نشریه آمریکایی فارن پالیسی در یادداشتی با عنوان "عربستان خودش را ضعیف تر و ایران را قوی تر می کند" به اقدامات اخیر عربستان سعودی در منطقه پرداخت و نوشت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا، محمد بن سلمان را به شدت برای رهبری خاورمیانه ترجیح می دهد. محمد بن سلمان کسی است که اخیرا خود را ولیعهد عربستان کرده است. ولیعهد جوان نیز به خصومت های شدید با ایران شناخته می شود و اخیرا تنش های خود را با کشور قطر افزایش داده است.
این نشریه آمریکایی نوشت: عربستان با متحد کردن بیشتر کشورهای عربی بدنبال فشار بیشتر به ایران است. ترامپ نیز سیاست های خود را در قبال ایران دنبال می کند همانطور که جرج بوش نیز به عراق حمله کرد تا بیش از پیش ایران را تحت نظر قرار دهد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نیروهای عراقی امروز موفق شدند، در عملیات‌ پاکسازی شهر موصل، 74 عضو داعش از جمله یکی از سرکرده‌های برجسته به نام ابوحفضه السعودی را به کام مرگ بفرستند.
به گزارش پایگاه خبری «موازین نیوز»، فرماندهی عملیات استان نینوی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های پلیس این استان موفق شدند، یکی از سرکرده‌های برجسته داعش ملقب به ابوحفصة السعودی را در حالی که در تلاش بود از بخش غربی رود دجله به بخش شرقی فرار کند، شناسایی کردند و او را هدف قرار دادند.
از سوی دیگر، «رائد شاکر جودت» فرماندهی پلیس فدرال عراق اعلام کرد که امروز (شنبه)، طی پاکسازی مناطق بخش قدیمی شهر موصل در ساحل غربی موصل، 74 عضو داعش کشته شدند.
این در حالی است که شبکه المیادین نیز از فرار داعشی ها از رود دجله خبر داد.
نیروی هوایی عراق مواضع بازمانده های داعش در کرانه رود دجله را بمباران کرد.
عوامل انتحاری آخرین حربه های داعش در مناطق اندک باقیمانده در الموصل القدیمه است.
این منابع بیان کردند: حیدر العبادی نخست وزیر عراق به زودی پیروزی نهایی بر داعش را در موصل اعلام خواهد کرد.
خبرنگار المیادین اعلام کرد: فقط بازمانده های داعش در مساحت اندکی حضور دارند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سازمان سیا

 رئیس اسبق سازمان جاسوسی آمریکا گفته است قطر به درخواست واشنگتن میزبان هیات هایی از جنبش حماس و گروه طالبان بوده است.

 به نقل از الجزیره، دیوید پتراءوس رئیس اسبق سازمان سیا گفت که حضور اعضای حماس و طالبان در قطر به درخواست آمریکا بوده است.
وی افزود: به شرکای واشنگتن در خلیج فارس یاد آوری می کنم که هیات های طالبان و حماس بنا بر تقاضای آمریکا در قطر پذیرفته شدند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

ارتش ترکیه

 گروه جدیدی از نیروهای ترک در حالی وارد خاک قطر شدند که با توجه به موارد مشابه در سوریه و عراق، خروج آنان از این کشور بعید است و باید پرسید آیا ترکیه در دفاع از قطر وارد جنگ خواهد شد؟

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

السعودیة قطر

 

چهار کشور عربی تحریم‌کننده در پی میانجیگری کویت، مهلت تعیین‌شده برای پاسخ‌گویی دوحه به خواسته‌های خود، را ۴۸ ساعت دیگر تمدید کردند.

  به نقل از «العربیه»، عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین، در پی درخواست امیر کویت، که به‌عنوان میانجی فعالیت می‌کند، توافق کردند «مهلت» تعیین‌شده برای پاسخ‌گویی دوحه به خواسته‌های خود، را 48 ساعت دیگر تمدید کنند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

تحریم قطر

 مواضع سرسختانه عربستان پس از روی کار آمدن محمد بن سلمان باعث نزدیک شدن ایران، قطر و ترکیه برای فائق آمدن بر تنش‌های منطقه‌ای شده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

