچ طرف خارجی نیست. 

وی افزود: بدین لحاظ هیچگاه در چارچوب گفتگوهای هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ چه در گذشته و چه در حال حاضر اجازه طرح و مذاکره درخصوص توان دفاعی و موشکی کشور داده نشده و در آینده نیز داده نخواهد شد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

نهاجا در دوران پس از جنگ تحمیلی هم در تولید قطعات و اورهال جنگنده‌ها نقش مهمی را ایفا کرد و توانست انواع جنگنده‌های موجود در نیروی هوایی جمهوری اسلامی را تعمیر اساسی کند. این تنها بخشی از توانمندی هوایی ارتش و بعد دیگر قدرت نهاجا در تولید جنگنده ها در منطقه غرب آسیا است. 

 

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده
 
مقامات آمریکایی پس از ساخت این جنگنده شدیدا از توانمندی آن ابراز نگرانی کردند.  پس از انتشار اخبار ساخت جنگنده‌های ایرانی یکی از فرماندهان ارشد آمریکایی عنوان داشت: ما قبلا اصلا از جنگنده‌های ایرانی نمی‌ترسیدیم، بلکه از قدرت تحلیل و واکنش سریع و غیر قابل پیش‌بینی خلبانان ایرانی بیمناک بودیم، اما اکنون ما اطلاعاتی درباره جنگنده‌های ساخته شده در ایران نداریم و نمی‌دانیم از چه نوع تکنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است و الان هم از جنگنده‌های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناکیم. 



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

کشف داروی درمان آلزایمر توسط دانشمند خرم آبادی مقیم آمریکا

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بیژن الماسیان گفت:این دارو،نوعی سوپر واکسن است و یک داروی جلوگیری نیست،بلکه دارویی است که جهت درمان بیماری آلزایمر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
این دانشمند ایرانی افزود:ما با حمایت چند دانشگاه معتبر علمی در آمریکا،و همراهی یکی از دانشمندان آمریکایی مقیم نیویورک و یک گروه تحقیقاتی،با بهره گیری از توان علمی دو موسسه تحقیقاتی که مدیریت آن بر عهده من است،موفق به کشف این دارو شدیم و در حال حاضر مراحل تحقیقاتی و آزمایشگاهی آن رو به اتمام است و ظرف مدت2سال آینده امیدواریم که این دورو به صورت فراگیر در دسترس مردم جهان،به ویژه مبتلایان به بیماری آلزایمر قرار گیرد.



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

توضیحات مشاور

 

 سردار احمد کریمپور در مراسم یادواره شهدای فصل بهار مریانج با اشاره به اندیشه‌های امام(ره) با اشاره به سخنان رهبری در مورد پاسخ دادن صریح به هرگونه حمله از کشورهای بیگانه، بیان کرد: حضرت آقا فرمودند در هر سطحی که به ما حمله شود ما هم در همان سطح حمله خواهیم کرد. 
شهر‌های موشکی ما آماده شلیک به مراکز مهم هستند



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - استاد پناهیان

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,  جنگ نرم ,   , 

رونمایی از هواپیمای خاص در مهرآباد (+عکس)
افسران - رونمایی از هواپیمای خاص در مهرآباد (+عکس)
 



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - اهداف دشمن را هنگام ورود به کشور بشناسیم

 

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - حجت الاسلام طائب:هدف برجام های دیگر تطهیر آمریکاست

 

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,  جنگ نرم ,   , 

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت «میلیتاری امبدید» در مطلبی با توصیف ایران به عنوان چهارمین دشمن آمریکا پس از روسیه، چین و کره شمالی نوشت: ایران کشوری با جمعیتی بین 75 تا 80 میلیون نفر است که بیش از نیمی از آن را جوانان زیر 35 سال تشکیل می‌دهند. این کشور با وسعتی اندکی کمتر از آلاسکا، با 395 هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، پس از عربستان، مقام دوم را در خاورمیانه در اختیار دارد. 
ارتش این کشور بیش از 525 هزار نیروی نظامی فعال دارد که از این تعداد، حدود 350 هزار نفر را پرسنل کادر و 220 هزار نفر را سربازان کمتر آموزش دیده تشکیل می‌دهند. حدود 1.8 میلیون ایرانی نیز جزو نیروی احتیاط هستند. نیروی دریایی ایران دارای 18 هزار ملوان است و نیروی هوایی حدود 37 هزار پرسنل دارد. مابقی نیروهای نظامی این کشور را مرزبانان یا گروه‌های نظامی نخبه‌ای مانند سپاه ویژه قدس (با 15 هزار نیروی زبده) تشکیل می‌دهند.



