در بیانیه اخوان المسلمین آمده که پایبندی به رئیس جمهوری قانونی به معنای پایبندی به کرسی و جایگاه نیست، بلکه حق اصلی مردم مصر و یکی از نتایج انقلاب ۲۵ ژانویه است. در ادامه بیانیه گفته شده است: یک گروه هرچند هم محبوب باشد نمی تواند به تنهایی تغییر مورد نظر را اجرایی کند.

این گروه همچنین تأکید کرد هرگونه اقدامی برای اتحاد و ترکیب همه گروه های معارض و گروه های ملی باید بر ۶ اصل استوار باشد از جمله مقاومت مسالمت آمیز و وارد نشدن در جنگی داخلی، پایبندی به قانونی بودن و بازگشت رئیس جمهوری منتخب به قدرت، پایبندی به غیر نظامی بودن دولت و بازگشت ارتش به پایگاه های نظامی، پیگیری اقدامات نظام فعلی در داخل و خارج از مصر و عدم اعتراف و پذیرش تصمیم گیری ها و توافق هایش، تلاش برای آزادی همه زندانیان سیاسی و تحقق قصاص برای همه قربانیان چند سال اخیر.این گروه تأکید کرد که تمام فداکاری ها و از جان گذشتگی ها که با هزاران کشته و زخمی و هزاران زندانی دربند صورت گرفته برای این گروه ناچیز به نظر می رسد و یادآور شد که کودتا خیانت به مردم مصر و زیر پا گذاشتن عزت و آزادی این مردم است.

گروه اخوان المسلمین که بعد از برکناری مرسی در مصر گروهی تروریستی شناخته شده و همه دارایی های آن مصادره شده است و رهبران و اعضای ارشد این گروه بازداشت شده اند ضمن رژیم کودتا خواندن حکومت فعلی مصر تأکید کرد که تلاش و مقاومت خود را برای براندازی این حکومت ادامه خواهد داد.

بعد از عزل مرسی از ۳ جولای ۲۰۱۳ تاکنون مصر وارد بحران سیاسی و شکاف اجتماعی شدیدی شده است؛ در حالی که دولت فعلی این کشور گروه اخوان المسلمین را گروهی تروریستی می داند، اخوان نیز حکومت موجود را نتیجه کودتای نظامی و غیر قانونی توصیف می کند. در حالی که دولت مخالف بازگشت اخوان به صحنه سیاسی کشور است هیچ یک از طرح ها و میانجیگری های بین المللی برای حل این بحران نتیجه بخش نبوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   ,