خراسان/ روز گذشته همایش سراسری قوه قضاییه در آخرین روز هفته این قوه با حضور و سخنرانی رییس جمهور ، رییس مجلس و رییس دستگاه قضایی در تهران برگزار شد . همایش قوه قضاییه تنها مراسمی است که به طور منظم همه ساله به صورتی برگزار می شود که در آن روسای قوای سه گانه ضمن شرکت به سخنرانی نیز می پردازند . شاید پیش بینی ها این بود که با توجه به تنش های لفظی چند هفته اخیر میان دولت و دستگاه قضایی که از زمان انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده ، شاهد طعنه ها و کنایه های رییس دو دستگاه به یکدیگر باشیم و از این مراسم نیز پیامهای ضد وحدت و حاشیه ساز مخابره کنیم اما به نظر نگارنده و بسیاری از خبرنگاران دیگری که در مراسم حضور داشتیم ، سخنان آرام ، متین و همگرایانه که در کنار نقدهای منصفانه و توام با پیشنهاد و احترام از سوی روسای دو قوه مجریه و قضاییه و در کنار اینها رییس مجلس شنیده شد، نشان از نگاهی جدید و توام با عقلانیت و در چهارچوب منافع ملی به مسائل روز کشور از سوی بزرگان نظام داشت . نگاهی که می تواند در رده های پایین تر نیز پمپاژی از آرامش و اعتدال در جهت حل مشکلات گوناگون و سخت مردم در حوزه های معیشتی و اجتماعی گرفته تا قضایی و حقوقی باشد. روندی که در صورت ادامه ضمن افزایش رضایتمندی مردم ، اعتماد عمومی به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی را نیز افزایش خواهد داد.به نظر می رسد سران سه قوه با توجه به نیاز مبرم مردم و مسئولین به آرامش فکری در جهت رسیدن به اهداف مشخص شده در اسناد بالادستی کشور، می توانند از فرصت حضور همزمان و سه گانه در شوراهای عالی همچون شورای عالی امنیت ملی ، شورای عالی انقلاب فرهنگی ، شورای عالی فضای مجازی ، مجمع تشخیص مصلحت و نشست سران سه قوه علاوه بر حل و فصل مسائل تخصصی این مجامع برای رفع ابهامات ، سوالات و حتی کدورت ها استفاده کرده و از نشت چنین مسائلی به سطح جامعه جلوگیری کنند . قطعا این رفتار نه تنها سطح بالای رفتارمثبت در مقامات ارشد نظام را نمایش می دهد بلکه برای پیشبرد امور همان دستگاه نیز بیش از هر چیز مفید خواهد بود.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نجاح محمدعلی، کارشناس شبکه من و تو با اشاره به شکست داعش در عراق گفت: «جا دارد از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عراقی تشکر کنم به خصوص از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی و مشاورش سردار تقوی که شهید شد.»

این روزنامه نگار عراقی تاکید کرد: «اگر ایران نمی بود ما نمی توانستیم داعش را در عراق سرنگون کنیم.»




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

ادعاهای منافقین در خصوص پایگاه اجتماعی در میان ایرانیان را به کاربران توئیتر هم نشان داد.
سایت خبری اردنی-اماراتی «البوابه» امروز در مطلبی به استفاده کاربران فارسی‌زبان از یک هشتگ توئیتری برای نشان دادن منظور واقعی ایرانیان از «آزادی» و نمایش احساسات آنها نسبت به گروهک تروریستی منافقین پرداخته است.
در این خبر آمده که «روز شنبه، پاریس میزبان نشست سالانه ایران آزاد بود که به میزبانی سازمان مجاهدین خلق و شاخه سیاسی آن یعنی شورای ملی مقاومت بود.»
در ادامه آمده که منافقین «پیش از برگزاری مراسم مدعی شده بودند که این نشست، نمایانگر اراده ملت ایران است و صدها پیام حمایت از این گروه از داخل ایران واصل شده است.»
نویسنده به تعارض واقعیت موجود با ادعاهای منافقین اشاره کرده و نوشته که با این حال، سیل هشتگی «ایران از مجاهیدن خلق متنفر است» در توئیتر به راه افتاد که «این امر می‌تواند پیام متفاوتی (از ادعای منافقین) را برساند.»
در متن خبر تصویر یکی از پیام‌های توئیتری با همین هشتگ ترسیم شده که در آن نوشته «پیش از داعش هم داعش وجود داشت که مجاهدین خلقش می‌خواندند.»
یکی دیگر از کاربران فارسی‌زبان توئیتر سوال پرسیده که آیا منافقین می‌خواهند ایران را آزاد کنند در حالی که حتی به اعضایشان اجازه نمی‌دهند که درباره چگونگی این کار، فکر کنند.»
نویسنده در ادامه به سابقه این گروه اشاره کرده و خاطرنشان کرده که منافقین در سال 2012 با لابی «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا، از لیست سیاه گروه‌های تروریستی بیرون آمده است.
آنطور که شنبه شب در اخبار آمد، هشتگ #IranHatesMEK چند ده هزار بار در توئیتر نوشته و به یکی از هشتگ‌های پرکاربرد توئیتر فارسی بدل شده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 

دموکرات‌های کنگره در تلاش برای استفاده از متمم بیست و پنجم قانون اساسی امریکا برای تشکیل کمیسیونی برای تأیید عدم سلامت روان «دونالد ترامپ» هستند تا بتوانند از این طریق او را برکنار کنند. همزمان شکاف‌ها در کابینه ترامپ افزایش یافته است و گزارش‌ها حاکی از تغییر وزیر خارجه امریکا حکایت دارد.