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

سردار سرلشکر  "محسن رضایی" فرمانده اسبق کل سپاه پاسداران در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برخی اظهارات درباره توان موشکی ایران عنوان داشت: برنامه موشکی ایران به هیچ وجه از خارج از مرزها دستور نمی گیرد و این برنامه برای ما در حکم سپر دفاعی است.

وی ادامه داد: موشک های ایران نقش بازدارندگی داشته و به هر مقدار که بخواهیم ، برای دفاع از خودمان موشک تولید می کنیم. 
فرمانده اسبق کل سپاه پاسداران در پایان خاطر نشان کرد: هیچ کس نمی تواند برای سیستم موشکی ما تعیین تکلیف کند و ما برای بالا بردن کیفیت موشک های خودمان با تمام توان تلاش خواهیم کرد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

این امتیاز را امریکایی ها ندادند بلکه ما در پرتو قدرت خود گرفتیم
افسران - این امتیاز را امریکایی ها ندادند بلکه ما در پرتو قدرت خود گرفتیم



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   , 

واشینگتن فری بیکن: اوباما در حال بررسی صدور مجوز فروش تسلیحات پیشرفته روسی به ایران
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «واشینگتن فری بیکن» در گزارشی اختصاصی نوشت:‌ مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند فروش تسلیحات به ایران نقض تحریم‌های وضع شده در سازمان ملل علیه تهران است. 
به ادعای این گزارش، آمریکا قدرت تحریم‌ فروش تسلیحات مهم روسی به ایران را دارد؛ اما تا کنون از اعمال چنین تحریم‌هایی امتناع ورزیده است. همین مسئله این پرسش را در اذهان برخی نمایندگان کنگره آمریکا بوجود آورده که آیا دولت اوباما در قبال این موضوع تسلیم شده است.در ادامه این گزارش ادعا شده است: دولت اوباما تحت قوانین وضع شده در آمریکا از این اختیار برخوردار است که فروش سامانه اس-300 روسیه به ایران را غیرقانونی اعلام کند. با این وجود مقامات آمریکایی پس از گذشت چندین هفته از اعلام موضع صریح خود در این رابطه طفره رفته‌اند. اگرچه مخالفت خود را با این مسئله اعلام کرده‌اند؛ اما اقدامی عملی در این رابطه صورت نگرفته است.
واشینگتن فری بیکن در ادامه نوشت: مقامات دولت آمریکا همچنین از ابراز هرگونه اظهار نظر در رسانه‌ها درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور در حال بررسی اقداماتی در این رابطه در آینده است، خودداری کرده‌اند.



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

اگر مدافعان حرم نبودند،  این صحنه ها را عیناً از نزدیک مشاهده می کردیم

افسران - بدون شرح

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

افسران - سندی دیگر بر درست بودن حرفهای امام خامنه ای در مورد امریکا

 

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - مشت محکم امام خامنه ای بر دهان دیپلماسی انفعال!!...

 

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

کشور باید قوی بشود، اگر کشور ضعیف بود، استکبار که هیچ، ابرقدرت‌ها که هیچ، دولت های بی‌عُرضه و ضعیف و حقیر هم از آدم طلبکاری می کنند
افسران - کشور باید قوی بشود، اگر کشور ضعیف بود، استکبار که هیچ، ابرقدرت‌ها که هیچ، دولت های بی‌عُرضه و ضعیف و حقیر هم از آدم طلبکاری می کنند

 




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   , 

         تیم پزشکی بیمارستان بعثت همدان، شهادت سرگرد«روزبه ناظریان» خلبان هواپیمای میگ۲۹ سانحه دیده را بر اثر جراحات وارده تأیید کردند/خلبان دیگر این پرواز به علت شکستگی مهره های کمر بستری است.