با گذشت شش ماه از روی کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا واکنش‌ها نسبت به سیاست‌های جنجالی وی ادامه دارد. گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا در تلاش هستند متمم بیست و پنجم قانون اساسی امریکا که اجازه برکنار کردن دونالد ترامپ را به دلیل ناتوانی ذهنی می‌دهد، به جریان بیندازند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جیمی راسکین، از دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا لایحه عزل دونالد ترامپ را ارائه کرده است. براساس آن باید کمیته ویژه‌ای تشکیل شود تا تشخیص دهد دونالد ترامپ توانایی ذهنی برای خدمت در این مقام را دارد یا خیر. طبق متمم 25 قانون اساسی امریکا، رئیس‌جمهور امریکا که به لحاظ ذهنی برای انجام وظایفش مناسب نباشد، عزل می‌شود. علاوه بر راسکین، ۲۴ تن از دموکرات‌های دیگر مجلس نمایندگان امریکا هم این لایحه را امضا کردند. راسکین در توضیح ارائه این لایحه گفته است: «اگر به روند مسائلی که از ماه ژانویه روی داده نگاهی بیندازید، متوجه یک واقعیت عجیب و غریب از وقایع و حوادث می‌شوید.»



دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

شادمانی مردم موصل و سربازان در پی پیروزی های بزرگ نیروهای نظامی عراقی در عملیات آزادسازی موصل




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد از لفاظی‌های خصمانه مقام‌های دولت فعلی آمریکا در قبال ایران استقبال کرد و خواستار براندازی نظام ایران قبل از تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی شد.

«جان بولتون»، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس از لفاظی‌‌های خصمانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران استقبال کرد و گفت که انقلاب اسلامی ایران نباید به جشن چهل‌سالگی‌اش برسد. 
به گزارش «سی‌ان‌اس نیوز» وی گفت نتیجه تصمیم فعلی دولت ترامپ برای بازبینی‌ سیاست‌هایش در قبال ایران بایستی این باشد که این کشور نتواند پیروزی چهل سالگی انقلابش را جشن بگیرد. 
بولتون گفت: «نتیجه این بازبینی در سیاست و آنچه بسیاری از ما در ایالات متحده به سمت آن حرکت می‌کنیم بایستی تشخیص این باشد که انقلاب سال 1979 آیت‌الله خمینی تا جشن چهل سالگی‌اش داوم نخواهد آورد.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

در حالی که امروز سالروز برکناری اولین رئیس جمهوری منتخب مصر است، گروه اخوان المسلمین ضمن «رژیم کودتا» توصیف کردن دولت السیسی، تأکید کرد که به مبارزه مسالمت آمیز ادامه خواهد داد.

در چهارمین سالروز برکناری محمد مرسی از قدرت، اخوان المسلمین تأکید کرد علاوه بر آن، این گروه معتقد است اعتراضات اخوان المسلمین از سال ۲۰۱۳ تاکنون در اعتراض به برکناری مرسی مسالمت آمیز است و به آن ادامه خواهد داد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

leader.ir/ به مناسبت عید سعید فطر،‌ جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، صبح امروز (دوشنبه) در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اجتماعی- ورزشی ,  سیاسی و بین الملل ,   ,   , 

فارس/خبرنگار المانیتور در واکنش به تماس تلفنی امیر قطر با رئیس جمهور ایران و آمادگی این کشور برای توسعه روابط با تهران می‌گوید که دوحه عملا به یکی از شروط ائتلاف عربستان نه گفته است.

خبرنگار المانیتور با اشاره به تماس تلفنی امیر قطر با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و آمادگی دوحه برای توسعه روابط با تهران در حساب توئیتری خود نوشت که قطر به یکی از شروط 13 گانه ائتلاف عربستان علیه این کشور پاسخ داده است.

امیر قطر در گفتگو با روحانی از آمادگی این کشور برای توسعه روابط با ایران خبر داده است؛ این درحالیست که یکی از شروط اصلی عربستان و متحدانش از قطر این است که روابط خود با تهران را قطع کند.

روز یک شنبه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز درخواست کشورهای عربی برای برچیده شدن پایگاه نظامی این کشور در قطر را نامحترمانه خواند و تلویحا آن را رد کرد. این اظهارات اردوغان احتمالا با هماهنگی مقامات قطری گفته شده است.

ائتلاف تحریم کننده قطر به رهبری عربستان اخیر شروط 13 گانه‌ای را برای رفع محاصره دوحه و احیای مجدد روابط با این کشور اعلام کرده بود. این شروط آنقدر زیاده خواهانه است که حتی واشنگتن، متحد نزدیک ریاض، نیز از آن انتقاد کرده است.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به مطرح شدن خواسته‌های 13گانه عربستان و یاران منطقه‌ای از قطر، عملی شدن این خواسته‌ها را «خیلی سخت» دانست.

وزیر خارجه آمریکا با اطلاع از غیراجرایی بودن خیلی از خواسته‌های اعراب، طرفین را به ادامه گفت‌وگو و یافتن راه‌حلی دیگر تشویق کرد و گفت: «گام ثمربخش بعدی عبارت خواهد بود از گرد آمدن کشورها دور میز مذاکره و ادامه این گفت‌وگو.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

اقدامات اخیر عربستان در منطقه و در قبال ایران نشان می دهد که ریاض به دنبال حربه جدیدی با هدف تشدید تنش ها علیه تهران است.
به گزارش نامه نیوز، عربستان سعودی برای دومین بار در یک هفته اخیر از بازداشت چند ایرانی خبر داد، با این تفاوت که این بار رسانه سعودی ادعا کرده است که این افراد در ارتباط با اقدام تروریستی اخیر در مسجدالحرام بازداشت شده اند، ادعایی که بلافاصله با واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی ایران مواجه شد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 

ایرنا/ اولگ گریگوریف معاون اول شرکت سوخت هسته ای «ته ول» وابسته به شرکت دولتی روس اتم از تبادل کامل اورانیوم غنی شده ایران با اورانیوم طبیعی براساس برنامه های پیش بینی شده بین دو کشور خبر داد.
گریگوریف در جمع خبرنگاران گفت: در چارچوب توافق موجود، اورانیوم غنی شده ایران را در ازای تحویل اورانیوم طبیعی روسیه دریافت کردیم و قرارداد کامل اجرا شد.
آژانس اخبار تجاری روسیه (ای.بی.ان) روز شنبه به نقل از سخنان گریگوریف نوشت: تبادل اورانیوم غنی شده ایران با اورانیوم طبیعی روسیه در چارچوب برجام انجام گرفت و روسیه اجرای بخشی از مفاد این توافق را برعهده گرفته است.
براساس اطلاع رسانه های روسی، میزان اورانیوم منتقل شده به روسیه بیش از 8/5 تن بوده است و ایران در ازای آن حدود 140 تن اورانیوم طبیعی دریافت کرده است.

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

لطفا برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید

علی رغم بارش شدید باران در مسکو، رئیس جمهوری روسیه در فضای باز و زیر رگبار باران، به مقبره سربازگمنام این کشور ادای احترام کرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

khamenei.ir/ رهبر انقلاب: در پذیرش برجام، شرایط صریحی را بصورت مکتوب مشخص کرده ایم که هیأت نظارت بر برجام باید_مراقبت_کند تا این شرایط به دقت رعایت شود.۹۶/۳/۲۲




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

دوستان عزیز لطفا برای مشاهده ی کلیپ روی  تصویر کلیک نمایید




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

این شروع انتقام از داعش بود. سیلی بزرگتر در راه است.حامیان تروریسم نیز پیام اقتدار ایران را دریافت کنند




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

آخرین سفیر واشنگتن در دمشق، شش سال پس از بحران از رؤیاهای تعبیر نشده واشنگتن در سوریه می‌گوید و تأکید می‌کند که «اشتباه کردیم»... «هلال ایران در شرق سوریه شکست نخواهد خورد» و همانطور که آمریکا مجبور شد از لبنان و عراق خارج شود، مجبور می‌شود از سوریه هم خارج شود.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 شبکه خبر در خبری فوری به نقل از منابع میدانی اعلام کرد که یکی از فرماندهان اصلی داعش به نام سعد الحسینی معروف به ابو سعد با تابعیتی سعودی در حملات موشکی شب گذشته سپاه به دیر الزور به هلاکت رسیده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 جانشین فرمانده کل ارتش گفت: دیشب دنیا مشاهده کرد که با خشم مقدس و کنترل شده فرزندان مدافع ملت در قالب موشک‌های «ذوالفقار»، توفانی مهیب و ویرانگر بر سر لانه‌ها و مخفیگاه‌های خفاشان داعشی باریدن گرفت.