افسران - خلبان تیز پرواز ایران




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - «مرور»

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - مثل نماینده‌ی ایران اسلامی و نماینده‌ی اسلام پشت میز قرارداد بنشینید

 




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   , 

در روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» و در سالگرد عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، صبح امروز (دوشنبه) مراسم دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای درجه سردوشی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.
 
نظم خاص دانش آموختگان دانشگاه امام حسین(ع) در این مراسم مورد توجه کابران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.
 
عکس از مشرق:
نظم خاص افسران جدید سپاه در حضور رهبر انقلاب



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   , 

رهبر انقلاب فرمودند: خرمشهرها در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است.
خرمشهرها در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است/ وظیفه همه در مقابل نفوذ دشمن، تبیین استبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  همزمان با سوم خرداد سالروز عملیات افتخارآفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، صبح دیروز (دوشنبه) مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد. 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشتند و از خداوند متعال، علوّ درجات آنان را مسألت کردند.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   , 

نیروهای مسلح آماده دفاع همه جانبه از کشور هستند
امیر سرتیپ دوم ستاد "نوذر نعمتی" فرمانده تیپ ۶۵  نوهد در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیام رزمایش بیت المقدس ۲۸ عنوان داشت: همه رزمایش هایی که در پهنه جمهوری اسلامی انجام می شود پیامش اقتدار ایران است.  
وی ادامه داد" پیام این رزمایش برای دشمنان این است که نیروهای مسلح با همه توان آماده دفاع از تمامیت ازضی کشور هستند. فرمانده تیپ ۶۵  نوهد در پایان خاطرنشان کرد: در این رزمایش همچنین پیام آمادگی به نزاجا برای دفاع از کشور برای دشمن ارسال می شود. 



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - مَمَّد نبودی ببینی شهر آزاد گشته ...(سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر گرامی باد)

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ماهنامه ارتش آمریکا در گزارشی نوشت: توسعه صنایع پهپادی ایران بی‌درنگ ادامه دارد و در عین حال این کشور نه تنها ‌پهپادهای جدیدی را بیرون داده بلکه پهپادهای موجودش را نیز ارتقا بخشیده است. در آخرین تحول در این زمینه فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده است که ایران با بهره‌ وری از فن‌آوری موقعیت‌یاب جهانی (GPS)  در ردیف چین، آمریکا و اسرائیل قرار گرفته و نسبت به دیگر کشورهای منطقه چون ترکیه و پاکستان در سطح جلوتری قرار دارد

ژورنال ارتش آمریکا نوشت: اگر پهپادهای ایران مجهز به فن‌آوری موقعیت یاب جهانی باشند، به زودی قابلیت‌هایش را در عرصه های دیگر نیز بهبود خواهد بخشید. اگر ایران شبکه موقعیت یاب بومی خود را توسعه بخشیده باشد، این مسئله نه تنها برتری نظامی دیگر بازیگران منطقه چون اسرائیل را از لحاظ کیفی از بین می‌برد بلکه می‌تواند قابلیت عملیاتی نیروهای ایرانی در عراق، سوریه و شاید یمن را افزایش  دهد. اگر سپاه ایران فن آوری خود را انتقال دهد، این امر به نبردهای نیابتی این کشور از سوی حزب‌الله  نیز کمک می‌کند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

 به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرحله اول و دوم رزمایش بیت المقدس با استفاده از آخرین تاکتیک‌های دفاع موشکی در حال برگزاری است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - این جمله امام را خیلی دوست دارم



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   , 

افسران - ایران قهرمانی جام جهانی کشتی فرنگی شد

 تیم ملی کشتی فرنگی ایران با غلبه بر روسیه قهرمان جام جهانی شد. 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