 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در خصوص حمله موشکی شب گذشته سپاه به مواضع داعش با اشاره به عبارت قرآنی «و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی» اظهار داشت: دیشب دنیا مشاهده کرد که با خشم مقدس و کنترل شده فرزندان مدافع ملت در قالب موشک‌های «ذوالفقار»، توفانی مهیب و ویرانگر بر سر لانه‌ها و مخفیگاه‌های خفاشان داعشی باریدن گرفت.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مصطفی نجفی؛ به نظر می رسد حملات موشکی سپاه سه پیام عمده در لوای یک اقدام تلافی جویانه علیه داعش به همراه داشت؛ 

 

پیام نخست به تروریست ها(نه فقط داعش) بود. ایران با راه اندازی این حمله موشکی پیام آشکاری به تروریست ها داد که اگر لندن، پاریس، آنکارا و دیگر پایتخت های مهم جهانی را مورد هدف قرار می دهید اما شاهد اقدام تلافی جویانه ای از سوی آن ها علیه خود نبودید و نیستید، ما به مانند آن ها عمل نخواهیم کرد و هر حمله ای را با حمله ای بزرگتر پاسخ خواهیم داد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد: در عملیات اخیر سپاه که "لیلة‌القدر" نام داشت، سپاه پاسداران 6 فروند موشک بالستیک میان برد، به اهداف مختلفی در بُردهای 650 تا 700 کیلومتر شلیک کرد.

 

سردار شریف اعلام کرد: اهدافی که ما در این عملیات هدف قرار دادیم، مقرهای فرماندهی، دپوی تجهیزات انتحاری و لجستیکی در استان دیرالزور سوریه بوده است.

وی ادامه داد: برای شلیک این موشک‌ها با کشور سوریه از قبل هماهنگ شده بود و موشک‌ها از مسیر کشور عراق وارد آسمان سوریه شده بودند، تعدادی از این موشک‌ها، موشک‌های دقیق و نقطه‌زن ذوالفقار بوده‌اند و هم‌اکنون نیز تصاویر بسیار خوبی از لحظه اصابت موشک‌ها به اهداف، به دست‌مان رسیده‌ است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مقامات لشکری و کشوری ایران به «سیلی سپاه به داعش» با شلیک ۶ موشک به پایگاه فرماندهان تروریست‌ها در دیرالزور سوریهبه شرح زیر واکنش نشان دادند.

حاج قاسم سلیمانی 
فرمانده نیروی قدس سپاه در صفحه اینستاگرام خود، با آوردن آیه 227 سوره «شعراء» نوشت: به زودی کسانی که ظلم کردند خواهند دانست که به چه جایگاه بدی بازگردانده خواهند شد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم ضیافت افطاری با ایثارگران و پیشکسوتان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: روزگاری همه به دنبال این بودند که نیروی دریای در آب های آزاد به دریانوردی بپردازند اما امروز با افتخار می گویم توانسته ایم ۴ هزار فروند کشتی را در خلیج عدن اسکورت کنیم و امنیت را در این منطقه به ارمغان آوریم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سخنگوی سپاه تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موثق، عملیات موشکی ضدداعش موفقیت‌آمیز بوده است.

سردار شریف در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: موشک‌های سپاه مقرهای فرماندهی و مراکز تسلیحاتی داعش در دیرالزور را درهم کوبیدند.
وی درباره انجام عملیات از استان‌های غربی با بیان این‌که «یکی ازدلایل اینن بود که بعد از اجرای عملیات تروریستی در فضای مجازی و رسانه‌های حامی تروریست تلاش شده بود قومیت تروریست‌هایی که از آن‌ها گزینش شده بودند و واگرایی استان‌ها را به افراد القا کنند»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 شهید تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران در حال شعار نویسی روی موشک های سپاه.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

تحلیل‌گران استفاده از موشک‌های دوربرد ۲۰۰۰ کیلومتری در این حمله را هشدار جدی ایران به اسرائیل و عربستان قلمداد کرده‌اند. خبرگزاری روسی اسپوتنیک برای حمله موشکی سپاه این تیتر را انتخاب کرد " سیلی را داعش خورد تا دیگران صدایش را بشنوند "




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین از ۴ روز پیش در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفته و در آخرین روز حضور خود در ایران رزمایش مشترکی با نیروی دریایی ارتش برگزار کرده است.

 

در ادامه این سفر، ادمیرال شن‌هائو فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین از کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندر عباس بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت‌ها و دستاوردهای نداجا در عرصه تعمیر و نگهداری و ساخت انواع شناورها قرار گرفت.
در این بازدید ادمیرال شن‌هائو با اشاره به مسئولین سنگین نیروی دریایی ایران در کنترل بخش وسیعی از آبراه‌های بین المللی گفت: تا آنجایی که من مشاهده می‌کنم ایران مجموعه وسیعی دارد که قابلیت‌های زیادی در خود جای داده است. من از صمیم قلب امیدوارم ساخت و تعمیرات تجهیزات نیروی دریایی ارتش ایران با قدرت ادامه پیدا کند.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سردار شریف در گفت‌وگو با شبکه خبر در تشریح حمله شب گذشته سپاه پاسداران به مواضع و مقر تروریست در سورریه، گفت: موشک‌های سپاه مقرهای فرماندهی و مراکز تسلیحاتی داعش در دیرالزور را درهم کوبیدند.