نشنال اینترست: آمریکا در حال تدارک جنگ در برخی کشورها/ ایران، یکی از اهداف این سناریو
به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «ویرتوالاز،» نشنال اینترست در مقاله ای نوشت: «آمریکا برای جنگ در کشورهای مشخصی تدارک می بیند و البته، نام این کشورها را مخفی نگه می دارد. اما، از نام های مستعار و علائمی که در این تمرینات نظامی برای کشورهای مورد نظر استفاده می شود، می توان فهمید که کدام کشورها در تمرینات نظامی ارتش آمریکا مدنظر هستند.»
به ادعای این مقاله، پنج دولتی که با نام های مستعار معرفی شده بودند، دارای ساختار سیاسی، اقتصادی، نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی و سایر ویژگی های مشابه هستند. دولتی که با نام مستعار آریانا معرفی شده، دارای ویژگی های مشابه ایران است. آتروپیا، مشابه جمهوری آذربایجان و لیماریا نیز مشابه ارمنستان است. در سناریوی این تمرینات نظامی ارتش آمریکا، دو کشور آتروپیا و لیماریا بر سر «گنجه سفلی» با یکدیگر اختلاف دارند. 
 در این سناریو، علائم کشور دوونیا با یکی از جمهوری های خودمختار روسیه و گورگاس با گرجستان همخوانی دارد. برای عملیات نظامی ارتش آمریکا در این کشورها 80 حالت مختلف در نظر گرفته شده است که شامل احتمالاتی نظیر «وقوع فجایع انسانی، شعله ور شدن ناگهانی تروریسم، بحران های داخلی و جنگ فراگیر در منطقه می شود.»



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

 حماسه دستگیری تفنگداران آمریکایی آنقدر برای مقام‌های "کاخ سفید" گران تمام شد که آن‌ها نمی توانند از این موضوع به آسانی عبور کنند.

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

گروه اجتماعی: فرمانده ارشد ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمنان ملت ایران از ارتباط و تعامل موجود در بین اجزا و سازمان های نظام اسلامی به خصوص بین ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی می هراسند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از فارس، امیر سرتیپ علی سامانی، فرمانده ارشد ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 28 اردیبهشت ماه در دیدار با جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس گفت: هر چند ارتش و سپاه در ظاهر دو ساختار سازمانی جدا از هم دارند اما از همان روزهای ابتداییانقلاب اسلامی و به گواه تاریخ در کنار هم بوده اند و هر روز هم که می گذرد این صفا، صمیمیت و اُخوت بیشتر می شود. وی با بیان اینکه سپاه پاسدارن از برکات انقلاب اسلامی و حافظ انقلاب اسلامی نیز هست، گفت: مجموعه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از بدو تولد تاکنون وظایفی را که برایش تعریف شده در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بسیار خوب به انجام رسانده است. فرمانده ارشد ارتش در استان فارس با تأکید بر اینکه دشمنان ملت ایران از ارتباط و تعامل موجود در بین اجزا و سازمان های نظام اسلامی به خصوص بین ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی می هراسند، گفت: یکی از نکات مهمی که همواره باید از سوی نیروهای مسلح مورد توجه قرار بگیرد تقویت همین همکاری و تعامل تحت رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) است. وی با بیان اینکه ارتش و سپاه همچون دو بالِ رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، گفت: محبت موجود بین نیروهای ارتش و سپاه مثال زدنی است و دل های آنان به هم نزدیک هستند، تنها رنگ لباس ها متفاوت است. سامانی ضمن قدردانی از اجرای بسیار خوب یادواره 450 شهید یگان های زرهی استان فارس از سوی سپاه، گفت: زحمات بسیاری برای سازماندهی این یادواره کشیده شد و به شکل بسیار خوبی هم اجرا شد، مهمانان ارتشی در این مراسم از نحوه اجرا بسیار خرسند بودند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

1453963662716_AMIN KHOSROSHAHI-28.jpg

فرمانده نیروی دریایی با حضور در تیپ تفنگداران امام حسین (ع) منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، با تفنگداران این تیپ و تکاوران تیپ مسلم ابن عقیل دیدار کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر دریادار سیاری با تاکید بر اینکه تیپ تفنگداران دریایی امام حسین (ع) سابقه‌ای درخشانی دارد گفت: نامگذاری این تیپ به نام تیپ امام حسین (ع) به این دلیل است که تکاوران این تیپ در دفاع مقدس از جزایر و مرزهای آبی با جانفشانی دفاع کردند و مردانه ایستادند و اجازه نداد دشمن به جزایر ما دست درازی کند و با اقتدار جنگید و نام نیکی از خود بر جای گذاشت.

 

امیر دریادار سیاری در ادامه گفت: تیپ مسلم بن عقیل و تکاوران دریایی دلاور آن، ریشه پرافتخاری دارند. شما وارث راه تکاورانی هستید که کمر دشمن را شکستند و در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در ابتدای جنگ تحمیلی فقط با یک گردان در مقابل ۲ لشکر دشمن، ۳۴ روز مقاومت کردند و توانستند راهبرد دشمن را در تسلط سریع بر خرمشهر شکست دهند.

 

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه عملیات رعدی که شما در خلیج عدن انجام دادید در نوع خود بی‌نظیر و نمونه است، خاطر نشان کرد: شما در آن عملیات ویژه در فاصله ۳۰۰۰ کیلومتر دور‌تر از مرز این میهن توانستید از منافع کشور و انقلاب دفاع کنید و این نشان از روحیه و اعتقاد بالای شماست و الان با این اقتدار در دریای سرخ حضور دارید و با حفظ امنیت خطوط مواصلاتی بر اقتصاد کشور نیز تاثیر گذار هستید. قدر اینجایگاه خود را بدانید و امروز به برکت وجود انقلاب و به ویژه تدابیر مقام معظم رهبری در جنوب کشور دیوار دفاعی به وجود آورده‌اید که هیچ دشمنی جرأت جسارت را به خود نمی‌دهد که به مرزهای آبی و خاکی ما نزدیک شود.

 

امیر دریادار سیاری در پایان خاطر نشان کرد: آمادگی خود را بالا ببرید تا از غافلگیری جلوگیری کنید، زیرا هر روز تهدید‌ها و شکل آنها در حال تغییرند، پس باید تلاش کنیم تا غافلگیر نشویم و این می‌سر نمی‌شود مگر با استفاده از اعتقادات، ایمان و روحیه وآمادگی در نیروی انسانی و تعمیر و نگهداری تجهیزات.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

1450178032264__MG_0080 copy.jpg

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش راه اندازی اردوی دانشجویی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را به عنوان یکی از یادگاران ارزشمند سپهبد صیاد شیرازی دانست و از پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان سند افتخار کشور یاد کرد.

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسم اختتامیه هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی دانشجویان دانشگاه های افسری آجا که در تیپ 72 مکانیزه دوکوهه که با حضور امیر سرتیپ آراسته و سایر مسئولین هیت معارف جنگ و پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدا برگزار شد، ضمن بیان اهداف بعثت نبی مکرم اسلام (ص) به اهمیت توجه به بیانات مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) درباره نفوذ دشمن اشاره کرد.

 

وی در ادامه سخنانش به برخی الزامات ایستادگی و مقاومت در برابر نفوذ دشمن از جمله وحدت و همدلی آحاد ملت، اقتدار نیروهای مسلح، مأنوس شدن با قرآن و فرهنگ قرآنی، مبارزه هوشیارانه با دشمن، حفظ روحیه انقلابی و اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علمی اشاره کرد.

 

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین یکی از مهم ترین الزامات را تداوم راه امام (ره) دانسته و خاطر نشان کرد: کسانی که پیرو امام خمینی (ره) هستند باید از مقام معظم رهبری تبعیت محض نمایند.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان ضمن بیان اهمیت اقتدار نیروهای مسلح گفت: اگر نیروهای مسلح ما مقتدر باشند دشمن به هیچ وجه فکر نفوذ در بُعد نظامی و سایر ابعاد را نخواهد کرد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - جدال لفظی آمریکا و روسیه

 

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با رهبران پنج کشور شمال اروپا گفته است که ایالات متحده و این کشورها در نگرانی درباره 'حضور نظامی خصمانه و فزاینده' روسیه اتفاق نظر دارند. این ساعاتی پس از موضع‌گیری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در انتقاد از گسترش سپر دفاع موشکی ناتو بود.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - نحن قوه