وی تصریح کرد: شلیک از دو استان عمدتاً سنی‌نشین به سمت مراکز تروریست‌های داعش، حاوی پیام وحدت همه ایرانیان در مقابل تروریست‌هاست. عملیات موشکی سپاه تنها گوشه بسیار کوچکی از قدرت تنبیهی ایران علیه تروریست‌ها و دشمنان بوده است.
سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای تروریست‌ها باید پیام هشدارآمیز عملیات موشکی را درک کنند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: دشمنان ما باید هوشیار باشند، ما جواب ترقه‌بازی تروریست‌های تکفیری‌ را با موشک دادیم.

در این عملیات، 6 فروند موشک به سمت مواضع تروریست‌ها در دیرالزور شلیک شده و این موشک‌ها با عبور از آسمان عراق، به صورت دقیق به اهداف تعیین شده اصابت کرده است.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پس از انجام این عملیات، با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن شلیک‌ها، گفت: دشمنان ما باید هوشیار باشند، ما جواب ترقه‌بازی تروریست‌های تکفیری‌ را با موشک دادیم




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فارس/ وزارت دفاع روسیه تصویری از محل حمله هوایی روسیه که گفته شده است ابوبکر بغدادی در آن حضور داشته و احتمالا کشته شده است را منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرده که بر اساس اطلاعات اولیه، البغدادی در حملات هوایی روسیه به شهر رقه در روز 28 ماه می، (احتمالا) کشته شده است.
در این بیانیه آمده بود که جنگنده‌های سوخو 34 و 35 روسیه در تاریخ 28 ماه می به جلسه‌ای از فرماندهان داعش در شهر رقه حمله کردند و احتمالا ابوبکر البغدادی در همان جلسه کشته شده است.
در همین حال سخنگوی ائتلاف آمریکایی برای مقابله با داعش به رویترز گفت که «ما نمی‏‎توانیم صحت گزارش روسیه را تائید کنیم.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

سازمان ملل از سه کشور ایران، روسیه و ترکیه، خواستار ایجاد شرایط لازم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به برخی از مناطق سوریه شد. «جان اگلند» مشاور امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل گفت: کارشناسان فنی سازمان ملل برای انجام مذاکرات مقدماتی به مقامات روسیه، ایران و ترکیه در مسکو پیوستند. او افزود: انتظار می‌رود کاروان کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در آخر هفته به مناطق «حمص» و «حما» برسد. این نهاد جهانی اعلام کرد: دولت سوریه به سازمان ملل مجوز ورود کمک‌های بشردوستانه را داده است. گفتنی است؛ سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در مذاکرات آستانه در تلاش برای کاهش تنش 4 منطقه در سوریه هستند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

فارس/ «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان اظهار داشت که ریاض در حال تهیه لیستی از شکایت‎ها درباره قطر است که به زودی اعلام خواهد شد. الجبیر با بیان اینکه قطر باید به درخواست‌های مربوط به حمایت از تروریسم پاسخ دهد، گفت: این درخواست‌ها جهانی نیست و فقط مربوط به شورای همکاری نمی‌شود. وزیر خارجه عربستان در ادعای تکراری خود درباره حمایت ایران از تروریسم افزود: ایران با استفاده از سپاه پاسداران، تروریسم را در منطقه گسترش می‏‌دهد. وی تاکید کرد که اگر ایران می خواهد کشور محترمی باشد باید دست از حمایت و انفجار سفارتخانه‌ها و انتشار طایفه‌گری دست بردارد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

لطفا برای تماشای ویدئو اینجا کلیک کنید

در پی تشدید اختلافات سران سعودی با دولت قطر، در جریان نشست هفدهم شورای اجرایی سندیکای فعالان عرصه نفت در کویت، هیئت‌های سعودی و قطری با یکدیگر به منازعه پرداخته کار به درگیری فیزیکی کشیده شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

ابوبکر البغدادی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

وزارت دفاع روسیه از احتمال کشته شدن سرکرده داعش در حمله هوایی این کشور به مواضع تکفیری ها در الرقه در ماه مه گذشته خبر داد.

به گزارش منابع آگاه به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه احتمال  داد که ابوبکر البغدادی  سرکرده داعش در یکی از حملات هوایی روسیه در الرقه کشته شده باشد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که احتمالا ابوبکر البغدادی در حمله آنها به الرقه در سوریه در اواخر ماه مه گذشته کشته شده باشد.