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

فرمانده کل ارتش توان رزمی گردان موشکی پدافند هوایی کنارک را بازدید کرد
 امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش با حضور در بخش های مختلف گروه پدافند هوایی کنارک از طرح‌ها و پروژه‌های انجام شده بازدید و با حضور در گردان موشکی توان رزمی این گروه پدافندی را بررسی و ارزیابی کرد. 
وی در پایان با حضور در مسجد تازه تاسیس فاطمه الزهرا(س) گروه پدافند هوایی کنارک در نماز جماعت ظهر و عصر را شرکت کرد. 
در این بازدید امیر سپهری‌راد معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) فرمانده کل ارتش را همراهی کرد.



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، از مصوبه فرمانده کل قوا در خصوص ارائه تسهیلات به سربازان متأهل و موارد مطرح شده در آن سخن گفت.



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - امریکایی‌ها فقط زبان قدرت و زور را می‌شناسند، آنها منطق نمی‌فهمند

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

سامانه دفاعی ایرانی "فالانکس"برای مقابله با موشک کروز و تهدیدات دریایی کاربرد دارد.

آتش سنگین




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

سردار ناظری به علت عارضه قلبی درگذشت
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار محمد ناظری فرمانده یگان تکاوران دریایی سپاه پاسداران شب گذشته مصادف با روز پاسدار به علت عارضه قلبی درگذشت.
 
وی از جمله فرماندهان حاضر در عملیات دستگیری متجاوزان آمریکایی و انگلیسی به آب‌های کشور در خلیج فارس بود که در مجموعه تلویزیونی فرمانده نیز نقش فرماندهی را ایفا می‌کرد. 
سردار ناظری که شب گذشته به مناسبت روز پاسدار در بندر لنگه سخنرانی داشته بعد از این مراسم و در مسیر جزیره فارو دچار عارضه قلبی شده و به رحمت خدا رفته است.



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - دریادار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه: آمریکا حماقت کند تمام ناوهایش غرق می‌شوند‼️

 




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   , 

 افسران - اقای روحانی وقتی اقتدار داشته باشی هر کشوری مجبور است زبان کشور شما را یاد بگیرد



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

افسران - روز جانباز پیشاپیش مبارک....

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران که صبح امروز (سه‌شنبه)‌در نشست تخصصی تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع)‌ سخن می‌گفت، روز میلاد امام حسین (ع)‌ را به روز میلاد پاسداری از مکتب اسلام توصیف کرد و گفت: امام حسین مظهر پاسداری از مکتب اسلام است و امروز پاسداران در دفاع از مکتب و حقیقت اسلام در صحنه حاضر هستند.  همچنین سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص وضعیت خان‌طومان باید گفته شود که این یک تغییر و تحول تاکتیکی است و اثر استراتژیک در مجموعه میدان ندارد.

هر چه دشمن در عراق، سوریه، یمن و لبنان هزینه می‌کند جبهه حق سود می‌برد

وی افزود: ما در مجموع درباره وضعیت میدانی سوریه آینده مطمئنی را سراغ داریم. ما نظام سوریه را بخشی از جبهه مقاومت می دانیم و بر اوضاع کاملا مسلط هستیم و این تغییر تاکتیکی کوچک نمی‌تواند اثری بر صحنه جغرافیایی نبرد بزرگ داشته باشد.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هر چند تلاش می‌شود این قطعاتی که در روزهای اخیر تکفیری‌ها اشغال کردند، بازپس گرفته شود.
وی پیرامون توان جبهه مقاومت گفت: محور مقاومت از انسجام بالایی  نسبت به گذشته برخوردار است و حزب‌الله لبنان یک واقعیت دفاعی نیرومند در جهان اسلام است که امروز همه مسلمانان به وجود او افتخار می‌کنند.



دسته بندی : اقتدار ملی ,   , 
صفحه قبل 1 ... 13 14 15 16 17 ... 18 صفحه بعد