روسها اعلام کردند که آنها یک نشست سرکرده های داعش را هدف قرار داده اند.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد ابوبکر البغدادی در یکی از حملات هوایی روسیه به الرقه سوریه کشته شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: حمله در شب ۲۸ ماه مه گذشته به مرکز فرماندهی داعش که در حین حمله سرکرده های داعش در حال برگزاری نشستی برای یافتن راهکاری برای خروج تروریستها از الرقه از طریق آنچه گذرگاه جنوبی نامیده می شود، بودند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما از طریق کانالهای متعدد از صحت آن مطمئن شده ایم، ابوبکر البغدادی سرکرده داعش نیز در نشست مذکور حضور داشته است و در جریان حمله کشته شده است.

در این بیانیه آمده است: وزارت دفاع روسیه، آمریکایی ها را از این حمله که از سوی جنگنده های سوخو  ۳۵ و سوخو ۳۴ در جنوب الرقه آگاه کرده بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی در این حمله حدود ۳۰ سرکرده داعش و ۳۰۰ نفر از محافظان این سرکرده ها کشته شدند که در میان کشته شدگان ابو الحاج المصری امیر الرقه و ابراهیم النایف الحاج امیر مناطق واقع میان الرقه و شهر السخنه و سلیمان الشواخ رئیس سرویس امنیتی داعش به چشم می خورند.

سناتور الکسی پوشکوف روس در شبکه اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: اگر واقعا ابوبکر البغدادی مرده باشد این ضربه مهلکی به داعش خواهد بود و شکست آن را تسریع خواهد کرد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

خبرگزاری فارس: هشدار روسیه در خصوص نیت آمریکایی‌ها از استقرار سامانه موشکی در سوریه

وزارت دفاع روسیه ضمن تأیید استقرار سامانه موشک‌انداز بردبلند هیرماس آمریکا در جنوب شرق سوریه، نسبت به احتمال هدف قرار گرفتن ارتش سوریه با این موشک‌ها هشدار داد.

به گزارش منابع آگاه، وزارت دفاع روسیه نسبت به «احتمال بکارگیری موشک‌اندازهای برد بلند هیمارس بر علیه ارتش سوریه» در منطقه حساس «التنف» در جنوب شرق سوریه هشدار داد.دیروز بود که معارضان سوری از انتقال موشک‌اندازهای بردبلند هیمارس از اردن به سوریه خبر دادند؛ هیمارس که ظاهری شبیه کاتیوشا دارد، می‌تواند اهداف خود را در 300 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.در بیانیه امروز وزارت دفاع روسیه، ضمن تأیید این خبر، نسبت به نیت آمریکایی‌ها از استقرار چنین سامانه‌ای در منطقه حائل میان مرز سوریه، عراق و اردن هشدار داده است.وزارت دفاع روسیه برای توجیه علت نگرانی خود به سابقه نیروهای آمریکایی اشاره کرده و گفته: «ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا تاکنون در برهه‌های مختلف، نیروهای ارتش سوریه را در نزدیکی مرز اردن هدف قرار داده‌اند؛ بنابراین خیلی دور انتظار نیست که این حملات ادامه یابد ولی این بار با استفاده از هیرماس.»روس‌ها در انتهای بیانیه خود تأکید کرده‌اند که سوریه هنوز دولت دارد و استقرار هرگونه تسلیحاتی در این کشور باید با هماهنگی دمشق باشد. 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فارس/ شبکه سی‌بی‌اس مدعی شده است که نیروی دریایی ارتش ایران به سمت بالگرد اسکورت دو کشتی آمریکایی لیزر تابانده است.

شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا روز چهارشنبه به نقل از مقامات نظامی این کشور مدعی رویارویی مجدد نظامیان این کشور با نیروهای ایرانی در تنگه هرمز شد.

منابع نظامی آمریکایی مدعی شده‌اند که یک کشتی جنگی ایرانی در طول شب به سمت یک بالگرد نظامی که دو کشتی نیروی دریایی آمریکا را همراهی می‌کرده، نور لیزر نشانه رفته‌اند.

نیروی دریایی آمریکا این اقدام را «ناامن و غیرحرفه‌ای» توصیف کرده است.

به گفته مقام آمریکایی، طرف ایرانی یک کشتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بوده و طرف آمریکایی ناوشکن «یو.اس.اس کول» و کشتی تهاجمی «یو.اس.اس. باتان».

در گزارش سی‌بی‌اس به واکنش نیروهای آمریکایی اشاره‌ای نشده است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ایسنا/ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن اشاره به امکانات وسیع سایبری، فضایی، هوایی، دریایی و زمینی ایران، روسیه و چین این سه کشور را تهدیدات و چالش‌های ارتش آمریکا دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سه کشور روسیه، ایران و چین را تهدیدات و چالش های اصلی برای ارتش آمریکا خواند.

وی ضمن بیان این مطلب گفت: روسیه، ایران و چین از طیف وسیع امکانات سایبری، فضایی، هوایی، دریایی و زمینی برخوردار هستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سخنرانی خود در کمیته امور نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره آمریکا افزود: نظامیان آمریکایی باید سرمایه گذاری ها برای وارد کردن ضربات به دشمنان در زمینه هوا و در فضای سایبری را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در این نشست گفت: ایران کماکان چالشی بلند مدت برای ثبات خاورمیانه است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

فارس/ وزیر خارجه آمریکا در نشست استماع سنا روز چهارشنبه گفت که از عناصر داخلی ایران برای تغییر نظام سیاسی ایران حمایت می‌کند.

«رکس تیلرسون»، در پاسخ به سوالی از «تد پو» نماینده ایالت تگزاس در سنا درباره نظر دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تغییر نظام حاکم ایران گفت: «سیاست ما در قبال ایران در حال تدوین است و هنوز به رئیس‌جمهور ارائه نشده است. با وجود این، ما از نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه با خبریم و در حال اقدام برای مقابله با هژمونی ایران هستیم. تحریم‌های اضافی (وضع کرده‌ایم): اقداماتی علیه برخی افراد و دیگران به کار گرفته شده‌اند و ما به طور مداوم مزایای (این تحریم‌ها) را بررسی می‌کنیم، هم از حیث دیپلماتیک و هم از حیث تبعات بین‌المللی قرار دادن کل سپاه به عنوان سازمان تروریستی؛ چون همان‌طور که می‌دانید ما سپاه قدس را در فهرست تحریم قرار داده‌ایم.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

نیویورک تایمز در مطلبی به افشای اطلاعاتی درخصوص داعش پرداخت که رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در اختیار کرملین قرار داده بود.

ترامپ چه اطلاعات محرمانه‌ای را درباره داعش در اختیار روسیه قرار داد؟




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  ایستگاه خنده ,   , 

افشاگری«جان کری» درباره پیشنهاد کشورهای مرتجع به اوباما برای بمباران ایران/ تدارک برای غائله‌ای جدید علیه ایران

خبرگزاری فارس: افشاگری«جان کری» درباره پیشنهاد کشورهای مرتجع به اوباما برای بمباران ایران/ تدارک برای غائله‌ای جدید علیه ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای کری وزیر خارجه اوباما فاش کرد که رهبران برخی کشورهای منطقه به او و اوباما پیشنهاد می‌کردند ایران را بمباران کند؛ این اولین بار نیست که سعودی ها دیگران را علیه ایران تحریک کرده‌اند.»




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: مدیریت، هدایت و پشتیبانی حملات تروریستی تهران از سوی عربستان و آمریکا صورت گرفته است.

 

وی با تاکید بر انتصاب این نوع گروه‌های تروریستی به آمریکا گفت: بی تردید مدیریت، هدایت و پشتیبانی اینگونه اقدامات تروریستی از سوی عربستان و آمریکا صورت گرفته و علیه کشورهای منطقه اعمال می‌شود.سردار جزایری ادامه داد: امروز آثار مخرب تروریسم دولتی را که توسط عربستان و آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه حمایت می‌شود در عراق، سوریه، افغانستان و یمن و سایر کشورها از جمله برخی کشورهای اروپایی مشاهده می‌کنیم.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح عنوان کرد: مردم شریف ایران قدرتمند هستند و از گذشته تا به امروز با اینگونه حوادث و مقوله تروریسم آشنایی دارند، لذا خود را با شرایط تطبیق داده و در برابر تحرکات کور دشمن، بدون تاثیرپذیری به مسیر خود در راه حق طلبی و مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که به نصب پرچم گروه داعش در محل پل فسای شیراز اقدام کرده بود

 

علی صالحی دادستان شیراز با اعلام این خبر گفت: این فرد در محل پل فسای شیراز اقدام به نصب پرچم داعش کرده بود که پس از شناسایی از سوی عوامل انتظامی دستگیر شد.
او افزود: فرد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارد تا علت و انگیزه رفتار مجرمانه وی مشخص شود.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 فرمانده ناو گروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش از رهگیری و شناسایی ۶۸۰ فروند واحد نظامی و غیرنظامی در خلیج عدن خبر داد

به گزارش روابط عمومی ارتش، ناخدا حسین حسنی در مراسم استقبال از ناوگروه چهل و ششم توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: ناوگروه چهل و ششم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی سبلان و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی لاوان، به همراه ۲۵۹ نفر پرسنل نظامی، ۳۱ فروردین ۹۶ جهت انجام ماموریت به سمت آب‌های آزاد و خلیج عدن عزیمت کرد و پس از ۵۶ روز دریانوردی به میهن بازگشت.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 
صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 ... 15 صفحه بعد